Gå til innhold

Maddickens blogg. 1. dag - 03.01.08


Gjest Maddicken
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Maddicken

Slanking er vel kanskje feil ord, men la meg få kalle en spade for en spade..

 

Ned til 82,9kg denne uka, og det etter å ha spist middag. Fornøyd med det. Har aldri vært en som går raskt ned.

 

Nesten irriterende å innrømme det, men det er litt godt å være igang, nesten så klærne blir større bare av å tenke på det. Og det er jo en god følelse. :)

 

Fredag, avstod fra vin og mat. Sa jeg var mett og at jeg kjørte. Dro hjem i 12tiden og spiste 40gram frokostblanding og 1dl melk. Stusselig JA, men det må til.

 

Lørdag, flink med maten. Drakk 4 glass hvitvin på en sval veranda.

 

Søndag, flink med maten.

 

Mandag, litt glad for at det er faste rutiner igjen. Flink med mat.

 

 

Etter å ha prøvd meg på 1900kcal dietten fra nyttår frem til påske, med resultat å gå ned 2kg, prøver jeg nå 1600kcal dietten. Syns ikke dette er såååå artig at jeg ønsker å drive med det resten av livet, lissooooom.....

 

Vi får se, håper på nye og bedre/like gode resultater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 247
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Maddicken

Hei

 

Ja, kjenner en antydning til at jeg vil spise mer, og mer av det jeg selv vil. Men jeg vet jo at det sjelden er en spesiell god idè.

 

Idag har jeg spist alt jeg skal, og har fortsatt lyst på mat.

 

Hele denne uka.. hele... jaja, den første uka.. har jeg ikke så mye som løftet en finger for å trene. Dette pga at jeg rett etter jobb MÅ rett på stranda for å nyte det fine været + tilbake på jobbe når krem-tiden på stranda er over.

 

På fredag-søndag skal jeg på festival. Det kan jo bli spennende... Gruer meg allerede til mandag og veiing. Må holde på sunnhetsfølelsen, og at det "virker" som klærne blir større bare av det. Jeg må legge en slagplan...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

Opps, helga...

-festival: øl, vin, vaffel, potetlefse, 2 iser, 350g smågodt, ostepop.

Det kan vel mest sannsynlig kalles en sprekk, det er ihvertfall ikke ja eller litt mat iflg GR.

 

Gruer meg til veiing idag gitt..

 

Har faktisk reelt vondt i magen. Ja det blir vel dårlig stemning ikveld + surmulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

Ja, foreløpig denne uka, går det så det griner, og det er jo tross alt allerede onsdag.

 

Skal på konserter idag og helt frem til lørdag, så det er sikkert like bra at jeg må jobbe, slik at jeg "slipper" å drikke øl. :) Blir spennende å se til helga da. Men syns selv jeg har bra motivasjon. Syns fortsatt det er deilig å "være igang".

 

Fatt mot

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

Ja, lørdag idag, og har vært på jobb + festival HVER DAG siden onsdag.

 

Jeg har ikke drukket øl, og jeg har spist mager middag hver dag, i tillegg har jeg dratt hjem å spist kvelds. Som da er 40g forkostblanding og 100g skummet melk, evt med litt banan på. Jeg er så stolt! Jeg er flink!! Idag er det lørdag. Det blir spennende, men jeg jobber hele tiden med meg selv å det å tenke: "valgene du tar NÅH!, akkurat NÅ, det er de som teller, ikke at jeg skal begynne på nytt imorgen, eller mandag eller whatever...." Denne tankegangen hjelper meg. :)

 

God lørdag og regnfull sommerkveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

Toja: :)

 

Jess: Takk for gode ord.

 

Ja, syns jeg har vært flink når det gjelder helga også. På lørdagen drakk jeg 1 hvitvinsglass og 3 øl. Det er litt i overkant. Men de ble nytt til det fulle. Har ikke tro på at jeg går noe ned idag ved veiinga, men står stille. Vi får se. Det blir meget spennende. Krysser fingrene og håper på det beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

Ohh, lagde 4-kløver kake igår kveld til å ha med på jobben idag. Har ikke smakt på deig eller noe.

 

Tror jeg svidde glasuren idag morres, men kunne jo ikke smake på den siden det var kun smeltet 4-kløver, så jeg smurte den bare på og slengte på non-stop. Har fortsatt ikke smakt. Kastet de non-stopa som ble til overs. Føler meg som et overmenneske. Håper ikke den smaker helt forj**** nå da :P Jeg må le.. - for et styr.

 

Hehe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ohh' date=' lagde 4-kløver kake igår kveld til å ha med på jobben idag. Har ikke smakt på deig eller noe.

 

Tror jeg svidde glasuren idag morres, men kunne jo ikke smake på den siden det var kun smeltet 4-kløver, så jeg smurte den bare på og slengte på non-stop. Har fortsatt ikke smakt. Kastet de non-stopa som ble til overs. Føler meg som et overmenneske. Håper ikke den smaker helt forj**** nå da :P Jeg må le.. - for et styr.

 

Hehe :D[/quote']

 

wow.. det må jeg si.. all respekt til deg.. du er en stor inspirasjon som klarer å kaste nonstop og alt.. det er en grunn til at jeg ikke kan lage sånne ting.. spiser bare opp restene jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

Snurpa og skrulle! Takk for oppbacking vedrørende at jeg er et overmenneske. :P

 

Kaka var visst super. Den ble gnafset opp på 0,0.

 

Jeg har fortsatt ikke smakt.

 

Tror jeg frem til nå har gått ned i vekt denne uka, kjennes sånn ut.

