Gå til innhold

Hei alle sammen :o)


Gjest tjokkeboillafeita

Anbefalte innlegg

Gjest nallepuss

Ble ikke noe trening på meg i går, så ikke at du hadde tenkt deg i vei før beina mine var godt planta på Ikea :) Handla masse til nye leiligheten :)

Jeg tenkte meg egentlig på pilates i dag morges, men ryggen er ikke helt med meg... har nettopp kommet meg ut av senga.

Vi får se om jeg og min kjære kommer oss på spinning imorgen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 414
  • Created
  • Siste svar
Gjest Umuligejulie

Nettavisen skriver:

 

- Shopping gjør deg slankere

 

Nå er det på tide å finne frem Visa-kortet. En britisk undersøkelse viser nemlig at man blir slankere av shopping.

 

Ifølge Expressen forbrenner man 193 kalorier per shopping. Da går en ut fra at én runde varer i gjennomsnitt to og en halv time.

 

I tillegg til å bli slank, holder du deg også friskere. Det er den britiske butikk-kjeden Woolworths som har utført undersøkelsen blant 4.500 kvinner.

 

Hver gang en kvinne gir seg ut på et shoppingraid, tar hun 4 059 steg. Det er halvparten av det hjerteeksperter anbefaler hver dag.

 

Men skal en holde seg til gjennomsnittsshoppingen på to og en halv time, skal kvinnene ikke ta med seg mannen når de handler. En studie utført i fjor, viser nemlig at menn mister tålmodigheten etter bare 72 minutter.

 

http://arkiv.nettavisen.no/Nyhet/29668/-+Shopping+gj%C3%B8r+deg+slankere.html

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

tror jeg er en av de sjeldene jentene som ikke er så glad i å shoppe.

ihvertfall ikke til meg selv, men synes det er litt morro til lillemann!

sitter å gjesper som ei shjøøøøøge her, vært en laaaang dag på jobb, blæææ! skal på spinning 18.15 og æ glær mæ!

 

jeiiii :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

jeg veier meg hver eneste dag, morgen, kveld, natt... bare jeg får forbi vekten så er jeg på den, men jeg vet at det er om morgenen som teller for min del...

Jeg sliter skikkelig med å komme meg ned på 90, holder meg rundt 91-92... og nå vil jeg ned.. har trent hardt og spist riktig, ikke skeia ut eller noe... jeg blir så såra inni hjertet mitt.

 

Har kjøpt meg sportsbh, aldri fått på meg det før.

Men kjente liksom ikke helt gleden når den endelig kom på heller, kjenner det irriterer vettet av meg at jeg ikke klarer å komme ned på 90- BLANKT!

Det var jo det første målet mitt, og når jeg kan se det jækla tallet føler jeg at jeg kan "starte på nytt" med mitt nye mål... skjønner?

 

 

og jeg kan liksom ikke gjøre annet enn å fortsette med det jeg gjør heller... Blæ!

Baker brød nå, kjøpte grovt mel her en dag.. og trur jeg skal lage hjemmelaget pizza med grovbunn til helga rett og slett...

 

Ellers så var det gøy på spinning, hu "treneren" fassinerte meg, så litt lesbisk ut, litt kjedelig, litt rar, litt søt, litt mann, litt dame..

dansa og sang til musikken og peisa på! samme det, ville bare at dere skulle danne dere et bilde, haha :))

 

ha en fin kveld da!

 

klems

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er surt når det ikke går nedovevr så raskt som vi har tenkt. Men, det løsner snart skal du se. Du er jo flink og trener masse, og spiser bra. Hold ut,så kommer belønningen. Jeg våger ikke å sette meg mål jeg, for jeg blir så skuffa om jeg ikke når de. For selv om jeg prøver alt jeg kan, så er det ikke helt opp til meg om grammene slipper denne uken eller neste uke. Så vi får bare holde ut, så kommer resultatene.

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nallepuss

Jeg skjønner akkurat hva du mener! Jeg slet også før, veide meg hver gang jeg gikk forbi vekta! Men jeg fant ut at motgangene virket såååå mye større og vondere når jeg veier meg 100000 ganger pr dag! Hvis jeg greier å holde meg til veiing om morgenen før jeg spiser frokost, holder jeg meg ihvertfall til sannheten, og ikke et falskt tall. Som oftest er jo tallet høyere etter du har spist middag og har på deg klær... Det er bare å tenke at du blir garantert skuffet og det er ikke riktig uansett, derfor kan du likegodt vente til i morgen tidlig :)

Hvordan var treninga i kveld?? Jeg skal i vei i morgen tror jeg. Tar vel en spinningtime, også skal jeg og ei venninne ut å gå lang tur med bikkja :)

Målet er jo tre treningsøkter denne uka... Litt usikker på om jeg skal regne den turen som en økt eller om jeg "må" komme meg på sats i løpet av helga også. Hm...

