Gå til innhold

Nå eller aldri - da må det bli NÅ


Gjest Isabel

Anbefalte innlegg

Huff - fredag er kosedag med stor K, og jeg klarer aldri å begrense meg... Først litt for mye pizza - spiser seint fredager, og er alt for sulten.. så da ble det jafs 750 kalorier istedet for 600. Så hadde vi ikke kartongvin (bruker å ta ett glass), så da delte vi en flaske vin i stedet... Og for å toppe det hele, flere handfuller med saltstenger...;):) jaja... Har spist ganske lite hele dagen forut, men landet på nesten 2040 likevel...

 

Hvordan går det med dere andre på disse deilige - men "farlige" kveldene? Noen som kutter godsaker som vin helt - eller tillater dere slike utskeielser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar
Gjest Ellie25

Nja. Jeg tillater meg ikke så mye, og det er godt for jeg ser resultatene på vekta. Er ned ca 2 kilo på knappe 3 uker nå. Kjempemotiverende det ja. jeg spiser BITTELITT hver dag da. Et par marsmallows eller noe. Har finregnet og lagret i matlisten, og marsmallows har 21 kcal per stk, malaco truly juicy fruktkarameller (individuelt pakket i papir) har 21 kcal per stk og bamsemums har 35 kcal per stk.

Jeg er skjelden over 1500 kcal per dag, og omentrent ALDRi over 1600, så det er ikke rom for så innmari mye av det da, men ca 50-75 kcal per dag går til godis. Maks 100 kcal.

 

Til gjenngjeld tenkte jeg å unne meg litt ekstra en og annen gang innimellom. F eks den eksamensfeiringen på forskudd med pizza på søndag, og litt kake på bryllupsdagen vår noen uker etter. Holder meg til dem, så går det nok bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er du flink, Ellie :) Tenker du gleder deg til ferien, der du kan kose deg masse med lillemor;)

 

Må bare understreke at jeg skal ha 1700-2000 pr.dag pga ammingen da. Så jeg hadde ikke sprengt rammene alldeles, men målet er egentlig å ligge like i underkant av 1800. Så i forhold til det, er det dårlig å ende på 2040! ;)

Tvillingene spiser endel mat nå, men antar de tilsammen utgjør fullamming av ett barn - dvs at det krever ca 500 kalorier i døgnet. Vanskelig å balansere det der, men tror det blir riktig. Det som kjedelig er, akkurat nå (iforhold til vekta, ellers så er det jo bra) er at de spiser mye mindre om natta. Det vil si "mursteinpupper" på mårran - og det vises jo i høy grad på vekta. Så da viser tallene oppgang - selv om jeg antagelig har gått ned noe. Det går seg vel til snart, vil jeg tro. Uansett tror jeg at jeg skal la være å veie meg noen dager nå, for det er så utrolig demotiverende. Noen andre som har erfaring her med amming og vektreduksjon?

 

Isis: jeg er sikker på at du klarer 13 kg!! Go for it girl! Spent å høre hvordan strategien med avkryssing funket! Hørtes ganske smart ut!

 

Mammamo: gratulerer med en halv kilo ned :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellie25

Raki: Ikke ta det så tungt. Det går over. Puppene er jo i samme tilstand hver dag, så det vil nok jevne seg ut og du vil se vekta gå ned selv om du har et par hundre gram i BH-en ekstra. Du får se på det som en ekstra bonus. Etterhvert som ammingen trappes ned så vil det jo veie mindre og mindre, og vekta vil gå ned litt ekstra. hehe. Ellers så får du amme dem før du veier deg om morgenen. De skal vel ha frokost tidlig? Bare stå på, så kommer det seg etterhvert. Det er MANGE som har problemer med å miste kilo mens de ammer, så det er mulig du får det litt ekstra vanskelig en stund pga det. Men det betyr ikke atd et ikke nytter. Stå på! :)

Jeg står foresten i startgropa på ammeslutt selv nå. Snuppa er 17 mnd nå, så det er kanskje på tide. Vi koser oss så innmari med ammekosen morgen og kveld (på dagtid har hun ikke fått på flere mnd, siden jeg ikke vil at hun skal begynne med "selvbetjening") så det er litt sårt, men nå har det blitt bare en gang om dagen så veldig ofte pga eksamensstress og mye kveldsjobbing så det er ikke så innmari mye melk lenger. Hun koser seg med det som er, men må suge en liten stund før melka begynner å strømme. Og det er ikke nok til at hun blir "mett" av det på morgenen lenger heller, så hun får flaske i tillegg.

