Gå til innhold

Nå eller aldri - da må det bli NÅ


Gjest Isabel

Anbefalte innlegg

Gjest Mamsen 69

Isabel, så forferdelig at det måtte gå så langt da!! Legene vet nok hva de gjør og fingeren blir nok bra igjen, men dere får kose dere og prøve å fokusere på ting dere kan gjøre isammen... Det viktigste nå er jo at hun blir bra og at dere bruker tida til kos:) Godt at du skal være hjemme med henne!!

 

mammamo, vet du hvordan det blir med toll hvis jeg bestiller 2 ringer? Tenkte å få bestilt meg en jeg også, og tror kanskje søstra mi vil ha en også....

 

Dere er flinke alle sammen, og det er kjempeinspirerende å lese og høre hvor flinke dere er!!

 

Jeg er forresten ute og går turer hver dag stort sett, og i dette været blir man faktisk brun også;)

 

Klemzer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar
Gjest mammamo

Hvis du bestiller 2 ringer så blir det jo 60 dollar, noe som tilsvarer ca 300 kr. Alt over 200 kr må du betale toll for... Så da er jeg rimelig sikker på at det lønner seg å bestille en og en... for 300 + moms er jo 375 + tollavgift og gebyr til det firmaet som fortoller varen... Usikker på hvor mye gebyr det blir, men et par hundre blir det sikkert. Er dyrt vertfall... Så jeg tror det lønner seg å bestille en og en. Ga vertfall 320 kr for min (inkl porto). Fikk den nøyaktig 2 uker etter bestilling ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første veiedag er overstått og jeg fikk lønn for "strev"!!

 

Ned 1,4 kilo!!

 

Har trent en del, og brukt apostlenes hester istedet for buss og trikk når muligheten har vært der, totalt 11,3 trimpoeng. Er veldig fornøyd med uka, men forbereder meg på at det ikke vil være så mye nedgang HVER uke.

 

Kursleder anbefalte meg til å spise mer. Vi regnet ut totalt energiforbruk inkludert de antatte trimpoengene jeg regner med å få pr uke. Jeg havna nesten opp på meny 3, men "slapp unna" med å doble mellommåltidet eller kveldsmåltidet.

 

Nå må jeg logge av for jeg må SPISE! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis; Isis - deilig når tallene ser slik ut :) Flink med trimmen også, har du vært :-) Som du sier, blir det ikke slik hver uke, og det er viktig å huske på - slik at man ikke mister motet om det står stille en uke eller to.. (been there). Erfaringen min etter over 3 mnd her, er at det går litt i rykk og napp.. Ned et kilo, stille, ned 200 gram, stille, ned 900 gram, stille osvosv. Det viktige er jo å ikke gi seg!! Lykke til videre! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg også kommt hjem etter en helg på storby ferie. Jeg har ikke tenkt kalorier i det hele tatt, så det har blitt mye god mat og veldig mye god drikke:-)

Det viser igjen på vekta!:-( men følte det begynte å gå ned før helgen, så her er det bare til å fortsette å være flink. Håper det går litt ned til neste tirsdag som er min veiedag. Denne tirsdagen tror jeg att jeg glatt hopper over. Jeg går heller ikke inn i cm rundt midjen, men forhåpentligvis så kommer det!:-)

 

Ellers er derer kjempeflinke alle sammen, og det er veldig inspirerende å lese innleggene deres.

 

Isabel: Håper det går bra med jenta di, og att det gror fint!

 

Ha en fin slankeuke alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammamo

Gratulerer Isis!! Så bra da!! Moro å gå ned ja!! Og du har jo vært sååå flink da!! Så hvert et gram var vel fortjent!!! Skal se du snart tar igjen oss andre her... hehehe :D Regner med stillstand på meg denne uka, etter helgens utskeielser... men men, klar for nedgang neste uke jeg :) Jeg er også nesten på meny 3, skal spise mellom 1700 og 2000 kal pr dag. Ligger som regel på rundt 1800. Men trur jeg egentlig burde ligge oppunder 2000 de dagene jeg trener mye, eller hva tror dere? De dagene jeg har 3-4 trimpoeng... Og så rundt 1700 de dagene jeg ikke får trent noe, eller??

