Gå til innhold

Slippes strev mot snerten figur


Gjest Slippe
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 995
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gjest ElisabethV

Lykke til !!

Blir spennende å høre erfaringene dine, håper att du deler dem ?

Har vurdert det selv også, om jeg ikke kommer meg ned på normalen, IGJEN... :rolleyes:

Men akkurat nå ser det ut til jeg skal greie litt med trening/mindre mat, så får vi se hvor lenge det varer... hehehe :blink:

 

Det som gjør meg betenkt med en slik kur er att jeg skal bli gående sulten, å bli driiit sur hjemme, for det blir jeg nemelig når jeg er sulten. I tillegg så har man kanskje ikke nok energi til å trene ?

 

MASSE LYKKE TIL i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til !!

Blir spennende å høre erfaringene dine, håper att du deler dem ?

Har vurdert det selv også, om jeg ikke kommer meg ned på normalen, IGJEN... :rolleyes:

Men akkurat nå ser det ut til jeg skal greie litt med trening/mindre mat, så får vi se hvor lenge det varer... hehehe :blink:

 

Det som gjør meg betenkt med en slik kur er att jeg skal bli gående sulten, å bli driiit sur hjemme, for det blir jeg nemelig når jeg er sulten. I tillegg så har man kanskje ikke nok energi til å trene ?

 

MASSE LYKKE TIL i alle fall :)

 

 

De 3-4 første dagene er verst, etter det blir sulten borte og humøret og energien stiger når en er i ketose. Men vanene er vanskeligere å håndtere, kanskje lurt å tenke over på forhånd. Jeg sliter mest med kveldskosen :) Hard trening anbefales ikke, lett trim og gåturer er greit, legg på en ekstra pose om du skal trene. Mange tips inne på Allevo's side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange gode tilbakemeldinger! :)

 

Nickii - jeg tror målet helliger midlet i dette tilfellet, i allefall føles det helt nødvendig å ty til litt krutt for å ikke ende opp her, 3 kilo over normal BMI. ;)

 

Jeg har imidlertid ikke tenkt over dette med ketose - kommer man i ketose ved å bare spise / drikke Nutrilettshakes også??

 

Uansett, ut denne uken tror jeg bare jeg tyner meg med lite kalorier, siden jeg skal bort på middag på lørdag, men fra søndag av kan jeg gi meg i kast med å "finne" ketosen. Har gjort det før, føles veldig bra når en først kommer seg inn i den tilstanden.

 

MEN - typisk våknet jeg syk i dag, har vondt i hodet, er "subbete", svetter i strømmer om jeg beveger meg.... Nedtur, for da er det sååå vanskelig å holde planen...

 

Er ikke blitt noe bedre i løpet av dagen heller, men satser på en friskere dag i morgen.

 

Vekt i dag: 67,9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest meg opp litt på Nutrilett sine sider, og har lært litt av hvert om vlcd - very low calorie diet.

 

Jeg hadde tenkt (og praktisert) at man kunne fylle på med litt fast føde i form av feks grønnsaker eller et knekkebrød, men da tuller en til hele metabolismen og prosessene som dette "kickstart"-programmet skal sette i gang.

 

Det er to uker og en dag til jeg reiser til Shanghai, og i disse to ukene er det Nutrilett-shakes og supper og vlcd som gjelder. Kanskje, om jeg er heldig, så har jeg fått vekk en del av de 3-4 kiloene som "tryter meg".

 

Utgangspunktet i dag : 67.9 kilo / midje 79.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest meg opp litt på Nutrilett sine sider, og har lært litt av hvert om vlcd - very low calorie diet.

 

Jeg hadde tenkt (og praktisert) at man kunne fylle på med litt fast føde i form av feks grønnsaker eller et knekkebrød, men da tuller en til hele metabolismen og prosessene som dette "kickstart"-programmet skal sette i gang.

 

Det er to uker og en dag til jeg reiser til Shanghai, og i disse to ukene er det Nutrilett-shakes og supper og vlcd som gjelder. Kanskje, om jeg er heldig, så har jeg fått vekk en del av de 3-4 kiloene som "tryter meg".

 

Utgangspunktet i dag : 67.9 kilo / midje 79.

