Gå til innhold

Hei alle sammen :o)


Gjest tjokkeboillafeita

Anbefalte innlegg

Gjest tjokkeboillafeita

i dag klarte jeg ikke å holde meg lenger :-(

stod opp tidlig, våkner bare tidlig jeg.... satt på do også slo det meg!

nå MÅ jeg lete opp vekta.. fant den høyt oppe og tok den lett ned...

første gangen jeg gikk på stod det 90.8! herregud tenkte jeg, så nydelig.. så en gang til.. og en gang til.. og de gangene stod det 91.2! Men det er bedre enn 92-tallet!

 

Ikke så optimist allikavel, jeg hadde faktisk håpe å se 90!

Kanskje neste uke?

Skal få samboeren til å fjerne vekt igjen, så blir det veiedag om en uke igjen!

 

 

 

6 sept:

vekt: 97,5 (buhuuu, opp igjen jo)

 

14 sept:

vekt: 94.7 (veid etter jeg hadde spist middag)

 

19 sept:

vekt:94.00 (om mårran etter frokost og trening) jippi

 

25 sept:

vekt: 92.4

 

10 okt:

vekt:91.5

 

15 oktober:

vekt: 91.2 (herregud så treeeeeigt det går)

 

22 oktober:

vekt:91.8 (ikke så rart. pizza, alkohol og kebab i helga.. mensen)

 

25 oktober:

vekt:90 kg ( JIPPIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII MÅL 1 NÅDD)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 414
  • Created
  • Siste svar
Gjest tjokkeboillafeita

har baka pizzasnurrer til samboeren og en kompis idag, de reiser på tur i helga, så de skal få med seg det.

Er sinnsykt stolt som ikke småspiste av kjøttdeig eller spiste en pizzasnurre når de var ferdig. Smakte? JA! et tygg av samboeren sin.. kjempe godt, men jeg klarte fint og tenke at jeg enda var mett av knekkebrødene :-) og det ble med det ene tygget.. Store tygget, vel og merke, haha! I mårra skal jeg på på spinning, gleder meg masse, synes det er kjempe gøy og veldig bra trening!

:-)

 

skulle bare innom å skryte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

Må bare fortelle om en episode jeg hadde i går ved leveringa..

Mammàn til ene jenta i barnehagen til gutten min er ei jeg snakker litt med av og til...

Traff hu i gangen i går og ble stående å prate litt. var mange andre foreldre der, samt et par som jobber der..

Hu mora til jenta er nordlening og snakker ganske høyt og plutselig sier hu:

" KA DU HAR SLANKA DÆ!!!!! DU MÅ NU HA TATT AV BRA!!!!! "

 

Å guuuud... Jeg ble så flau.. Kjempe flau, jeg ble skikkelig satt ut... Var ikke forberedt på det i hele tatt og jeg ble helt satt ut.. HAHA, enn at hu gjorde det da, så hjøyt.. hjelpes! Koselig ment sikkert, men jeg synes det var veldig ekkelt... Men fint at noen legger merke til det da... uæææ! hehehe :-)

 

Nå skal jeg snart på spinning!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...ikke si det da...ikke gi opp!! du GIKK jo på spinning og mat må du jo ha, at det ble pizzasnurrer i dag er jo ikke verdens undergang, vel?? sov på det og begynn med blanke energiske ark i morra - og du skal da ikke være flau over at noen bemerker at du har slanket deg :( det er vel koselig at noen ser det, eller? ta det med deg og vær stolt over deg selv....

hvis du skal være aleine i helgen tror jeg det er lurt å planlegge noe godt - litt ekstra godt frukt, en lett is, litt snack jack eller noe sådan...og en deilig sund middag. jeg er mye aleine, mannen min reiser veldig mye, og jeg har skjønt at jeg må planlegge de dagene, for ellers er det for lett å "falle i" og spise HVA SOM HELST som jeg angrer på etterpå.

ønsker deg lykke til og fortell hvordan det går i morra

kire'n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Umuligejulie

Husker du for noen måneder siden, da du skrev at du ville være en sprek og aktiv mamma som hadde energi til å leke med den lille go'ingen din?

 

Nå begynner jo den der "lille moren" å komme fram fra inni deg et sted, det er jo bare det de folka ser når de bemerker at du har slanket deg.