 

Må si jeg ble litt snurt i stad da, min syltynne svigerinne prøvde rockeringen min... Rocka som om hun aldri hadde gjort annet...... Sliter nok litt med teknikken min ja... hehe... Tom mannen min er flinkere enn meg... hehehe... Men øvelse gjør mester, ikke sant?? Og jeg er blitt litt flinkere enn i går da...

 

Nattinatta!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellie25

Mammamo: Jeg ville lagt med litt høyere enn det ja. Ville lagt meg på 17-1800 på de dagene du ikke rører deg noen ting som helst, og så på ca 2000 de dagene du trener. Kroppen trenger mer på treningsdager for å forbrenne fett effektivt istedet for å tære på muskler. Det kan bli en uønsket effekt. Så jeg vil tro du tenker helt riktig nå.

Jeg Skal ligge på 1350 til 1750 per dag. Da legger jeg med på ca 1450 på uaktive dager, og 1650-1700 ca på treningsdager. Det har i hvertfall fungert VELDIG bra for meg. :)

 

Jeg leser og leser nå i innspurten (eksamen er på fredag) så jeg rekker ikke skrive så mye, men MÅ bare oppdatere litt til. Jeg veide meg i dag igjenn, og vekta viste 67,6. Det vil si ned 600 gram siden søndag! Hmm. Tror det må være noe feil med vekta mi. Får prøve å bytte batterier. Er det mulig liksom? hehe. :):D:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det er definitivt mulig - så GRATULERER :):D

Opplever selv også at det går veldig i rykk og napp. Siden du skrev inn dagens vekt, skal jeg også gjøre det. Den stoppet på 49.7 :D HURRA :)

Vekt har jammen mye med psykologi å gjøre.. føler meg sååå mye slankere med 49.7 enn 50.1, men det er jo bare 400 gram forskjell (selv om det i grunnen er mye siden mandag) Uansett er det mange år siden det sto et 4 tall først på vekta hehe...

 

Masse masse lykke til med lesing og eksamen. Skal krysse fingrene for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest serine

Her var det mange flinke folk!!!!

Gratulerer til dere som er så flinke til å trimme, og gå ned i vekt! Dere er en inspirasjon!!!

Jeg har gått tur en time i dag og valgte ikke letteste veien, så det er da noe... he he.

Ellers nytes sommeren og i dag er det virkelig varmt!!

 

Håper det går bra med jenta di, Isabel. Sender mange gode tanker!

 

Ha en fin dag alle sammen

-Serine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isabel

Utrolig hyggelig å være en del av denne tråden :) og jeg er sååå fornøyd med at dere holder liv i den...... jeg har virkelig noe å ta igjen :)

 

Det stemmer mammamo, at min datter ble 5 år den 13/5. Hun er ei tøff og tapper jente. Igår var første sårskift... og Gud trøste bære meg..... jeg ble uvel... fingeren er jo bare en "gele"- ting...... for den er jo uten hud... og hun skreik da de renset den... jeg gråter også mine tårer nå og da.... men ikke når hun trenger meg som en sterk mamma... Hun går på sterke smertelindrende medisiner... heldigvis..

 

Jeg gikk på vekta i dag... og det var litt av en overraskelse.. ikke mye ned.. men 600 gram siden mandag må jo være bra?? fra 78, 8 kg til 78, 2 kg... Hadde vært moro å sett 77- tallet på mandag igjen.... HURRA... dette er jo ikke annet en psykisk stress... så jeg er klar over de lett kan komme på igjen,,,, men akkurat nå gleder jeg meg over nedgangen... hehe

 

 

Rakri; takk for gode råd. Du er en pådriver og motivator for alle her inne :)

 

Ellie; lykke til med eksamen. Jeg tenker på deg. Jeg var selv i denne situasjonen i fjor (noe mamsen vet alt om)....

 

Sassa: Ikke tenk på at storbyferien din ble kaloririk... det er jo det som er kos med ferier. Tenk heller på at nå er hverdagen tilbake...og det er de dagene som

teller...

 

Isis: Tar av meg hatten. 1, 4 kg ned på en uke er utrolig bra. En sånn "flying start" første uken hjelper på motivasjonen.