 

 

Nå har jeg også vært innom apoteket og kjøpt Allevo-produkter.

Har en fin dag så langt. 2 poser er drukket, 3 to go, men jeg er ikke utmagret sulten egentlig, det gjorde jeg vel unna i går og mandag, så dette har jeg tro på skal gå greit.

 

Har lagt inn målene mine på Allevo.no og fått anbefalt en kickstart på 14 dager - og jeg er i gang. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Slippe!

 

Jeg har lest litt sporadisk på tråden din (og Koala) sin litt fra sidelinjen her og lurer på om jeg kan få smyge inn et lite spørsmål fra en som ikke er kjent med Allevo-metoden?

 

Ser at flere på GR-forumet prøver denne metoden innimellom og har egentlig aldri satt meg helt inn i det, før nå. Og det slår meg at det jo er veldig likt fasting...? Eller er jeg helt på jordet?

 

Jeg pleier å faste 1 dag sånn imellom, men da drikker jeg kun vann, rense-te og safter/fruktsmoothier. Sistnevnte for å få i meg nok vitaminer og salter (tror jeg det er). Legger meg på ca. 800 kalorier om dagen. Og etter bare 1 dag tømmer magen seg og jeg merker tydelig vektnedgang.

 

I forbindelse med at jeg nå vurderer en litt lengre fasteperiode (tenkte kanskje 3 dager), for å prøve å få av meg 2 pirkekiloer før jul, kom jeg på at jeg hadde lest om Allevo her inne og måtte undersøke det også, om jeg kanskje heller skulle prøve det.

 

Og nå spør jeg helt som uvitende grønnskolling, altså, men er ikke de to metodene ganske like i prinsippet...?

 

Lykke til videre med kick-starten din! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Slippe!

 

Jeg har lest litt sporadisk på tråden din (og Koala) sin litt fra sidelinjen her og lurer på om jeg kan få smyge inn et lite spørsmål fra en som ikke er kjent med Allevo-metoden?

 

Ser at flere på GR-forumet prøver denne metoden innimellom og har egentlig aldri satt meg helt inn i det, før nå. Og det slår meg at det jo er veldig likt fasting...? Eller er jeg helt på jordet?

 

Jeg pleier å faste 1 dag sånn imellom, men da drikker jeg kun vann, rense-te og safter/fruktsmoothier. Sistnevnte for å få i meg nok vitaminer og salter (tror jeg det er). Legger meg på ca. 800 kalorier om dagen. Og etter bare 1 dag tømmer magen seg og jeg merker tydelig vektnedgang.

 

I forbindelse med at jeg nå vurderer en litt lengre fasteperiode (tenkte kanskje 3 dager), for å prøve å få av meg 2 pirkekiloer før jul, kom jeg på at jeg hadde lest om Allevo her inne og måtte undersøke det også, om jeg kanskje heller skulle prøve det.

 

Og nå spør jeg helt som uvitende grønnskolling, altså, men er ikke de to metodene ganske like i prinsippet...?

 

Lykke til videre med kick-starten din! :)

 

Hei!

 

Jeg er på ingen måte ekspert, men det som skjer under en kickstart med Allevo, er at du ligger på et såpass lavt kaloriinntak over flere dager, at kroppen begynner å forbrenne eget fett. Det første som skjer er at kroppen forbrenner overskuddet av karbohydrater og kvitter seg med vann. Når disse lagrene er tomme går kroppen inn i "ketose", den tilstanden der den forbrenner av egne fettlagre.

 

Det er det samme som skjer under de strengeste lavkarbo-diettene, egentlig, og ja - tror du får samme renseeffekt av dette som av å faste.

 

Jeg prøvde en gang "Rikshospitalets slankesuppe". Den var veeeeldig rensende... Diverse oppskrifter finner du ved å søke på nettet. :D

 

Grunnen til at jeg tar denne kick-starten med Allevo nå, er at jeg har gått ned fra 81 - 64,5 kilo, og så litt opp igjen. Nå sliter jeg veldig med å komme meg ned til 64,5 igjen etter at jeg gikk opp litt ved jul i fjor og sommerferie. De tre-fire kiloene sitter beinhardt, men jeg er tøffere og nå skal de til pers! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sovet godt men våknet skikkelig trøtt, sulten og litt svimmel. Nå skal jeg "kose" meg med en shake (dvs.tylle den ned uten å smake), og så regner jeg meg å bli noe mer klar i toppen etterhvert. Jeg skal i et stort strategimøte, så det hadde gjort seg forsåvidt.... :rolleyes:

 

07.11: 67,9 kg og 79 cm rundt midjen

08.11: 67,3 kg og 78,5 = minus 600 gram og 0,5 cm

 

 

 

God start der, altså! :D

*Jeg klarer to uker, jeg klarer to uker, jeg klarer to uker!*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Kjære vene, hatten av for at du i det hele tatt orker sånt shake-opplegg! Jeg tror jeg hadde blitt smågal av å ikke kunne spise skikkelig mat... Men vi er heldigvis forskjellig, og jeg krysser fingrene for at det går finfint og at du får den flying starten du ønsker! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Slippe!

 

Jeg har lest litt sporadisk på tråden din (og Koala) sin litt fra sidelinjen her og lurer på om jeg kan få smyge inn et lite spørsmål fra en som ikke er kjent med Allevo-metoden?

 

Ser at flere på GR-forumet prøver denne metoden innimellom og har egentlig aldri satt meg helt inn i det, før nå. Og det slår meg at det jo er veldig likt fasting...? Eller er jeg helt på jordet?

 

Jeg pleier å faste 1 dag sånn imellom, men da drikker jeg kun vann, rense-te og safter/fruktsmoothier. Sistnevnte for å få i meg nok vitaminer og salter (tror jeg det er). Legger meg på ca. 800 kalorier om dagen. Og etter bare 1 dag tømmer magen seg og jeg merker tydelig vektnedgang.

 

I forbindelse med at jeg nå vurderer en litt lengre fasteperiode (tenkte kanskje 3 dager), for å prøve å få av meg 2 pirkekiloer før jul, kom jeg på at jeg hadde lest om Allevo her inne og måtte undersøke det også, om jeg kanskje heller skulle prøve det.

 

Og nå spør jeg helt som uvitende grønnskolling, altså, men er ikke de to metodene ganske like i prinsippet...?

 

Lykke til videre med kick-starten din! :)

 

Det er en vesentlig forskjell, fruktjuice inneholder fruktose/fruktsukker og da oppnår du ikke ketose hvis du får for mye av det så ved allevo/nutrilett o.l.skal man ikke drikke juice eller melk (inneholder melkesukker) I tillegg inneholder VLCD kurer godkjent mengde vitaminer/mineraler slik at dagsbehovet opprettholdes for ved så lav kalorimengde klarer man ikke dette ved naturlig inntak. Til sist inneholder kurene ganske mye protein og dermed "spiser" ikke kroppen av egne proteiner/muskelmasse. Kurene er godkjent for 14 dagers bruk for de over 25BMI og for en uke for de med normal BMI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sovet godt men våknet skikkelig trøtt, sulten og litt svimmel. Nå skal jeg "kose" meg med en shake (dvs.tylle den ned uten å smake), og så regner jeg meg å bli noe mer klar i toppen etterhvert. Jeg skal i et stort strategimøte, så det hadde gjort seg forsåvidt.... :rolleyes:

 

07.11: 67,9 kg og 79 cm rundt midjen

08.11: 67,3 kg og 78,5 = minus 600 gram og 0,5 cm

 

 

 

God start der, altså! :D

*Jeg klarer to uker, jeg klarer to uker, jeg klarer to uker!*

 

Husk, EN dag av gangen :) Dette klarer du! Belønningen er deilig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en vesentlig forskjell, fruktjuice inneholder fruktose/fruktsukker og da oppnår du ikke ketose hvis du får for mye av det så ved allevo/nutrilett o.l.skal man ikke drikke juice eller melk (inneholder melkesukker) I tillegg inneholder VLCD kurer godkjent mengde vitaminer/mineraler slik at dagsbehovet opprettholdes for ved så lav kalorimengde klarer man ikke dette ved naturlig inntak. Til sist inneholder kurene ganske mye protein og dermed "spiser" ikke kroppen av egne proteiner/muskelmasse. Kurene er godkjent for 14 dagers bruk for de over 25BMI og for en uke for de med normal BMI.

