Gå til innhold

10 kilo på 10 uker?


Gjest MissAsh

Anbefalte innlegg

Du har såpass mange trimpoeng hver uke' date=' at du bør nok være nærmere 1600 kcal enn 1300 kcal hver dag.

Kroppen din trenger energi for å fungerer ordentlig og når du trener såpass mye må du også spise.

 

Et råd er at du ikke må bli for opphengt i at du skal klare 1 kg hver uke. Kroppen er et forunderlig instrument, og gjør noen ganger ting vi ikke helt forstår. Du kan f eks ha to helt like uker hva angår trim og mat, og den ene uken kan du gå ned 1,5 kg og den neste står du dønn stille. Prøv heller å innstille deg på mellom 0,5 og 0,8 hver uke, så kan alt du eventulet går ned over det bare være bonus. Det er fort gjort å bli veldig demotivert hvis ikke kiloen forsvinner så fort som vi alle håper.

 

Lykke til![/quote']

 

Takk for godt råd. Jeg er håpløs optimist og kommer nok til å håpe på 1 kg i uka, men skal ikke se bort fra at jeg kommer med en - " du hadde nok rett" kommentar om noen uker, hehe. Jaja - viktigste er jo at det går nedover.

 

Lykke til du og:-)

K:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 558
  • Created
  • Siste svar
WOW! jeg tror kanskje ikke du skal gå så hardt ut om du trener såpass mye' date=' og er godt trent! og et lite spm: har du noe overflødig fett på kroppen?

Om du går inn for denne planen regner jeg med at du går ned endel de første to ukene, før det stopper opp.. det blir rett og slett litt for lite mat, slik at kroppen din vil spare på det den har.. og jeg anbefaler ikke en fastedag, i allefall ikke en gang i uken! har hørt at man skal ta en sånn "rensing" ca 1 gang hver tredje måned, og i allefall ikke oftere..

 

Men, du får ha lykke til, og ikke minst; velkommen :)[/quote']

 

Hei:-)

 

Tusen takk. Så herlig å få så mange fine tilbakemeldinger!

 

Jeg er enig i at fastedag kanskje var litt "Overkill"... fastet fra syv tida igår til halv elleve idag, dvs utsatte frokosten litt for å måle blodsukker hos legen, ble helt svimmel og rar - så frister igrunn ikke, hehe.

 

hehe, ja, jeg har fett på kroppen - om det er overflødig blir vel opp til øyet som ser, men det er nok til at jeg har en del klær som er for trange nå - og jeg vil helst ikke måtte kjøpe nye - også syns jeg sånn estetisk at jeg er mye finere når jeg er rundt 62.

 

Snakkes mer her inne.

Lykke til du også:-)

 

K:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krapylet
Hei krapylet:-)

 

Takk for omtenksomt svar. Det kan være jeg får fler trimpoeng' date=' men tror det kan være greit, særlig om jeg skal gå i minus på energiinntak i forhold til energibruk, at noen av treningsøktene blir på noe lavere intensitet enn hva jeg vanligvis har - og da er 16 trimpoeng hvertfall overkommelig:-)

 

Idag var jeg og målte blodsukker hos legen, som var fastende 4.8, det er bra, men det kan godt være litt lavere også, men jeg kan spise brød og slikt som vanlig. (hadd en hang up på at jeg kanskje var insulinresistent fordi jeg hadde så innmari sjoko sug! )

 

Ang. graviditet - godt poeng du har der. Men jeg liker ikke tanken på å ikke kunne gå ned i vekt fra der jeg er og neste halvannet året - er jo egentlig litt teit, viktigste er jo å bli gravid - men likevel. Tenker at vi godt kan utsette prøvinga en måned - så rekker jeg å komme ned på 62 kg + å holde den der på en sunn måte i en måned. Tenker at det bør gå greit.

 

Også et viktig poeng at kroppen ikke er helt forutsigbar. Kjenner jeg skulle ønsker det var så enkelt som at jeg kunne plotte inn noen tall og hente ut andre tall (vekttap) etter et ønsket antall dager. menmen. :-)

 

Fint at du sier fra om veiedag på mandag. Kjenner jeg syns det er fint å være her inne og få litt korreksjon og sånn. Håper å kunne være med å gi noe tilbake etterhvert også. Hvor er det man registrerer mandagsvekta? Eller skriver man bare på trådem som vanlig?

 

K:-)[/quote']

 

Hei igjen!

