Gå til innhold

Krusmyntes jakt på lavere vekt


Gjest Krusmynte

Anbefalte innlegg

  • Svar 553
  • Created
  • Siste svar

Nå ble jeg misunnelig!! Jeg har hatt haugevis med sorter grønnsaker og urter på verandaen min i sommer og mye har gått veldig bra! Og jeg har fått paprikaer, ganske mange, men de er bitte små og smaker ganske beskt :D Jeg som elsker paprika!! Kos deg masse med paprikaene dine :)

(jeg fikk til chili da, sterke og gode :) )

Og god tur på belteleting/shopping ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Da har jeg vært på vekten i dag. Dvs var det tiiiidlig i morges... Og litt mer lystig denne gangen enn sist, med 1,2 kg ned. Er superfornøyd med dagens resultat! Spesielt etter at det har gått ganske trått i det siste. Men uken som har vært har gått greit utenom at jeg har vært veldig sulten. Men det har jeg vært også tidligere uker når jeg har gått ned en del, så det kan jo tyde på at det har en sammenheng hos meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Grattis!!! Hjelpe meg, ble helt satt ut jeg....og kjempeglad på dine vegne!!!!

Minus 1,2 kg er jo "super nice" ;) Hva har du gjort på denne uken?? Startet med nye aktiviteter ala xankix?

 

Tenker du er så glad nå!! :D

 

God klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Du nevner sult følelse og større vekttap! AKKURAT slik føler jeg det også. De periodene jeg føler meg veldig sulten, har jeg også større nedgang.

Da går jeg alltid tidlig til sengs og sovner fra sulten, og våkner fornøyd neste dag, uten å ha sprukket på noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte
Kjemperesultat denne uka!

 

Jeg har stått stille siste uke' date=' har kanskje spist litt for sent om kvelden og ikke lagt meg sulten. Dette må prøves![/quote']

For min del er det ikke så mye det å legge seg sulten - jeg spiser ikke kvelds sånn kjempetidlig selv. Klokken blir gjerne 21 før jeg kommer så langt. Det er heller det at jeg spiser de vanlige måltidene i riktig mengde, blir god og mett etter måltidet, men blir fortere sulten igjen og er kjempesulten innen neste måltid.... Snodig greie, egentlig. Slik som i dag - klokken er nå 9, jeg spiste frokost rundt 06.45 og er kjempesulten nå drøye to timer etterpå. Ofte er jeg ikke det før mellom 10 og 10.30...

 

Og nei, FruFleksnes - jeg har ikke gjort noe annerledes denne uken annet enn at jeg har vært flink til å skrive. Gikk mye tur ikke nå i uken som gikk, men uken før og den før der igjen. Hadde litt mer trimpoeng da enn vanlig, men om det har noen medvirkende årsak vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er slitsomt! er veldig mye sulten jeg også. Men, jeg prøver å forestille meg at sulten betyr at det brennes masse kalorier og at fettet renner vekk (he he).

 

For min del holder jeg litt lenger på proteiner, derfor bytter jeg oftest ut karbohydratene. Er ikke sikkert det er sånn for alle, men kan jo kanskje være verdt å prøve...?

 

Stå på i høstværet, jenter!!;):P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjemperesultat på deg denne uka- grattis!!!

Håper det gir deg en god piff til å stå på videre!

Jeg blir i alle fall bare ekstra gira når jeg får gode resultater, da går drømmene fort til klesskapet og alt jeg bare må fylle på med.....men som oftest kommer jeg fort ned på jorda igjen, for jeg har jo skjelden to gode uker på rad.

Ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest novemberbrud

Hei på dere ;)

 

Interessant å lese at det er flere her inne som kjenner på sult-følelse. Er jo helt ny i gemet, men kjenner jeg er sulten hele tiden... Håper det går seg til etterhvert :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Ingen god dag i dag. Skuffet, lei meg, sint, trist og motløs. Alt på en gang. Bare pga en teit vekt... Nei, det gikk ikke bra på veiingen i dag og jeg fatter og forstår ikke hvorfor. Hadde en ekkel følelse av at forrige ukes fantastiske nedgang var for god til å være sann, og det har jeg nå fått bekreftet...

