Gå til innhold

JESS vil bli "lett på tråden"


Anbefalte innlegg

Ingen trim i dag heller, vi har møte på jobb. Antar at kroppen vil ha kveld når jeg er ferdig der.

Så hvis manglende trim gjør susen vil i allefall denne uka gi et formidabelt vektfall. Det føles ikke helt sånn, blir nesten oppblåst og urven av denne stillstanden.

Og i mårra er jeg satt opp på dugnad for idrettslaget til ei av jentene mine. Kanskje jeg kan GÅ dit, sånn at det i hvertfall blir noen meter trim. Huff, nå blir jeg snart grinete.

 

Datteren min er bedre, det regner mindre enn i går, det er snart langhelg og jeg skal hjem til mamsen- så hva er problemet?

 

Hilsen JESS, som aldri sutret fordi hun ikke fikk trimma i gamle dager :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 912
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest jubalong

at trim er blitt så viktig. jeg har begynt å si nei til andre ting fordi jeg skal trene. og her en dag måtte mannen ta bussen til jobben enda han så gjerne ville ha bilen, fordi ellers kom jeg meg ikke på trening - he he:D i begynnelsen var det mest fordi jeg skulle gå fortere ned i vekt, mens nå er det like mye fordi jeg har lyst til å trene og bevege meg:) og du og du hvor rastløs man blir hvis man ikke kommer seg avgårde, f.eks når ungene er syke... nå er jo ikke jeg så aktiv som mange her inne, men jeg beveger meg jo mye mer enn før.

 

i dag har jeg sittet ute i solen og jammen er jeg blitt litt solbrent også. her er det så fint for tiden. svigerfar er på besøk fra tromsø og for ham er det jo nesten som å komme til syden:)

 

ja, ja jess. håper livet snart er i normal gjenge igjen og at du får komme deg på trening. kos deg hos mamsen:)

 

jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelig hilsen, jubalong:-) Nyt godværet i helga, hvis dere har det enda.

 

Matmessig går det så det suser. Jeg er fremdeles av og til sulten på kveldene, men planlegger stort sett slik at jeg har litt igjen når gnaget setter inn. Det går med en del frukt og "brød-rester" fra tidligere på dagen.

 

Nå begynner folk rundt meg å kommentere at jeg har gått ned. Stadig oftere kommer folk og spør hva, hvordan etc. Det er veldig oppløftende.

Men tenk at jeg måtte ned over 10 kilo før det vistes noe særlig! Sier jo litt om hvor feit jeg var blitt.

 

Jenta mi er noenlunde oppe og står igjen. Det er veldig bra, for hun skal ikke være med oss i helga. Ikke så artig å forlate ungdommen hvis hun ikke er frisk.

 

I mårra skal jeg slutte tidlig på jobb, jeg har planlagt ei treningsøkt før vi reiser. Og så skal jeg ta med meg gode sko- så kanskje vi kan spasere litt hvis det blir tid. Jeg har mye familie i nærheten av barndomshjemmet. Hvis det blir som det pleier blir det å gå i fra det ene besøket til det andre. Gleder meg veldig til å treffe alle sammen:-)

 

Jeg ønsker dere alle ei riktig sunn og god pinse, kommer neppe innom her før jeg er tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pandora

Innom for å ønske deg god tur og et trivleig opphold hos din mamma!

 

Jeg er så heldig å ha min søte lille mamma rett i nærheten jeg. Og vi blir invitert over på middag og kaffe jamt og trutt:)

 

Fint at jenta di kommer seg - aldri kjekt når ungene er syke. Og det gjelder store "unger" også - vi slutter aldri å bekymre oss over dem. Og så kommer bekymringa for barnebarna i tillegg:D

 

Vi får ta med oss joggesko begge to - traske noen raske turer - gjerne litt tøy og bøy innimellom - og satse på at vekta ikke kryper så masse oppover iallefall!

 

Klem fra Pandora

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jess!!

 

Hvordan går det med pinsemålet? Ser at du skal reise bort i pinsen du også.

Pinsemålet mitt har gått over all forventning. Ned 4,9 kg - mens planen var ned 3,5 kg. Kan ikke klage på det! Fortsetter nå mot santhans. Ned 3,6 kg til mandag 23 juni. Blir du med videre?

