Gå til innhold

Bestemødre-klubben


Gjest Necin40

Anbefalte innlegg

Da er det med glede jeg melder litt posivitet her i gården.

Vi har bestilt cruise fra Oslo til Brugge og Amsterdam 1.-6.mai --fikk en mail fra Bennet reisebyrå--og det er med RCCL Visions of the seas.

Da er det noe å se fram til og gjett om det skal bli fint. Avreise lørdag ettermiddag 1.mai med full forpleining og det som følger med.. Jeg føler at dette fortjener vi -vi passer på og hjelper alle veier , så nå skal vi 2 ha tur for oss selv. :-)

 

Noen flere som blir med?

Tenk dere-da skal jeg være over 20 kg mindre enn mai i år--det vl nok vise godt.

Satser på at jeg passerer 15 kg. minus nå om en ukes tid og da er det nesten 6 mnd. å få vekk 5 kg. til på og det GÅR fint..

 

Nå er det kveld igjen-torsdag og i morgen er det fredag og helg.

Vi skal ha med mine gamøle foreldre på den årlige basaren i kirka vår og da går den dagen--søndag kan vi foreløpig gjøre som vi vil--forresten er det jo farsdag , så da kommer det nok noen hjem her. Kake??

Ja det må det jo bli--og så kan jeg lage en kake av lettgele og kesam og ha lettgele oppå.det blir iallfall noe til meg--så kan de andre få en annen kake---

 

snakkes snart igjen

 

redigert 23.01 3,5 trimpoeng idag--jenta er fornøyd

-------------------------------------------------------------------------

:( 20.05.09 103,1 kg-livvidde 111cm

:-)01.11.09 88,4 kg- livvidde 89cm

Resultat - 14,7 kg og -22 cm i livet:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 654
  • Created
  • Siste svar

Hallo alle sammen!!!

 

Det var så hyggelig lesing!! Nå har jeg vært borte mange dager, ferietur! Så nå smakte det ekstra godt å sitte en rolig morgen med kaffekoppen og "Bestemødre-klubben"!!! Så flinke dere er alle sammen. Og en ting som er enda hyggeligere å registrere: DET ER SÅ FANTASTISK GOD OG POSITIV INNSTILLING OG HOLDNING HER!!!!! Jeg gleder meg stort over det!!! Dere er flinke damer!!!!

 

Jeg er fortsatt på god vei og synes stadig klærne blir vide og for store både her og der!! God følelse.

Nå har jeg kommet inn i en god vane, jeg synes dagen går greit uten neglespising og fortvilelse. Kjenner tydelig at hele systemet trives bedre!!

 

Livet er supert!!!

 

Ha en strålende søndag, alle sammen!

 

Imorgen ny veiedag!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vært flink til å skrive denne uka. Travle dager og sent hjemme. Tror jeg i stor grad har klart å passe måltidene. Har endret fra meny 3 til 2 - virker som mer passende måltider for meg. roser meg selv for at jeg er blitt flink til å gå tur - selv om det kan bli sene kvelden - refleksvest, fjellstøvler (det kan jo være litt glatt) krim på øret og en halv time i gatebelyste områder. Myyyye bedre enn ingenting.

 

Vært på korseminar 4 timer i går og i dag. Forbereder julekonsert. Blir bra, tror jeg. Har også hatt en fin opplevelse på konsert med lokalt korps og lokale sangsolister i kveld. To fulle hus på samfunnshuset. Moro at det kommer så mye folk uten at det er med tv-stjernenavn.

 

Har nå gledet meg over å lese det som er skrevet siste uka. Vil si jeg er stolt over å "kjenne" så mange positive kvinner. Vi kan flytte fjell - og i alle fall fjerne mange kilo overflødig vekt.

Cruise - virkelig noe å se fram til - og garantert velfortjent.

 

Lykke til for oss alle i kommende uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk opp igjen idag--+300 gram til 88,7--

egentlig ikke noe å bry seg om --men hadde lyst det skulle gå nedover litt.

 

Disse siste kiloene sliter jeg med--men jeg er vel ikke den eneste.

De sier jo at hvis man har vært på denne terskelen -vektmessig før--så kjemper kroppen mot å gi slipp på kiloene. Får trøste meg med det.