Det vi gjør med måledagen er å sende privat melding til MissAsh, som er trådstarter, hun har oversikt og skjemaer og greier, og skriver en melding på tirsdager med resultat for alle. For å sende privat melding, finner du et av innleggene hennes og trykker på navnet, så står det "send privat melding" et sted på siden du får opp. Det er alltid fint med flere som er med på dette, vet du!

 

Så du sjekket insulinet ja. Det gjorde jeg jula ifjor også, ettersom jeg hadde så innmari mange av tegnene, og lå fastende på maks av normalen, så de sa det var greit. (husker ikke hva tallet var lenger, men det aller høyeste av normalen ihvertfall...) Dte er jo greit å sjekke og få vite helt sikkert om ting er bra eller ikke. Bedre det enn å lure tenker jeg ihvertfall!

 

Og når det gjelder graviditet, så mente jeg ikke at du ikke skal prøve å gå ned i vekt før du skal prøve, tenkte mer på at da er det ekstra viktig at du gjør det på en sunn måte, så kroppen er tipp topp foran graviditeten! Jeg ønsker deg masse lykke til, men regner med at jeg kommer til å høre mer fra deg her før du prøver...

 

Akkurat kommet hjem fra trening nå, ble 5,5 tp så langt idag, og jeg kjenner magen skriker etter mat! Lurer på hvordan målinga blir på mandag ettersom jeg ikke målte offisielt denne uka.. Men har jo snikveid, og har vært STORE variasjoner... Men regner som sagt med at dette er pga mensen... Men snart ferdig og da blir det spennende med resultater!!

 

Ha en super dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Det vi gjør med måledagen er å sende privat melding til MissAsh' date=' som er trådstarter, hun har oversikt og skjemaer og greier, og skriver en melding på tirsdager med resultat for alle. For å sende privat melding, finner du et av innleggene hennes og trykker på navnet, så står det "send privat melding" et sted på siden du får opp. Det er alltid fint med flere som er med på dette, vet du!

 

Så du sjekket insulinet ja. Det gjorde jeg jula ifjor også, ettersom jeg hadde så innmari mange av tegnene, og lå fastende på maks av normalen, så de sa det var greit. (husker ikke hva tallet var lenger, men det aller høyeste av normalen ihvertfall...) Dte er jo greit å sjekke og få vite helt sikkert om ting er bra eller ikke. Bedre det enn å lure tenker jeg ihvertfall!

 

Og når det gjelder graviditet, så mente jeg ikke at du ikke skal prøve å gå ned i vekt før du skal prøve, tenkte mer på at da er det ekstra viktig at du gjør det på en sunn måte, så kroppen er tipp topp foran graviditeten! Jeg ønsker deg masse lykke til, men regner med at jeg kommer til å høre mer fra deg her før du prøver...

 

Akkurat kommet hjem fra trening nå, ble 5,5 tp så langt idag, og jeg kjenner magen skriker etter mat! Lurer på hvordan målinga blir på mandag ettersom jeg ikke målte offisielt denne uka.. Men har jo snikveid, og har vært STORE variasjoner... Men regner som sagt med at dette er pga mensen... Men snart ferdig og da blir det spennende med resultater!!

 

Ha en super dag alle sammen![/quote']

 

Ok, takk:-)

 

Ja, kommer til å høre fra meg før vi prøver, ja - blir minimum 2 måneder til (må tilpasse termin litt til eksamener og sånn (så mye det lar seg tilpasse)). Høres motiverende ut med sånn fellesveiing og sånn! Moro!

 

5.5 tp!! Da har du gjort en bra innsats! Bra jobbet! Får prøve å skaffe meg noen trimpoeng etterpå jeg også:-)

 

Ha en herlig dag du og, og dere andre!!

 

K:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... alle sammen.. :)

 

Nå er det en stund siden jeg har vært innom her. Oi, oi så flinke dere er, og velkommen til de som er nye. Kjempe fint at vi er flere her inne.

 

Doppler er alltid like flink og fornuftig i svarene sine. Jeg har også lagt meg på en litt "tregere" vektnedgang. Har tenkt å holde vekten når jeg først har nådd målet. Bruker heller litt lengre tid på det en å bynne på ny slanking igjen.. Takker for all den fine infoen du deler med oss her inne Doppler. Virker som du har peilig på dette her.. Betryggende :)

 

