Gå til innhold

JESS vil bli "lett på tråden"


Anbefalte innlegg

så gode de rislappene hørtes ut, kan du forklare en grønnskolling hva 100 g risgrøt betyr er det ferdig laget grøt? I så fall kokt på vann eller melk.

Tenk snart kan du slikke litt sol..... det blir sikkert helt hærlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 912
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Utrolig befriende, Pandora- å høre at voksne damer kan la være å stresse så fælt til jul. Jeg liker jo å styre med ting, men bare ting som gir meg glede. Jeg har laget en del gaver og julepynt i lag med ungene opp igjennom årene, vi har bakt litt(mye), og så har vi vært på mange konserter og forestillinger. Desinfisering av hus og hjem ligger ikke for meg, jeg har ikke interesse av sånt:-)

 

2neA, jeg brukte helt vanlig, ferdig kokt grøt-rester. Kokt på lettmelk. Grøten inneholdt ca 100kcal/100gr.

Rislapper er også godt med et hint av kardemomme i stedet for kanel. Og så kan du godt bruke natron i stedet for bakepulver. Gikk fint å steke uten fett i teflonpanna.

 

I dag begynte jeg å pakke litt til ferien. Jeg er ikke så mye lettere enn i sommer, så klærne passer greit. Det skal bli godt å hvile lankene litt. Jeg er optimistisk nok til å ta med joggeskoene, får se hvor komfortabel mamma er med at jeg forlater henne alene på hotellet.

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vet jeg har noen løse tråder på din tråd jess, så her kommer en liten oppsummeringssvarerunde:

 

"Jeg har bestilt meg legetime midt i desember" jammen det syns jeg da høres lurt ut, og det må da også være litt moro å se 'tall' i forhold til hvordan de var for 25 kg siden. håper din lege er imponert over deg og din viljestyrke

 

"Jobber du med leire???" ja når jeg ikke har som hovedjobb å skjemme bort min mann, reiser i inn og utland, passe øvrig familie, lage mat ;) jobber jeg som kunsthåndverker med tre, metall og leire. i utdannelsen var jeg innenom flere kunstformer men er glad i å jobbe med det tredimensjonale uttrykket. jeg har ALTID holdt på med noe kreativt men tok først utdanning i voksen alder så jess, det er aldri for seint. har du mann som støtter deg er det bare å leve ut sine drømmer...(høres det for enkelt ut?)

OG jeg misunner DEG for jeg kan ikke synge en ren strofe eller spille på noe annet enn tromme på en full mage ;)

 

"I kveld har jeg spist noe skikkelig godt!!! Rislapper" og det skal jeg HELT sikkert også lage sådan, har foreløpelig sendt oppskriften til datter i england for hun har nevnt problemer med å få spist opp risgrøt-rester. leste på nettet at ei mente vi skulle spise dessert for ikke å bli så sulten om kvelden og da er rislapper jo ett godt alternativ. tror du de smaker gode kalde??

 

og så var det 'boken' ja, jeg begynnte å lese her om dagen men har hatt for mye å gjøre til å kunne gi den den oppmerksomheten og refleksjonen som jeg ønsket, så jeg tenkte å fortsette i morgen når mann reiser ... igjen! skal komme tilbake til den.

 

"I dag begynte jeg å pakke litt til ferien" ... jeg reiser også neste uke, men det er hjem til min mor i dk og regner lissom ikke det som ferie, det er hellere litt tungt følesmessig men det å ha syke foreldre er også en del av å være voksen vel? i hvert ett tilfelle noe man må regne med kan skje. men om ikke annet så er det meg som skal lage maten den uken så der har jeg den kontrollen jeg selv ønsker - men jess, ikke vær for streng med deg selv på din ferie da, jeg trengte ikke lappesakene fra deg så jeg kan passe på de til du kommer hjem så får vi se om du trenger dem til ett hjul eller 3 :) kjenner idag at det var deilig i går kveld, ingen anger i det hele tatt. så da så !!

 

jeg liker ikke vinter OG LAV SOL IGJENNOM MØKKETE VINDUER men i dag var det nyyydeligt altså. jeg gjentar din setning som min egen :) "Desinfisering av hus og hjem ligger ikke for meg, jeg har ikke interesse av sånt"

 

nå tror jeg at jeg er ajour

hilsen kire

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, nå hadde jeg visst rett og slett bare lyst til å sludre litt med deg på tråden din. Jeg kjente kaffelukta :).