 

Men har spist peppes pizza på jobbe hver dag denne uka. Men har kun spist 2 små ruter og ikke noe mer. Har tastet inn på registreringa at det utgjør 750kcal på middagsrasjonen, noe jeg tror holder. Og spist ut i fra det resten av dagen. Skal i dobbel 30-års lag i helga, men det er jo alltid noe, og det vil det alltid være, så jeg får bare holde fokus.

 

Skal trene nå for første gang etter ferien. Siden jeg stod stille på vekta sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

Ja, da er helga overstått og jeg er fornøyd siden det har vært dobbelt 30-års lag.

Det var buffet, så ble det 2 supersmå stykker med kake, en kaffe og baileys, 3 drinker og 5 glass vin, dette på 7 timer. Men jeg tror og håper jeg slipper unna den store smellen. Har nå akkurat kommet hjem fra sopptur, og idag har jeg spist 100prosent korrekt.

 

Nå er det ny uke igjen :P og veiing imorra. Gruer/gleder meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

Har fortsatt ikke kommet meg hjem fra jobb og har heller ikke veid meg. Har spist en salat som middag, selv om det kanskje var det siste på take away menyen jeg hadde lyst på, men det var et lite offer i den store sammenhengen. Jeg måtte le når jeg leste mitt eget innlegg fra igår. En "liten" smell var vel kanskje å underdrive, og noe i det mest subjektive laget. Men dette må jeg rett og slett bare le av. Alt det som ble fortært på lørdag, ble fortært på lørdag, idag er det mandag og ny uke, nye muligheter.

 

Vurderer å dra å trene etterhvert. Kanskje jeg skal komme meg hjem fra jobb akkurat NUH! og trene akkurat NUH!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

Etter middag og etter trening, veide jeg meg nå før kveldsmat. 81,1, det betyr ned 1,3 kg. Det er syyykt! Kanskje vekta viser feil. Nei, ingen destruktive tanker nå. Kjempebra jobba Maddicken, jeg klapper meg selv på skuldra og spiser kveldsmat selv om jeg egentlig har de kcalene jeg skal ha idag.

 

Ha en fantastisk mandagskveld videre. :P:D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

Ja har vært flink i uka, og egentlig realtivt flink i helga å. Men stod stille idag gitt. Akkurat nå føles ikke det så farlig. Men det har vel noe med dagsformen å gjøre. Får prøve på nytt uka som kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ja, da har jeg stått stille på vekta i 3 uker, men har på mystisk vis ikke mistet motet. 81,1kg er ikke lagt unna 79,9 som jeg venter på med ellevill entusiasme. Helg nå snart igjen, det er det absolutt vanskeligste!! Uff beskøk og alt. Jeg får bare planlegge/prøve å planlegge. Hørte rykter om at det var ønskelig å spise cheese doodles. Haha. Men venninnen min som kommer, er særdeles opptatt av mat og trim, så det går forhåpentligvis ikke helt over styr!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
Gjest Maddicken

Thank God for evig optimisme sier nå jeg :(

 

Det er januar 2009! har spist godt i jula, men som vanlig ikke lagt på meg noe nevneverdig. Forsøker igjen å følge GR til punkt å prikke, som jeg har gjort èn million ganger før, uten at kiloene vil slippe.

 

Ny plan: Ingen alkohol i januar 2009. Får heller bruke kosemerkene på godteri/ekstra mat etc, så får vi se om det er det som har holdt meg tilbake de siste x forsøkene. Fatt mot! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

2. dag av prosjektet.

 

Jeg har spist riktig (og etter boka, pluss veid alt)

 

Har trent meg til 3,5 trimpoeng

 

Har justert vekta opp de 200 gramma jeg har gått opp i jula

 

Jeg har laget en plan over hvor mye jeg kan gå ned frem til sommeren. Blir så inspirert av "banneret" til GR som "10kg før påske", så jeg fortsatte likegodt frem til sommer`n. Jeg ELSKER å planlegge. Det skal bli verre å følge det opp :(

 

Holdt på å skrive "uff!", men det er vel ikke lov.

 

Her er det "All in". Heldigvis er det ett halvt år til sommere`n! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddicken

Ehh, tredje innlegget på èn dag. Og det etter å ha vært inaktiv i 1 år. HAHA Ironiens spill.

 

Nå har jeg klekket og tenkt og planlagt og kost meg med å se frem til mine delmål:

 

Sweet. Her kommer de:

 

12.01.09: 83,2 kg (veier allerede under dette nå, men da blir gleden kanskje ekstra stor denne mandagen)

02.02.09: 80,8 kg

02.03.09: 77,6 kg

06.04.09: 73,6 kg

04.05.09: 73,6 kg (regner med litt stillstand her)

01.06.09: 70,4 kg

06.07.09: 66,6 kg

 

Funker dette så dør jeg nesten av lykke! Men da er jo hele poenget borte. Ok, funker dette er jeg endelig den personen jeg har ønsket å være de siste 10-11 årene. K O M F O R T A B E L.

 

Dette passer bra for denne uka da jeg har nådd mitt 6 delmål skal jeg gå en uke i fjellet. Så deilig å bli kvitt disse tunge 20 kg til da.

 

66,6 kg da tror jeg at jeg er fornøyd. Trivselsvekta må ligge mellom 62 og 65 et sted.

 

Tenk da har jeg holdt på i 7 år med å bli kvitt disse 35-40 kg. 7 ÅR!

 

JA! DETTE MÅ FUNKE!

 

Januar er optimistens måned. Og forhåpentligvis er også februar, mars, april, mai og juni positive og snille med en utslitt stakkar.

 

God natt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...