Gå til innhold

Senior-opplegg: Ned 4 kg. før 20. februar


Anbefalte innlegg

45 km er jo ganskje langt!! Syklet med GPS i dag tidlig, og det ble neste 18 km, - og så er det like langt hjem omtrent, - sykler ofte en annen vei hjem. Årets første jobbsykkeltur. Så 45 km skal jeg også klare, tror jeg. Lykke til kokko, sykling er fin trim, kommer seg langt på kortere tid.

Fikk en time eller vel så det med styrketrening i går.

 

Sysakene har du finnet frem noen måneder for sent (eller for tidlig), - det er jo en typisk innevinteraktivitet, - eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ekte quilter syr bestandig. På godværsdager er det håndsøm. På regnværsdager legger man grunnen for håndsømmen, for eksempel lukkekanter og sånn.

Dermed blir det sykling og sport på deg, og søm på meg. Begge brenner vi for saken vår, og det er så BRA!!

 

Si fra før rittet ditt begynner, så skal vi heie på deg. Vi er gode på det, vet du :D

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye selskapelighet i helgen. Stor middag lørdag kveld og lang restaurant-lunsj på søndag. Defor ble det spennende å bestige vekten i dag, men det gikk over all forventning. Opp bare 200 gram sist uke.

 

Godt å komme i gang med eget mat-regime igjen i dag. Frokost med alminnelig Cottage cheese, så trening i 90 min, og så deilig lunsj med brød og egg. Dermed var jeg i gang igjen :)

Hilsen Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrke og utholdenhet i dag, pluss lang skogstur med barnebarna. sistnevnte blir lang tidsmessig, men kort i lengde :)

Vi har hatt full sommer her sør i dag, med sol og over 20 gr. Vidunderlig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skogstur med barnebarna er topp og en verdifull investering :)

 

Det var litt ugreit å reise fra landet der sør til nord. Fra shorts og tshirt til vindtett og dunjakke i løpet av 90 minutt. Jeg trøster meg med at været varierer så raskt nordpå, så plutselig blir det flott her også. Håper jeg :)

 

Skal nok bli noen turer med bryggesleng i løpet av uken jeg skal være her. Kanskje blir det en rekepose eller to også. I morgen skal jeg på venninnetreff med kaffe og vafler. Gleder meg.

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde det skulle bli en stille og rolig uke her nord! I stedet flakser og flyr jeg fra den ene avtalen til det andre. Kjempehyggelig venninnetreff i går. Virkelig vennskap fra gamle dager - varer forever! Nydelig :)

 

I dag sykehjemsbesøk, og deretter egentid for manikyr, pedikyr og hudpleie. Med andre ord - full pakke :). Fantastisk deilig luksus.

 

Men så var da også hele dagen gått.Og - utrolig nok sitter jeg og skriver huskeliste for morgendagen.

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det kjølig og litt regn i dag. Faktisk så nyter jeg det!

Med sykemeldt mann blir dagene så "fulle", jeg får ikke samlet meg og brukt dagene etter eget tempo! Fælt å si det, men vi gjør litt vel mye sammen! Med sol og varme bruker vi dagene ute og på hytta.

Med regn i dag, kunne jeg gjøre ting hjemme, som klesvask, litt strikking, litt data

+ litt "pusling"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjør også "bekymringsfullt" mange ting sammen. Planlegger at nå skal vi gjøre dette og hint. Det er nå koselig da. Og praktisk også. Vi synes det er fint begge to :)

 

Samtidig ser jeg at jeg ikke får gjort "mine" ting uten at jeg må redegjøre for det. Derfor har jeg innført tirsdag og torsdag som mine egne dager. Da kan gemalen gjøre som han vil, og planleggingen om andre ting gjelder fra morgendagen. Synes det fungerer. Jeg syr og koser meg i fred og ro, og tror vi begge er fornøyd slik :)

Markise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en smart måte å gjøre det på!

 

Her går det i sykkel! jeg har jo ikke noen jobb å sykle til, men jeg sykler til hytta når vi skal dit.

Sist uke ble det ca 70km. For meg er det mye :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har vel litt annen sykkel enn meg da - svart damesykkel med 5 gear og kurv :)/> Bruker kortere tid på å sykle til sentrum (4-5 minutter) enn å kjøre bil. Men - kjører likevel :(

 

Kjører til trening også, enda dit går jeg på 10-15 minutt. Må virkelig ta et oppgjør med meg selv :D/>

 

58 kg i dag tralala! 58,2 i går. Ligger og vipper mellom 58 og 58,6. Deilig å være på målstreken igjen, og nå må jeg prøve å ikke løpe ut i feil retning. Fort gjort når fristelsene ligger der de ikke skal :)

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjem til hus og mann i går etter 7 dager der nord. Var takknemlig for å få servert hans deilige og hjemmelagede karbonadekaker. Spiste 3 store, mot vanligvis 1. Så var det svensk rotmos til, og den var farlig god til karbonader. Så da spiste jeg ca 200 gram i stedet for 100 - til vanlig. Etter et slikt supermåltid, kunne jeg jo like gjerne fortsette og spiste 4 skiver landbrød med smør og brunost. Og så kom hvitvinen frem - alkoholfri, men likevel - og til det måtte jeg faktisk ha litt potetgull. Puhhh. Noen som kjenner seg igjen??