I kveld har vi satt opp skap og hyller i kjelleren, det begynner så smått å ta form der nede :) Godt å se, jeg gleder meg SÅ MASSE til å flytte inn!

Håper dagen i morgen blir litt bedre for din del :) God natt vennen! Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

på vekta igjen, 91.3... hva feiler den hersens kroppen min da?

skal det være så vanskelig og komme seg ned på 90!!!!!!!!?!?!

åååååå!

 

Er spinning igjen 11.15 idag, har kjempe lyst, tenkte å sette junior på minisats imens, men så har jeg lyst å dra til byen og kjøpe meg en bukse også, men.. men.. men...

 

nei, fader, jeg får lyst å bare skjære bort den siste fleskekiloen av delmål 1, meg MÅ da for pokker klare det..

Jeg blir så sliten i hjertet mitt av å vente på det, hehehe :))

 

jeg skal veie meg bare om mårran jeg og nå..

lettere sagt enn gjort!

 

Og spinninga i går var ganske bra, litt nedsig med musikken, hu spilte mye jeg aldri hadde hørt før.. synes det er litt morsomt med sanger jeg kan synge til.. synge inni meg ihvertfall, hehe :)

 

nei, jeg får kle på snuppen her og komme oss ut i friskluft!

 

ha en kjempe fin dag!

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Umuligejulie

:-)Noen tips:-)

 

Vei deg om morgenen. Og vei deg bare en gang i uken, eller annenhver uke. En kilo opp (eller ned) kan være en naturlig vektvariasjon, ikke nødvendigvis en vektøkning/-tap i form av fett.

 

Om natten går mye vann ut av kroppen (fordampning når du puster, litt svette og så tisser vi jo gjerne om morgenen, og det er faktisk et par hundre gram det og...).

 

Det påstås også (uten at det er vitenskapelig begrunnet) at hvis du drikker mer vann, så hjelper det kroppen å forbrenne fett, og tar med seg slaggstoffer etc. ut av kroppen, slik at vekten reduseres ytterligere.

 

Hvis du har spist mye salt, kan saltet binde vann i kroppen så du går opp i vekt.

Hvis du har mensen, eller er forkjølet, kan det samme skje.

 

Plasser vekta på samme sted hver gang (på et hardt underlag, ikke teppe), underlaget kan faktisk forandre resultatet.

 

Plasser deg selv på samme sted på vekta hver gang, min vekt viser feks. høyere tall jo lenger bakpå jeg står...

 

Vei 3 ganger med samme resultat, så er du sikker på at tallet er riktig. Min vekt reduserte resultatet med 200 g for hver gang jeg gikk på vekta i går.

Kunne jo egentlig bare fortsatt å gå opp og ned hele dagen, men jeg stoppet da jeg greide å få samme vekt tre ganger etter hverandre.

 

Klemz. J.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

booring, I know!

har akk kommet hjem fra spinning, kjempe gøy! nallepus, så deg ikke der, hohoho! de skal ha flere timer nå, utvider siden sats syd legges ned!

 

jeg klarer jo ikke å la være å gå påden vekta... klarer ikke, rett og slett MÅ på den! blæ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Umuligejulie

Snille, lille mor

Du er ikke STOR

men blitt MYE mindre

og veier LANGT fra hundre (Guuud så dårlig rim...)

 

(Gjenbruker siste delen som jeg skrev til Krille...)

 

Hvis du bare ville

Være av de snille

 

Tøy om vekten rulle

Sette den i hylle

La den stå helt stille

Ikke mere tulle!

 

Vei deg når du skulle

Så la din vekt i fred!

 

Og vips! Tallet raser ned!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nallepuss

Søtt dikt julie :)

 

det blir ikke spinning på meg i dag heller (sjokk), jeg aner ikke hva som skjer med ryggen min... Den er kjempevond og jeg får ikke til å gjøre noenting. ÅÅÅÅH det er så kjedelig! Når jeg endelig kommer meg litt oppover i depresjonen så får jeg

ryggsmerter?!??

