Gå til innhold

JESS vil bli "lett på tråden"


Anbefalte innlegg

Gjest jubalong

grattis med de ti første kiloene:) er det ikke deilig? jeg nærmer meg snart 20 kilo og synes det er uvirkelig... selv om jeg selvsagt ser godt at jeg er blitt mye mindre. egentlig føles det enda mer uvirkelig at jeg skal ned 8 kilo til... jeg hadde nok også gått ned ti kilo før kommentarene begynte å komme. det er ikke alle som ser sånt og mange sier ikke noe heller, av frykt for å såre.

 

du er nå flink til å trimme, 2 mil på sykkel er slettes ikke verst:) skjønner dere har mye snø fortsatt. her er det full vår, og jeg sliter virkelig med å holde meg i ro. skulle gjerne gått laaange turer. var ute og syklet her en dag og det gikk unna. det var litt verre i fjor, da magen var så tjukk at jeg mistet pusten i oppoverbakkene - grøss!!!

 

angående føtter og ører; jeg opplevde også at skoene mine ble for små - f.eks skiskoene... ande sko byttes jo litt oftere ut og man tenker ikke så mye på det. men det er menns ører som vokser hele livet og derfor har mange gamle menn så store ører. kvinners ører slutter å vokse i 30 års alderen (heldigvis;))

 

ønsker deg en riktig god helg med sunn mat og god trim:)

 

jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 912
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tusen takk for hyggelige innlegg fra Pandora og Jubalong. Jeg har hatt store problemer med å finne sko, det har faktisk vært verre enn å finne klær. Alle sko ble for trange/smale, måtte opp flere str og da ble de altfor lange. Så jeg skal iallefall skaffe meg nytt skotøy hvis/når føttene krymper sammen. Har veldig bred og høy fot fra naturens side, så jeg håper virkelig at den skal krympe. Kanskje jeg kan få en sommer med flere alternativer enn sandaler?

Gjett at denne damen har vært (og er) hekta på vekta. Har roet meg litt med veiinga av selve skrotten, men jeg veier nesten alt jeg spiser. Har ofte med meg vekta i veska, og "lureveier" på diverse bakrom når jeg er på møter etc. Er livredd for å bli tatt på fersken.

Og du Jubalong er imponerer meg virkelig. Tror jeg ville hatt store problemer med krympeprosessen hvis jeg hadde vært så plaga med føttene. Jeg får likssom ikke fres på slankinga hvis jeg slapper av med trimmen. Synes du er veldig flink til å gjøre det beste ut av det, og jeg ser jo at du trimmer:-)

På en måte "godt" at du har noen kg igjen, sånn at vi ikke mister deg ut av tråden helt med det første. Men: Jeg unner deg av hele mitt hjerte at de skal smelte bort med snøen her nord, og det vet jeg at de vil gjøre også. For du gir deg ikke.

Nei nå må jeg stikke,- skal på trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest resolutt

Gratulerer med vektnedgang på 10 kg!! Det viktigste er nok at en merker det selv, men når en syr inn bukser og skjørt, så legger ikke de andre så mye merke til det. Og så må vi nok finne oss i at det er først under 80 det virkelig begynner å vises. Men du er jo snart der. Med din nøyaktighet og trimlyst er det nesten rene autostradaen fram til målet:D

 

Ser for meg jess i juli-habitt!! På bytur i høyhælte sandaler, capribukser og ermeløs overdel med dyp utringning og stor, flott veske! Eller tettsittende sykkelbukser og en snerten hjelm tråkkende i motbakkende som om du aldri skulle gjort annet! JENTA SI, DET! Ja, her er det mange muligheter, og tenk at ingen av oss skal tilbake til der vi var FØR!

Det er fint med drømmer, og særlig hvis de er av den sorten som lar seg oppfylle gjennom egen innsats.

 

God helg, jess!

hilsen resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for drømmen, Resolutt. Det er så deilig med slike fantasier. Jeg prøvde faktisk å se det for meg. Jeg har alltid vært høyere enn mine venner, så jeg klarte aldri å venne meg til høye hæler. Var sikkert 30 år før jeg begynte å strekke meg ut. Så jeg trives best nede på landejorda. Men capri-bukser og ermeløs overdel høres forlokkende ut. Puppene er blitt ganske "tomme", så de helt store utringningene er kanskje ikke lurt når jeg er kommet lengre i prosessen. Tenk om de faller ut:-)

Og jeg ser for meg at du kommer på en sånn "brelett-sykkel", i en fin sommerkjole, syngende i sommersola. Blid og fornøyd over at det ordna seg til slutt:-)

For vi skal alle i mål, i vår egen fart!

