Gå til innhold

For oss på 160 cm eller deromkring - som skal holde vekten!


Gjest charliemor
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest charliemor

Dagens tall før jeg fyker avgårde på en ukes høstferie i fjellheimen nesten midt i Norge (tall i parentes viser forskjellen fra start for en uke siden):

 

Vekt: 64,1 kg (- 0,9 kg)

Hals: 35 cm (samme)

Overarm:29 cm(samme)

Bryst: 91 cm (- 1 cm)

Midje: 85 cm (- 1 cm)

Hofte/ende: 100 cm (- 1 cm)

Lår: 59 cm (samme)

 

Helt grei nedgang. Helgen ble jo uten de store tanker på inntak - forskte dog ikke gå helt bananas med sjokoladen. Vi fikk kun syklet lørdagen og da rundt 15 km gående vassende i snø og vann = slitsomt. Tok toget tilbake søndagen, da vi var redd for at snøen ikke var smeltet. Godt mulig vi kunne ha klart å sykle (så fra toget at sykkelveien var blir var her og der hvor det dagen før var snø).

 

Nå en uke nordpå. Kun tilgang til mat/godteri som vi kjøper med oss.

 

Ønsker dere en god uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott nedgang, Charliemor! Vel fortjent etter den strabasiøse turen. Ikke mange som ville ha gjenomført det dere gjorde! Ha en fin tur nordover!

 

Jeg er fornøyd med min innsats - blir alltid bedre når jeg må rapportere her :) Har vært mye ute på tur, det brenner mange kalorier.

 

Dagens vekt: 59,5 kg, ned 0,8 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Flott nedgang, Charliemor! Vel fortjent etter den strabasiøse turen. Ikke mange som ville ha gjenomført det dere gjorde! Ha en fin tur nordover!

 

Jeg er fornøyd med min innsats - blir alltid bedre når jeg må rapportere her :)/>/>/> Har vært mye ute på tur, det brenner mange kalorier.

 

Dagens vekt: 59,5 kg, ned 0,8 :D/>

Digg, 2rill! Vi er på rett vei :)

 

---

 

Nettopp spist god middag her på hotellet som deler navn etter en mann (hans kallenavn) med visse evner.... Fra i morgen formiddag uten nett frem til lørdag når vi kommer ut av fjellet. Ganske digg, faktisk, å være uten nett noen dager, selv for meg som er en teknisk gadget-nisse (har f.eks. seff for lengst fått meg iPhone 6). Ser frem til bl.a. å trampe på orgelet der oppe i det vakre kapellet i fjellheimen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Hei dere!

Så bra det går med alle sammen! B)

 

Jeg kommer fra en liten fjelltur uten nett selv, og er helt enig i at det er veldig deilig av og til. Men det blir jo gjerne litt ekstra på slike turer, så det er spennende med min veiedag i morgen. vi snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Juhuuu! :D :D :D

 

Er veldig blid i dag, altså. Selv om det nok ble litt mye vin i helga, så har jeg visst klart å kompensere, for vekta viste 66,3 og 0,4kg ned. Målebåndet viste hele 4,5cm ned i totalmål, hvorav over en cm på midjen! Veldig veldig fornøyd!

 

Stor klem fra Kristine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhuuu! :D/> :D/> :D/>

 

Er veldig blid i dag, altså. Selv om det nok ble litt mye vin i helga, så har jeg visst klart å kompensere, for vekta viste 66,3 og 0,4kg ned. Målebåndet viste hele 4,5cm ned i totalmål, hvorav over en cm på midjen! Veldig veldig fornøyd!

 

Stor klem fra Kristine

 

Fin fin uke! All grunn til å være fornøyd, Kristepine :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Digg med gode tall, Kristepine!

