Gå til innhold

For oss på 160 cm eller deromkring - som skal holde vekten!


Gjest charliemor
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest charliemor

Hehe, det hadde vært en fin klubb det, Charliemor :lol:/> Jeg er glad i å sykle, men Birken blir det ikke, dessverre. Men om dere oppretter en klubb - så hadde det jo vært gøy å stille opp på Lillehammer og ta dere i mot!! :D/>

Jeg liker å jogge (men er ingen langdistanseløper), gå raske turer, og elsker Zumbaaa. Litt styrketrening blir det også et par ganger i uka, det begynner å synes litt nå, veldig morro B)/> Har en energibunt av en hund på ett år, som krever det som er igjen av fritid. Gleder meg til all snøen blir borte så jeg kan løpe med henne i skogen.

 

Så digg med et skikkelig vektnedrykk, Kristepine! Tenk om jeg også kunne gått på vekta i morgen, gå ned 1,2 kg og - VIPS - være i mål! :lol:/> Nå er det to ting som gjør at dette ikke kommer til å skje - tanta har kommet, og i helgen skal jeg på ELGFEST, faktisk :rolleyes:/> Nå er det så lenge siden jeg har unnet meg å være 100 % deltakende på fest at det skal jeg være. Skal både drikke rødvin og spise middag og bare kose meg! Men potetgullet skal få stå. Den viktiste biten blir å holde seg til planen igjen på søndag. Men det skal jeg greie :rolleyes:/>

Det hadde vært kult, Solskinnsbolla, om du stod og tok i mot oss på Lillehammer! Spørs om Kristepine blir med på dette da?? Plutselig ser jeg for meg egne draker med teksten "For oss på 160 cm eller deromkring - som skal holde vekten!" :)

 

Digg med en PLAN! Deri ligger mye av veien til suksess, trur eg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Det hadde vært kult, Solskinnsbolla, om du stod og tok i mot oss på Lillehammer! Spørs om Kristepine blir med på dette da?? Plutselig ser jeg for meg egne draker med teksten "For oss på 160 cm eller deromkring - som skal holde vekten!" :)/>

 

Digg med en PLAN! Deri ligger mye av veien til suksess, trur eg :)/>

 

He he! Jeg er med på alt som er gøy! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

He he! Jeg er med på alt som er gøy! :)/>/>/>

Så bra! Kanskje tar jeg deg på ordet - og skirver inn som klubb "For oss på 160 cm eller deromkring - som skal holde vekten!" - dette er noe vi lett gjør inne på vår profil :)

 

Men hva med drakt?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Så bra! Kanskje tar jeg deg på ordet - og skirver inn som klubb "For oss på 160 cm eller deromkring - som skal holde vekten!" - dette er noe vi lett gjør inne på vår profil :)/>

 

Men hva med drakt?!

 

Mulig jeg kjører firmaprofilering faktisk. :) Vi er tre stk fra avdelingen som sykler. Men dette er noe uvisst enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en stilig gjeng, her inne! Blir i godt humør av å lese de siste oppdateringene. Birken med egen gruppe - hadde vurdert å satse om jeg var i Norge :D Stå på, spreke damer!

 

Fredag i morgen og veiedag :unsure: Driver å psyker meg opp og kommer til å gjøre alt jeg kan i dag for å få vekten lavest mulig i morgen tidlig og håper at jeg ikke ser 60-tallet. Suksessen denne påsken er at jeg har spist minimalt med snop og knask! Dessert kun 1 dag. "Nedsiden" er at vi har kost oss med norgesbesøket på en rekke restauranter, og skippet treningen. Et par gåturer er alt jeg kan skilte med. Påske i Texas er ikke som påske i Norge -_-

 

Sammen er vi sterke - det skal rett og slett bli gøy å komme tilbake til trivselvekten sammen med dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si denne gjengen på 160 cm eller deromkring tar av :rolleyes: ! Tror ikke Birken er noe for meg. Det har vært nok press på jobb i årevis, og jeg orker ikke å presse meg til å trene til en konkurranse. Hvor tidlig må man stå opp for å rekke Birken samme dag..?

 

MEN GJETT OM JEG SKAL HEIE PÅ ALLE DERE!?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Skal si denne gjengen på 160 cm eller deromkring tar av :rolleyes:/>/>/>/> ! Tror ikke Birken er noe for meg. Det har vært nok press på jobb i årevis, og jeg orker ikke å presse meg til å trene til en konkurranse. Hvor tidlig må man stå opp for å rekke Birken samme dag..?

