Gå til innhold

carpe diem


Gjest charka

Anbefalte innlegg

  • Svar 511
  • Created
  • Siste svar

Hei dere.

 

Lest over hva dere har skrevet de siste ukene, syns dere er flinke jeg.

 

 

Har som sagt vært i tenkeboksen også.

Og det jeg har tenkt på er sukkeravhengighet.

Det er nok noe jeg lider av.

Ble så lei meg over og tenke på dette, at jeg klarte ikke snakke om det.

Nevte dette for samboer og han sier seg enig med meg, han ser hvordan jeg sliter for å holde meg unne sukker.

Er ikke like ille hver dag, men så kommer avhengigheten over meg og jeg kaster inn mest mulig, så blir jeg veldig syk, og lei meg ;)

Tåler ikke sjokolade og andre søtsaker.

Dessuten har jeg jo diabetes.

 

Jeg er det menneske som blir avhengig av alt ser det ut til.

Fatter ikke hvordan jeg skal holde meg unna?

Men, har inngått en avtale med ei venninne.

Vi skal ikke røre godteri og annet som potetgull og pesnøtter.

Dette er en avtale. Holder vi ikke avtalen må vi spandere kaffe og smørbrød ute

på kafe. Og det har ikke jeg råd til hver uke, eller flere ganger i uka.

Og lyver for hverandre gjør vi ikke, dessuten ser alle om jeg lyver.

Det kan jeg ikke................heldigvis.

 

Hadde gått opp den siste uka, men bare 0,2 kg.

Og jeg fatter ikke hvorfor, for har vært flink. Bare utskeilese med litt

fløtesaus og smør på havregrøten.

 

Ok, jeg strever med og være flink.

 

Ønsker dere alle en god uke, kommer innom nå, nesten hver dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du ble lei deg NyMini, men nå har du klart både å godta at du har det, fortelle om det og legge en plan, og da er du jo godt i gang. Kjempebra!!

 

Så et program på tv om sukkeravhengighet for en stund siden, men husker egentlig litt lite av hva de konkluderte med. Men jeg tror det er hjelp å få. Hva med å ta kontakt med en ernæringsfysiolog og kanskje en homeopat i første omgang.

Tror kanskje jeg ville prøvd meg på det jeg............. ;):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom over en artikkel om sukkeravhengighet og der sto det noe om at morbær (mulberry) skal være bra mot dette. Jeg googla det og fante en artikkel fra Agderavisen som var kortfatta og grei. Det står bl a at morbær stabiliserer blodsukkeret ved å senke opptak av sukker og stivelse, og derved også kan føre til vektreduksjon, og flere andre ting som er bra for helsa. Tror jammen jeg skal prøve det selv jeg, selv om sukker ikke er mitt største problem.

 

Her skal ingenting være uprøvd

i kampen mot kiloene!!!!!!!!!!!!!!!;):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ny mini ... og gjerne dere andre.

 

Jeg har funnet ut hva som skyldes min sukker og mat avhengihet. Da jeg fant det ut hadde jeg lyst til å rope det ut på Karl Johan for jeg har hatt følelsen av å ha en trailer i hodet som MAAAAAAAAAAAAAAAer om mat og spesielt sukker. Min store uvenn er den soppen som finnes i kroppen og heter candida. Den er egentlig helt ufarlig, den er vi avhengi av å ha der og ikke noe farlig. Men den lever av sukker og gjær. Når en får en for stor oppblomstring av den kan den mase helt gryusomt i kroppen etter sukker. OG den gir seg ikke. Veldig mange overvektige lider av det problemet , men det er ingen som til nå har funnet ut at de kan gjøre store penger på det derfor er det ikke noe snakk om .