 

Se hva jeg fant på "lommelegen"

 

Benign kostholdsindusert ketose betyr:

Benign = godartet

Kostholdsindusert = man oppnår det gjennom kosten

ketose = en kjemisk tilstand i kroppen som man kommer i når man inntar såpass lite karboydrater at følgende skjer:Kroppsfett (= lagrede triglyserider) blir brutt ned til glyserol og fettsyrer. Glyserolet omdannes videre til glukose (druesukker) i en prosess som heter glukoneogenese, og på den måten opprettholder man stabile blodsukkerverdier og energi.

Fettsyrene forbrennes og omdannes delvis til ketonlegemer. Når man har slike ketonlegemer i blodbanen, heter tilstanden "ketose".

På den måten vil man i praksis forbrenne kroppsfett raskt, mens muskelmassen ikke blir redusert, slik den ville gjort ved f.eks. faste.

Målet er jo ikke å slanke vekk muskler, for da går forbrenningen ned, men å redusere mengden kroppsfett.

 

Der finnes en del tilstander hvor man absolutt ikke skal bruke denne vektreduksjonsteknikken, og det er:

 

Graviditet

Amming

Barn og tenåringer i vekst

Personer med normal vekt (BMI

 

Kosthold og ernæringkosthold og ernæringVennlig hilsen Dr. Brynjulf Barexstein

allmennlege / sjefssvarlege Lommelegen.no

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, damer! :)

 

Da er jeg litt klokere på Allevo-metoden. Men holder nok en knapp på faste-metoden. Skal prøve meg nå fra imorgen av og faste 3 dager i første omgang. Har hatt nedtrapping idag. Hvis jeg holder ut 3 dager uten å gå bananas i topplokket (tror det er der jeg kommer til å slite mest), kan jeg event. vurdere å utvide med en 4. og 5. dag.

 

Skal også justere inntaket litt. Ikke drikke så mye fruktsmoothie og juice som jeg pleier, men bytte det ut i mer grønnsaksjuice istedet. Og enda mer vann. Mer vann enn juice/saft.

 

Drikker dere forresten mye vann når dere tar Allevo-kur....?

 

Mens jeg surfet rundt idag fant jeg forresten også en utrolig fascinerende utgave av "Schrödingers katt" på NRK nett-tv, som handlet om faste. Og hva som skjer med kroppen når den ikke får mat. Fikk meg ganske mange aha-opplevelser (særlig ifm. sykdomsforebygging!). Anbefales på det sterkeste til alle som velger å prøve seg på Allevo eller klassisk fasting. Der forklarte de ganske forståelig om dette med proteiner og fettreserver også. (Og én ting er ihvertfall sikkert nå; jeg skal fortsette å faste, regelmessig!)

 

Link: http://tv.nrk.no/serie/schrodingers-katt1/dmpv73002112/30-08-2012

 

Lykke til videre, Slippe! :) Håper du får bukt med de siste kiloene dine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Holy macaroni. Dærsken Slippe, du er i gang med tøffe tiltak, skjønner jeg! Men vel verdt å prøve, vi er vel sånn akkurat passe like lei begge to, og ett stk skikkelig krafttak for å komme i mål nå, det er sikkert like greit! Hvorfor ikke, egentlig. Skjønner deg veldig godt, jeg. Men enn at det bare er to uker til Shanghai, da?? Tida går fort, eek! Men det betyr jo bare at de to neste ukene kommer til å gå like fort - dette klarer du!! Heier på deg hvert skritt mot avreisedag :D Smashing er rett rundt hjørnet :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, damer! :)

 

Da er jeg litt klokere på Allevo-metoden. Men holder nok en knapp på faste-metoden. Skal prøve meg nå fra imorgen av og faste 3 dager i første omgang. Har hatt nedtrapping idag. Hvis jeg holder ut 3 dager uten å gå bananas i topplokket (tror det er der jeg kommer til å slite mest), kan jeg event. vurdere å utvide med en 4. og 5. dag.

 

Skal også justere inntaket litt. Ikke drikke så mye fruktsmoothie og juice som jeg pleier, men bytte det ut i mer grønnsaksjuice istedet. Og enda mer vann. Mer vann enn juice/saft.

 

Drikker dere forresten mye vann når dere tar Allevo-kur....?