Har mest lyst til å gi meg. Trøstespise og drite i alt. Men kan ikke kaste bort alt jeg har oppnådd til nå, så biter tennene sammen og fortsetter med et kurs til, i håp om at det snart går bedre. Lurer på om jeg har nådd en vektterskel eller noe sånt... *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Skjønner at du blir skuffet, lei osv. Man har så store forventninger i det man går på vekten! Og når den ikke viser resultat, blir det som "et slag i ansiktet"

 

Men det nytter ikke å gi opp. Da får du den følelsen du har i dag, hver eneste dag fremover. Følelsen av å være mislykket, manglende vilje, klær blir trangere igjen osv osv. Du kan alt det der!!!

 

Gjør det beste du kan ut av hver dag, fokuser kun på dagen i dag, ikke se så langt frem!

 

Når min tvil dukker opp, og tenker klarer jeg dette....da tar jeg frem noen bilder av virkelige tjukkaser (revet ut av blader) Har bildene liggende bakerst i GR boken. Da er valget enkelt. Slik vil jeg ikke ende opp.

 

Selv lovde jeg meg selv å ikke stresse med HVOR mye jeg gikk ned i uken. At jeg skulle slappe av og ikke være så fiksert på veiing den dagen jeg var under 100 kg. Slik er det ikke blitt.....et eneste jag om å nå neste 10-kilo.

 

Ønsker deg lykke til, Krusmynte! Etter "regn kommer sol"!! Neste mandag kan du få igjen med renter ;):)

 

Trøsteklem til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Kjenner meg godt igjen Krusmynte. Utrolig hvordan et tall på en vekt kan sette følelser i sving, både positive og negative.

 

Jeg sloss med meg selv og veiing hver uke. Har bestemt meg for å veie meg hver mandag morgen uansett, og ikke oftere. Mandag er dagen etter helgen, og jeg er redd for at en kraftig lørdag eller søndagsmiddag vil gi utslag på vekten. Noen ganger føler jeg meg lettere på tirsdag morgen, og har lyst til å veie meg da også, men jeg står imot. Jeg vet hvor mye dette tallet har å si for psyken min, og en gang i uka er nok - orker ikke daglige berg- og dalbaner.

 

Resultatet er at jeg er flink med maten gjennom hele helgen også, tenker på vekten mandag hele helgen.

 

Men, det er helt umulig å spå hva vekten vil bli - når jeg har følt meg slunken er det stillstand, og når jeg synes jeg er oppblåst og tung har vekten gått nedover. Jeg har kapitulert, it is what it is! Prøver å få et mer avslappet forhold til det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Takker så meget FruFleksnes og SofaQueen for oppmuntringer. Det som er greien er at det hadde vært greit om jeg stod i ro etter forrige ukes nedgang på 1,2. Men opp igjen 0,8??? Ikke har jeg gjort noe som skulle tilsi det, og derfor føles det så inderlig urettferdig.

Det kan nesten føles som om jeg har nådd en vektterskel, for kroppen min vil tydeligvis ikke bort fra 114-tallet. Men jeg fortsetter - har meldt meg på neste kurs og prøver å ta en dag av gangen og tenke positivt, men ikke alltid like lett... Akkja. Det løsner forhåpentligvis igjen før eller siden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.... at du ble lei deg, men jeg skjønner deg veldig godt. Det er bare så surt når man føler at man gjør alt riktig.

Er det lenge siden du har vært under dette vekttallet? Og har du tidligere ligget rundt dette en periode , litt over tid?

Da kan dette definitivt være en vektterskel.

Tenk på meg hvor jeg strever med dette 100-tallet...jeg vet at jeg har en vekktterskel her. For jeg har i flere år ligget og vippet her, før de siste 20 kg kom på.

Ikke mist motet- dette greier vi sammen!!!;)

Prøv om du kan finne litt inspirasjon i å lage noen nye matretter,kanskje invitere noen venner på mat og kose deg og glede deg over all den gode maten du KAN spise:)

Og kaaanskje litt beløønning i svingene kan hjelpe på!

 

Tvi, tvi med ukens innsats!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, husker den tiden jeg gikk på GR. Jeg stod fast på et sted i en stund og etter det gikk det nedover ;)

 

Den dagen kroppen din gir opp, så kommer du nok til å ha flere gode vektnedganger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at du fortsatt har pågangsmot og ikke har tenkt å gi opp Krusmynte, og det er nok veldig lurt å fortsette på kurs.

 

Har vært på noen vektplatåer på min vei jeg også, det er fryktelig slitsomt, men det løsner heldigvis alltid igjen. Jeg inbiller meg at det hjelper å veksle litt på inntaket noen dager, både når det gjelder type matvarer og antall kalorier, dette for å trigge forbrenningen litt. Kan jo hvertfall være verdt å prøve ......... ?

 

Hold motet oppe!!!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...