 

Det rare er at jeg ikke følte noe sterk metthetsfølelse, Overhodet intet ubehag. Bare skjønn og deilig grad av metthet. Kanskje man skal ha litt sånn ekstra av og til :) Glemte forresten å nevne de to sjokoladebitene jeg avsluttet evenementet med :D

 

I dag har jeg hoppet og trent, og har til og med avtalt time med PT. Det hadde gjort seg med litt mageruter og to fryktinngytende biceps braci...

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Back in business again. Cottage cheese'en er kommet på frokostbordet. Vekten også. Tror vel neppe jeg kalrer å holde vekten jeg har nå, for jeg har vanskelig for å kjenne metthetsfølelse. Så uten vekt på bordet, tror jeg nok fort at porsjonene blir for store.

 

Reiser på jentetur til utlandet i morgen. Bare for helgen, men likevel blir det luksusliv. Hotell, alle måltider ute, mye sosialt og mye mat og drikke og hygge. Gleder meg vilt!

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeflott helg. Og så-å mye god mat! Nei og nei. Det går jo bare ikke an å si nei takk. Hverken til forrett, hovedrett, dessert eller kaken til kaffen. Det eneste positive er at jeg drikker alkoholfritt, og der sparer jeg jo noen kalorier. Men vekten viste altså 2 kg mer i dag morges enn hva den gjorde for en uke siden. Jeg ser på det som en arbeidsulykke, og bokføre ikke før neste mandag - og regner det som "sannheten".

 

En kald og grå helg i nabolandet også. Jeg lengter etter sol og sommer :)

 

I morgen starter jeg med PT-timer. Det blir spennende å høre hva han sier om mitt forfalne legeme.

Hilsen Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom PT-time i dag. Ve-e-ldig fokus på ryggmuskulatur i dag. Han PT'en anbefalte meg å legge om kostholdet til mer kjøtt og fisk og ris. Skulle lage et forslag til meg. Det blir jo spennende. Snart blir vel temaet fettprosent og mageruter :). Det hadde vært stilig, men - heldigvis - den tid er nok forlengst over.

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg hatt 2 stk PT-timer, og det har vært lærerikt. Blant annet har jeg lært at styrketrening krever kunnskap og fokus, og at jeg antagelig trenger mange flere PT-timer for å lykkes i riktig muskelbelastning. Får nå se hvor viktig jeg synes dette blir fremover.

 

kokko - jeg har ramsløk i hagen. Hva kan jeg gjøre med den? Bruke i salat eller i annen mat? Jeg tar gjerne i mot tips til bruk, både av den og brennesle.

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motiverende og lærerikt med PT-timer, burde hatt det hele tiden for å bli drevet litt ekstra. Og vi har vel en lei tendens til å gjøre øvelsene slik at det er lettest mulig og gir minst mulig pine, - mens det ikke er det som er det riktige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er blitt anbefalt (av PT) å fortsette med timer fremover. I alt 20 timer, så bør jeg være selvgående, sier PT'en. Det vil koste den nette sum av ca 15.000 kr, og dermed er det uaktuelt. Synd det er så dyrt, for jeg må faktisk prioritere kronasjen min. Ja til en ting og nei til en annen. Da blir en muskuløs kropp taperen, til fordel for reiser og gode opplevelser med kjæresten :D

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer PT koster, ja! PT er jo noe vi alle burde ha, men som de færreste kan tillate seg å bruke penger på. Som deg må jeg også prioritere andre ting, der reiser er en viktig del!

Får god rettledning av trimkameraten også, - om jeg er mottakelig for tips fra han. Fint å trimme sammen. Men jeg er pinglete når jeg trener vekter, og hadde nok kjørt meg helt annerledes med PT, - som jeg også gjør i sal-timer. Det blir sjelde sal-timer, trimkameraten går ikke på saltimer annet enn spinning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her utkjempes det en daglig kamp mot vektøking og kalorier i kø! Så lenge jeg var på vei ned i vekt, var jeg faktisk ikke sulten heller. Men så må man jo si stopp på et tidspunkt, og jeg hadde allerede kjørt løpet et par kilo mer enn planlagt.

 

Det er jo velkjent, men like umulig å være forberedt. Når jeg først begynte å spise, ble det vanskelig å stoppe. Av og til spiser jeg så mye at jeg våkner om natten og er uvel. En hel boks lett-rømme til aftens, for eksempel..

 

Så nå registrerer jeg mat igjen, og jeg tror at jeg må fortsette med det inntil jeg har fått stabilisert vekten min på et normalinntak på 1600 kalorier. Prøver denne strategien i hvert fall. Og krysser fingrene B)

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg registrerer ikke, - fremdeles ikke!

Spiste is i går også, og resten av melkesjokoladen jeg kun skal ta en bil av på fredager. 3 biter = 25 gram = 140 kcal eller så. Men nå er det tomt. Trodde det lå en hel plate til her på kontoret, men det gjorde det ikke.... Og litt peccorino-ost, og litt brunost, - snop! Og mozarella- og tomatsalat til middag, slett ikke kalorifritt, det heller. Med brød med SMØR på, - det spiser jeg jo ellers aldri!

Litt for lite trim også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...