Gå til innhold

JESS vil bli "lett på tråden"


Anbefalte innlegg

Smallgirl, så deilig at du er tilbake her inne. Jeg har savnet deg, vet du. Jeg husker veldig godt da jeg startet opp her inne. Jeg leste om dine resultater og turde ikke engang drømme om at jeg skulle komme dit engang. Og nå er jeg snart i mål.

Jeg har sterk vilje, så lenge den er PÅ. Jeg jobber intenst med mitt forhold til litt, det gjelder både mat og andre ting. Jeg er nok, sorry- VAR! et skippertaksmenneske. Jeg er i ferd med å snu denne tankegangen. Jeg begynner å ta inn over meg at jeg også i framtiden vil kunne få anledning til å spise gode ting. Innimellom har jeg levd som om det var hungersnød og at jeg måtte lange inn.

Jeg skal stikke innom tråden din og se hvordan det står til.

 

Skrulle, den legen har jeg fjernarkivert. Jeg bestemte meg raskt for at han uansett ikke var en viktig person i mitt liv:-)

Så god helse som vi har fått nå har vi vel aldri behov for leger i framtiden heller, he, he:D

 

Jeg skjønner godt at du kjøpte 2 par. Jeg hadde det slik da jeg stod der med 2 kåper, endte opp med begge- og de brukes.

Jeg har handlet en god del klær i det siste og det har vært helt nødvendig. Jeg kjøpte lite underveis, og nå er jeg vel ca slik jeg håper å være i framtiden. Buksene i str 46-48 er rett og slett ikke passelige lenger. Jeg kan putte begge armene nedi på sidene og enda er de romslige. Jeg har tatt vare på ei, til skrekk og advarsel:D

 

Bolla, jeg har hatt denne drømmen i årevis. jeg skjønner godt at du er livredd. Jeg var rundt og titta mange ganger. Hvis det var lite folk i butikken hendte det at jeg prøvde, har hatt utrolig mange nedturer. Det er jo også veldig forskjellig hvordan våre kg er fordelt. Jeg har og vil alltid ha store legger i forhold til resten av kroppen(hmm...jeg sa store, ikke tjukke) -de aller smekreste støvlettene vil aldri kunne passe til meg. Min legg er nå ca 39cm.

GOD BEDRING!

 

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 912
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hau, hau, er det noen snille slankere her????

Denne uka har jeg skeiet skikkelig ut med en heftig lutefiskmiddag. Vi er en liten gjeng som pleier å ha et slikt julebord midt i uka, like oppunder jul. Med dertil innlagt avspasering fram til lunch dagen derpå:-)

Jeg har jo laget meg en regel om at en porsjon/ett fat er nok, men denne kvelden gav jeg etter for lengsel og smerte. Jeg spiste veeeeldig lite bacon, så kcal-messig var det vel ikke selve middagen som ble ille. Og hva er det vel man serverer til lutefisk? Jo, akevitt og øl. Desserten hoppet jeg over, var utrolig mett etter middagen. Men så kom rødvinen på bordet, og da var jeg ikke tung å be.

Jeg aner ikke hvor mange kcal denne kvelden ble og vil heller ikke vite det. Jeg har trimmet så mye jeg har hatt tid til, og spist veldig forsiktig alle de andre dagene. Så jeg håper at jeg ikke har gått mye opp i vekt, snikveiingene har ikke vært snille. Håper det har vært mest vann og at det går seg litt til før i veiing i morgen.

Nå begynner det å travle seg til. Familien har gitt klar beskjed om at de ikke ønsker seg noe mer av disse julekakene. Jeg har gjort en iherdig innsats for å fylle fryseren med 3 sorter rundstykker, noen skikkelige deilige grove og sunne. Juletreet står utenfor huset og vi har vaska det grøvste i helga. Jeg skal jobbe i morgen, deretter blir det fri helt fram til neste år. Og det blir deiiiiiiilig:-)

Jeg håper sterkt på at jeg skal få anledning til å røre meg litt i jula. Jeg skal ikke spise julekaker, snacks eller søtsaker, men god mat og drikke skal JESS få! Jeg får heller leve med at vekta sikkert går opp litt. Jeg har kjøpt et badsturøkt lammelår, tenker jeg skjærer noen skiver og varmer sammen med pinnekjøttet.

Pinnekjøtt har aldri vært min favoritt, så dette blir nok en god løsning.

Det kommer straks et nytt og ubrukt år, da har jeg min store sjanse til å få bort de siste små + det som måtte komme i jula:-)

Jeg vet ikke helt hvor mye jeg rekker å komme innom her før jul, så jeg sier bare

GOD JUL, alle sammen.

Noen fristelser kan vi kanskje stå over men vi skal kose oss med god samvittighet!