GOD HELG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så at noen her inne hadde sjekka BMI, jeg ble frista til å stikke innom "formelen" en tur. Og gjett hva, jeg har bare 0,4 kg igjen til jeg rykker ned fra fedme til overvekt:-)

Overvektig, "jeg er overvektig", det høres faktisk mye bedre ut enn fedme...

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg Jess!

 

Enig med deg!!! Overvektig høres veldig mye bedre ut enn fedme :) Kanskje du er under den grensen til onsdagen?

 

For meg ble det en 1000 kcal i dag, selv om den lå langt inne :) I morgen blir det en 600 tenker jeg, da har jeg gjort mitt denne uken, med 18 trimpoeng :D

 

Ha en strålende lørdag!

 

klem fra Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veiedag på mandag, og -hvis det ikke skjer noe til da....- så skal jeg nå "overvekt" til da.

Jeg sitter nå og psyker meg opp til "1000", består av spinning(45min)+bodypump(1t). Jeg er ganske skjelven eller den økta, så nå har jeg nettopp spist en porsjon med havregrøt sånn at jeg har litt å gå på.

Jeg har fått meg en bekymring. Min tenåringsdatter (13år)går fortsatt ned i vekt...hmmm. Hun var skrekkelig tynn i utgangspunktet (165cm/40kg) -nå er hun gått ned til 37 kg. Hun er smal-bygd og ikke helt utviklet, men jeg synes likevel det er lite. Jeg snakket med kursholder om dette med barn/ungdommer i huset og GR, og hun mente det ikke var noe problem. Vi har ikke bare lett-produkter i huset, men middagene er jevnt over magre. Denne unge damen liker ikke smør, majones, krem og sånt. Hun er heller ingen storforbruker av snop, brus og søtsaker. På skola har de fokusert mye på sukker, fett og langsomme karbohydrater, noe som medførte at hun slutta med trønderfår, salami og sånt. Så nå går det i grovt brød/krekkebrød og skinke. Jeg prakker på henne tørket frukt, nøtter og rosiner- for det liker hun,- men det monner lite.

Jeg har ikke sagt til ungene mine at jeg slanker meg, bare at jeg har godte-stopp og at jeg prøver å spise sundt. Og ja,- jeg har snakket med henne om at hun trenger både det ene og det andre.... Og hun spiser både frokost og 3-4 måltider til...

Ett skal det nå være...

Noen som har gode råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja - da ville jeg også blitt bekymret, det må jeg innrømme...37 kg er ikke mye. Jeg ville nok ha gjort litt med middagene - eller den delen av middagen som hun spiser. Laget forskjellig saus til henne som eksempel, og brukt mer av det sunne men kaloririke fettet i hennes porsjon....

 

Kan du ikke ta en samtale med helsesøster på skolen? eller fast legen?

Men det er nok lurt å ikke "mase" for mye på henne heller, det kan fort bli negativt.

 

Lykke til!

 

Klem Fra Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest resolutt

Enig med deg i at 37 kg på ei jente som er 165 cm er veldig lite. (Jeg ser for meg at jeg selv, som er 168 skulle ligget ned mot 45 kg - milde måne!!) Men jeg har et spørsmål:

Har din datter vokst mye i det siste? Hun er bare 13 år, du - hennes mor - er etter sigende svært høy. Kan det hende din datter er inne i en sterk vokseperiode? Når jeg ser bilder av min yngste sønn i den alderen, var han tynn som en strek, men da reagerte jeg ikke spesielt på det, for han var aktiv og spiste alminnelig godt. Og så vokste han, altså.

 

På den annen side: Det er stort press på de unge, om å være slanke. Og svært mange av de unge jentene er ualminnelig slanke, i alle fall i forhold til det vi var i den alderen. Så det er verdt å ta det på alvor, men samtidig ikke lage det til noe problematisk i første omgang. Som nevnt, voksealderen krever sitt!

 

Jeg tror nå forresten at hun VET at du slanker deg. Små gryter har også ører (og øyne og alle andre sanser), vet du! Derfor ville nå jeg ha tatt en prat med henne om hvorfor du gjør det du gjør - en 13-åring er etter min oppfatning nesten voksen! Og hvis denne datteren ligner litt på sin mor, er hun sikkert en klok ung dame! Men slike kloke unge damer kan lett bli forvirret når de ikke helt forstår hva som skjer, og da kan 2+2 lett bli 3.