 

 

God pinsehelg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HURRA, jeg fint trent ei skikkelig økt i dag. Først en time aerobic, så var jeg i styrkesalen etterpå- så det blir bra. Hadde lyst å ta meg HELT ut, men jeg skal tross alt reise bort om et par timer.

 

Koselig med hilsener fra deg, pandora. Det der med barnebarn skjønner jeg godt, min mor var den som var mest bekymret for min datter (som faktisk var skikkelig dårlig noen dager) Mamma bor jo en halv dagsreise unna, det gjør det kanskje værre når hun ikke kan se selv hvordan ting er. Koselig at du har din rundt deg. Jeg sier OFTE til jentene min at de må huske på meg og ikke flytte så langt,- iallefall ikke for resten av livet. Vet ikke om de vil høre på meg da:-)

 

Du blomsterjenta, jeg må innrømme at jeg har glemt hva jeg skulle veie til pinse. Jeg har hele tiden som mål at jeg skal klare minst 0,5kg pr. uke. Jeg startet 7.januar og har nå klart vel 13 kilo, så jeg er veldig fornøyd. Ligger godt foran "skjema", selv om rundetidene har variert litt.

Klart jeg er med videre, jeg fortsetter helt til jeg er i mål- MINST 0,5kg pr. uke! Jeg er ofte innom tråden din selv om jeg ikke er så flinkt til å legge igjen spor. Jeg synes du er kjempeflink!

Stå på videre- vi skal komme i mål allesammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake fra pinsereisen, og 70 årsdag. Jeg bare sier det som det er: jeg har ikke fulgt GreteRoede-menyen i pinsen. Har kanskje ikke spist så veldig MYE, men mamma hadde jo baka og ordna både det ene og det andre- så jeg kunne faktisk ikke si nei takk til alt. Hun er ei matkjerring, og vil gjerne by på det beste. Jeg prøvde å få resten av familien til å spise mye, sånn at jeg ikke måtte spise av alt,- men noe ble det. Og så var vi jo i onkels bursdag. MASSE mat, kaker og alkohol. Jeg kosa meg med alle sorter. Jeg har vært på kurs i kveld og er veldig fornøyd med statusQ. Hadde regna med en skikkelig vektøkning, og så sto vekta "bare" i ro. Jeg får satse på en ekstra innsats i uka som kommer. Skal iallefall prøve å få trimma litt.

Det var jo veldig hyggelig å møte familien min. Jeg fikk mange kommentarer på vekta. Veldig hyggelig:-)

Og så har jeg og mannen gått et par skikkelige turer i helga. Været minner mest om oktober- lurer litt på om årstiden har ombestemt seg og er på tur tilbake til vinter. Litt uvant å spasere i nysnø, men deilig med bevegelse uansett. Og så har vi jo sommeren tilgode:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jubalong

ja, det er ikke alltid så lett å følge gr-opplegget, når man er på besøk eller bortreist. det er ikke alltid man har helt kontroll på hva man skal spise. var selv på besøk i går og fikk servert deilig pai som slettes ikke så kalorifattig ut. jeg spiste 1.5 porsjon. og til kaffen ble det servert sveler, vel, jeg spiste det også jeg. var jo sulten.

 

misunner ikke dere som ikke blir kvitt vinteren. vi har hatt sommertilstander her i nesten to uker nå. akkurat de siste dagene har temperaturen gått litt ned dvs at det ligger på 15-18 grader nå. i dag har vi rydddet masse i hagen og jeg er blitt solbrent på armene.

 

fint at det gikk bra på veiiengen, tross masse god mat i helgen. nå er det bare å ta seg sammen og stå på videre. vektøkningen har en tendens til å komme etter et par dager så obs obs!

 

ønsker deg en flott uke og håper våren kommer til dere snart. da kommer den vel veldig fort og eksplosivt:)

 

jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld ble jeg jeg ekstremt sulten igjen. Det skal straffe seg å skeie ut, jeg tåler helt klart ikke sukker eller alkohol- så nå skal jeg få slite noen dager. Men jeg skal ta min straff og komme meg igjennom den:-)

I dag har jeg klart meg bra matmessig. Har satt alle kluter til og proppet meg med havre+kli-grøt både til frokost og lunch. Og så har jeg disse appelsinene da,-de metter godt.

