Gå til innhold

Nå vil jeg ta kontroll


Gjest Majanne
 Share

Anbefalte innlegg

hei hei

 

i dag var det 2.veiedag etter kursslutt, og den viste 100 g opp. Ikke så galt det med tanke på nedgang på 700 forrige uke og helgens utskeielser.

 

Har heldigvis klart å hanke meg inn igjen etter helgen, og det er en seier. Vet at det er meg selv jeg gjør det for, men det er så altfor lett å komme med unnskyldninger for alt en har lyst på. Spesielt når en har vært flink over en lengre periode.

 

Begynner å se frem mot neste sommer, og da håper jeg å kunne være i mål. Det klarer jeg nok også, om jeg ikke mister fokus :)

 

Jeg har ikke helt bestemt meg for mål ennå. Håper å se 60-tallet, men har innsett at kanskje begynnelsen på 70 også er bra. Tenker å se det litt an og hva jeg klarer. Håper at resultatet blir 68 :)

 

Det jeg vet sikkert er at denne gangen skal jeg fullføre hold vekten kurset. Det var der jeg bommet sist. Ble travelt på jobb, og så prioriterte jeg aldeles ikke meg selv - og det endte med tresifret.... Grøss og gru, glad jeg godt jeg er igang igjen.

 

Snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 477
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det ble mange utskeielser på en helg..

 

Først nabomiddag på fredag - som varte ut i de smååå timer med tilhørende flytende utskeielser. Joda jeg nippet til vinen og konjakken og det gikk ualminnelige mengder vann, og jeg spiste bare et par biter av desserten.. men likevel.. De hadde noe snacks som bare var sååå god..

 

Så fikk jeg ikke til og sove mer enn 3-4 timer den natten så gikk omkring i halvsøvne hele lørdagen - og da blir jeg helt innhul..

Greide å stå i mot en del men gikk likevel på en smell på kvelden... Vel lørdagskvelder tillater jeg godteri - bare ikke i sånne mengder..

 

Vel fikk gått gode turer med stavene både på lørdag (!!) og søndag så har fått reparert noe..

 

Spent på kveldens resultater på vekten... komemt tilbake til forrige ukes morgenresultat på morgenen så det ser greitt ut - siden jeg likevel står nesten still hver uke :-(

 

Enn du Monken, hvordan går det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei

 

Helgen nå endte nok en gang med en del utskeielser. Hjemmelaget pizza og litt (les ENDEL) snacks etterpå. Fasiten er nok at jeg må planlegge måltidene bedre.

 

Spiste ganske bra på dagtid, men når det ble for lenge mellom lunch og middag/kvelds endte det nok en gang med litt skjærings... :)

 

Kjente litt på at motivasjonen begynner å dale i helgen. Ikke alltid enkelt å hente den frem igjen.

 

- men i dag såg jeg på resultatet jeg har oppnådd det siste året. Hvem hadde vel trodd at jeg begynner å nærme meg 70-talls grensen.. Tenk at jeg hadde tresifret i oktober i fjor! Det er fantastisk å ha kvittet seg med 17 kg - og de skal ikke på igjen.

 

Føler meg mye bedre nå, men det er nok det som er litt problemet nå. Nå blir det mer sånn jeg vil være - men før var det helt grusomt - bare noe jeg MÅTTE gjøre noe med for å fungere mer normalt. Skjønner ?

 

Må forsøke å dra frem igjen motivasjon om å se 60-tallet.. Vet det er lenge til, men det er jo der jeg ønsker å komme..

 

Flott at du koste deg i helgen MajaS. Ikke godt med lite søvn, da blir vi litt "rare" i matveien. Mye rart som stikker innom gapet da.. :)

 

Godt å få reparert med litt stavgang. Føles fantastisk etterpå! - Meget imponert over at du fikk deg en tur på lørdagen til tross for lite søvn

 

Spent på resultatet ditt i kveld! lykke lykke til!

 

Snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg så igjen i det du sier. Hovedmotivasjonen er der men så kommer en til utførelsen.. det er vanskelig, men får tenke et skritt av gangen, en nei av gangen, ett rett valg av gangen - og det du har opnådd! helt utrolig!!