 

Jeg husker veldig godt fra lang tid tilbake (i vinter), da du skulle til Svalbard og lurte på om draktene kom til å være store nok. Det kjente jeg meg så godt igjen i, samtidig som jeg tenkte at det er da klart det er store nok drakter! Jeg har tenkt mye på min egen bekymring over for små dykkedrakter, trange slalåmstøvler (jepp, vært der også...), hester som ikke kunne tåle vekta mi og mange andre eksempler. Og så lurer jeg litt på hvorfor det er slik at vi ikke er i stand til å se på oss sjøl utenfra og bruke de litt mildere øynene som vi åpenbart reserverer for andre? Hvorfor var drakter på Svalbard en bekymring for deg når det var åpenbart for meg (og alle andre her inne) at det skulle finnes drakter som passet til deg? Jeg tipper at du hadde stått først i køen til å forsikre om store nok drakter hvis det var noen andre som skulle dra ;).

 

Og så må jeg si at jeg er så imponert og ikke så lite misunnelig på at du har fått deg piggdekk på sykkelen! Gratulerer! Jeg er ganske nysgjerrig for jeg har aldri prøvd, men jeg og helten min snakker stadig om det fordi vi kontinuerlig evaluerer muligheten av å bo i Norge etterhvert. Jeg fyrer oppunder og sier at det er kjempefint å sykle med piggdekk! Så det du sier er at det er litt kronglete i snø - forståelig nok siden underlaget er mykt, men at det kjennes fint ut på normalt tettpakka snøføre? Isføre da?

 

Jeg har jo sett at du spiller i amatørorkester, men aldri kommet meg til å kommentere på det. Og plutselig ble det viktig en onsdagskveld. Jeg har spilt i amatørorkester mens jeg har vært her borte. Synes at det var skikkelig morsomt. Har jo vært korpsjente i årevis, men liker veldig godt lydbildet i et orkester. Og utfordringene. Dette året har det rett og slett blitt litt i travleste laget for meg, jeg har måtta reise til en annen by med tog, og akkurat nå har jeg visst ikke det overskuddet. Lurer på om jeg skal melde min interesse igjen etter jul og får i så fall krysse fingrene for at de slipper meg inn igjen i varmen. Det ser nemlig ut som treblåsere faktisk vokser på trær her som hjemme ;).

 

Jepp, mye om dette og hint fra skrulla i dag, og i grunnen fint lite om vektelser. Det var nok den kaffelukta...

 

Ha en riktig god natt! - klem skrulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det god kaffelukt, ja!

Kire først:

Jeg er uforskammet frisk så jeg har ikke vært hos legen på 3 år. Jeg somla slik at jeg til slutt fikk brev fra kreftregisteret, de savnet celleprøve. Da fikk jeg omsider et påskudd til å bestille time, og da kan jeg jo ta full service-ikke sant. Jeg kjenner han ikke men må vel hoppe i det og fortelle om mitt prosjekt.

 

Jeg kommer vel neppe til å skifte beite, hvis jeg skal "videre i livet" blir det nok noe innen personal/HR...Men jeg vil jo gjerne fylle livet mitt med hobbyer også:-)

Jeg ønsker faktisk å få såpass mye fritid når jeg blir stor (ikke tjukk) at jeg kan dyrke hobbyene mine litt mer.

 

Rislapper går fint å spise kalde, men er best varme. Og hvis din datter ikke sliter med vekta kan du bare si at hun skal lage ei tjukk vaffelrøre, og blande med halvparten grøt. Slik kost fikk vi ofte da jeg var barn.

 

Jeg er heller ikke kommet lengre med boken. Den er såpass spesiell (tittel) at jeg ikke leser den med jentene rundt meg. Og derfor har jeg ikke hatt tid. Den ligger på nattbordet, skal "kose meg" med den etter ferien.

 

Kos deg som best du kan i lag med foreldrene dine. Det er vanskelig og sårt å takle syke foreldre. Jeg tror aldri man kan bli vant med slike ting, men-som du sier- det hører livet til.

 

Jeg skal kose meg kontrollert i ferien, jeg legger ikke opp til besøk av angermannen!

 

Til slutt et lite tips: Flytt nordover, så slipper du sola:-) Den har nå forlatt oss, og etterlatt seg masse blått lys og rødt ild-skimmer i horisonten.