Sånn som det er nå, så tar vi henne opp når hun våkner i 6-tiden og da får hun litt pupp mens mannen min henter flaske med drikki til henne. Så sover hun en time eller to til etter det. Kjekt med litt ekstra søvn, så jeg vil ikke slutte å gi henne flaske, men hun kan jo få bare drikki og ikke pupp først. Spare tid, tenker jeg da. hehe. En gang må man jo slutte også. Jeg er ikke av de som ønsker å amme 2-3-åringer.

 

Så har jeg hatt veiedag i dag. Vekta viste 68,2 (og har vist ca det i flere dager nå så det er nok riktig) noe som vil si ned 900 gram (ja NI HUNDRE!!!) denne uken. MORSOMT!!!! :):)

Jeg har bestemt meg for å kose meg med pizza og bernaise i dag, og så får det heller bli litt opp i noen dager etter det. Er jeg heldig klarer jeg å holde meg på +/- null gram neste uke. Er fornøyd med det i såfall.

I dag spiser jeg nå ekstra lite kcal, og har ordnet det så vi skal spise forholdsvis tidlig (kl 15). Jeg tenker at det jo er nedre med en utskeielse så tidlig på dagen som mulig enn det er sent på kvelden. jeg gleder meg masse, og skal lese mest mulig effektivt frem tild et nå. Så er det rett i bøkene igjenn etterpå, før jeg drar ut og trener litt dans til kvelden. Regner med å forbrenne ca 1000 kcal på dansingen, så jeg håper det ikek blir SÅÅÅÅ ille, selv om jeg har bare 1 trimpoeng denne uken fra før av. Hmm. Blir bedre etter eksamen. Da skal jeg opp i 7-10 trimpoeng i uka igjenn, og så enda litt mer ettersiste eksamen 12 juni.

Eller, det vil si, jeg tror jeg kommer til å lecvere blankt på medisin-eksamen, og så ta den opp i august. Jeg er ikke fornøyd med en C, og føler meg ikke 100% trygg på at jeg klarer mer. Vi får se hva det blir til. Jeg har kommet gjennom nesten alt stoffet nå, men jeg mangler tid til å repitere og lære meg det skikkelig. Føler at jeg hatt lært så utrolig MYE mer på en uke eller to eksrta. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og takk for langt svar. Det jeg mente med puppene, er at det er ekstra masse i dem på mårran akkurat nå, fordi de plutselig spiser mye sjeldnere enn før - så de klarer ikke å tømme dem på mårran før jeg skal veie meg - og at det vil slå negativt ut akkurat i morgen (tror jeg) - så vi får se om jeg orker å gå på vekta eller ei i morgen :confused: men står så absolutt på videre ja.. tre kg igjen til målet er nådd. Uansett er jeg fornøyd med innsatsen så langt - (gikk opp 23, tatt av 24)

 

Gratulerer masse med fin nedgang - du har vært råflink:D Håper du koste deg med pizza`n. Ang. eksamen - du må jo prøve. Tenkte det samme i fjor da jeg skulle da eksamen i spesialpedagogikk 2. Hadde ikke fått lest nok pga full jobb og sliten /trøtt pga gravid m tvillinger - men resultatet ble A og B ;) så det kan gå fint likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammamo

Heisann!!

