Gå til innhold

JESS vil bli "lett på tråden"


Anbefalte innlegg

En travel uke er ferdig, så nå skal det bli utrolig deilig med helg. Vi fikk bedre vær i dag, og nå kan vi faktisk ta av ullgenseren og gå ut i bare T-skjorta. Jeg har forholdsvis lite trim denne uka. Jeg fikk mannen med meg på en liten fjelltur nå i ettermiddag/kveld- så nå kan jeg kvittere inn 5 poeng for i dag-og da ser det bedre ut.

Søndag skal vi på en skikkelig lang fjelltur. Den første høye toppen etter jeg startet dette prosjektet. Det er langt og veldig bratt, så jeg er utrolig spent- men gleder meg veldig. Mannen min har lovet at vi kan snu hvis jeg ikke klarer det. Antar at jeg er opphovnet fra hårfestet til stortåa etter turen, så mandagens vekt kan bli interessant:-)

Kos dere i helga alle sammen. Nå skal jeg lage meg en real havregrøt til kvelds. Blir skikkelig sulten etter trim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 912
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest resolutt

Regner med at dette med fjellturer er noe du har tatt opp nå, etter at du har kvittet deg med alle de kiloene. Så da kan du nyte din nye kropp i fullt monn! Litt av en gevinst, akkurat det!

 

Godt å høre at tilbakefallet etter GR-kurs ikke er så stor, jeg har i hvert fall ikke tenkt på tilbakefall - ALDRI I VERDEN! Men først skal jeg nå ned en god del kilo før jeg tar den utfordringen innover meg. Underveis tar jeg altså perioder der jeg trener på å holde vekta. Det skal jeg gjøre i sommer også; tror det er sundt for meg og så blir det ikke slanking absolutt hele tiden. Jeg har jo god tid, jeg, som ikke har tenkt meg inn i noen bikini!

 

God fjelltur, jess, med sol på toppene!

hilsen resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nedtellingen er startet. Jeg gru-gleder meg til i morgen. En viktig årsak til at jeg startet dette slanke-prosjektet var at jeg hadde lyst til å kunne gå noen skikkelige fjellturer i lag med mannen. Og nå er jeg i startgropa...

Jeg skal ha med maaaange knekkebrød, vann, kaffe og frukt. Tidligere ble sekken stappa med sjokolade, nøtter, safari-cookies, saft & kakao hvis vi skulle på tur. Måtte jo ha energi..:-)

 

Jeg vet at jeg kommer til å bli durabelig sliten, det kommer til å bli vondt både her og der- men det hører med. På neste tur har jeg forhåpendligvis enda litt mindre bagasje.

Hvis dere ikke hører i fra meg på en stund er det nok fordi gangsperra er så kraftig at fingrene ikke klarer å trykke ned tastene på PC'n. Jeg har jo trent i vinter/vår, men en fjelltur på 6-7 timer med mye stigning vil nok sette spor

 

Lørdagshilsen fra en små-nervøs JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jubalong

...jeg misunner deg. skulle så gjerne gått en god fjelltur. det er spesielt en fjelltur som går mellom to av byens fjell, jeg drømmer om. riktignok tar den bare 4 timer men den er så fantastisk. lurer på om jeg noen gang kommer meg på den turen igjen... vel, jeg tror jo det da:)

 

ønsker deg god tur i morgen. er sikker på at det ikke blir så ille som du tror:)

 

jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gladjegerigang

Hei Jess!

 

Jeg tror turen din går bedre enn du kanskje forventer. Du har over lang tid bygd deg opp ett treningsgrunnlag i kroppen. Både kondisjonen og styrken er mange, mange prosent bedre enn tidligere. Du har gått stigninger og vært på mange fjellturer i det siste. I tillegg er kroppen din lettere og smidigere. Denne turen er på mange måter kanskje ett viktigere mål enn vekten, for det er jo i sånne utfordringer vi virkelig kan kjenne at vi lever og strekker til. Det du utfører nå vil størstedelen av befolkningen ha problemer med uansett om de er liten eller stor. Det er en bragd og viser hvor langt du er kommet! Få med deg hjernen på dette, innse at du er blitt sprek, sprekere enn de fleste. Sett gjerne nesen litt i sky og skryt av deg selv til deg selv (og oss). Du er helt fantastisk, og jeg merker at min tankegang endres litt. Det er ikke kiloene som er det viktigste, det er å fungere i hverdagen, ha energi til å gjøre det man har lyst til; gå fjellturer, leke med barn eller barnebarn, sykle til byen, male og pusse opp, lange dager med hagearbeid, gå i trapper uten å høres ut som en hval, etc. Og om man ikke klarer alt, men kjenner at det går lettere for hver gang, så er jo det en seier i seg selv:)

 

Heller litt kraftig og i god form, enn tynn og uten energi!

