Gå til innhold

Nå vil jeg ta kontroll


Gjest Majanne
 Share

Anbefalte innlegg

Hei hei!

 

Denne uken har gått veldig bra :) Fikk en fantastisk morgentrening med kollega i dag, og fikk kjørt meg på styrke - og det trengte jeg...

 

I matveien har jeg på nytt innført nulltoleranse. Var litt abstinenser de første dagene, men nå går det heldigvis mye bedre. Når en kommer på rett kjøl igjen, ja da går ting bedre.

 

Vekten derimot har gått oppover selv om jeg har vært flink.... Skjønner ikke dette. Er vel etterslep etter min dårlige periode i julen.

 

Får bare manne meg opp og tenke fremover. Til sommeren skal vi bli så fine atte ;)

 

Den middagen din hørtes deilig ut, kanskje jeg må prøve den en dag. Bruker du ost på toppen eller bare saus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 477
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du er flink!!

 

Jeg merker at det egentlig bare er småjusteringer som skal til for å komme på plass igjen selv om det ble litt mye kcal i går.

 

Jeg har oppdaget at resultatenen nå når jeg har holdt på en stund egentlig ikke kommer ordetlig til syne på vekta før etter et par uker så smør deg med tålmodighet - det viktigste er det du gjør!!

Styrketrening samler vann i musklene så det kan ha noe å si for vekta og!

 

Jeg begynner på stram-opp kurs neste onsdag - føler at styrke lenge har vært oversett selv om jeg stadig har sagt at jeg skal i gang.

 

Ja veldig godt og lettvindt. Jeg serverte fersk fullkornspasta til men en kan ha potet eller ris hvis en vil.

Jeg hadde litt lettost på toppen men det var lett å hente min mat under den og la resten av familien få osten.

 

Litt urteblanding i sausen tror jeg vil gjøre den enda bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..ligger fortsatt litt over mhp kalorier (1750)..

 

Men når gubben servere risgrøt så blir det liten posjon selv om jeg kutter sukkeret og da blir en fysen etterpå.. jaja. Noen dager pleier jeg å koke havregrøt m solsikkefrø i stedet for risgrøt (lar ungene velge hva de vil ha da) og da blir jeg mettere, men de hadde spart en porsjon til meg - og jeg elsker grøt så..

 

Var ute og gikk en god tur etterpå. 5 cm nysnø oppå fra gir glatte veier - så jeg gikk med brodder og staver. Hadde stålgrep på veien ihvertfall og det gikk like fort som det pleier, men pulsen gikk litt høyere - og derved forbrenningen sier pulsklokken.

Greide til og med å motivere meg til 15 min styrke i kjelleren etterpå. Bare rumpe og lårøvelser men likevel, det er der jeg trenger det mest. over 3 TP på 1,5 time pluss deilig senking av skuldre innbakt i pakken.. Jippii. En deilig dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt jobbet MajaS! Deilig å komme seg ut, føles så deilig etterpå. Smart med kombinasjon brodder og staver.

 

Jeg hadde som sagt en heftig stryrketrening i går, og den merkes på HELE kroppen i dag. Vondt over hele meg, det gode med det er at jeg kjenner at jeg har fått brukt en del muskler som tydelig har fått hvilt noen uker;)

 

I morgen blir det en ny økt, da blir det konsentrasjon på armene, og mage/rygg til slutt. Jeg begrynner økte med 20-30 min på step maskin og får unna noen trimpoeng der. Håper bare jeg får vekk noe av gangsperren som jeg nå sliter med...

 

Ha en strålende kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Jeg blir så glad av å lese om dere som er så flinke - jeg får jo så lyst til å være flink selv. Det er kanskje hele poenget med å være her inne:-)

 

Likte veldig godt "SLIPPE" sin kommentar om at vi til sommeren SPRADER RUNDT VELTRENTE OG SPENSTIGE - Jeg gleder meg til det - for til sommeren så VIL jeg:-)

 

Tenk en sommer med bikini - det blir herlig!

 

Tjo ho folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm - god trening i går - selv om jeg gikk til trening og fra med en som absolutt ikke har trent - og det gikk saaaaaakte.. Vel egentlig greitt å hjelpe andre også - for et par år siden hadde det nok vært meg.. Og Energiforbruket er jo omtrent det samme så..

 

Gleder meg til sommer med bikini.. Men tror jeg trenger litt rompeplastikk først. resten av kroppen begynner å bli fastere synes jeg selv men rumpa.. vel slappere hudforl skal en lete lenge etter... Jaja siden vårens utfordring for meg er styrketrening så håper jeg at det blir bedre...