 

Jeg har forsont meg med at lørdag kveld må jeg bare skeie ut - men ikke helt ukontrollert. det vil si at jeg sparer på kosemerker ellers og tar en tøffere dag på søndag.. Og så har jeg fokus på å unngå småsmaking alle andre dager

 

Dette er jo for resten av livet så hvis jeg tror jeg aldri mer kan løsne på grepet så vet jeg ikke helt hva jeg gjør...

 

Vel har gjort noe rett et sted, ned 0,6 i dag.. endelig.. Det går sakte nå men det går rette veien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god dag i dag.

 

Nettopp vært ute å gått en lang kveldstur i kulden. Kaldt, men herlig å kjenne at kroppen har fått bevegd seg litt.

 

I matveien har jeg klart meg igjennom dagen uten utskeielser, og det føles veldig godt.

 

Måtte bare skrive ned den gode følelsen jeg hadde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ikke vært noe særlig flink--jo forresten--jeg lever og må være fornøyd -tross alt er det bare ca 1kg pluss. Skal veie meg i morgen--og rappotere til kursleder på hold vekten kurset.

jeg har hatt det veldig hektisk og har hatt 1 måned med stress og mas og slit og kav-og alt som hører med. det er noe jeg ikke tåler så godt--så jeg har mistet litt grep om hverdagen min.

 

Nå går det bedre-har vært i ved-bransjen et par dager og nå idag har det vært trim og bading. Det går framover med badingen og nå tror jeg faktisk at jeg skal tørre å svømme-jeg har snart kontroll åå flyting og klarer nok tak uten å være redd. Men for en voksen dame tar det sin tid--men at jeg skulle avslutte 2010 med -kanskje å kunne svømme --må være den beste gaven jeg kan få.

 

Vekta har variert ca. 1 kg. men jeg tror faktisk at jeg har fått muskler i lårene og de veier --så jeg må ikke deppe og henge med hodet.

jeg som i mai 2009 var 103,1 kg. er nå ca 86,5 og det er herlig..

Jeg er fin og jeg ser det selv. Målet er å komme under 80 -men jeg vil ikke sette mål. Det viktigste er å få til hverdagen og nå har jeg greid å få min mann med på trimmen og det er også en stor seier.

Tror det er viktig å fokusere på seirene og det positive --

og det vil jeg gjøre fra nå- friskt mot-kjære venner på tråden.

Kommer snart innom igjen-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mia53: jeg reagere også på stress med et enormt søtsug og mister mye kontroll da..

Jeg har til og med opplevd å gå opp i vekt selv om jeg greier å være "flink" og holde meg til 'ordentlig' mat

 

Vel nå er det freddan :-D. Har nok ikke vært veldig flink denne uka.. Ligge nok innen for (såvidt) kalorimessig og har over 9 TP siden mandag - må jo si meg fornøyd med det siste.

Kosemerkene er egentlig brukt opp, men det blir nok litt kos på lørdagskvelden uansett.

Helga blir ellers mye sosialt med familie. Får da det litt som det kommer.. Smugveiing viser et par hekto ned siden sist veiedag så tror jeg kankje har kommet litt over platået mitt - selv om jat jeg vet det kommer til å fortsetteå gå tregt.. sånn er kroppen min bare.

 

Uansett, merker at jeg har litt kondis nå, klærne blir finere på enn de har vært.. og jeg føler meg ganske bra egentlig.. Selv om jeg sliter med å si neitakk for tiden..

Det er faktisk lenge siden jeg er så "tynn" øh host vel så nært tynn.. som jeg er nå.. Ikke rart kroppen holder fast på alt..

 

 

God helg alle sammen!! takk for all støtte!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bra helg, har ikke notert matintak siden fredag men 15 TP i uka som har vært og sunn mat i helgen... Og litt leking ute i snøen med jentene.. Nå sitter jeg på akebrettet med dem uten å være redd for å ødelegge.. Ble nesten litt sårt når eldstejente sa " skulle ønske vi hadde det så gøy hver dag"

Små ting i hverdagen..

 

Krysser fingre for kveldens veing.

 

Forresten: Dagsens mest forsiktige - men veldig hyggelige fra min bror:

"Hmm Har du kjøpt mye nye kær i det siste" nei svarer jeg. " DA har du gått ned ...MASSE.." nja sier jeg litte grann så.. "Du hadde gått ned litt sist vi så deg" sa han, "nå har du gått ned mye mer."

og så ikke mere prat om det men jeg skal leve på den leeeenge!!!

