Gå til innhold

Biggirl -> Smallgirl -> Og nå skal vekten holdes


Gjest Smallgirl

Anbefalte innlegg

Huffamei, så ekkelt at du skulle få dette å tenke på. Jeg håper og tror at du får positive resultat på prøvene!Og jeg tror som deg, at hvis det var noe alvorlig så ville de ikke ventet.

Jeg tenker iallefall på deg, det er ikke noe trivelig å gå slik å vente. Jeg kommer innom deg:-)

 

Og så ser jeg at du har vært kjempeflink med stabiliseringen:-)

Klem fra JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 592
  • Created
  • Siste svar
Gjest Smallgirl
Huffamei' date=' så ekkelt at du skulle få dette å tenke på. Jeg håper og tror at du får positive resultat på prøvene!Og jeg tror som deg, at hvis det var noe alvorlig så ville de ikke ventet.

Jeg tenker iallefall på deg, det er ikke noe trivelig å gå slik å vente. Jeg kommer innom deg:-)

 

Og så ser jeg at du har vært kjempeflink med stabiliseringen:-)

Klem fra JESS[/quote']

 

Jeg syns det er kjempetrivelig at både du og alle andre kommer innom meg ;)

 

Som sagt så både tror og håper jeg at dette skal gå bra. Men jeg har fortsatt ikke hørt noe fra sykehuset.

 

Stabiliseringen har gått ganske greitt så langt. Men det har vært noe rot i det siste pga denne kulen. Jeg har hatt det vondt både fysisk og mentalt, så det har ikke blitt noe trim. Og matlysten har vært elendig så jeg har nok spist for lite. Forhåpentligvis går dette litt opp i opp, men det får tiden vise. Jeg har prøvd å ringe kurslederen min de dagene jeg har vært hjemme siden forrige veiingen, men enten har hun vært opptatt eller så har hun ikke svart. Jeg skal gjøre ett nytt forsøk etter at jeg har vært på hjemme vekten i dag.

 

Håper du får en fin dag videre

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Godt å høre at formen og optimismen er på stigende kurs. Jeg krysser fortsatt fingre for deg!

 

Og takk for flere hilsener denne uken ;) Optimismen er fortsatt stigende, selv om jeg ikke har hørt noe enda.

 

Ha en fortsatt fin dag

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Jaaa vi vil ha masse optimisme!!!!!!!!!!!!;):)

 

Og takk for nok en hilsen fra deg også. Jeg setter stor pris på dere alle:)

 

Ha en fin dag videre

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Dette går veien ser du :-) Krysser fingrene (og tærne) videre jeg.... :-)

 

 

Jeg sier det samme til deg ;) Tusen takk for mange hilsener, jeg setter stor pris på det.

 

i går sa jeg vel at det var på tide å komme seg ut å trimme igjen, men det skar seg pga at mannen jobbet overtid, og jeg er ingen senkvelds trimmer. Men i dag derimot så skal jeg avgårde, med det samme jeg kommer hjem fra jobb. Basta Bom!!

 

Ha en fin dag videre

 

klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Kom jeg meg ut å trimme igjen. Innkasserte 2,4 tp og det gjorde godt for kropp og sjel, etter halvannen uke uten trim. Jeg har en misstanke om at det blir overtid på mannen min igjen i dag, så da blir det vel ikke noe da.

 

Jeg var også på vekten hjemme igjen i går. Og den hadde ikke rikket seg i det hele tatt. Og egentlig er jeg kjempefornøyd med det, selv om jeg har litt å gå på oppover. Dvs at den ikke har rikket seg på to uker nå, selv om jeg har hatt utskeiielser i form av alkohol og potetgull, spist for mye noen dager, og altfor lite andre ( da jeg ikke hadde matlysst). Noe trim i starten og slutten på denne 2 ukers perioden og ingenting i mellom. Vil dette si at kroppen min har begynt å venne seg til den nye vekten, og er klar for å stabilisere seg der? Jeg vet ikke, men håper det ;)

 

Håper alle sammen får en flott dag

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Godt å høre at kroppen spiller på lag med deg på denne måten, smallgirl.

