Gå til innhold

Maddickens blogg. 1. dag - 03.01.08


Gjest Maddicken
 Share

Anbefalte innlegg

Ville bare si at jeg synes du er utrolig flink jeg. Helgene sliter jeg med selv, men så lenge det bare er i helgene, så skal jeg være fornøyd. Prøver å holde meg til enten fredag eller lørdag hvor jeg kan spise litt godt, men ofte blir det litt begge dagene;)

 

Men det går jo jevnt og trutt nedover, så da får jeg være fornøyd. Dessuten koser jeg meg sanseløst med min sjokolade i helgen!!!Fordi jeg fortjener det....nemlig;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 247
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

for å se hvordan du har det. Og skjønner at du har både himmel og helvete i skjønn forening. Men flink er du, kjempemange kilo du har kvittet deg med:-)

Jeg er litt nyere i gamet (for denne gang) og har foreløpig ikke vært inne i de store, dype daler, -så møblene har ikke fått bitemerker enda. De 6 første ukene har gått tålig bra.

Jeg er i en annen livsfase enn deg, og det har vært lettere for meg å avstå fra alkohol. Kjenner etterhvert at "suget" på en skikkelig fest med gode venner nærmer seg. Skal på en "heisa-greie" i mars, så får jeg spare resten til påska- for da kan jeg jo kanskje trimme det av igjen på ski!?

 

Men, du vet at du klarer det, støvlettene venter! De har vel sånne til voksne damer på 43 år også,- kan du i såfall legge av et par til meg? Str 39

 

Lykke til videre, hilsen JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

Hei

 

Lulea: Takk for ros. Du er heldig som går jvent og trutt nedover. Er livredd for at alle skal rase fra meg ned i vekt, og jeg blir den eneste som sitter igjen på forumet: "For deg som skal ned 20-30 kilo".

 

Jess: Ja, du har helt rett i at her er det både himmel og jord i skjønn forening. Du ordla deg godt, for det er slik det føles. Så forsøker jeg å sette ting i perspektiv da; i andre land har de krig. Her teller jeg kcal og gram ned i vekt. Men kommer igjen fram til at: -jeg er så "#¤% lei av å ha det sånn. Kan jeg ikke bare veie 65kg.. Jeg holder av støveletter til deg i str 39, høye som styltrer. :D

----------------------

Igår igjen. Skrubbsulten. Spiste findus-fiskesuppe til middag, og da kunne jeg bare spise 400gram. Det var lite. Ble ikke mett. Måtte supplere med en rett i koppen grønnsakssuppe m/pasta senere på kvelden og kom over 2000kcal totalt. Damn. Men bedre det enn å spise noe annet av alt det jeg egenlig hadde lyst på (les: smågodt). Herregud, jeg må le. Kanskje jeg skulle prøvd type kromtabletter, som er litt søtsugstimulerende..

 

Idag skal jeg trene og vet jeg forbrenner 3,5trimpoeng på den timen. Har også allerede greid å presse i meg 0,5l vann.

 

Ha en god dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... nei da, du kommer ikke til å bli igjen her inne helt alene. Jeg kommer i alle fall til å bli her lenger: Bestemor på slankern som skal ned minst (og da mener jeg minst) 20 kilo til.

Og det går ikke fortere enn max 10 kg per år! Men vet du, jeg er fornøyd med det.

I min alder må jeg være det. Og som sagt tidligere, jeg har tenkt at dette skal vare de årene av mitt liv som jeg måtte ha igjen! Men jeg skjønner at du som er så ung føler at du ønsker å få dette unna i raskt tempo. "Hvorfor kan jeg ikke bare være 65 kg?" spør du.

 

La oss si at du er 65 kg om ca. 2 år. Da må du ned ca. 1 kg per måned i disse 2 årene.