Det var bare en måned siden sist - og vekten har jo vært nesten stabil de siste to månedene så den gjorde godt!! Jeg merker det på bukser og klær men veldig godt med en forsiktig bekreftelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 1,2 kg... 88,8 kg - Nytt titall - offisielt i dag i samme runde Jippiii jippiii

Dette er etterslep etter de siste ukene er jeg sikker på . Men det viser bare at litt staskap er det som må til! Denne kan jeg leve noen uker på!

Nå er det bare å fortsette å være flink.

Utfordret meg selv på mellommåltider og måltidsklokken på møtet i dag så det er fokus framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert resultat MajaS!!!!

 

Så kjekt med skryt, og fra en bror. De er ikke alltid like flinke med å kommentere sånne "dameting". I alle fall er det min erfaring....

 

Jeg er litt i dvale for tiden. Veldig sliten, og innimellom sliter jeg veldig med å få i meg de rette tingene. Hadde en relativt god dag i går. Fikk meg også en liten treningsøkt og det var godt ;)

 

Travelt på jobb så jeg må stikk...

 

Snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi to. Er slapp og sliten selv ...

Jeg har vært hjemme med vond hals og total energi-løshet to dager nå..

 

Spinningen på mandag var kanskje å ta litt hardt i..

Har ikke feber - men får ikke gjort noe så velger å være hjemme og jobbe littegrann når det går. bedre det enn å bli ennå sykere. Har vært hos legen så det er "bare" virus. Har hostet i to uker men det har ikke vært noe problem egentlig.

 

Vel en hviledag eller to gjør seg.. merker med all treningen at jeg tåler mer før jeg blir syk men så har man jo unge i barnehagen og da fåe en hjem det som er av smitte. hehehe.

Vel, spiste rømmegrøt til middag i dag.. Tok middag og melkerasjon og litt til.. Men det var godt i en øm hals.. En liten porsjon metter godt det og.

 

Snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..

Hmm, er fortsatt ikke i form. Er Forkjølet of trøtt og uttafor i hele meg. Prøvde å gå en tur i går og det gikk bedre enn forventet så jeg er bedre!

Tenk, har ikke hatt så lite trening på en uke siden sommerferien.. og maten.. vel føler jeg har spist og spist..

 

7 TP inkl GR spinningen og har ikke skrevet noe som helst i matloggen i helgen

Jeg har absolutt ikke vært frisk.. Det skjønner jeg når kollegaene mine kommentere at jeg ser mye bedre ut enn på fredag, og da følte jeg meg relativt pigg...

 

Sovnet klokken 10 i går kveld - igjen..

Vel har ikke tid til å være syk, litt mye som skjer denne uka ;-)

 

Vel får trøste meg med at formen er oppadstigende og neste helg starter adventstida - den digger jeg (Prøver å ikke stresse, bare kose og bygger opp forventninger med ungene)!

 

Igjen bygger jeg opp egen motivasjon med å skrive..

 

Ha en fiiin uke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jøss og jøss MajaS!!!! Imponerende resultat. Jeg er overbevist om at det er lang og tålmodig jobbing som nå endelig gir betaling tilbake. Godt jobbet!!!

 

Denne uken hadde jeg en nedgang på 200g. Ikke veldig bra, men ok i forhold til motivasjon.

 

Travle dager for tiden, og ikke nok tid til å notere på nettet gjør at jeg mister litt oversikt.

 

Kantineordningen på jobben har også altfor mange fristelser. Jeg har meldt meg av fra desember, og det skal bli godt med matpakkeløsning igjen. Holder i allefall kontroll på kaloriene da;)

 

Ønsker deg en fin helg!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, en uke uten kontroll..

Vel, nesten ihvertfall. Onsdag visste jeg at det var 'hyggekveld' for eldstejenta på skolen. Vi bad noen av foreldrene ta med rundstykker /snitter og noen ta med kaker - da hadde jeg mitt sunne alternativ - men ble altså ikke trening.

