Gå til innhold

For oss på 160 cm eller deromkring - som skal holde vekten!


Gjest charliemor
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Godt jobbet gjennom sommeren, Charliemor! 59-tallet er nærmere enn du tror ;)/> God "fornøyelse" med forberedelsene til Birkebeinerrittet. Bare et par uker igjen til den store styrkeprøven.

 

Jeg er tilbake i Amerika etter 6 uker norgesferie uten tilgang til vekt. Er superfornøyd med (og kanskje litt overrasket over) dagens 58,8 kg!! Har altså klart å holde vekten stabil gjennom en sosial sommer hvor jeg ikke føler at jeg forsaket noe som helst i matveien :D/> :D/> Håper at de siste årenes bevisste fokus på spise- og mosjonsvaner har begynt å feste seg i underbevisstheten/autopiloten. Og at jeg nå kan stole mer på min egen sult- og metthetsfølelse. Det var det jeg gjorde i sommer - og det gikk bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

 

Jeg er tilbake i Amerika etter 6 uker norgesferie uten tilgang til vekt. Er superfornøyd med (og kanskje litt overrasket over) dagens 58,8 kg!! Har altså klart å holde vekten stabil gjennom en sosial sommer hvor jeg ikke føler at jeg forsaket noe som helst i matveien :D/>/> :D/>/> Håper at de siste årenes bevisste fokus på spise- og mosjonsvaner har begynt å feste seg i underbevisstheten/autopiloten. Og at jeg nå kan stole mer på min egen sult- og metthetsfølelse. Det var det jeg gjorde i sommer - og det gikk bra!

Fantastisk, Torill! Så digg at din kropp - og ditt hode - ser ut til å ha funnet "veien" :)

 

Selv kjenner jeg på at hver dag er en kamp... Denne uka har jeg holdt en meget stabil vekt rett over 60 kg (fra 60.3 ned til 60.1). Neste steg er da å få stabiblisert meg rett under 60. Men som sagt: hver dag kjennes som en kamp. Unner jeg meg noe ekstra, så må jeg i en uke slite meg ned til der jeg var før jeg unnet meg det ekstra. Men jeg gir meg ikke!

 

Nå er Birken kun to uker unna. Fått pulje 53 med start 11:20. Stadig blant de siste seedede.. Slik er det. Jeg sjekket damene jeg konkurrerer mot i trippelen. Der ligger jeg i dag ganske bra an! Men: de andres sykkeltider fra i fjor er jevnt over timen bedre enn min... Det er den greia med meg og nedoverbakker.... Er ei pingle der. Ser for meg hjul som detter av og jeg som går på nesa i grusen... Vel, får forsøke overvinne frykten i år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unner jeg meg noe ekstra, så må jeg i en uke slite meg ned til der jeg var før jeg unnet meg det ekstra. Men jeg gir meg ikke!

 

Nå er Birken kun to uker unna. Fått pulje 53 med start 11:20. Stadig blant de siste seedede.. Slik er det. Jeg sjekket damene jeg konkurrerer mot i trippelen. Der ligger jeg i dag ganske bra an! Men: de andres sykkeltider fra i fjor er jevnt over timen bedre enn min... Det er den greia med meg og nedoverbakker.... Er ei pingle der. Ser for meg hjul som detter av og jeg som går på nesa i grusen... Vel, får forsøke overvinne frykten i år :)/>

 

Ja, la det stå til nedover bakkene :) Du er kjempesprek som sykler med de seedede! Vi er mange som ikke hadde kommet oss mer enn halvvegs gjennom løypen. Og tenk på alle kaloriene som fyker av, både under treningen og på rittet.

 

Men kanskje det er ekstra hardt å forsøke å holde seg på lavkalori-stien når du trener så mye?? Det krever jo masse energi å bygge opp formen. Kroppen forteller vel at den trenger mye energi nå, så mulig at det er lettere å være på energiunderskudd når du ikke ligger i hardtrening? Dette har jeg ikke mye greie på, var bare en tanke som slo meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Ja, la det stå til nedover bakkene :)/> Du er kjempesprek som sykler med de seedede! Vi er mange som ikke hadde kommet oss mer enn halvvegs gjennom løypen. Og tenk på alle kaloriene som fyker av, både under treningen og på rittet.