Til MisAsh: Har du fått magen igang igjen? Jeg kjenner problemet du snakker om. Jeg har også en sånn trøblete mage, som stopper opp helt (føles det som) i perioder. Jeg spiser vanligvis mye fiberrik mat, men kan oppleve at magen stopper opp helt alkevel. Tror det er pga psykiske årsaker (stress osv) som gjør at det stopper opp. Men altså: Det jeg bruker når magen stopper opp er et pulver som man får kjøpt på apoteket. Vi-Siblin heter det, er noe helt naturlig greier i pulverform som man kan strø på maten. I yoghurt, i frokostblandingen, eller gryterret osv. Siden du har denne dietten som du snakker om så kan du jo mose en avokado feks og blande i litt. Det får som regel magen min igang igjen ihvertfall og helt uten ubehag. Vert et forsøk kansje?? :)

 

Når det gjelder meg selv og "det sunne livet" så er jeg fortsatt flink synes jeg selv. Trimmer og spiser sundt. :) Blir med på vekt raportering igjen til mandagen.

 

Ha det så bra så lenge alle sammen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først.

Woho' date=' vet ikke om du er her for å joine oss, men du er uansett hjertlig velkommen. Bla deg gjerne gjennom linken vår, så skal du se at en del nyttige tips ligger litt over alt. Og, JA, vi skal selvfølgelig svare på det du har å lure på.

 

vo5, og dere andre, uff, hvordan skal jeg si dette, denne nye livsstilen min uten brød, potet, pasta og ris, er kanon bra for meg, det merker jeg virkelig, fordi magen min er virkelig mye bedre enn før, misstenker at jeg kan er inntollerant av noen slag, men som sagt, det går tregt fredeles, og jeg er overbevist om at det må være andre metoder å få fart på systemet enn å spise rugbrød eller knekkebrød..

Jeg er litt sånn svart hvitt person, har jeg kuttet noe, så har jeg kuttet det også.

Vet det skal være en sånn anti karbo diett et eller annet sted, må finne ut hva de gjør, tenk om det ikke fantes verken brød, pasta , ris eller poteter, da hadde jeg jo dødd av forstoppelse dernest sult. UFF, vet ikke hva jeg skal gjøre.

 

DERE, fått tre mail denne uken, blir mindre og mindre, kan ikke vi alle sammen ta et kraft tak neste tirsdag i stedet så ser vi hvordan det ligger an, og med litt flere... HÅPER den er ok.

 

forresten, jeg kan ikke skriv noen tegn på pc'en min hjemme, en knapp er borte.

 

 

 

ps. fikk en øvelse av doppler på mage som var fenomenal, lurte på om noen her inne hadde en øvelse på innside lår, altså helt der opp om dere forstår, noe som virkelig fungerer... spørsmålstegn.

 

 

 

 

klemmer fra ash[/quote']

 

Hei:-)

 

Mot forstoppelse er fiber viktig, men minst like viktig er vann. Fiber i tarm trekker til seg endel væske og blir hardpakket hvis ikke det kommer nok væske.

 

En viktig fiberkilde er jo nettop brød, knekkebrød og slikt, men det er også endel frukt og grønt som er rikt på fiber, særlig brokkoli, gulrot og sånne typer grønnsaker. Tror også belgfrukter er relativt fiberrike.

 

Kommer du ikke i mål med grønnsakene er det noe som går under fellesnavnet " romoppfyllende midler" - jeg har brukt psylliumfrø som jeg kjøper på apoteket. Funker bra. Smaker ikke så digg, men bare å svelge ned med litt vann. Er det vi lærer på medisinstudiet (er ikke lege ennå altså! ), så jeg setter min lit til det:-) Men husk nok vann! Også får jeg mye mer futt på magen min av å gå/løpe/gå på ski.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trollmor66

Bare innom og tyvleser litt :) Tenkte jeg ville komme med et gammelt godt råd for å holde magen i gang ettersom jeg leser at du ikke spiser kornprodukter. Det rådet er svisker. Enten du spiser de som de er eller lagen en tynn sviskesuppe til kvelds. Dette har vi brukt mye på sykehjemmet til pasienter som spiser lite og som beveger seg lite. Magen holdes på denne måten i normal form uten bruk av kunstige produkter.

Jeg har forøvrig også forsøkt "fedon lindberg metoden" for noen år siden. Gikk ned 6 kg på 5 uker. Desverre så er jeg veldig glad i ris, pasta, poteter osv så kiloene kom like raskt på igjen da jeg gikk tilbake til "vanlig" kosthold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissAsh

Ja, begynner å bli riktig bekymret.

Men, må få kommet meg på apoteket snart, både panikken sitt pulver, og noen tabeletter som krapylet avbefalte skal kjøpes.