 

Så fikk jeg besøk av venner langveisfra - to forskjellige på torsdag og fredag - så det ble ikke trening da heller og når lørdagen kom fikk jeg endelig en tur.. Gikk 13 km så tok litt igjen da ja, pluss et par turer ut med unger og akebrett og gøy (utrolig så mye mer gøy det er i år enn i fjor - jeg er ikke redd for å knuse akebrettene - eller ungene lengre)

 

Søndag snødde det og blåste så det ble ikke trening - men en liten tur ut med unger ble det - så det ble atså all-time-low når det gjelder TP.. Og all-time-high når det gjelder utskeielser ellers.. Nesten en lettelse at kursleder var syk så det ikke ble veiing i går.. Vel det ble nesten 9 km tur i går, og skal ut i dag så nå ruller TP på igjen.. Formen er bedre selv om jeg ennå ikke er i toppform.

 

Har ellers vært utrolig trøtt de siste ukene - og da kommer søt-hungeren...

Dessutenhar jeg nesten ikke skrevet et ord i matloggen :-( Nei vet hva jeg må gjøre så det er bare å sette igang - igjen!

 

 

Satser på hardt regime på matfronten og enda hardere på treningsfronten - siste innspurt til jul.. (85 er innen rekkevidde!!)

 

ha en fin uke alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kommet i gang med trening igjen. Viruset eller hva det nå er har forlatt kroppen så jeg føler meg mye bedre enn på lenge, og matregimet er på plass igjen.. Deilig!

Vekta viser fortsatt noe oppgang, men ser at det går i sykluser når jeg ser på vektkurven så håååååper at de ekstragrammene er borte igjen ila noen dager!

 

Enn deg Monken? Lite å høre for tiden? travelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei!

 

Lenge siden sist nå. Har hatt en tung og VELDIG dårlig periode i det siste. Sist uke viste vekten opp 1.5kg - og dette må bare snu.

 

Var på julebord på fredag, og da skulle jeg kose meg. Litt påfølgende dårlig i går, så det ble litt usunt også i går. Men hanken meg inn igjen på kvelden - sovnet tidlig ;)

 

I dag startet jeg dagen med knekkebrød til frokost og det samme til lunch. MÅ bare skjerpe meg - hadde målsetning om å nå 7-tallet, men dette er ikke oppnåelig lenger... :D

 

Jeg bare må skjerpe meg litt, og forsøke å reparere på oppgangen i det minste. Har meldt meg på den nye slankekrigen, og håper det også kan hjelpe på motivasjonen.

 

Jeg sitter å putter i meg på ting, og mens jeg gjør det vet jeg at jeg ikke burde.. Klarer likevel ikke å la være.

 

Nå tenker jeg å prøve meg på nulltoleranse igjen, og se om ikke det kan hjelpe. Hadde jo et håpe om å ha kommet i mål til sommeren, men endelig må får jeg heller vente litt med. Først må jeg nå målet om å se 7-tallet på vekta.

 

Skrive her inne og er noe jeg må skjerpe meg på. Har ikke vært noe flink til å føre opp maten og alt det andre heller. Har vært så mye den siste tiden at jeg ikke har orket å se det svart på hvitt...

 

Vi får snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet akkurat hvordan du har det!!

 

Been there - done that mange ganger, bare husk at det aldri er for sent å snu - men jo lengre du venter, jo lengre tid tar det å komme tilbake igjen!

Det viktigste nå er ikke å se bakover men å se framover. Tror nulltoleranse noen dager kan hjelpe ja.

 

Jeg ser selv jeg skriver lite etter 12 på fredager.. Faktisk så tror jeg jeg må sette opp et nytt mål- skrive alt uansett hvor galt det er!

 

I helga bakte jeg sammen med jentene - og selvsagt ble det mer kaker enn jeg hadde tenkt og trengt.. (Men så gir jeg bort litt til familie og venner) Og ja, det ble smaking.. Vel vel, hoppet over lørdagsgodteriet på kvelden da.

Lagde kokosboller for første gang. Da har jeg noe godt med lite kcal per stykk ihvertfall - så er det om å gjøre å ikke pakke i seg 10 av gangen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Etter desemberstresset og julekosen er nå tiden inne for å starte litt på nytt.

Har sluppet meg selv løs på kakefatene i juleuka men så har jeg også fått trent nesten hver dag.