 

Hau, hau fra JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er innom en liten tur inni mellom all rydding, vasking og baking. Jeg har falt for fristelesen til å lage Sara Bernardh kaker - jam jam de ser bare så lekre ut. Skal spare dem til 1. dag da får vi gjester. Jeg koser meg litt ekstra nå i disse dager, utrolig nok så varierer ikke vekten mer enn normalt!! Straffen kommer kanskje om noen dager, eller så er det på tide å få litt gevinst av at vekten har stått nesten i ro i en evighet- stabil vekt i både oppgang og nedgangstider. Nei nå prater jeg meg ut på viddene jeg ville jo bare si:

 

God jul Jess!

 

Juleklemmer fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O-salige lykke! Dette minner nesten om en fødsel, tror vannet har gått.

De siste dagene har jeg veid 1,5kg mer enn jeg gjorde i dag, tror onsdagens lutfiskgilde satte dype spor. Det var i allefall slik at ny-støvlettene var blitt for trange! Og i dag fikk jeg de på.

Dagens veiing viste 71,9kg. Jeg har gått ned 0,8kg siden sist mandag og det er ikke til å tro. Nå har jeg 1,9 igjen til mål.

Jeg skal ikke stresse mer med vekta i år, jeg tar en liten "pause" herfra til over jul.

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at vannet gikk! Det var sikkert akkurat det som skjedde :D. Gratulerer med fantastisk nedgang! Nå er du snart i boks. Jeg hadde også oppgang fra ei helg med fest og fjas og kjente meg veldig oppblåst og hoven og rar i fingre og føtter. Men det ser ut til å ha gått av mesteparten, selv om jeg er redd for at noe faktisk satte seg på sidebeina også. Vel vel, det er jul og litt ekstra kos i matfatet skal jeg ha meg, i alle fall enkelte dager.

 

Ønsker deg ei riktig god jul! Jeg skal nok innom her og sludre innimellom i disse dagene så da tar jeg nok en tur.

 

Stor klem fra skrulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det 2.juledag og roen har virkelig senket seg. Jeg har gledet meg skikkelig til disse late dagene.

Matmessig har det gått greit. Julaften hadde vi ribbe. Jeg har aldri vært spesielt glad i dette, så i år putta jeg på med noen biter lettpølse og spiste litt av begge deler. Og så hadde jeg dampa gulrøtter og rosenkål til ribba, i tilegg til rødkål. Kanskje ikke helt i tråd med tradisjonen, men ungdommene spiste masse av dette i lag med meg. De liker nemlig ikke rødkål. Det gjør jeg, og fikk derfor en meget innholdsrik og spennende juletallerken. Til dessert hadde vi creme brule`, bringebær og is. Jeg elsker bringebær, og med litt lettis til ble dette et festmåltid.

Det var en god følelse å ikke bli så ubehagelig mett etter middagen. Jeg husker tidligere år der jeg nesten måtte ligge litt på sofaen etter middagen før jeg klarte å komme meg i gang igjen. Så noe har skjedd:-)

 

Jeg har klart meg bra i forholdt til julekaker og søtsaker. Jeg har kjøpt meg noen poser med mini riskaker m/sjokolade-smaker nesten som risboller. Anbefales! De finnes i store matbarebutikker med godt glutenfritt-sortiment. Kakene er bitte små, men inneholder kun 15kcal pr. stk.

 

I går var vi på lutfiskmiddag hos noen venner. Jeg spiste bare bittelitt bacon, så selve middagen ble ok. Til dessert fikk vi fruktsalat og her stod jeg over krem & is, så den ble også helt ok. Men så var det disse drikkevarene da. Øl & akevitt til middagen, cognac til kaffen, og rødvin til langt ut i de små timer. Aldeles usømmelig, og utrolig koselig. Jeg tør ikke tenke på hvor mange kcal det ble :D

Og i dag er det nytt middagsselskap. Jeg kjenner på kroppen at jeg trenger lite alkohol i dag.

Vi fikk oss en fin luftetur i går. Jeg og mannen min gikk 2 timer rask marsj, i skikkelig ruskete mildvær. Når vinden river og det kommer noen regnskyll så kjenner vi allefall at vi lever. Og så deilig det er med en varm dusj etterpå.

 

Jeg sitter nå og lurer på om jeg skal ta meg en liten treningsøkt på senteret før det braker løs med nye selskapeligheter. Kroppen er litt urven etter nattens strabaser, så det hadde kanskje vært godt? Eller tungt?

Jo, jeg gjør det!

 

Ha en fortsatt fin jul

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk meg en fin treningsøkt i går. Jogga på tredemølla i en halv time og deretter ei økt i styrkesalen. Avsluttet det hele med 15 minutter i sola før varm dusj og badstu. Dette er bedre enn julamat!