 

Men kanskje det er ekstra hardt å forsøke å holde seg på lavkalori-stien når du trener så mye?? Det krever jo masse energi å bygge opp formen. Kroppen forteller vel at den trenger mye energi nå, så mulig at det er lettere å være på energiunderskudd når du ikke ligger i hardtrening? Dette har jeg ikke mye greie på, var bare en tanke som slo meg.

Hm... kanskje du har et poeng. Torill?! Høres logisk ut i hvert fall!

 

Dagens vekt: 59,9 :)

 

Mål: holde meg på 59-tallet uka som ligger foran.

 

Utfordring: er på leirskole mandag-fredag. Tar ikke akkurat med meg vekta mi dit. Kun tre måltider pr. dag er det lagt opp til der. Her må det smøres matpakke®! Og så gjelder det ikke gå til kiosken hver kveld. Og går jeg dit, må måteholdet gjelde. Har en plan om å få til en joggetur eller tre. Vi er jo flere lærere med, så en liten fristund nå og da skal visstnok være mulig.

 

Ang. sykling i nedover: min frykt sitter jo i hodet. Hvordan nå snakke til meg selv 12 dager før rittet? Forsøke med: "fyker jeg over styret, så fyker jeg over styret", "knuser jeg kjeven og sytter ut tenna, så knuser jeg kjeven og spytter ut tenna", "gjør det vondt, så gjør det vondt"? Kanskje også forsøke med logikk: "hvor mange har egentlig tryna alvorlig av alle de tusen som har syklet birken gjennom flere år?". Trolig ikke så mange. Som med lyn: hvor mange har egentlig blitt truffet? Ikke akkurat så mange i forhold til antall mennesker og antall lynnedslag, vil eg tru.

 

Andre forslag til mental trening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Hi-hi.... Hva med: dette går veldig bra :lol:/>

Lykke til fra ei i nabotråden.... Og jeg hadde gått av sykkelen i de bratteste bakkene for jeg er en skikkelig pingle ;)/>

He, he, enna! Skal si det til meg selv :)

 

Har nå sjekket hvor jeg virkelig taper for de som er bedre, og det er fra Storåsen og til mål. Mao. i de verset nedover-asfaltbakkene. DETTE GÅR VELDIG BRA!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He, he, enna! Skal si det til meg selv :)/>

 

Har nå sjekket hvor jeg virkelig taper for de som er bedre, og det er fra Storåsen og til mål. Mao. i de verset nedover-asfaltbakkene. DETTE GÅR VELDIG BRA!

 

Ja, dette går bra!!! Grattis med 59-tallet. Jeg visste du ville klare det :D

 

Det hjelper å ha fokuset på hvordan du vil det skal gå og ikke på hvordan du ikke vil det skal gå. Men for all del: Det er en risiko for at det kan gå galt, så litt sunn frykt skal man ha nedover brattene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Ja, dette går bra!!! Grattis med 59-tallet. Jeg visste du ville klare det :D/>

 

Det hjelper å ha fokuset på hvordan du vil det skal gå og ikke på hvordan du ikke vil det skal gå. Men for all del: Det er en risiko for at det kan gå galt, så litt sunn frykt skal man ha nedover brattene.

Minnes gammel lærdom: tenk på - før du går inn i butikken - det du skal kjøpe av mat, ikke alt du ikke skal kjøpe.

Så da ser jeg for meg meg selv der jeg fyker nedover i full fart med et smil om munnen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest charliemor

Da er Birkebeinerritet over for i år. En heller skitten fornøyelse ettersom det regnet godt på morningen for formiddagen. Trudde aldri jeg skulle perse, men det gjordet jeg; godt fornøyd.

 

Opplevde også at jeg var hakket mindre pinglede enn i fjor i nedoverbakkene. I hvert fall det det noen små minutter fortere fra Sjusøen og ned :) Opplevde at jeg ikke var så redd inni meg.Ble selvsagt forbisyklet av flere i nedoverbakkene, men jaggu klarte ikke også jeg å sykle forbi noen! Snakket overrasket til meg selv da jeg syklet forbi på vei ned mot Djuoset (det er en lang nedfart dit på heller grusete underlag).

