Gå til innhold

Slippes strev mot snerten figur


Gjest Slippe
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Slippe

Dag to og full kontroll så langt. Jeg "hylte" inn en boks blåbær i rent godtesug, og de var såååå gode og dekket behovet fullstendig :D

 

Jeg skal ikke påstå at jeg har vært gjennom denne prosessen for å bli smekrere, men du verden som det hjelper ;) Det å ikke gjemme seg i store klær, "krype i skyggene", følelsen av å bli SETT som MEG!

 

Det er ubetalelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 995
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gjest Slippe

Jeg har kommet akkurat dit du er nå. AKKURAT det som du siterte der om att jeg ikke vil tilbake dit jeg var før, trigget meg også litt.

OG jeg vet att jeg kan viss jeg vil, og jeg VIL VIL VIL ha godfølelsen, god samvittighet, og føle meg smekker i sommer

 

Det høres ut som at du har en herlig sommer i vente! Jeg er skikkelig klar til å ta en ordentlig sommerinnspurt. Kjenner at det "flyter lett" nå (ehm...to dager uti innspurten - men en god start er en GOD start ;) ) og lurer på hva jeg kan gjøre for å holde denne følelsen i 5 uker.

 

Den nøkkelen har jeg aldri funnet, men jeg satser på at vinnerinstinktet og stahet tar meg i mål ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Hvem sa i et innlegg "Jeg tenkte bare på hvordan jeg var før, og jeg visste at dit ville jeg aldri igjen!".

 

Hehe, tror det var inne hos meg, i et forsøk på å gi ElisabethV noen motivasjonstips!

Det er i hvert fall det jeg gjør, når jeg har mistet retningssansen og trenger å navigere tilbake til den smale stien. Jeg synes at fokuset noen ganger er ekstra vanskelig å holde, når jeg er så nærme mål at jeg egentlig er *nesten* fornøyd med sånn jeg ser ut og ikke minst føler meg. Men jeg får alltid et dytt i baken når jeg tenker tilbake på hvordan jeg følte meg før. Jeg følte meg som en tjukk person først, og alt annet kom i andre rekke. Skal ikke rippe mer opp i det inne her hos deg - men jeg vet at det som har holdt meg i gang i snart to år her inne, er vissheten om at DIT vil jeg aldri tilbake. Uansett :)

 

Åssen går det ellers med sommerinnspurten? Har du fortsatt travle dager? Jeg har to dager hjemme før det braker løs igjen, så jeg føler litt at jeg bor i bag om dagen. Men da må jeg bare bli flinkere til å planlegge deretter B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går veldig fint om dagen! Jeg rusler stadig i rett retning med tanke på hvordan jeg ser ut og føler meg, og jeg har stor tro på å gå ferien i møte med en kropp jeg ikke skjems over :-)

 

Jeg tror nok seriøst jeg bør vurdere meg et kurs til høsten, for å ta unna feriekiloer som sniker seg på, og også for å gjøre en innsats for å befeste stillingen.

 

Fortsatt tre uker til ferie....Jeg er egentlig veldig stolt over å ha klart å snu trenden,særlig fordi det har vært en veldig krevende tid. Ikke bare er det jobb 24/7 med følelsen av å alltid henge etter, men jeg er fotballtrener tre ganger i uka, det er oppstartsmøter for junior som skal over i ungdomsskolen, avslutninger og så videre, men den saken på skolen til barna våre, med mistanke om at en assistent er pedofil, den har tatt rimelig av nå.

 

Vi sitter liksom litt midt oppe i den , siden vårt barn fortalte noe hjemme som vi reagerte på, undersøkte og senere varslet skolen om. Historien inkluderer press for å trekke bekymringsmeldingen, trusler om sanksjoner, frykt for represalier fra den det gjelder, en skole som ble advart mot å ansette vedkommende pga hans "spesielle" forhold til smågutter, en rektor som lyver, et FAU som står igjen helt uten tillit til skoleledelsen og i dag ble det sluppet i pressen...PUH!