 

Mens jeg surfet rundt idag fant jeg forresten også en utrolig fascinerende utgave av "Schrödingers katt" på NRK nett-tv, som handlet om faste. Og hva som skjer med kroppen når den ikke får mat. Fikk meg ganske mange aha-opplevelser (særlig ifm. sykdomsforebygging!). Anbefales på det sterkeste til alle som velger å prøve seg på Allevo eller klassisk fasting. Der forklarte de ganske forståelig om dette med proteiner og fettreserver også. (Og én ting er ihvertfall sikkert nå; jeg skal fortsette å faste, regelmessig!)

 

Link: http://tv.nrk.no/serie/schrodingers-katt1/dmpv73002112/30-08-2012

 

Lykke til videre, Slippe! :) Håper du får bukt med de siste kiloene dine!

Spennende link - den skal jeg sørge for å få sett!

 

Ja, jeg drikker mye. Kjenner jeg ofte er tørst, så det blir mange glass vann. Tror det er en del av "prosessen".

 

Takk, Bijou, lykke til med fasten! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holy macaroni. Dærsken Slippe, du er i gang med tøffe tiltak, skjønner jeg! Men vel verdt å prøve, vi er vel sånn akkurat passe like lei begge to, og ett stk skikkelig krafttak for å komme i mål nå, det er sikkert like greit! Hvorfor ikke, egentlig. Skjønner deg veldig godt, jeg. Men enn at det bare er to uker til Shanghai, da?? Tida går fort, eek! Men det betyr jo bare at de to neste ukene kommer til å gå like fort - dette klarer du!! Heier på deg hvert skritt mot avreisedag :D Smashing er rett rundt hjørnet :lol:

Ho ho, etter å ha konkludert med at jeg måtte spise MER, så bråsnudde jeg og valgte ny taktikk. Ha ha ha, veldig stødig..... Det hadde nok vært god underholdning å lese gjennom alle innleggene mine i denne tråden, men jeg tror det er best for egen psyke sin skyld å la vær. Kan fort bli avslørt for å være noget ustabil... :lol:

 

Men nå er det altså harde tak, og jeg er i ferd med å avslutte dag to på bare poser. Jeg har overlevd så langt, og da overlever jeg en dag til. En dag om gangen! :D

 

Steike, synes jeg er litt flink selv, jeg.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, damer! :)

 

Da er jeg litt klokere på Allevo-metoden. Men holder nok en knapp på faste-metoden. Skal prøve meg nå fra imorgen av og faste 3 dager i første omgang. Har hatt nedtrapping idag. Hvis jeg holder ut 3 dager uten å gå bananas i topplokket (tror det er der jeg kommer til å slite mest), kan jeg event. vurdere å utvide med en 4. og 5. dag.

 

Skal også justere inntaket litt. Ikke drikke så mye fruktsmoothie og juice som jeg pleier, men bytte det ut i mer grønnsaksjuice istedet. Og enda mer vann. Mer vann enn juice/saft.

 

Drikker dere forresten mye vann når dere tar Allevo-kur....?

 

Mens jeg surfet rundt idag fant jeg forresten også en utrolig fascinerende utgave av "Schrödingers katt" på NRK nett-tv, som handlet om faste. Og hva som skjer med kroppen når den ikke får mat. Fikk meg ganske mange aha-opplevelser (særlig ifm. sykdomsforebygging!). Anbefales på det sterkeste til alle som velger å prøve seg på Allevo eller klassisk fasting. Der forklarte de ganske forståelig om dette med proteiner og fettreserver også. (Og én ting er ihvertfall sikkert nå; jeg skal fortsette å faste, regelmessig!)

 

Link: http://tv.nrk.no/ser...2112/30-08-2012

 

Lykke til videre, Slippe! :) Håper du får bukt med de siste kiloene dine!

