Gå til innhold

Slippes strev mot snerten figur


Gjest Slippe
 Share

Anbefalte innlegg

Får vel legge inn et bittelite skryteinnlegg i dag også, må jo klappe seg selv hardt og lenge på skuldra når en først er på gli!

 

Laaaaang dag på reise. Jeg har med litt knekkebrød og nutrilettbarer, kjøpte meg en kyllingwrap til middag og tok en gresk yoghurt (ikke akkurat slankende, men..) til kvelds : 1335 kcal - og det på en reisedag!!

 

I morgen blir det hotellfrokost, fly til Stavanger og hjem igjen. Vil ikke-vil ikke-vil ikke la meg friste av Peppes-duften som møter meg med det samme jeg går inn på terminalen på Sola klokka 14, den tiden på døgnet jeg er mest tiltroende til å gå på en matsmell. Vil ikke!!

 

Skal ikke. :D

 

Nei æsj, det lukter jo skikkelig ekkelt (kan i hvertfall prøve å late som det :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 995
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Heia nyaco! Du har jo gjort en kjempeinnsats allerede!

Det som hjelper meg til å nå målet (joda, jeg har vært nedom og gått opp litt igjen etter en operasjon og en grom sommerferie ;) ) er å se for meg på indreøyet hvordan jeg kommer til å se ut, hvordan jeg kommer til å føle meg, hvor lett allting blir - ikke minst å handle klær!

 

Jeg skjønner av svaret ditt at du også ser for deg hvordan det kommer til å bli - og tro du meg, det er akkurat SÅ BRA!! Og snart er du der du vil være. Med din kjempepositive innstilling og med den kunnskapen du allerede har fått om egen kropp, så er det ingenting som bør hindre deg i å nå målet.

 

Heia!!

 

Tusen takk for motiverende og inspirerende ord!! Eg ser for meg kossen det kommer til å bli ja, kan ikkje si anna enn at eg gleder meg utrolig :D Ønsker deg en herlig onsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojoj, gikk på en Peppes-smell, gitt, og unnskyldningen jeg gikk på var at mann og barn spiste middag mens jeg var på tur, så det ble middagen min i dag.

 

....toppet med en cookie på Narvesen.....

 

...men jeg tror allikevel jeg holder meg innenfor dagsforbruket på kaloriene, så helsvart er det ikke. Jeg skulle gjerne klare å holde tirsdagsvekten på fredag, så jeg må skjerpe meg i morgen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Det er så deilig å være en del av et miljø - joda, interaktivt men dog - som har så mye guts og engasjement i seg selv og i oss andre. Du er fenomenal, Ninjastar, de er heldige som har deg som venn i real life!!

 

Snufs :wub: :wub: Slippeeeeee daaaaa.... du kan ikke si sånt til ei som er poppa full av hormoner om dagen! Jeg hylgriner jo for en nada null og ingenting... Pakningsvedlegget på hormonene jeg tar, sier at en hyppig bieffekt er "emosjonell instabilitet". Og jeg kan bare konstatere at jeg er rammet. (På det nivået at samboer (til vanlig den meget tause typen) bekymret spurte meg: "Jeg bare lurer på hvordan du egentlig har det om dagen?", hvorpå han fulgte opp med noen eksempler. Og jada.. tårene trillet lenge før han var ferdig med å snakke. Haha, håpløs!)

 

Men ja, jeg kan bare si meg 100 % enig. Det er så herlig å være her inne! Har sagt det før, vet jeg, men jeg hadde aldri klart å holde på så lenge uten dere her inne. Interaktivt eller ei, I LOVE IT! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Ojoj, gikk på en Peppes-smell, gitt, og unnskyldningen jeg gikk på var at mann og barn spiste middag mens jeg var på tur, så det ble middagen min i dag.

Jeg rakk så vidt å lese litt her før i dag, men ikke å skrive - og egentlig hadde jeg tenkt at "hvis Slippe klarer å stå over Peppes, skal jeg være superflink i Oslo i morgen!"