 

Og pizzasnurrer er IKKE usunt. Og særlig ikke om du har forbrukt kalorier på å bake dem selv.

 

Pizzasnurrer inneholder karbohydrater (deigen) som kroppen trenger når du skal trene. Og det er kjempesmart å spise karbohydrater før treninga, da har du mer å gå på.

 

Og pizzasnurrer inneholder proteiner (kjøtt og ost) som er kjempesmart å spise etter trening, så kroppen får noen nye byggesteiner til musklene.

 

Om spinninga gikk tungt, kan det jo være den dårlige samvittigheten som hang over deg, den må du bare vifte bort (Vi vifter litt for deg, *vift*, *vift*, *vift*, mamma, som lilletrollet mitt sier), så blir det greiere å trene skikkelig.

 

Og hvis du er veldig glad i pizzasnurrer, hvorfor ikke gå gjennom oppskriften og sjekke hvor mye kalorier de egentlig inneholder? Det er ikke sikkert de er så ille, vet du.

 

Og kanskje du kan modifisere dem littegranne, så de blir sunnere?

 

Nå er jeg drit dårlig til å bake (mannen min kaller hvetebollene mine for drapskuler, hva nå han mener med det, jeg har bare kastet en bitteliten på ham en eneste gang, og han fikk bare et bittelite blåmerke, pysa), men du kan jo:

 

- bruke sammalt mel i deigen, så blir de grovere.

- bruke litt mindre olje (jeg går ut fra at det er olje i pizzadeig) og kanskje litt mer vann, så blir deigen sunnere.

- bruke karbonadedeig i stedet for kjøttdeig, så smaker de MER kjøtt og blir sunnere, eller skinke, skinke er supert, og magert.

- bruke mer tomatsaus, så blir de saftigere og får mer lykopen i seg, som er en antioksidant som det er masse av i kokte tomater, som feks i ketsjup og tomatpuré, og som forebygger kreft.

- bruke mindre, men bedre ost, feks ekte mozarella, som de har i vakuumpakke på Prix og Rema1000 ihvertfall... DET blir snaskens det, selv om det blir færre kalorier.

 

Nå synes jeg du skal bake deg noen supersunne snurrer og legge i fryseren. Og så spiser en skikkelig snurre, som veier omtrent det samme som brødrasjonen din, til det måltidet du spiser før du går på treninga, og vips, nytelse, helse og energi til trening i ett og samme måltid, det er tre ting på en gang det, vennen, og MYE sunnere enn kinderegg...

 

STÅ PÅ LILLEMOR!!!! DU GREIER!!! DU ER SUUUUUUUUPERFLINK!!! Dette går strålende. Og her sparker jeg en haug med energi inn i hverdagen din igjen:

 

Ooog Hiiivh og hoooiii og snaaahhrt er skatten våååhhr!!!

 

Superduperkaktusknusekoz fra Julie-som-gjerne-skulle-smakt-en-snurre-selv-men-har-halsbetennelse-og-kaktus-i-halsen-og-drikker-eplejuice-med-skje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

Skjønner ikke hvorfor jeg har ramlet helt av lasset, blir nesten litt redd i hjertet mitt, hehe :/ :-(

Har vært på jobb idag, holdt meg til måltid hver 3 time, men gått å småspist popcorn i smug hele dagen... også kom jeg hjem, laget meg pitapizza med salat, og mens den stod i ovnen spiste jeg en pizzasnurre... Veldig smart! Jeg VIL få det til, så jeg tenker at fra NÅ!!! NÅ blir det andre boller.. Jeg har spist, er mer mett enn jeg har vært på flere mnd`r og det er egentlig ikke så godt! Skal suse meg på trening om en liten time.. jeg SKAL det!

ÅÅÅÅÅÅ, gi meg styrke!

 

Tuusen takk!

 

 

PS: har forrsten kjøpt meg eple og pære og druer til kvelden..

også skal jeg nyte en boks pepsimax... dette klarer jeg!

Dette SKAL jeg klare..

 

Har sikkert lagt på meg så det holder igjen, men skal ikke veie meg før onsdag, så jeg får bare kjøra på! å kom igjen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

Jeg så meg selv i speilet idag og ser at jeg har blitt tynnere... Så det veldig godt selv for første gang! Dro på trening, gikk fortere enn noen gang, med stigning, tilogmed jogget...