Det har vært ltt trasige uker i det siste og jeg kjenner det på kropp og helsa --

 

Føler meg som en TUNG klump --mens jeg egentlig er ganske fin.

Fikk gode kommentarer i går av svigerdatter og det var kjekt.

tror nok at det er omstendighetene i det siste som gjør seg gjeldene på vekta--greier ikke fokusere på mat og kjenner jeg ikke har lyst på mat og dermed blir det en ond sirkel. Burde jo planlegge og lage sunn ,god mat -men det er meg selv som rammes når det er lite energi. Nå har jeg startet idag med å rydde i sengeklærene--og du verden hvor mye putevar og dynetrekk som lå bakerst i skapet. Bruker jo de nyeste som er fine og friske i fargene, så det var på tide å få vekk noe.

 

Trimmen har heller ikke vært så veldig --har rokket og syklet , men ikke så mange trimpoeng som foregående uker. Her trengs det sjerpings!!!!

 

Ja Ja det var hjertesukket fra meg denne dagen,,

håper jeg er bedre i humør i morgen--tjo hei!!

 

 

:( 20.05.09 103,1 kg-livvidde 111cm

:-)01.11.09 88,7 kg- livvidde 89cm

Resultat - 14,4 kg og -22 cm i livet:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo gode venner!!

 

Mia, først til deg!!! Du har gjennom mange måneder og enda flere uker vært såå kjempeflink. Da skjønner jeg at det kan bli litt vanskelig med silk "klump-følelse" og tyngre dager! Men innstillingen din er fortsatt positiv, så jeg er helt sikker på at du får snudd denne vonde trenden og gå ned de grammene senere som ikke vil rikke seg nå! Lykke til! Du får fokusere på Cruise!!!! Så deilig og så fortjent for deg!!!!

 

Jeg har gått ned en ny halv kilo og er strålende fornøyd denne dagen også!!!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helluuuuuuuuuuuuuuu damer

 

her går det litt i ett de neste ukene..men gleder med til det meste.

nedgang = -300g jippi litt ned

ønsker dere ne fin kveld og stikker nok snart huet inn igjen....klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pga jobb får jeg ikke veid meg denne uka, men er temmelig skjerpet igjen - det er jo mandag idag.

Tok målene min - gjort kun en gang tidligere og det var for 14 dager siden - 19 cm samlet, -9 rundt livet. Hadde jeg aldri trodd. Merker det kun på at klokka slenger om håndleddet og fleiper med at det er der jeg går ned, samt at jeg blir lettere å prate med :)

 

Jeg synes du gjør og har gjort en flott innsats, Mia, men skjønner at det butter mot når vekta går "feil vei".

En eller annen tidligere Roedeianer sa til meg at når du kommer til et punkt på vekta hvor du har stått ganske lenge, vil det virke som om kiloene kleber seg fast.

Synes det er flott det du og andre står i. Dere er også min motivasjon - nå i tillegg til alle cm. Spøkte vel litt med at jeg skulle ned fra 500 cm til 400 cm. Kanskje det er oppnåelig.

Stå på.

 

- lurer imidlertid på hvor jeg skal gjøre av det skinnet som blir til overs. Tror nemlig ikke det er så fleksibelt lenger :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at dere står på, jenter, det varierer jo litt med den vekta, ikke bare når en endrer livsstilen, men sånn fra en dag til en annen kan det være litt pluss eller minus, det er nok ganske normalt. Ikke gi opp, seieren er innen rekkevidde! :(

 

Denne uka har jeg ikke tenkt på verken vektnedgang eller hva jeg har puttet i meg, har ligget som et slakt i svineinfluensa og har hatt nok med å føle meg som husets pestpasient. Hadde litt uflaks, for jeg ble vaksinert (er i risikogruppen) forrige tirsdag, men var visst allerede smittet og da torsdag kom, ja da lå jeg der med pesten, gitt. Så det jeg har savna mest denne uka er en god klem. Jeg er litt bortskjemt, vi klemmer mye her i huset, men nå er det jaggu ikke mye fysisk kontakt å få gitt. Jaja, det går vel over snart, sånn at ting blir normalt igjen. En ting er i hvertfall sikkert; jeg er vel så immun som overhodet er mulig når dette er over, dobbelt dekket som jeg er.