Jeg har sykla på et møte i dag, 22km t/r- med ullvotter og lue. Sola glimter til innimellom haggel&snøbyger- så det er vanskelig å kle seg passelig. Men det skader vel ikke å svette litt?

Vi som bor her er så vant til dette været at vi ikke forventer så veldig mye mer. Jeg har bestilt meg en sydentur til sommeren, og da er jeg garantert litt varme. Alt utover sydensola får bli bonus.

Og så har jeg varme, god klær! Og fin natur, og mye vær, og god plass, og moderat trafikk, storhavet og +++ :-) :-)

 

Og så vil jeg bare si til dere alle sammen her inne: Det er DERE som er min motivasjon, inspirasjon og store hverdagsglede. Jeg har moderat utbytte av kurset jeg startet på for et par uker sider. Den gruppa jeg går i nå er sammensatt av veldig forskjellige folk, og de problemstillinger og temaer som bringes opp i møtet er i liten grad ting jeg er opptatt av.Jeg føler mye mer for å å diskutere her inne. Så jeg gir vel ikke så mye av meg selv som jeg kunne ha gjort. Men jeg skal fullføre siden jeg først har startet opp. Det er ei flott dame fra mitt første kurs, vi har funnet tonen.

 

Nå skal ta meg en dusj, og så skal jeg tilbake på jobb. Har en del ting jeg må gjøre ferdig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare kikke innom deg! Ser du er så utrolig flink å motivere og skrive til andre, og eg setter veldig pris på når eg ser du har skrevet et innlegg på tråden min også:) Så kjedlig med en slik ekstremt sulten-kveld igjen..? Eg har heldigvis ikke hatt det på ei stund, men har veldig ofte lyst på noe! I går måtte eg ta meg et stort glas Confecta-kakao, for å tilfredstille snope-suget.. Men det er jo ikke det verste, så eg har ikke dårlig samvittighet;)

 

Håper alt står ellers bra til!

 

Ha en deilig onsdag!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du sliter litt med motivasjonen på kurset du går på, det er jo kjedelig da!

 

Jeg har tatt alle kursene mine på nettet, og synes det fungerer veldig bra for min del! Heldigvis for det! Jeg har en kursleder som er helt topp, men jeg finner like mye- og kanskje mer inspirasjon her med dere! Det har veldig mye å si, at man kan støtte hverandre- alle er jo her av samme grunn!

 

 

Ønsker deg lykke til videre, jeg skal følge med på deg!

 

-niara!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle oppmuntringer og fine ord fra deg. Det hjelper utrolig at folk har troen på en, og jeg har troen på deg også skal du vite! Ikke lett å komme inn på rett spor igjen etter litt utskeiinger, sliter med det samme. I dag måtte jeg faktisk ned i godteskåla til snuppa på 4, og ta meg slike kuletyggiser. De finnes ikke gode og etter ett tygg er smaken borte. Måtte spørre meg selv om jeg hadde helt mistet grepet der jeg sto på en tripp trapp stol med hodet inni skapet for å lete etter tyggis!!!!!Utrolig hva man gjør når nøden er størst!!!

 

Stå på videre, så skal du se at mathungeren legger seg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle de koselige mld på tråden min. Det er så utrolig mye støtte å finne her inne:-)

 

Denne tiden vi er inne i nå er en stor prøvelse for oss alle, med grilling, festligheter og mye farting...og ikke minst den deilige softisen som er kommet tilbake i kioskene:-). Men klarer vi oss igjennom denne perioden så har vi innarbeidet oss gode matvaner og kan være stolte av oss selv.

 

Nå skal jeg snart avgårde på kurs, men har målt meg og gått inn 6,5 cm tilsammen denne uken:-) Så det er jo noe da:-)

 

Ha en fortsatt fin dag og stå på videre. Vi lar ikke noen dumper i veien hindre oss!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jubalong

motivasjonen går litt i rykk og napp, men det skal ikke så mye til før den er på plass igjen - et godt resultat på vekten, et klesplagg som plutselig er blitt passe igjen eller en god treningsøkt... av og til er behovet for mat eller godteri så ille at man føler at det må være fysisk - man må bare ha noe mer... jeg hadde det slik for noen uker siden og var rimelig desperat, men nå er det over-har til og med klart meg gjennom mensen uten å spise for mye.