 

Vekta nå i formiddag: 59.9. Tru om jeg klarer få den ned en liten kg til og bli der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er Birkebeinerritet over for i år. En heller skitten fornøyelse ettersom det regnet godt på morningen for formiddagen. Trudde aldri jeg skulle perse, men det gjordet jeg; godt

 

Vekta nå i formiddag: 59.9. Tru om jeg klarer få den ned en liten kg til og bli der?

 

Gratulerer så masse med ny pers! Du blir bare bedre og bedre! Stilig at den psykiske treningen virket nedover bakkene. Kos deg med pers og flott vekt! Høsten er en god tid for sunne måltider med masse friske grønnsaker, så jeg tror du klarer å holde deg på 59-tallet. Ærbødig hilsen Torill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei alle!

 

Her kommer et lite livstegn fra meg :)! Jeg befinner meg for tiden på Afrikas horn! Reiste til Kenya for 2 mndr siden og videre til Afrikas horn. Jeg jobber med helsearbeid her, opplæring av lokale leger og sykepleiere. Dette er meningsfylt og eksotisk! Jeg kommer hjem til jul.

 

Her går vi i svære kjoler - one size fits all - som ikke strammer noe sted, noe som gjør at man fort kan gå i fella og tro man er veldig tynn.. Vel, heldigvis har jeg med meg skinny jeans som jeg kan prøve på hvis jeg er i tvil. Den har ikke blitt strammere med tida, kanskje heller litt løsere. Vekt har vi ikke. Her har det vært usigelig varmt, noe som har medført at jeg har spist lite tidlig på dagen. Og fristelsene må man oppsøke, dvs dra til en butikk man vet har importerte matvarer for å kjøpe brus, Pringles og sjokolade som sannsynligvis har vært smeltet minst en gang.. Alt dette gjør at det er lettere å holde vekta her enn i Norge - det innbiller jeg meg iallfall. Så får jeg håpe at jeg ikke får sjokk når jeg går på vekta hjemme.. Trening har det ikke blitt så langt. Her kan man ikke gå rundt i treningstøy, og det er så varmt ute og man får så mye oppmerksomhet at man helst holder seg innendørs. Men sånn får det bare være i to måneder til! Tror kaloriinntaket ligger på ca. 1300-1400 om dagen, av og til mer.

 

Vel, jeg skal fortsette å konse om jobben og opplevelsene her - ikke vekta :). Men går jeg ned til under 60 kg den tida jeg er her, skal jeg være veldig glad :).

 

Stå på videre, alle sammen!

 

Klem, Søttann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle!

 

Her kommer et lite livstegn fra meg :)/>! Jeg befinner meg for tiden på Afrikas horn! Reiste til Kenya for 2 mndr siden og videre til Afrikas horn. Jeg jobber med helsearbeid her, opplæring av lokale leger og sykepleiere. Dette er meningsfylt og eksotisk! Jeg kommer hjem til jul.

………….

 

Klem, Søttann

 

Veldig veldig kjekt å høre fra deg, Søttan! Dette var overraskende! Så flott og modig gjort :) :) :)

 

Misunner deg litt både oppgaven din og at du får virkelig brukt deg selv på noe meningsfylt og krevende. Vide kjoler høres fortreffelig ut i varmen, og ingen fare med vekten med begrenset tilgang på fristelser.

 

Selv oppholder jeg meg fortsatt i det mest bugnende landet i verden og føler meg litt unyttig i forhold. Har fått kontroll på maten på tross av tilbudet, vekten min holder seg stabil på 58-tallet, av og til litt over på 59-tallet. Og medbrakte jeans sitter omtrent som de gjorde da jeg kom for to år siden. Er fornøyd med det :)

 

Lykke til videre på Afrikas Horn, Søttann! Fantastisk flott gjort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Veldig veldig kjekt å høre fra deg, Søttan! Dette var overraskende! Så flott og modig gjort :)/> :)/> :)/>

 

Misunner deg litt både oppgaven din og at du får virkelig brukt deg selv på noe meningsfylt og krevende. Vide kjoler høres fortreffelig ut i varmen, og ingen fare med vekten med begrenset tilgang på fristelser.

 

Selv oppholder jeg meg fortsatt i det mest bugnende landet i verden og føler meg litt unyttig i forhold. Har fått kontroll på maten på tross av tilbudet, vekten min holder seg stabil på 58-tallet, av og til litt over på 59-tallet. Og medbrakte jeans sitter omtrent som de gjorde da jeg kom for to år siden. Er fornøyd med det :)/>

 

Lykke til videre på Afrikas Horn, Søttann! Fantastisk flott gjort!