Hvis du da bestemmer deg på å ta slankeperioder, der du går ned mer, f.eks. 1 kg per uke, kan du også bestemme (merk at jeg sa "bestemme") deg for å ta perioder der du holder vekta stabil. Altså ingen slanking i disse periodene, bare "hold vekta stabil".

 

Selv avstår jeg fra slanking i feriene (jul, påske, sommerferie (den siste 2 måneder), har besøk/er på besøk). Da gjelder stabilisering, ellers er jeg på jevn slanking. På den måten blir jeg ikke å lei, og jeg synes kroppen min reagerer bra på dette. F.eks.: Jeg får aldri ung hud igjen, men jeg ser ikke at de 13 kg jeg nå har gått ned, har etterlatt huden i dårligere forfatning enn den var.

 

Men så var det denne desperate sultfølelsen du har i helgene? Er det noe annet som trigger dette? Jeg har nevnt alkohol og cola? De er skikkelige triggere for sult og søthunger. Kan det være at du bør tillate deg å spise litt mer. Ei brødskive og en banan ekstra kan gjøre underverker, + mer vann.

 

Lykke til videre. Vi står på og skal greie det!:)

hilsen resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg såg du hadde vert 99 kg og nå er du 83? Eg er 83 og noe nå, men tror eg går opp litt på mandag... Eg var 86,5 da eg begynte i januar så går enda tregere med meg;) Bare såg at vi er like gamle (eg blir 25 år i mars), og eg er bare litt lavere enn deg, 164cm, og ca samme vekt. Blir kjekt å følge deg videre!:)

 

Nyaco!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke allverdens erfaring eller kunnskap på området sult/sug, så du får ta disse rådene og kommentarene for det de er. Jeg tenker at blodsukkeret kan være ustabilt, og det kan gi sterkt sult/sug etter noe. Prøv å spise kjempeofte, kankje hver 2-3 t. Spis grove kornvarer, prøv 1-2 klibrød (eller kli) oppi havregrøten -metter godt og varer lenge, det samme gjelder fullkornsris/pasta. Ta en frukt og litt grønnsaker mellom måltidene, slik at du ikke rekker å bli sulten. Og så er proteiner bra for å holde sulten unna (egg, fisk, kjøtt,erter, linser...)

Jeg har hørt at kanel øker insulin-følsomheten, vet ikke om det stemmer,- men jeg har kanel i havregrøten fordi det er godt.

Jeg føler meg sjelden sulten, men kan ha lyst på "noe" av og til. Det hjelper ofte å spise noe sterkt krydret, eller har mye smak.

 

Ellers har jeg det også slik som deg, vil bli ferdig I DAG. Jeg skal ned til ca 70kg og det er 25 kilo igjen - puh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

Hei igjen. Uten internett i helgen jeg. Ikke lett å blogge da.

 

Resolutt:

Det er bra jeg ikke blir her igjen her inne på "Ned 20-30kg"-forumet helt alene. Dramaqueen som jeg er. 10kg pr år er jo kjempebra, og enda bedre hvis man er fortrolig med at slik er det. Jeg tror også det er en fordel ift hud. Grunnen til at ingenting "henger" på meg, må jo være samme grunn. At denne vektnedgangen her skjedd så utrolig sakt. Så man får ta det gode med det onde. Likte spesielt godt denne frasen: "La oss si at du er 65 kg om ca. 2 år", og jeg ser poenget ditt med "fremdriftsplanen". Kanskje 2 kg i mnd er litt vel ambisiøst?? Men jeg vet jeg ikke kan ta det periodevis, for da kommer jeg "på kjøret" igjen. All or nothing, det er meg.

 

Nyaco:

Vi kan godt slå følge! Jeg er åpen for alle slags innspill/kommentarer.

 

Jess:

Jeg spiser hver 3 time. Spiser bare grovt brød/pasta etc. Spiser alltid havregrøt til frokost. Spiser alltid all frukt og all melk. Jeg er misunnelig på deg som ikke føler denne sultfølelsen.