 

Deretter bar det avgårde til gode venner. Og det ble seint i går også, så nå er jeg skikkelig "sliten". Det var veldig hyggelig selskap, men du store meg-så mye mat. Og dessert, sjokolade, krem, festkaker, julekaker, nøtter og likører og konfekter. Jeg må være ett av verdens mest utakknemlige vesen, for jeg er UTROLIG lei all denne maten!!!! Det er ikke det at jeg har spist så mye av det, men jeg vil gjerne ha andre ting enn mat i livet mitt. Joda, jeg vet jo at det er jul og at man ikke legger på seg 30kg mellom jul og nyttår- men HVORFOR I HULESTE skal vi ha det sånn???

Vi fikk ovnsbakt laks i masse fløte. Salaten var dynket i olje, vi fikk en fet forrett en MEGET kcal-rik dessert. Jeg kjenner at jeg blir fortvilt når ALT er så heftig. I tillegg var det viner og konjakker og gode greier til hver rett.

Jeg spiste forholdsvis lite, men ble nesten uvel. Er ikke vant til så mye fet&kraftig kost. Før i tiden ELSKET jeg slike selskap:-)

 

Jeg vurderer ei treningsøkt i dag også- i håp om å få orden på kroppen igjen. Nå skjer det (heldigvis) ikke noe annet her på noen dager enn at vi skal ha en gjeng hit på brunch om et par dager. Da er jeg kokk, så det blir ikke noe problem. Og jeg skal vel by på noe fett & søtt også, men ikke bare det!

Og så er det bare nyttårsaften igjen før vi er ferdig med denne re-innspillingen av ETER-GILDET!

Jeg var på vekta i dag, den viste 1,5kg opp:-) Livet er hardt

 

Puhhhh!

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold ut!! Bare noen dager igjen. Merkelig, men vi er ikke i slike overdådige selskaper. Det er egentlig ikke noe problem med jul i det hele tatt. Vi var to dager borte hos mor og svigermor, og i kveld skal vi på fest. Men, det er uten middag. I morgen blir det middag hos svigermor og fødselsdag hos en nevø. Men, de spiser aldri særlig usunne ting. I tillegg har de alltid bløtekake til bursdager, så det blir lett for meg. Det liker jeg nemlig ikke. Nyttårsaften skal vi ha alle naboene her. Men, da er vi 24 stykker, så alle spiser middag hjemme før de kommer. Enket og greit:)

 

Bra å få trent litt da. Jeg har hatt en lei opplevelse i dag. Eldstemann fikk ny sykkel til jul, og i natt ble den stjelt fra garasjen vår.. Så i dag har jeg vært skikkelig forb..og tatt meg godt ut på trening først og på tur for å leite etter sykkelen etterpå. Tenk å være så syk?? Stjele en sykkel fra en 5 åring. Arghhh, blir så forbanna!!!

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for trøstende ord, krille! Jeg skjønner mer og mer hva begrepet "førti, feit og ferdig" betyr. For 10 år siden var det ikke slike bugnende selskap, da møttes vi mer til sosialt samvær, eller vi hadde med litt hver. Nå er ungene store, økonomien er kanskje litt bedre og alle rundt meg flesker til når det er kalas. Jeg liker folkene og tiltaket, og er jo litt sånn jeg også- det er det værste. Jeg har bare lært meg litt om kosthold det siste året. Alle er mette når de forlater mitt hus også, men forskjellen fra i fjor til i år er at de er bare mette, ikke kvalme:-)

Jeg kom meg ikke på trening i dag. Jeg følte veldig for en avslappingsdag. Jeg har lest litt, bakt et par kaker til en dugnad i morgen og sovet en liten ettermiddagsblund på sofaen. Det var veldig deilig, så nå er humøret stigende.

Jeg ble veeeeeldig fristet av all denne kakelukta. Jeg er vanligvis ei som fint kan stå over kaker, men denne eviges nybakt-kakelukta i huset er krevende. Og så har jeg trigget matlysten med mat, dessert og alkohol de siste dagene. Så da jeg var så godt i gang med bakinga lagde jeg likegodt "lillians ostekake" til meg selv. Og nå har jeg spist et stykke til kveldsmat!:D Veldig godt, og ikke så hæstgæli med kcal i et stykke.

I morgen blir det dugnadsjobbing og forhåpentligvis ei treningsøkt eller en spaser-tur.

Ha en fortsatt fin jul til de som er innom her-

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg, JESS! Nå er det jamen på tide med en romjulshilsen. Etes gjør det i de tusen hjem, det er sikkert. Jeg har spist meg opp 2 kg, ned 2 kg, opp 2 kg og ned 1 kilo de siste 10 dagene. Storveis. Kroppen liker det definitivt ikke. Tviholder på vannet og all denne tullete fiberfattige maten så godt den kan mens magen uler og klager. Ja ja. Jeg har tatt ansvaret for eget matfat så kan ikke skylde på noen :D.