 

MEN GJETT OM JEG SKAL HEIE PÅ ALLE DERE!?!

Vi trenger en heiagjeng også, så dette er bra, Søttan!

 

Selv som trigges jeg til å trene ved å melde meg på noen konkurranser som Birken (var salig lykkelig da jeg kom igjennom påmeldingsprosessen i går til neste års Birkebeinertrippel). Er jeg påmeldt, må jeg trene. Så enkelt funker mitt hode. Og trening er nettopp det som gjør at jeg holder vekta sånn nogenlunde. Konkurranseaspektet for min del ligger først og fremst å konkurrere mot egne tider. Jeg har ikke sjans på tidene til de beste eller halvbeste i min egen pulje.

 

Hvor tidlig opp?? Tidlig! Selv skal jeg ha en buss som går 3:30, eller er det 3:15, fra Lysaker (heldigvis bare 10 min. gange hjemmefra). Det går greit. Det er på kvelden trøttheten kommer. Og det er godt å sove litt lenger dagen etter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påskens resultat: 59,6 kg :) og altså bare litegranne opp. Bedre enn fryktet, men samtidig er jeg veldig klar for å sikte mot trivselsvekten. Var oppe klokken 7 i dag og hadde en times raskt gåtur. Har lovet meg selv at det skal bli mange slike turer i ukene framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Det er lørdag og jeg er trøtt og sliten og slapp i kroppen. Har spist god frokost og har egentlig bare lyst til å krype til køys igjen. Burde ha tatt en joggetur i løpet av dagen, men vet ikke om jeg orker. Er det kaloriunderskuddet som tar meg igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Det er lørdag og jeg er trøtt og sliten og slapp i kroppen. Har spist god frokost og har egentlig bare lyst til å krype til køys igjen. Burde ha tatt en joggetur i løpet av dagen, men vet ikke om jeg orker. Er det kaloriunderskuddet som tar meg igjen?

Kan jo trøste deg med, Kristepine, at du kjenner deg digg etter joggeturen! Jogging gir energi, tar ikke :)

 

Selv bestemmer jeg meg gjerne en dag eller flere for når jeg skal jogge. Og når jeg har bestemt meg, bare gjennomfører jeg det.

 

2rill: Bra overlevd påske og fin vekt :)

 

Nå et vi opptil flere som skal ned ca. en kg før vi trives optimalt. Dette skal vi fikse før vi skriver 1. mai :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lørdag og jeg er trøtt og sliten og slapp i kroppen. Har spist god frokost og har egentlig bare lyst til å krype til køys igjen. Burde ha tatt en joggetur i løpet av dagen, men vet ikke om jeg orker. Er det kaloriunderskuddet som tar meg igjen?

 

Kristepine, hva med å ta en gåtur i stedet for å jogge? Det er mindre krevende, men forbrenner kalorier.

 

Frisk luft, en kropp i bevegelse og sanser som tar inn farger, lyder og lukter er noe som jeg har stor glede av. Tempoet bestemmer jeg selv og det varierer med mitt eget energinivå.

 

Ønsker deg en god helg med ny energi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Takk for hyggelige tilbakemeldinger, jenter! Det ble en gå-tur og omvisning på Christian Radich som lå til kai i Sandefjord. Kaldt og surt, men for ei skute! :)

 

Jeg har veiedag i dag og vekta viste nøyaktig en kilo ned, 59,2kg. Jeg er veldig fornøyd med det. to kilo igjen ned til der jeg skal være og jeg har til 17. mai på meg. Det skal jeg klare! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Takk for hyggelige tilbakemeldinger, jenter! Det ble en gå-tur og omvisning på Christian Radich som lå til kai i Sandefjord. Kaldt og surt, men for ei skute! :)/>

 

Jeg har veiedag i dag og vekta viste nøyaktig en kilo ned, 59,2kg. Jeg er veldig fornøyd med det. to kilo igjen ned til der jeg skal være og jeg har til 17. mai på meg. Det skal jeg klare! :P/>

Digg vekt; grattis!

