Gå til innhold

Senior-opplegg: Ned 4 kg. før 20. februar


Anbefalte innlegg

I dag veide jeg middagsmaten, jeg også! Svineknoke med kålrabistappe. Det synes jeg er så fantastisk godt, at da overspiser jeg fort. Derfor - 180 gr kjøtt og 140 gr stappe, og magen ble god og mett :)

 

Og det etter å ha spist stor lunch - høye smørbrød på Bristol - med venninner i dag. De drakk jo vin, men som bilist ble det Pepsi max på (heldige) meg. Etter disse to store måltidene blir det ikke mer mat i dag. Vekten i morges: 61,2 kg.

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si du er standhaftig Markise! Du fortsetter jo å gå ned i vekt.....

Her jobbes det hele tiden med å ikke spise ting jeg ikke skal spise. I går ble det likevel EN rute melkesjokolade (men bare en), ost, både noen skiver hvitost og parmesan, og noen svisker og et par aprikoser. Men de er i det minste talt i hodet mitt!

ala

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes DU er kjempeflink og standhaftig. Jeg skal ikke lenger ned enn nå, men jeg må bare innrømme at det er deilig når klærne sitter løst og ledig. Føler meg fin :D. Men - fin bare MED klær! For uten ser jeg at fyllet mangler under huden :(. Sånn er livet.

 

Min ekte-Mann kaller meg pt for "streken" :D. Jeg minnet han om at da vi møttes var jeg 57-58 kg, men det er noen ti-år siden.

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huden mister stadig vekk mer og mer av sin fleksibilitet, ja, og er ikke særlig lekker lenger. Og det blir for lite styrketrening, ser det som eneste måte til å forebygge hengehud LITT på.

Forstår godt at din kjære kaller deg "streken". Drømmer som sagt også om 63 kg, men vet ikke om det er å anbefale. 65 går sikert greitt. Men noen av klærne mine passer først når jeg er nærmere 63. Det må sies at det er bortimot 20 år siden f eks en drakt jeg liker godt ble kjøpt, men det er veldig klassisk og derfor helt tidløs. Finner ikke slike plagg i butikkene i dag. Ringte forresten til en som tidligere sydde klær etter mål for å bestille time, men hun har jammen sluttet med det, dårlig gjort når jeg endelig hadde mannet meg opp til å ringe, - og definert at jeg er slank nok til å få en drakt eller to skreddesydd. Så nå vet jeg ikke helt....

ala

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte komme meg over på et normalt tastatur. Skummelt når tastaturet tar over, og når jeg skriver pære så erstattes bokstavene med pære-symbol! Jeg ble helt plaget :lol:

 

Men så til saken. Ala, den drakten din er sikkert praktfull. Enkelte kvalitetsplagg holder seg evig elegant og lekker, så jeg håper du får gleden av den igjen. Har selv en Max Mara ull ytter-jakke som jeg kjøpte i Italia i 1998, og som jeg har brukt hvert år siden. Den er akkurat like pen enda, og snittet oppfattes elegant uansett mote.

 

I dag har jeg huset for meg selv, og har jobbet med brøddeig, hengt opp ny-rensede gardiner, ryddet og ordnet. Deilig å få ekte-mannen ut :). Han storkoser seg på Båtmessen, mens jeg sitter ved kjøkkenbordet nå og nyter min te i fred og ro.

 

Praktfull dag. Masse fugler i buskene utenfor. VÅR i vente :)

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig middag med kyllingfilet i Creme Fraiche, blomkål og spelt-pasta. Sånt blir man god og mett av :). Nå gjenstår bare aftens-måltidet, og da blir det nybakt surdeigsbrød. Tenna løper allerede i vann bare ved tanken. Nå har det stått til heving i nesten 8 timer, og om et par timer skal det inn i ovnen.

 

I morgen starter jeg på den faste treningen igjen. Cykling (idiotisk navn?!)og styrketrening etterpå. Blir deilig å komme i gang igjen, for kroppen begynner å bli stiv :(

 

Om kvelden blir det Opera-besøk, og et er sjelden kost her i gården. Ser frem til det og. Egentlig mye å glede seg til ... :)

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis bedre i dag, så dette med litt ischias-vondt er vel noe som bare kommer og går. Da braker det løs med treningsstart på mandag :)

 

Operaen i går med forutgående middag. Det var jo spennende å se om menyen passet til min diett. Frykten var italiens pizza-restaurant, men det ble heldigvis et sted med mange valgmuligheter. Valget falt på en saftig burger med deilig salat til. Men jeg unnlot dessert og kake til kaffen ;)

 