 

Uansett da jeg kom hjem fra trening i går var jeg trøtt og gira på en gang - satt meg ned foran TV'n og tømte jentenes karamellpose.. Må kjøpe ny til dem på lørdag og sparke meg selv masse bak!!

jeg vet at sånne utskeielser der jeg ikke greier å stoppe etter bare en eller ingen sitter i hodet - men vet ikke helt hvordan jeg skal få bukt med dem. Det gikk så bra i starten..

 

Monken: Du er godt i gang i år! Kjempebra: Ble du å ta noe kurs eller er du helt på egen hånd? Har du fast veiedag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Hei MajaS og takk for tips om stavgang! Jeg har aldri prøvd (har vel innerst inne syntes at det ser litt dumt ut.. kremt..), men er åpen for å prøve. Nå som jeg har trent jevnt i flere måneder, merker jeg at vanlig gåtur ikke lenger er særlig slitsomt. Og jeg vil jo gjerne få opp forbrenningen:D

 

Ang. karamellposen.... Det der er jo SÅ lett å gjøre.. Jeg har store problemer med å spise én eller to. Jeg vil alltid ha mer. Noe som (periodevis) funker for meg, er når jeg sier at "denne uka er ikke godteri en opsjon. Basta.". Hvis jeg virkelig har bestemt meg for det, så klarer jeg faktisk å se på alt godteriet vi har i skapet og tenke "dette er ikke for meg". Det hjalp de seks første ukene jeg holdt på i høst, deretter glapp det. Nå er jeg på'n igjen - og håper det varer en stund. Håpet må jo være at hvis man klarer å si nei til seg selv over tid, så blir det lettere etter hvert.

En annen metode som jeg har brukt noen ganger: Når du allerede har kommet så langt som å åpne en pose eller ta en sjokolade ut av skapet: Stopp og ta en diskusjon med deg selv: Vil jeg virkelig ha denne? Hvorfor trenger jeg den? Vil dette hjelpe meg mot målet jeg har satt meg?

På meg virker det noen ganger, andre ganger ikke - men da føles det i hvert fall litt mer som et bevisst valg, og ikke noe du gjør på autopilot før hjernen rekker å reagere. Dermed blir det kanskje lettere å si nei til seg selv neste gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Helgen nesten overstått, og jeg har klart meg hele helgen og uken uten noe snop. Kjempestolt av meg selv. Hadde veledig lyst på både fredag og lørdag, men håper det var mest vanen... Det har gått bra uten også ;)

 

Ble litt mange kalorier til middag i går, nakkekoeletter med ris, brokkoli og løk,paprika og champingnong. Er ikke så mye en kan spise når det gjelder sånn mat - spesielt ikke siden det ble stekt på stekepanne med smør.. Ja, ja kom meg likevel gjennom helgen uten å sprenge alle budsjett..

 

I dag ble kveldsturen avlyst, men jeg fikk meg likevel nesten en time på elipsmasking og litt på armer og mage. Har mange cm på den magen som sitter som spikret fast...

 

Jeg gikk på ett kurs i høst. Følte ikke jeg fikk så stort utbytte av det, hadde høyere mål enn det jeg klarte. Har siden det holdt på for meg selv, med drahjelp fra en kollega. Det som er bakdelen med å ikke gå på kurs er at det er lettere å gi opp, om du skjønner ?

 

Jeg hadde veiedag på mandager, men pga slankekrigen er den endret til torsdager. Men jeg veier meg jo nesten hver dag jeg.. - må holde fokus

 

Nytt år og ny utsikt mot sommer er uansett en motivasjonsfaktor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninjastar: Takk for tips - jeg jeg har hatt såkalte 'nulltoleranseuker' da har jeg på en måte greidd å sette totalstopp.. jeg har prøvd denne uken men..

Jeg greide å vinne diskujonene med meg selv før - så jeg må jobbe med dem! Greide det bedre i helgen.

 

Vel ny dag nye muigheter. helga har ikke gått over stokk og steinihvertfall

Monken: Du er flink!! Du greier det jeg ikke greier..

 

Vel nå har jeg kjøpt baker hansens superbrød - jeg blir så veldig godt mett av det. Uansett så kom jeg med ut på ubrøytede fortau - men med brodder for det glatte underlaget under 5-7 cm nysnø i går kveld og gikk 8 km i bakkete terreng. Ja med staver - men gjennomsnittfart i følge Endomondo på 6,3 km/t når høydeforkjellen er på over 200 meter synses jeg det er bra.

I dag var jeg også ute - men da var alt brøyta og det var dgslys - så det var litt deilig det og ja.