Prøvde å tenke på hva som har fått meg til å klikke helt på matfronten :-) Det sitter jo i toppen, jeg MÅ jo lære meg og kontrollere meg?!

Føler det blir feil av meg å skylde på mensen å dritt, det er jo hodet mitt som MÅ skjønne at jeg ikke trenger mat?! :-) eller?

 

Uansett, jeg har bestemt meg for å legge de to teite (argh) dagene her bak meg og kjøre på fra og med NÅ! Laget meg en omelett isted, det var godt og jeg er mett.. Funderer på om jeg skal skjære opp litt frukt og kose meg etterpå!

 

Gubben reiser på tur sent ikveld... Skal ta meg en dusj nå og få på meg godklær... og slenge meg på sofaen! I morgen er en ny dag..

 

OI! nå fikk jeg lysten tilbake... akkurat NÅ!

 

Jeg må klare det her, jegvil det! :-)

 

Tv-kveld her... med masse tente lys og en kald boksbrus! nam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

ååå, vennina mi ba til fest ikveld hun også.. farsken assa, tankene mine har ikke vært i nærheten av fest nå, men jeg har kjempe lyst å være med de.. åååå nå tenker jeg så hardt at det knaker! :-)

 

Har vært strålende fornøyd med maten idag, var på jordbærpikene og kjære vene... så mye GODT det var på den disken.. Hvordan går det an å ha det sååååååå fristende?

 

Jeg kjøpte meg en colalight, that`s it..

Nå har jeg og lillensuppen spist tomatsuppe.. fest eller ikke!? :( :( :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er jordbærpikene? høres ut som ett sted med sunde ting men der tar jeg kanskje feil :(

du er heldig som nærmer deg noe med 80 ... hvis du tar ett skikkelig tak de neste par ukene er du der ... tenk på det hvis du går på fest :(

ha en koselig kveld åkkesom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

Jeg dro på fest.. Drakk "bare" ei halvflaske vodka, ei flaske vin, et par ruusbrus og spiste en hel kebab... jeg spiste en heeel rullekebab! Det komiske er at mens jeg og venninene mine stod og spiste at det kom ei dame som også hadde kjøpt seg kebab og spiste sammen oss.

 

Hu fortalte at sånn skulle hu egentlig ikke spise, men av og til lot hu seg shjøl gjøre det.. Spis, blir ferdig med det, ikke tenk mer på det!

Jeg spurte litt på en spøk om hu gikk på grethe roede, og jaggu..

Dama hadde gått på det i lenge og hadde gått ned 23 kg :(:o uææææ..

 

Jeg og denne dama ble stående å prate om alt.. oppturer, nedturer,mat, trening... alt.. komisk!

Hu var så trivelig å søt, kanskje rundt 50 år...

 

Det er nok flere av oss en vi aner der ute..

Hu ga meg ihvertfall den ekstra piffen!

 

Her sitter jeg egentlig veldig sjaber og presser i meg to knekkebrød

(jeg blir dårlig av å ikke spise frokost)

og drikker vann!

Dårlig form? JA! men jeg SKAL på spinning kl 15 idag, det har jeg lovt meg selv.. Gleder meg faktisk!

 

Ha en kjempe fin dag!

 

 

Tusen takk til ALLE som har muntret meg opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita
hva er jordbærpikene? høres ut som ett sted med sunde ting men der tar jeg kanskje feil :(

du er heldig som nærmer deg noe med 80 ... hvis du tar ett skikkelig tak de neste par ukene er du der ... tenk på det hvis du går på fest :(

ha en koselig kveld åkkesom

 

De har de vakreste kakene, muffinsene, vafflene, kakene generelt jeg noen gang har sett... Jeg er ikke så glad i kake engang jeg, men når jeg kommer dit... å halleluuuuuuja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

Ikke bare litt heller, men masse.. veldig mye.. jeg tenker bare på mat hele dagen.. ser jeg noe godt smaker jeg litt her og der..

I går ble det dollypizza.. hva har skjedd med meg?

Bestemte meg når jeg la meg i går at nå var det nok, nå var det å starte heeeelt på nytt igjen! Og det er jo ingen andre enn min egen sin feil... Jeg er bare så irritert, jeg veide meg i morgest, opp til 92.6!