 

Takk for det, 2rill! Håper jeg kan ha vært litt til nytte. Hvordan det går med prosjektet på lengre sikt er avhengig av helt andre enn meg, men håper på positiv endring i landet her! Uansett er det mange bra enkeltmennesker her jeg håper å kunne treffe igjen senere.

Ang. vekta har den nok gått litt opp ifht for 1 måned siden. Det har ballet på seg med sjokolade her - som noen hadde med seg fra Norge - og med kaffeselskaper den siste tiden. Disse fruene som bor her (norske) klarer å trylle fram de lekreste kaker av de få ingrediensene man får tak i her.. Og det har vært mange bursdager, besøkt etc å feire.. SÅ jeg tipper vekta ligger rundt 62 kg nå - men vet ikke helt. Det er lett å gi beng når jeg vet at jeg bare har to uker igjen her og jeg dessuten begynner å savner Norge.. På den annen side er det en hel måned igjen til nyttår, og jeg har IKKE lyst på to ekstra kilo pluss kanskje et julekilo = 3 KG TOTALT jeg må ta av på nyåret! NEI, det har jeg IKKE! Jeg får jobbe med å spise ca. 1300 kcal daglig frem til julaften. Den siste uka før jul skal jeg tilbringe på et flott hotell på kysten i Kenya. Da blir det soling og bading! Livet skal nytes til fulle, men maten begrenses.

 

All respekt til deg, 2rill, som holder vekta i overflodets land! Nyt tiden og det du vet du vil savne når du kommer tilbake til Norge :)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Gjest charliemor

Hei, damer!

 

Lenge siden jeg har vært innom her. Det har vært en krongelete høst på kjærlighetsfronten. Jeg trøstespiste meg oppover to-tre kg. Så kom det endelige bruddet nå i jula... Og kiloene raser av igjen. Jeg har real hjertesorg. Noe å ta inn som en del av opplegget til Grete Roede? Har jo null matlyst. Tvang i meg et knekkebrød til frokost. Får tvinge i meg et nytt nå. Vet det ikke er bra ikke spise.

 

Håper dere andre har det bra og nyter jula på alle vis. Ang. matinntak så vet vi jo at det er ikke det mellom jul og nyttår som teller mest, men det mellom nyttår og jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det var skikkelig leit å høre at det har skåret seg med forholdet, Charliemor. Og fasen hvor det skranter er ikke noe å trakte etter heller. I julen skal alle ha det så fint osv..... Skulle gjerne hatt noen trøstens ord å skrive, men vet at det ikke er så mye som hjelper når det står på som verst. Tiden leger alle sår? Du skal få en dag i morgen? Ta i alle fall vare på deg selv og "pamper yourself" så godt du kan. Tror ikke jeg støtter anbefalingen din om å ta hjertesorg inn i Roedeopplegget, men godt å se at du har humoren med deg!

 

Ønsker deg alt mulig godt i året som kommer! Selv har jeg en flott jul med avkommet på besøk og masse kos - også mat. Som du sier, det er fra nyttår til jul som teller. Skal nok gå av meg de ekstra kaloriene som kommer inn nå, når nyåret kommer med blanke ark og tegnestifter tel.

 

Opp med hodet, jente! Jeg er sikker på at fremtiden har noe på lur til deg!

 

Klem fra 2rill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GODT NYTTÅR, ALLE!

 

Kjære Charliemor: Veldig leit å høre om forholdet som har røket! Det må være veldig, veldig vondt! Vær snill mot deg selv framover, skjem deg selv bort som best du kan! Kjærlighetssorg er absolutt verste sort! Du fortjener å ha det bra.

 

Jeg har hatt en veldig spennende høst på Afrikas horn! Nå er jeg tilbake i Norge. Føler meg priviligert som har hatt en så givende høst! En får også perspektiv på livet når en blir kjent med en helt annerledes del av verden. Er veldig takknemlig for de materielle godene og ikke minst friheten vi har her!