Katwoman, takker for gode råd. Nå har det seg sånn at jeg spiser VELDIG mye grønnsaker, i sær det som er sikt på fiber, i tillegg så drikker jeg nesten tre lister vann for dagen, 2,8 klarer jeg som regel, OG jeg løper 5 dager i uken, så alle de rådene følger jeg. Har null ubehag med magen, bare at det er full stopp,

noe som igjen gjør at jeg sliter med å spise fordi det blir nesten som en psykisk sperre, som om jeg nekter magen min mat før den gir noe tilbake, men jeg spiser, kan bare virke som om matlysten min forsvinner av ren fortvilelse.

 

Det er skikkelig frustrerende å ha det slik, MÅ få gjort et eller annet. Den som nevnte psykisk stress, panikken tror jeg, kan være du er inne på noe der, selv om jeg nekter for at jeg er stresset. Men når sant skal sier så har dette vært et turbulent halv år, og enn hvor lav pulsen min er, og hvor greit hverdagen går så er det helt sikkert en god, god del underliggende stress. Forsøker å slappe av, meditere litt, sove åtte timer, "zone ut" men med tanker i hodet, ting som må gjøres, forventninger, to jobber, hard trim og lav diet, mye forandringer for både kropp og sjel, så er det kanskje ikke unaturlig at jeg er stresset selv om jeg ikke tror jeg er det.

 

Hmmmmm.........

 

Vel, vi får håpe å be om at noen av disse produktene fungerer, skal også forsøke svisker. Vil bare helst unngå å begynne å spise brød igjen, dette var målet og dette vil jeg holde.

 

Var ute å løp i går, mulig ankelen min fikk seg en trøkk, noe jeg kunne ha vært foruten. Må finne meg noen nye løpesko, noen som har en anbefaling?

 

Ps, dere, ser det er mye sykdom som går nå. Merket halsen min var tett i går det jeg våknet og da var det varskohei for alle penga, jeg kan IKKE bli syk. Så jeg spiste vel et brett med sel olje, 10 c vitamins tabeletter, og en 5 muliti tabletter, ( dette skulle være lakserende nok spør du meg) og i dag, frisk som en fisk.

IKKE alltid dette funker, men om ikke det er et virus så går det å booste seg selv med en overdose vitaminer for å jump starte imunforsvaret igjen.

Så lenge jeg ikke blir syk, så er alt greit...

magen må jeg også få orden på :-(

 

Ash

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krapylet

Hei!

Skjønner godt at du begynner å bli bekymret nå! Det høres ikke mye gøy ut! Så da tenkte jeg at jeg skulle komme med et par kjerringråd til deg..

 

Først og fremst, disse pillene jeg snakket om, Bio-Dophilus, er sånne jeg tar hver dag for å holde magen vedlike, vet ikke om de vil hjelpe for å sette magen igang, men de hjelper ihvertfall for å holde den normal.

 

Og videre, husket noen flere tips da jeg så at svisker ble nevnt... Synes å huske at du sa du røyker. Kun knallsterk kaffe og røyk om morgenen pleier jo å fungere relativt greit, setter fart... Ellers så kan du bruke masse cayennepepper som krydder, og spise chilli, dette setter veldig fart på sakene, men ihvertfall med den siste så kan det brenne litt når det kommer ut, men tross alt beder med brennaræv en liten stund enn forstoppelse!

 

I tillegg så står det på alle lakrispakker at det gir en lakserende effekt! Og det er jo en ganske hyggelig måte å få satt igang systemet på! Er som regel bare rundt 230 kcal pr 100 gr i lakris, så det er ikke så ille.. Og nå har det jo kommet disse "True" produktene, som er naturlige, f.eks. "True Black", som er naturlig lakris.

 

Jeg vet akkurat hvor frustrerende dette kan være, og jeg ønsker deg lykke til! Hvis det fortsetter, så spør legen din om hjelp til å finne noe lakserende!

 

Og til slutt. Ha en super dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissAsh

det er en skam at min mage skal ta oss så mye plass her inne.

Krapylet, takker super mye for gode råd. Men, jeg tror det blir avførings middel neste altså, så tar jeg å forsøker bio dophilus etter på.

Sterk mat fungerer ikke på meg, ikke lakris heller, er inntollerant, har sikkert såist for mye av begge deler tror jeg, tro meg, - jeg har prøvd begge deler, klemte i meg en halv pose med lakris i går, null resultat. Dagen før der, chilli gryte.....

grr.

Finner nok ut av noe.

Takker uansett for tilbakemeldingen.