 

--

 

Og her er dagens tall for meg etter en høstferie uten noen noteringer:

 

Vekt: 63,7kg (-0,4 kg sist uke - totalt på to uker -1,3)

Hals: 35 cm (samme)

Overarm: 29 cm(samme)

Bryst: 91 cm (samme)

Midje: 84 cm (samme)

Hofte/ende: 100 cm (samme)

Lår: 59 cm (samme)

 

Mao. ikke store endringer, men vekta litt ned; det kan jeg like :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

"Vekta litt ned", Charliemor? 1,3 kg er knallbra! Typisk deg å klare så mye på en uke.

 

Jeg er fornøyd med dagens vekt på 58,8 kg. Ned 0,5. Deilig å se 58-tallet igjen :)

 

Ha en god uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Heisann!

"Vekta litt ned", Charliemor? 1,3 kg er knallbra! Typisk deg å klare så mye på en uke.

 

Jeg er fornøyd med dagens vekt på 58,8 kg. Ned 0,5. Deilig å se 58-tallet igjen :)/>

 

Ha en god uke!

 

1,3 på TO UKER, 2rill (ikke en uke), men uansett fornøyd :)

 

Digg å se 58-tallet, tenker jeg. Og 0,5 ned på en uke er helt perfekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Har veid meg alle dagene denne uka. Ser at mandagen - som (dessverre) er veiedag - var på topp. Etter den dagen har vekta holdt seg noen hundre gram under. Tro om den vil det frem til neste veiedag mandag?!

 

(Dagens snik-veiing viste 62,6 kg - vekta mandag var 63,7).

 

Jeg er rimelig så fornøyd med uka så langt. Fører opp mitt matinntak og holder meg rundt 1300 kalorier for dagen. Har ennå ikke jogga denne uka... Planen er å jogge i dag og lørdag (skulle også ha jogget i går, men var ikke innstilt).

 

Har ellers startet med Omega 3 - det er visst greia nå for Grete Roede-kursene. Ikke noe jeg bruker til vanlig. Noen av dere som har erfaring med Omega 3 og ser nytten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser jo lovende ut!

 

Jeg tar en omega3 pr. dag fordi jeg har litt hoyt kolesterol. Vet ikke om det har noen effect, men legen anbefalte det sammen med coenzymQ10.

 

Mandag er stort sett litt hoyere vekt enn seinere i uka, det har jo nettopp vert helg. Vi kan jo skifte veiedag om du vil, jeg hadde satt opp torsdag i utgangspunktet (men ingen stor deal for meg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Dette ser jo lovende ut!

 

Jeg tar en omega3 pr. dag fordi jeg har litt hoyt kolesterol. Vet ikke om det har noen effect, men legen anbefalte det sammen med coenzymQ10.

 

Mandag er stort sett litt hoyere vekt enn seinere i uka, det har jo nettopp vert helg. Vi kan jo skifte veiedag om du vil, jeg hadde satt opp torsdag i utgangspunktet (men ingen stor deal for meg)

Kjøper torsdag som veiedag! I hvert fall her :)

 

Mao. dagens vekt: 62,6 kg; only 2,6 kg to go :)

 

Mandager må jeg stadig i noen uker melde inn vekta til kursleder (er nå inne i min tredje uke der).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Juhuu! Jeg ser at jeg glemte å melde fra her inne forrige uke selv om jeg hadde kjempetall. forrige onsdag var ned 1,2 kg og denne onsdagen er det ned ytterligere 0,7. dvs at jeg har gått ned 3,9kg på fire uker. Easy come, easy go tydeligvis! :)

 

Dagens tall er 64,4 og midjen har også krympet til 78,2.

Jeg ser det går bra for dere også, det er virkelig motiverende. Gleder meg til å høre fra dere i morgen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var litt av et resultat, Kristepine! Imponerende rett og slett!Saa kjekt!

 

Jeg tar veiing I dag da jeg blir borte fra vekten min noen dager. Resultat: 58,0kg. Ned 0,6 paa 6 dager. Fornoyd! Ett kg igjen til maal, ser maalstreken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Dere er gode begge to, 2rill og Kristepine; imponerende resultater :)

 

Selv får jeg være fornøyd i morgen om vekta er lik som forrige torsdag. Ble vel mye inntak sist helg og på mandag. Jeg finner det vanskelig når måltider finner sted utenfor heimen. Da er det mange fristelser, og jeg lar meg dessverre villig lokke med....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Dagens tall; samme som for ei uke siden: 62,6 kg.