 

DA er jeg tilbake etter en helg i Tønsberg med nyyydelig vær og altfor mye utskeielser.... is og alkohol er nok de store synderene der... Mat ellers ble ganske sunt, eller når jeg tenker meg om ble det kanskje litt usunt også.... Men jeg ville bare kose meg i helga og ikke tenke kalorier, det har jeg virkelig gjort... Så nå skal vekta få hvile frem til neste helg en gang... Tør ikke gå på den nå... Mål denne uka er å få vekta til å stå på det samme når neste søndag kommer som den gjorde nå på fredag... Gjør den det er jeg fornøyd!! Hadde veldig lyst på en is i stad også, men motsto fristelsen... Nok er nok..... Kan ikke ha flere utskeielser på en stund nå...

 

Ellie: Håper du har kost deg med pizza med GOD samvittighet. Den har du virkelig fortjent!!!! Jeg hadde også eksamen med liten baby, min første kom 16 dager før termin, 3 dager etter fødsel begynte jeg med 1-ukes hjemme-eksamen... Hadde jo planlagt at hun ikke skulle komme før jeg hadde levert eksamen da..... Men dengang ei ;) Gikk da bra det å. Hun sov og jeg skrev.. hehe.. Men nå i dag så skjønner jeg ikke at jeg klarte det.... Gratulerer med flott nedgang også!!! Superbra!!!

 

Isis: Jeg syntes også det ble fryktelig mye å spise i begynnelsen. Men nå, etter 3 uker så går det greit. Om jeg har mange kalorier "tilgode" på kvelden spiser jeg en neve med nøtter eller en avocado på brødskiva eller annet som er sunt og gir masse kalorier.

 

Ellers så merker jeg faktisk at buksene ikke strammer riktig så mye lenger!! Så dette går riktig vei og jeg er superfornøyd!!!

 

Da er vi klare for ny uke og nydelig vær og masse kalorier å forbrenne... hehe...

 

PS: lykke til med veiing i mårra, Rakri!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest serine

Oj her har det skjedd mye siden sist!

 

Isabel: Huff da for en opplevelse! Det må ha vært helt forferdelig!!! Godt å høre at det går bedre med jenta di! Mange gode tanker til dere.

 

Mamsen: kjekt å høre at det går bedre med dere og at dere skal gå i terapi. Alkohol problemer..det er tøffe saker. Har vært borti det i familien flere ganger. Det er tøft for dem som er oppi det og det er tøft for dem som står rundt og ser.. Men ingenting er umulig... og terapi vil være en god ting. Hvis mannen din sier at det vil komme opp mange vonde ting så er det kansje på tide å få dem opp og ut av verden slik at det ikke skjer igjen og at dere kan leve godt videre med det.

Jeg vet at en vennine av meg har gode erfaringer med AL-ANON landsdekkende opplysningstelefon for venner og familie av alkoholikere eller AA landsdekkende forening for anonyme alkoholikere. Begge deler har taushetsplikt og det er er opp til en selv om en ønsker å snakke med de flere ganger. Er glad for at det går bedre for deg!

 

Ellers er jeg her.....Det har bare vært veldig travelt her. Vi har hatt bursdagsfeiring i flere dager her, så mitt kalorinivå har vært skyhøyt!!!! Men det er et valg å ta det og... så i morgen er det mandag og back to normality!Ikke et trimpoeng å spore heller...

 

Synes dere er kjempeflinke som står på og så er dere så flinke til å motivere. Det er bra!

Håper ellers alle har hatt en fin hleg og håper dere har det godt:

 

Jeg får skrive litt mer i morgen.

Her må jeg få ungene i seng.

 

natt natt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake fra solfylt familiehelg og bursdagsfeiring! Det gikk veldig bra, jeg er faktisk ganske flink til å begrense meg har jeg funnet ut. Hurra for meg selv!

 

Lørdag: Frokost hjemme, lunch og frukt/youghurt i vesken som jeg spiste på reisen. Vel fremme så fikk jeg i meg mellommåltid og litt av kveldsmåltidet, siste halve brødskiven og en frukt tok jeg i vesken og spiste før gjestene kom(det var jo fortsatt da et par timer til middagen skulle inntaes). Middagen på restaurant: Forrett -:skaldyrsymfoni, som besto av reker, krabbe og kamskjell. I tillegg var det en liten salat. Veldig bra så langt. Det var 1 hovedrett med fisk (stekt kveite), og den valgte jeg. Jeg spurte om å få sausen ved siden av(spiste ikke av den da den hadde anis-smak, som jeg hater). Til fisken var det risotto. På øyemål og så bestemte jeg meg for å spise halvparten, det ville bli en ca normal porsjon med ris. Ingen grønnsaker, det var litt stusselig.

