Gå til innhold

Holde_vekten_dagbok


Anbefalte innlegg

Her var det mange hyggelige innlegg og her er alle hjertlig velkommen til å skravle så mye de vil:D

 

Lenemora/Leverpostei: tusen takk for koselig skryt av dere jentene:) jeg prøver å titte innom dere begge for å se hvordan det går med dere, håper kvalmen snart gir seg for godt Lenemora og du bare kan nyte livet med voksende mage! Og Leverpostei du har virkelig satt inn støtet, gratulerer med fin nedgang og velkommen skal du være når vekta skal holdes:)

 

Tony: jeg er virkelig imponert både over vekttap og treningsmengde, helt fantastisk! Flott at vekta di holder seg(til tross for jul!), personlig synes jeg det er noe av det vanskeligste, når man ikke lenger har belønning i form av vekttap... Men så lenge treninga vedlikeholdes så er min erfaring at stort sett så gjør vekta det og!

 

Bente72: jeg har sjeldent mer enn mellom 5 og 10 tp på en uke etter at jeg var ferdig med siste permisjon. Mellom full jobb, 2 små barn, mann og hus er jeg veldig fornøyd om jeg får til 2-3 økter på sats i uka. I vinter har det vært heller dårlig med turgåing og... Håper jo at det skal komme litt mer nå som våren er her! Jeg synes det er kjempebra om du kommer opp i 10 tp på ei uke jeg. Kommer jo litt ann på hva som er et realistisk mål også? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 388
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Veiing har visst skjedd litt i hytt og pine i det siste. Ikke så nøye hvilken dag det blir, så lenge jeg er fornøyd:p Vekt idag 55,1. Har faktisk klart å komme opp i rett over 8 tp denne uka og det er jeg kjempefornøyd med! Tror kcalinntaket er sånn ca bra også, så prøver å fortsette sånn i uka som kommer!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!!!

 

Tusen takk for oppmuntringen Mellllllis!

Ja, det er ikke alltid så lett med vekttap som har stoppet opp.

Nå er sykkelsesong i gang og det går ca. 34 TP hver uke nå.. Jeg har gått opp til Meny 5, med litt justering i brødskiver når treningen tar seg av (lang tur og ritt......).

 

Min fru holder også på. HUn klarer mellom 10 til 16 tp hver uke - jeg synes hun er riktig flink!!!!! Det er vanskelig med jobb/barn/hus etc, men så har fant ut at jobbsykling gir mange 'gratis' poeng. Det er og billigere enn å ta bil eller tog/buss - og ofte like raskt eller raskere!!!!!!!!!

 

Vårlig hilsen,

 

Tony.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg har blitt syk så ingen trening idag. Skal ta med ungene ut og rusle en tur på butikken etterpå tenkte jeg, så litt rolig trim får jeg jo;)

Vi har etter å ha vært i tenkeboksen en stund bestemt oss for at vi ikke ønsker oss flere barn nå, men tar det heller opp igjen senere. Litt lettende og endelig ha bestemt seg og jeg kjenner at jeg har ro med den beslutningen:) Etter og ha bestemt det tok jeg igjen beslutningen om å få gjort noe med den delen av kroppen som har lidd mest av graviditet, vektoppgang og vektnedgang så nå skal jeg ha et brystløft om bare 2 uker. Jeg gruer og gleder meg! Ulempen er jo at jeg ikke kan trene på 6 uker etterpå. Turer kan jeg jo gå heldigvis, så får jeg jo kjenne etter underveis hvor hardt jeg kan ta i;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia folkens!

Gikk ned ca 2Kg denne måneden, selv om slankingen er ikke i tankene lenger. Jeg klarer å holde vekten...men føler meg litt stresset. Mitt siste kurs-besøk er neste måned...........etter dette er jeg alene!!!!!!!!!!!!! (Men med bøkene og masse kunnskap) - så, jeg håper at dette går!

Glad for deg Melis...............indre ro er viktig og det er vel ingen stress å tenke på flere barn som en 'må gjennom' oppgave!! DU BESTEMMER!!!!! Grattis!

Tony.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia folkens!

Gikk ned ca 2Kg denne måneden' date=' selv om slankingen er ikke i tankene lenger. Jeg klarer å holde vekten...men føler meg litt stresset. Mitt siste kurs-besøk er neste måned...........etter dette er jeg alene!!!!!!!!!!!!! (Men med bøkene og masse kunnskap) - så, jeg håper at dette går!

Glad for deg Melis...............indre ro er viktig og det er vel ingen stress å tenke på flere barn som en 'må gjennom' oppgave!! DU BESTEMMER!!!!! Grattis!

Tony.[/quote']

 

Morsomt, vi postet helt likt:) Takk for oppmuntrende ord:)

Grattis med enda 2 kg ned! Skjønner det er litt skummelt å være på egen hånd, men som du selv skriver - du har nå masse kunnskap. Og det er denne sammen med de gode valgene du tar hver dag som gjør at du klarer å holde vekta framover. Det sitter i ryggraden til slutt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Melis..

Jeg har absolutt ikke vært innom tråden din på lenge.. Men skjønte når du hadde lagt inn ett innlegg hos oss at det ikke hadde gått så bra med spiren deres.. Det var veldig trist å høre:(

Men skjønte det på deg at det gikk ganske greit..

Håper alt er bra med deg iallefall..