 

Lykke til, jess:)

hilsen resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innlegg, Vilde og Resolutt. Ja, det er litt som du sier, Resolutt, hun vokser desperat for tiden,-6 cm på 6 mnd. Hun ser nok litt mer "normal" ut enn du ville gjort på 45kg- hun ser egentlig mer "altfor lang" ut enn altfor tynn. Hun spiser forsåvidt ganske mye, men VELDIG sundt. Og hun er aldri syk. Men det er helt klart grunn til å følge med vekta hennes.

Og hun ser helt klart hva jeg gjør selv om jeg har prøvd å holde lav profil,- familien skal fremdeles kose seg med mat.

Jeg og mannen har hatt et lite familieråd, vi har besluttet at jeg skal lage litt feitere mat. F.eks bruke vanlig kjøttdeig istedet for karbonadedeig, generelt litt mer fett/olje i ting. Så får heller jeg finne ut av det, evt lage egen mat til meg selv. Og så skal jeg begynne å bake litt igjen. Det har vært helt slutt på kaker, boller og vafler og sånt. Og så skal i ha dessert av og til, minimun hver søndag. Det er jo litt sprøtt å innføre usunne ting i heimen, men jeg tror faktisk hun trenger det.

Jeg leste om din perfekte dag, Vilde. I dag har jeg hatt min!

Vi sov lenge, mannen stod opp og laga frokost til oss 2. Fikk kokt egg, tomat, polarbrød extreme, melon, yoghurt og kaffe.

Så gikk vi en 2 timers rask spasertur på en snøbar sti langs havet. Det er nydelig vær her i dag, og dette var utrolig deilig. Vi måtte sette oss ned litt og se utover det vakre landskapet, hav som glitrer i sola -omkranset av snødekte høye fjell.

Nå har vi spist en deilig middag: kjøttboller i salsasaus, salat og råstekte poteter. Vi hadde kalkunboller i STERK saus og vanlige kjøttboller i medium saus, jeg stekte ei skål poteter med MYE hvitløk/uten olje, og ei skål med litt hvitløk, med rikelig olje. Dermed valgte husets yngste helt naturlig den mest energirike maten-uten at det ble noen diskusjon.

Nå skal jeg slappe av litt med en kopp kaffe før jeg tar ei snill treningsøkt på senteret i kveldinga.

Og Resolutt, jeg kosa meg også veldig med operagallaen. Litt nedtur å se VG i dag, med masse stoff om de kongelige, kjolene etc. Det interesserer meg midt på ryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest resolutt

Jess, du er kjempeflink til å planlegge og gjennomføre det du planlegger - det siste er jo ikke minst viktig. Tror det ordner seg med hun som vokser; og tror ikke kostholdet deres blir usundt selv om du innfører noen ekstra godbiter. Og de som vokser skal ha en del fett. Det skal forresten vi eldre ha også. Jeg har en teori om at eldre mennsker som blir alene og begynner å slurve med middagene, blir fortere tøvete enn de som holder regelmessige og gode måltider. Ble litt skremt etter et GR-kurs for ca 20 år siden. Da gikk jeg sammen med en meget klok eldre dame som slanket seg ganske mye. Et halvt år etterpå møtte jeg henne tilfeldig igjen, og da var hun langt inne i demensen. - Min mor påstod at hun spiste middag hver dag etter at hun ble alene, men etter hvert oppdaget vi at hun sløyfet det. Hun var opptatt av å holde seg slank, - alt var så mye lettere da. Og så kom glemselen - - - - - Det er visstnok slik at hele "maskineriet" oppe i toppen vår skal ligge badet i fett. Da fungerer det!

 

Apropos VG i dag: Jeg reagerte ikke så mye på de kongelige, de har nå en gang sin plass. Men denne Celina, hvorfor skal nå vi plages med henne og hennes like??? DET undrer meg. Er rikdom og stadig skifte av "kavalerer" (les elskere) så mye å skrive i avisene om? Men der er vi vel forskjellige - ettersom Celina var på første side må vel det være fordi hun selger godt.

 

Jeg har ikke vært så sulten i dag, så nå er alt så meget bedre!

Ser fram til en ny slankeuke, forhåpentligvis med et slankere resultat!

hilsen resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DA var jeg ferdig med FEDME! :-) :-)

En ny epoke er kommet, jeg er "bare" overvektig".