La oss fokusere på mat & trening.

ps: røyk og kaffe funker heller ikke :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trollmor66

Og videre' date=' husket noen flere tips da jeg så at svisker ble nevnt... Synes å huske at du sa du røyker. Kun knallsterk kaffe og røyk om morgenen pleier jo å fungere relativt greit, setter fart... Ellers så kan du bruke masse cayennepepper som krydder, og spise chilli, dette setter veldig fart på sakene, men ihvertfall med den siste så kan det brenne litt når det kommer ut, men tross alt beder med brennaræv en liten stund enn forstoppelse!

[/quote']

 

Det sies at en god latter forlenger livet så jeg takker herved for "brennaræva" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krapylet
Det sies at en god latter forlenger livet så jeg takker herved for "brennaræva" :)

 

Joda, bare hyggelig! Et lite uttrykk jeg har lagd selv, som jeg synes forklarer det meste, basert på det litt mer kjente uttrykket uten b først. :)

 

MissAsh, du har visst prøvd mye allerede, og hvis ikke noe har fungert hittil så tror jeg du gjør rett i å dra til legen. Og ikke beklag at ditt problem har tatt så mye plass, det er jo akkurat det vi er her for, prøve å hjelpe hverandre med problemer, og støtte hverandre i en sunn vektnedgang!

 

Jeg fikk akkurat en tlf fra en venninne jeg ikke har sett siden oktober som jeg skal møte til middag ikveld, så dette blir en hyggelig dag! I tillegg skinner sola! Kan det bli bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissAsh

Nå har jeg lest litt, OG spist et halvt knekkebrød, det får holde.

Leste at tre hovedårsaker til forstoppelse er:

1. For lite vann

2. For lite mosjon

3. For lite fiberholdig kost.

 

Jeg er altså da nummer tre vil jeg tro. Deretter så kom jeg over denne linken fra en lavkarbo gruppe som snakket om fordøyelsen, og hvordan man på lavkarbo,

ikke trenger å gå på do så ofte fordi kroppen tygger og fordøyer maten mye bedre (astronom mage) og at dette ofte kunne forbinnes med forstoppelse?

Sant skal sier, jeg har ingen smerter eller plager, og når jeg tenker meg om så var jeg på la toilett ¨mandags morgen, så det er ikke heeeelt krise selv om det er torsdag nå?

Tror kanskje jeg skal kula'an med lege ennå, i sær sterke forstoppelses middler, jeg har skjøre nok tarmer fra før av, og vil ikke ødelegge de mer.

Nei, loppefrø, fibertebeletter, litt sånn imodium (?? melkesyretabeletter) + bio dophilus, dette BØR hjelpe.

WISH ME LUCK!

 

Jeg VIL på do snart!!

hahaha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er på lavkarbo er vel fremdeles "rene fiber" tillatt? Jeg var på tur med én nå som gikk på lavkarbo (atkins), men som spiste ryvita (eller var det rugsprø?) og ikke hadde noen problemer med rå grønnsaker. Gulrot er jo en bra fiberkilde og ukokt mener jeg den kvalifiserer til lavkarbo?

 

Han snakket også noe om at det var viktig å få i seg melkesyrebakterier (uten å drikke melk) så han spiste noen tablettilskudd som han løste ut i vann. "For tarmtottene" - uten at jeg satte meg noe nærmere inn i saken. Du kan jo forsøke å sjekke det opp. (Og så ser jeg at du allerede har skrevet om det... *red*)

 

Da sier jeg - ikke stress magen din og ikke la den stresse deg. Har du ikke vondt/ubehag er det nok ikke noe vits i å lage et stort nummer av det.

 

Selv har jeg en mage som kicker på for mye melkeprodukter (spesielt fete) - så om jeg tar en porsjon rømmegrøt eller fråtser i fet youghurt en dag (én boks går greit, ikke mer) så vet jeg hvilket rom som burde ha svingdør... *lol* Det er ikke så mye bedre i den retningen. Du slipper iallfall å bekymre deg for om det ER papir og ledig sitteplass. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sisterunde

Hei. Ser det er mye snakk om forstoppelse her. Jeg har hatt det pga bruk av smertestillende tabeletter for ei stund siden og kan anbefale noe jeg fikk på apoteket. Det er reseptfritt og veldig mildt. Navnet er Duphalac, det er et avføringsmiddel, men jeg tok kun 30 ml om morgenen og allerede dagen etter gikk jeg som normalt på do. Det var godt. Dette er noe du kan bruke hvis det passer. Dessuten kan du justere inntaket om du kjenner d ikke funker. Du skal bare gå på det i 2-4 dager, men d er visst lurt å trappe ned noen dager også. Det sa de på apoteket.