 

Hvordan behandler man det? man tar tre til fem dager totalt fri for sukker, frukt og gjær. Spis knekkebrød uten gjær, bake scones osv. Spis potetgull og annet for å kose deg og prøv å hold ut fem dager. Da vil du kjenne om det hjelper. Hvis det hjelper kan du først ta en lang periode så si uten sukker og gjær. Jo mindre jo bedre. Grunnen til at en ikke skal spise frukt er at det inneholder sukker som omdannes til gjær i kroppen. Etter det kan du prøve deg litt frem . Når en har fått kontroll over den en gang er det lettere å kjenne den igjen. Jeg må nok regne med å leve mye på knekkebrød her i livet, for når jeg har hatt en lang periode med gjær så begynner den å rope SUUUUkker! Noen blir helt fin etter en periode uten sukker og gjær. Homopater er som regel gode på dette og kan veilede deg. Bare spør på forhånd om de kan noe særlig om det. noen kan bli mer syke av candida, slappe osv. Jeg har ikke lest noe om det men sankket litt med forskjellige. Men de sier at det er masse å lese om det på nettet.

 

Jeg anbefaler deg i alle fall å prøve. Helt gratis og for meg har det hjulpet utrolig!

 

Lykke til! ;):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint da , dette fortjente du etter å ha kava litt, har prøvd å lest litt gjennom tråden din her nå, mye bra her.

 

Kanjse lurt som du selv sier å ikke fokusere så veldig mye på vekten ei stund , men heller tenkt på å leve sundt og rett og slett legge om livsstilen, så vill nok vekten komme etter også tenker jeg.

 

Lykke til i kommende uke og ha en fin søndag.

 

Håper turen te Trondheim var kjekk:)

 

Klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er et stort problem for de som er plaga med candida. En venninne av meg hadde vanskeligheter med å bli gravid. Hun gikk til en homeopat og fikk beskjed om at hun hadde candida og måtte på diett. Hun var kjempestandhaftig og etter noen måneder ble hun gravid. Det samme skjedde da hun skulle ha nummer to.

 

Det er jo logisk at dette har sammenheng med sukkeravhengighet, men blodsukker spiller vel kanskje også en rolle? Er utrolig glad for at jeg ikke har det problemet, for det høres slitsomt ut. Er konstant saltsyk jeg da, men det er nok lettere å takle. Tar meg en buljongterning eller to når jeg blir for desperat og det funker som regel.............;)

 

Hvor er det blitt av deg da Charka?

Håper det går bra med deg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er her jeg vet du,kommer litt utav med alle disse nattevaktene.

Her går det bra,føler jeg har en veldig god periode nå,både med mat og trim.

 

Det eneste jeg vingler med no er søvnen,blir litt no og da,så jeg blir helt døgnvill.

Denne helga har gått bra,nesten perfekt vil jeg si.

 

I går stekte jeg kylling med salat og ris.Spiste mye kylling og salat,og litt ris.

Så ble det kylling salat til nattmat.

 

Føler det blir litt lite proteiner til daglig så skal prøve å øke det litt.Og tilsvarende mindre karboer.Merker det godt de dagene jeg trener når jeg har spist lite protein.

 

Det er litt artig å prøve å tenke på noe annet enn kcal,blir litt mer inspirerende en stund da,en litt annen måte å sette sammen kosten på.

 

Skulle ha vert ut og gått en tur,men er litt tung i beina enda så ddet får vente litt.

Har trent 3ganger pr uke på senteret etter jeg starta så får trimpoengene mine der.

 

Skal prøve å ha 10 hver uke,ser ingen vits å legge meg høyere nå,da blir det ikke gjennomført hver uke.Tenker å ligge der frem mot jul,så får vi se om tiden er inne til å øke litt da.

Det kommer jo veldig ann på hvordan det går fremover da.

 

Jeg kom plutselig på det at detbare er 3,9 kilo til jeg er under 130 og bare 6,9 kilo til jeg har gått ned 30 kilo.Så det blir målet mitt på dette kursrset 6,9 kilo ned.

Ha en fortsatt fin søndag alle sammen!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg til homepaten i denne uka.

Skal ta dette opp med henne, sukkeravhengighet....................

 

Selv har jeg mistet helt motet henne uka.

Bare rør på meg. Er lei av og slanke meg og ikke klare det for tiden.

Er redd det ikke blir flere kurs på meg i høst, bare bortkasta penger.