 

Gleder meg til å høre litt skryt fra deg;)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jess!

 

I dette øyeblikk er du kanskje på den høyeste topp :-) Gleder meg til å høre hvordan det har gått på turen! Ser nok innom siden i dag, eller i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg kommet meg noenlunde velberget igjennom dagens fjelltur. Vi har vært på en fjelltopp på ca 1400 m (startet ved havet) og har gått over 2,5 mil- så jeg er skikkelig fornøyd med innsatsen. Første halvdel av turen kunne jeg klart å gått i fra mannen min. Det er ikke noe mål altså, men det var en veldig god følelse. Det var tåke på toppen, så utsikten var veldig begrenset. Det spiller egentlig ikke så stor rolle- jeg VET jo at jeg har vært der. Vi gikk delvis i snø og delvis på fjell oppe i høyden.

Jeg ble litt tom før vi kom på toppen og da ble det veldig tungt. Etter en skikkelig matpause ble formen heldigvis bedre. Det er ikke så lett å beregne mat på en sånn tur, jeg måtte spise litt annenhver time for å holde koken. Jeg svidde av 3050kcal på turen, så energiunderskuddet er rimelig stort i dag selv om jeg har spist 200kcal ekstra. Og så ble det noen trimpoeng denne uka:-)

 

Nå er kroppen ganske stiv. Det er faktisk værst i nakken og i knærne. Men jeg har nådd målet jeg satte meg i januar. For ett år siden hadde jeg IKKE klart å gå denne turen. Og det er ikke værre enn at jeg nå VET at jeg kan klare noen flere tilsvarende turer i løpet av sommeren. Kanskje ikke denne uka da:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Jess! Ingenting er som å nå et mål, og en fjelltopp er et svært konkret mål :-) En herlig følelse å stå deroppe kan jeg tenke meg, og sikkert også godt å ha med i bagasjen videre... jeg har vært der oppe.... og jeg kan gå opp igjen når jeg selv vil.

Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3050 kcal forbrent du!! Kjempebra!! Sikkert superdeilig med en slik tur. Eg har vert på mange fjelltopper nå i mai, men ingen så høye:) Forbrenner mellom 1000 og 2000 kcal på de turene. Og det er så herlig!! Spesielt nå de siste turene i strålende sol! Håper du har hatt ei fin helg, snakkes:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelige tilbakemeldinger fra dere alle sammen! Ble positivt overrasket da jeg stod opp i dag. Jeg er nesten ikke støl! Er fortsatt litt stiv i nakken, men det er jeg av og til uansett. Tror faktisk at jeg skal ta meg en lett treningsøkt på treningssenteret i kveld.

Jeg veide meg i morges. Vekta viste -0,7kg,- hvis dette er noe å rette seg etter så har jeg nå klart -16,5kg:-) Bare 3,5 Kg igjen til 20 KILO! Jeg skjønner det egentlig ikke. Jeg føler meg faktisk bare LITT lettere enn for 16,5kg siden. Vet ikke helt om hodet henger med???

 

Jeg har hatt en liten oppsummering for meg selv. Nå har jeg slanket meg i akkurat 20 uker. Dette gir en reduksjon på 0,82kg pr uke. Jeg har sett litt etter mønster i dette, og ser helt klart at jeg får uttelling for trening. Jeg spiste1400kcal i en periode på ca 4-5 uker- uten at det gav meg større vektreduksjon enn resten av tiden hvor jeg har spist 1600. Jeg har hatt 3 utskeielser med skikkelig alkohol-inntak, matmessig har jeg konsekvent holdt meg unna "nei-mat". Jeg har ikke fått vesentlige negative utslag pga disse festene- heldigvis. Vekta har gått nedover i 19 av 20 uker, det har vært en stor motivasjonsfaktor. Og så vet jeg definitivt at denne nettsiden holder meg i ørene. Jeg veier og registrerer inn hvert gram jeg spiser. Det gir meg god kontroll. Jeg har laaaang vei å gå før jeg kan klare meg uten denne kontrollen- men jeg er jo bare vel halveis i livet- så det får jeg leve med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann jess!