Min nye veiedag blir på onsdager - men går nok på vekta de fleste dager.

 

vel vel lykke til alle sammen.

 

Husk ny dag, nye muligheter - nye seire!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er superflink å gå på lange turer MajaS. Går du alene, eller har du noen å gå med? Jeg liker kke å gå alene på kvelden lenger jeg... Blitt litt pysete på mine eldre dager;)

 

Ble ikke noe trening i dag, men matinntaket har gått noenlunde greit. Middagen ble litt for mange kalorier, er nok der jeg sliter merker jeg..

 

Etter at jeg meldte meg ut av lunchordningen på jobben har ting gått lettere på dagtid. Har med knekkebrød, evt lager jeg meg en salalt hjemme med kontrollert innhold. På jobben var der så mange varmrett-fristelser at jeg bare måtte melde meg ut.

 

Blir spennende med stram opp kurs. Godt med en instruktør som pusher litt på styrke. Merker at styrke i kjelleren ikke helt kan måle seg med styrke med en god kollega som pusher meg ;)

 

Ønsker deg og de andre på tråden en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fine ord både HermineH og Monken!!

 

Vel, har skeiet ut matmessig i helgen, men har gått en del - i snø og mørket. jeg noterer alt så jeg vet hva som går inn - og forbrennes..

Jeg vet hva du mener Monken med mørket, i starten syntes jeg det var ekkelt å gå i mørket, men nå går det bedre. Jeg går på grusveier og fortau langs opplyste veier med litt trafikk - hovedveier gidder jeg ikke - synes ikke det er noe gøy.

 

Og ja, jeg har en Nabo som jeg går med noen dager. Vi pusher hverandre veldig bra. jeg er sånn som starter hardt - og hun er sånn som får veldig fart når vi setter nesen hjem igjen = en uslåelig kombinasjon.

Uansett så går jeg en del alene også - jeg og mp3 spilleren med skikkelig masemusikk. Jeg hater pop og dance og er ikke spesielt glar i R&B til vanlig, men det får opp farten. http://www.powermusic.com

Derssuten bruker jeg en applikasjon på mobilen http://www.endomondo.com - så kan jeg se hvor langt jeg har gått - og den oppdaterer nettet fortløpende så vil noen andre se - kan de se hvor jeg er.. hehe veldig fint på lørdag, da satte min kjære i gang med å steke biff når jeg var nesten hjemme!

 

Treningen har jeg fått inn i blodet nå - det er alltid deilig å komme seg ut. Mitt største hnder er at jeg har dårlig samvittighet for han som sitter hjemme alene med ungene... men vanligvis er den minste i seng før jeg går da..

 

Sånn det var selvskrytet (ingen falsk beskjedenhet her nei!)!!

 

Jeg har kommet litt i gang med styrketrening - og merker det allerede på særlig rumpa - det er nok mye vann der - for jeg har løpt på do konstant siden jeg kom i gang med litt rumpeøvelser og vekta er på tur ned på tross av utskeielser.

 

Min utfordring nå er å overbevise meg selv om at nei - jeg trenger ikke putte det i munnen! 1 sekund i munnen er litt for mye jobb å få bort etterpå.

 

Mitt spørsmål til meg selv framover når jeg møte fristelser skal være

* Blir jeg glad for dette i morgen?

 

Nulltoleranse Fram til lørdag kl 19!

* Null snacks

* null smaking når jeg lager mat (unntatt grønnsaker)

* null spising mellom måltidene (gulrot og frukt er lov en time etter forrige mål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg trenger litt motivasjon..

Min vekt i dag er 110 kg har som mål å komme under 100 kg til mai 2011.

Jeg går turer hver dag på 1 til 1,5 time (har hund) trener styrke med slynger 1 gang i uken

Jeg spiser sundt men kansje litt for lite eller ensformig.

Nå har jeg meldt meg inn i Vektklubben for å kunne noter ned hva jeg spiser og hvor mye litt vanskelig med denne veiingen.

 

Håper å få litt motivasjon gjennom andre som er i samme situasjon..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

 

Velkommen hit! Jeg var nesten der du er i april- og jeg skal love deg at det føles godt å komme videre.

Kjempebra at du trener så mye allerede! For meg er bedre form hovedmålet - selv om en ny profil er veldig veldig deilig!

 

Sett deg noen mål, noter alt du spiser og finn ut hva som fungere for deg så skal vi komme med mer eller mindre velkomne råd og tips. Her deler vi oppturer og nedturer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oj oj oj - trodde jeg var kommet forbi de støle periodene - men nei - i dag kjennes kroppen ut som en murstein. Vel, var værre i går - men gikk en god, svett tur likevel så i dag er jeg bare tung/sliten!