 

Håper det går bedre med deg i dag søta :) Bare tenk at hvis du greier å holde deg unna vekta til neste uke, vil nedgangen være såå mye større!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

idag... bort med den! skal veie meg igjen på mandagen!

jeg er sååååååå sliten her jeg sitter, har laget verdens hardeste grovepizzabunndeig.. kjære vene, kunne sikkert slått ihjel noen med den.. shjitt au, jeg har laga klart fyllet og alt, så det blir hardtpizza uansett, spis den som vil, de andre får la være..

ikke heva den seg heller, så jeg gjorde vel et eller annet feil!

er så trøtt, lillemann sover og jeg må vel dusje av meg litt svette!

 

Julie: hahaha, takk for diktet.. det minte litt om min mor faktisk.

hu pleide å lage sånne dikt på matpakken eller skrive det på et lite ark og gi til meg... nåååh :)) (savne mamma`n min)

 

Nallissnuppa: hæææ, har ryggen din klikka? sååå dumt, er det ikke typisk da? hva tror du det kan være?

 

Vel, jeg stikker i dusjen mens junior sover!

 

dere skal få referat om den fantastiske pizza`n! haha!

 

klems

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nallepuss

Hehe ser for meg en stygg liten deigklump som forestiller pizza her jeg sitter :)

Jepp ryggen er helt klikk i dag... Aner ikke hva det er, men vi har holdt på mye med maling og skruing, montering og mer maling de siste dagene. Det er kanskje det, burde lære meg å løfte tunge ting riktig! Haha vi får se hvordan det går..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

faktisk, virkelig en suksees som jeg skal gjenta neste gang jeg får suget...fader jeg har så vondt i ribbeina mine, skikkelig ømme...

det passer meg veldig dårlig akk nå.. hadde tenkt å ta en hviledag fra trening idag faktisk, trenger vel ikke å trene hver eneste dag?

kan man få vondt i ribbeina av spinning da? heheh..

 

vekta stod på 91.5 igjen idag, irriterende, men that`s life..

Samboeren skal sette den unna nå, jeg kan bare ikke fortsette å veie meg hver time...

og jeg klarer jo ikke å styre meg selv, såå da er det greit!

 

Klokka er bare 8.45 og jeg har allerede smurt matpakke til samboer, skifta på senga, vasket lillemann og spist frokost..

Var så trøtt i går, la meg kjempe tidlig... sliten i kroppen, men det var bare deilig, er jo fordi jeg har trent!

 

Hva skal man ha til middag i dag? noen med gode tips?

 

vurderer å rusle ned til byen en tur (det gjør jeg hver dag, tenker tanken altså) men det blir aldri.. hehehe :)) har jo fri i dag, så hvorfor ikke finne på noe.. skulle gjort husarbeid også, men seriøst de ribbeina er ikke gode.. au au au!!

 

nei... folkens....

 

ha en fin fin dag, jeg skal støvsuge her jeg!

 

stoooor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

ikveld.. jeg sitter og spiser den 4 hjemmebakt brødskiva, det var så fantastisk godt.. jeg har spist masse tortilaz og popcorn med smørsmak.. jeg bryr meg ikke i hele tatt ikveld!!!

enda kan jeg godt spise 4 brødskiver til, jeg klarer bare ikke å stoppe meg!!! fader, jeg vil jo egentlig ikke?!?!?!?!

ikke har jeg trent idag, kroppen min er sliten, stiv og støl....

nå er jeg stappa mett, men jeg spiser læll!!

er det mulig?!?!!?

blææ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat lest igjennom hele tråden din, du har jo gått ned masse:) Super bra, det er jo kjempe flott!!! Så flink du er!! Det er vel en av de berømte vekttersklene som plager deg litt nå, så hold oppe motet,så skal du se at 90- tallet snart viser seg igjen:)

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

på vekta som plager meg.. jeg VIL VIL VIL!!

ikveld skal jeg på kino, håper det ikke blir som sist at jeg mesker meg med popcorn og sjokolade.. og kebab haha :))

neida, skal klare meg..

 

Lillemann sitter og spiser popcorn nå, han får det på lørdager...

Det frister ikke akkurat nå!

Jeg koser meg med et glass pepsimax.. er ikke så godt som før, men da føler jeg at jeg koser meg med noe på en måte læll.. :/

vanskelig og forklare!

 

ikke har det blitt trening idag heller, ribbeina mine er helt ute på kjøret!

auauauau!

 

 

Ha en fin kveld alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

Gjeeeesp, ble sent på meg i går og tidlig på gutten idag.. Men sånn er livet! Var på kino i går, ble "De gales hus" !