 

Vektmessig holdt jeg meg i skinnet lenge i høst, og fristelsene måtte man oppsøke. Men utover høsten fant vi ut hvor man kunne kjøpe ok sjokolade.. Og fruene i teamet disket opp med de lekreste kaker de klarte å trylle fram.. OG jeg har fortsatt ikke lært begrensningens kunst - iallfall har jeg sviktet de siste par månedene.. Afrikaoppholdet ble avsluttet med ei uke på et flott hotell i Mombasa hvor det var de lekreste frokost- og middagsbuffeter.. Jeg klarte IKKE å begrense meg, tenkte at "dette har jeg fortjent" og "det er jo bare ei uke". Deretter var det juleferie i Norge med alskens god mat, og jeg begrenset meg ikke der heller. Nå sitter jeg her med FRYKTINNGYTENDE 69 KG!! Helt forferdelig!! Men jeg kan ikke gi opp. Føler meg overhodet ikke som meg selv, er tung i kroppen og utrent (ble ingen trening i høst).

 

Det er 100% sikkert at det er lettere å gå ned i vekt enn å BLI DER.

 

IDAG begynner jeg atter et nytt og bedre liv. Slik skal det være:

 

- Jeg skal huske på at jeg er like mye verdt som menneske selv om jeg er 10 kg over matchvekt! Og en lett overvekt er ingenting når en ser det i et større perspektiv - det er mange som ikke har mat og god helse her i verden.

- Jeg er takknemlig og skal fortsette å være takknemlig for muligheten til å ta en joggetur når som helst! Slippe hijab, slippe varmen, slippe begrensninger fra samfunnet. Naturen har jeg savnet, og jeg kommer til å være takknemlig for den! Jeg skal gi alt når jeg trener! Jeg skal fortsette å være takknemlig for helsa, som er GOD nå! Energinivået har ikke vært bedre på mange år, og jeg tror jeg skal tåle noen joggeturer pr. uke GODT. Gleder meg til å følge min egen utvikling kondisjonsmessig og vektmessig - utover våren skal jeg utfordre min egen personlige rekord som er ca. 1 t og 5 min på ca. 11 km jogging (Sognsvann - Ullevålseter - Sognsvann med lengste vei rundt vannet tilbake).

- Jeg begynner i ny jobb i morgen, som jeg håper vil bli fast! Jeg kommer til å ha mye bedre arbeidsforhold enn tidligere - være min egen sjef, styre arb.dagen selv, hjemmekontor en dag i uka - luksus! Det kommer til å gi GOD TRIVSEL, som igjen kommer til å gjøre det lettere å unngå overspising.

- Vonde følelser skal jeg IKKE takle med mat, men heller gråte, ta en tlf. til ei god venninne eller gjøre noe konkret med det som plager meg..

- Jeg kommer tilbake til opplegget med hvor mange trimpoeng og kcal jeg skal legge meg på hver dag. Det er HELT SIKKERT at jeg skal nå matchvekt på ca. 58 kg ila våren!

- Målet er å være nærmest mulig matchvekt når vi drar på jobbtur til Paris 31. mars! Da skal jeg kjøpe meg noe fint og nytt - f.eks. blondeundertøy.

 

Jeg holder dere oppdatert, damer! Og husk å være takknemlige for friheten vi har i Norge! Det er ingen steder kvinner er bedre stilt enn her :).

 

Igjen, Charliemor - lykke til videre. Jeg skal tenke på deg!

 

Klem fra Søttann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Hei, Søttan!

 

Takk for gode ord! Ja, kjærlighetssorg er noe enormt vondt! Har nå hatt det j i snart to uker. Denne enorme hjertesorgen som gir angst for både livet og døden. Sov ikke den første uka. Har nå fått sovetabletter, slik at jeg i hvert fall kommer meg gjennom natta sånn nogenlunde.

 

Jeg trenger hvile, trenger distanse til kvinnen som tok mitt hjerte. Slik sett blir min jobb ikke et fristed, ettersom en mangeåring kollega er min x`s nye.... (ærre mulig å få det verre!!!!).

 

Reiser bort i morgen, til gode venner i nabolandet. Håper/tror/vet/ at den lille uka der gjør godt :)

 

Så var det å stålsette seg for jobben neste mandag..... Vil ikke akkurat møte den nevnte kollega i gangene sånn helt med en gang...