 

Men til tross for dette, altså, så går det fint :-) Denne helgen er det fotballcup og jeg bor med laget. Det blir tørre kneipp-skiver og det som ellers ligger i pakka. Tror ikke jeg skal ha noen ambisjon om å gjøre så mye ekstra på matfronten, men jeg skal iallefall begrense inntak av vaffel :P

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jeg er imponert over fokuset ditt, til tross for alt annet som skjer på så mange fronter. Så utrolig krevende det må være med assistent-saken. Fæle greier. Men så bra at dere tok tak.

 

Og jeg blir veldig glad på dine vegne over at du er på vei i riktig retning. Herlig! Hvis du er innom her i disse travle tider, så må du ha masse lykke til med innsatsen mot ferien - stå på!! :D

 

Og om ikke før, samler vi vel troppene her inn sånn utpå høsten en gang...B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer så veldig på hvor denne sommervarmen blir av..... B) Jeg vil jo trippe rundt i minimalt med klær og briefe av den nye magen min!

 

He he, neida, jeg har jo runda 40, så det blir ikke svært mye tripping, men åjeg føler meg helt ok og har et relativt avslappet forhold til det meste akkurat nå, og det er litt nødvendig. Klærne og "feelingen" styrer inntaket og det kjennes ut som at det balanseres veldig greit.

 

Jeg har allikevel bestemt meg for å legge en skikkelig plan for høsten så man ikke plutselig våkner en vakker dag og veier langt over 70 igjen.... (been there, done that...). Planen er på grovskisse-stadiet ennå, men det som er sikkert er at jeg kjører igang på godt gammelt vis fra ferien er over, slik at feriekiloene forsvinner så raskt som mulig. Erfaringen fra i fjor er at det tok dobbelt så mange uker å kvitte seg med kiloene som det var kiloer i pluss. Altså 4 kilo opp på vekta tok 8 uker å ta av.... Ikke noe easy come and easy go for denne jenta...

 

Deretter blir det GR-ekspresskurs litt senere på høsten for å ta det siste som eventuelt skal av + å befeste alt jeg har lært de siste to årene i hode og kropp.

 

Jeg føler jeg har funnet nøkkelen til å holde meg noenlunde i vekt, men jeg skulle nok gjerne ha tatt av bittelittegranne til... B)

 

To uker igjen til ferie, og det blir to stramme uker med tanke på mat. Det blir forhåpentlig også to uker uten altfor mye stress (puh, for noen uker som er lagt bak...) og dermed øker all kontroll betydelig.

 

Denne dama skal for første gang på ..... 14 år...... føle seg VEL i bikini!!! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Hehe - la oss bare håpe det blir bikini-VÆR først :D Ikke for det, dagen i dag har jo vist lovende takter. Vi spiste middag på verandaen, yay! La det bare fortsette sånn...

Hvordan ser ferieinnspurten din ut, blir det litt roligere tider enn det har vært? Litt av en schedule du har, må jeg si, puuuh! Er du i gang med registrering igjen, eller hvordan er det?

Uansett, det sommeren ikke rekker med, det får høsten ta seg av ;)

 

Ha en fin-fin uke videre, håper å se deg her inne noen ganger til før du drar avgårde med bikinien og den flate, flotte magen din til varmere strøk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvransakelse over en pizza og pils - DET er god grunn til å lytte til seg selv under slike omstendigheter ;-)

 

Faktum 1) Jeg har gått opp, jeg ser det på bilder og kjenner det på klærne

 

Fakum 2) Ferien starter om en uke, og mellom meg og ferie står jobbreiser og et relativt stivt arbeidspress (nei, jeg er ikke sånn som slutter å spise når jeg er stressa...)

 

Faktum 3) Jeg har INGEN ambisjon om å gå videre opp, så fra 1.8 er det en ny runde

.

Faktum 4) Jeg har tenkt å prøve å være litt aktiv i ferien, gå litt, svømme litt.

 

Faktum 5) Premenstruell og litt sur til tross, jeg ser veldig lyst på situasjonen for jeg vet at jeg tar grep så snart ferien er over. Da blir det fanatisk-slippe frem til en utenlandstur i september, så blir det fanatisk-slippe til målet er nådd og et kurs passert.