Den var ikke så bra som jeg trodde, jeg hadde sikkert gleda meg altfor mye til filmen.. Men den får man til å tenke å ikke ønske å bli psykisk syk... Hu som spiller hovedrollen var kjempe bra, jeg liker hu dama!

Men ellers var ikke filmen noe særlig sånn egentlig!

 

Gikk bra med spisinga i går, heldigvis.. ble ikke noe godteri på kino`n heller, selv lukta av popcorn og alt det andre frista ikke :-)

 

Så det var da enda godt.. samboeren min har tatt bort vekta, så nå får jeg den ikke før onsdag... Like greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var ikke helt sikker på om jeg skulle skrive en komentar til det med å ønske å se 90 tallet på vekten for det virker sikkert litt patetisk og lite trøstende, men altså, jeg er akkurat der jeg og og problemet er at jeg har vært der så alt alt for lenge - at det ikke skal være mulig å lure kroppen til å slippe det lille (for min del ca 3 kg) for at jeg skal kunne veie noe med 80 og noe...:) jeg har "hengt" her i overkanten av 90 det siste halve året, på tross av iherdig kursdeltagelse og trimming...hva skal man gjøre??

snakket nettop litt med mannen min ved frokosten om akkurat det. han har ikke nevnt eller beklaget seg èn eneste gang på 35 år vedrørende mine opp og ned-turer i forhold til vekten, men nå sa han at han syns jeg skulle slutte å ha så mye fokus på å gå ned i vekt og ha mere fokus på at jeg spiste sundt, at jeg var sund og i god form - og det er jo såååå riktig og jeg skal virkelig prøve nå, slappe litt mer av i forhold til vekten - men fortsette å spise 13-1600 kcal pr dag og trimme.

i morgen kveld er det siste kurskvelden av 5 kurs og nå vil jeg prøve selv litt igjen, håper det går...

ja det var kanskje ikke så mye trøst i denne personlige salven - men det gjorde meg godt å skrive det :-) :-)

ha en strålende dag der du er ... og alle andre der de er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

Jeg vil ha svar uansett, positivt eller ikke!

Sånn tåler jeg!

Har ikke fått sjekka vekta idag, som sagt så er den gjemt bort..

Ikke at den var så vanskelig og finne, jeg bare fant den uten å lete engang jo! Men den står høyt oppe og jeg akter ikke å ta den ned.

Det dumme idag er at jeg kun er på mitt andre måltid, jeg og lillemann har sovet noen timer, så jeg sov meg igjennom et måltid!

Shjitt au, jeg har spist nå, med en gang vi stod opp!

Skal bare la maten synke ned nå, så skal vi gå oss en tur ned til kirkgården og tenne lys til mora mi!

 

PS: hvorfor roter mannfolk mer enn de rydder?!?!?!?!!??!!? ARGH!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

Jeg er så sugen på taco.. skikkelig god gammeldags taco med masse rømme og enda mere ost.. sliter skikkelig idag... var på butikken, tok med en pakke skjell og lefser, men la det tilbake igjen! hadde jo angret i mårra.. og jeg vet jeg kan spise litt, men det er MYE som frister...

Satt på jobb i dag og tenkte at jeg bare skal glemme alt og fortsette som før, at jeg sikkert ikke klarer det her allikavel...

MEN, sånn skal jeg IKKE tenke..

Selvfølgelig klarer jeg det her, selvsagt får jeg det til....

Jeg ønsker det jo, jeg er så motivert, men føler jeg får liten..

Hva skal jeg kalle det, føler liksom meg litt alene..

Utenom det her inne så har jeg jo ingen å snakke med om det...

Samboeren min, men han VET jeg jo liker meg uansett...

Og nå skal jeg komme meg ned på den vekta jeg ønsker, i første omgang nå er det 85 kg.. også ned til 80.. også tar jeg det derifra.

 

Føler bare at det er en sytedag, jeg skal da klare det..

Skal lage meg knekkebrød og kose meg etterpå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gla'slank

Hei.

 

Lenge siden siste, men her er jeg. Og når jeg leser julebrus så tenner alle brusantenner hos meg...Dahls julebrus er den beste brusen som fins, og med den i butikken så kjenner jeg at hverdagens fristelser skal bli hakket verre...

 

O jul med din glede...det er jo så alt for tidlig. Skal ned en kilo til eller to før jul!!