 

Du nevner takknemmelighet, Søttan. Jeg forsøker se det jeg kan være takknemmelig for, akkurat som deg. Type at jeg har familie og gode venner som i disse dager har vært der for meg. At jeg har bein som klarer jogge. At jeg har en god 18 år gammel sønn som er der for sin mor (i disse dager forstår han at rollene er skiftet....).

 

Vekta betyr lite når jeg ser på det store bildet. Jeg har gått ned nærmere tre kg på disse to ukene, er nå nede på 60,9. Men vil heller veie 72 kg og være lykkelig i hjertet! Ante ikke at hjertesorg kunne være så vondt! Vel, opplevde litt av det en 25 år tilbake, men ikke så sterkt og ikke over så mange dager; bare sånn av og til gjennom en periode.

 

Mitt hode, min fornuft, sier at selvfølgelig går dette over! Selvfølgelig kommer jeg til å møte et nytt menneske jeg forelsker meg i! Selvfølgelig går det over. Men det kommer til å ta tid. Har satt en dato for når sjel og hjerte skal ha funnet helt hvile: 1. juni 2014. Den dagen skal jeg danse og synge og bare juble over livet! Gleder meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt Nyttår, jenter!

 

Måtte det (etter hvert) bli et av de virkelig sterke årene! Vi trenger styrke enten vi skal komme gjennom livets største kjærlighetssorg - eller ta av 10 kg. Lykke til med hver deres planer!

 

Selv starter jeg året kjempefint på 59-tallet. Er fortsatt litt overrasket over at jeg klarer meg gjennom selskapelige perioder uten å ta av i matveien og uten at jeg føler at det koster meg noe spesielt. Vet ikke riktig hva som har skjedd, tror jeg må ha blitt omprogrammert i hodet i løpet av de 5 årene jeg har deltatt i dette forumet (har femårsjubileum om 10 dager).

 

Nå er jeg klar for en aktiv vinter, som mest ligner på en norsk vår med tanke på lys og temperaturforhold. Er VELDIG takknemlig for at livet glir så glatt for tiden. Livet går i faser. Jeg har hatt mine nedturer tidligere. Dårlig trøst, men det føles litt sant at man kommer sterkere ut på den andre siden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår 2rill! Er så imponert over deg og den stabile vekta di! Jeg innser at en slik omprogrammering i hodet er svaret på en stabil vekt, og den omprogrammeringen har ikke skjedd til fulle hos meg. Det at jeg i mindre grad enn tidligere trøstespiser tar jeg som et tegn på at jeg er på riktig vei, men fortsatt har jeg perioder der jeg trøste- eller tvangsspiser. Jeg må bli enda bedre på å takle vonde følelser, stress og press på en annen måte. Og jeg må bli bedre på å begrense meg når maten er veldig god.. Nå er vekta i underkant av 68 kg. Mye nok fordi fordøyelsen er bedre. Tror ikke jeg har 10 kg fett som skal av, men kanskje 8.. Føler meg ok likevel - men har en fyr (eller flere) i kikkerten. Har lyst til å date, og da hadde det vært flott å snart være tilbake på matchvekt..! Samtidig vil jeg jo ikke ha en som slutter å elske meg om jeg går opp 5 kg. Nei, dette skal jeg gjøre kun for meg selv! Tenker tilbake på at jeg har vært misfornøyd på 61 kg, og tenker på den dusten av en ekskjæreste som hintet om at jeg burde gå ned et par kilo selv omgjevnader var SÅ slank. ALDRI MER!! Det jeg savner nå, er å være lett i kroppen og ha god kondisjon. Det skal komme!! Jeg skal komme i superforbruker og nå matchvekt på 58 kg (57 kg på gammel vekt tror jeg er 58 på ny)! Delmål 65 kg 1. mars! Plan: Melde meg inn i SATS. Gå turer, gå til sentrum. Gå på ski etterhvert når jeg føler at jeg er igang.

 

Charliemor: Lykke til på jobb i morgen!! For en fryktelig situasjon du er i! Håper fortvilelsen kan bli vendt til sinne etterhvert så du ikke retter alt innover mot deg selv. Tenker på deg!

 

God søndag, flotte jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Hei, damer!

 

Ser det positive i livet: vekta viste i dag 60.5 kg. Jeg tenker det er helt ok at den fortsetter ned til 59. Vet at det er en vekt jeg trives godt med.