 

Lurer på om det er fordi jeg trente friskis og svettis på mandag uten å gå etterpå (det er saltrening, kombinert kondis/styrke).. Pleier å gå til og fra - men mandagstreningen er bare 500 meter unna.. Må kankje ta med stavene og ta en ekstrarunde for å få i gang restitusjonen.. Eller er det fordi at jeg sitter og strikker på bussen t/f jobb (eneste tiden jeg får gjort sånt) så skuldrerne hever seg 10 cm..

 

jaja.

Inntaket var veldig bra i går. Klapp på skulderen - det nye triggerspørsmålet: "Blir jeg glad for dette - i morgen" fungere det!

 

vel i dag starter ny kursrunde. Satser på at alt jule-ekstra-fetttet er borte ihvertfall.

 

En fin dag til alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt jobbet. Selv om en er stiv og støl er ofte ltt ny trening medisin for å komme over det værste :)

 

 

Denne uken har jeg sviktet litt på treningsfronten. Syke barn gjør til at vi finner en unnskyldning.. I dag var det mannens tur til å være hjemme så da fikk jeg til en økt før jobben.

 

40 min styrke så det kjennes nok på kroppen i morgen...

 

Er nok noe med at om en ikke kommer godt i gang så ramler det litt fra hverandre...

 

Uansett har jeg vært flink på matfronten denne uken.

 

I går smakte jeg potetgull, men klarte å holde meg til to flak. Mektig imponert over meg selv der. Synes alt sånn er veldig godt. Hadde egentlig bestemt meg for nulltoleranse, men når barne skulle ha det klarte jeg ikke helt å motstå... Det å klare å stoppe etter to flak var jeg fornøyd med. Tenkte hardt på bikinisesongen når armen helst hadde lyst å ta en diger neve fra posen.

 

Får prøve å snike inn en trening før eller etter jobb i morgen + lørdag så blir det ikke så verst likevel.

 

Lykke til på kurset i kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 flak - veldig imponert - har jeg kunnet det så skulle jeg jublet! Men det er jo de to første flakene som smaker mest - resten er bare påfyll.. (overbevise meg selv!!)

 

Vel i dag ver det nedgang - julens oppgang pluss littegranne til - Hurra!! Det er bare fordi jeg har trent masse slik at jula ikke fikk sette seg fast!! og det nye mantraetmitt virker ennå - så snart jeg tenker "i morgen" er ikke fristelsene så fristende!!

Vel i morgen er det ny trening (første GR kveld var bare prating - men neste gang blir det hardtrening)

Jeg sjekket Endomondo der jeg legger inn alle treninger og fant at jeg bare hatt to treningsfrie dager ennå i år - tre med i dag. Får satse på å flyte på god-bølgen enda en stund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å ha tatt igjen for jula allerede :) Jeg har nok litt igjen å gå på, fikk lagt til en helg til fjells med gode venner og god mat like over nyttår.... :)

 

I dag lastet jeg ned Endomondo og jeg har testet det på mobilen mens jeg gikk tur. Så genialt!!! Dette skal jeg benytte aktivt, det er helt sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I endomondo kan du legge inn annen trening manuelt også - vips så har du en treningsdagbok - og har du venner som bruker den så kan dere sende meldinger og kommentere hverandres økter!

 

Har tendenser til å gå ned i rykk og napp så håper jeg greier mer nedgang i uka som kommer.. Vel vel går på med krum hals!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

 

Velkommen hit! Jeg var nesten der du er i april- og jeg skal love deg at det føles godt å komme videre.

Kjempebra at du trener så mye allerede! For meg er bedre form hovedmålet - selv om en ny profil er veldig veldig deilig!

 

Sett deg noen mål' date=' noter alt du spiser og finn ut hva som fungere for deg så skal vi komme med mer eller mindre velkomne råd og tips. Her deler vi oppturer og nedturer![/quote']

 

Takk for svar.

Ja jeg trener stort sett hver dag. er alltid på tur 1 til 2 timer hver dag har anskaffet meg en hund så da må jeg ut. pluss styrke trening 1 gang i uken dette p,g,a bekken problemer, etter fødsel.

Nå er det bare motivasjone til å gå ned i vekt. Mat kontroll.......

Når jeg notere ned alt jeg spiser på 1 dag kommer jeg opp mot 1300 - 1350 kalorier etter hva som står i vektklubben skal jeg ligge på 1600 kalorier pr dag.

Jobber med dette.

I tillegg ligger jeg på trim poeng pr dag 3-5 alt etter tur lengde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo godt i gang. kjempebra!!