 

Men det fine er at vi får nok etter noen dager nå, vettu jess. Det skjedde ikke i gamle dager. Da kunne jeg ligge og ete på sofaen i dagesvis og bare bli mer og mer grinete og giddaslaus. Men jeg skjønner frustrasjonen din over at det serveres så veldig mye feit mat på ett brett. Det er vel gjerne slik at de som serverer maten vil at det skal bli så veldig bra og godt og festaktig at de rett og slett glemmer å se det under ett. Og plutselig er både forrett, hovedrett og dessert blitt mektige kaloribomber. Heldigvis skjer det kanskje ikke så ofte at det er slike middager? Eller kanskje du har rett i at de kommer stadig oftere etter hvertsom vertskapene blir voksne? Huffoghuff. Tror jeg får begynne å oppdra vennene mine allerede :). Det er veldig hyggelig og lettvint å bli invitert i middag, men det er ganske greit å ta med noe også. Om ikke annet, ta med noe til dessert.

 

Nybakte kaker er NAMM! Defor skjer det nesten aldri her i huset. Stakkars helten min - han har ikke fått noe julebakst av skrulla si. Men han er nå i brukbart hold han også og dessuten fikk han litt av mor nå i jula. Så han står vel over...

 

Fortsatt riktig god romjulstid, jess! Håper du har hatt en strålende dugnadsdag.

 

klem skrulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for julehilsen, Skrulle. Nei disse middagene/festene er heldigvis ikke så ofte. Og det er jo en utbredt oppfatning i folket om at sukker og fett er det som skal til for å lage god mat. I morgen er det min tur til å være kokk, og da skal det jammen bli andre boller. Jeg planlegger scampi m/hvitløk&chili, pastasalat m/pesto, krepsehaler, blåskjell, røkt laks, eggerøre, bayonneskinke, melon, ruccolasalat, grove & fine rundstykker, peppermakrell, rødbetsalat, sennep & tomatsild ++. Og så skal jeg sette fram julekaker og masse sjokolade & konfekt som vi har fått til jul- i håp om at gjestene hjelper oss å bli kvitt dette:D

 

I dag er det ett år siden jeg meldte meg på på GR-kurs 1. De siste dagene av jula satt jeg der og gru-gleda meg til kursstart 7.januar. Jeg husker godt at jeg IKKE gleda meg til å stige på vekta hos kursleder. Jeg husker også at jeg spiste masse kaker, mat og godis- "for aller siste gang". Tenk å ha grav-øl for noen kaker...:D

Prosjekt 2008 er snart i havn. Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle komme dit jeg er i dag:D

 

Prosjekt 2009 er staket ut:

1. Ned de siste 2-3kg

2. Stabilisering / Hold vekten

 

Og i går tok jeg kontakt med en kursleder med forespørsel om HV-kurs. Jeg har valgt en annen kursleder enn jeg gikk mine 2 kurs hos i fjor. Hun jeg gikk hos var forsåvidt ok, men dette passet bedre i forhold til dag/tid- og så tenker jeg at ny kursleder kanskje gir meg ny inspirasjon? Så nå er jeg bare spent på NÅR det blir? Det kribler litt i magen når jeg tenker på at jeg snart skal endre fokus. Tenk å ikke slanke seg lenger, hvordan blir det?

Jeg har imidlertid ikke tenkt så veldig på at jeg slanker meg de siste månedene. Jeg er blitt såpass vant til dette kostholdet at jeg regner det som normalt, og jeg kjenner at det gjør meg godt. Heldigvis

 

Nå må jeg slutte før jeg fyller hele siden her

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var veiedagen unnagjort. Det gikk som det måtte gå, vekta viste 1kg opp. Jeg har overskredet kcal-budsjettet 2 dager i jula, og da må jeg vel betale prisen:p

For et par dager siden viste den 1,5kg opp, så det kunne vel vært værre.

Jeg har vært i 2 juleselskap med god mat og mye drikke. Jeg har spist moderat, så det er nok alkoholen som har gjort utslag.

Jeg er ganske fornøyd med at jeg har klart å styre helt unna julekaker, sjokolade & juleknask. Jeg har spist littegrann dessert 3 dager, men relativt snille sådanne. Og et par kakestykker av "lillians ostekake".

 

Jeg er nok veldig følsom for sukker, alkohol er også noe som gjør meg veldig sulten. Matlyst & sukkersug er trigget og ligger der og ulmer hele tiden. Så nå skal jeg nok slite litt før jeg blir fornøyd med 16-1700kcal igjen.