 

Faktum 6) En gang overvektig, alltid overvektig - i allefall er veien tilbake veldig kort og det handler om å ta tak i vekta før vekta har fått taket på MEG :-)

 

Jeg skal kjøre noen stramme dager inn mot ferien nå, bare for å drive litt skadebegrensning :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Hehe, ikke noe som pizza og pils for å komme opp med en real dose selvinnsikt ;)

 

Faktum er hva faktum er, ikke noe å få gjort med det. Men du er jo på helt rett vei nå, for man får jo ikke gjort noe med fakta før man vet hva de er.

Og fanatisk-Slippe, hun er det ingen som står i veien for når hun først setter i gang :D Det vet vi!

Ergo trenger du ikke deppe i det hele tatt akkurat nå, for til høsten blir det vei i vellinga uansett.

 

Lykke til med reising og skadebegrensing til uka - og ha en knall helg frem til da! Kanskje du klarer å redusere PMS'en noe hvis du har tid til å gå en litt tøff tur med høy puls? Det hjelper for meg, i hvert fall.

God helg :)

 

Og du... er så enig i faktum 6.. vi skal aldri, aldri la vekta ta taket på oss igjen. Veien er kort, men vi skal ikke inn på den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alltid gode ord, Ninjastar! :) Jo, det er fordelen med å etterhvert være dreven i gamet, panikken tar meg ikke for jeg vet hva jeg må og kan gjøre. :)

 

Jeg har kastet meg over en hurtigkur som jeg egentlig ikke er noen tilhenger av, med jeg legger til litt yoghurt, karbonade, bær og tenker det ikke skader når det er over noen få dager. Moro å starte ferien litt mindre kvapsete, men det sklir nok på igjen med croissantene ...;)

 

I fjor gikk jeg opp 4 kilo i ferien, det skal halveres i år. Jeg holder på med mentale forberedelser og valg: Hva kan jeg si nei takk til uten å savne det spesielt? Hva ønsker jeg å tillate meg selv uten dårlig samvittighet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slippe

Dag to av 6 før avreise er godt i gang og jeg klarer å holde meg til planen. Det er en bitteliten seier i seg selv ;)

 

Nå ut på tur i det som minner mer om en tidlig høstdag enn en julidag... :huh: ... men fordelen med dette været er at jeg ikke må vente til langt på kveld for å få en ok temperatur for hunden å gå i ;)

 

 

Jeg skal oppsummere JA TAKK'ene og NEI TAKK'ene i årets ferie :

 

JA TAKK:

Den ferske croissanten med morgenkaffen i solveggen....

Ferske franke brød

En sånn bitteliten øl og litt potetgull når vi kommer fra stranden

Rødvin.... B)

 

NEI TAKK:

Sjokolade

Desserter

Pain de chocolat... *nam*

Kjeks og andre unødvendigheter

Mer enn 1 bitteliten øl om dagen

 

MER AV :

Svømming (ikke bare bading)

Morgenturer til fots mellom vinranker

Salater og frukt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

"Morgenturer til fots mellom vinranker", du liksom! Kjenner at jeg ikke er misunnelig i det HELE tatt :D

 

Hmm.. jeg er vel kanskje akkurat like misunnelig som jeg var i fjor på denne tida?! Tida flyr.... så fort at det nå begynner å bli på høy tid for denne frøkna her å komme seg i mål :rolleyes:

 

Så dine gode tips om ja og nei-liste, de skal jeg ta med meg. Tror kanskje jeg må innføre de allerede nå, for sommermoduset mitt er allerede på plass, selv om jeg ikke har ferie før uke 31. Det er sååå (altfor!) lett å ty til ekstra kos om dagen. Jordbær, is, avokado, snop og kaker... Og litt i ferien er greit, men jeg kan på en måte ikke begynne nå og holde på hele juli og august. Så jeg skal pønske ut min egen liste!

 

Fortsatt videre lykke til med innspurt til ferien - noen dager til klarer du glatt, hvis du konsentrerer deg om det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag to av 6 før avreise er godt i gang og jeg klarer å holde meg til planen. Det er en bitteliten seier i seg selv ;)

 

Nå ut på tur i det som minner mer om en tidlig høstdag enn en julidag... :huh: ... men fordelen med dette været er at jeg ikke må vente til langt på kveld for å få en ok temperatur for hunden å gå i ;)

 

 

Jeg skal oppsummere JA TAKK'ene og NEI TAKK'ene i årets ferie :

 

JA TAKK:

Den ferske croissanten med morgenkaffen i solveggen....