 

jeg er heldig med mitt kurs. kurslederen er unik. positiv, erfaren, ung (ca 40), stråler av optimisme og sunn livsstil:) de andre kursdeltakerne er i alle aldersgrupper og med forskjellige behov for oppfølging, men kurslederen er veldig flink til å holde styr på oss. ofte kan jeg være både kjei og lei før kurset, men kursledereren får meg på rett kjøl igjen:)

 

jeg måtte bytte kurssted nå før kurs 5, dermed kjenner jeg ikke noen av de andre deltagerne fra før, men, men... det går bra. synes imidlertid det var litt dumt å måtte skilles fra dem jeg har slanket med med gjennom flere kurs. men jeg har hatt samme kurslederen hele veien, da

 

jeg henter mye motivasjon her inne også. mange har beundringsveridge resultater og jeg blir på en måte mer kjent med folk her inne enn på kurset, for her får man jo alle detaljer - he he:D jeg ser jo for meg forskjellige ansikter til de forskjellige navnene, noen er blonde andre er mørke, noen har farget håret andre har langt hår osv

 

og appropos jeg vet at det er vakkert i nord. har jo svigerfamilie i tromsø og feriested i lofoten, så vi har tilbrakt noen ferier der. mest sommerferier, med varierende vær... i vinter så jeg for første gang tromsø i dagslys om vinteren og wow!! er ikke bortskjemt med sol, derfor setter jeg så utrolig pris på det. og jeg skulle så gjerne hatt mer snø om vinteren. men nå er det vår og fint vær og det skal bare nytes:)

 

ha en fortreffelig kveld. håper du har klart å temme apetitten din igjen

 

klem jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen suuuuuger enda,-spesielt på kvelden. Polarbrød extreme er for tiden tingen når jeg er sulten. De gir forbausende lite kcal og metter godt. Så i dag har jeg spist hele 4 stykker, med skinke, tomat og ruccola.

Og så har jeg spist masse jordbær, faktisk en hel kurv. De var ikke så gode som norske jordbær men mye bedre enn ingen jordbær- så de gikk ned og magen ble full. Og en helt kurv/500gr gir "bare" 150 kcal.

Heldigvis er jeg ikke sugen på godter, har mest lyst på skikkelig mat- gjerne noe salt. Det hender jeg drømmer om en diger pizza,- helt for meg selv...

 

 

Det er ikke noe galt med kurslederen min, kanskje mer at det er spes. en deltakere som tar veldig stor "plass" og alle de andre blir bare sittende å se på uten å komme til ordet.

Sånn kan det jo være i mange sammenhenger, så jeg skal ikke bruke noe særlig energi på det- annet enn at jeg er veldig glad for at alle dere finnes!

 

 

Jubalong, jeg har også noen forestillinger om hvem dere er. Jeg tror jeg ser dere på gata av og til. Det er ganske deilig og uforpliktende å ha slike flotte venner her inne, og så vet jeg ikke engang om dere finnes i virkeligheten - eller om dette bare er et litt spesielt PC-spill :-)

I såfall et veldig bra spill!

 

Lulea, jeg kan veldig godt se for meg at du står og balanserer på den stolen og leter etter godis:-) Hvem har vel ikke holdt på med sånt? For noen tyggiskuler, eller lakris-som jeg egentlig ikke liker eller inntørket gelegodter...

 

Liaan, nyaco og niara, det er veldig hyggelig å finne hilsener fra dere her i min tråd også. Jeg blir så glad når jeg ser at jeg har hatt besøk:-)

 

Ja denne våren, med alle isene og festene og allskens greier... Jeg skal holde meg unna softis og kaker. Nettopp fordi slike ting lager denne sultkatastrofen hos meg. Endelig ser det ut til at jeg begynner å få innebygd "antabus"- jeg har ikke lyst på slike ting FORDI jeg blir desperat av det. Hørt om Pavlovs hunder?

