Gå til innhold

10 kilo på 10 uker?


Gjest MissAsh

Anbefalte innlegg

Gjest Saftsuse

Hei Krapylet!

 

Takk for svar og tips :)

Jeg pleier å veksle mellom to treningsvideoer. Annenhver dag trener jeg 50 min pilates (der er det iallefall fokus på magen!) Og så trener jeg 30 min med generell styrketrening de andre dagene. Det vil si like lang tid på mage, rumpe, bein og armer.

 

Jeg regner med at det kanskje er mangelen på kondisjonstrening som utgjør problemet... Som du er inne på finnes jo magemusklene der inne et sted, det bare sitter så masse fett utenpå at de ikke synes ! Så jeg får vel bite i det sure eple og begynne med jogging eller sykling... Det er sikker sant som du sier, at det går seg til når man bare kommer i gang!

 

Har du forresten erfaring med pulsklokke? Jeg har vurdert å skaffe meg det. Tenker at det kanskje vil øke motivasjonen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 558
  • Created
  • Siste svar
Gjest Krapylet

Hei igjen!

Har ingen erfaring med pulsklokke, men har tenkt på muligheten å skaffe meg det selv også. Men jogger på ellipsemaskin som måler puls og kcal mens man trener, så selvom det ikke er helt nøyaktig så ser man ihvertfall cirkaresultatene av hva man gjør, og det er motiverende nok for meg!

 

Jeg anbefaler deg ihvertfall å prøve litt kondisjonstrening, og hvis du ser resultater etter et par uker, så vet du jo at det er verdt det, og hvis ikke så er det jo bare å gå tilbake til hva du har gjort ellers..

 

Hva slags butikker får man pulsklokke i? Bor ikke i Norge, og aner ikke helt hvor jeg kan få tak i en.. Hjelper liksom ikke så mye når jeg får navn på butikker ettersom jeg ikke kan gå i de....

 

Og nå over til noe kjempepositivt! Kommer rett fra behandling nå. Det har gått 2 uker siden sist, og det har gått bra!! Så nå skal vi prøve å kutte ned til annenhver uke fast! For 3 mnd siden trengte jeg 2 behandlinger i uka for å greie og bevege meg bittelittegranne! Er kjempeglad jeg!

 

Krapylet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doppler
Hei Krapylet!

 

Takk for svar og tips :)

Jeg pleier å veksle mellom to treningsvideoer. Annenhver dag trener jeg 50 min pilates (der er det iallefall fokus på magen!) Og så trener jeg 30 min med generell styrketrening de andre dagene. Det vil si like lang tid på mage' date=' rumpe, bein og armer.

 

Jeg regner med at det kanskje er mangelen på kondisjonstrening som utgjør problemet... Som du er inne på finnes jo magemusklene der inne et sted, det bare sitter så masse fett utenpå at de ikke synes ! Så jeg får vel bite i det sure eple og begynne med jogging eller sykling... Det er sikker sant som du sier, at det går seg til når man bare kommer i gang!

 

Har du forresten erfaring med pulsklokke? Jeg har vurdert å skaffe meg det. Tenker at det kanskje vil øke motivasjonen :)[/quote']

 

 

Jeg instruerer en Mage/Rygg time. Og jeg pleier å starte timen med å forklare mine damer at de får IKKE flat mage av å gjøre mageøvelser. Skal du ha flat mage må du trene kardio. Feks sykling, jogging, rask gange, aerobic, step, spinning.. Og så må du samtidig trene styrke for å vedlikeholde muskelmassen din, og selvfølgelig øke den. Men fettet på magen må du altså ta med kardio..