Ferske franke brød

En sånn bitteliten øl og litt potetgull når vi kommer fra stranden

Rødvin.... B)

 

NEI TAKK:

Sjokolade

Desserter

Pain de chocolat... *nam*

Kjeks og andre unødvendigheter

Mer enn 1 bitteliten øl om dagen

 

MER AV :

Svømming (ikke bare bading)

Morgenturer til fots mellom vinranker

Salater og frukt

 

Dette likte jeg! Her er min etter inspirasjon fra deg:

 

 

JA TAKK:

Rødvin.... B)

Krabber, reker og blåskjell, litt loff og majones er ok

masse fersk fisk

Sjokolade-barer som "kaffemat"

Sukkerfritt godteri

Jordbær, melon, nektarin +++

 

Nei Takk:

Sjokolade og godterier med sukker

"kaffemat" (kaker og kjeks)

ostepop

iskrem

saft og brus med sukker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slippe

YEY! I dag føler jeg at jeg har fortjent et stort klapp på ryggen! Jeg har vært på reise siden 05.15 i dag morges, var hjemme 21.15. Med i reiseveska var 2x bars og shakes, et tomt honningglass og en vannflaske ;D

 

Og joda, jeg holdt meg til dette hele dagen, helt til jeg sent i ettermiddag inntok en liten middag på flyplassen.

 

Når dette ble toppet med at jeg solgte inn ordre for 2013 verdt 15% av forventet årsomsetning, så har det vært en BRA dag på jobb og nå er det neeeeesten ferie!

 

Fredag morgen tenker jeg å veie meg, så får vi se hvordan rikets tilstand er...har ikke vært på vekta siden i april, og jeg har på en måte oppnådd noe av det jeg hadde håp om, nemlig å roe ned litt på "100-gram-stresset" jeg følte der jeg fløy på vekta nesten daglig.

 

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slippe

Fin liste, koala! :D

 

Jeg har et salig håp om at bevisste valg i forkant kaaaaanskje kan hjelpe meg å holde et bittelite fokus i ferien. Det kan i allefall ikke skade!

 

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slippe

I dag tidlig krøp jeg til korset og opp på vekta, og med fasit i hånd kan jeg vel si at jeg er litt skuffet og litt fornøyd, litt motstridende følelser der altså.. :rolleyes:

 

Jeg veier sekstisjuogenhalv kilo, opp 1 kilo siden siste veiing den 13.4. Jeg var redd det var værre, men håpet kanskje at det skulle være som sist. Men - 1 kilo - hva er vel det i det store bildet...

 

Det betyr bare at jeg må være enda flinkere i ferien... B)

 

Jeg har bestemt meg for at jeg vil ned 5 kilo utover høsten og at jeg skal klare det ved hjelp av et GR kurs fra oktober av. Jeg har ikke tid før, er jo fotballtrener tre kvelder i uka, så må vente til sesongen er over.

 

Da blir det målgang til jul, da! 2,5 år og 19 kilo etter oppstart. Snakk om livsstilsendring og langvarig satsning denne gangen. Jeg er egentlig litt stolt jeg, selv om det har tatt og TAR tid.

 

Med dette så ønsker jeg ALLE SAMMEN EN FANTASTISK SOMMER!!!

 

Mulig jeg titter innom som snarest underveis, ellers er jeg tilbake i august. :D:D:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Flinking! 1 kg på så lang tid er jo egentlig å være stabil. Det er ihvertfall min mening. Og du har jo tydeligvis kontroll, så det kiloet og de resterende du vil bli kvitt vil du nok helt sikkert klare å komme i mål med. At du har brukt lang tid - so what? Jo lengre tid man bruker jo lengre tid har man til å venne seg til sin nye livsstil. Så aldri så gale at det ikke er godt for noe!