Det er litt værre å holde seg unna mat og alkohol. Jeg, som egentlig ikke drikker så veldig mye,- er invitert i den ene festen etter hverandre utover. Ja, jeg vet at jeg ikke MÅ drikke,- men det hører liksom med til god mat og godt selskap. Det er diverse jubileum og runde dager- så jeg vet at måltidene står i kø.

Sukk- for et luksusproblem.....

Her sulter folk i andre verdensdeler, jorden rister så hus faller sammen, og her sitter jeg og bæser over at jeg blir invitert i litt for mange selskap. Fysjamei...

 

Apropos kaker: jeg har fått i oppdrag i levere intet mindre enn 3 kaker til 17.mai. Sånn er det med aktive unger. Godt jeg slipper å spise de selv.

 

I går og i dag har jeg vært på dugnad. I morgen har jeg heldigvis ikke noe program, så da skal jeg ha meg en skikkelig treningsøkt. Det blir deilig.

God natt til alle dere sunne kvinner der ute:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lider av fruktomani! Helt klart.

I dag puttet jeg en honningmelon i veska (ja, jeg har stor veske)!

Og nå har jeg allerde spist halve. Antar at jeg spiser resten før jeg kommer meg fra jobb. Det blir da ca 5-600gram tilsammen. Beregner det som pålegg + mellommål, gir ikke så veldig mange kcal,- men desto mer volum. Godt å ha noe som jeg kan spise lenge på.

Jeg tror faktisk jeg kunne ha blitt vegetarianer, blir mer og mer glad i frukt/grønt/korn og stadig mindre glad i kjøtt. Jeg har ingen ide om at jeg skal bli vegetarianer altså, det bare blir sånn av seg selv.

For et par dager siden kokte jeg hele bygg-gryn i stedet for ris. Hadde glemt å vanne de på forhånd, så jeg kokte de litt lenger- med karry & safran. De ble både gule og gode.

Og så har jeg innlemmet kik-erter i min husholdning. I supper og gryter... Det er godt, metter godt og skal visst tilogmed være sunt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest resolutt

Her inne er det virkelig stor aktivitet; mye artig å lese og masse oppmuntring.

 

GR-kursene kan variere ja. Etter å ha vært med på såpass mange - 5 med samme kursleder - ser jeg at det er stor forskjell fordi folkene som deltar er så forskjellige.

Vi har med én nå som er en plage, hun avbryter og spør hele tiden. Men hun har heldigvis dempet seg litt nå på 3. kurset. Har vel begynt å få svar på de fleste spørsmålene. Jeg er vel mest den "utholdende" - den som går ned lite, men som ikke har tenkt å gi seg. Ettersom jeg kan skilte med minus 13 kg siden februar ifjor, kan de ikke bare si at "hun der er vel bare med fordi hun er selskapssyk". På den måten kan jeg vel være et eksempel på at de små trinn gir godt resultat - over lang tid. Men uten dere som er her inne, vet jeg faktisk ikke om jeg hadde greid å tro at dette skulle gå min vei.

Så takk til deg, jess, og alle dere andre som står på, både med skriving og slanking og alt det andre:D

 

... jeg har også prøvd kikerter, men de trenger nå lang koketid da. Koker du en større porsjon og oppbevarer i kjøleskapet/evt. fryser slik at du har det for hånden?

Ellers er vel ikke frukt det verste du kan spise, men det kan jo hende at fruktsukkeret også trigger dette søtsuget som plager deg av og til. Selv opplever jeg at denne 1600kcal-dietten gir meg mulighet til å spise kveldsmat med 2 brødskiver. DET berger meg fra alskens uhumskheter som er å finne i skap og skuffer. Jeg går faktisk og gleder meg til kveldsmat! Og jeg som alltid hoppet over kveldsmaten fordi jeg skulle slanke meg!!!Men da spiste jeg minst 2 porsjoner middagsmat, og av og til med dessert etterpå. NÅ er det kun den ene porsjonen, og dessert forekommer omtrent ikke. Faktisk så føler jeg meg god og mett, og så kan jeg jo se fram til dette kvelds-måltidet da:)

 

Ellers har jeg funnet ut at alkohol er en uting i slankesammenheng; kanskje mest fordi det er så lett å spise altfor mye, selv med bare litt vin innabords. Så nå er det vin bare når det er feiring, ellers går det i vann, mest, men av og til farris - det sprudler jo, og av og til skal det sprudle!