 

Mamsen: hvordan går det hjemme nå?? Tenker ofte på deg :D

 

Serine; tusen takk for gode tanker... det varmer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellie25

Isis: Det ligger en egen resultat-tråd som heter "Nå eller aldri-resultater". Den ligger her inne på ned under 10 kilo. Kikk litt nedover så ser du den. Det er en ren resultat-tråd så all snikksnakket foregår her inne. Kjekt å ha egen resultattråd uten jappling så man lett kan holde oversikten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isabel
Hvor er resultattråden?

 

 

Hei Isis: resultattråden ligger på samme liste som denne tråden, bare rull deg litt nedover... så ser du den. Den heter:Nå eller aldri - resultater

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det jammen liv!! Er allerede masse å lese siden jeg var innom i går kveld:-) Det er det som gjør denne tråden så motiverende!!

 

Er bare innom for å se hvordan det går med alle i dag, og jeg synes dere er kjempeflinke. Har jo flott nedgang alle!:-) utenom meg, men det kommer nok. Føler jeg er tilbake til det sunne liv igjen, og har vært ute å gått meg en rask tur på 35 min. Det gav 1.4 trimmpoeng det!!!:-)

Snart skal jeg på jobb, og får håpe det bir en rolig vakt i varmen!!

 

Ha en fortsatt flott, slank dag alle sammen!!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammamo

Da er jeg hjematt fra en laaang tur sammen med jentene mine i sola. Hadde med oss lunsj og koste oss i skogen i dag også :D Skikkelig deilig med sånn vær altså!!! Nå har jeg akkurat spist en salat med masse avocado og nøtter i... nam!! Må jo få opp kaloriene litt da... DA er det greit med sånne sunne ting med masse kcal. Godt er det jo også!! Pleier ofte å ha salat til lunsj nå. Med en halv avocado oppi. Og så putter jeg oppi det jeg har tilgjengelig og det jeg har lyst på... Ofte er lunsjen nesten større i kcal enn middagen, men det gjør vel ingenting når jeg spiser jevnt og trutt gjennom hele dagen?

 

Vet ikke helt om jeg tør stole på vekta mi jeg heller... Veide meg i dag og da har jeg gått ned 100 gram i følge fredagen... Men veiedagen min er jo på søndag, så mye kan ennå skje..... Gikk nok bra med utskeielsene i helga da vertfall... Og lillesøstera mi sa at alkoholen ofte binder vann noen dager, så kroppen bruker noen dager på å nullstille seg... Og det ser jeg ja... Må innrømme at jeg så litt (men bare litt da...) mørkt på det da jeg veide med søndag kveld.... Men motivasjonen er tilstede nå ja!!!

 

Ellie: Du må ha masse lykke til på fredag ja!!! Kommer nok til å gå kjempebra!! Og så moro at du går ned i vekt da!! Da ser du jo at det ikke gjør noe å skeie ut en gang i blant!!

 

Åja, vekt har mye med psykologi å gjøre ja.... Og selvtilliten min øker med kiloene som forsvinner....

 

Nå må jeg ut i sola igjen :) Ha en fortsatt fin dag, kommer nok inn igjen fra jobb i kveld, får kommentere mer da, vi er jo så aktive her inne at jeg ikke rekker alt på 5 min... hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammamo

Nemmen.. Så rolig det var her nå da :)

 

Isabel: Godt å ha noe å glede seg over da :) Og om du er flink så er det jo ikke heeelt sikkert at de kommer igjen... Leste på resultat-tråden at dere drar til Italia i slutten av juni... Åssen blir det med snuppa di da? Tror legene at hun er bra da? Huff, grøsser fortsatt når jeg tenker på dere altså!! Hvor møtte dere den styggen hen? (hoggormen altså) Fysj, ekleste skapninger som finnes slike altså...

 

Sitter nå på jobb jeg da... Fått i meg dagens kalorier, men om 30 min, altså etter midnatt kan jeg begynne på morgendagens eller?? hehehe... Neida, bare tuller :D

 

Ønsker dere alle en god natt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her og det er midnatt og jeg har spist som en gal i hele dag, og er fortsatt 200 kalorier i manko. Har 1519 og skal ha ca 1700.