Riktig god sommer til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk bra resultat, både vektnedgangen og det at du faktisk har holdt vekten siden april! Hold-vekten anbefaler veiing 1 gang i måneden og har 2kg +/- som mål. Dersom man går opp/ned mer enn dette iløpet av en måned anbefales det å justere. Så du er helt på linjen faktisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Hei Slippe, i tilfelle du stikker innom her til oss i regnet mens du sitter går tur i sola og koser deg på ferie - kos deg i bøtter og spann (men i hht planen din, da ;) ) og sug til deg all solenergi du klarer. Vi sees plutselig i august, klare for nye tak :D GOD SOMMER!!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

3 uker uten noe særlig internett-tilgang og mobilnett i en bitteliten og eldgammel fransk landsby. Det var nesten som å reise tilbake til fremtiden når vi reiste hjemover i helgen. :lol:

 

Jeg hadde en del mål i ferien, og i sum skal jeg si meg godt fornøyd. Det ble IKKE mer trening, men det ble heller ikke croissanter på trammen hver eneste morgen, så det jevnet seg litt. ;)

 

Ferien forøvrig var absolutt herlig, sol og rundt 30 grader i tre uker, lange og late dager i vannskorpa. En energi-dose av de sjeldne og et aldri så lite AHA- øyeblikk:

 

Jeg oppdaget en stund inn i ferien at jeg ikke hadde noe fokus på å fråtse, glede seg til å fråtse, planlegge innkjøp av ting man kan fråtse, selv om det var ferie.

 

Det beste av alt : Det føltes helt naturlig, ingen følelse av å forsake noe, ingen følelse av å måtte bruke viljestyrke og stahet for å moderere inntaket. Helt automatisk hadde jeg et helt naturlig forhold til mat!! Det var en utrolig følelse når jeg oppdaget det. B)

 

Dette til tross, jeg kjenner jo på klærne at jeg har gått noe opp. Jeg tror imidlertid at veiing fredag ikke vil bli et granatsjokk, og at veien tilbake til utgangspunktet før ferien ikke blir så lang.

 

Deretter er det 5 kilo som står for tur. :D

 

Og i dag var jeg i gang på hverdagsvis igjen. Inntak ca 1600 kcal, 50 minutters rask gange, og full at motivasjon. Nå skal målet nås!!!

 

Daglig inntak skal ned på 13-400 kcal, og jeg må prøve å få til en tur hver dag.

 

Skal jeg driste meg til å skissere noen arbeidsmål, så blir det å runde 65 kilo innen utgangen av august, 63,5 kilo innen utgangen av september og 62 kilo innen utgangen av oktober... B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppdaget en stund inn i ferien at jeg ikke hadde noe fokus på å fråtse, glede seg til å fråtse, planlegge innkjøp av ting man kan fråtse, selv om det var ferie.

 

Det beste av alt : Det føltes helt naturlig, ingen følelse av å forsake noe, ingen følelse av å måtte bruke viljestyrke og stahet for å moderere inntaket. Helt automatisk hadde jeg et helt naturlig forhold til mat!! Det var en utrolig følelse når jeg oppdaget det. B)

 

 

GRATULERER!!!!!! Kan (nesten) forestille meg hvor deilig det må ha vært for deg :D

Tenk; du har fått - som du sier - et helt naturlig forhold til mat! Er så kjekt å lese :) Hurra for Slippe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var knallbra Slippe. Du har blitt et forbilde for meg. Inspirerer meg og viser meg at det jeg før trodde var umulig faktisk er mulige! Håper jeg også kommer dit en dag at forholdet til mat kan være uanstrengt...

 

En feriekilo eller to i løpet av tre uker er jo nesten ikke til å unngå. Men tar man tak med det samme ferien er over går det som regel raskt av igjen :)

 

Blir bra med full innsats fremover for å ta de siste kiloene. Motivasjonen på plass og full gass ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Velkommen hjem fra det som høres ut som en utrolig bra ferie! Jeg har et innmari ustabilt nett akkurat nå, vi tastes mer senere - men godt å høre at du ser fremover, og at vi fortsetter inn i vårt tredje år sammen. God høstplan! Vi rusler mot mål, litt i rykk og napp, men det gjør jo ikke noe så lenge vi vet det kommer til å vare! Ha en fin-fin uke hjemme i hverdagen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...