 

Vaner kan altså endres, men det har tatt meg laaaaaaaaang tid, og ennå er jeg ikke i mål! Men det er jo veien som blir til mens vi går, og som sagt, målet er klart!

God 17. mai og syng pent!

resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jubalong

det er så godt:) ja, grønnsaker også. jeg er også blitt veldig glad i grønnsaker etter at jeg begynte på GR. jeg har alltid vært veldig glad i frukt og kan nok spise 5-6 frukter på en dag. men ikke nå, nå må jeg begrense meg. kurslederen min sier at hun ikke har møtt noen som er overvektig pga for mye frukt, men jeg vet ikke jeg. jeg tror ihvertfall jeg i perioder kan ha spist så mye frukt at jeg ikke har klart å slanke meg ihvertfall. f.eks når den norske frukten kommer om høsten. eller når appelsinene er gode eller når nektarinene er billige osv osv... he he:D

 

merker jo at "mye vil ha mer", så det trigger nok søtbehovet og det er nok lurt å holde seg innenfor gr-anbefalingen, selv om jeg ikke alltid klarer det, da:D i dag har jeg spist 240 kcal med frukt...

 

jeg har ikke prøvd linser, kikerter eller bønner. har kjøpt det inn noen ganger men det blir bare liggende i matboden. det er nok både sunt og mettende og fedon lindberg mener jo at vi nordmenn absolutt skulle spise mer av dette

 

ja, ja imorgen blir det ekte rømmegrøt med sikkert 1000 kalorier pr porsjon, men heldigvis orker man ikke så mye av den, for den er jo veldig mektig. det blir min 17. mai kos. skal ikke spise is og kaker eller drikke brus... så da så...

 

ha en nydelig 17 .mai. her er det meldt vakkert vær, men bare 14 grader, så det er vel perfekt for å gå i bunad:)

 

jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17.mai er vel overstått! Hadde en travel,- og veldig hyggelig dag. Jeg har vært på dugnad på ei skole, fraktet korpsjenta mi hit og dit, hørt på konserter og vært med på en konsert. Så i går rakk jeg faktisk ikke å spise. Burde ha planlagt dette bedre, men dagen startet kl. 06.30 og da klarte jeg ikke å ta stilling til noe annet enn å komme oss av gårde.

Reslutatet ble at kun spiste 500kcal. Jeg kunne selvsagt spist en is eller ei kake, men jeg hadde ikke lyst til det.

Og så ble det stadig værre. For på kvelden var vi på fest i nabolagets lysthus. Og der drakk jeg flere kcal enn jeg hadde spist. Tror nok ikke dette var helt i hht GreteR-anbefalingene,- men hun var heldigvis ikke der:-)

Vi hadde det utrolig artig og holdt det gående til mårrakvisten.

I dag er det litt mindre artig, mormor pleide å si "skal du være med på leken, må du smake på steken" og det stemmer visst.

 

Har vært ute og spasert en halvtime, og så skal jeg på trening i kveldingen.

Jeg får det heldigvis litt roligere i uka som kommer, så da skal jeg prøve å få trent en del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gladjegerigang

Bortsett fra ditt utrolige lave kaloriinntak 17.mai, synes jeg resten hørtes arti ut, spesielt kvelden, og jeg regner med at med så lite mat innabords trengte du vel kanskje ikke de store mengdene med drikke....! Med andre ord billig i drift:)

 

Det er jo akkurat dette vi må ta med oss innimellom, ikke bare gjøre alt rett hele tiden. Tross alt lærer vi å planlegge bedre neste gang ( når det gjelder matinntak altså ).

 

Stå på videre og lykke til!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snuskemor

Takk for hyggelig melding på min tråd :-) Håper du stikker innom senere også!

 

Må si jeg er utrolig imponert over hvor flink du har vært, det gir meg masse motivasjon til å stå på!