Og vinduene kan trygt stå til våren:D

 

Skrulle, du har så rett mht til disse draktene, selvinnsikt osv. Gjett hvem som var fremst i køen, jeg ville også hente dress før alle de andre kom inn og hørte at jeg sa meg måtte ha XXL (måtte jo faktisk bare ha L)

 

Piggdekkene fungerer kjempefint. Det vanskeligste er snø oppå isen, piggene når ikke ned og får ikke feste. Løssnø gir dårlig styring. Jeg har kjøpt dekk med mye pigg, og de sitter som et skudd på is og på hardt føre/ godt brøytet vei.

Nå har jeg nettopp bestilt meg en ny lykt med skikkelig kraftig lys. Blir spennende å se hvordan den fungerer. Jeg blir sikkert aldri noen stor vintersyklist, men til småturer er det veldig greit.

Snøføre gir motstand, så trimeffektern blir stor. Jeg sykla ei strekning jeg vanligvis bruker 25 minutter på, det tok 31 minutter i snø. Så det er ikke så veldig stor forskjell rent tidsmessig.

 

Jeg var også med i korps da jeg var barn, i tillegg til barnekor. Det er mye musikk og instrumenter i heimen vår. Jeg og døtrene mine betjener "til husbruk" tilsammen gitar, keyboard, fiolin, slagverk, klarinett og trekkspill. Så her er det liv i leiren innimellom. Mannen min hører ofte musikk med øretelefoner, sannsynligvis for å stenge ute noe av lyden. Vi har laget oss et eget øverom slik at vi slipper å spille på fellesarealet.

Musikk gir meg veldig stor glede, og jeg kommer sikkert til å ta timer en gang i fremtiden når jeg får mer tid til meg selv. Jeg har ingen ambisjoner utover å kose meg med dette!

 

I morgen har jeg lang dag på jobb og så kommer mamma på ettermiddagen. Så det er ikke sikkert jeg kommer mer innom her før ferien.

Vi sees rundt Lucia :-)

Lykke til her inne, alle sammen.

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW, her var det liv,gitt:-) Tusen takk for at dere har varmet tråden mens jeg har vært borte! Veldig hyggelig.

Nå er jeg altså tilbake etter en uke i varmere strøk sammen med min mor. Vi har hatt det kjempefint selv om det ikke har vært så veldig varmt. Når solen var bak skyene var det for kaldt til å være lettkledt, så det ble begrenset med bad&soling. Men vi har fått skille:-)

 

Det var også fint å få bli bedre kjent med mamma igjen. Det er noe spesielt med å være så tett på i så mange dager, litt rart å sove sammen med mamma'n sin i min alder.

Vi bodde på et hotell med full pensjon, og kom til en diger sal full av mat både til frokost og middag. Jeg lærte litt om min sosiale arv på denne turen. Jeg har alltid visst at mamma, og forsåvidt hele min familie er veldig glad i mat- og det fikk jeg bekreftet på denne turen. Jeg mener ikke å utlevere min mor her, men vil bare si at jeg ikke er den eneste i familien som overspiser. Og så merker jeg godt at jeg har forandret meg på dette året. Jeg ville ikke være en gledesdreper for mamma heller, så jeg forsynte meg også flere ganger- med lette varer-og spiste så sakte jeg kunne slik at jeg ikke skulle bli ferdig så mye før henne. Det var et utrolig stort utvalg, så det var heldigvis ikke vanskelig å finne sunn mat.

 

Jeg har savnet dere mens jeg var borte. Heldigvis var det ikke noe problem å spise selv om jeg ikke fikk registrert mat. Jeg har spist masse mat på turen og drukket 1 glass vin hver dag + litt mer vin en dag. Jeg snikveide meg i dag og det ser ut til at jeg ca har holdt vekta-og det er jeg i såfall utrolig fornøyd med. Offisiell veiedag er i morgen.

Det har blitt veldig lite trim på turen. Mamma klarer ikke å gå noe særlig, og jeg kunne ikke forlate henne.

 

Nå skal jeg og mannen ut og spasere litt i finværet, jeg kommer innom senere og ser hvordan dere har hatt det.

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig å ha deg tilbake! Kjekt å høre at du og mor har hatt det bra. Det er helt fantastisk at du holder vekta - men visste jo at du kom til å holde deg i skinnet - du er go :D.