Hadde på forhånd bestemt meg for å droppe desserten, noe samboer også gjorde( i sympati??? :-) ) så vi koste oss med en deilig kaffekopp og kikka på de andre som heiv innpå sjokoladekake. Det ble et par små glass vin og et glass sjampanje i tillegg. Alt i alt så vil jeg kalle denne kvelden for godkjent.

 

Drakk masse vann hele helgen, ikke vanskelig i denne varmen!

Søndagen var jeg som vanlig tidlig oppe. Vi skulle ha felles frokost med flere av bursdagsgjestene kl 10. Jeg våkna kl 0830 og spiste youghurt og et eple og gikk meg en times tur i finværet. Gikk litt på så jeg ble svett. 1 time og sikkert også noen trimpoeng, har ikke sjekka hvor mange ennå.

Frokost og påvfølgende verandakos med kaffe, vann og fruktbiter. Deretter lunch/mellommåltid i ett før vi grilla hos svigers. Svigerfar danderte min grillede fisk og tok en solid sleiv med stekefett oppå. I tillegg noen båter med ovnsbakte poteter og grønnsaker. Ikke alltid så lett å bestemme selv hva en får på tallerkenen. :-) Et bittebittelite glass vin. Og til dessert, kaffe og 1 (en) stk konfektsjokolade. Før grillmaten så sykla jeg en 20 minutters tur.

 

Den sjokoladen tenkte jeg veldig på om jeg skulle ta, om jeg tar en blir det lett 10 og derfor er det kanskje best å la være å ta den første også. Men jeg faktisk må lære meg å ta bare 1 og være fornøyd, så da gjorde jeg det.

 

Veldig fornøyd med meg selv og helgen og at jeg faktisk rakk å få trimpoeng også!! Det er egentlig litt vanskelig å være på besøk og i festelige lag da det ofte blir få og store måltider og mye usunt. Hvis det i tillegg ikke er grønnsaker/salat eller noe grønt/frukt til lunch så er det lett får at det sklir ut tror jeg.

 

Nå skal jeg spise kvelds. Nam nam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du var, Isis... Det er litt av en utfordring å være borte på den måten. Ikke bare for fristelsene, men rett og slett å klare å holde regnskap. Jeg er jo hjemme hele tiden nå, og kan planlegge / legge inn hele tida. Tror jeg hadde mistet oversikten fort hvis ikke.. Uansett bør du være fornøyd med helga!! Lykke til med neste veiing ;) Nå har jeg akkurat vaska leiligheten - og er sååå fornøyd med meg selv :):D (håpløst nesten å gjøre sånt på dagtid med to små)

Ha en fin kveld, alle sammen - og ønsker alle ei god og sunn uke!

 

Forresten så er det bra å lære seg å ta en bit - og bare en. Har funnet ut det jeg også, nemlig. Og den smaker da himmelsk den ene biten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellie25

Hmm. Da må jeg vel legge inn en rapport over dagen. Jeg nøt middagen til det store fulle ja. Virkelig. Kanskje mer enn jeg burde, selv om jeg lovet meg selv å bare kose meg å drite i kcalorier. hehe.

Jeg har forsøkt å estimert vekt og slikt og lagt det inn nå, og dagen totalt kom vel på ca 2450 nesten. Spiste både pizza og fritert banan med to iskuler til dessert. Det var skikkelig godt, men jeg kommer nok til å angre når jeg ser vekta i morgen tidlig. Jeg har så mett at jeg ikke kom meg på trening til riktig tid engang. Dermed ble det bare 50 minutter dans på meg, så jeg landet på drøyt 500 kcal forbrent.