Men pass på - spiser du for lite så er det like galt som for mye... Forbrenningen går ned.. og da går det saktere å gå ned i vekt!

 

Har egenlig veldig lyst på hund - jeg går mye jeg og - men den blir fort alene 8 timer pluss hver dag - og synes det er litt mye. Om et par år er det slutt på SFO for eldstejenta, så da kan det hende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

isj.. I ettermiddag forsvant stemmen min som dugg for solen - og ble erstattet av en vond klump (bokstavelig talt) i halsen, småfrost i kroppen og ja - jeg er som en mann når jeg bli syk. Det ER synd på meg!!

 

vel jeg pleier å gå tur selv om jeg er forkjølt men nå svetter jeg på tur over stuegolvet så det tror jeg ikke jeg vil prøve en gang. Blir jeg i bedre form tar jeg en tur før jeg henter unger i morgen. Skal ta tidlig fri i morgen siden vi skal på hytta - en time fra eller til gjør ikke mye - jeg har mer enn nok å gjøre men alt kan vente litt..

 

vel vel,begynte på nytt kurs i går og de her to dagene er nesten de første i år uten trening - dårlig start.. men matmessig går det veldig bra!! Jeg har greidd å ta meg ordentlig i nakken. Og dager uten trening ligger jeg strengt på meny 2, dager med trening skal jeg ha litt til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

isj.. I ettermiddag forsvant stemmen min som dugg for solen - og ble erstattet av en vond klump (bokstavelig talt) i halsen' date=' småfrost i kroppen og ja - jeg er som en mann når jeg bli syk. Det ER synd på meg!!

 

vel jeg pleier å gå tur selv om jeg er forkjølt men nå svetter jeg på tur over stuegolvet så det tror jeg ikke jeg vil prøve en gang. Blir jeg i bedre form tar jeg en tur før jeg henter unger i morgen. Skal ta tidlig fri i morgen siden vi skal på hytta - en time fra eller til gjør ikke mye - jeg har mer enn nok å gjøre men alt kan vente litt..

 

vel vel,begynte på nytt kurs i går og de her to dagene er nesten de første i år uten trening - dårlig start.. men matmessig går det veldig bra!! Jeg har greidd å ta meg ordentlig i nakken. Og dager uten trening ligger jeg strengt på meny 2, dager med trening skal jeg ha litt til..[/quote']

 

 

God Bedring. håper for din del at det er forbigående... Drikk mye vann viktig når en er syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda - mye vann med isbiter - det er det eneste som lindrer også..

 

Jobber hjemmefra i dag og kjemper (vinner foreløpig) kampen mot skap-snoke-spøkelset. Halsen er ikke god i det hele tatt og jeg vurderer en paracet - men liker ikke ta medisiner.

Må innrømme at jeg tok en rundpinne og satte den på melk - den lindret halsen veldig godt - men har ikke lyst på mer.. Hmm må ta tempen ja.

 

Jeg måtte gå en tur i går for å hente unger i bhage så jeg satt ikke pal i sofaen heller selv om det ikke går under trening. Tenk når jeg bærer treåringen (14 kg) på skulrende veier jeg mindre enn jeg gjorde alene i fjor.

 

Så satt jeg nettop og leste på Ninjastar sin tråd og kjenner at januar i år er ikke så mørk som den pleier. kakskje fordi at jeg tilbringer masse tid ute, eller bare kanskje for at alt går min vei for tiden - mesteparten ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda - mye vann med isbiter - det er det eneste som lindrer også..

 

Jobber hjemmefra i dag og kjemper (vinner foreløpig) kampen mot skap-snoke-spøkelset. Halsen er ikke god i det hele tatt og jeg vurderer en paracet - men liker ikke ta medisiner.

Må innrømme at jeg tok en rundpinne og satte den på melk - den lindret halsen veldig godt - men har ikke lyst på mer.. Hmm må ta tempen ja.

 

Jeg måtte gå en tur i går for å hente unger i bhage så jeg satt ikke pal i sofaen heller selv om det ikke går under trening. Tenk når jeg bærer treåringen (14 kg) på skulrende veier jeg mindre enn jeg gjorde alene i fjor.

 

Så satt jeg nettop og leste på Ninjastar sin tråd og kjenner at januar i år er ikke så mørk som den pleier. kakskje fordi at jeg tilbringer masse tid ute' date=' eller bare kanskje for at alt går min vei for tiden - mesteparten ihvertfall.[/quote']

 

Jeg må virkelig bøye meg i støvet for deg du har en flott holdning til det du holder på med. Jeg kjenner du motivere meg tilå stå på. Takk ha en fin fredag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...