Vekta mi er veldig stabil i perioder hvor jeg ikke tenker så mye på maten. Da blir det naturlig til at noen dager er magrere mens andre dager er litt mer kaloririke. Når jeg betrakter naturlig slanke mennesker i min omgangskrets har jeg inntrykk av at det er slik de lever. Det viktigste er nok å unngå fråtsing eller overdreven kalorikniping - begge deler vil gi uheldige utslag.

 

Ved å opprettholde måltidsrytmen fra ned i vekt-fasen holder man god fart i forbrenningen. Da tåles det litt slinger i valsen.

 

Ikke stress for mye med trimmen nå mens du har et stort, ubesvart spørsmål hengende over hodet. Snart er du i rytme med treningen igjen!

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er jo kjempeviktig å holde på måltidene for å passe forbrenningen! Det har vi nok synda mye mot før. Og så er det klart; fråtsing må være tabu, helt slutt på det, aldri mer!!!!

 

Ååååå hvor jeg gleder meg til å komme meg inn her på "hold vekten" sammen med dere!!!!!!!!!

(håper dere fortsatt er her da, for dette tar jo tid..........,

men jeg kommer, helt sikkert!!!!) ;):P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Godt å høre at kroppen spiller på lag med deg på denne måten' date=' smallgirl.

Vekta mi er veldig stabil i perioder hvor jeg ikke tenker så mye på maten. Da blir det naturlig til at noen dager er magrere mens andre dager er litt mer kaloririke. Når jeg betrakter naturlig slanke mennesker i min omgangskrets har jeg inntrykk av at det er slik de lever. Det viktigste er nok å unngå fråtsing eller overdreven kalorikniping - begge deler vil gi uheldige utslag.

 

Ved å opprettholde måltidsrytmen fra ned i vekt-fasen holder man god fart i forbrenningen. Da tåles det litt slinger i valsen.

 

Ikke stress for mye med trimmen nå mens du har et stort, ubesvart spørsmål hengende over hodet. Snart er du i rytme med treningen igjen!

 

Klem fra meg[/quote']

 

ja, det er godt å kunne føle at jeg ikke trenger å stresse så mye med maten lenger, selv om det har sittet veldig langt inne. Kanskje ikke det har gjort det fysisk, men psykisk er jeg ikke i tvil om det. Jeg er veldig enig med deg at fråtsing må unngås, skulle det komme til det stille så bør det iallfall bli veeeeldig sjelden. Jeg tror at jeg i løpet av denne tiden har fått en veldig god forbrenning pga regelmessige måltider og trim. Tidligere så spiste jeg nærmest etter klokka hver eneste dag, uken gjennom. jeg gjkør fortsatt det når jeg er på jobb, men etter arbeidstid og i helgene spiser jeg når sulten melder seg. Og det ser ut til å fungere bra.

 

Jeg stresser egentlig ikke så mye med trimmen, men jeg var redd for at den skulle dette helt ut viss jeg ikke kom meg i gang med en tur snart ( men det ordnet seg i går). Grunnen er at jeg vet hvor lat jeg var tidligere og vet at jo lenger det går jo vansklgere er det å komme i gang igjen.

 

Jeg har fortsatt ikke hørt noe fra sykehuset. Jeg tenker på at det er positivt, men samtidig hadde det vært greitt med en bekreftelse på hva det egentlig var.

 

Håper du får en fortsatt flott og sunn uke

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Ja det er jo kjempeviktig å holde på måltidene for å passe forbrenningen! Det har vi nok synda mye mot før. Og så er det klart; fråtsing må være tabu' date=' helt slutt på det, aldri mer!!!!

 

Ååååå hvor jeg gleder meg til å komme meg inn her på "hold vekten" sammen med dere!!!!!!!!!

(håper dere fortsatt er her da, for dette tar jo tid..........,

men jeg kommer, helt sikkert!!!!) :;)[/quote']

 

Det har du helt rett i. det er iallfall der jeg har synda. Sjeldem måltid i store skippertak, og dit vil vi ikke igjen.

 

Jeg skjønner at du gleder deg :D Jeg var mye innom her og snoket før jeg i det hele tatt turte å legge igjen ett ord jeg da, hehe. Og jeg tror nok jeg kommer til å bli her lenge, jeg har jo fått ett avhengighetsforhold til forumet her :) Men det skal bli trivelig når du kommer inn med egen tråd du også :D

 

Ha en flott uke videre

 

klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-jeg og "må" innpå her med jevne mellomrom!