Hmm. Ikke akkurat noen grete roede-vennlig dag, men det er da så skjelden. Blir leeeeenge til neste. Jeg veier ALLTID flere hundre gram mer dagen etter å ha danset (vet noen foresten hva det kan bety????) så når man plusser det på utskeielsen så blir det nok en GOD del opp. hehe.

 

Veier dere alltid mer dagen etter at dere har trent enn ellers? Jeg bruker å havne på ca 3-400 gram opp dagen etter trening, men det forsvinner igjenn iløpet av en dag eller to. Hmm. Rare greier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil mer enn gjerne bli med deg på "ned-turen"!!! :-)

 

Jeg er 38 år, samboer, 3 barn på 4, 6 og snart 9 år. Lærer på barneskole.

 

Meldte me ginn i vektklubben i dag, og mine svært så vitale mål er: 177 høy, 82 kg. Sukk....

 

I dag har jeg syklet 4 km, men med unger kan det knapt regnes for trim... Nå i kveld har jeg tatt en runde med pilates og gymball i en 20 min. tid. Sliten!!

 

Har som mål å bevege meg raskt - i et tempo som gjør meg svett!- minst 4 dager i uka.

 

Håper å nå 75 kg i løpet av 2 måneder/8-10 uker. Kommer jeg dit, er jeg storfornøyd!!

 

Men jeg trenger din hjelp!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du har nytt dagen, Ellie, men jeg sporer litt dårlig samvittighet...Det burde du ikke ha, men skjønner tankerekka! Om du får en liten oppsving, går det nok fort nedover igjen, så flink som du er ;) Jeg kjenner meg igjen i det å veie mer dagen etter trening, ja. Kan det ha med væskeballansen i kroppen å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så våget man seg (som seg hør og bør) på vekta. I morges fikk jeg veid meg med tomme pupper (inatt var det påàn igjen med 5 runder amming tilsammen)- så da fikk jeg reell vekt likevel. Og den var: 50,1 ;):D

 

Det betyr et kilo ned siden sist veiedag. Har stått nesten stille en stund, så det gjorde godt!! Fornøyd med 13.6 trimpoeng også. Flere som har veid seg idag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest serine

Isis: du har oppnådd mye med å tenke slik! Kjempe bra jobba!!!!

 

Ellie: du tenker også¨fornuftig, men du må ikke ha dårlig samvittighet. Det er lov å skeie ut og så henter du deg inn igjen. Og vi skulle jo ikke skeie ut med dårlig samvittighet.

 

Jeg derimot har også skeiet ut i selskapene i helga og jeg hadde dårlig samvittighet til nå... Men nå bare tenker jeg: pytt med det. Nå er det ei ny uke og det plager meg ikke.

Nedtur var det å spore dog et lite øyeblikk da jeg gikk på vekta og oppdaget at jeg hadde lagt på meg 0,9 kilo....Har tatt av 2 cm til rundt midjen så det var heldigvis et lyspunkt. Det betyr -4 cm på meg til sammen.

 

Og så må jeg bare si at dere er utrolig flinke som klarer å stoppe med en bit!!!!!! Der er jeg altså ikke helt ennå. Har jeg først tatt en.... Men dere er en inspirasjon!!!!!

 

Gratulerer Rakri!!! Det er kjempebra jobba!

 

Ha en fin dag alle sammen!

-Serine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammamo

Her var det liv ja!

 

Gratulerer Rakri!!! Endelig kom resultatene som fortjent!!

 

Isis: Så flink du har vært i helga!!! Virkelig motiverende å se at noen klarer ja... Ikke like flink i helga mi jeg, men har ikke så veldig dårlig samvittighet, hadde jo gleda meg veldig til denne helga og er aldri på fest lenger, så denne helga skulle jeg kose meg.

 

Ellie: du må ikke ha dårlig samvittighet! Du er jo så flink og spiser masse sunt, så en utskeielse må man ha innimellom. Fritert banan ja.... mmmmmmmmmmmmmmmmmmm....

 

Nå skal jeg og jentene ut og nyte sola!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellie25

Raki: Gratulerer så masse. I knew you could do it! hehe.

Nå tenker jeg du har masse pågangsmot til å fortsette å være flink. hehe.