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Ja idag veide jeg 80,8kg, dvs -700gram ned. Strålende fornøyd. Jeg har jo nå begynt å veie meg ETTER middag og direkte etter trening. Fordi dette er eneste ledig tid på dagen, samtidig som jeg vil at mandag skal være veiedagen. Så derfor er jeg ekstra fornøyd. Da blinker kanskje kanskje kanskje 79,9tallet i det fjerne(dvs neste uke). Har vært veldig aktiv foregående uke. Med aerobic og ridning de kveldene jeg ikke har vært på jobb. Denne uken ser jeg frem mot: Aerobic, magedans!!? (prøvetime) og mye langrenngåing i helga som kommer, så her er det muligheter!! Var ikke noe særlig flink med alkoholen forrige uke heller, men ser foreløpig ut som jeg slipper relativt billig unna.

 

God slanking til alle som ser innom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du har hatt flott vektnedgang. Høres virkelig fælt ut å være så ofte sulten. Det ser jo ut til at du spiser jevnt, og da har jeg ikke så mange flere råd. Du er flink å trimme, og for meg er det positivt for sultfølelsen.

Jeg ønsker virkelig at du ser 7-tallet, det er mye motivasjon i en fin vektreduksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

Hei

 

Takk Resolutt. Jess, ikke meningen å fremstille meg selv som om jeg lever i et u-land. Vet bare ikke helt hva som "feiler" meg :)

 

Har vært på magedans idag. Det var driiiiitmorsomt. Noe så spesielt. Tror ikke det er så mye trening, kan vel sammenlignes litt med pilates kanskje.

 

Ellers har jeg kjøpt et lass m/grønnsakssuppe som jeg skal slurpe i meg om kveldene når suget/sulten tar helt av. Får spise det til jeg blir lei.

 

Idag har jeg forresten følt meg veldig "tynn". Haha, hva skjer her nå egentlig. Jeg må le av meg selv. Nærmer meg en diagnose "manisk-depressiv".

 

-Nå skal jeg slurpe grønnsakssuppe-

 

God natt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

Ja, da er den magiske halvveis grensa over.

 

Det går relativt bra.

 

Veide meg igår kveld, etter trening, og etter at all mat hele dagen var fortært, hadde da gått ned 300gram siste uka.

 

Sweet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest Maddicken

Hoho, nå måtte jeg lete langt ned for å finne min egen tråd. 3 uker siden sist jeg var her inne.

 

Alt kunne falt i grus, men det har det absolutt ikke gjort. Har bare ikke hatt tid til å skrive her inne. Påska er litt trå da. Har ligget syk i over 14 dager og er ennå ikke frisk, middagene er mektige og jeg får ikke trimma en dritt. MEN noe har skjedd med meg, for med unntak av idag, har jeg ikke spist meg "mett". Jeg er jo ikke sulten når jeg går fra bordet, men heller ikke mett. Så noe har skjedd. Ellers har det blitt en del godteri/sjokolade, men syns det har vært uungåelig i disse tider. Er ikke hjemme, så jeg har ikke vekt. Skal bli spenneden/skremmende å veie seg når jeg kommer tilbake til hverdagen. Whææææ. Men føler at det blir bra. Jeg har forresten også kjøpt to bukser på ungdomsavdelinga på HM i str 42. De er trange som pølseskinn, men det spiller ingen rolle. Har aldri fått på meg de buksene før. Jippi.

 

God Påske til alle som er innom el bloggos minos! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest resolutt

Du står på og det er bra! Godt med livstegn fra deg.

Her har vi knallvær med snø og strålende sol; ingen kan ønske seg noe bedre akkurat nå. Overlot hytta til sønnen med familie siste del av påska; er ikke plass til mer enn en familie om gangen der oppe, men det passer oss bra. Deilig med påskedager her heime også; - og så er jo innedo og dusj så beleilig i nærheten da:D

Bortskjemte som vi er --

 

Ha en fortsatt god påske!

hilsen resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare ønske deg lykke til videre, om ikke alt for lenge er str 42 lause og ledige skal du se.