Må få rydda opp i hue mitt,

dette med sukkeravhengighet er et tungt kapittel for tiden.

Har jo tenkt på dette i mange år,

men ikke tort og sette ord på dette får nå.

 

Sliten, ja...................

 

Vi snakkes..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så trist at du sliter sånn NyMini. Håper virkelig du får hjelp! og at du blir her inne selv om det ikke går så bra.

 

Så flott at det går så bra med deg Charka, herlig med sånne gode perioder!;):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal som sagt til homepaten til onsdag,

så skal ta dette opp med henne da.

Jeg bare innser at dette må jeg få orden på..........

Det tar på humøret.

 

 

Forresten jeg har en link på Motiver meg, så om du/dere kan skrive der hadde det vært kjekt. Så tar jeg ikke hele tråden til charka, det vil jeg ikke.

 

 

Fytti katta du er flink charka ;)

Send over masse motivasjon til meg da :)

 

 

Problemer er for å snakke om, ikke tie i hjel.

(har lært såpass, selv om dette er flaut)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NyMini, du behøver absolutt ikke å være flau, det er mange som sliter med alt mulig rart, så synes virkelig ikke dette er så rart. Jeg håper du får hjelp, og jeg skal besøke deg på tråden din og støtte deg ;)

 

Mange gode klemmer fra Lotta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare ønske deg lykke til med veiing i morra, og jeg synes du er utrolig flink ;)

 

Hadde veiing i dag da, og det gikk kjempebra :) Gått ned 0,9 kg og har greid mitt 3. delmål som var 15 kg ned, og i dag lyste 15,1 kg ned foran mine øyne. det var deilig å se :)

 

En liten oppdatering før jul:

 

Vekt 12. mai: 107 kg

Vekt i dag: 91,9 kg

Julemålet mitt 22. desember: 87 kg

 

Lykke til alle sammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var adens trening unna gjort,4 trimpoeng ble det med styrke og tredemølle.Da ble det 9,4 trimpoeng denne uka ikke helt i mål,men så nerme det går ann.

 

I dag var det første dagen jeg ble skikkelig svett på treninga,har tengt litt på det før at jeg ikke ble svett.

Men i dag ble jeg det og det føltes bra,mener å ha lest noe om det et sted men husker ikke hvor.

Nå skal jeg hvile meg litt,skal på den4de nattevakta i kveld.Blir litt døgnvill av dette.

 

Trodde faktisk det var kurs i kveld men det er jo bare mandag.

 

Takk for all oppmuntring og støtte,det hjelper virkelig.Skulle ønske jeg kunne trffe dere alle for å takke,men får nøye meg med å gjøre det her.

 

Ha en fin uke alle sammen!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er charka ;)

 

Nattevakter hadde gjort meg helt ferdig............så gla det ikke er meg.

 

Har også tenkt på å melde meg inn på et helsestudio.

Men, for tiden venter jeg på time hos fysioteraput,

sliter med en veldig stiv kropp.

 

Men, går frem og tilbake til jobb, og jeg går til kurset på tirsdagskveld.

Det skulle bli 12 poeng i uka+det jeg trimmer i helga.

Kan det stemme da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig motiverende å lese tråden deres! Dere har vært utrolig flinke! Mange her har gått ned veldig mye i vekt, og dere holder motivasjonen oppe fremdeles! Jeg er imponert!

 

Charka: 30 kg av?? Det er godt gjort!! Jeg skal i ned 43 og du får meg til å tro at det faktisk går an å nå målet mitt, det er en deilig følese!

 

Stå på! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er så fint at vi kan motivere hverandre (og trøste litt kanskje......)

Etter 2 uker med 0 har jeg gått ned 2,9 siste uke (skjønn det den som kan??)

så da håper jeg det ikke er et vektplatå likevel.

 

Du er virkelig i siget Charka, så kjempebra!!!

 

Hei Tonesen! Det er klart det går an å nå målet sitt.

Her inne gir vi aldri opp,

men ting tar tid, DET VET VI!!!!!!!!!!!:cool::cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var ukas veiedag over,og det ble minus0,2.Ikke stort å skryte av men det er ned.