Slik ble det idag:

 

0700 frokost (190 kcal)

1000: Youghurt og frukt (fra melk/fruktrasjon)

1130: lunch (235 kcal)

1500:mellommåltid(220 kcal, har doblet, etter instruks fra kursleder),

1615-1800 trente jeg.

1800: Banan (fruktrasjon)

1900:middag(400 kcal). Frukt med vaniljekesam til dessert(frukt/melkerasjon)

2300(!) og kveldsmat. (131 kcal)

 

Men enda mangler det nesten en hel lunch( i antall kalorier).

 

 

Hva gjør jeg?

-kutter i grønnsakene og fokuserer på å få i meg det som det er kalorier i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Heisann, her er det moro å komme inn og se hvor flinke dere er!!

Verre er det med meg, vekta har gått masse opp:(

 

GRATULERER til dere andre!! Dere er kjempeflinke!!

 

Men, nå har vi det fint hjemme, og jeg håper bare det fortsetter... tusen takk for tanken Isabel! Det er faktisk deilig å slippe å bekymre seg for hva som kan skje... selv om det ikke er ofte det skjer noe.... men jeg tar ofte sorgene på forskudd jeg da :)

 

Men, nå ser livet lysere ut, og jeg har i tillegg veldig fokus på rikitig mat igjen, og nå burde vekta være på vei nedover, hvis ikke vet jeg ikke hva som er galt... har riktignok mensen og da pleier ofte vekta å gå opp, men vi får se neste uke...

 

Jeg kommer inn igjen mens jeg er på jobb, må få spist et par knekkebrød nå:D

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her og det er midnatt og jeg har spist som en gal i hele dag' date=' og er fortsatt 200 kalorier i manko. Har 1519 og skal ha ca 1700.

Slik ble det idag:

 

0700 frokost (190 kcal)

1000: Youghurt og frukt (fra melk/fruktrasjon)

1130: lunch (235 kcal)

1500:mellommåltid(220 kcal, har doblet, etter instruks fra kursleder),

1615-1800 trente jeg.

1800: Banan (fruktrasjon)

1900:middag(400 kcal). Frukt med vaniljekesam til dessert(frukt/melkerasjon)

2300(!) og kveldsmat. (131 kcal)

 

Men enda mangler det nesten en hel lunch( i antall kalorier).

 

 

Hva gjør jeg?

-kutter i grønnsakene og fokuserer på å få i meg det som det er kalorier i?[/quote']

 

 

Tror alle opplever akkurat det der i begynnelsen. Satt iallefall selv og putta i meg nøtter av ymse slag for å komme opp på nok. Men det var jo ikke bra i lengden. Så nå ser en vanlig dag omtrent slik ut:

Frokost : 400 gram havregrøt (m ekstra lett melk) + 10 gram rosiner : 275

Lunsj: to brødskiver a 40 gram med div.pålegg: omlag 300 alt etter valg av pålegg. (fredager da jeg skal kose meg med vin blir det gjerne skinke, mens andre dager ofte lettere brunost el jarlsberg for å øke kaloriinnholdet)

Middag: Setter det sammen slik at det blir 5-600 kalorier. Litt mer pasta eller potet feks kan være nok til å få det til.

Kvelds: ofte samme som frokost 275 kalorier der også

Så spiser jeg alltid to epler (120 kalorier) . Nå er jeg på 1570

Mellommåltider: Ofte en lett youghurt og gjerne en neve rosiner + noen mandler - alt etter hvor mange kalorier jeg skal ha eller hva ganen har lyst på.

 

Ble veldig sånn ca - men du ser tegningen. Knasker masse gulrøtter også - for jeg er så sulten innimellom pga amming. Jeg har kuttet vekk (nesten) snop - hvem skulle tro man klarte det bare for noen mnd siden? Men om søtsuget blir for stort er regelen en rute fruktnøtt (ca 9 gram - noen og 40 kalorier) - og så er det gjerne standard med tre ruter på fredag og et glass vin - men de "henter" jeg på å da velge magrere ved de andre måltidene (og ikke grøt til kvelds)

 

I begynnelsen supplerte jeg forresten grøten med mandler for å få nok, for da fullammet jeg begge, og skulle ha 2200 kalorier. Mandler er jo mye kalorier i - og lett å få i seg syns jeg. Håper dette kunne være til litt hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellie25

Isis: Teller dere ikke frukt og melkerasjonene? Det gjør jeg. Legger det inn og teller totalen. Når jeg har spist 1500 på en dag, så er det inkludert yoghurt og bananer og slikt. Er det feil?