 

Var en snartur innom butikken for å kjøpe meg lesestoff i dag, med munnbind og nydesinfiserte hender. Jeg kan fortelle dere at munnbind ikke akkurat skaffer en nye bekjentskaper, folk skvatt unna, gitt! Ikke mange smil å få, bare skrekkslagne bølgesmil, men de regnes ikke, syns jeg. Hihi.

 

Til lunsj i dag blir det 3 Ibux, jeg tror ikke det står på mattabellen, så kcal-innholdet vites ikke. Men det funker i hvertfall såpass at jeg orker å bevege meg litt rundt huset. Jeg trodde faktisk ikke jeg skulle lengte etter å gjøre husarbeid, men må innrømme at jeg nå snart er desperat etter å få begynt med julevasken!

 

Aldri så galt at det ikke er godt for noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere syke?

Heldigvis har jeg gått klar så langt. er ikke i risikogruppen så jeg får ikke vaksine før i begynnelsen av desember, hvis det da er nok igjen-

I dag har jeg vært og vevd. Kjempekoselig å være sammen med godt voksne damer som kan sitt arbeid.

etter jeg kom hjem så skulle vi montere en lenestol som kom i løse deler.

det er jo et skuespill og min kjære mann er ikke noe glad i bruksanvisninger.

Da vi var nesten ferdig, så vi at noe sto bak fram --og da ble han stresset mens jeg bare begynte å le--og han følte seg ikke noe særlig happy.

Det endte bra--alt går bedre med med godt humør.

Maten idag har også vært bra--men har ikke hatt ork til å trene --det har vært en aktiv dag likevel. Det ble ertesuppe med kjøttboller til middag og en brødskive.

nå står kveldsmaten for tur--en JA yoghurt..

 

Da ønsker jeg deg Jibber en god bedring--håper du har fått idag noe annet enn Ibux idag--ikke noe å bli mett på.

 

Ha en fin kveld alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en tid hvor det skjer mye! Forberede julen slik at det kan bli noen gode samlende dager for familie og venner. Jeg har alltid likt den stemningen julen skaper. Nå skal jeg så smått begynne å kjøpe gaver, slik at det bli kos, ikke stressrelatret aktivitet. Så langt er alt greit, men ...........så har jeg begynt å tenke mat og "inntaksgleder"!!

 

Har noen erfaring fra eller forslag til hvordan vi kan spise godt, uten å lage spesiell kost og likevel ikke sprekke kjæææmpemessig??????????????

 

Jeg har lyst på å delta uten å være prippen, men jeg har IKKE lyst til å veie 5-6 kg mer 1.januar???????????

 

Takk - gode hjelpere - for alle innspill!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har sett litt på denne tråden, ser d heter bestemorklubben, stemmer d? isåfall henger jeg meg veldig gjærne på, ja uansett sefølgelig,- ser etter gode råd for noe godt å ete i jula sammen me store og små!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg vært og kjøpt ribbe og fenabog.

Tidligere var det pinnekjøtt-mne har gått over til fenabog, litt dyrere men mer kjøtt og mindre å kaste. Det er jo mye magrere så jeg tror det er bedre med bog enn med pinnene.

Ribbe med koteletter og da passer jeg på å spise kotelettbiten-og så går det fint med litt posesaus på lur--det trenger ingen merke noe til-

surkål-ertestuing og tilbehør er jo heller ikke så galt-og jeg har i mine gjemmer et sted : Julekaker og diverse julesaker som jeg fant i et gammelt Allers. Grethe roede oppskrifter-og kaloriinnhold står også oppgitt.

 

Det skal jeg finne fram en dag og skrive inn noen nyttige og lure knep..

bl.annet vet jeg det er waldorfsalat som jeg lage for noen år siden.

 

Dessuten har jeg tenkt å gå tur --håper jeg får det til disse lange rolige juledagene. Heldigvis er det mange dager--så noe får vi til--

 

Jeg skal ha som mål å komme gjennom julen med samme vekt som da julen begynte. Og da må jeg skrive opp det jeg spiser--og ha min mat innen rekkevidde. Gleder meg til jul og alt som følger med--

 

Det som er lett å glemme er å drikke nok vann--det er nok der jeg har slurvet de siste ukene siden vekten stopper opp.