 

Så superbra at du klart turen, det skal du være stolt av! Og klart det gir en god følelse, som og hjelper på selvfølelsen!

 

Ønsker deg en fin uke, det er bare å stå på så når vi målet alle og enhver!

 

 

-niara :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Så utrolig bra å klare mål som virket uendelig langt borte. Jenta si! Og nesten ikke støl? Da har du vel kommet i knallform, da! Herli! Og enda nesten en kilo til, du er altså skikkelig god.

 

Jeg kjenner meg heller ikke så mye lettere selv om det er nesten 14 kilo siden jeg begynte. Merka det veldig godt de første 5 kiloene, og så har det kjentes ganske likt ut. Har det på samme måte med hvordan jeg ser ut. Vet jeg er smalere, men må veldig se etter for å se det. Lurer på hvorfor? Kanskje man rett og slett bare venner seg til den nye kroppen etter hvert. Det gikk jo riktig så fint å venne seg til å få på kiloene også...

 

Ha en riktig god uke!

 

- skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen, niara og skrulle.

Først så må jeg bare si at jeg har vært på kursmøte i dag. På veiinga der hadde jeg bare gått ned 0,3kg- så jeg skal gå inn og redigere vekta på "hvor mye har du mistet"-tråden. Det er nok turen i går som henger i enda. Jeg har vært veeeldig tørst i dag, så kroppen var sikkert litt for tørr før jeg veide meg i morges.

 

Men det spiller altså ikke så stor rolle. Jeg er fornøyd uansett. Jeg vet at jeg skal holde på til jeg er i mål, og jeg vet at jeg skal komme til mål uansett hvor lang tid det vil ta.

Det var forresten ett veldig bra kursmøte i dag. En av deltakerne var borte, og det var nok til at resten meldte seg på og vi hadde fine diskusjoner. Synd at ett menneske skal ta så himla stor plass. Og det er ikke vekta jeg snakker om:-)

 

Du sier noe, du skrulle. Ja, tenkt at jeg nesten ikke merka at jeg la på meg heller. Jeg så og kjente jo at jeg ble feitere, men ikke SÅÅÅÅ feit. Og hvis jeg bare kjøpte litt større klær så gikk det jo greit.

Jeg har slanket meg ganske mye en gang før også. Og da ble jeg faktisk ikke helt fornøyd. Det var jo enda litt "laust" hist og pist, og jeg husker jeg lurte på hve jeg burde veie. Jeg gikk på GreteRoede-kurs på slutten av 80-tallet, og kursholderen fant ut at jeg burde veie ca 65 kg. I dag vet jeg at det er for lite for meg. Jeg klarte den gang å klore meg ned til 68/69kg og når jeg ser på bildene fra den gang,- så ser jeg at det var det for lite. Jeg så nesten eldre ut da enn nå, selv om jeg med glede kan melde at jeg nå har fått noen erfaringsrynker!

Og så var det jo det at jeg klarte å klore meg ned, men ikke bite meg fast der. Og tennene er jo ikke akkurat sterkere 20 år etter, så jeg får kanskje legge meg noen kg. over der.

 

hmmm. underlig diskusjon jeg har her inne......Tror nå egentlig jeg først og fremst skal fortsette å konsentrere meg om å gå ned i vekt. Så kan jeg nå se litt nærmere etter i speilet en gang før jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Utrolig godt gjort å komme seg på en slik tur, og ikke minst forbrenne så mange kcalorier. Jeg syns du skal være skikkelig stolt av deg selv! Jeg for min del har egentlig aldri vært så glad i å gå fjellet, jeg er så innmaari redd for orm :)

 

Og jeg må si at jeg skjønner det du sier med at du ikke merker så mye av at du har gått ned så mye, men det sitter bare i hodet. Jeg merket ikke så mye av det selv heller, men jeg klarte jo å lese talla på vekta da ;)

 

Nå kjenner jeg at jeg blir mer og mer komfortabel med vekta mi der den er nå, men jeg regner med at jeg kommer til å gå opp igjen ett par kilo etterhvert, men det tåler jeg nok. Vil ikke være for tynn heller. Det som sitter litt igjen på meg, er magepartiet, men det meste av det er løst.