 

Pulsklokke er gull! Du får kjøpt dem i de fleste sportsbutikker, både på nett og i butikk. Jeg har nå en polar f11, og den er utrolig bra. Den teller kcal når jeg trener, den lager treningsprogram for meg og den (!) gir meg pokaler når jeg når målene mine. Det er motiverende og gøy. Dessuten er den behagelig å ha på, både selve klokka og beltet. Hadde en før som jeg fikk av iform, men den var ikke pålitelig eller behagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags butikker får man pulsklokke i? Bor ikke i Norge' date=' og aner ikke helt hvor jeg kan få tak i en.. Hjelper liksom ikke så mye når jeg får navn på butikker ettersom jeg ikke kan gå i de....

Krapylet..[/quote']

 

Sportsbutikker der du er - helst for sykling og sånt, eller på nettet. Jeg kjøpte min på nettet. Det er litt kølete i norge med toll og sånt, men for oss som bor "på grensa" går det fint å bestille Poste Restante til et svensk kontor og det er som kjent ingen toll innen EU. Så jeg innehar nå en polar-pulsklokke fra en britisk butikk. (http://www.parkerwear.co.uk), men da må man selvfølgelig ha bestemt seg for hva man vil ha.

 

Det er jo bare å google merkenavnet til man finner en pris man orker, en butikk man synes virker skikkelig og finne ut om de sender dit du er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krapylet
Sportsbutikker der du er - helst for sykling og sånt' date=' eller på nettet. Jeg kjøpte min på nettet. Det er litt kølete i norge med toll og sånt, men for oss som bor "på grensa" går det fint å bestille Poste Restante til et svensk kontor og det er som kjent ingen toll innen EU. Så jeg innehar nå en polar-pulsklokke fra en britisk butikk. ([url']www.parkerwear.co.uk)[/url], men da må man selvfølgelig ha bestemt seg for hva man vil ha.

 

Det er jo bare å google merkenavnet til man finner en pris man orker, en butikk man synes virker skikkelig og finne ut om de sender dit du er.

 

Dette høres jo ikke ille ut. Bor i Irland, så er definitivt i EU! Men jeg kan ingenting om pulsklokker, så har du/dere tips om hva slags pulsklokke som er billig og bra? Er tross alt student, så har ikke ubegrenset med midler....

 

Sportsbutikker er det nok av her, og nettet er jo alltids en mulighet, men greit å vite hva jeg bør se etter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tør ikke anbefale noe. Jeg leste anbefalinger og reviews på nettet til jeg ble sår i øynene. Og jeg har hatt min i en uke.. Jeg *tror* polar er markedsleder, men om det er bra eller ikke vet jeg ikke.

Du finner en del info om produktene på

http://www.pulsklokke.no/ eller http://www.polar.fi/en/

Reviews finner du lett om du googler typebetegnelsen.

 

For meg var det et minstekrav at den skal kunne regne kalorier, samt ta hensyn til mitt kjønn, alder og vekt i tillegg til pulsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doppler
Dette høres jo ikke ille ut. Bor i Irland' date=' så er definitivt i EU! Men jeg kan ingenting om pulsklokker, så har du/dere tips om hva slags pulsklokke som er billig og bra? Er tross alt student, så har ikke ubegrenset med midler....

 

Sportsbutikker er det nok av her, og nettet er jo alltids en mulighet, men greit å vite hva jeg bør se etter...[/quote']

 

De billigste fra polar koster ca 1000 i Norge, så du kan sikkert få dem billigere. Du får bare se på modellene og finne ut hva slags funksjoner du trenger. Tror egentlig jeg hadde klart meg fint med en F6 i stedet for F11, men på den andre siden. Jeg digger duppeditter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krapylet

Så hva er de store forskjellene på modellene? Jeg regner med at for å få nogenlunde riktig måling av forbrente kcal bør man legge inn høyde, vekt, kjønn og alder. Men utenom dette, hva er de store forskjellene?

 

På maskinene jeg bruker på treningsstudio viser de forbrente kcal og puls mens jeg trener, men ser at det er et relativt stort avvik i forhold til hva jeg får opp på registreringssiden her på vektklubben.no.. Men på disse maskinene legges bare alder og ca. vekt inn.