Puuuh... da ble det ingen deal. Men jeg skal styre unna bollene på DeliDeluca så godt jeg klarer uansett B)

 

Tror likevel ikke det er helkrise så lenge totalen ikke er større enn vanlig. Kan jo hende det henger i litt vann-bundet-i-hvetemel på fredag - men det unngår du sikkert mesteparten av med en superflink dag i morgen!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha, Ninjastar! Filler'n at jeg ikke stod over, da.... ;)

 

God dag i dag, inntak 1330 og en tur på 70 minutters rask gange = et minus på ca 700.

Nå manner jeg meg opp til veiing i morgen, har ikke store forventningene siden jeg raste ned i forrige uke. Har vært flink denne uka med snittinntak ca 1400, så litt fortjener jeg jo.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Krysser fingre for oss begge! Jeg synes også jeg fortjener litt, til tross for en håpløs forrige fredag. Totalunderskuddet for uka er i hvert fall stort nok... men vi får se! Kryss kryss :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens veiing ble en heller pussig affære. Tirsdag stod vekten på 66,8, i dag på 68,8 - 67,2 - 67,7 - 68,2. Pick your choice, liksom.

 

Tror muligens vekten er blitt litt senil, jeg har hatt den i mange år - men nå er allerede en ny innkjøpt! Blir overkant spennende å se om den gamle vekta har vært helt på jordet lenge.... ;)

 

Jeg lar inntil videre forrige fredags veiing stå som gjeldende, og gleder meg over at jeg har et snittinntak på akseptable 1400 kcal fra mandag, at jeg fikk gått en skikkelig god kveldstur i går, og at helgen ligger foran med maaange timer fri og dertil hørende muligheter for mer tur.

 

Skal jeg prøve meg på en helgeplan, så ser den slik ut:

 

Fredag : 50 minutter tur og 1600 kcal

 

Lørdag : 1,5 time tur og 2000 kcal.

Jeg skal prøvesteke ribbe og har bestemt meg for at jeg fortjener et glass vin - og dessuten har jeg ennå ikke hatt et kalorioverskudd i løpet av de tre ukene "smashing in Shanghai"-kampanjen har pågått. Dette blir utskeielsen!

 

Søndag: 1 time tur og 1600 kcal.

 

Ikke de mest ambisiøse målene for helgen, men jeg har for lenge siden blinket ut denne helgen som en "ekstra-helg". Ingen planer, masse tid med familien (pluss en time ekstra ;) - KOS !

 

God helg! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Hehe, jeg tror vekta di og jeg lider av det samme: lettere beslutningsvegring! ;)

Kjipt da, men så flink som du har vært , har du i hvert fall ikke hatt oppgang. Du får bli kjent med nyvekta, så går det seg vel til med nye tall snart!

 

Høres ut som du har en like herlig helg foran deg som jeg har. Lite planer, det er utrolig herlig innimellom! Og kos deg meg lørdagsutskeielsen, den har du fortjent! Gooood helg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe galt med hodet mitt - det er noe galt med hodet mitt - det er noe galt med hodet mitt - det er noe galt med hodet mitt - det er noe galt med hodet mitt - det er noe galt med hodet mitt - det er noe galt med hodet mitt - det er noe galt med hodet mitt - det er noe galt med hodet mitt - det er noe galt med hodet mitt!!!

 

For når jeg målte den nye vekta med den gamle, og den nye viste minst 0,5 kilo mindre enn den gamle - hva gjorde jeg??? Jublet og hoppet og begynte å spise.....

 

Full kos i tre dager til ende, ribbe, vin, pepperkaker, ostepop, sjokolade, loff med smør.....