 

JEg blir så super inspirert av å se på tråden din da.. Du holder koken og er så flink:)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha Snurpa:) Ja, det går bra med meg. Har vært tøft en periode, men nå går det som sagt bra:)

 

Idag var planen å trene, men denne forkjølelsen driver og spøker med meg og jeg virkelig kjempet med meg selv i bilen for å gå inn på sats. Jeg vant til slutt;) Tok en time på crosstrainer og 10 min ro + mage. Hadde liksom ikke sterk nok kropp til å trene styrke. Men er super fornøyd med innsatsen, hadde aldri trodd jeg skulle orke så mye!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt ikke i form og har tatt det med ro de siste dagene. Ingen trening:( Nå nærmer det seg operasjon og jeg er så redd jeg skal være syk og risikere og måtte utsette operasjonen. Men prøver å være flink i maten og vekta ligger fortsatt mellom 54 og 55. Fornøyd med det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har det vært en veldig rolig 17 mai for vår del. Kjempedeilig egentlig;) Og faktisk veldig kcal fattig, tro det eller ei. Har spist en is, men har spist såpass lite og magert ellers at jeg ikke er i nærheten av kcal grensa enda. Men skal fortsatt ha litt kveldsmat så jeg kommer nok i mål;) Gratulerer med dagen til dere alle! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt igår var 54,7. Veldig fornøyd:) Jeg merker at snittvekta er litt lavere enn den har vært tidligere. Jeg ser egentlig ikke stor forskjell på kroppen, men jeg føler meg bra, og det er jo deilig;) Imorra skal jeg "under" kniven, jeg rimelig spent nå! Både gruer og gleder meg, men gleder meg mest:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)

Lykke til med operasjonen idag Melis. Håper du blir fornøyd med resultatet:) Er det noe jeg kan tenke meg når jeg har nådd trivselvekta er å få løftet puppene og kanskje stramme magen. Er litt for mye løshud. Jeg får se når jeg har nådd målet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hyggelig meldinger jenter!:)

 

Formen er under omstendighetene bra. Tar livet med ro og blir vartet opp av mannen min;) Ungene skjønner mer enn jeg tror for de er veldig forsiktig med meg og ingen masing fra noen av dem. Her har minste virkelig overrasket for hun er jo en mammadalt uten like, så kanskje dette var det som skulle til for å få henne til å foretrekke pappaen sin litt oftere;)

Jeg aner ikke hvordan resultatet er enda, foreløpig er jeg helt bandasjert og det skal jeg være til imorgen. Da kan jeg ta de av og dusje. Trenger vel nesten ikke skrive at jeg er utrolig spent på hva jeg finner under der...:D Så litt vanskelig å si om det har vært verdt det enda, men jeg tror jo og håper at det er det. Oppdaterer imorgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg vært ute og ruslet meg en tur, det var deilig, men også slitsomt. Merker at det ikke er så mye som skal til... Prøver å holde kosten sunn og jevn nå så jeg ikke skal gå opp i disse 6 ukene (5 igjen) som jeg ikke kan trene. Har så langt veldig lite lyst på noen ting, så det er bra! Har jo gått på betennelsesdempende og litt smertestillende siden operasjonen og det har en tendens til å minske matlysten endel hos meg. Så tror at kcal inntaket holder seg godt ift forbruket og det er jo det beste!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta viste 54,3 og det er jeg kjempefornøyd med!:)

Idag har det blitt noe usunt, med hjemmelaget pizza til middag og en stooor hvetebolle til lunsj... Ikke min beste matdag denne uka, men innimellom er det jo greit, hehe:p De siste dagene har jeg vært litt for aktiv og har til gjengjeld blitt kjempesliten og utrolig kvalm. Skjønner at det beste jeg kan gjøre for meg selv er å holde meg i ro, men jeg blir så rastløs! Men må jeg så må jeg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt rastløs jeg, men prøver å være flink til å hvile og ta det med ro. Merker at matlysten ikke er særlig stor om dagen. De siste dagene har jeg telt over sånn ca og har endt på 1200 og 1400 kcal. Det er jo ned_i_vekt mengde... Tydelig at kroppen er fornøyd for jeg er ikke sulten. Og det pleier jeg jo å bli om jeg spiser for lite. Men nå er jeg jo generelt i mye mer aktivitet enn dette og da. Regner med at det regulerer seg når jeg skal på jobb igjen til uka. Da får jeg nok normal rytme på inntaket igjen;) Men jeg må innrømme at jeg føler meg TYNN om dagen og den følelsen er jammen god:p Hehe, føler meg nok litt ekstra smashing fordi brystpartiet sitter i riktig høyde og;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag nyter jeg den siste dagen hjemme alene;) Skal kose meg idag, skal til frisøren og få sommersveis, det blir godt! Etter helgen er det hverdag igjen, og det er egentlig på tide. Skal bli deilig å komme tilbake til normalen. Det er jo fortsatt noen uker igjen til jeg kan trene (4) men nå skjer det så mye framover så jeg har ihvertfall nok å holde på med. Om 3,5 uke er vi på flyttefot, og før det har vi diverse bursdagsselskaper for minstesnuppen som fyller 2 år neste uke. Hvor ble de 2 årene av??:eek: Deilig at de blir større, og litt vemodig på samme tid...:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å komme igang igjen med jobb idag! Kjenner at apetitten har kommet seg litt allerede og det er deilig;) Denne uka skal jeg konsentrere meg om å ikke bli for sliten og kommende bursdagskalaser. Om det blir en tur i ny og ne er det en fin bonus;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...