 

Funka for meg iallefall. Ønsker deg lykke til med dogåing!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blidsomeisol

Heisann, må bare si noen få ord siden jeg jobber på apotek. Du må IKKE kjøpe Imodium. De virker nemlig STOPPENDE, og til bruk ved akutt diare. Ser noen anbefaler Duphalac og det er jo et snilt middel som smører tarmen, og som ikke har noen skadelig effekt på selve tarmfunksjonen. Det som imidelrtid er veldig vanlig er luft i magen ved bruk av Duphalac.

 

Forøvrig vil jeg i at jeg er imponert over alle hjelpsomme sjeler her inne på forumet som gir gode råd om både det ene og det andre. Håper det fortsetter slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja' date=' begynner å bli riktig bekymret.

Men, må få kommet meg på apoteket snart, både panikken sitt pulver, og noen tabeletter som krapylet avbefalte skal kjøpes.

Katwoman, takker for gode råd. Nå har det seg sånn at jeg spiser VELDIG mye grønnsaker, i sær det som er sikt på fiber, i tillegg så drikker jeg nesten tre lister vann for dagen, 2,8 klarer jeg som regel, OG jeg løper 5 dager i uken, så alle de rådene følger jeg. Har null ubehag med magen, bare at det er full stopp,

noe som igjen gjør at jeg sliter med å spise fordi det blir nesten som en psykisk sperre, som om jeg nekter magen min mat før den gir noe tilbake, men jeg spiser, kan bare virke som om matlysten min forsvinner av ren fortvilelse.

 

Det er skikkelig frustrerende å ha det slik, MÅ få gjort et eller annet. Den som nevnte psykisk stress, panikken tror jeg, kan være du er inne på noe der, selv om jeg nekter for at jeg er stresset. Men når sant skal sier så har dette vært et turbulent halv år, og enn hvor lav pulsen min er, og hvor greit hverdagen går så er det helt sikkert en god, god del underliggende stress. Forsøker å slappe av, meditere litt, sove åtte timer, "zone ut" men med tanker i hodet, ting som må gjøres, forventninger, to jobber, hard trim og lav diet, mye forandringer for både kropp og sjel, så er det kanskje ikke unaturlig at jeg er stresset selv om jeg ikke tror jeg er det.

 

Hmmmmm.........

 

Vel, vi får håpe å be om at noen av disse produktene fungerer, skal også forsøke svisker. Vil bare helst unngå å begynne å spise brød igjen, dette var målet og dette vil jeg holde.

 

Var ute å løp i går, mulig ankelen min fikk seg en trøkk, noe jeg kunne ha vært foruten. Må finne meg noen nye løpesko, noen som har en anbefaling?

 

Ps, dere, ser det er mye sykdom som går nå. Merket halsen min var tett i går det jeg våknet og da var det varskohei for alle penga, jeg kan IKKE bli syk. Så jeg spiste vel et brett med sel olje, 10 c vitamins tabeletter, og en 5 muliti tabletter, ( dette skulle være lakserende nok spør du meg) og i dag, frisk som en fisk.

IKKE alltid dette funker, men om ikke det er et virus så går det å booste seg selv med en overdose vitaminer for å jump starte imunforsvaret igjen.

Så lenge jeg ikke blir syk, så er alt greit...

magen må jeg også få orden på :-(

 

Ash[/quote']

 

Hei:-)

 

Da ville jeg prøvd psulliumfrø/loppefrø - som jeg tror er det rådet du ville fått hos legen. Det er naturlig og noe jeg vil tro man prøver først før man setter i gang andre tiltak for å få i gang magen. Romopfyllende midler inkluderer også linfrø. Psylliumfrø er veldig greit, altså - setter hvertfall fart på min mage - og den er ikke med på hva som helst:-) (hvis du går på apoteket - de går under litt forskjellige produktnavn - bare å spørre etter romoppfyllende - loppe/psylliumfrø)

 

Var på Cuba i 3 uker og tror jeg kom meg på do 2 ganger.. Hadde samme følelse - ville ikke putte på mer når det ikke kom noe ut - men man får vel ikke akkurat mer avføring av å putte mindre inn heller - vanskelig sirkel. Men ihvertfall - på Cuba spiste vi mye grønnsaker og bønner og sånn - men ingenting brød.