 

Men nå er det ferie i vel en uke og da får jeg ikke vært her. Så er jeg usikker på hvor mye jeg får anledning til å være innpå i løpet av sommeren- det er ferie litt "av og på"! Men vi har hverandre ihvertfall når høsten setter inn!

 

God sommer til deg om vi ikke "snakkes".

 

Og LYKKE TIL og fortsatt god bedring!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei smallgirl. Nå er det snart ferietid, og ting går saktere. Det er vondt å gå og vente. Min venninde som er sykepleier sier alltid: Ring dem!

Uansett; fatt mot og god helse!

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
-jeg og "må" innpå her med jevne mellomrom!

 

Men nå er det ferie i vel en uke og da får jeg ikke vært her. Så er jeg usikker på hvor mye jeg får anledning til å være innpå i løpet av sommeren- det er ferie litt "av og på"! Men vi har hverandre ihvertfall når høsten setter inn!

 

God sommer til deg om vi ikke "snakkes".

 

Og LYKKE TIL og fortsatt god bedring!:-)

 

Rakk deg sikkert ikke før det ble ferie jeg da ;)

 

Jeg regner med at det ikke blir så veldig mye i sommer jeg heller, helgene blir tilbrakt på campingen, så jeg får pleiet brunfargen min, hehe. Og hva det blir til når jeg faktisk har ferie, vet jeg ikke ennå. Men regner med det blir lite data.

 

Ha en flott sommer du også, så får jeg jo håpe vi "sees" i løpet av den.

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Hei smallgirl. Nå er det snart ferietid' date=' og ting går saktere. Det er vondt å gå og vente. Min venninde som er sykepleier sier alltid: Ring dem!

Uansett; fatt mot og god helse!

NinniR:)[/quote']

 

Jeg har tenkt den tanken, men nå har jeg fått innkallelse til sykehuset. Men ikke før 2. juli, så da får jeg bare tro det var en muskelknute eller noe sånt (trøster meg med det iallfall).

 

Formen er fin og jeg har ikke vondt lenger. Så jeg tror ikke det er noe alvorlig.

 

Håper du får en flott uke ;)

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Hei Smallgirl!

 

Jeg har ikke vært her på lenge! Tenkte at jeg skulle inn å se på tården din. Ikke kjekt med den kulen. Håper at de snart finner ut av det. Ser at har fått mange gode råd. Jeg sier som hun over meg - ring dem!

 

 

Ønsker deg lykke til! Dette går nok helt bra!!

 

Klem fra meg!

 

Long time, no see ;)

 

Men kjempetrivelig at du stakk innom en tur :) Jeg tror det går bra med den kulen jeg, men den skremte meg veldig i starten.

 

Nå skal jeg stikke innom å se om du har skrevet noe i tråden din *løper*

 

Ha en fortsatt flott uke

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskebolle

Må innrømme jeg ikke har lest hele tråden, men litt her og der, og nok til å gi deg et berømmende klapp på skulderen eller 3!!

 

Kjempeflink har du jo vært! Å gå ned og ned og ned er ikke mange som klarer!

Men jeg lurte på. Du nevnte tidligere at grunnen til at du hadde gått opp i vekt var at du hadde ligget lavt på kcal til daglig med utskeielser innimellom. Høres ganske likt som meg ut. Dog jeg er nok en 10 cm høyere enn deg, og har kun 4-5 kg for mye, men det kan være irriterende nok i seg selv det!

 

Så jo, hva slags kcal-nivå la du deg på da du begynte å skulle gå ned? Og hva sånn ca hadde du ligget på tidligere? Jeg prøver å bestemme meg for om jeg skal prøve å først øke forbrenningen og deretter legge meg 500 under igjen, eller om jeg skal satse på 1600 supersunne kcal og ta det derfra.

 

Det er skummelt det der med å skulle spise mer enn man er vant til altså!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Må innrømme jeg ikke har lest hele tråden' date=' men litt her og der, og nok til å gi deg et berømmende klapp på skulderen eller 3!!

