Gå til innhold

Senior-opplegg: Ned 4 kg. før 20. februar


Anbefalte innlegg

Så deilig vær! Nå er det virkelig påskestemning - med drivende hvit sne som smelter i skinnende sol og blå himmel. Og masse fuglekvitter. Svarttrost-paret vår er ofte på besøk utenfor kjøkkenvinduet, sammen med spettmeis, blåmeis og kjøttmeis. Og enda noen til. NÅ er våren her :)

 

Jeg strever med å øke kalorimengden hver dag, for jeg går fortsatt ned i vekt. Jeg blir sulten og spiser til jeg ikke er sulten lenger. Og da er dagens matmengde perfekt. Det er ikke lett å snu en stålkontroll-trend i motsatt retning, men speilet sier meg at nå er det nok!

 

Vel, i kveld blir det stort måltid med dessert og vaffelkaker til kaffen. Det får være innledningen til mitt forsett om 1300 kal daglig.

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skiftende vær og føreforhold i dag. Ser ut til at vi kan ta i bruk terassen etterhvert. EkteMannen sitter allerede der og smiler mot solen. Med en øl i hånden. Og har de varmeste anbefalinger for å lokke meg ut også! Fortsetter suksessen fra i går, og har allerede bevilget meg 3 hele vaffelplater med Toro posevafler. Utrolig usunt og kaloririkt - 306 kal/100 g - og utrolig deilig :). Kan hende de tapte kiloene kommer raskt tilbake nå...Må skjerpe meg.

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treningssenteret har ikke timer for oss seniorer i påsken, så da må vi ut på tur. Solen lokker, og vi lar oss rive med. Rusletur i nærområdet ga oss greie oppdateringer. Litt kald vind i dag, som gjerne kan utebli i morgen. Lange, fine lyse dager nå :)

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er båtpussen i gang! EkteMannen vasker og gnir på skuta, og begge skinner de i solen :D . Har litt dårlig samvittighet for ikke å delta, men jeg synes det er for kaldt. Og - vi trenger jo ikke gjøre alt sammen, heller. Far pusser båt. Mor syr og ordner hus. Det må da være greit?

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig laksemiddag - stekt i ovn med chilisaus og basilikum. Parallelt med ovnstekte poteter og grønnsaker. Etterpå smaker kaffekoppen himmelsk!

 

Registrerte måltidet på GR, og ble forbauset over hvor kaloririk laksen er. 230 kal/100 g. Da blir det ikke mer enn ett stykke, men det er vel egentlig nok. Var i hvert fall det jeg endte opp med.

 

Mett nå, men gleder meg likevel til aftens. Da blir det en skive av nybakt, grovt surdeigsbrød med byggryn. Litt mindre heving da, men tar det igjen på smaken.

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prøver oss på gåturer på myke stier, 20-30 minutter er nok. jeg er følge!

Det går utrolig fint fremover!

Takk og takk!!!!!

Datteren var innom oss, spiste middag og laget boller med vaniljekrem til oss - før hun reiser til fjells i morgen.

Tenker vi får det bra her langs kysten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk vær i dag også. Ordentlig båt-puss-påske! Etter en lang og fredelig frokost med Aftenposten eAvis, planlegger vi nå dagens aktiviteter. Først en god tur langs fjorden for å inspisere blomstringen, så forefallende (båtpuss for gutta, forberede til middagsgjester for husets kvinne etc). Og så MÅ jeg jo få frem påskepynten! Den glemte jeg i fjor :D

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God påske!

Så flott at formen er stigende i sør, kokko, og her litt lenger nordøst er det friskt ute, men antydning til sol i dag også og egentlig et flott hjemmepåskevær!

Nyt dagen og hverandre, - og litt båtpuss og annet forefallende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart å tenke på så fort dagene går! I morgen er den "lange" påsken over, og hverdagen er her med sitt program. Vi nyter lang frokost, og beundrer den vakre hr Bokfinken som koser seg rett utenfor vårt kjøkkenvindu. Fru Svarttrost sitter i busken rett over bokfinken, og har all verdens tid. Kjøttmeis, blåmeis og spettmeis er ivrige gjester i solsikke-bøttene til alle sine måltid. Dette er et deilig skue og en underholdning som vi aldri blir lei av :)

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag morgen og veiedag. Til tross for hjemme-påske, har nok fristelsene blitt for store for meg. Det ser jeg tydelig på vekten. Opp nesten 1 kg! Det har jo blitt noen store måltider (uten vekt) med is og Baileys til dessert. Før kaffen og kakene og Twist. En Twist har forresen nesten 50 kalorier, så den er det helt slutt med nå :angry: Men sånn er jo dette vekt-livet - ett skritt frem og to tilbake :o

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gi opp kokko. Snart kommer motivasjonen til deg også, og da kan du ta i et tak :) . Det nytter ikke hvis man ikke er gearet på saken; det er helt sikkert. Dette er vel sånn vi har hatt det i flere år, hvor en av oss er lystig på vei ned, mens andre sliter motsatt vei.

 

Det jeg tror jeg får til denne gangen, og som har vært vanskelig før, er å ta meg inn igjen etter at jeg har sprukket i matprogrammet. Det er i så fall litt godt, for da kan jeg tillate meg utskeielser av og til. Det trenger likevel ikke være hver eneste dag.

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kokko - jeg så også det båt-innslaget i påsken. Det var ikke meg. For det første har vi seilbåt, og for det andre har båten vår spansk navn og for det tredje veier jeg nå under 60 kg :)

 

Men - det er jo det spennende med denne formen for kommunikasjon. Plutselig er vi der - nær hverandre - kanskje uten å vite om det - før brikke etter brikke faller på plass, og man kan si "kokko"???? Artig tanke :D

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på formiddagslunsj med 4 glade damer. Hadde antatt at det ville ta en times tid, og så ble det 3 timer. Herlig befriende med uhøytidelige trygge damer med masse godt humør :D

 

Dermed ble formiddagsmenyen endret i dag. Fra surdeigsbrød med egg, til biff med tilbehør. Deilig "galskap" :).

Hilsen Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening i dag. 40 minutt sykling og deretter styrketrening. Deilig å komme i gang igjen, og deilig å bli litt lemster i legemet. Er nok noe helt annet å rusle rundt i Roma's gater..... :o. Synes jeg så 20 grader der, så du har det nok fint nå, ala.

 

I dag var det veiedag, og vekten var uendret. Dermed håper jeg at jeg er i gang med å stabilisere meg på 58-59 kg.

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke så veldig varmt i Roma, men litt varmere enn her. Med en del vind var det egentlig ganske friskt og kaldere enn forventet, men fint for å gå turer, men ikke varmt nok til middag på uterestaurant, - ikke alle lunsjer heller, forresten. Godt med et avbrekk i hverdagen (selv om det nettopp var påskeferie).

 

Vekt på 58-59 kg Markise!!? Det er jammen lav vekt! Så lite ønsker jeg ikke å veie, faktisk, tror jeg blir altfor skrukkete i så fall.... Jobber fremdeles mot 65, og veien har blitt litt lenger å gå igjen etter påske og turen i forrige uke.

ala

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg meldt meg på sykkelritt den 13.6. Alder ingen hindring!

Rittet er på 45km.

Derfor blir det sykling på meg fremover, med noe styrketrening.

I dag ble det 16km, på tirsdag 10km.

Uendelig mye mer enn ingenting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...