Nå er det ny start nye muligheter.

Jeg har skumlest noe av loggen min og ser at mye har endret seg. Jeg er nok blitt mye strengere på enkelte områder, mye hardere mot meg selv - og andre! Jeg er mye mer målbesvisst selv om jeg ikke har gått ned så fort jeg skulle ønske... hehehe, hvem har vel det. Fokusen i desember har ikke helt vært som den burde være.

 

Det jeg vet er at de målene jeg satte opp da jeg startet fortsatt er fornuftige, fortsatt handler dette om å ta kontoll over livet mitt selv - ta tak i ting jeg egentlig har latt skure og gå. Dette gjelder først og fremst trening og kosthold men jeg merker at jeg greier å ta tak i andre ting i hverdagen også på en annen måte. ja jeg er blitt mer egoistisk på den måten at jeg rydder mer rom for meg selv - innimellom familie, jobb og plikter.

 

Uansett Godt nytt år til dem som er innom her innimellom. Jeg har ca 13 kg igjen til det endelige målet mitt - tenk det - jeg er over halveis.

 

Nå er det å brette opp ermer og sette i gang med full fokus. jeg ser noe utfordringer men mest ser jeg en ganske fin vei framover!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei MajaS og godt nyttår!

Godt å se deg her igjen. Jeg er veldig glad for at desember mnd er over - er klar for å nå nye mål mot våren. Kanskje litt nærmere målet? Tør ikke lenger se så langt frem, får ta det litt om senn..

 

Julen ble litt mye spising og ingen trening - og ja, det måtte jo vises på vekten :)

 

Har startet dette året bra med tre treningsøkter ;) Elipse på lørdag og i dag, og en god trimtur i går.

 

Nyttårsplan i år er å få til tre treningsøkter i uken, to på elipse m/litt styrke og en intervalltrening i tillegg til søndagsturen. Håper at dette kan få litt snarlige resultater og troen litt tilbake :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Og takk for kommentarer på min side:-) Godt å ha noen med på lasset som kan inspirere litt når det går i feil retning.

 

Jeg ser at du og jeg begge har 13 kilo igjen til målet - det var jo inspirerende:-) Imponert over at du har trent hele jula - du er flink - der har jeg litt å ta igjen. Men, jeg har begynt bra på de neste 13 kiloene - så målet er innen rekkevidde.

 

Gleder meg til å ta følge med deg fremover, vi har jo fulgt hverandre før:-)

 

Og husk - om det skulle gå i motbakke så er det da det går oppover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Monken og HermineH, godt å se dere her inne!

 

Ser dere begge er veldig godt i gang med det nye året! Stå på! Det går mot lysere tider - og tenk så fine vi skal bli når vinter-teltene kommer av .

 

Var på siste kurskveld av forrige kurs i går - og det gikk jo som det måtte gå - oppover, men OK, hadde regnet med det. Allerede i dag på morgenen viser kurven nedover. En uke med null-toleranse bør være på sin plass. Gårdagen gikk bra så da har vi 6 dager igjen med nulltoleranse.

 

Spinning etterpå - og er faktisk ordentlig støl i dag så noen muskler har fått hvilt selv om jeg har travet bakkene i mils omkrets i jula.

Skal på Stram-opp kurs fra neste uke så får vi se om det virker. Cm har gått ned selv om vekten er veldig standhaftig.

Vel nytt år nye muligheter og nye seire!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Ser vi ligger ganske likt an i forhold til målsettinger, jeg har vel en 12 kilo ned (når jeg teller med to kilo jeg gikk ned før jul, så opp igjen...).

 

Tenk, til sommeren "sprader" vi omkring, veltrente og spenstige ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I gang.. Hmm null-tolransedagen endte likevel på 1900 kcal... En banan her og litt for mye kcal til middag slår fort ut..

 

Men laks er godt, hakket opp litt grønnsaker og laget en hvit saus og gratinerte alt i stekeovnen. Skal gjøre det igjen bare med enda mer grønnsaker og et knekkebrød før middag så jeg greier å styre posjonshåndteringen.

 

Må se om jeg ikke får til trening i kveld :-D Er sliten ennå tror jobbsstart etter ferien var et sjokk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...