Jeg beundrer deg som klarer å være fokusert med tvillinger. Jeg har slit nok med en, og sa til gubben at jeg gav bort den ene dersom det var tvillinger da jeg gikk gravid. Da hun var nyfødt og hadde kolikk sverget jeg på at hun skulle bli enebarn. Haha. Tror ikke jeg hadde taklet to. Men så skal det sies at jeg ikke mente det seriøst da, mest på "trussel og advarsel på gubben" hehe. Hadde ganske store problemer med svangerskaps og fødselsdepresjon som ikke ville slippe taket. Hadde nok hatt det litt også før jeg ble gravid. Jeg er ammehjelper og hadde veldig lyst til å amme masse og lenge (ikke leeeeenge, men litt da. 1,5 år eller noe) så jeg nektet å ta imot midikamenter. Ble litt ekstra styr i den tiden ja. :)

 

Serine: Gjordt er gjordt, og spist er spist. Gråt ikke over spilt melk, men vær ekstra forsiktig så du ikke søler ut denne ukens melkespann også. Hvis det gav mening? hehe. Jeg er litt rar i dag. Sprudler av glede. Årsaken kommer nedenfor her. hehe.

 

Puttelull: Velkommen i klubben. Vu har egen resultat-tråd (heter nå eller aldri-resultater) hvor du legger inn mål og veiinger. De fleste her har veiedager på mandager, men noen av oss på søndag. Her inne jabber vi skit og motiverer hverandre. Info om oss står i starten av tråden. Velkommen skal du være. :)

 

Serine, raki, mammamo: Nja. Jeg har vel litt dårlig samvittighet, men det er bare BITTELITT, og den er ikek fordi jeg spiste så mye, men fordi jeg ikke kom meg på treningen til riktig tid. Var så alt for mett så jeg regnet det dithenn av det var mer fornuftig å lese en time enn å dra på trening med stappfull og vond mage. Kom meg på 516 kcal på 50 minutter trening, og er fornøyd med det.

 

Så gikk jeg på vekta i morgest. Måtte jo se hvor mye skade det hadde gjordt. Og hva veier jeg? Joda, akkurat det samme som i går!!! Har vist ikke gått opp noen ting som helst. Ikke engang de 3-4 hundre grammene som bruker å være dær dagen etter en trening. kanskje fordi jeg ikke fikk trent like lenge som vanligvis? Aner ikke. Er bare superfornøyd med at jeg ikke har ødelagt noe for meg selv. Nå klarer jeg kanskje å få til litt nedgang denne uken også. Har jo 6 dager på meg enda. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Oj, her har det vært aktivitet, som vanlig, og det er bare så moro å lese. Velkommen til puttelull også!! ;)

 

Når det gjelder terapi så har mannen ombestemt seg, men når sant skal sies så prøver han jammen meg å få ting til å bli bedre også, og jeg burde kanskje la han få den sjansen til å vise at han kan klare det selv, uten hjelp, til å forandre på endel ting. Nå viser han det ihvertfall på en fin måte, og kan det holde så er ingenting bedre.... vi får ta en dag av gangen.... og han er ikke alkoholiker, men er veldig glad i å drikke, spes øl.... og jeg ser ingen grunn til å drikke det 'hver dag', det går an å drikke vann eller cola da.....

 

Jaja, ellers så har vi hatt en flott helg! var i dyreparken i Kristiansand på lørdag, og det var helt supert! På søndag hadde mannen min og jeg , mange timer på mc, en veldig koslig tur!! Avsluttet med grilling hos noen venner....

 

Ser at det er mange som klarer å holde fokuset her, og det inspirerer meg! Må si at jeg mister motet litt når det er tøffe tider, men skal klare dette!

 

Ønsker dere alle en strålende dag, og jeg håper dere har et like flott vær som meg:D

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har veie/måledag i morgen, men snikmålte litt idag og synes jeg hadde gått inn 4 cm over magen/navlen?? Kan det stemme etter litt over en uke med sunt liv? Virker mye synes jeg, men for all del - mer av denne sorten! :-)

Det er egentlig litt vanskelig å måle, for det blir jo litt vanskelig å måle på eksakt samme sted hver uke. Har en pine-trang dongeribukse som jeg får bruke som "målbånd" også.

