Gå til innhold

Krusmyntes jakt på lavere vekt


Gjest Krusmynte

Anbefalte innlegg

  • Svar 553
  • Created
  • Siste svar

Må si jeg er imponert over at du klarte deg så bra med maten på turen Krusmynte, det er ikke lett, og enda vanskeligere er det med alkohol synes jeg, gikk det bra med det også eller? Uansett: man skal helt klart kose seg når man er på tur, ellers er vel litt av vitsen borte?

 

Lykke til på vekta i dag!;)

 

Og JA til soling!

brunt flesk er bedre enn hvitt mener nå jeg! (he he)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg er imponert over at du klarte deg så bra med maten på turen Krusmynte' date=' det er ikke lett, og enda vanskeligere er det med alkohol synes jeg, gikk det bra med det også eller?[/quote'] Alkohol var ikke noe problem. Tok meg et par paraplydrinker, men that was it. Smakte egentlig ganske syntetisk, så ikke noe å trakte etter. Like greit egentlig... *ler* Øl liker jeg ikke. Reiste alene, og synes ikke noe særlig om å drikke alene, så da ble det vann og Pepsi Max i steden og det var egentlig helt OK.

 

Har fått meg en liten knekk nå i etterkant av ferien kjenner jeg. Pleier ofte å få det når jeg har vært på noe mer enn en langhelg, og det er tungt. Hjelper dessverre ikke med 10 grader og regn. Men håper det går over etterhvert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du kommer deg fort over kneika Krusmynte. Jeg kjenner meg godt igjen, pleier også å få en nedtur etter noe sånt, litt rart igrunn, burde kanskje heller være sånn at men fikk litt ekstra energi!? Men, det går jo heldgivis over, og snart er du full av pågangsmot igjen vettu!

 

Go girls!!!:D:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp 0,4. Hadde fryktet det skulle være verre, men heldigvis ikke. Men 0,4 er ikke mye tatt i betraktning ferien og kostholdet der - dvs det har stort sett vært sunt, men har bestått av frokost, varm lunsj og middag av og til ispedd litt pommes frittes/potetgull grunnet akutt saltbehov, så sett bort ifra at jeg er skuffet over meg selv og at jeg ikke klarte å komme inn i tralten allerede da jeg kom hjem onsdag så er jeg vel egentlig fornøyd. Men sånn er det bare av og til. Trøsten får være at jeg har gått inn 2 cm til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg 0,4 opp er da intet! Du har vært på ferie i sydens varme lande og da går væskebalansen litt til pises, og da krever kroppen salt for å stabilisere seg og det er kjempeviktig å lytte til dette! er imponert over hvor flink du har vært jeg!

 

De 0,4 er mer en borte til neste mandag og da har dette bare vært en liiiiiten nedtur du knapt husker. Ikke mange som hadde klart seg så bra på ferie sier bare jeg! Vær stolt av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Synes ikke det er ille med +0,4. Tenk hvordan man levde tidligere. Iallefall kunne jeg gå opp flere kilo etter en ferie med "fri flyt" av kalorier.

 

Mandag= ny uke, nye muligheter.... hvis du selv vil!!!!!!:)

Nå er du ca 15 kg fra det magiske, tosifrete tallet! Jeg vet at grensen mellom å måtte kjøpe klær på stor avd og å kunne handle på VANLIG avd. går ved ca 100 kg. Håper det kan være litt motiverende å tenke på.

 

Lykke til, ønsker deg en god uke! :D:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan fort gå opp et par kg i uka på ferie jeg, hvis jeg spiser og drikker det jeg har lyst på. Fyterakkern! ........... :eek:

 

Ja det med å kunne handle i "vanlige" butikker er virkelig en stor motivasjonsfaktor, for det er så utrolig digg!!

 

HEIA OSS!!!!!!:D:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan faktisk til dels handle i "vanlige" butikker. Dvs jeg kan ikke handle på Vero Moda/Bik Bok og den typen steder, men Lindex, Kappahl og til dels Cubus og H&M kan jeg faktisk passe inn i topper i "normale" størrelser - litt alt ettersom fasong etc. Jeg er hele 1.80 høy, så de 115 kg jeg har per i dag har mye plass å fordele seg på. Bukser, derimot, må jeg på type BIB/XLNT avdelinger for å finne. Og det skal bli VELDIG deilig å slippe akkurat det, for eneste stedet jeg finner bukser som passer til min fasong i dag er faktisk H&M's BIB avdeling. Har tidligere vært og prøvd absolutt ALLE modellene på f.eks. Zizzi, men ingen passet og etter det har jeg ikke giddet. Så akkurat nå er det greit å kunne shoppe litt blant tidligere for små klær i eget klesskap! Bortsett fra at en del av de buksene er ganske tynnslitt og ryker etter kort tids bruk....