 

Selv er jeg ikke i nærheten av 59-tallet. Får bare håpe vekta viser noe med 60 når jeg veier meg i morgen :)

 

Fornøyd dog med fire treningsøkter forrige uke, avrundet med sykkeltur i går; årets første.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Grattis Kristepine, ned 1 kg er vel plaster på såret etter en dag med lite energi :D

Dere er så flinke her inne, hele gjengen, jeg blir kjempemotivert! Trenger det nå, etter en helg som innebar en fest (planlagt, og "unnet" fest) som dessverre dro med seg etterdønninger (IKKE planlagte, IKKE fortjent") helt til og med i går. Jeg må virkelig lære meg å unne meg en kveld med fest eller feiring, uten å havne i sukkerfella flere dager etterpå!! Sånn har jeg bestandig vært.. og jeg er SÅ klar over det. Hvorfor klarer jeg da ikke å gjøre noe med det??

 

Jeg har stålsatt meg er "på plass" igjen i dag, men på fredag er det ny kveld med god mat, mamma har burdag. Jeg har PLANLAGT å kose meg, uten å ta helt av! Denne gangen tror jeg at jeg får skrive en bruksanvisning for dagen derpå!! ;)

 

Jeg tror jeg dropper veiing denne uken. Jeg har mensen, har spist masse de siste dagene, og blir bare deppa av å se oppgangen. Jeg tror jeg heller gjør mitt beste for å oppnå best mulig resultat til neste onsdag. Da er det rapport til Hold Vekten kursleder (på nett), etter første fase. Målet var å bli helt ferdig med vektnedgang til da, men vi får se.

 

Det blir UANSETT GARANTERT BUNAD i år! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bunadsår skal det bli :)

 

Jeg drar til New York i dag og blir der til søndag, derfor veiing i dag: Nøyaktig samme vekt som på fredag! Er kommet godt i gang med morgenturer. I går ble det så vel joggetur, beina begynte helt av seg selv, hadde tenkt å gå ;)

 

Sjekker inn igjen på forumet neste fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Ikke bunad på denne dama. Ikke pga. vekta det da, den surrer på 61,1 kg. (Vil se 60 komma noe innen fredag, takk!). Skal derimot inn i uniformen på 17. mai. Er vel som en bunad å regne den da :)

 

Innser at jeg må jobbe mer nå enn før påske for å få grammene ned. Var så heldig på nyåret å ha et vaktmestervikariat i 10 uker. Det er et yrke hvor man får betalt for å være fysisk aktiv! Nå er jeg tilbake til lærergjerningen, og det er et langt mer rolig yrke mht. den fysiske biten. I hvert fall for meg som også surrer med IKT på skolen; blir noen timer i uka foran MACen og PCer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Skulle ønske det gikk an å trykke "liker" her inne! Jeg LIKER siste posten til 2rill! :) Hadde tenkt å gå, men så begynte bare bena å løpe. Fantastisk! :)

 

Det blir helt klart bunad her også. Bare lurer på hvilken tilstand skjorta er i... Mulig den må sendes vekk til gjenoppretting. ;) Uniformen din er helt klart å regne som en bunad, Charliemor! 17. mai hadde ikke vært det samme uten dere korpsmennesker. Digger dere!

 

Og Solskinnsbolla; jeg har stor tro på bruksanvisninger. Skriv ned en avtale med deg selv om hvordan lørdagen skal være. Da er det enklere å holde seg til det. Jeg har trua!

 

Og grunnen til mitt fantastiske humør på morraskvisten: Jeg har vært på morgen-spinning! :D er høy på endorfiner!

 

Ha en fantastisk dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

"Liker", "Liker" og "Liker" ;) 17.mai uten korps er som nyttårsaften uten raketter. Bunadskjorta mi er også ufortjent dårlig behandlet, den burde være vasket, puttet inni et putevar og oppbevart tørt og mørkt. Istedet ligger den i klesskapet, krøllet og muligens vaska, det husker jeg ikke. Tror egentlig hele klesskapet mitt er klar for en vårpuss snart.

Sto over veiing i dag, mye tull og tøys de siste dagene, men nå er motivasjonen og humøret tilbake.

Avtale med meg selv til helgen er i boks!

