Gå til innhold

Holde_vekten_dagbok


Anbefalte innlegg

Sommer klem til deg Melis!

 

Sommerklem til deg og Epler:) :)

Du skal vel være hjemme i sommer du. Hvordan er det med faren din?

 

Uka har gått fint. Litt mye kake igår på lille snuppens bursdag - og enda er det selskap imorgen og... Ikke at det er så ille, jeg så et veeeldig lavt tall på vekta her om dagen. Lurte litt på om det kunne stemme, eller om vekta lever sitt eget liv, hehe...:D Men veit at jeg har gått ned litt de siste to ukene siden siste veiing. Jeg veier meg igjen imorgen eller over helgen så får vi se. Det er isåfall laveste på 5-6 år! Det har ikke blitt noe tur da, håper å få til noe i løpet av helgen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 388
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja... må nok holde meg her hjemme... prøver og ikke tenke på at jeg kunne ha vært på 3,5 ukers øyhopping i Hellas NÅ!!! hadde jo satt meg opp på 4 uker ferie nå, + uke 32. Nå jobber jeg jo 50% ... Men jeg får bare ta ferie til høsten i stedet.. Hjemme eller borte. Overføre max 2 uker kan jeg jo.

Det er vel ikke så veldig bra med min far.. men han har hjemmesykeleie 3 ganger om dagen da. Spiser og drikker minimalt, og er mest sengeliggandes. Rører endel, men det er jo også pga medisiner. Mistet intressen for alt som skjer rundt ham. (nyheter bl.a) Om huset forfaller, driter han i det, så lenge det holder livet hans ut.. og sånt er slitsomt for meg... NÅ har han ikke vann i helga.. Blåser jo han i... (Vi har ei gammel pumpe/brønnvann) - rørleggeren kommer mandag. For han har vel ikke dusja på 3-4 måneder.. og resta av hygienen.. bør jeg si mer...

Og nå begynner jeg bli sliten og lei over alle problemene som bare forfølger oss/meg... t.o.m han synes det holder nå!

 

Nå har jeg jobbehelg. Det er godt å komme seg litt bort også... blir litt småmanisk hjemme nemlig... greier lissom ikke sitte i ro... (for da tenker jeg for mye...) Har fått gjort utrolig mye da... Malt og planta!! Gressklipping til den store medalje.

 

Hm. De kakebursdagene dine høres ut som en stor utfordring.. Men synes det ser ut som du holder vekta bra, jeg.. litt pluss minus må man jo regne med.

 

Nei, får jobbe litt vel...

 

:D:) Leser hos deg hver dag Melis!!! Bare blitt en vane lissom... sjekke nye innlegg.. (+ hos Tronderpi og Steg)

 

innmari stor kos fra Epler :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, Epler det er fælt å se de man er glad i forfalle slik foran øynene på en. Det er jo ikke noe særlig man kan gjøre med det annet enn å stille opp og gjøre unna de praktiske tingene og å være tilstede. Enda godt hjemmehjelpen er der 3 ganger om dagen, da ordner de vel med mat og vask? Gruer meg til den dagen kommer hvor det er en av mine. Husker godt hvordan det var med mormoren min, var fortsatt barn da så ikke mitt ansvar, men var jo med mamma og det var vanskelig å forholde seg til at hun ikke lenger visste hvem jeg var. Du får holde ut og prøve å glede deg over de små tingene dere fortsatt kan ha sammen. Håper det ordner seg med vannet, kan jo ikke leve uten vann - dusjing eller ikke... Kjedelig med Hellas turen din, men Hellas går heldigivs ingen steder! Vi får satse på noen fine sommerdager her i Norge, selv om det er en mager trøst!

Må skryte litt av deg Epler, jammen er du flink med aksjonen din, det er en inspirasjon:) Titter jo innom hos deg jeg og, hver gang jeg logger inn her!