 

Går ellers mye turer, og synes det hadde vært greit å vite litt mer nøyaktig enn hva jeg kan si med om jeg har gått fort eller middels.. Her i Irland er det jo gjerne mye ekstra motstand med vind, noe jeg regner med har litt å si på hvor mye energi man bruker. (to timer gange i hard motvind er TUNGT!!)

 

Jeg så at den pulsklokken som på nettbutikken til GR koster 1190 el, på nettsiden jeg fikk oppgitt her var på 62 pund = 585 kr, så det er jo ikke så ille. Men jeg skulle gjerne hatt noen tips til hva som er fordeler og ulemper ved de forskjellige duppedittene.. ja, jeg er en duppedittfan jeg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titter innom igjen' date=' jeg, etter å ha vært borte et par uker.. :) Ser at dere fremdeles er like flinke! Bra jobbet og veldig inspirerende :)

 

jeg har ikke vært flink på å oppdatere her inne, men følger planen og ligger på mellom 1300 og 1600 kalorier per dag. Prøver også å trene så ofte som mulig. Det blir mest styrketrening på meg, for jeg kan egentlig ikke fordra kondisjonstrening. Og det er jo synd, for det er jo sånt som virkelig forbrenner kalorier!

 

Men vekta går nå nedover i et ok tempo heldigvis :)

 

Det eneste som irriterer meg er at magen ser ut til å forbli like stor! Jeg skjønner det ikke :) Jeg har tatt av nesten 5 kg siden jeg begynte, men har ikke gått ned i antall centimeter rundt livet... Og det er jo der jeg helst vil ha dem bort! Er det noen som vet hva som kan være årsaken til dette?? Noen tips til å minke magemålet..?[/quote']

 

 

Har du målt blodsukker noen gang? Vet ikke hvilken BMI du har eller alder? Insulinresistens og høyt midjemål kan stå i sammenheng. Ellers tror jeg det er vist at fett rundt midjen er det som responderer best på trening ( adrenalinet tror jeg - har flest reseptorer for adrenalin) i motsetning til hoftefettet som ikke responderer like godt på trening. Jeg syns for min del at kondisjonstrening er veldig effektivt når jeg vil gå ned i vekt.

 

En annen ting er at vi er alle forskjellige - jeg for eksempel blir ikke kvitt fettet på rumpa uansett hvor slank jeg blir, eller jeg gjør vel det, men da blir ikke resten noe fint. Så må nesten bare like den kroppen man har også. Tipper du har mer snerten rumpe enn meg f.eks. At det er lett å fokusere på en ting man ikke liker ved kroppen?

 

Jeg trener med pulsklokke og et 4x4 konsept som er utviklet av forskere i Trondheim og som flere kjente norske idrettsutøvere bruker. Det som er fordelen her er at du MÅ trene ut fra dine forutsetninger. Dvs at du kan ha en like god treningsøkt som en toppidrettsutøver selv om du går fort i litt oppoverbakke og han/hun løper i 16km/t, fordi det er din puls som sier om du tar hardt nok i. Og du blir ikke mer sliten enn at det er overkommelig. Det er bare 4 minutter hard innsats med 3 minutters aktiv pause og så 4 minutter igjen - i alt 4 4 minuttere, 3 minutter mellom hver og 10 minutter lav intensitet til oppvarming og 10 minutter til nedgiring. Dette øker forbrenningen over de neste 24 timene. Jeg forbrenner ca 600kcal på 45 min. Si fra hvis du er interessert, så kan jeg forklare mer om pulsverdiene og sånn.

 

Lykke til uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hva er de store forskjellene på modellene? Jeg regner med at for å få nogenlunde riktig måling av forbrente kcal bør man legge inn høyde' date=' vekt, kjønn og alder. Men utenom dette, hva er de store forskjellene?

 

På maskinene jeg bruker på treningsstudio viser de forbrente kcal og puls mens jeg trener, men ser at det er et relativt stort avvik i forhold til hva jeg får opp på registreringssiden her på vektklubben.no.. Men på disse maskinene legges bare alder og ca. vekt inn.