Så spørs det aftenens selskap. Der spiser man jo det man blir servert, men jeg har uansett bestemt meg for å 0-stille alle påbegynte kalorier i kveld. Vi skal til en gourmetkokk, og da bare nyter man :)

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig selskapsmat i går. Så deilig å få være gjest i godt og lystig lag! Som sagt er vertinnen berømt for sin kokekunst,og hun skuffet ikke på dessert-siden heller. Ikke mindre enn 5 kakesorter ble servert til kaffen. Dajm-is-kaken var ufattelig god. Ala - var du der? Noen representerte i hvert fall din region, og man vet jo aldri :)

 

Så i dag har jeg prøvd å anslå kalori-inntaket i går kveld. Ett stykke hver av alle 5 kakene - Det må da minst bli 1000 kal? Og det etter en solid middag med hjemmelaget Barnaissaus. Blir spennende å gå på vekten i morgen.Det kan bli :o, eller :(,eller :D.

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om du hadde en fantastisk lørdagskveld! Både selskapet og serveringen. Nei, jeg var nok ikke der, hadde besøk av barn med feller. Dajm-kake er fantastisk godt, spiste flere stykker forrige helg hos min mor!

 

Denne helgen har jeg også spist og spist og spist, og drukket. Jeg er helt fylt opp av både te og suppe og jeg vet ikke hva. Magen er som en ballong i dag, ikke veldig lekkert. Og jeg regner med at alt det som har samlet seg opp vises særdeles godt på vekten. Vekten varierer sterkt, var ca 65 kg fredag morgen, og antar den er 67 eller mer nå. Som vanlig: rapport følger. Og jeg har gitt opp kaloritellingen for lenge siden, dette må jeg få til uten!

 

ala

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og med at vi ikke kjenner hverandre, kan det jo hende at vi en dag står skulder til skulder uten å vite om det :)

 

Jeg hadde jo en stor matdag lørdag, og en liten matdag søndag. Så min vekt viste 60,4 kg, og det er 400 gr opp fra fredag. Men såpass slingringsmonn satser jeg på er greit. Midjemålet går ned i hvertfall; 68 cm i dag :)

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på treningssenteret i dag for første gang på 3 uker. Godt å komme i gang igjen. Sykkel, styrke og streching - hjemme kl 13 for lunch, og så var egentlig dagen gått for alle andre fornuftige gjøremål.

 

Nå har vi seget ned i hver vår god-stol og ser TV og venter på at det skal bli sengetid :) Begge like lemster :D

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du bare 60 kg Markise? Forstår godt at din kjære benevner deg streken. Og at det er god plass under skinnet. Ikke pent å være for tynn heller. Vanskelig det der, når vi endelig har fått av oss noen kilo etter slit og strev og forsakelser, og så ikke skulle ta av mer..... Men 68 cm livvidde? Jeg har sikkert 83-84 eller så. Men den må jeg kanskje måle om morgenen, og ikke etter en liter med te og masse suppe :lol:/> . Og klesstørrelse 34 eller så? 38-40 her i gården, alt etter som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er den lykkelige eier av 60 kg. Og i fremtiden skal jeg prøve å ha 2 kg slingringsmonn derfra. Nå går jeg inn i alle klærne mine, også de som optimistisk ble innkjøpt litt for trange. Gifteringen er kommet over på riktig hand, for den ble etterhvert for trang for høyrehånden (var 56-58 kg dengang).

 

Jeg veier ikke maten så mye lenger, men etter 2 måneder med kontrollerte mengder, KAN jeg størrelser og kalorimengder. Så jeg håper jeg gradvis blir "friere" på området.

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den viktigste motivasjonsfaktoren min for å holde lett vekt, er at jeg begynner å få ganske uttalt hotleledds-artrose. Denne prøver jeg bevisst å holde i sjakk med Glucosamin, trening og gange, samt lett vekt. Alle damene i min familie er hofte-operert på den ene eller begge sidene, og jeg er så livredd for operasjon. Har protese-skrekk så det holder. Det hjelper ikke at alle sier at det er så greit og flott. Jeg tør ikke, og vil ikke ha fremmedlegeme innoperert; ikke før jeg MÅ :(

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg ikke tenkt på: min mor har operert begge hoftene, og mormor en eller begge..... Så jeg bør finne motivasjon i det samme som deg, med samme begrunnelse. Så ja, vi er i vedlikeholdsalderen og beveger oss fort over i reparasjonsalderen.