 

Jadda... :blink:

 

Men i morgen er atter en mandag og neste helg må jeg ta straffen for denne - da blir det bars and shakes and very serious business.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Hahahahahaha :D :D :D

 

Ja, det er nok noe galt med hodet ditt! Akkurat som med alle oss andre her inne som selv etter flere år med trening, fortsatt ikke får hodet til å ta 100 % rasjonelle og fornuftige valg. Eller, nå skal jeg ikke snakke for alle andre. Meg selv, i hvert fall! Vi er jo vokst opp med at mat er kos, feiring, trøst, glede, sorg... Mat henger sammen med følelser, det har vi lært og repetert gjennom hele livet. Og det vil vi sikkert aldri komme helt bort fra. Mange års innprenting av nervebaner er ikke bare å viske ut...

Så JA, skjønner du blir oppgitt, men altså: Du er helt normal ;)

 

Og i dag er det mandag, og den beste dagen av alle til å legge de irrasjonelle helgevalgene bak seg :D

 

Dessuten har du helt sikkert ikke lagt på deg 0.5 kg som følge av hodetapet. Så sum-i-sum er du sikkert på en lavere vekt etter byttet uansett B) Not all bad, eh?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, takk jenter - godt med litt backing her jeg sitter med de velfortjente blodsukkersvingningene mine!

 

Det verste av alt var at jeg FRÅTSET, type slikke ren sausekjelen-desperat fråtsing. Og det er jo en grei påminner om at jeg IKKE på noen som helst måte kan slappe av og tro jeg er omtrent i mål i hodet. I kroppen ja, men i hodet nei.

 

Det går bra, da - did this before, will do it again og i mellomtiden så er jeg tilbake på den smale stien! :D:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plan for uke 44:

 

Mandag:

50 minutters tur - inntak 1400 kalorier

 

Tirsdag:

50 minutters tur - inntak 1400 kalorier

 

Onsdag:

Reisedag og middag hos venner.... 1600 kcal

 

Torsdag:

50 minutters tur - inntak 1400 kalorier

 

Fredag:

50 minutters tur - inntak 1600 kalorier

 

Lørdag:

50 minutters tur - inntak 1400 kalorier

 

Søndag:

1,5 times tur - inntak 1500 kalorier

 

 

Inntak 10.300 kalorier

Forbruk: 13.300 kalorier

Differanse 3.000 kalorier = teoretisk nedgang ca 0,5 kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe! Måtte ta meg sammen her for ikke å le høyt... Du er så herlig ærlig! Så er det godt å vite at man ikke er den eneste som mister kontrollen... Jeg er veldig sånn: "På mandag, da skal jeg begynne å ta meg skikkelig sammen", så begynner fråtsingen... stapper i meg selv om det egentlig er mange timer siden det sluttet å være godt og bare ble ren besettelse... Må jo lade opp før mandag liksom... Så teit!

 

Det er nok ikke sikkert vi noen gang blir helt fri fra den gamle tankegangen, men det blir i alle fall sjeldnere og sjeldnere at vi oppfører oss sånn. Og det betyr at det kanskje går an å leve med det? Vi har jo lært at om vi hopper rett inn i modus igjen, så er ikke skaden så altfor stor, i stedet for at vi setter oss ned og depper og tenker at nå er skaden først skjedd, så da gir jeg opp og fortsetter bare å spise...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt riktig, Nickii - det handler om å snu i tide. ;)

 

Jeg gikk på vekta i dag, head on, for å ta inn straffen fra helgens utskeielser. Det var ikke noe vakkert syn, men det inspirerer i allefall til å krumme nakken inn mot veiing fredag.

 

Det ble ingen tur i går. Jeg fikk en telefon fra en gammel venninne jeg ikke har snakket med på lenge - og vips var kvelden gått, gitt! Det var koselig og totally worth it.

 

Men i dag er det ingen unnskyldning - i dag blir det tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

ÅÅÅ !! Som jeg kjenner meg igjen !!!