Jeg har også et lager med diverse supper. Jeg blir ofte saltsugen på kveldstid, da smaker det godt med rett i koppen.

Før pleide jeg å kjøpe confecta sine, men nå finner jeg de ikke lenger i butikkene heromkring.

 

Du er kommet langt når du klarer å begrense spisingen til "passe mett". Jeg må som regel veie eller telle det jeg skal spise for å unngå overspising, men det begynner å hjelpe litt her også. En vakker dag... :-)

 

her er det bare å stå på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

....hvor er du??? Jeg savner din morsomme blogg!!!

Håper du ikke har kommet så skjevt ut at du kvier deg for å komme "innom"??

Det er nemlig nettopp da du trenger det ;)

 

Soleia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Gjest Maddicken

14. mai 08

 

Ja det var jo en god stund siden. Står her at jeg sist var innom 22.03.08 kl 14:41. Haha må le.

 

Nå er jeg igang igjen på nettet. Har ikke stagnert i "den nye livvstils-tankegangen" og "let my self go". Har bare ikke gidda å engasjere meg like sterkt på nett. Men vekta er den samme som da jeg forlot vektklubben.no. Men her kan det/skal det bare gå nedover.

 

Mellommåltid står nå å tapeten.

 

Fatt mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Gjest Maddicken

Hei Nyaco.

 

Joda, det går OK. Vekten står helt stille. Har vært å gått i fjellet og sovet i telt èn uke av ferien, og spiser fortsatt grete Roede middagene. Men å gå ned har jeg mer eller mindre gitt opp. Vi får se når ferien er over, som er en om en halv uke. Har jo ekstremt lyst å gå ned 10kg til, men har mistet helt troen og motivasjonen og finner den heller ikke igjen. Så jeg holder meg på stedet hvil. Ganske irriterende ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så kjedlig.. Eg hadde det slik i mai, stod stille i 5 uker.. Men nå går det bedre.. Håper troen og motivasjonen kommer tilbake! Du får iallfall mye hjelp og støtte her om du ønsker det!! :)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

Ja, siden jeg er den evige optimisten jeg er. Har jeg nå startet igjen. Igår var første dag jeg fulgte GR-menyen til PUNKT og PRIKKE, dvs jeg startet å veie igjen. Men jeg veier "eksakt" det samme som jeg veide på denne tiden ifjor og året før der. SYYYYKT. Dvs jeg er rå på å holde vekten, men den gidder ikke gå noe særlig ned. Den vil bare være på rett over 80. It loves the 80`s. Men vi får se nå da :)

 

Ha en god dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

Ja, da er første utfordring unnagjort.

 

Ute å spise på fin restaurant i går kveld. Hadde uansett bare tenkt å ta en salat. Men motstod, og tenkte jeg fikk ta en kornblanding med melk når jeg kom hjem. Ingen alkohol, kun e kopp te og et glass vann!!! Slå den. Men; Hallo - hvor kjedelig!!!!!! Hater sånt. Men jeg fullførte det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

Jeg er altså MYE ute. Det skjønner man når man sitter der å drikker vann og ikke spiser brød til den maten man har bestilt på restaurant. Satt ute fra 21-03 og eneste jeg spiste og drakk var en scampisalat m/couscous og store mengder vann. Mens alle andre tyllet i seg både mat og alkohol.

 

Jeg klapper meg selv på skuldra.

 

3 dager er nå overstått og vellykkede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

Ja, det er jo ekstremt vanskelig hvis man skal på stranden rett etter arbeid. Hvor skal man da kjøpe en sunn middag?

 

Tirsdagen ble det 12 biter sushi.

Onsdagen ble det en halv grønnsakspai med salat kjøpt på et bakeri på vei ned til stranda.

Idag vet jeg ikke. Det skal være sunt samtidig som det skal være riktig posjonert og nok mat... Hmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...