 

R.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

Lillemann våknet som vanlig tidlig, men måten våknet på idag var bare så koselig at jeg klarte rett og slett ikke å være trøtt...

"mammaaaa.. maaammaa, hær e æææ " :))

varmer hjertet mitt og jeg ble glad!

 

Tacosuget er over, jeg vant denne kampen :-) Jeg gjorde jo det..

Jeg la jo tilbake pakken.. og gikk hjem og spiste fiskekaker istede!

Også kjøpte jeg meg litt finere knekkebrød, det jo nesten som å skeie ut det også, hehe!

 

Idag skal vi på sykehuset med gullet, vi er noen turer der, frem og tilbake.. Blir utrolig lei av det, men vi har ikke noe valg.

Smører med meg et par knekkebrød jeg, så har jeg..

Istedefor å kjøpe den drittmaten i kantina der...

 

Det regner bra her, utfordringen ikveld blir å holde seg unna kaker på foreldremøte der jeg jobber..

Men tror det skal gå greit, jeg synes faktisk det er litt flaut å spise med andre.. Tror de tenker " hu har vel fått nok kake"

For det er jo sånn jeg tenker og...

Men hør noe annet ufint jeg tenker da... Når jeg ser andre som er tjukke, gjerne tjukkere enn meg.. " vil de ikke gjøre noe med det?"

Og andre ganger får jeg bare lyst å gå å gi en klem og....

Jeg vet jo hvordan det er!

 

Må prøve å komme meg på trening ikveld, har ikke vært på evigheter.. Rett og slett fordi ribbeina har vært ødelagt og fordi jeg har vært mye alene med snuppen...

Men føler meg ready 2 go igjen idag, så må få til step ikveld!

 

Håper alle sammen får en flott dag!

Det skal jeg prøve på, til og med på sykehuset!

 

 

 

Dette klarer vi!! selvfølgelig klarer vi det!alle sammen!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Umuligejulie

Åhh... Kjenner meg så igjen på hvordan du har det. Og jeg føler meg åh-så- lite-flink. Fra torsdag til i går har jeg bare skeiet ut i flere dager, torsdag på tapasfest med jobben, med masse digg, kake og vin, fredag bursdagsfeiring på italiensk restaurant med pizza, cola og tiramisú, lørdag bursdagsfeiring med mamma og pappa med pølser og eplekake og is, søndag caffe latte og scones på cafe (men da gikk vi ihvertfall tur), og mandag potetgull og cava foran TV'n (men jeg trente, da). Lørdag, søndag og mandag gadd jeg ikke engang å føre dagsrapport.

 

Og idag har jeg hodepine.

 

Men nå får det være nok! I dag er en ny dag, og jeg ser meg ikke tilbake. I går handlet jeg masse sunn mat (selv om potetgullposen også ble med), og den skal jeg kose meg med (maten altå, ikke potetgullet, det kan ligge der og bli seigt)!

 

Jeg vil også gå ned 2 kg før jul.

 

Og så oppdaget jeg at jeg har en skikkelig støttespiller i lillemor på 2 1/2, da jeg sa at jeg egentlig ikke hadde noe lyst til å trene i går:

 

"Mamma, du må gå på trening, skjønner du, for du må bli så sterk at du kan løfte begge barna dine på en gang!"

 

Dette greier vi fint! Vi er jo kommet et langt stykke allerede. Og det må være lov med en hvilepause i motbakkene.

 

Klemz. J.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkeboillafeita

har holdt meg til måltidene mine, var i selskap hvor jeg drakk VANN og kun spiste noen druer... og de tok jeg egentlig fordi jeg følte at jeg måtte.. merkelig.. jeg tror de tenker at jeg ikke tørr å forsyne meg fordi jeg tror at de tror at jeg er tjukk... hvis noen skjønner?!?!

 

Har ikke vært på vekta siden noen dager, husker ikke når :-)

Tipper jeg skal våge meg på vekta igjen på fredag, men håper jeg klarer å holde meg lenger..

 

Prøver også å ikke være så opphengt i vekta, merka godt at ytterjakka mi (som jeg brukte for 4 år siden) er passe og idag fikk jeg tilogmed en hettejakke under... også klarte jeg å sitte med den..

Må sjekke at jeg klarer å sitte i ting, kanskje fordi jeg sitter så mye?!?!

hehehehe :-)

 

Kom meg ikke på trening idag, men i mårra skal jeg gå tur, til legen og tilbake, det er ca 20 min hver vei..

Er ikke så greit den uka samboeren jobber kvelden...

 

men men, alt i alt en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...