Skikkelig struts tendenser i noen dager, der absolutt ALT går ned i gapet... Nesten litt som på trass med meg til tider.. :blink:

Så er det godt å kjenne man kan ta kontrollen igjen, og komme igang igjen.

Jeg tror det er helt urelistisk å tro att man skal greie dette her uten noen fall her og der.

Og noen ganger, ja så måå man bare få lov til å skeie ut.

Vi lever jo bare 1 ! gang, og det kan være lett å glemme oppi dette her...

Men for all del ! Man MÅÅÅ tilbake på den gode stien, og det var vi blitt super flinke til :)

 

Jeg var sååå fornøyd med gårsdagens tur, i -9 grader ! Det hadde ikke skjedd for 2 år siden, frivillig ut i kulden?? Tror ikke det nei... :rolleyes: Man må ta med det gode man har blitt flink til også.. :)

 

Ha en fin fin tirsdag, og kos deg på dagens trimtur !

( Noen ganger er det absolutt verdt å skippe den, helt enig ! )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lever jo bare 1 ! gang, og det kan være lett å glemme oppi dette her...

Men for all del ! Man MÅÅÅ tilbake på den gode stien, og det var vi blitt super flinke til :)

 

Helt enig med deg, ElisabethV! Denne livsstilsendringen skal jo egentlig vare hele livet, og sånn sett er jeg veldig fornøyd med at jeg har klart å ta nye grep før jeg var tilbake på 80+....

 

I dag spekulerer jeg litt i mengden kalorier. 1400 er nok nødvendig for å gå fort ned, men i det siste har jeg vært sååååå sliten, av typen ser ikke land. Våkner om morgenen og bare gleder meg til kveld.

 

Etter helgens utskeielser har jeg følt meg veldig uthvilt på morgenen. Det røyner på utover dagen, men det ligger i allefall litt energi i bunnen.

 

Får jeg i meg for lite, tru? Har hatt det sånn hver eneste gang jeg kjører 1400-strategien over tid. Kanskje jeg har en høyere forbrenning enn jeg tror, eller ikke er så stillestittende som jeg tror?

 

Det kunne vært interessant å gått tilbake til 1600 kalorier og fulgt det fremover. Heller litt saktere ned og full av energi enn helt tappet....

 

Tenke, tenke.... :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt ferdig! :P

 

 

:lol::lol::lol:

 

 

1600 kcalorier it is. Jeg er i grunnen ganske fornøyd med fasongen slik den er nå. Jeg ser ikke så stor og blubbete ut når jeg veier ca 67-68 kilo selv om jeg gjerne kan gå ned 5 til. Det gjør at jeg kan tillate meg å være litt tålmodig. Energisk og tålmodig - der har dere meg... Er ikke tålmodig i det hele tatt, men det får jeg jo bale med! Jeg vil i allefall gjerne ha tilbake energien! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, 1400 kcal hørtes litt lite ut... Det er det jeg spiser på dager jeg er aktiv og trener, men jeg er jo mye mindre og har en lavere forbrenning enn deg, så kan nok tenke meg du har behov for mer ja.

 

Og bedre å gå ned litt saktere enn å streve seg gjennom hverdagen. Og dessuten med litt mer mat, kommer mer energi ig iverskudd til mer aktivitet, så det er ikke sikkert at det kommer til å gå så mye saktere ned ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, vanskelige dager denne uka... i går gikk jeg bananas på røkt laks. Det ble helt feil kalorimessig,men jeg trøster meg med at jeg fikk statuert et godt eksempel for guttene mine som ikke er noen store fans av fisk.

 

I dag reisedag og halloweenparty, i morgen kaffe hos nabo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, vanskelige dager denne uka... i går gikk jeg bananas på røkt laks. Det ble helt feil kalorimessig,men jeg trøster meg med at jeg fikk statuert et godt eksempel for guttene mine som ikke er noen store fans av fisk.

 

I dag reisedag og halloweenparty, i morgen kaffe hos nabo...