I dag har vi hatt lunch-besøk, og det var veldig grei mat for meg.

Nå har jeg hatt meg ei treningsøkt på senteret og det var utrolig deilig å få svettet litt igjen.

 

Nå har jeg kun en utfordring igjen før jula er over, nemlig nyttårsaften. Vi skal spise kalkun, og det er jo grei skuring- men det blir nok både dessert, alkohol og masse annet snadder i alle skåler. Jeg får ta på meg mørke solbriller slik at jeg ikke ser det:)

 

Jeg klager fælt her inne for tiden. Jeg har kosa meg masse i jula, det må jeg bare si. Har møtt utrolig mye hyggelige folk og hatt mange trivelige stunder. De siste dagene har jeg også slappet av litt hjemme og det er deilig. Og tenk, det er enda 3 dager fri før jeg skal på jobb igjen:-)

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

Artig å lese det du skriver, du skriver så "livlig" :-)

Alkoholen gjør meg og sulten, dagen derpå får jeg lyst på alt av hamburger, lasagne, pasta, kebab.. you name it :-)

prøver så godt jeg kan å styre unna alkohol i jula, men jeg har veldig lyst på en fest. Jeg har vært (ER) syk og ikke hatt mulighet uansett, men vurderer sterkt å hive meg med til helga hvis formen er bedre.

 

Da pleier jeg å lage noe godt å ha i kjøleskapet. En wrap, kylllingsalat osv.. Det verste er at jeg IKKE blir mett og vil ha MER! hehehe :D

 

Du er heldig som har kommet så langt som du har.

Det står det respekt av!

 

*high five*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, åssen skal det bli å ikke slanke seg lenger? Jeg tenker ikke så veldig slanking når jeg spiser i det daglige lenger. Det handler for det meste om å bruke huet og det fungerer rimelig greit stort sett. Men det skal bli rart å skifte fokus fra ned i vekt til holde vekt. Jeg lurer på om det blir litt tamt i forhold? Jeg tenker at jeg må finne ett eller annet fokus med noe å strekke meg etter. Usikker på hva det skal være? Bli sterkere kanskje? Sette et mål om å klare noe fysisk som jeg klarer nå?

 

Du, den kiloen din er nok mest væske. Noen flinke dager tar nok hånd om det meste. He he...du får nok bruke solbriller på nyttårsaften slik at du ikke ser alt det gode som kommer på bordet. Uansett, nå er det snart hverdagen igjen og da skal vi knekke de siste kiloene og så er det HV! Flinkisjenter som vi er :D.

 

Ha en riktig god dag! klem skrulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jess. Synes du har vært flink i jula jeg. Og all den nydelige maten du lagde her om dagen, nam nam nam. Jeg har to hvite dager nå, dvs. at jeg ikke får lov til å spise chips, sjokolade, snop, kaker. Det er HARDT. Jeg har nok fått smaken på det gode eller skal vi heller si søte liv. Jeg skal skeie ut i morgen på nyttårsaften og så på bursdagen til min kjære på søndag og så er det tilbake til hverdagen igjen. Jeg har ikke fråtset slik som i gamle dager, men har spist anderledes enn ellers dette året så jeg har nok gått opp et kilo jeg også. Har ikke fått veid meg i dag, for vi har hatt oss en tur i campingvognen. Hærlig med litt snø for ungene, ja for oss voksne også.

 

Tusen takk for masse støtte og inspirasjon i året som har gått Jess. Jeg gleder meg til å holde følge også i 2009. Det første året (av mange) vi klarte å holde vekten.

 

Nyttårklem fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmel og hav så hyggelig det var å komme inn her!!! Det er utrolig trivelig med besøk, og så er jeg så glade for at dere ikke hadde med dere julemat:D

 

I går hadde jeg en deppedag. Jeg ble fylt med en grusom selvmedlidenhet, den ble bare værre og værre utover ettermiddagen. Jeg syntes så synd i meg selv fordi jeg ikke kunne spise alle disse fristelsene. Jeg takler også vektøkning veldig dårlig, så utpå kvelden kom "hva er vitsen"-følelsen over meg. "1 kg opp, bare 26 kg igjen så er jeg tilbake til start..."

Jeg bestemte meg for å spise 2 skiver med julebrød med julesylte, sånn bare for å roe suget. Og det skulle jeg aldri ha gjort, for like etterpå MÅTTE jeg ha 2 skiver til. Og da alle var lagt seg glefsa jeg innpå småkaker og nøtter. Og hata meg selv for det!!! Der og da var jeg nesten overbevist om at jeg kom til å fortsette med dette i dag.

Pulsen ble høy, jeg ble kjempetørst og super-gira/trist, så det gikk mange timer før jeg fikk sove i natt.