 

Veide meg idag og til tross for at jeg føler meg rimelig stinn etter diverse kake og kringle igår viste vekta utrolige 52,9 kg. Det er ned 1,4 kg ned på rett over 2 uker. Og laveste vekt på ca 6 år! Føler meg mer som "meg selv" nå enn jeg har gjort siden jeg ble gravid med eldste mann. Sånn kroppsmessig altså;) Kjenner at jeg egentlig ikke har noe særlig behov for å svirre helt her nede på vekta, men all den tid det har kommet praktisk talt av seg selv så kan jeg nok leve med det:p Kommer nok litt tilbake i form av muskler når jeg kan begynne å trene igjen (2,5 uke igjen) Fortsatt ikke noe tur, det regner jo hele tida... Kanskje i løpet av dagen? Kunne virkelig trengt litt trim:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Melis..

vel, hjemmesykepleien tilbyr ham og lage mat/smøre på brødskiver, men han vil gjøre det selv - dvs etterat de har gått. Det de smører vil han ikke ha. Og som de sier, de kan ikke tvinge ham heller. Jeg prøver å motivere ham til å skifte klær, men det er ikke lett det heller.. kjøpte ny joggebukse til ham her om dagen, men det tar sin tid før han prøver den!!!! De buksene han hadde er jo for store.. så nå går han i en pysjamas bukse..

Heldigvis kjenner han igjen folk. Men han glemmer sånt som jeg sier.. Legetimer, hvem dag det er, osv..

Tenker sånn jeg også, Hellas vil alltid være der!!! Og reiseruta ligger jo klar!

 

Fin vekt! men det er nok som du sier, så fort du begynner å trene igjen så kommer de nok tilbake.. ta det med en klype salt.. Muskler er jo kjekt og ha!

 

klem.

ps fint hvis jeg er en inspirasjon!!

(sjekk dagens tur!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det lenge siden jeg har skrevet... Den siste uka har jeg vært så trøtt og utafor og bare hatt lyst på søtt hver kveld... Og gitt etter for det...:) Jeg har bestemt meg for at uka som kommer skal være helt annerledes! Og idag har jeg gått 2 timer i skogen! Det var herlig:D

Neste helg flytter vi ut av leiligheten vår, men vår nye er nok først innflytningsklar 2 uker etter det så vi skal bo i en liten leilighet vi får låne i mellomtiden. Helgen har gått med til å pakke, pakke og pakke mer. Godt å få det unna, det har ligget over meg den siste uka, og da hjelper det ikke stort når man er helt tiltaksløs... Men nå er altså sist uke et tilbakelagt kapittel, og et nytt og bedre kapittel er i gang;)

 

Epler: godt at faren din husker deg ihvertfall, får håpe det holder seg sånn. Nå skal jeg titte innom tråden din og oppdatere meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så langt denne uka - ikke noe sukker. Godt det funker å ta seg selv i nakken:) Skal ut og gå tur idag og, så da blir det noen tp der. Har jo fortsatt litt over 1 uke igjen til jeg kan trene, men er ikke sikker på om styrketrening er tingen. Får kjenne godt etter når den tid kommer. Mulig jeg må la det vente et par uker til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka har gått veldig bra! Aner ikke vekt, men kjenner ihvertfall på kroppen at jeg har vært snill med den;) Skal fortsette med det neste uke og. Tror jeg tar en veiing imorgen, så er det mulig det blir noen uker til neste gang. Vet ikke om jeg gidder å ha vekta de to ukene vi bor midlertidig. Burde jo klare meg uten??:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vi midt i flyttekaos. Bor nå midlertidig i pappesker. Går så som så med maten. Det har vært så travelt og ikke minst har jeg vært så altfor sliten... Vanskelig å holde fokus helt der det skal. Ikke nok frukt og grønnsaker og så blir det så klart lettvinte løsninger. Igår ble det cashew nøtter til kvelds og idag ble det baguette til middag:o Skal klare å få inn noen tp denne uka! Det er et must nå! Vekt er + - 53 kg. Det er greit;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja man skulle da tro det:p

 

Igår tok jeg sjangsen på en treningsøkt på sats - 6 uker siden sist. Tok det pent da, og gikk litt ned i intensitet og vekter. Og det tror jeg var bra;) Men synes det var deilig å trene igjen, må bare lytte veldig godt til kroppen framover. Og gjett om jeg er støl idag, kan jo nesten ikke gå!!!