 

 

Da fikk du mange hjertepoeng :) Ikke det verste å gå bananas i!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke!

 

Jeg har tenkt mye i helgen, på dette med kiloer og "fornøydfaktor", fornuftige valg og hvor mye det koster å slite seg ned de siste 3-4 kiloene.

 

Jeg har bestemt meg for å gjøre noen ufornuftige valg for å bli fortest mulig under 65 - og så gir jeg meg. Nå må jeg i mål, ellers har jeg følelsen av at jeg aldri kommer dit. Drastiske virkemidler må til, og i dag har jeg startet dagen med nutrilett-shake.

 

I veska ligger shakes@bars, og nå blir det slikt inntak frem til helgen. Skal bort på lørdag og da blir det litt annen mat til middag, men så skal jeg jammen meg vurdere å ta en nutrilett - uke til.

 

Og mål - i allefall for den store kilokrigen jeg startet i august 2010, det er som jeg lenge hadde på signaturen min "Et langt og lykkelig liv under 65 kilo".

 

Jeg har blitt 40. Det henger overalt, men veier jeg under 65 kilo ser jeg bra ut med klær på ;)

 

Når har landet under 65, skal jeg bruke kreftene på å legge opp en treningsplan og å holde vekt. Men først skal jeg stupe i mål!

 

Jeg klarer to uker - jeg klarer to uker - jeg klarer to uker - jeg klarer to uker - jeg klarer to uker!!

 

B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du klarer to uker!

 

Jeg er slett ikke sikker på om det valget er så ufornuftig!

 

Jeg tror det kan være større påkjenning for både kropp og psyke og slite i månedsvis med vekta og ikke oppnå så veldig mye, enn et par ukers hardkjør for å bli ferdig med det. Du har full forståelse fra meg.

 

Jeg har nok kommet til et punkt hvor kroppen min synes det er greit å være, for jeg går ikke så lett opp, men jeg går neimen ikke lett ned heller. Så jeg vurderer en liten kur jeg også for å få rykket litt til... Få noe til å skje... Jeg er jo ganske nærme en normal bmi, og de kiloene jeg har igjen er nok mer for trivselen enn for helsa... Så da blir det nok tøft å greie å kvitte seg med de...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke!

 

Jeg har tenkt mye i helgen, på dette med kiloer og "fornøydfaktor", fornuftige valg og hvor mye det koster å slite seg ned de siste 3-4 kiloene.

 

Jeg har bestemt meg for å gjøre noen ufornuftige valg for å bli fortest mulig under 65 - og så gir jeg meg. Nå må jeg i mål, ellers har jeg følelsen av at jeg aldri kommer dit. Drastiske virkemidler må til, og i dag har jeg startet dagen med nutrilett-shake.

 

I veska ligger shakes@bars, og nå blir det slikt inntak frem til helgen. Skal bort på lørdag og da blir det litt annen mat til middag, men så skal jeg jammen meg vurdere å ta en nutrilett - uke til.

 

Og mål - i allefall for den store kilokrigen jeg startet i august 2010, det er som jeg lenge hadde på signaturen min "Et langt og lykkelig liv under 65 kilo".

 

Jeg har blitt 40. Det henger overalt, men veier jeg under 65 kilo ser jeg bra ut med klær på ;)

 

Når har landet under 65, skal jeg bruke kreftene på å legge opp en treningsplan og å holde vekt. Men først skal jeg stupe i mål!

 

Jeg klarer to uker - jeg klarer to uker - jeg klarer to uker - jeg klarer to uker - jeg klarer to uker!!

 

B)

 

Du klarer to uker! Personlig synes jeg det var lettere å ikke ha "lov" til å spise annet enn shakesene. Pass på nutrilett-barene, de er ikke sukkerfrie og spiser du dem kommer du ikke i ketose og da er det vanskeligere å holde seg på så lavt kalorinivå, man blir mer sulten enn når en er i ketose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...