 

Håper du får en flott uke

 

Solskinnsklem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å høre i fra deg, Smallgirl. Fint at det går bra med deg i HV-prosjektet. Jeg følger med deg fra sidelinja:-)

 

Det er nå jeg skjønner at vi kommer fra helt forskjellige landsdeler. Jeg trodde først du tulla med ormen, men så kom jeg på at det sikkert finnes orm der du bor. Jeg har faktisk aldri sett en orm i mitt liv! Mye skummelt "sørafor". Jeg var en tur på Vestlandet for 2 år siden, og ble passelig forskrekka av at ungene i huset kom inn med flått på seg. Jeg hadde jo lært at dette var noe man med stor sannsynlighet ble gal eller døde av. Og så levde de i beste velgående?!? :-) Og her har vi så store mygg at vi må gå med hjelm. Heldigvis er den ikke utklekt enda, for isen ligger jo på vannet til langt uti juli:-)

 

Nå er varmen kommet nordover og jeg skal slappe av litt i solveggen når jeg er ferdig med å registrere inn dagen matrasjon her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Jeg tulla nok ikke med ormen nei. Men når sant skal sies har jeg møtt orm bare en gang, men en gang holder for meg :)

 

Men flått er jo ganske vanlig her da, det er faktisk mye av det, men bank i bordet hverken jeg eller datteren min har noen gang hatt på oss flått. Men jeg tror mannen min har hatt det. Det er vel bare noen ganske få av flåttene som er bærere av borrelia smitte, men det er uansett skummelt syns jeg.

 

Jeg liker ikke de store myggene heller jeg da, knotten som vi har her biter meg ikke, men det gjør de som er større, og de reagerer jeg på også desverre. Så når vi er borte er det bare å ta med seg zyrtecen på tur :D

 

Håper du får en flott dag

 

Solskinnsklem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er sommervarmen kommet for fullt- ENDELIG! :-)

Jeg har hørt at det kan påvirke matlysten...!? F.eks mannen min vil kanskje ikke ha middag før til kvelds, eller kanskje bare en lett suppe eller no sånt. Mens jeg derimot er av den hardføre sorten som ikke lar meg vippe så lett av pinnen i varmen. Sultfølelsen er akkurat like aktiv uansett. Jeg har forresten heller aldri i mitt liv opplevd snev av mindre matlyst på grunn av sykdom. Influensa og 40 i feber slår kun ut med slapphet, vondt i kroppen- men aldri så ille at jeg ikke kræker meg til skjærfjøla. Hmmm...

 

Et tips til de som er glad i is (hentet her inne et sted). Frys en yoghurt. Etter 1t er den rene softisen. Faktisk overraskende god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest amalia

Så flott at du kom til fjells. Jeg klorer meg opp en gang i året til en fjellgård, og det synes jeg er en bragd. Og så du da, skal si du er flink. Skulle ønske det var meg. Jeg har alltid elsket og gå i fjellet, men det er ikke så lett når en har store slitasjer i knær. Men kansje når jeg er kommet ned i vekt vil jeg forsøke og gå oftere. Jeg skjønner du er nordfra. Min mor var fra Vesterålen. Var nordoverer for 2 år siden. Jeg følte meg så hjemme der oppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for titten, amalia- hyggelig med nye fjes:-)

Ja den fjellturen tenker jeg enda på. Er så lykkelig for at jeg klarte det. Jeg tenker enda på en tur jeg var på i fjor, der det var så tungt at jeg nesten ville gråte... Denne turen var også slitsom, men på en helt annen måte. Jeg trodde ikke på noe tidspunkt at jeg skulle dø- slik jeg trodde i fjor.