Har vært litt flinkere med maten igår og idag, men imorra skal jeg ut så da blir den nok noen øl +++;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på trening igjen igår, det gikk fint. Nå er det bare å bygge seg opp igjen i styrke;)

Idag syklet jeg til jobben - en liten trimøkt der og. 20 min til og 30 min fra, litt mer oppover der ja. Prøver å få til det samme imorra, må benytte meg av sjangsen når vi faktisk bor såpass nærme. Etter denne uka blir det ikke noe mer av det... Imorra tenkte jeg å skifte til treningstøy på jobben og sykle rett til sats. Da trenger jeg jo ikke oppvarming først, kan jo heller ta litt ekstra kondisjon etter styrken. Om jeg orker...;)

Det har gått greit med mat idag, men som jeg gleder meg til å komme i ordentlige matrutiner igjen. Det blir ikke like næringsrikt som vanlig og alt føles litt halvveis, orker jo ikke kokkelere noe særlig her - dårlig med matlagningsplass og dårlig med spiseplass...:D Og etter denne uka er det jo faktisk rett i ferie og - 4 uker. Får håpe vekta holder seg... Bare treninga er på plass så skal jeg vel alltids takle litt feriemodus og;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, idag gikk jeg litt rabiat i butikken, kjøpte både hvetekringle og godteri til den store gullmedaljen. Må jo skjønne at man ikke må gå og handle når man er sulten og trøtt!:) I tillegg ble det hamburgere til middag, tror kcalgrensa er sprengt for mange dager.

 

Heldigvis fikk jeg sykla til jobb og trent på tirsdag og imorgen håper jeg å få til ny treningsøkt. Så alt i alt blir det kanskje ikke helt katastrofe?:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vi endelig på plass i den nye leiligheten. Og vi får det så fint her:) Holder på fra morgen til kveld, så er passe utslitt. Men fikk meg en tur på trening idag - 20 min kondisjon og 40 min styrke. Litt kortere kondisjon enn jeg pleier, men det holdt i massevis idag. Hadde ikke mye å gi for å si det sånn. Men super godt etterpå allikevel:D Barnehagen har stengt i disse dager så ungene er hjemme med meg, mannen jobber. Så imorgen har jeg bestemt at vi skal ha en "ordne" fri dag og dra bort på besøk så ungene får lekt og kost seg litt, det trengs nok!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå har vi hatt litt sommerferie, ungene og jeg. Dro noen dager på besøk på hytta til min far, og det var deilig. Litt slitsomt er det jo med disse små skattene, men deilig og komme bort fra alt som "må" gjøres;)

Så reiser vi en uke til Kroatia alle sammen på lørdag morgen. Det blir deilig!:)

Det går som det går med vekta om dagen, merker at det går litt oppover akurat nå...:D Orker ikke ta et tak midt i ferien;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Tusen takk epler:D

 

Vi har hatt en avslappende ferie noe vi så absolutt trengte nå:D Nå tar vi fatt på den siste ferieuka, med siste rest av oppussing håper jeg. Det er best å få unna så mye som mulig før jobben starter igjen, da blir det fort litt nedprioritert i hverdagens mas og kjas!

 

Selv om jeg har ferie en uke til kjenner jeg lysten og behovet for å lete etter den smale sti nå. Øl og potetgull og mye uvant mat setter sine spor. Vi landet 4 inatt så vekt da jeg sto opp idag gidder jeg ikke skrive opp en gang - venter til kroppen har fått en dag til på seg. Så får vi se hvordan det står til fra siste veiing:eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke vente 3-4 dager med den veiinga da.. et par dager med salat og grovbrød gjør vel kroppen godt...

 

Hadde de noe spennede mat der da?? det er vel mye grønnsaker og kylling/fisk?? sånn middelhavsmat.. har ikke vært der altså.. men gresk mat er jo ikke så helt ille...

 

.....drømmer om varme jeg og.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråkka på vekta idag jeg og det var faktisk langt bedre enn forventa, 53,4 kg er ikke så verst:) Har bladd meg bakover til siste innlegg med vekt - det var jo helt tilbake til 13. juni, da veide jeg 52,9. Opp 0,5 kg, skjønner nesten ikke at det ikke er mer?