 

Går ellers mye turer, og synes det hadde vært greit å vite litt mer nøyaktig enn hva jeg kan si med om jeg har gått fort eller middels.. Her i Irland er det jo gjerne mye ekstra motstand med vind, noe jeg regner med har litt å si på hvor mye energi man bruker. (to timer gange i hard motvind er TUNGT!!)

 

Jeg så at den pulsklokken som på nettbutikken til GR koster 1190 el, på nettsiden jeg fikk oppgitt her var på 62 pund = 585 kr, så det er jo ikke så ille. Men jeg skulle gjerne hatt noen tips til hva som er fordeler og ulemper ved de forskjellige duppedittene.. ja, jeg er en duppedittfan jeg også![/quote']

 

 

Hvilken vei går avviket? Sier tabellen for aktivitetene flere eller færre kcal enn det som står på maskinene? Pulsklokke verdiene mine og tabellen her inne sier omtrent det samme på løping i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hyggelig å høre fra deg igjen!

 

Dessverre er det umulig å punktslanke kroppen. Og magefett er blant det som virkelig er vanskelig å fjerne' date=' ihvertfall for kvinner. Det som er viktig er en kombinasjon av forskjellige treningsformer. Nå vet ikke jeg hva eller hvordan du trener vanligvis(jeg ser du sier styrketrening, men det kan være så mangt..), men en kombinasjon av

kondisjonstrening og styrketrening, med øvelser spesifikt for magen er visstnok det mest effektive.

 

I tillegg er det viktig å gjøre mageøvelsene riktig. Veldig mange gjør dem feil, og det vil da ikke ha like god effekt. F.eks ved sit-ups er det viktig å tenke at man trekker navlen inn mot ryggraden, og holder den slik hele veien. Da får man skikkelig tak på musklene. Det er også viktig å trene alle de forskjellige magemusklene, tverr-, side- og skråmagemuskler. All kjernemuskulaturtrening vil hjelpe deg med dette.

 

Jeg har dessverre ingen fasit, men dette er de rådene jeg har fått når jeg har lett etter svar på samme spørsmål! Og hittill virker det som om det fungerer for meg, med et tap på 1-1,8 cm i uka rundt midjen!

 

PS! Med all kondisjonstrening er det de første 5-10 min som er verst, etter det kommer man over kneika, og det er ikke like ille lenger. Det oppmuntrer jeg meg selv med hver gang jeg trener. Hater de første 8 min, men etter det kan jeg holde på ganske lenge, pleier å bli mellom 25 og 40 min jogging, rett etter 40 min sykling!

 

Lykke til![/quote']

 

Jogger du etter sykling?? Imponert! Jeg er så stiv i beina jeg, da at det bare er ubehagelig å løpe:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doppler
Så hva er de store forskjellene på modellene? Jeg regner med at for å få nogenlunde riktig måling av forbrente kcal bør man legge inn høyde' date=' vekt, kjønn og alder. Men utenom dette, hva er de store forskjellene?

 

Går ellers mye turer, og synes det hadde vært greit å vite litt mer nøyaktig enn hva jeg kan si med om jeg har gått fort eller middels.. Her i Irland er det jo gjerne mye ekstra motstand med vind, noe jeg regner med har litt å si på hvor mye energi man bruker. (to timer gange i hard motvind er TUNGT!!)

 

Jeg så at den pulsklokken som på nettbutikken til GR koster 1190 el, på nettsiden jeg fikk oppgitt her var på 62 pund = 585 kr, så det er jo ikke så ille. Men jeg skulle gjerne hatt noen tips til hva som er fordeler og ulemper ved de forskjellige duppedittene.. ja, jeg er en duppedittfan jeg også![/quote']

 

Den jeg har F11 har noen funksjoner jeg synes er ok. Den måler formen min, ut fra noe som heter ownidex. Det gir en verdi som du sjekker mot en tabell, og så kan du følge med på om du blir i bedre form.