 

Ja da er vi i gang dere--vi samler på råd og hjelper hverandre --så da må vi jo lykkes--

 

Snakkes snart igjen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har sett litt på denne tråden' date=' ser d heter bestemorklubben, stemmer d? isåfall henger jeg meg veldig gjærne på, ja uansett sefølgelig,- ser etter gode råd for noe godt å ete i jula sammen me store og små![/quote']

 

Vi er bestemødre de luxe--de fleste av oss-

men uansett er alle velkommen til å delta--Necin er sjefen og vi andre småsjefer i egne liv--

 

Skal bli kjekt å ha deg med-alltid kjekt med nye innspill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen kjære jenter! nå har jeg sett bakover på tråden deres, og må si jeb beundrer dere, som står på som dere gjør! dere har jo en stor tolmodighet,-og bakker hverandre opp og støter hverandre- så kjekt å se-

sjøl syns jeg d er vansklig, blir å tenke på både mat og sjokolade, men jeg må bare prøve så godt jeg kan,- veier 15 kilo for mye, og da jeg har leddgikt artrose, må jeg ned. så denne gangen skal jeg klare d- ha en fin kveld alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber hjemmefra i dag. Da blir det en litt større utfordring å holde måltider og inntak. Lettere tilgang på "fristelser" selv om jeg må si de har endret seg siden oppstart GR. Nå er det reker og gulost på knekkebrød uten smør som blir "godis" - noe annet finnes knapt i skapene.

 

Ble ugreit i går - lang dag bl.a. som vaksinasjonsvakt fram til kl. 20. Da ble det 12 timer på jobb, deilig pizza ble servert oss, klart ikke motstå det - ble nok tilsammen fire biter fra kl. 16 til 20. - og sliten slik at det ikke ble noen tur. Frynesgodet ble en "restdose" vaksine etter kl. 20. - så da får en bare håpe svinet holder seg unna i to uker til slik at vaksinen holder.

 

Hjemmejobb - tenker at det skal bidra til at jeg rekker en god tur som kompensasjon for går dagen.

Gikk på vekta hjemme i dag siden jeg ikke fikk veiet tirsdag. 8 hg ned siden "hjemmeveiing" på morgenen tirsdag 3.11 for å forsøke å holde litt kontroll. To uker kan bli lenge for en kropp som er svak for alle livets goder med mange kalorier:)

 

Leser og gleder meg over det dere alle forteller. Får ideer og gode tips.

Smiler for meg selv, når jeg kjenner på fellesskapsfølelsen en kan få også på en slik digital "tråd".

Ønsker oss alle en vellykket fredag den 13. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt vi har tak over hodet --og trimsykkel i dettte forrykende høstværet.

Igår ble det 3,6 trimpoeng på trimsykkel --og idag 2 trimpoeng:-)

Nå skal flesket tynnes litt --har også gått ned litt i matinntaket--så hvis ikke dette hjelper --så skjønner jeg ikke noe --

 

Vi ahr ommøblert litt i huset og fått et par gode stoler i trimrommet samt den gamle tv'en. Så da er det litt koseligere og håper jeg kan trekke med meg mannen ned dit så kan vi se nyheter og slikt mens vi sykler..'

Det er et vanskelig prosjekt --han vil ikke trimme og det må han for han har hatt både hjerteoperasjon og 2 hjerneslag.

 

Hvordan skal jeg få han igang--trenger råd fra dere..

 

Idag har jvi hatt terteskjell til middag med fiskeboller og crabstics og masse grønnsaker i hvit saus-et terteskjell er ca. 100 kalorier --ikke så galt det når fiskeboller og grønnsaker og crabstics også er kalorifattige-

 

Da sier vi god helg til alle lesere og gode venner--takk for at dere er til---vi er mange, vi er sterke -og vi lar oss aldri knekke--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

også på østlandet. Nå ser det ut til å gå voer til regn. Da blir det nok staver på turen i dag.

Satt på data og jobbet med et "prosjekt" i hele går kveld, kom meg ikke ut, ikke en gang på trimsykkelen. Kjenner dårlig samvittighet. Ble ikke noe torsdag heller.:D Lite kalorier ble det også - snaut 1400, går det da opp i opp med manglende trim mon tro

MÅ ta det igjen idag. Frisk luft trengs.