 

Hvis ikke romoppfyllende midler får magen i gang, ville jeg ha oppsøkt lege - det er ikke bra for tarmen å bli lenge eksponert for maten, og ikke minst ubehagelig for deg. Jeg ville ikke tatt for god fisk det med at magen fordøyer maten bedre osv. En god og sunn fordøyelse som "vasker tarmen" og som fjerner kreftfremkallende slaggprodukter fra bla nedbrytning av kjøtt gir deg avføring omtrent daglig, jeg ville tilstrebet dette - enten ved større inntak av fiber eller andre romoppfyllende midler.

 

Lykke til!! Vet hvordan det er å være tett i avløpet! :-)

 

PS: Jeg syns bare det er fint at sånne temaer også kan luftes!

 

K Ü

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er på lavkarbo er vel fremdeles "rene fiber" tillatt? Jeg var på tur med én nå som gikk på lavkarbo (atkins)' date=' men som spiste ryvita (eller var det rugsprø?) og ikke hadde noen problemer med rå grønnsaker. Gulrot er jo en bra fiberkilde og ukokt mener jeg den kvalifiserer til lavkarbo?

 

Han snakket også noe om at det var viktig å få i seg melkesyrebakterier (uten å drikke melk) så han spiste noen tablettilskudd som han løste ut i vann. "For tarmtottene" - uten at jeg satte meg noe nærmere inn i saken. Du kan jo forsøke å sjekke det opp. (Og så ser jeg at du allerede har skrevet om det... *red*)

 

Da sier jeg - ikke stress magen din og ikke la den stresse deg. Har du ikke vondt/ubehag er det nok ikke noe vits i å lage et stort nummer av det.

 

Selv har jeg en mage som kicker på for mye melkeprodukter (spesielt fete) - så om jeg tar en porsjon rømmegrøt eller fråtser i fet youghurt en dag (én boks går greit, ikke mer) så vet jeg hvilket rom som burde ha svingdør... *lol* Det er ikke så mye bedre i den retningen. Du slipper iallfall å bekymre deg for om det ER papir og ledig sitteplass. :)[/quote']

 

Høres herlig ut å være halvveis!!! Jeg har akkurat begynt - og gleder meg til jeg kan si at jeg er halvveis! Det er motiverende å vite at du er halvveis nå, men begynte akkurat som meg:-) :-) Hvor lang tid har du brukt fra første dag til nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissAsh

(én boks går greit, ikke mer) så vet jeg hvilket rom som burde ha svingdør... *lol* Det er ikke så mye bedre i den retningen. Du slipper iallfall å bekymre deg for om det ER papir og ledig sitteplass.

 

Jeg likte smg sin, kanon morsomt.

VEL, hva skulle jeg har gjort uten dere???

Er super takknemlig for alle tips.

Blidsomeusol, anbefaler du det D'middlet? Eller hva anbefaler du? Må få kommet meg til et apotek etter jobb i dag, må bare.

Skal ikke stresse så mye med det, men må innrømme, hadde vært deilig å fått tømt seg :-P

 

har notert ned alle middler, må bare finne ut hvor jeg får tak i alt sammen;-)

Ash

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krapylet

Du skal ihvertfall ikke klage på mangel på forslag og hjelp nå! Hver gang jeg titter innom er det ihvertfall 3 nye svar til deg! Ganske imponerende må jeg si! Og veldig oppmuntrende hvor mye støtte man får når man lifter et problem!

 

Og katwan; helt enig, det er herlig at til og med dette problemet kan luftes så selvfølgelig som det gjøres her nå!

 

Sola er borte, regnet har kommet, men jeg er fortsatt like blid! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres herlig ut å være halvveis!!! Jeg har akkurat begynt - og gleder meg til jeg kan si at jeg er halvveis! Det er motiverende å vite at du er halvveis nå' date=' men begynte akkurat som meg:-) :-) Hvor lang tid har du brukt fra første dag til nå?[/quote']

Jeg begynte 26. januar. Har nettopp kommet tilbake fra 14 dager ferie og er overlykkelig over at "ferietillegget" gikk over etter bare 3 dager. :)

 

Jeg ligger på 1500 om dagen og mellom 7 og 19 tp i uka. (Tillater meg litt mer mat når jeg går over 7tp)

 

Satser på å ta det meget med ro. Har brukt 10 år på å gå opp så jeg kan tillate meg å ta det med ro ned - så kanskje det varer. :) Satser på 0-500g ukentlig og det ser ut til å gå greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trollmor66
Heisann' date=' må bare si noen få ord siden jeg jobber på apotek. Du må IKKE kjøpe Imodium. De virker nemlig STOPPENDE, og til bruk ved akutt diare. Ser noen anbefaler Duphalac og det er jo et snilt middel som smører tarmen, og som ikke har noen skadelig effekt på selve tarmfunksjonen. Det som imidelrtid er veldig vanlig er luft i magen ved bruk av Duphalac.