Dagens vekt viste ned 1,2 kg. Har spist 1500 kcal/dag og trimma 20 poeng, tror det har gjort susen. Vår & sol gjør at humøret og pågangsmot er på topp.

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest resolutt

JESS, med tilbakelagt "fedme". Og det greide du på 3 måneder; snakk om flott! Men jammen har du lagt deg i selen, også! Så det er VEL FORTJENT:D

Kraftig klem fra resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre ganger hurra for deg - det fortjener du til fulle:D

 

Tenk å "bare" være overvektig - åh som jeg gleder meg til jeg kommer dit. Tror den kategorien ligger rundt 81 kilo for mitt vedkommende om jeg ikke tar helt feil. Så må nok holde på en stund til da. Men jeg kommer etter altså;)

 

Hurafordegklem fra Pandora

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Nyaco-dette skal vi klare. Hvis vi tenker 3 etapper a' 5 kg føles det litt mer overkommelig.

I dag er jeg alvorlig sulten. Jeg trimma nesten 3000kcal i helga,- det kan hende at det er årsaken. Det er ikke vanlig at jeg trimmer så mye på så kort tid.

Jeg har småspist hele dagen, har spist middag, pluss en banan og en yoghurt- og magen er stappende full....og jeg er like "sulten". Så er er bare masing fra kroppens side. Jeg har klappet og strøket litt på magen og prøvd å forklare den at dette går fint og at den kan roe seg ned,- men den har slått seg helt vrang. Jeg er hjemme alene, og egentlig veldig utrygg i forhold til ran av matskapet. Jeg må kanskje prøve å finne på noe å gjøre. SÅ: "unge kvinde-ta deg på tak og rydd, vask klær, dusj, gå ut eller hva som helst!!!"

 

Jeg tar en dusj, sees senere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Som bare overvektig. Tenker det smakte godt å passere den grensen ;)

Det har jo gått rimelig kjapt så langt, så resten ordner seg etterhvert.

 

Med tanke på gårsdagen, så er enkelte dager bare slik, en føler seg alldeles utsultet selv om en faktisk har full mage.

 

Håper du får en fortsatt flott og sunn uke

 

klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårdagen...

Det gikk ikke helt bra. Jeg dusja, støvsugde,- og det hjalp ikke i det hele tatt. Jeg spiste ei skål havregrøt, litt cottage cheese, en banan, et eple, 2 knekkebrød, og 2 skiver lett jarlsberg, og ei gulrot.... Magen stod som en spile og kroppen var likevel helt desperat sugen.

Jeg endte opp på 1956 kcal- og er sånn passe fornøyd. Jeg styra iallefall unna kjeks og sjokolade og sånt, og målte og telte alt jeg bikka innpå.

HELT SYKT.

I dag er det heldigvis litt bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest resolutt

.. og rane kjøleskapet, kjenner til den ja, rastløsheten og vissheten om at det finnes noe godt jeg kan spise, enten i kjøleskapet eller den spesielle skuffa!

Synes du greide deg utrolig bra, JESS, bare sunne saker du puttet innpå. Ordentlig flink, var du:D

hilsen resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

innom for å se om det står til liv, og det gjør det heldigvis.

 

sulten gnager innimellom. jeg er imponert over standhaftigheten din. synes du taklet det bra!!

 

nå blir det litt frustrerte fruer for min del. jeg hadde ikke vært frustrert om jeg hadde kroppsvekta til de fruene der. de trenger så absolutt å legge litt på seg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsener, det varmer godt.

Jeg startet optimistisk i dag, men nå suuuger det helt desperat igjen. Jeg har vært på ei treningsøkt, skal ta meg en dusj,- spise LITT og så rett og slett hoppe til køys hvis det ikke hjelper.

I dag blir det 1740 kcal, ikke helt fornøyd med det,- men jeg må bare la kroppen få litt ekstra,- så fælt som den maser.

 

Jeg skal ha meg en alvorsprat med meg selv + at jeg skal planlegge maten veldig nøye. Må sikkert ha MYE mettende mat som er kcal-fattig noen dager,- til dette gir seg.

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda, Jess, dette høres ikke kjekt ut.. Må vere helt forferdelig å ha desperat mage flere dager i strekk.. Viss du spiser mer enn vanlig, må du vel trimme mer, så det går opp i opp? Ønsker deg lykke til... Unner deg ikke dette her.. Spis grønnsaksuppe, da kan jo spise kjempemye!;) Men er ikke så veldig mettende uten brød da.. I dag har eg min siste 10timersdag for nå... Herlig!! Håper ellers alt er bra med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...