 

Det var et (langt) og interessant program. Jeg synes kanskje de var litt lite kritiske mhp. placeboeffekt osv., nevnte masse undersøkelser men ingenting konkret slik at man kan etterprøve påstandene :) og bet merke i at "faste ikke er noe man skal gjøre på egenhånd men i samarbeid med lege" Takk for tipset, mye interessant altså og for min del spesielt det at det fremkom betennelsesdempende stoffer, jeg har MS som er en autoimmun sykdom hvor betennelser i nervene ødelegger isolasjonen rundt nerven og dermed reduserer nervenes overføringsevne med utslag i alt fra fatigue, hudreaksjoner, svimmelhet til lammelser og problemer med hukommelse og tankerekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ho ho, etter å ha konkludert med at jeg måtte spise MER, så bråsnudde jeg og valgte ny taktikk. Ha ha ha, veldig stødig..... Det hadde nok vært god underholdning å lese gjennom alle innleggene mine i denne tråden, men jeg tror det er best for egen psyke sin skyld å la vær. Kan fort bli avslørt for å være noget ustabil... :lol:

 

Men nå er det altså harde tak, og jeg er i ferd med å avslutte dag to på bare poser. Jeg har overlevd så langt, og da overlever jeg en dag til. En dag om gangen! :D

 

Steike, synes jeg er litt flink selv, jeg.... ;)

 

 

Ja du er dødsflink! Heier på deg :), jeg drikker nok minst 4 liter om dagen og føler ikke det er for mye ;) Men kroppen bruker vann i fettforbrenningsprosessen kalt glukoneogenesen så uten vann går det treigere og man blir slappere. PS. i tilfelle noen lurte så er jeg utdannet nevrofysiolog selv om jeg jobber som ingeniør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du er dødsflink! Heier på deg :), jeg drikker nok minst 4 liter om dagen og føler ikke det er for mye ;) Men kroppen bruker vann i fettforbrenningsprosessen kalt glukoneogenesen så uten vann går det treigere og man blir slappere. PS. i tilfelle noen lurte så er jeg utdannet nevrofysiolog selv om jeg jobber som ingeniør.

 

Veldig kjekt med en nevrofysiolog-forklaring! :D :D

 

Jeg har gått gjennom tråden din de siste ukene igjen, lest meg opp på dine erfaringer underveis i prosessen. Synes du beholdt sultfølelsen "lenge" ?? Jeg tenkte kanskje kroppen gikk i ketose rimelig raskt, etter 3-4 dager?

 

Jeg er på dag 3 nå. Våknet uten sultfølelse *yey* og uten bøssete hode. Det bøssete hodet er tilbake på plass, men optimismen og motivasjonen er sterk.

 

I dag har jeg tatt meg fri fra jobb. Skal handle litt klær før jeg reiser til Kina. Den setningen hørtes kanskje ikke veldig intelligent ut, men saken er at det blir nok ikke tid til shopping i Kina. :lol:

 

Jeg får ta en tur til nærmeste storsenter og se om det er noe grunnlag for å gå bananas i utvalget. Har ikke kikket på klær siden jeg kikket på 70-tallet etter sommerferien.... <_<

 

Men i dag: 66,7 (!!) og jeg er tilbake i klesstørrelsen min igjen! Jubel!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

07.11: 67,9 kg og 79 cm rundt midjen

08.11: 67,3 kg og 78,5 = -600 gram og -0,5 cm

09.11: 66,7 kg (ikke målt midje) = -600 gram (1200 totalt)

 

 

Har sovet som en stein, var så vidt jeg våknet av vekkerklokka, men pigg og fin når jeg karret meg ut av senga. Ikke spesielt sulten.

Har styrtet en sjoko-shake (ingen grunn til å dvele ved verken smak eller konsistens!), og er klar for dag 3!

 

 

*Jeg klarer to uker, jeg klarer to uker, jeg klarer to uker!*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koala: Det jeg savnet i den dokumentaren var at de ikke belyste andre typer fasting, enn kun vann-fasting.

 

Friske personer kan fint faste uten legetilsyn i kortere perioder. Dog saftfaste eller lett faste. I NRK-dokumentaren ser man de som bare drikker vann og den type faste er ikke forsvarlig å gjøre på egenhånd og uten legetilsyn, enten man er frisk eller ei.

 

Men, ja, ja. Kan jo ikke få med alt.

 

God helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig kjekt med en nevrofysiolog-forklaring! :D :D

 

Jeg har gått gjennom tråden din de siste ukene igjen, lest meg opp på dine erfaringer underveis i prosessen. Synes du beholdt sultfølelsen "lenge" ?? Jeg tenkte kanskje kroppen gikk i ketose rimelig raskt, etter 3-4 dager?