 

Jeg har da gått ned 2,4 kg på 3,5 uker. Sier meg godt fornøyd med det (planen var jo en halv kg i uka).

 

Om ei uke er da planen å veie 62,1 kg :)

 

God dag i regnet til dere alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Heisann sveisann!

 

Jeg merker at det forplikter litt at vi rapporterer her inne, for helgen kunne ha blitt mer preget av utskeielser enn den ble. :) Men sånn som det er, så klarte jeg å holde meg i skinnet og resultatet i dag er 63,7 kg og ytterligere 0,7 kg ned. Veldig fornøyd med resultatet selvfølgelig, men kanskje enda mer fornøyd med at jeg klarte å holde på mitt lille mantra "alt med måte".

 

Centimetrene har ikke endret seg en tøddel, så det blir spennende til neste uke.

 

Ellers i livet, så har jeg ikke klart å komme i gang med trening igjen. Har stadig dårlig samvittighet, men ikke nok til å gjøre noe med det. :P Jeg har klart å pådra meg høstforkjølelsen, så nå sitter jeg her med tette bihuler og tenker på Søttann og håper det går bra med henne.

 

Ha en fin dag i regnet! (Selv om 2rill vel har et relativt komfortabelt vær... :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens vekt: 57,4 kg :P

 

Bare en halvkilo igjen, og happy. Kjenner paa buksene at jeg er nesten ved malet. Tar sjansen paa a legge skrittelleren igjen hjemme og slutte aa notere maten.

 

Kristepine, flott resultat!

 

Ha en god uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Grattis damer, med flotte resultater :)

 

Selv er jeg hakket opp i dag, til 62,9 (mandag viste vekta 62,5). Slik er no livet. Har ikke jogga foreløpig denne uka. Må ut i regnværet i kveld en tur; gleder meg ikke. Var borte ukas tre første kvelder. Kjenner at det er i overkant mye for denne halvgamle dama! Dessuten blir matregimet mitt forstyrret av å være borte tre kvelder på rappen. Nei, takke seg til de gode, vanlige hverdagene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Jeg har jo mandgaer som meldedag til kursleder. Her er derfor dagens tall som jeg sender inn. Tallene i parentes er startallene for fem uker siden:

 

Vekt: 62,1 kg (- 2,9 kg) (- 0,4 kg siden forrige mandag)

Hals: 35 cm (samme)

Overarm: 28,5 - 0,5 cm)

Bryst: 89 cm (- 3 cm)

Midje: 82 cm (- 4 cm)

Hofte/ende: 89,5 cm (- 1,5 cm)

Lår: 57 cm (- 2 cm)

 

Jeg må si meg fornøyd med nedgangen. 0,58 kg i ukentlig snitt. For meg er det sånn passe perfekt, selv om jeg ser at Grete Roede nå opererer med 0,7 i uka.

 

Nå er jeg altså nede på vekta jeg har hatt de siste årene; har pendlet rundt 61-62. Håper kroppen og hue vil være med på å gå ned de siste par kiloene samt stabilisere seg rundt 60 kg. Kjenner at noe i mitt hue sier det kommer til å bli vanskelig. Er jo egentlig sånn passe fornøyd her jeg er nå. Dvs. vet jo det er enda mer digg med litt smalere bilringer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg; det er et kjempefint resultat med -0,58 i ukentlig snitt :)

Trivselsvekten bestemmer du selv, vet du, valget er ditt. Kjenner meg igjen i at hodet har det med å holde litt igjen selv om bestemmelsen er tatt ;)

 

Etter en selskapelig helg venter jeg til torsdag med mine data.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :-)

 

Håper dere har plass til ei til på tråden.Jeg har gått ned -14 kg,og skal nå holde vekten.Jeg går ikke på kurs,men skal prøve å holde vekten på egenhånd.Vekt idag er 67,2kg.