 

Kjempeflink har du jo vært! Å gå ned og ned og ned er ikke mange som klarer!

Men jeg lurte på. Du nevnte tidligere at grunnen til at du hadde gått opp i vekt var at du hadde ligget lavt på kcal til daglig med utskeielser innimellom. Høres ganske likt som meg ut. Dog jeg er nok en 10 cm høyere enn deg, og har kun 4-5 kg for mye, men det kan være irriterende nok i seg selv det!

 

Så jo, hva slags kcal-nivå la du deg på da du begynte å skulle gå ned? Og hva sånn ca hadde du ligget på tidligere? Jeg prøver å bestemme meg for om jeg skal prøve å først øke forbrenningen og deretter legge meg 500 under igjen, eller om jeg skal satse på 1600 supersunne kcal og ta det derfra.

 

Det er skummelt det der med å skulle spise mer enn man er vant til altså!![/quote']

 

Så koselig med ett nytt ansikt her inne. Og tusen takk for "skryt" :)

 

Jeg vet ikke om jeg lå så veldig lavt i antall kcalorier i snitt tidligere, men jeg spiste nok for lite mat, og de utskeiielsene jeg hadde var nok heller kcaloririke. Jeg spiste gjerne ikke før lunsj, og da slengte jeg ofte på en svele til "dessert", så ble neste måltidet middag, og den ble ganske stor siden det var mange timer siden forrige måltid. Og så var det kveldsmaten som ofte ble ett varmt måltid til, som ett par stekte egg, litt gryterett e.l. Så kom helgene med utskeiielser med brus og potetgull og masse annet usunt :mad: i tillegg til liten eller ingen bevegelse i hverdagen.

 

Hvor mange kcalorier jeg lå på den tiden, vet jeg ikke i det hele tatt, det kunne sikkert variere mye fra dag til dag vil jeg tro. Men da jeg begynte å legge om kostholdet og startet med trimmingen min, la jeg meg på 16-1700 kcalorier pr dag. Muligens var nok det i minste laget, (ikke mye) men jeg gikk ut fra en gammel GR bok jeg hadde lånt, og la meg på maximenyen derfra. Jeg hadde veldig sjelden i meg usunne kcalorier på veien ned.

 

Hadde jeg vært deg tror jeg at jeg hadde lagt meg på 1600 supersunne kcalorier (som du kaller det ;) ) Men det kommer litt an på om du har regnet på dagsbehovet ditt da, og hvordan 1600 kommer ut i forhold til det?

Kanskje du kan komme tilbake med en melding ang det? Og eventuelt på hva du ligger på i dag? Jeg vet ikke om jeg kan hjelpe deg da, men jeg kan iallfall gjøre ett lite forsøk.

 

Ha en flott dag videre

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskebolle

Hmm, da tar jeg et litt mer utfyllende livsforløp fra de siste årene. Har veid ca 58-60 i flere år. Uten å ha telt kcal mener jeg jeg må ha ligget på rundt 2000 mer eller mindre, men da har jeg også trent 10-15 timer hardt i uken + masse aktivitet i jobb. Så lå nok kanskje litt lavt på kcal allerede der, dog det var mye sunne kcal og masse proteiner. Så skjedde da det at jeg byttet p-piller, skadet kneet og bodde hjemme hos mamma en sommer. Jeg kan ikke si hvilken av de 3 som gjorde utslaget, men resultatet var hvertfall 7 kg opp ila 3 mnd.

Dette likte naturlig nok ikke den unge damen, men pga fortsatte problemer med knær har treningen det siste året ligget på 3-5 timer i uken, så tenkte derfor å kutte litt ned på kcal. Så høsten lå jeg nok på alt mellom 1000-1500, men ekelte dager med 2000 kcal, og gikk ned en 2-3 kg, men så kom jula og man gikk opp tilsvarende. Så fra januar av la jeg på i snitt 12-1400 kcal, men det var nok litt ukesperioder på høyere og lavere, alt etter motivasjon. Fremdeles snakker vi førøvrig MEGET sunt kosthold. Jeg gikk igjen ned et par kg, men da var det stopp. Så ble jeg en vakker dag matforgiftet, og fikk ikke i meg noe som helst (bortsett fra masse eplejuice) på 4-5 dager, og særdeles lite også den påfølgende uka. Naturlig nok hoppet vekta flere kg ned pga tapte glykogenlagre og tarminhold, men noen uker senere var jeg tilbake og enda en kg eller to opp.