Jeg, som trodde jeg begynte å ha fått grepet på denne galskapen...

Jeg tør ikke tenke på hvor mange kcal jeg heiv innpå, har bare bestemt meg for å fjernarkivere dagen. Helsikes jul altså!

Så, Skrulle- den vannkiloen får nok selskap:(

 

Heldigvis var humøret litt bedre i dag. Jeg har vært på spinning og har spist 1400kcal. Måtte litt under skjema for å føle at jeg har gjort opp litt av regninga for i går. Jeg blir fryktelig redd når jeg får slike tanker, er så redd for at jeg ikke skal får kontrollen tilbake.

Nå tror jeg at jeg har ridd av stormen for denne gang, det føles sånn. Forrige gang jeg hadde et sånt anfall var jeg mett i ei uke- og jeg tenker det holder noen dager denne gangen også:D

 

I morgen er det nyttårsaften. Jeg skal unne meg LITT vin, utover det skal det ikke slingres i valsen. Jeg skal spise kalkun-middag, men ingen dessert. Bombesikkert!

 

Du Bolla, det er nok kjempelurt å styre unna alkohol. Jeg drikker nok ikke egentlig så veldig mye, men jeg trives veldig godt med en liten fest i blant. Det er minst like artig nå som da jeg var 20 år:D

Men så er det den sulten da. Jeg inngår av og til kontrakt med meg selv om at jeg får lov til å drikke, på betingelse av at jeg IKKE spiser nattmat eller storm-spiser dagen etterpå. Prøver å spise mat med mye smak, chili, peppermakrell osv. Det hjelper litt.

 

2neA, jeg kjenner veldig på at jeg også har fått mer-smak på det søte liv. I dag kastet jeg den halve "lillians ostekake" som var igjen. Skulle gjerne kastet alle småkakene også, for jeg merker at jeg tenker litt på dem. Skulle ønske at familien kunne spist de opp, samtidig som jeg ikke ønsker at de skal bli proppet full av sukker. Kanskje jeg kan lure LITT i søpla, "den har vi ikke sett" ?

 

Jeg gleder meg til 2009. Da skal jeg gå ned 2,9 kg. Og så skal jeg lære meg å holde vekten. Og forhåpentligvis lære meg å spise LITT.

 

GODT NYTTÅR til alle dere fantastiske folk som har hjulpet meg så utrolig mye! Tusen takk!!!!!

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at du har kommet deg igjen, jess. Er det ikke rart hvor skjørt det er dette livsstilsomleggingsprosjektet? Det er så enkelt når det går på skinner...vel, i alle fall relativt greit. Og så raser det så lett når det er dårlige dager. Jeg vet ikke riktig hva jeg skal si til deg. Du har vært veldig påpasselig med maten din. Du har vært superflink og en stor inspirasjonskilde for oss som er litt mer slubberter. Og så opplever du slike dager hvor en kilo plutselig overskygger de 26. Jeg er helt sikker på at den kiloen din er mest vann. Jeg har ingen tro på at fett samles så lett, nemlig. Kanskje den siste utskeielsesdagen din samla litt mer fett, men uansett nekter jeg å tro at du har samla ett kilo fett i jula. Har du sett ETT KILO fett? Sitter her og prøver å se for meg ett kilo fett. Tror kanskje jeg aldri har sett det, med mindre jeg setter fram noen smørpakker eller kikker på en liter olje.

 

Men jeg har virkelig full forståelse for den ubehagelige følelsen av å miste kontrollen. HVORFOR det ikke går an å la være å døtte innpå når alle varselslampene blinker og kimer er uforståelig - men jeg kjenner situasjonen. Var vel der på mandag sjøl. Interessant fysiologisk eksperiment. Høy puls (jepp, kjenner godt igjen), tørst (ja, absolutt. Kjempetørst!). Utillpass og kranglete mage. Og enorm lyst på å fortsette gildet. Gjerne salt og fett og søtt.

 

Kjære jess, du har kommet kjempelangt i prosessen din, men er kanskje ikke helt friskmeldt enda. Det viktigste er at du finner veien tilbake etter slike dager. Ikke stor skade skjedd når det er en dag. Kanskje du etter hvert greier å takle slike dager bedre også. Jeg tror ikke en slik dag i ny og ne er et tegn på at prosjektet ditt ryker eller at du ikke har styrken eller kontrollen som skal til for å holde deg normalvektig. Du er sterk og du bestemmer over egen kropp - det vet jeg! Hmmm...ble kanskje litt bablete dette.

 

Takk for all støtte og inspirasjon dette året! Det har vært morsomt og motiverende å kvitte seg med 25% av kroppsvekta sammen med deg. Du er rar og klok og artig! Jeg gleder meg til at vi skal svi av de siste kiloene og så innta HV.