Vet jeg har gjort det maste rett,og trimma bra så da så.

 

Men kjenner jeg har litt mye vann i kroppen etter 4nattevakter.og enda er det 2vakter igjen. Men alt i alt er jeg fornøyd,det var ikke opp da som det ofte kan være etter en nedgang for meg.

 

Ha en fortsatt fin uke alle sammen,jeg står på videre!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned er ned Charka, du er i gang!! Bra når du har så mye nattvakter. Du har ikke 6 i strekk vel?? Har jobba turnus i alle år jeg også, men ikke så mye natt de siste åra heldigvis, syns det er veldig slitsomt jeg. "Rekorden" min er 18 netter i strekk, men det var i min skjønne ungdom..............sukk :)

 

Ja, vi må bare stå på dere,

så blir vi så flotte til jul at.............!!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare minne deg på en viktig ting charka.

Husk at nå bygger du opp muskler på helsstudio,

og muskler veier mer enn fett.

Så det er vanlig og legge på seg når man begynner og trene på helsestudio, før man går ned i vekt.

Dette er min erfaring.

Har trena mye på helsestudio i mange år,

så har jeg kutta ut ei stund så begynt igjen.

Trives med og trene, men som så mye annet blir jeg lei inneimellom,

før jeg starter igjen.

 

Venter på time hos fysioteraput for tiden.

Nå må jeg nok være litt forsiktig med kroppen min ;)

I dag er jeg hjemme fra jobb, så får ringe og mase på time.

 

Godt og lese så mange oppmuntrende ord som det står her.

Vi får stå på :)

 

God helg til dere alle med klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er det jammen meg fredag igjen,utrolig som tiden går.

Det skal bli deilig med frihelg nå,blir sliten av nattevakter,men mandag er det glemt igjen.

Er fornøyd med denne uka,har vert greit med mat,ingen store utskjeielser,passe med kalorier.Og det beste er at trimmen begynner å dette på plass.

Treningsstudio 3ganger for uka,pluss noen turer,det må da bli bra.Målet på 10 trimpoeng er ihvetfall nådd.

 

De turene mine er ikke så raske,har med to hunder så det blir endel stopp,de liker å lukte på alt som er.Men det er fine turer for det,og det er jo bedre enn ingen turer tenker jeg.

 

Har ikke planlagt helga enda,får se været litt ann,har en potetåker som skulle vert tømt,og masse arbeid i bed,og hage ellers.

 

Ønsker alle en kjempe god helg!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsen på tråden min! ;) De siste 20 kg jeg har lagt på meg er også pga depresjon, men absolutt ALLE kg er pga trøstespising. Helt sykt, men sånn er det altså. Man skulle tro at etter så mange år så burde man innse at det trøster overhodet ikke!

 

Fint å høre at jeg har motivert noen jeg også. Håper at jeg skal klare å komme skikkelig godt igang denne gangen, men må innrømme at motiveringen er vanskelig å jobbe med denne gangen. Noen gode råd?

 

Lykke til videre med deg. Håper du får en kjempefin helg.

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er atter en helg over,det går så utrolig fort.

 

Det har egentlig vert en grei helg,litt lite aktivitet men blir en tur i kveld.

 

Spiste taco i gårkveld,og fårikål i dag planlagt begge deler.Syntes jeg klarte meg bra,ikke så store porsjoner.

 

Har hatt besøk av min søster og mann så da blir det litt sånn,men jeg har ikke dårlig samvittighet for det.

 

Litt verre med de bitene med stratos jeg spiste når de dro,blir litt trist når noen drar,så da er det lett å ta til sånt.

Noe jeg må jobbe litt med fremmover.

 

Ellers er planen for trim klar for nesteuke,3 ganger på senter og noen turer.

 

Så har jeg en potetåker som jeg må ta denne uka.Det gruer jeg meg til,er ikke glad i den arbeidsstillingen.Men får ta litt om gangen så går det nok bra.

Tror det blir litt lettere i år enn det var i fjordhøst.

 

Ønsker alle en fin uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...