 

Forøvrig vil jeg i at jeg er imponert over alle hjelpsomme sjeler her inne på forumet som gir gode råd om både det ene og det andre. Håper det fortsetter slik.[/quote']

 

Godt noen rakk å si fra om Imodium før du "stappa" det i deg miss ash. Litt dumt å bli dobbelt forstoppet :) På sykehjemmet brukes det mye Duphalac, men jeg vil allikevel anbefale deg svisker ettersom det er et naturlig middel mot forstoppelse/treg mage. Lykke til okke som.

 

--------------------------------------------------------------------------

på vei mot 65 - fra 75,5 nå 69,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Saftsuse

Titter innom igjen, jeg, etter å ha vært borte et par uker.. :) Ser at dere fremdeles er like flinke! Bra jobbet og veldig inspirerende :)

 

jeg har ikke vært flink på å oppdatere her inne, men følger planen og ligger på mellom 1300 og 1600 kalorier per dag. Prøver også å trene så ofte som mulig. Det blir mest styrketrening på meg, for jeg kan egentlig ikke fordra kondisjonstrening. Og det er jo synd, for det er jo sånt som virkelig forbrenner kalorier!

 

Men vekta går nå nedover i et ok tempo heldigvis :)

 

Det eneste som irriterer meg er at magen ser ut til å forbli like stor! Jeg skjønner det ikke :) Jeg har tatt av nesten 5 kg siden jeg begynte, men har ikke gått ned i antall centimeter rundt livet... Og det er jo der jeg helst vil ha dem bort! Er det noen som vet hva som kan være årsaken til dette?? Noen tips til å minke magemålet..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krapylet
Titter innom igjen' date=' jeg, etter å ha vært borte et par uker.. :) Ser at dere fremdeles er like flinke! Bra jobbet og veldig inspirerende :)

 

jeg har ikke vært flink på å oppdatere her inne, men følger planen og ligger på mellom 1300 og 1600 kalorier per dag. Prøver også å trene så ofte som mulig. Det blir mest styrketrening på meg, for jeg kan egentlig ikke fordra kondisjonstrening. Og det er jo synd, for det er jo sånt som virkelig forbrenner kalorier!

 

Men vekta går nå nedover i et ok tempo heldigvis :)

 

Det eneste som irriterer meg er at magen ser ut til å forbli like stor! Jeg skjønner det ikke :) Jeg har tatt av nesten 5 kg siden jeg begynte, men har ikke gått ned i antall centimeter rundt livet... Og det er jo der jeg helst vil ha dem bort! Er det noen som vet hva som kan være årsaken til dette?? Noen tips til å minke magemålet..?[/quote']

 

Hei!

Hyggelig å høre fra deg igjen!

 

Dessverre er det umulig å punktslanke kroppen. Og magefett er blant det som virkelig er vanskelig å fjerne, ihvertfall for kvinner. Det som er viktig er en kombinasjon av forskjellige treningsformer. Nå vet ikke jeg hva eller hvordan du trener vanligvis(jeg ser du sier styrketrening, men det kan være så mangt..), men en kombinasjon av

kondisjonstrening og styrketrening, med øvelser spesifikt for magen er visstnok det mest effektive.

 

I tillegg er det viktig å gjøre mageøvelsene riktig. Veldig mange gjør dem feil, og det vil da ikke ha like god effekt. F.eks ved sit-ups er det viktig å tenke at man trekker navlen inn mot ryggraden, og holder den slik hele veien. Da får man skikkelig tak på musklene. Det er også viktig å trene alle de forskjellige magemusklene, tverr-, side- og skråmagemuskler. All kjernemuskulaturtrening vil hjelpe deg med dette.

 

Jeg har dessverre ingen fasit, men dette er de rådene jeg har fått når jeg har lett etter svar på samme spørsmål! Og hittill virker det som om det fungerer for meg, med et tap på 1-1,8 cm i uka rundt midjen!

 

PS! Med all kondisjonstrening er det de første 5-10 min som er verst, etter det kommer man over kneika, og det er ikke like ille lenger. Det oppmuntrer jeg meg selv med hver gang jeg trener. Hater de første 8 min, men etter det kan jeg holde på ganske lenge, pleier å bli mellom 25 og 40 min jogging, rett etter 40 min sykling!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...