 

Ønsker deg en strålende dag og et riktig godt nytt år! klem skrulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom for å ønske deg godt nyttår!

 

Du har fabelaktige resultater for dette året! Takk for at du har delt erfaringene dine med oss. Du er en stor inspirasjonskilde!

 

Stor nyttårsklem fra meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

riktig godt nyttår til deg og takk for 'treff' i det gamle, for støtte, ros og trøst - alt etter hva jeg har trengt :D

 

formen her er stadig ikke helt i 100 men det blir den nok snart, kan ikke si at småkakene våre 'snakker' til meg akkurat, har lissom ikke lyst på noe men siden det er nyttårsaften snart og vi ikke har hatt noen julefølelse har vi bestemt at vi vil være aleine i kveld og bare kose oss langsomt med fasanbryst, rådyrstek og masse champagne :) dere snakker om alkohol, jeg tåler ikke vin og øl men 'later som' jeg tåler champagne for det eeeelllsker jeg nemlig og jeg vil ha MYE av det !! haha sovner sikkert kl 22.34 :)

 

gleder meg til 2009 jeg, skal begynne på nytt treningsenter, kneet mitt er bra igjen, skal gå i fjellet til sommeren og får jeg det til skal jeg også gå ned i vekt!!

 

klem til jess fra kire

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle trivelige meldinger her inne. Jeg blir helt sentimental altså, snufs;)

Jeg er blitt utrolig glad i dere her inne og kan nesten ikke se for meg at jeg skal avvennes fra klubben. Men jeg har ikke akkurat planer om å forlate dere med det første altså!

Jeg tror mannen min ville blitt passelig gal hvis han måtte høre på alt det jeg skriver av meg her inne I TILLEGG TIL alt det han faktisk må høre i alle tilfelle.

Han er vel ganske gjennomsnittlig interessert i kosthold, så jeg kjenner av og til på at jeg må holde litt igjen for å ikke kvele han med faktaopplysninger, "bedreviten", følelser, tanker, gleder og sorger. Tror snart han må få en blomst for all tålmodighet og velvilje. Og det skal ikke bli en JULEstjerne!

 

Jeg skal snart på vennefest, så jeg gjør som statsministeren- holder min nyttårstale/oppsummering 1 nyttårsdag. Jeg er veldig lite royal- må vite:D

Har mer tro på en politisk tale (fordeling av mat, planlegging av fettinnhold, dele goder ++) enn bare "prat", det siste har jeg erfart at det kommer lite ut av.

 

GODT NYTTÅR, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære landskvinder!

Og kanskje først og fremst kjære meg selv! For alt jeg vet eksisterer dere andre ikke i det hele tatt, kanskje dere bare er dataanimerte rollefigurer i et spill?:)

Kanskje jeg er det eneste, ene vesen her inne i klubben som faktisk er et menneske? OÆÆÆÆÆ

 

Dette ble jammen en rar start på min nyttårstale...

 

Begynner på nytt. Kjære landskvinder og kjære meg selv!

Nå er 2008 historie og mitt store livsstilsendringsprosjekt begynner å feste seg under huden. Jeg tenker tilbake på den første perioden som ueeendelig lang. Det var liksom helt uoverkommelig. Hold ut! sa alle kloke koner her inne, og jammen fikk de rett. Da jeg var gått ned 10kg begynte jeg å få kommentarer og det var en kjempemotivasjon. I perioder var jeg skikkelig lei, for det var fremdeles så langt igjen. Utpå vårparten begynte jeg å kjenne på at tiden bare gikk av seg selv, og at det ikke var så vanskelig lenger. Bortsett fra enkelte dager med ekstremt sug og sult da! Og noen nedturer hist og pist.

Jeg ble litt fandenivoldst over at min kursleder skremte meg med at jeg nesten sikkert ikke kom til å klare dette alene. Jeg fortsatte nemlig ikke på kurs 2 umiddelbart etter kurs 1. Jeg skulle vise henne!!! Og det gjorde jeg:D Kurs 2 startet igjen 10 uker senere og jeg hadde gått ned like mye som de som gikk på kurset. Kurs 2 ble litt nedtur. Kursleder var ok, men jeg var kommet lengre i prosessen enn de andre deltakerne som i hovedsak var nye. De var (selvfølgelig) opptatt av rasjoner, sammensetting av måltider, hva og hvordan. Og så var det ei der som tok uendelig stor plass, hun fikk prate 75% av møtet. ...Der og da bestemte jeg meg for å fortsette uten kurs, helt til mål. Og så bestemte jeg meg også for at jeg skulle gå hold vekten når den tid kom. Og der er jeg nå. Jeg har nå meldt meg på Hold Vekten som starter 12/1. Jeg mangler 2-3kg, men min gamle kursleder mente jeg likevel kunne starte opp. Så da gjør jeg det.