Nå er det slutt, idag startet jeg helt fra begynnelsen av...

 

Har holdt meg til måltidene mine og fått i meg litt vann.

Skal på spinning ikveld, gleder meg og skal virkelig komme igang igjen :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

veiedag idag, en del opp, men ikke så rart.. pizza,kebab,fest, mensen!

Har uansett kommet igang igjen, vært på spinning og skal prøve å komme meg på trening idag også!

Utrolig at jeg får til måltidene mine sånn som vi flyr inn og utav sykehuset!

 

Nallepus: Du har lest bloggen min og lillesnuppen? vi har fått beskjed om å holde oss innendørs noen dager, så han ikke skal utvikle lungebetennelse.. Så hvis jeg får svigermor til å passe han i morgen er jeg kjempe gjerne med på spinning! Skal komme meg avgårde ikveld og, 19.15! Hu som hadde spinning på mandagskveld klarte virkelig IKKE å fenge meg.. Skikkelig syremusikk, jeg ble ikke gira..

Det er så trist... Men torsdager 11.15 er det Kristin og hu liker jeg!

Spiller bra musikk! jehu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nallepuss

Såklart, det er greit :o Bare si fra til meg da vet du, er ikke 100% sikkert jeg orker hvis jeg skal alene vet du... du har vel lest bloggen min også:o

Jeg har veilidningstime i dag med Kristin, jeg føler virkelig at jeg kan snakke med henne, og hun forstår sånn hva jeg snakker om! Jeg brukte jo å være med spinning på torsdager fast en periode i fjor, og hun fenger meg! Håper hun kan skjønne litt at det er vanskelig for meg og sånn, så jeg får til hjelp til å komme meg ut. Egentlig skulle jeg hatt en PT, men det har jeg bare ikke penger til akkurat nå.. Da får jeg gjøre det beste utav det :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

jeg kom meg på trening en liten time i morgest, men spinninga begynte forseint... hadde barnepass en liten time, så da fikk jeg trent litt selv..det var godt!

nå er jeg igang igjen,tjohei :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

Sitter som et slakt i sofaen, er litt klar. Gikk til jobb idag, godt!

har holdt meg til måltidene mine, trent hardt og endelig viste vekta 90.9! Endelig ser jeg 90 tallet! Nå blir neste mål og se noe med 8! :-)

Selvsagt skal jeg klare det...

 

Håper alle får en godhelg!

 

klems

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

herregud! JIPPI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :-) :-)

Idag viste vekta 90.00!!!!!!!

Nå er jeg 90 kg!! herreguuuuud, like før jeg slår hjul her!

Løp inn og vekte samboeren... Dette var det FØRSTE målet mitt..

Jeg har greid det!!!! ÅÅÅÅÅÅÅÅÅ jippiiii, dette ER jo julaften for meg!

Svigermor sa at jeg sikkert gikk ned litt mer nå når mensen var over og jeg ikke følte meg så pløsete?! Samme det, jeg er 90 kg, æddabædda.. Nå er jeg bare tjokkeboilla! muhahahaha!

 

Kanskje jeg skal lage en helt ny tråd? Eller nei, litt morro og lese igjennom også...

 

Jaja, jeg og lillemann skal til familien min idag, kanskje jeg får litt barnevakt og kan dra på shopping.. ALENE! :o :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så moro da, kan høre deg juble gjennom pc'en min :o og det er vel ikke noe som inspirerer mer til å holde ut dette kjøret enn å se på tallene at det går riktige veien. håper du får en god lørdag med litt "egen-tid".

kire

så forresten på ditt første innlegg på tråden at du var plaget av høyt blodtrykk, har det endret seg etter du har gått ned og trimmer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

Blodtrykket mitt var så bra som bare kunne være til ei jente på min alder! Både natt og dag... sikkert MYE fordi jeg rører på meg! :-)

90kg!!!! hurrahurrahurra!!!!

 

Er egentlig veldig stressa dame,det MÅ skje noe hele tiden!

Legen ba meg ro ned... og det har jeg gjort! :-)

 

90 kg!!!!!!!

 

Det skal jeg feire med å sette igjen lillemann til "joffar" og dra ut å handle litt.. ALENE!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...