Det er utrolig deilig å komme seg ut i naturen. Jeg pleier å stappe min halvgamle mor med veldig dårlige knær i bilen når vi er på besøk der. Vi pakker en sekk med lunch, og kjører så langt på fjellet som det er bilvei. Så går vi så langt som hun vil og klarer- før vi raster. Utrolig koselig med disse "fjellturene". Du får prøve å se hva du kan få til, sånn at du iallefall kommer deg ut.

Yttersiden av Vesterålen er forresten er uoppdaget perle- velsignet fri for turister. Jeg har vært på rundtur der noen ganger -og er veldig fasinert. Jeg har en iboende dragning mot storhavet og slike majestetiske fjell og jeg har sett lite som overgår Vesterålen. Jeg bor litt lenger nordover...

 

Det er en del dårlige knær (artrose og slitasjegikt) i min familie, og hjerteproblemer, og diabetes, og høyt blodtrykk, og kreft... Bortsett fra det så lever vi i beste velgående.

Så takk min skaper for at jeg har tatt rev i seilet og startet denne prosessen mens jeg enda lever. Det er vel litt seint å tenke på det når jeg ligger 7 fot under...

 

Nei dette ble da fryktelig dystert-huffamei...

 

Ha en stålende fin sommerdag, alle dere flotte kvinner der ute. Vi går i samlet tropp på veien til et lettere og sunnere liv

JESS:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg vil bare ønske deg ei strålende helg, og måtte sola stråle på deg:)

 

Eg reiser til København i morgen, for et 4 dagers utdrikningslag med 12 andre jenter! Gleder meg kjempemye! Lurer på kossen det vil gå på vekta neste uke.. Men den tid den sorg.. er vant til litt skuffelser nå så.. Kjedlig å stå i ro.

 

Ps. eg skal jammen prøve den yoghurt-isen når eg kommer igjen!

 

Nei kom deg ut i fineværet!! Vi snakkes! God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

København er en dejlig by. Jeg har bodd i Danmark noen år og savner fortsatt stemningen, folkene og sommeren. Jeg savner ikke vinteren med den evendlige vinden over det flate landet, men om sommeren er det ingenting som slår Danmark. København er en avslappet storby og kunne ikke ligge noe annet sted. Ha en flott tur, og ta T-birkers på en baker for meg, nei, forresten ikke gjør det, den er sikkert stappfull av kcal.... :) Men unn deg noen gode dager så kan du fortsette det nye livet ditt når du kommer hjem. Det er ikke fire dager i Køben som gjør at vi har blitt så tunge som vi har blitt. Det er alle de andre dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Nyaco og Terri. Takk for besøk er i tråden min, alltid hyggelig når noen stikker innom til en kopp kaffe:-)

 

Jeg skal en tur til København i lag med mannen min senere i sommer, og det blir kjempefint. Det er sjelden kost å være på tur i lag med han uten jentene på lasset. Jeg har vært der 3 ganger før, så jeg vet at det er et trivelig sted.

 

Nå har jeg nettopp spist en frossen yoghurt til. Den var spik-frossen! Og da hadde jeg den utrolig lenge, føles nesten som jeg har spist MASSE is.

 

Det går fortsatt greit matmessig. Det går med store mengder mat. Merker at jeg må handle ofte for å være sikkert på å ha alle "nødvendige" ingredienser i huset- vi er storforbrukere av knekkebrød, yoghurt, frukt og grønnsaker. Jeg finner stadig nye artige ting i butikken, nye frukt og grønnsakssorter, salsa-mix og artige ferske & frossenvarer av fisk og skalldyr. Så ingen skal si at dette er billig. Tror nok at jeg skulle klart å kjøpe en del sjokoladeplater for det jeg legger igjen i butikken.

Trøsta er at jeg ikke føler at jeg mangler noe. Det er nok derfor jeg veldig sjelden bruker disse kosemerkene.

Jeg bør nok øve meg litt på å spise ting med mer fett/energi. Jeg velger konsekvent ting med få kcal. Magemålet er heldigvis blitt noe redusert, så jeg klarer meg nå fint med 1 porsjon. I mitt gamle liv måtte jeg gjerne forsyne meg 1-2 ganger ekstra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne helga har i sin helhet gått med til dugnad- fra morgen til kveld. Jeg har drevet kafe i forbindelse med et idrettsarrangement. Jeg er meget fornøyd med at jeg ikke har smakt på hverken pølser, is eller vafler- til tross for at jeg har stått midt i vaffel-fabrikken.