 

Så nå er jeg rett og slett fryktelig lei hele greia. Hvertfall siden jeg for tiden har en veldig stillesittende jobb, og ikke har mulighet til å trene så mye. Kutting på kcal var jo tydeligvis ikke den beste løsningen, så blir spennende å se om det kan hjelpe å prøve å spise ofte og jevnt. *krysse fingre*

 

Basalbehovet er 1300, så med en stillesittende hverdag og begrenset mosjon bør det bli en ca 18-1900. Og 500 under det bør jo være der jeg har vært den siste tiden. Så det er der jeg står fast på hvor løsningen kan ligge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Du har jo lagt på 12-1400 kcalorier en stund uten at det ser ut til å hjelpe. Så hva med å gjøre ett lite forsøk på å legge deg på mellom 1400 og 1450 kcalorier i ett par uker, prøve å hverken gå over eller under det. Det må gjerne en del planlegging til for å klare det, men jeg tror at det har vært en av nøkkelene mine til succès. jeg har hatt veldig lite variasjon i antall kcalorier fra uke til uke (dag for dag, blir vel rettere for meg). Jeg prøvde å spise på nøyaktig samme tid hver dag (kanskje litt forskjøvet i helgene). og drakk mye vann. Jeg klarte å få til 5 måltider om dagen og frukt innimellom når jeg på ned på rundt 1300 kcal, så det burde gå med 14-1450 også.

 

Men jeg må ærlig innrømme at dette så vanskelig ut. Du har jo hatt en sunn livsstil lenge som har fungert, og at det plutselig skal skjære seg litt, er trasig ( jeg ser jo at det var uventede moment som gjorde det, ikke minst kneet ditt).

 

jeg vet ikke hva du mener da, er det verdt ett forsøk?

 

ønsker deg iallfall masse lykke til, og så håper jeg du får en flott dag

 

klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hatt lite variasjon på kaloriinntaket mens jeg har gått ned mine til nå 33,5 kg. Spiser stort sett det samme hver dag, 5 måltider (evt. 6), max hver 3. time, ca 1600 kcl. Tror dette er lurt i det lange løp, selv om nedgangen går litt i rykk og napp (alt fra 0 til 2 kg i uka).

 

Man kan jo bli litt utålmodig innimellom, men må tenke på hvor bra det er for helsa og at det er lurt å ikke gå ned for fort, både med tanke på å stabilisere etterpå og løs hud. Dette er kanskje ikke så aktuelt for deg Fiskebolle, men for meg som skal ned 60 er det viktig. Har ikke lyst på et stort "fettforkle" hengende foran akkurat (huff og huff). Nå ser det ut til å trekke seg fint sammen hos meg, men hvis ikke vil jeg ta bukplastikk. Hvordan er dette for deg forresten Smallgirl?

 

Stå på alle sammen og så er det jo bare å vente på sommerværet. Skal på ferie neste uke jeg og

VIL HA SOL!!!!!!!!!!!!!!:):):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Eller det vil si litt liten tid til vektklubben :) Jeg har holdt på med opplæring i jobben min i dag, men nå ser det ut som jeg får "fri" resten av dagen.

 

I går var jeg på hjemmevekten igjen, og den viste opp 200 gram, og det er stabilt nok for min del :)

 

Når det gjelder "fettforkle", så er det nok ikke helt fritt. Så tanken på å ta bukplastikk har vært i tankene mine flere ganger. Foreløpig har det vært vanskelig å tenke tanken med å søke pga at ingen har hatt mulighet til å gjøre jobben min, visst jeg har vært borte, men nå ser det ut til at den biten er på vei til å gå i orden. Min søster sier at hun ikke synes det er så veldig ille, og at jeg nok føler mest på det selv. Så jeg regner med å ta en bestemmelse angående om å søke operasjon i løpet av sommeren.

 

Ha en flott dag alle sammen

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...