 

Kos dere i finværet. Her er det tåke og vått i dag. Jeg sitter inne og sludrer litt på forumet mens jeg opparbeider styrke til å sette meg med et foredrag jeg forbereder. Nå skal jeg lage kaffe, sette opp en arbeidsplan for dagen og da er det ingen bønn...

 

klem skrulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt og ha deg hjemme igjen, så flott at dere har kost dere!! Desember og januar er en litt usikker tid og reise på, så det er jo bra at dere har hatt litt sol og sommer. Det kunne fort ha blitt en uke med regn:)

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert aldeles deilig å ta en sånn timeout midt i julestria - som ikke er så forferdelig "stri" for min del da:D

Og koselig å ha med mammen også - iallefall er jeg sikker på at det var koselig for mammen!

Så flink og strukturert som du er med mat og drikke kommer nok resultatene fortere enn svint. Misunner deg den kontrollen du har. Jeg er ikke så flink - har altfor lett å falle av svingene. Men det har jo gått nedover - så noe har jeg nok fått til.

Min familie er også en familie der bugnende border hører med. Og min mor kan - i likhet med meg - godt miste noen overflødige kilo. Nå er hun blitt flinkere hun også da - selvom det går i masse selskaper for hennes del. Og i den aldersgruppa er det ikke nok med en kopp kaffe....

Men hun er ei flott oppegående dame på nesten 80 år - med mange jern i ilden - og i januar drar hun sammen med er venninne på langtidsferie til Spania.

 

Kos deg i disse førjulstider - vi trenger litt ekstra pleie i denne mørketida....

 

Klem fra Pandora

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pandora, jeg anbefaler sterkt en slik timeout. Godt å bare la stresset ligge igjen i Norge.

Jeg er nok både strukturert og "flink" så lenge jeg er fokusert. Jeg er derfor veldig spent på hvordan jeg skal klare overgangen til hold vekten...

Det var godt å kjenne litt på at jeg klarte å forholde meg til all denne maten i ferien, uten å gå av skaftet. Jeg merker godt at lysten på søtt er mindre, kaker, krem og snop er ikke lenger vanskelig å la være. Deilige middager med god drikke til er vel det som frister mest.

Krille, deilig å være tilbake hos dere også! Jeg tenker mye på mine venner her inne når jeg er borte en stund:-)

Skrulle, vi har fremdeles nydelig vær. Solen er under horisonten, men himmel skinner i et fantastisk blått lys. Jeg får veldig lyst til å gå ut på tur i den lyseste tiden av dagen. Det er mørkt helt til ca 10 og etter kl. 14. jeg håper på finvær i jula, da kan vi kanskje teste skiene?

 

Vekta i dag viste 72,7. Dvs ned 0,8 på 2 uker. Nå er det ikke langt igjen:D

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mmmm.... ja god mat og drikke blir utfordringen framover for meg også, tror jeg. Det som er søtt frister ikke så mye lenger. I går hadde jeg en runde og tenkte på all den deilige maten som jeg liker så godt og som jeg egentlig har veldig lyst på når jeg tenker meg om. Kjente at jeg ble litt lei meg for at jeg ikke kan spise alt jeg vil når jeg vil. Og så ble jeg litt redd fordi jeg plutselig følte at jeg må forsake så mye i framtida. Jeg kom meg litt og kom på at jeg kan jo spise hva jeg vil, men ikke hele tida. Dessuten liker jeg jo masse som er sunt også! Er fortsatt redd for at hjernen skal kortslutte og at jeg skal ende opp med det gamle spisemønsteret mitt. Og bli tjukk og lat igjen :D.

 

Men det skal jo ikke skje. Jeg har vært i kontakt med den gamle internettkurslederen min og si at jeg vil gå på kurs, men bare hos henne. Så hun sa jeg fikk bare gi beskjed når jeg er klar, så blir det HV-kurs! Da ble jeg så glad, for jeg liker henne så godt! Og så skal vi jo være her inne lenge lenge framover.

 

Nei, nå ble det visst veldig bekymringsfullt inne på din tråd. Det var jo ikke meningen! Nå vil jeg heller fokusere på at du har klart å gå ned så bra i ferien din og at du er godt etablert innenfor normal BMI. Nå kan jula bare komme - for vi er jenter av STÅL :)!. Høres ut som om dere har alldeles nydelig vintervær om dagen. Det vinterlyset nordpå er fantastisk...eller vinterblålyset, kanskje heller. Har bare så vidt opplevd det en gang jeg på besøk nordpå.