 

På ukes-rapporten min så har jeg nå et par dager med 0 trimpoeng. Har dere trimpoeng alle dager? Jeg har totalt 10 trimpoeng denne uken. Blir lite trim idag, skal på besøk til ei venninne som akkurat har blitt mamma. Kanskje jeg skal GÅ opp til henne istedet for å ta bussen? Det tar meg nok 45 minutter, men om det vanker noen trimpoeng og et tilskudd til den begynnende solbrune hudfargen så er det verdt det.

Skal ta med meg frukt og skjære i biter, så kan vi kose oss med det ute i sola.

Ha en fin dag! Oppfordrer alle til å gå en laaaang tur i sola!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammamo

Nå har jeg og jentene gått en laaaaang tur i sola. 2 timer ble det. Ikke rask gange hele tida, for det er TUNGT å trille 35 kilo... Men bruker 1 time og 15 min om jeg går den runden uten barn, nå måtte vi jo ha noen småstopp for å kaste pinner i elva og se på sauen ;) Og så var jeg på posten og henta rockeringen min. Så nå har jeg rocka litt ja... Men det er vanskelig... Og jeg skjønenr godt at man ikke skal bruke den mer enn 1-2 min pr dag den første uka, for man kan nok fort bli blå ja... hehe... Men jeg får nok dreisen på den etterhvert får jeg tro... Skal si fra til dere om midjen blir myyye mindre ved bruk av denne :)

 

Velkommen til Puttelull ja, glemte visst det i stad jeg... Ikke meningen det altså :)

 

Kjøpte meg en is på butikken i stad, en ny en, Fruitz heter den. Fruktis som var veldig god!! Kan virkelig anbefales. Bare 100 kcal pr 100 gram, dvs 78 kcal pr is :)

 

Ellie: Når ikke vekta har forandra seg heller har du da ingen grunn til det snevet av dårlig samvittighet!!! Stå på! Du klarer nok nedgang denne uka også!!!

 

Jeg måtte jo prøve vekta i dag tidlig, for å se hva min helgs utskeielser hadde gjort... Sier det bare sånn: Håper virkelig jeg er på 0 når denne uka er omme.... Har bare 1 dagvakt denne uka, så har jeg 2 nattevakter, (med hvilende vakt, så jeg kan sove på jobb) Så da får jeg masse tid til å gå laaange turer i det fine været, så jeg blir kvitt litt av det som snek seg på igjen i helga....

 

Isis: Lurt å gå til vennen din. Vertfall når det er så fint vær også! Og så kan du jo ta bussen hjem igjen da, hvis du ikke orker å gå da å...

 

Ha en fortsatt fin dag!! Nå får jeg forberede grillmaten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellie: så flott at vekta var det samme. Det fortjente du ;) Sjelden en dag alene gjør stor skade - men som du sier seslv, greit å hente seg inn igjen med engang. Flink var du som fikk trimmet!! Hadde vært fort gjort å bli sittende rersten av dagen med mett mage!! Forøvrig storkoser jeg neg ned tvillinger. Vi hadde flere lange og harde hormonkurer, og var veldig forberedt på flere - og lettet over at det ikke var tre (da hadde jeg vurdert å gi en til et homsevennepar av oss) hihi.. blir vel slik at man takler det man må. men vi har vært heldige, for de ble født i uke 38 og utenom litt gulsott har de vært friske. Rolige og fornøyde gutter - men travelt er det jo selvsagt.

 

Isis: opplever også at magen går inn i rykk og napp. Stillstand lenge, og så kan det forsvinne noen cm i en jafs. Har som regel trimpoeng hver dag, ja. Målet er 12 i uka. Noen få ganger har det blitt mindre, men vanligvis lander jeg på 13-14. Mest gåturer på meg, men prøver å få trenet styrke to ganger i uka. litt ulikt hva jeg rekker over med fire barn.. Men går iallefall når jeg har sjansen, og ville helt klar gått idag om jeg var deg.