Den siste uka har jeg fått lite trimpoeng i forhold til mitt gj.snitt . Jeg har ikke hatt en eneste kveld fri fra møter, dugnad etc- så jeg har jobbet hardt for å klare ukens 9 poeng. Skulle sikkert droppa hele trimmen, for nå er jeg utrolig sliten.

Det er vel sånn det er å ha aktive ungdommer. Heldigvis går jeg en snill uke i møte, har faktisk ingen andre ting enn GR-kurs og trening som jeg styrer selv:-)

Vi har hatt ei nydelig helg med strålende sol så nå følger jeg at sommeren er kommet for fullt her også.

 

Jeg er spent på veiinga i mårra. Jeg snikveier meg jo selvfølgelig- og denne uka har jeg hatt ny rekord i vektsvingning. Dette kan slå alle begge-hmmmm.

Hvis jeg skulle gå opp så er det iallefall ikke på grunn av utskeielser. Menyen er fulgt til punkt og prikke.

 

Jeg har gått igjennom alle mine 21 uker her inne. Jeg har veid og registrert alt jeg har spist og trent- og jeg har funnet ut at jeg i gj.snitt går ned 1 kg pr. 7300kcal i redusert inntak. Da har jeg også regnet inn ja-mat/grønnsaker.(veies ikke-beregnet til 100kcal pr. dag)

Jeg gjorde samme regnestykke etter ca 10 uker og det gav ca samme tall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Jente med stålvilje! Så bra at du ikke lot deg rive med av alle fristelsene som har vært rundt deg i helga. Jeg synes ofte det hjelper å bestemme meg for at jeg ikke skal ta noe for da er det akkurat som om hjernen min slipper tanken på at det er så innmari viktig å få smake. Med en gang jeg tar en bit, må jeg reprogrammere hjernen min slik at den husker at jeg kan klare meg med en liten bit, og minne den om at det kommer til å smake like godt en annen gang. Ellers havner jeg på matkjøret igjen... må nok jobbe med den biten. Håper det går an å omgås usunn mat med måte i framtida. Kanskje hjernereprogrammering blir litt mer ubevisst etter hvert som livsstilsendringa siver inn?

 

Enig i at det ikke er billig å handle sunt. Matbudsjettet mitt er ganske stort om dagen og jeg vet at jeg er heldig som synes at jeg kan ta meg råd til det. Men, som deg mangler jeg ingen ting, og det kjennes veldig viktig i denne prosessen. Har det med å tenke at alt er så innmari sunt for meg og mannen min og da havner det fort i kurven. Hvis jeg ikke har det jeg mener jeg trenger i kjøleskapet blir jeg lettere panisk, for da synes jeg det er så vanskelig å ha kontroll på spisinga.

 

Vel, nok om meg her på tråden din. Babler i vei. Håper finværet holder og at du får en roligere uke. Og selvfølgelig at vekta er grei med deg i morgen.

 

- skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke vi to er så ulike, Skrulle. Jeg har også samme programmeringsfeil. Tro om det går an å reklamere på det? Kanskje de selger nye minnebrikker som vi bare kan sette inn?

Og jeg også panisk hvis ikke kjøleskapet har rett innhold. Jeg ble f.eks kjempeirritert på mannen min i dag da jeg oppdaget at han ikke hadde kjøpt gulrøtter. Han lurte på om jeg måtte ha de akkurat NÅ...Jeg måtte jo selvfølgelig ikke det,- men tanker på at jeg ikke har muligheten HVIS...Jeg trenger ikke akkurat speil for å se hvor dum jeg kan være!

 

Jeg har enda mange måneder igjen av avfettingsprosessen så jeg lærer vel litt etter litt. Tenk hvis vi bare kunne behandles som vi gjør med bilene: kjøre oss på Shell, spraye på litt avfettingsmiddel og dure oss igjennom vaskehallen?

Med svømmebriller, selvfølgelig!

 

Nei-no ble det mye tullball- der er visst natt kjenner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...