 

Ved inngangen av 2008 kunne jeg ikke jogge 2 minutter, jeg klarte ikke å være med mannen min på fjellturer, jeg klarte nesten ikke å gå på ski...

I løpet av året har formen steget vesentlig og jeg og mannen min dro på flere fantastiske fjellturer i sommer. Det er uten tvil min største seier! Jeg visste ikke at det var SÅÅÅÅÅ berusende vakkert.

Nå er jeg veldig spent på om jeg vil fikse ski i år? Snøen regna bort i jula, så jeg har ikke testet i jula slik jeg planla. Derimot har jeg gått og jogget noen turer i tillegg til 3 turer på treningssenteret. Så helt ille har ikke jula vært, bortsett fra noen uheldige runder med mat.

På årets første dag føler jeg meg UTROLIG LYKKELIG og OPTIMISTISK. Jeg er så fantastisk heldig som våknet opp av dvalen. Jeg hadde på ett vis avskrevet et fysisk liv, trodde kanskje jeg var blitt for gammel? Og så var jeg ikke det:D Javisst har det svidd og verket her og der, men det går stadig framover. Det nærmer seg at jeg snart kan si at jeg liker å jogge- hørt på maken? Det hender fremdeles at jeg messer "smerte er gøy" inni hodet mitt når jeg jogger:-)

Armhevinger er fremdeles ikke min gren, kanskje det kan være et mål i 2009?

 

Nå står sannsynligvis moderator her inne og sier at taletiden er ute, så dette får holde.

 

Jeg ønsker meg selv og alle her inne et utrolig godt nyttår!

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg godt igang igjen, og fremdeles like blid. Måtte det vare!

Jeg begynte på jobb igjen i dag og kom hjem til ferdig middag. Mannen har fremdeles juleferie og han hadde laga fiskepudding, poteter og en herlig salat. Det er vanligvis jeg som kommer først hjem så dette satte jeg pris på.

 

Jeg er veldig spent på det hold vekten kurset...Jeg lurer på om jeg har meldt meg på for tidlig, jeg skal jo ned nesten 3kg til først. Jeg ble så overbevist da jeg snakket med kursleder, hun mente helt klart jeg skulle starte hold vekten-kurs nå og følge ned-i-vekt meny noen uker til evt med ekstra veiinger underveis. Hmmm :rolleyes:Hvordan blir det å jobbe med stabiliseringsstrategier MENS jeg skal ned i vekt???

Kanskje jeg har gjort noe dumt?

 

Snikveiingene viser heldigvis litt ned igjen på vekta. Jeg har fått bort 0,5 av de 1,5kg jeg gikk opp i jula. Så nå er det "bare" 1 julekilo og 2 små kilo gammelflesk igjen. Håper at jeg skulle klart det i løpet av januar, men da må det skje noe med forbrenningen i forhold til det den var på sein-høsten. Jeg kan jo håpe på at økt inntak noen av juledagene har piffet fart i forbrenninga?:)

Jeg har hatt noen smale dager nå, med forholdsvis mye trim. I går var jeg ute og jogget i vinterblåst og snø-elinger. Da følte jeg meg skikkelig sprek etterpå:P

 

2009- takk for at du kom!

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjekt at alt er vel, du! Det blir helt sikkert greit å starte på HV allerede nå. Det er jo veldig vanlig å gå ned litt i starten uansett. Dessuten varer vel dette kurset ett år, så det blir bare en måneds tid før du er på HV på fulltid? Og dette var en kursleder du heller ville gå hos enn den gamle, og da kan du vel ikke velge og vrake i startdatoer. Og stabiliseringsstrategier er jo tross alt ikke så ukjent når en har vært i dette gamet en stund og fulgt med litt på de som allerede er på HV. Det blir fint å begynne å jobbe mot det som etter hvert skal bli det vanlige livet. Nei, dette går bra, jess :P.

 

Er litt misunnelig, men snart begynner jeg også. Jeg skal gå internettkurs på HV hos gamlekurslederen min. Hun setter meg i gang når det passer meg. Er det rart jeg er glad i henne? Jeg vil la januar komme godt i gang før jeg er helt sikker, men ser for meg å starte på HV i løpet av februar selv om jeg nok ikke kommer til å være helt ferdig til da.

 

Det kan nok hende han Gammelflesk får bein å gå på etter ei jul hvor han kan ha blitt forledet til å tro at han har bolig i en kropp der det leves i sus og dus. Så feil han tar... :). Bra jobba med smale dager og trimming. Krysser for gode veiinger framover.

 

klem skrulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...