 

Ha en riktig fin tirsdagskveld! klem skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig at du har en flott kursholder du skal fortsette hos. Jeg skal også på HV, men har ikke helt bestemt meg for akkurat når det blir. Jeg skal også tilbake til "min" dame, fordi det er så trygt og greit.

Jeg er også LIVREDD for å falle tilbake i gammelt mønster. Det ssom skal redde oss denne gangen er at vi har brukt så lang tid på denne omstillingen at det nå begynner å sitte under huden. Og jeg skal aldri slippe alt løs igjen! Jeg vil ikke, kan ikke, skal ikke, må ikke og orker bare ikke å starte påan igjen. Njet!

 

Jeg har vært hos legen, og det var fort gjort. Jeg fortalte han at jeg ville sjekke helsa, blodtrykk osv og at puttet inn at jeg hadde gått ned vel 26kg. Han bare kikket opp et sekund og lurte på om det var frivillig. Da jeg svarte ja sa han bare ÅJA. Så sa han ikke mer. Jeg ble sendt på laboratoriet, blodprøvene ble tatt og dett var dett.

Det var ikke mye oppmuntring å hente der i gården:-)

Følte meg litt teit, nesten som en liten jentunge som fikk for liten oppmerksomhet.

 

Skitt au, hva gjør vel det? Lykken i dag er nesten komplett, for jeg har nå eeeeeeendelig funnet meg svarte støvletter. Lange, myke, flotte støvletter- som satt som et skudd. For en lykke! Og leggen så helt normal ut!

Jeg trodde faktisk ikke jeg skulle finne noen. Jeg ha såvidt klemt leggen inn i noen tidligere, men de var ikke slike som jeg har drømt om. Mer for damer som er minst 30 år eldre enn meg.

Jeg er så utrooooooooolig fornøyd:D

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og velkommen hjem fra en vellykket ferietur :)

 

Ja, jeg er tilbake, og denne gangen for fullt. Jeg har hatt ett relativt misslykket opphold utenfor vektklubben ( har skrevet om det på tråden min, så jeg skal ikke rippe opp i det her), men jeg kom krypende tilbake til korset mens du var på ferie :D

 

Jeg ser du nærmer deg målet mer og mer, selv om det ikke går med stormskritt, så er du der snart.

 

Jeg ser at du er redd for å falle tilbake til gammelt mønster, og det tror jeg ikke du skal være. Du har en vilje av stål, og kommer nok til å klare deg bra. Og visst du er like heldig med din kursleder som jeg har vært med min, er du heldig. Selv om jeg faktisk ikke hadde gått noe kurs hos henne tidligere, så fikk jeg beskjed om at det bare var å ringe, eller ta kontakt på annen måte når jeg måtte ønske. Så det gjorde jeg, hehe. Jeg var også redd for å øke for mye i kcalorier i starten, men der ble jeg veiledet på best mulig måte, fra uke til uke, selv om det er månedlige møter.

 

Det legebesøket minner veldig om det jeg hadde. jeg ville også sjekke hvordan helsen var etter å ha gått ned så mye, fastlegen min hadde sluttet, så jeg kom til en annen, som ikke kjente noe videre til meg. Jeg fikk omtrent akkurat de samme kommentarene som deg, og følte meg som en forsmådd jentunge, hehe. Men jeg hadde jo på en måte forventet forventet litt oppmuntring når jeg hadde forbedret helsesituasjonen min så mye. Så gjett om jeg kjenner meg igjen i ordene dine :)

 

Håper du har ei flott forjulstid, og ikke har det alt for travelt

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt følesen deres, jess og Smallgirl, om å kjenne dere litt snytt for oppmerksomhet hos legen :D. Kanskje man må skrive det på kontoen av travle dager for disse legene med masse folk inn og ut hele tiden, men allmennlegene skal jo ha overoppsynet med den generelle helsetilstanden, og et frivillig vekttap har jo en svær helsegevinst så en kunne jo tenke seg at et lite hurrarop kunne være på sin plass. Det er sikkert mange leger som tar seg tid til å skryte litt også :).