 

Den beregner kcal, angir gjennomsnitts puls for økta, både i slag og % av maxpuls, samt høyeste oppnådde puls. Den viser i hvilken sone du har trent. Hvor mye av forbrenningen som er antatt fett av økta (jo lavere intensitet jo mer fett).

 

Klokka kan lage treningsprogram, med tre ulike forutsetninger. 1) vedlikeholde 2) øke 3) maksimere. Når målet for uka er nådd får du pokal.

 

F11 har mulighet for å overføre data til pc (har ikke fått det til enda, men har ikke prøvd så veldig) og da kan du analysere øktene dine. Den tar også vare på øktene dine på klokka. F6 har ikke mulighet for dataoverføring.

 

Gubben har en som er beregnet på løping. Den har mer funksjoner type stoppeklokke, rundetider etc. Den gir heller ikke ut pokaler.

 

Ang kaloriverdier så stemmer disse stort sett ganske bra med det som jeg får oppgitt her på GR. Den store forskjellen ligger i ski, for jeg går ikke fort eller sakte i følge disse sidene. Mer middels. Så da legger jeg heller inn verdien fra klokka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doppler
Hvilken vei går avviket? Sier tabellen for aktivitetene flere eller færre kcal enn det som står på maskinene? Pulsklokke verdiene mine og tabellen her inne sier omtrent det samme på løping i hvertfall.

 

Om det er avvik så er stort sett GR for snille med mengden kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk på vekta idag og tallet skinte nærmest mot meg' date=' jeg har tatt av 10,2 kg på 8 uker!!! Jeg tror jeg drømmer, det er helt fantastisk og jeg tar meg i å smile flere ganger allerede i dag. Noen kg igjen nå, så er jeg fornøyd med mitt nye jeg. Noen gode tips til magetrening? Har begynt å trene styrkeøvelser annenhver dag nå, slik at overkroppen også får kjørt seg. Herlig! Nå venter en herlig vår og sommer og slik det ser ut nå kan jeg være en av dem som koser meg i varmen i lette klær uten å føle at magen tyter ut og jeg kan pynte meg i fine klær, ikke romslige t-skjorter for å skjule mest mulig. Oj som jeg gleder meg! :)

 

Har forresten økt antall kalorier daglig og det er nok lurt, ikke minst for kroppen sin del når jeg mosjonerer så mye. Den trenger noe å jobbe med.[/quote']

 

Hei! Det var imponerende! Hvor mange kcal har du hatt per dag da? Og hvor mange trimpoeng? Går det an å spørre hva du veide i utganspunktet? Du trenger ikke svare om du ikke vil. Spør fordi jeg gjerne kunne tenkt meg samme resultat som deg, men er veldig usikker på hva jeg bør ligge på kcal - messig. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krapylet

Hei!

Her var det kommet mange svar!

 

Ja, det er nok som det ble sagt her, at jeg får flere kcal brent på registreringssiden på GR enn det jeg får på maskinene. Men maskinene gir meg det samme uansett hvor stor intensiteten min er, og uansett om jeg legger inn vekt eller ikke, derfor jeg har tenkt på pulsklokke, for det burde jo være litt forskjeller der.

 

Doppler, takk for opplysninger og sammenligninger på de modellene. Jeg tror nok ikke jeg trenger en klokke som lager opplegg for meg, ettersom jeg nå trener opp kroppen etter langvarig sykeopphold, og har mange ting jeg ikke kan gjøre, må egentlig bare lytte til hva kroppen sier.

 

Men er det Polarklokkene som anbefales?

 

Takk for mange flotte svar!

(nå har jeg forsovet meg, og må løpe på trening hvis jeg skal få noe ut av dagen, ellers er det altfor sent når jeg er ferdig!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meldte meg inn idag, etter 2 uker "egentrening" - som for øvrig har funka fint.

Veldig bra tråd dette, selv om jeg ser den er godt etablert - kan man bli med?