 

For å være helt ærlig så var jeg ikke sånn veldig imponert over maten der nede. Vi var på en liten plass hvor det var svært enkelt kan du si. Vi var jo noen dager inni byen og der var tilbudet langt bedre, men det gikk mye i standard "turist" mat, pizza, pasta, og noe kjøtt med pommes frites. Vi kunne sikkert utforsket litt mer for å finne de lokale spesialitetene, men sånn ble det ikke denne gangen;)

Neste år blir det nok Hellas igjen - eller muligens Tyrkia?

 

Skjønner godt at du drømmer om litt varme, har vel ikke vært den helt store sommeren her i år heller... Får du tatt deg en tur til høsten eller blir det for lenge å reise fra faren din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, sånn "turistmat" bør man holde seg langt unna!!

Men ungene likte vel det..

Tyrkia har jeg ikke vært, men Hellas....

Jodda, FUNDERER på å ta en uke utover høsten, kanariøyene eller noe sånt må det jo bli da.. Med litt sammarbeid angående mathandling, så skulle det vel gå... 2 uker vet jeg ikke om jeg har samvittighet til...

 

Bra du er fornøyd med vekta etter ferien!

 

klem fra Epler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leter fortsatt etter den smale sti, hihi:p Ikke så verst kosthold, men fortsatt endel godis. Klarer ikke helt å la vær å fore sukkermonsteret. Ikke har jeg satt igang med treninga heller. Faktisk 3 uker siden sist jeg var på sats. Men til uka er det hverdag igjen, med ALT det innebærer. Gikk forresten 40 min tur istad, så litt aktivitet kan jeg skryte av;)

 

Jeg har satt meg et mål for sensommeren/høsten og det er at jeg skal prøve meg på spinning. Jeg har aldri turt og prøve, er redd jeg skal kollapse, men mannen min mener jeg burde være i god nok form til å tåle det, hihi;)

I tillegg ser vi litt etter klatremuligheter, som en aktivitet og gjøre sammen. Jeg kjenner at jeg er motivert for å ta fatt på litt nye fysiske utfordringer framover:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første spinningøkt er over, og jeg er stolt:D Har nok endel å gå på i intensitet, men følte jeg ikke kunne gitt så mye mer akkurat idag heller. Litt over halvveis hadde jeg begynnende kramper i begge legger og brekningsrefleksen kunne slått inn når som helst;) La det inn her som spinning med lav intensitet og det ga ikke mer enn 220 kcal, hadde egentlig trodd det skulle gi litt mer... Men jeg tror jammen jeg skal gå neste mandag og:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)

Det er noe med den sommeren Melis. Men synes vi har klart oss utrolig bra jeg ;) Men det sukkermonstret har krevd en del godis ;) Kjenner det blir godt å komme tilbake i normal gjenge igjen.

 

Spinning er kjempegøy. Det synes jeg du må satse på. Drev mye med det før, og er det noe jeg kunne tenkt meg å gjennopptatt så er det det. Men jeg har ingen mulighet til å dra på treningstudio for tiden og kondisen min er fortsatt elendig. Jeg har jogget en del i sommer, og blir skuffet over hvor anpusten jeg egentlig blir. Men kondisen kan bare bli bedre :)

 

Du er kjempeflink Melis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Leverpostei:) Må jammen si du har holdt vekta bra i sommer!;) Kondisen kommer jo etterhvert om du fortsetter med jogginga og tilslutt blir du en skikkelig spreking!

 

Sist uke ble det 1 spinningøkt, og 1 styrke/kondisjon. I tillegg blir det en god runde i skogen nå ikveld, tipper det blir 2 timers runden;) Neste uke er planen 1 spinning og 2 styrke/kondisjon og det jeg evt. får med meg i tillegg. Maten går det fint med, vi har laget middagslister og holdt oss til det hver dag. Jammen blir hverdagen mye lettere når man er flink sånn;) Men den godisen har liksom bare fulgt med... Litt skuffa over at viljestyrken er så fraværende, men satser på at neste uke blir bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

Hei Melis!

 

Takk for lykkeønsker på gravidtråden. Jeg må spørre deg om en ting; når du startet på kurs de siste ukene før termin, hvordan gikk det med vekta da? Kan jeg forvente å holde den vekta jeg har nå omtrent? Har bare så lite lyst til å opp mer i vekt, 13 kg allerede og 12 uker igjen :eek:

 

Ellers ser jeg at du holder koken ;) Flink er du og en stor inspirasjon for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...