 

Står det noe info her om det et sted? Jeg aner ikke hvilken meny jeg skal ligge på, hva melkerasjoner og fruktrasjoner er og hvor mye som skal være til hvilke måltider. Hjelp?

 

Uansett så kommer jeg ikke til å endre noe serlig siden jeg går godt ned i vekt som det er. Har tidligere hatt VELDIG store problmemer med å gå ned i vekt, så jeg tviholder på det som funker.

 

Nå veide jeg meg riktignok i morgest igjenn. Ikke så bra. Har vist ikke gått ned til 67,6 likevell, for i dag stod vekta igjenn på 68,2. Det vil si det samme som søndag. Skal jeg ikke gå ned noe denne uken da? Er ikke mange dager igjenn til veiedag nå. Ugh. hehe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal telle med frukt og melkereasjon. 200 kcal x 2

 

Opprinnelig skulle jeg følge meny 2 (1600 kcal). Etter utregning av energiforbruket så "avanserte" til en meny mellom 2 og 3(1900 kcal), ved at jeg doblet mellommåltidet(til en vanlig lunch-størrelse). Dvs jeg skal ha ca 1750 kcal pr dag). Men måltidene i menyen stemmer ikke overens med det totale kcal-tallet for menyen. Når jeg regner sammen, får jeg 1570 kcal.

Min meny(1570 kcal):

Frokost, lunch, mellommåltid: 220 kcal hver.

Frukt og melk: 200 kcal hver.

Middag: 400 kcal

Kvelds: 110 kcal.

 

Altså nesten 200 kcal i forskjell - i teorien. I praksis oppstår problemene.

Jeg greier ikke å få i meg nok kcal, jeg kommer opp mot 1500 kanskje så vidt over.

Jeg spiser kanskje FOR magert? F.x ifølge kursboka så skal en frokost skal bestå av brødrasjon(60 gram brød) og påleggsrasjon (2 x 20 gram). Hvis jeg hele tiden velger magert pålegg så vil jeg jo aldri komme opp i 220 kcal? Skal jeg da spise MER av pålegget, eller supplere med tørket frukt, mandler eller holde meg til størrelsen på rasjonene?

Men jeg kan ikke spise fetere mat heller? Det blir jo også litt feil.....

Med denne menyen så må jeg spise hele tiden, og jeg er stappmett hele tiden....

Ubehagelig egentlig.

 

Jeg kan kanskje være flinkere til å putte melken i middagen(i en saus eller noe), og heller drikke et glass melk istedet for å spise en hel youghurt som metter en del.

hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isabel
Nemmen.. Så rolig det var her nå da :)

 

Isabel: Godt å ha noe å glede seg over da :) Og om du er flink så er det jo ikke heeelt sikkert at de kommer igjen... Leste på resultat-tråden at dere drar til Italia i slutten av juni... Åssen blir det med snuppa di da? Tror legene at hun er bra da? Huff' date=' grøsser fortsatt når jeg tenker på dere altså!! Hvor møtte dere den styggen hen? (hoggormen altså) Fysj, ekleste skapninger som finnes slike altså...

 

Sitter nå på jobb jeg da... Fått i meg dagens kalorier, men om 30 min, altså etter midnatt kan jeg begynne på morgendagens eller?? hehehe... Neida, bare tuller :D

 

Ønsker dere alle en god natt!![/quote']

 

Hei.

 

Nei, vi må avbestille turen til Italia pga for stor infeksjonsfare..... men det er helt greit bare hun blir bra. Har vært på sykehuset og skiftet i dag også... og det er ingen god opplevelse... huffameg....

 

Nå er begge ungene hjemme... så må gå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...