 

Takk for tipset, Mia. Blir kanskje noe tilsvarende til "lørdagskosen" her i dag.

 

Hvordan overtale mannen til å trene litt, ikke enkelt. Tror det er som med alle andre ting, en må selv se nytta av det endriver med. Et steg på vegen er jo om han kan observere deg men du trener, se at du blir glad og i bedre form. Om ikke det har smitteffekt.....

 

Gleder meg til å gå på korpskonsert i kveldingen. Eldste barnebarn debuterer som deltaker i korps med mer publikum enn foreldre, søsken og best-/oldeforeldre. Spennende.

 

Fortsatt god dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det med glede jeg i dag logger meg inn og melder vekta--hør her:

 

etter iherdig innsats og trim så løsnet det litt igjen- det viser seg at det dettter ikke av --uten innsats. Tenk det trodde jeg (nesten)

Ser at jeg har vært litt hoven i fingrene og litt treg i magen-og det kan også virke inn.

Kjøpte Oxytarm på helsekostbutikken og fikk gang i magen og nå er jeg ikke så hoven i fingrene og kroppen kjennes bedre.

 

Jeg har ikke spist sjokolade eller kake på lenge lenge --og når vi er ute på kafe så blir jeg kjempeglad når jeg ser rundstykker eller frokostbrød. Før 20.mai ville jeg inn på kafe for å se om det var noen gode kaker --og nå--ja det er utrolig hvor forandret man kan bli i hodet. Det er et luksusproblem når buksene er for store og trusene ligger rundt lårene. Så nå er det visst på tide å gjøre noen nye innkjøp. Vet bare ikke hvilken størrelse jeg skal ha..--Spennende--

 

Apropos--ga min mann 2 valg i går kveld--vil du være med å gå tur eller skal vi se dagsrevyen og sykle på trimsykkelen--

så med tv-kanna og strikketøy gikk vi i kjelleren og han syklet 20 min!!! Slå den--tror han glemte at han syklet da han så tv.. Selv syklet jeg 2 ganger igår , så jeg er også fornøyd!

 

Stå på kjære venner --gjør noe så du svetter--det er herlig etterpå når svetten siler og du ser at vekta rikker seg nedover..

 

Og husk å drikke nok vann--det har jeg ikke heller vært flink nok til.

 

 

------------------------------------------------------------------------------------

:D 20.05.09 103,1 kg-livvidde 111cm

:-)16.11.09 87,5 kg- livvidde 88cm

Resultat - 15,6 kg og -23 cm i livet:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare en ting å gjøre--ikke gi opp.

Dette er en livsstilendring og det skal jeg klare.

 

Har nettopp vært i 40årsdag og det sto bare kake på bordet-

Jeg smakte på begge heldigvis var den ene veldig veldig liten og et stykke der ble ikke mer enn 1/3 av vanlig bløtkakestykke. så var det eplekake i 4x4cm stk. så alt i alt ble det ikke ille.

 

Middag idag ble 2 tortillalefser med salat godt innpakket i lefsene.

I den ene tok jeg 3 go' og mager salami, ble imponert at den hadde så lite fettinnhold. s¨sammen med salat ble det salt og godt.

 

Alt i alt gikk dagen fint--har nettopp hatt en tur ute i vinden i 50 minutt--men refleks.

 

Det er utrolig at det er meg som har bukseseg og klær som slenger rundt kroppen. Vanskelig å få hodet til å skjønne at jeg er over 15 kg mindre og da jeg sjekket i skapet idag var det mye bukser jeg måtte legge vekk.

 

Må investere i noe nytt, men venter til Kappahl har noen tilbud før jul.

 

Det går an--stå på jenter --har tro på deg selv at du kan endre deg. Begynn med å trimme 30 min hver dag. Ta små skritt og tenk positivt--si du er flottt og skal bli sprek også..

Yes--dette blir bra!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag ned 1,8 kg - selv om det er på to uker - så heie meg.

Tilsammen 4,5 kg på 5 uker. NEsten for godt til å være sant.

Men - nå nærmer jeg meg det punkt jeg stod på i et par år. Spøærs hvordan det da går.

 

Men kjempefornøyd - og rukket 40min tur etter hjemkomst og lett(vint) pølsemiddag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...