 

Så jess har fått seg nye støvletter. De hørtes rålekre ut! Grattis! Det er jo så moro når vi kan endelig få på oss støvletter som passer den alderen som er inni oss. Måtte flire litt da jeg leste at leggen din så helt normal ut. For slike som oss er jo ikke det noen selvfølge, men likevel...du er jo helt normal nå, jess :)! Når det er sagt, så har jeg vel latt meg imponere av at egne legger har sett normale ut i støvletter også. Tullejenter! Jeg må innrømme at jeg tok av litt på salg for noen uker sida og kjøpte enda to par. Begge høye og brune og jeg klarte ikke å ikke velge, rett og slett. Så tenkte jeg at 'pokker heller, jeg har ikke funnet noen som passa på årevis, så jeg kan ta meg råd til begge parene!'...og dessuten var de jo på salg...:).

 

Ha en riktig fin dag! klem skrulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

ser det er så mye snakk om støvletter.. drømmen min er å eie et par selv, men hvor går dere og kjøper? jeg er livredd, har aldri fått på meg noen fine, men innerst inne tror jeg nok det går etter x-antall kg ned!

men er så redd... noen gode tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har alltid vært litt skummelt å handle støvletter, synes jeg - redd for at ikke jeg skulle få igjen noen av glidelåsene :). Jeg vet ikke hvor det er lurest å se etter støvletter i Norge, men et tips hvis du skal ut og kikke er å ha på deg tynne og glatte strømpebukser eller knestrømper. Da glir nemlig støvlettene mye lettere på, glidelåsen går lettere igjen og du slipper å bekymre deg over om noen ser en valk på leggen eller at leggen kanskje er litt lodden. Dessuten har jeg alltid bukser som kan brettes opp så langt jeg trenger. Ha ha...da er det ingen som ser om glidelåsen går helt igjen heller...:D.

 

- skrulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

det var lurt! da skal jeg våge meg på støvletthandtel i mårra!!! å nå fikk jeg nesten sug i magen!!! :-) det er så fint med støvletter og jeg har lyst på brune! ååå, tenk om jeg finner!

det dumme nå er at jeg er sjuk, har ligget med feber i noen dager, men i mårra MÅ jeg ut å handle uansett. jula kommer selv om jeg er syk, og jeg har igjen to julegaver! pjuh, kanskje jeg finner meg støvletter i mårra... åååå :-) tvi tvi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smallgirl, så deilig at du er tilbake her inne. Jeg har savnet deg, vet du. Jeg husker veldig godt da jeg startet opp her inne. Jeg leste om dine resultater og turde ikke engang drømme om at jeg skulle komme dit engang. Og nå er jeg snart i mål.

Jeg har sterk vilje, så lenge den er PÅ. Jeg jobber intenst med mitt forhold til litt, det gjelder både mat og andre ting. Jeg er nok, sorry- VAR! et skippertaksmenneske. Jeg er i ferd med å snu denne tankegangen. Jeg begynner å ta inn over meg at jeg også i framtiden vil kunne få anledning til å spise gode ting. Innimellom har jeg levd som om det var hungersnød og at jeg måtte lange inn.

Jeg skal stikke innom tråden din og se hvordan det står til.

 

Skrulle, den legen har jeg fjernarkivert. Jeg bestemte meg raskt for at han uansett ikke var en viktig person i mitt liv:-)

Så god helse som vi har fått nå har vi vel aldri behov for leger i framtiden heller, he, he:D

 

Jeg skjønner godt at du kjøpte 2 par. Jeg hadde det slik da jeg stod der med 2 kåper, endte opp med begge- og de brukes.

Jeg har handlet en god del klær i det siste og det har vært helt nødvendig. Jeg kjøpte lite underveis, og nå er jeg vel ca slik jeg håper å være i framtiden. Buksene i str 46-48 er rett og slett ikke passelige lenger. Jeg kan putte begge armene nedi på hver sin side og enda er de romslige. Jeg har tatt vare på ei, til skrekk og advarsel:D

 

Bolla, jeg har hatt denne drømmen i årevis. jeg skjønner godt at du er livredd. Jeg var rundt og titta mange ganger. Hvis det var lite folk i butikken hendte det at jeg prøvde, har hatt utrolig mange nedturer. Det er jo også veldig forskjellig hvordan våre kg er fordelt. Jeg har og vil alltid ha store legger i forhold til resten av kroppen(hmm...jeg sa store, ikke tjukke) -de aller smekreste støvlettene vil aldri kunne passe til meg. Min legg er nå ca 39cm.

GOD BEDRING!

 

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...