 

Er 1.61 cm, begynte på 71 kg for 2 uker siden (da min lege fikk meg til å gå på vekta for første gang på 5 år........) Er nå på 69 kg og skal ned i 62 kg. På max 10 uker...

 

Blir veldig inspirert av alle morsomme fortellinger om trening og hmm "mageproblemer"...

 

Tinis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meldte meg inn idag' date=' etter 2 uker "egentrening" - som for øvrig har funka fint.

Veldig bra tråd dette, selv om jeg ser den er godt etablert - kan man bli med?

 

Er 1.61 cm, begynte på 71 kg for 2 uker siden (da min lege fikk meg til å gå på vekta for første gang på 5 år........) Er nå på 69 kg og skal ned i 62 kg. På max 10 uker...

 

Blir veldig inspirert av alle morsomme fortellinger om trening og hmm "mageproblemer"...

 

Tinis[/quote']

 

Hei:-) Jeg ble med for noen dager siden. Syns det er fin motivasjon å se at det er andre som har samme utfordringer som en selv. Hyggelige folk her inne! Jeg fikk mange velkomstmeldinger når jeg kom, det får nok du og. Kan jo ønske velkommen jeg og, da, selv om jeg er ganske ny her jeg og :)

 

K :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er avvik så er stort sett GR for snille med mengden kcal.

 

Takk:-) Hadde en mistanke om det, ja. Men sjekket ut med pulsklokke og løp bare på 12 km/t og 8.5km/t på tredemølle, talte minutter - 20 min på hver tror jeg det var - og da fikk jeg samme kcal fra GR som fra pulsklokka mi. Men kanskje dumt å bli for opphengt i det og - viktigeste er vel at man prøver å redusere kcal inntak daglig noe også trener så mye man orker og har tid til, men kjenner det motiverer med trimpoeng og antall kcal innsats, hehe:-) Fint med treingsmotivasjon, forresten - ser du er flink til å gi treningsråd her inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissAsh

Vel, jeg har vært på skålen, og damn var ikke dette godt!!

hahaha, ... sa takker dere.

Tror ikke det var så ille som jeg skulle ha det til, men blir bekymret, er en manisk person som hele tiden oppdager ting som ikke er helt 100%, dette er med meg selv, bryr meg ikke om omgivelser og andre...

Anyway, takker for hjelpen folkens.

Slappet av, spiste litt fiber og vips så var det gjort.

Kom på at jeg hadde ikke spist gullerøtter på en uke to, kanskje dette gjorde utslaget fordi jeg brukte å spise en liten pose hver dag og hadde ingen problemer med "lá system".

 

Føler meg helt på topp.

 

Pulsklokke, o'boy har ikke jeg lyst på en... MEN, jeg står mellom nye løpe sko eller en puls klokke, venter jeg en mnd så sparer jeg MYE og kan kjøpe begge deler, valget kvaler... hm, må tenke på det.

 

Forresten dere, dette med livvidde... altså, har vært litt i til, begynt som sagt på noe og nitti tror jeg, MEN, kom til feldigvis over et målebånds bilde hvor målebåndet var plassert på midten, litt under kanskje, IKKE på det bredeste delen slik som jeg har gjort det-... nå er det 89, på det tykkeste vel og merke, gudene vet hva min virkelig livvidde er, hadde vært litt kjekt om jeg hadde målt feil... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg veide 75,3 kg når jeg begynte mitt nye liv :) Lå på 1300 kcal daglig og hadde minst 20 trimpoeng i uka. Jeg har en jobb der jeg går mye og i tillegg går jeg mye turer og begynte etterhvert med egenkomponert aerobic/jogge trening i stua med musikk på full styrke, skikkelig herlig. Nå trener jeg aerobic/styrke annenhver dag og i tillegg går jeg opp mot 20 000 skritt daglig de dagene jeg ikke trener også. Med andre ord så viser skrittelleren min rundt 20 000 skritt daglig. Jeg har begynt å øke litt på antall kalorier da jeg mosjonerer så mye, prøver å ligge på 1500 kcal nå, noen ganger gjerne mer. Skjønner at det er det mest effektive for kroppens skyld også, men noen ganger glemmer jeg av og spise og dermed blir det ikke alltid nok kalorier.