Er Glucosamin medisin eller en form for kosttilskudd? Ser ut til å være resptfritt i mindre mengder, googlet det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glucosamin har vært solgt i helsekost-forretninger i veldig mange år, og ganske nylig ble det også godtatt som legemiddel. Det betyr at man kan få det på resept hvis man må bruke det fast. Det er ingen sikre forskningsresultater som garanterer effekt, men praksis viser at mange har god hjelp av det. Andre ikke.Kan ikke brukes dersom man har skalldyrallergi, fordi det blant annet består at ekstrakt fra rekeskall.

 

Jeg har brukt det daglig i ca 4 måneder og tror jeg har glede av det.

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde glucosamin. det hjalp ikke meg. Men jeg kjenner flere som det har hjulpet. Det tar tid før virkningen merkes godt, har jeg forstått!

Markise. Det er sant at hofteprotese er bra - når smertene gjør at livet og bevegelsene livet krever, gir for store smerter.

Det er nå drøyt ett år siden jeg ble operert. Det funker!!!

Men jeg er ikke som dengang hofta fortsatt var helt fin. Jeg kjenner hofta/protesen til tider.

Likevel kan jeg si svært sterkt: Livets bevegelser er gitt meg på nytt. jeg går tur, kan jogge lett, kan elske uten smerte, kan snu meg....

jeg er veldig glad for den nye hofta!

Men: det er viktig å trene alle de små musklene som beveger hofta. Dersom de er sterke før operasjon, går tilhelingen mye bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar, begge to. Og flott beskrivelse av alt som er bedre/mulig igjen, kokko! :)/>

Det er nok forståelig at det blir litt annerledes med metall enn med bein i hoften. Min mor har en god og en vond hoft, men tror den som er vond er det fordi hun falt like etter operasjonen. Og mor har passert 80, og har nok trimmet for lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, takk for ærlig og gode opplysninger. Jeg blir så skeptisk når jeg får høre at det er "helt problemfritt" av noen nære kjente hofteopererte. Som du sier, ala, metall kan aldri bli som naturlig bensubstans. Men at protese er utrolig flott løsning når man kommer til det tidspunkt at smerter stopper bevegelser, er jeg ikke i tvil om. Der er ikke jeg enda. Men takk for ærlig beskrivelse, kokko. Jeg tror på deg!

 

Til så lenge skal jeg trene og trene :D

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagene flyr, og så var plutselig denne dagen også omme :huh:. Teater, middag, tv og avis - og så var dagen gått.

 

Måtte ha meg en tur i systuen for å gjøre klart for morgendagens søm. For etter værmeldingen å dømme, blir det en typisk innedag. Masse sne, og der står bilen med sommerskoene på. Jaja, det kan jo være godt å bli hjemme med god grunn. Ingen trening. Ingen plikter. Ser egentlig frem til morgendagen, som starter med nybakt surdeigsbrød :).

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgendagen er her, og vi kom oss til jobb på fornuftig vis, selv om det er skikkelig sleipt og glatt på veiene. Dagen "nytes" på jobb, titter ut på snøværet. OK i dag, men liker mindre at det er meldt så dårlig vær lørdag nå vi skal dra til fjells.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge skal dette været vare? Godt gjort å komme seg på jobb i dag! I dag hadde jeg blitt hjemme, uansett! Men ser at du "nyter" dagen på jobb, ala. Godt gjort :D

 

Her i huset blir det hjemmekos. Har innledet med frokost med smilende egg og nyrøkt, deilig laks fra Sjøveien i Asker (topp fiskebutikk/dagens reklame). Lunch om noen timer bestående av havregrøt. Skulle gjerne prøvet steel cut havregryn - det skal gi en god nøttesmak. Dagens oppgave blir å finne utsalgssted.

 

Så får resten av dagen gå seg til.

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sør har det også kommet mye snø, men dog ikke så mye som østpå!

jeg var ute og kjørte kl seks i morges - ikke lett!!!

 

Her i huset er ny koketopp på plass. Mannen er ryggoperert, så nå har jeg måttet trø til! jeg har prøvd meg både som "snekker og rørlegger".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er som snekrer og ordner opp, kokko. Det bare bekrefer at vi damer kan når vi vil! Håper det går raskt fremover med den nyopererte.

 

Hvilken type komfyrtopp har du investert i? Uansett tenker jeg at du - som jeg gjorde - først etter å ha fått montert inn ny topp, skjønner hvor "dårlig" den gamle var. Det er bare å godta at det er utvikling på alle områder - også på komfyrer.

 

Heldigvis er mye av sneen fra i går smeltet allerede. Vi hadde ingen problemer med å bruke bil med sommersko i dag. Avbare veier, sol og 8 grader. Så straks er våren tilbake :D

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...