 

Jeg er på dag 3 nå. Våknet uten sultfølelse *yey* og uten bøssete hode. Det bøssete hodet er tilbake på plass, men optimismen og motivasjonen er sterk.

 

I dag har jeg tatt meg fri fra jobb. Skal handle litt klær før jeg reiser til Kina. Den setningen hørtes kanskje ikke veldig intelligent ut, men saken er at det blir nok ikke tid til shopping i Kina. :lol:

 

Jeg får ta en tur til nærmeste storsenter og se om det er noe grunnlag for å gå bananas i utvalget. Har ikke kikket på klær siden jeg kikket på 70-tallet etter sommerferien....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nå er jeg kjempelei. Jeg er SÅ lei og mett på hele dette maset og jaget og presset på meg selv. Jeg har lyst til å spise et grovt rundstykke til kvelds, med chorizo, uten å gnages av dårlig samvittighet...

 

Jeg er litt lei av å spise knekkebrød til hvert måltid, og jeg er lei av å kun spise grønnsaker og salater som tilbehør til middag. Jeg ønsker meg brød til tomatsuppa, spaghetti til kjøttsausen, egg og bacon en sjelden gang til helgefrokost....Jeg begynner å savne å kjøpe noe vi skal kose oss med, for eksempel ost og kjeks.

 

Jeg er lei av å trene fordi jeg skal ha trimpoeng, jeg vil trene fordi jeg synes det er GODT!

 

Nå var jeg for det aller meste kjempeflink hele høsten, men kroppen vil liksom ikke under 64. Jeg så snurten av 63, men det var så fort over at jeg knapt rakk å registrere det. Utover det så ligger jeg og vaker mellom 64 og 66, stort sett, og jeg begynner å lure på om det er noen vits i å kjempe seg ned mot 61-62 hvis kroppen har et "naturlig" leie innenfor 64-66.

 

Jeg føler meg jo helt fin, det er bare magen som ødelegger det bildet, og det er jo ikke svært lenge den gjør det nå! :D

 

Jeg rusler inn mot operasjonsdagen, finner ikke motivasjon til å være nazi og liker tanken på 15-1600 kcal i stedet for 1300... Det tillater liksom litt mer "normalt" liv.

 

Jeg skal være flink i forhold til sukker og hvetemel, så forsvinner litt vann og grums i de to ukene som er igjen. Forhåpentlig er jeg tilbake på før-jul vekt og normal BMI (64,5) før operasjonen.

 

Utover det så skal jeg gå de turene jeg får til fordi jeg nyter det, rocke ring om kveldene, kose meg med rundstykke til kvelds og glede meg over hva jeg HAR fått til heller enn å ergre meg over hva jeg IKKE fikk til.

 

Det er min plan... :D Snart er jeg over på Hold vekten!

Dette skrev jeg den 30.januar. Det var en solid og god oppvekker i forhold til hva som bør være et naturlig og endelig mål : å ligge innimellom 64 og 66 kilo. Det er litt lett å miste målet av syne og gå seg vill i desimaltall på vekta... ;)

 

Før sommerferien 2011 var jeg nede i 64,5. Før jul 2011 rakk jeg akkurat ned i 64,5. Så gikk jeg opp i forbindelse med operasjon og stillesitting, kom ikke helt i mål før sommerferien (var vel 66-67 i juni), og sliter meg nå ned igjen mot 64,5 og normal BMI etter at jeg kikket på 70-tallet etter 3 uker i Frankrike.

 

Jeg har tenkt mange ganger på å gå ned under 64, men jeg ser jo at jeg sliter meg å holde meg på 64,5 og jeg tror at det å stabilisere vekten, lære å holde vekten, er like viktig som å gå videre ned. I allefall i denne omgangen!

 

Jeg må ut av det evige (dog trygge!!) slankemoduset og over på hold vekten. Det er jo det jeg har holdt på med det siste halvannet året, ser jeg! ;)

 

Egentlig er det grunnlag for en liten klapp på skuldra. Jeg har bevist for meg selv at jeg faktisk kan unngå å la alt gå til helv**** selv om vektkurven er litt "bumpete".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...