 

Jeg stortrives med mitt nye liv og er spent hva vekta viser på søndag :) Når jeg prøver mine gamle klær nå, så ser jeg virkelig hvor mye jeg har tatt av og det er en herlig og motiverende følelse.

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg veide 75' date='3 kg når jeg begynte mitt nye liv :) Lå på 1300 kcal daglig og hadde minst 20 trimpoeng i uka. Jeg har en jobb der jeg går mye og i tillegg går jeg mye turer og begynte etterhvert med egenkomponert aerobic/jogge trening i stua med musikk på full styrke, skikkelig herlig. Nå trener jeg aerobic/styrke annenhver dag og i tillegg går jeg opp mot 20 000 skritt daglig de dagene jeg ikke trener også. Med andre ord så viser skrittelleren min rundt 20 000 skritt daglig. Jeg har begynt å øke litt på antall kalorier da jeg mosjonerer så mye, prøver å ligge på 1500 kcal nå, noen ganger gjerne mer. Skjønner at det er det mest effektive for kroppens skyld også, men noen ganger glemmer jeg av og spise og dermed blir det ikke alltid nok kalorier.

 

Jeg stortrives med mitt nye liv og er spent hva vekta viser på søndag :) Når jeg prøver mine gamle klær nå, så ser jeg virkelig hvor mye jeg har tatt av og det er en herlig og motiverende følelse.

 

Lykke til :)[/quote']

 

Imponerende! Jeg ligger på ca 30-35 trimpoeng i uka, men har til gjengjeld en stillesittende jobb (student). Er bare tredje dagen idag. Lå på 1200kcal de to første dagene, følte det var nok, men i dag kjenner jeg meg sulten støtt, er på 1300 kcal nå - må nok opp i 1500kcal i dag for å ikke legge meg skrubbsulten. Men imponerende at du greide å ligge på 1300kcal hver dag med så aktivt liv ellers. Noe tips til hva som er mettende?

 

K:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel' date=' jeg har vært på skålen, og damn var ikke dette godt!!

hahaha, ... sa takker dere.

Tror ikke det var så ille som jeg skulle ha det til, men blir bekymret, er en manisk person som hele tiden oppdager ting som ikke er helt 100%, dette er med meg selv, bryr meg ikke om omgivelser og andre...

Anyway, takker for hjelpen folkens.

Slappet av, spiste litt fiber og vips så var det gjort.

Kom på at jeg hadde ikke spist gullerøtter på en uke to, kanskje dette gjorde utslaget fordi jeg brukte å spise en liten pose hver dag og hadde ingen problemer med "lá system".

 

Føler meg helt på topp.

 

Pulsklokke, o'boy har ikke jeg lyst på en... MEN, jeg står mellom nye løpe sko eller en puls klokke, venter jeg en mnd så sparer jeg MYE og kan kjøpe begge deler, valget kvaler... hm, må tenke på det.

 

Forresten dere, dette med livvidde... altså, har vært litt i til, begynt som sagt på noe og nitti tror jeg, MEN, kom til feldigvis over et målebånds bilde hvor målebåndet var plassert på midten, litt under kanskje, IKKE på det bredeste delen slik som jeg har gjort det-... nå er det 89, på det tykkeste vel og merke, gudene vet hva min virkelig livvidde er, hadde vært litt kjekt om jeg hadde målt feil... :-)[/quote']

 

Så bra systemet er i gang igjen:-)

 

Det er noen treningssentre som låner ut pulsbelter - kanskje du kan høre med de om du kan låne et sånt inntil du har råd til pulsklokke og unne deg et par joggesko nå? Ikke vet jeg, men det er heeeerlig å kjøpe sportsutstyr - er sjelden jeg er så motivert som etter å ha handlet i sportsbutikk, hehe!