 

Spinning på morran hørtes ikke verst ut! Det blir zumba på kvelden for meg i dag. Blir i godt humør bare av å tenke på det, så det er ikke så verst det heller B)

 

Ha en fin vårdag videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Aberet med morgen-spinning er at man blir fryktelig sulten før lunsj, altså! Helt innhul slepte jeg meg ut til spiserommet. VELDIG stolt av meg selv da jeg ikke røyk på brødskive nr 3. B)

 

Zumba er flott, våren er i anmars og solen skinner!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Dette er ikke vær å bevege seg utendørs i, altså! Huttetu og fysj og føy! Dagens sykkeltur er herved flyttet innendørs til spinningsalen.

 

Ha en fantastisk aften mine damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Dette er ikke vær å bevege seg utendørs i, altså! Huttetu og fysj og føy! Dagens sykkeltur er herved flyttet innendørs til spinningsalen.

 

Ha en fantastisk aften mine damer!

Kan vel ikke si at været er noe bedre i dag; tvert om! Her snør det i vei.

 

Men: det er fredag, ukas beste dag! Og vekta er med på gleden: 60,5 kg. Så blir det å holde fokus gjennom alle fristelser som måtte dukke opp her i helgen. Tenke "passe mett" og "med måte". Trenger jo ikke spise alt som måtte bli servert av godterier. I tillegg skal jeg ut og jogge enten lørdag eller søndag.

 

Jeg er inne i en god greie nå: fysisk trening minst tre dager i uka. Slik har det vært et par uker, og slik skal det fortsette utover våren og sommeren - og høsten med :)

 

Ønsker dere en flott fredag og helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Det er definitivt en annen vår i år enn det var i fjor på denne tiden! Jeg håper det snart kan bli litt mildere (men ikke våtere), det er på høy tid å se noen knopper på bjørka snart, og hestehoven har jo bare såvidt turt å stikke bustehodet sitt opp av jorda - forstår den godt! Jeg er en VÅR ELSKER, det er den beste tiden på året, og nå føler jeg meg nesten litt snytt for en lengre periode med "kunneværtvår". Men nå må det vel snart tøye helt, jeg har lyst til å få på meg noe lettere skotøy og prise våren og sommeren B)

 

KK - mila var jeg med på i fjor for første gang, jeg meldte meg på ganske spontant bare tre uker i forveien, og forholdsvis utrent, så jeg meldte meg på 5km. Gøy å prøve noe nytt, jeg som er vant til å løpe i skauen, og der måtte jeg løpe i flokk/kø, på asfalt :lol: Jeg blir med i år også, men usikker på om det blir 5 eller 10 km. Jeg jogger en del på tredemølla hjemme, og som sagt ute i skauen, men jeg må innrømme at jeg er ingen langdistanseløper. 5 km er ofte mer enn nok for meg.

 

Det har blitt lite styrke denne uka, men mye sjauing på jobben. Det må da telle litt som styrke å jobbe på lageret med tunge varer.

 

Ikveld blir det på med kjole og pensko, for å feire mammas bursdag. I morgen blir det på med "møkkboots" og skaubukse, og reise til Sverige på hundetrening med fugl. Litt kontraster, men det er egentlig meg i et nøtteskall...

 

Skal prøve å begrense kosemengden i kveld, og unngå fortsettelse av kosen resten av helgen. God helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Kan vel ikke si at været er noe bedre i dag; tvert om! Her snør det i vei.

 

Men: det er fredag, ukas beste dag! Og vekta er med på gleden: 60,5 kg. Så blir det å holde fokus gjennom alle fristelser som måtte dukke opp her i helgen. Tenke "passe mett" og "med måte". Trenger jo ikke spise alt som måtte bli servert av godterier. I tillegg skal jeg ut og jogge enten lørdag eller søndag.

 

Jeg er inne i en god greie nå: fysisk trening minst tre dager i uka. Slik har det vært et par uker, og slik skal det fortsette utover våren og sommeren - og høsten med :)/>

 

Ønsker dere en flott fredag og helg :)/>

Gratulerer med digg vekt! Så deilig! Men så har du vært flink til å trene også. Da kommer resultatene, det vet vi jo.

 

Jeg har begynt på en ny utdannelse og er delvis student på kveldstid og er med i kollokviegruppe et par ganger i måneden. Der har vi både snop og brus, men nå kan jeg stolt meddele at jeg drakk farris og hoppet bukk over sjokolademusene og bamsemumsen på siste samling. Personlig seier! :)

 

Nå er det helg dere, med alt det fører med seg. Passe mett, personlige avtaler med oss selv og fullt fokus så kommer vi oss gjennom denne også.

 

GOD HÆLJ! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...