 

Mammamo: lykke til denne uka :)

 

Velkommen puttelull, som du ser er vi en aktiv gjeng

 

Mamsen: håper det går bra med deg og mannen din. Min ekssamboer hadde et lignende problem, men det gikk etter hvert over i å drikke (bare litt ) også tidlig på dagen - oppdaget jeg etter hvert... jeg utfordret han derfor til å ikke drikke hver dag, men det var vanskelig... så balansen mellom å kose seg med en øl hver dag og avhengighet er hårfin.. håper uansett dere finner ut av det.. bra han prøver i allefall :)

 

Stå på videre Serine - det nytter etter hvert!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk til venninna mi, 50 minutter med masse fart(raskere enn del fleste somlepavene som gikk på fortauet :-) ) ga meg 1,4 trimpoeng og litt brunfarge.

Stoppa og kjøpte deilig frukt som vi spiste til dessert. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isabel

Hei alle sammen..... jeg leser alle innleggende så godt jeg kan, og dere er jammen flinke ;) Utrolig moro å se at så mange får det til.... jeg skal også få det til etterhvert... men nå har det vært sååå tøft og vondt... at jeg klarer ikke :)

 

Min kjære datter fikk fort komplikasjoner når vi kom hjem,,, og med store smerter ble det på nytt sykehus for oss... det hadde gått infeksjon i lillefingeren, der ormen hadde bitt. Fingeren var tre ganger sin egen størrelse, og helt svart.... så det var et faktum.. hun måtte opereres... og det gjorde hun i går. Ble lagt i full narkose... og de har flådd/ skrelt av all hud på fingeren, og skjært vekk dødt vev og kjøtt... negelen sitter igjen. Hun måtte gjøre dette for å klare å redde noe av fingeren. Det har blitt for mye konsentrert gift i den lille fingeren, at den døde... og bakteriene koste seg...... Nå har jeg også blitt sykemeldt, for hun kan ikke være i barnehagen på mange uker...hun må til sykehuset annehver dag for å skifte sterile bandasjer... stakkar... er blitt en del tårer... for store og små:)

 

Jeg har likevel vært på vekta i dag... og det er stillstand på meg... forsåelig nok.

 

Lykke til dere andre... jeg heier på dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammamo

Uffamei da, Isabel. Stakkars lille jente!!! Men legene vet nok hva de gjør og får nok fingeren i orden igjen!! Stakkars lita da... Hun er bare 5, ikke sant? Har jo selv ei jente på 4 og det hadde ikke vært noe morsomt om noe sånt hadde skjedd med min lille jente...

 

Og du har da ikke gått opp, DET er jo bra!!! ;o) Ikke tenk på slankinga nå, det viktigste er jo å få snuppa frisk nå. Vekta di får vi ta senere. Koselig at du får tid til oss her inne også da. Du og snuppa får kose dere med masse frukt og prøve å ikke spise altfor mye godis.. hehe...

 

Isis: så bra at du bestemte deg for å gå!!! Riktig innstilling ;)

 

Rakri: Du er jo sååå flink som har gått ned så mye siden februar. Virkelig en motivator for oss andre!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff Isabel - så leit å høre ;( Må være vondt å se på at hun har vondt uten at du kan gjøre noe med det. Men godt for henne likevel at mamma er der for henne. Håper at dere klarer å finne på litt kos sånn at hun kommer seg greit gjennom dagene. Skjær opp masse frukt og vannmelon til dere - og kanskje du får lånt lydbøker e.l. på biblioteket. Pleier å være populært i den alderen der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest serine

Isabel: Nei huff og huff! Dette går nok inn på dere alle! Det er jo så vondt å se når barnet ens har det vondt! Det er godt at hun har mamma hos seg. Sender dere mange gode tanker!!!!

Da blir kaloritelling ubetydelig - det viktigste er at hun kommer seg og har det bra.

 

 

Natti til alle dere. Håper alle får en god natt!

Det er mange her som er utrolig flinke til å sanke trimpoeng! Der har jeg mye å hente!!!!

 

Mange gode tanker

-Serine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...