 

K:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lagt inn alle måltider denne uka nå, sånn på etterskudd (har skrevet manuell matdagbok). Ligger mellom 800 og 1200 om dagen. (Bortsett fra idag hvor jeg hadde pils med jobben og vips var oppe i 1800). Mellom 12-1500 er anbefalt dersom man vil ned i underkant av 1 kg i uka? Litt usikker på dette her, men passer hvertfall på å spise frukt og grønnskaer mellom måltidene slik at jeg ikke skal ta helt av til lunsj og middag - som jeg tror er mitt største problem...

 

Det jeg egentlig lurte på er; hva gjør dere i sosiale sammenhenger? F.eks kake på jobben? Lønningspils osv? Og i helgene? Trenger litt sånn lure tips her tror jeg...

 

Trener en del da, dvs. hvertfall 4 ganger aerobic/jogging og styrke i uken, så det er nok ikke der problemet er...

 

Når har dere forresten veiedag? Er det noe som er "bedre"enn noe annet, med tanke på motivasjon osv!?

 

Ha en fin helg alle sammen! På mandag er det veiing...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lagt inn alle måltider denne uka nå' date=' sånn på etterskudd (har skrevet manuell matdagbok). Ligger mellom 800 og 1200 om dagen. (Bortsett fra idag hvor jeg hadde pils med jobben og vips var oppe i 1800). Mellom 12-1500 er anbefalt dersom man vil ned i underkant av 1 kg i uka? Litt usikker på dette her, men passer hvertfall på å spise frukt og grønnskaer mellom måltidene slik at jeg ikke skal ta helt av til lunsj og middag - som jeg tror er mitt største problem...

 

Det jeg egentlig lurte på er; hva gjør dere i sosiale sammenhenger? F.eks kake på jobben? Lønningspils osv? Og i helgene? Trenger litt sånn lure tips her tror jeg...

 

Trener en del da, dvs. hvertfall 4 ganger aerobic/jogging og styrke i uken, så det er nok ikke der problemet er...

 

Når har dere forresten veiedag? Er det noe som er "bedre"enn noe annet, med tanke på motivasjon osv!?

 

Ha en fin helg alle sammen! På mandag er det veiing...[/quote']

 

Kan ikke skjønne at du ikke er konstant sulten! :-) Jeg tenker at man kan spise litt og at hvis noen kommenterer det, er det faktisk helt ok å si at man er på slankern. Evt kan man ta en hvit en og si at man har fått målt litt for høyt blodsukker. (fastende på 6 f.eks hvis noen spør) - men syns personlig at det må være lov - nære venner har ingen problem med å akseptere hvis jeg kutter ned på sukker hvertfall. Men litt vanskeligere hos f.eks svigers, som er veldig kakeglad og veeeeldig søte kaker. Evt. kan man også finne ut hvor mange kcal øl/kake vil utgjøre på forhånd og trene tilsvarende ekstra før man skal ut - så går man kanskje i 0 på utskeielsen? Hva tror du?`Syns også at det er akkurat de anledningene som er utfordrende.

 

K:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke konstant sulten nei, noe som egentlig er rart siden jeg spiste mye mer før jeg begynte her... Men poenget er vel å spise oftere og ikke så mye, og mye frukt og grønt. Middagsfråtsing blir det mye kalorier av har jeg skjønt, så nå legger jeg middagen mye tidligere på dagen og kjører på med grønnsaker og kylling og slikt, det vil vise seg om det funker..

 

Helt klart de sosiale situasjonene som er vanskeligst ja, men man kan jo si at man ikke vil spise så mye søtsaker, noe alle burde forstå.. hehe... Å sjekke ut i forkant hva de planlagte utskeielsene vil utgjøre er nok ikke så dumt, tror det er lettere å holde seg til planen da!

 

Dette går nok bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...