 

Det blir litt vanskelig å holde vekten,men jeg vil og skal klare det.Jeg har ikke lyst til å gå opp i vekt igjen ;-)

 

Jeg er 43 år,gift,har ingen barn.Vi har fire katter(en gutt,og tre jenter).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Hei :-)

 

Håper dere har plass til ei til på tråden.Jeg har gått ned -14 kg,og skal nå holde vekten.Jeg går ikke på kurs,men skal prøve å holde vekten på egenhånd.Vekt idag er 67,2kg.

 

Det blir litt vanskelig å holde vekten,men jeg vil og skal klare det.Jeg har ikke lyst til å gå opp i vekt igjen ;-)

 

Jeg er 43 år,gift,har ingen barn.Vi har fire katter(en gutt,og tre jenter).

 

Hei, Lucilla! Så hyggelig med et nytt "ansikt" her inne; velkommen :)

 

Som du kanskje forstår: Vi andre som er aktive her inne har gått div. kurs. De fleste av oss er ferdig med deg og klarer seg ok på egenhånd. Selv er jeg i disse dager i ferd med å avslutte et kurs. Trengte en "slavedriver" da vekta hadde krøpet opp noen uønskede kilo.

 

Jeg er 49 år - drar meg fort mot 50 (før året er omme), har en unge (som har blitt 19), ei bikkje (på fem), ei kjæreste på 50 og en kjærestehund på straks 11 år :)

 

Jeg gikk for alvor ned på høsten 2008/starten av 2009. Fra å veie 72 kg, gikk jeg ned til rett under 60. Begynte samme vår å jogge og har fortsatt med det. I tillegg sykler jeg litt og går på langrenn om vinteren. For meg er fysisk aktivitet et must for å holde vekten. Jeg anser jogging som den beste aktiviteten for å holde forbrenningen oppe.

 

I dag viste vekta mi 61,8 kg. Planen er å komme ned en drøy kg til før jul og så stabilisere meg rundt 60-61 kg. Veide 60 kg som 16-åring, så jeg anser at noe lavere stabilisering er å tro på julenissen. Er dessuten nokså fornøyd med kroppen når den er rundt 60 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Hei dere!

Lucilla, så hyggelig med en til! Velkommen skal du være!

For å presentere meg, er jeg akkurat blitt 40 år, er gift og har en egen sønn på 12 og tre større bonusbarn som alle nå er ute i jobb eller studerer. Sistemann av dem flyttet nå i høst, så det er litt rart i huset nå. :) Min slankehistorikk begynte tilbake i 2000, da jeg veide over 75 kg. Jeg har tatt litt av gangen, med flere års pause i mellom for å få barn og litt sånt. Jeg kom til slutt i mål i 2012 og stabiliserte meg under 60. Da var jeg helt avhengig av å gå på hold vekten kurs, og holdt meg stabil så lenge jeg gikk der, men så har det sneket seg på en del etterpå da jeg sluttet å trene og begynte å studere på kveldstid.

 

Jeg ble inspirert av Charliemor til å begynne med litt jogging i 2009 (ja, vi har "kjent" hverandre en stund... :)) og er helt enig i at det er den beste metoden å holde vekten på.

 

Men ukene flyr av gårde, og nå er det på tide å innrømme helgens synder... Det ble en heidundrenes runde på lørdag med gode venner det var lenge siden man hadde sett, så dagens resultat er opp 0,4 kg til 64,1. MEN det har forsvunnet et par cm på de riktige stedene, så jeg henger ikke med hodet. Det er heldigvis hverdagene som teller.

 

Jeg ser med gru på at jeg får flere sånne helger fremover og skjønner at her må legges en plan. Førstkommende er det ut og se "Mot i brøsta" i Oslo med venninne og middag og kos. Lørdag kommer hele familien hjem til oss og det er rakfisklag og fest... Planen blir å spise "passe mett" og "alt med måte" og så faktisk gå over til Bris på slutten av kvelden. Søndagen blir så mye mer behagelig også. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...