 

Og ny uke, nye muligheter ja, FruFleksnes. Det kan stemme. Gårsdagen gikk veldig greit egentlig, og jeg har kommet inn i matpakketralten igjen. Den savnet jeg faktisk da jeg var på ferie - ble litt lei varmmat og hadde ikke matlagemuligheter på hotellrommet. Eneste jeg sliter med er at jeg er litt middagslei om dagene, så det er vanskelig å være kreativ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da er ukens resultat klar, og den viser 0,9 ned fra sist uke, og totalt har jeg kvittet meg med 12,08% av kroppen min siden jeg begynte. :-) De 0,9 betyr at jeg har gått ned det jeg gikk opp i forbindelse med ferien pluss litt til, og det må jeg si meg fornøyd med. Har veldig tøffe dager for tiden på veldig mange måter, og lysten til å trøstespise har vært til å ta og føle på mang en gang, men har klart å motstå. Helt til jeg spiste en av mammas hjemmebakte boller i går, men de er det ikke så allverdens mye sukker og sånt i så det har jeg ikke allverdens dårlig samvittighet for ettersom at jeg stod over kveldsen og gikk kveldstur.

 

Tok meg forresten et par glass vin på jobbarrangement fredagen, og det må sies - det er ikke mye som skal til før jeg er på en snurr om dagene, altså! Men det er jo forsåvidt greit - billigere i drift... :)

 

Målet for uken må vel være å være flinkere med registreringen av mat her inne, samt turgåing. Er meldt fint vær ihvertfall de nærmeste dagene. Problemet er vel egentlig bare at 1 - det blir tidlig mørkt, og 2 - jeg har skoleoppgave som skal leveres fredag og jeg har ikke åpnet boken en gang.... En ting er sikkert, og det er at sistnevnte kommer til å gjøre det enda mer attraktivt å gå tur! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye! 1 kilo ned er kjempebra (0.9 er jo en kilo). Du er virkelig på rett vei du! Det du klarte på ferie er jo helt utrolig :) til helgen er det ny måned og nye muligheter og da skal vi kvitte oss med enda flere kilo!! Gleder meg til å følge deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger! Alltid koselig....

 

Ble litt inspirert i går og fant ut at jeg skulle gå en tur i finværet. So far so good. Det var fortsatt lyst og fint da jeg gikk hjemmefra rundt 19.15. Men det varte jaggu ikke lenge! For da jeg endelig var kommet meg dit jeg skulle oppdaget jeg for det første hvor tidlig mørkt det blir nå, for ikke å snakke om hvor fort det går! Grusveien jeg gikk på har lys, men ikke hele veien.... Så det ble en til dels mørk affære, gitt! Og jeg måtte følge veien fremfor å gå langs en sti deler av den, så den ble litt lengre enn planlagt. Men det var forsåvidt ellers en fin tur - da jeg kom hjem igjen 1 time og 45 minutter senere var ikke kroppen min så svett, men ytterjakken var kliss vår på innsiden (den puster tydeligvis ikke). Mao hadde jeg antagelig gjort noe riktig i klesvalget den dagen.

 

Note to self og de som ellers skulle være interessert - når det blir mørkt ute blir det ENDA mørkere inni skogen!!!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaha, skal skrive meg det bak øret. alternativt har du oppdaget en ny skogvettregel. Det er ingen skam i å ta med seg en hodelykt når kalenderen bikker medio september?

 

Så flink du var å gå en lang tur da! Jeg må si at høsten er en personlig favoritt. Det er intet som er som å gå en tur en kald og krisp høstdag. Liker ikke trene ute på sommeren, jeg blir så mødd, og man føler nesten som om man ikke får puste med den varme luften. Nei dette er mer min årstid, men mistenker at dette henger sammen med overvekten. alltid kjekt å kunne gjemme svetteflekkene under jakker :)

 

Skal egentlig skrive oppgave i dag, men orker bare ikke. Gått en liten tur på butikken og satt brøddeig. Må få opp det energinivået mitt, skulle trodd jeg hadde ME så utslitt jeg blir av den minste ting for tiden. Orker jo ingenting :) Men det kommer seg vel.

 

ha en strålende dag videre kjære deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går uten refleks og lys fordi jeg går på eple- og pæreslang i nabolaget! Det irriterer meg at epler og pærer ligger på bakken og råtner år etter år. Jeg har en fast rute jeg går og har store lommer på anorakken! Og fruktbollen er helt full hele høsten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes
Jeg går uten refleks og lys fordi jeg går på eple- og pæreslang i nabolaget! Det irriterer meg at epler og pærer ligger på bakken og råtner år etter år. Jeg har en fast rute jeg går og har store lommer på anorakken! Og fruktbollen er helt full hele høsten!

Smiler for meg selv, hehe!!! Vanvittig kult, SofaQueen!!!!!!!!!!!!!!LOVE IT ;)

Helt enig, kess.....vi burde være mer rampete!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...