 

Mitt problem er som du vet, trening, men jeg vet og ser jo at dersom resultatene skal komme må jeg bare klare å få puttet inn noe trening på meg selv (ikke bare kjøre alle andre til trening *smiler*)!! Imorgen er det veiedag for meg, håper på en liten nedgang.... det bruker å være sånn ca. 0,3 pr uke :) Så å komme ned i ønsket vekt tar laaang tid....

 

Ha en flott dag videre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med besøk, snuskemor og gladduerigang! Det var nesten litt rart å sitte på kurset i går og se at de andre prøvde å trøste meg med at "neste gang klarer du sikker å stå i mot slike fristelser" :-) Helt sikkert godt ment, men jeg måtte si i fra om at jeg ikke ØNSKET å stå i mot. Jeg har tross alt holdt på i 4,5 mnd og skal sikkert holde på resten av 2008- så noen ganger har jeg lyst til å slå ut håret.

 

Kursdagen var forresten den beste hittil i kurset. Dama som pleier å "ta" hele møtet var ikke der, og de andre fikk vist litt hvem de er og hva de lykkes, evt strever med. Jeg er ikke så veldig sjenert, så jeg kunne helt sikkert ha tatt meg mer tilrette ellers også,- men jeg har ikke lyst til å bruke energi på det. Jeg har tross alt DERE.

 

Snuskemor- 0,3 pr. uke er over 15kg pr. år! Det viktigste er at du klarer å fortsette, snart blir dette en livsstil og tiden går veldig fort.

Mht trim: start i det små, ikke ta deg vann over hodet- men alle små skritt teller. Se om du kan gå til butikken, sykle til posthuset, gå en liten kveldstur på søndag. Og så er det mulig å slanke seg uten trim også, det tar bare litt lenger tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest resolutt

Ja, du tok skikkelig av 17. mai, Jess, og det fortjente du sannelig:D Du sier ikke noe om hvordan det slo ut på vekta, men i et lengre slankeløp skulle det bare mangle. Kroppene våre kan ikke være så skjøre?!!

 

Jeg spiste kaker, både 17. og 18. mai. Tror de søte sjokoladekakene er verst. Ikke er det godt heller, så hvorfor i all verden spise det da?? Her sitter jeg, gamle kjerringa, og greier ikke å ha kontroll på kakespisinga mi! Men jeg skal tenke som du, at i en slankeperiode som skal vare over år, må en gjøre noen slike sprell innimellom ellers blir det for stusselig! Og vi har jo sagt det før: Bare vi kommer oss over på den vanlige dietten dagen derpå, og neste dag, og neste dag...... da er det ingen fare!

hilsen resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen, Resolutt. Jeg klarte meg faktisk bra selv om det ble mye vin 17.mai. Jeg gikk ned 1,1kg:-)

Samlet kcal den dagen ble under dagsrasjon, og resten av uka har jeg inntatt presis 1600+ 16 trimpoeng.

Jeg klarer å holde meg unna kaker og søtsaker, men det hender at jeg LENGTER etter pizza. Jeg har spist pizza kun 1 gang i år, og jeg hadde ikke mulighet til å stoppe etter 2 stykker (5-600kcal) Tror jeg spiste minst 2-3 ganger så mye. Etter det har jeg holdt meg unna. Jeg har laget noen pitapizza, og de er også gode- men ikke helt det samme. Jeg har enda ikke turt å smake potetgull. Jeg har en veldig svakhet for slikt, og har inntil videre erklært det for ikke-eksisterende i mitt liv. Det kommer nok etterhvert- i den grad jeg vil prioritere å bruke kcal på det.

Det viktigste er at hver og en av oss finner vår egen måte og vår egen fart i dette prosjektet!

I dag har jeg fått meg ny gram-vekt. Jeg hadde en plast/manuell-vekt fra før, og denne nye elektroniske vekta var mye mer praktisk. Veldig enkelt at jeg kan

0-stille den etter at jeg har satt fatet på vekta. Bestilte den fra GR-butikken her inne for 2 dager siden og i dag lå den i postkassa.

 

I kveld har jeg syklet meg en tur, det gav meg 4 trimpoeng.

Ha en fin uke alle gode medspillere her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...