 

Spiser mat for tiden, bare mindre enn jeg har pleid. Type to, ikke tre, knekkebrød med ost til frokost og lunsj. Type mindre middagsporsjon. Så blir det også en sjokolade i ny og ne, hvis den dukker opp foran meg (kjøper ikke; har jo egentlig ikke lyst på).

 

På fritiden går alt meget bedre :) Jobben snakker jeg ikke høyt om; ikke lett.

 

Nå har sneen kommet! Nye ski er i boden. Må få meg en tur til helgen: gleder meg :) Har jo et hårete mål om å klare merket i Birken i år. Er inne i ny aldersklasse. Tiden min fra i fjor må forbedres med rundt ni minutter, gitt samme merketid i år som i fjor. Det bør gå. Samtidig: sjel og kropp har vært filleristet de siste ukene. Ikke gitt at den fysiske formen akkurat har fått en positiv utvikling i denne perioden. Nei, sier at målet med Birken i år er å kose meg gjennom løypa, være glad for at jeg kan gå, være takknemlig over livet og hvor godt jeg tross alt har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest charliemor

Morgen, damer :)

 

Dagens vekt: 59.5 kg :) Just love it!

 

Elsker i tillegg at hjerte og sjel har det bra. Natt til i dag var første på veeeeeldig lenge at jeg sov hele veien igjennom. Det var utrolig godt!

 

Forrige uke var en leke-være-glad-uken. Denne uken er jeg faktisk glad :)

 

Får nå håpe at vekta ikke snur seg oppover igjen nå som humøret er meget stigende. Skal i dag på todagers kurs på hotell. Der vet jeg fristelsene står i kø. Type kjeks rett siden av kaffen. Type forsyn deg med alt du har lyst på til lunsj. Jeg må tenke "passe mett". Ikke la meg rive med av at jeg atter smiler og ler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

 

Gratulerer, Charliemor, både med vekten, og med din fandenivoldske innstilling til at livet skal føles bra igjen. Du landet på samme vekt som meg i dag! Hurra for oss og livet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

God morgen!

 

Gratulerer, Charliemor, både med vekten, og med din fandenivoldske innstilling til at livet skal føles bra igjen. Du landet på samme vekt som meg i dag! Hurra for oss og livet!

 

JA! Hurra for oss og livet!!!

 

Spiste helt passe til lunsj. Stod nå over skillingsbollen. Middag kl. 20.00; vet det blir nok mat da. PASSE METT!!!

 

Tar meg nå en klementin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go Charliemor! Er imponert over innstillingen din! Og gratulerer med flott vekt!

 

Selv begynte jeg på Ned i vekt kurs igjen på nettet på onsdag. Tror jeg trenger ukentlig kontakt med kursleder som et spark i baken for å ta grep igjen. Vekta har pekt i riktig retning, vært nede på 67,1, men pga hormoner og en bursdagsfeiring igår er det litt opp igjen nå.

 

Jeg har nettopp begynt i ny jobb! Er veldig priviligert, er min egen sjef nå! Fantastisk! Det er ganske krevende å begynne å ny jobb, og det går mye tid til pendling fire dager pr. uke. Disse dagene blir det ikke tid til mye annet. Så det er en utfordring å få trent. Jeg har fortsatt ikke fått skikkelige rutiner, ikke kommet ordentlig igang med treninga ennå. Har klatret litt og har vært på skikurs 1,5 time en kveld forrige uke. Trenger litt tid til å lande i ny jobb og bestemme meg for hvordan hverdagen skal være - når jeg kan legge inn trening og når jeg bare skal hvile. Heldigvis har jeg bra med overskudd, og slik skal det fortsette!

 

Ønsker dere en god, ny uke fra i morgen!

 

Søttann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Søttann, må beundre deg for ditt pågangsmot! Bra; stå på! Du vet jo veien til et lettere liv. Med et kurs - og derved en kursleder - er sjansen for suksess størr, tenker jeg.

 

Gratulere også med ny jobb - og egen sjef; digg :)

---

 

Nå er mitt private liv endret. Uten å si for mye, er jeg nå lykkeligere enn på lenge. Dette medfører for meg en viss fare for overspising; alt er så hyggelig… Her må passes på :)

 

God uke til alle dere her inne - jeg vet at jeg får :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...