Gå til innhold

Slippes strev mot snerten figur


Gjest Slippe
 Share

Anbefalte innlegg

Ærlig talt. Der sa du det! Vi kan da for farsker'n bedre enn dette. Bare tull å holde på sånn?!?

 

Så da foreslår jeg at vi kollektivt snur trenden nå, slik at det som "går", er at vi alle kommer oss inn i flytsonen og bare gjør det vi er så flinke til bare vi vil det nok. Goddammit.

 

Nok tid er vel en forutsetning, og jeg for min del har nå (endelig!) nok tid frem til høstferien til i hvert fall klare å planlegge måltidene og rekke trening. DA er mye gjort for meg. Så jeg er rent optimistisk her jeg sitter med havregrøten min :D Dag 2 av 12 er godt i gang!

 

Sier ikke at jeg skal skjære ut når høstferien begynner, altså...... Men litt kortere horisont enn vanlig pleier å hjelpe på meg når jeg skal komme meg inn på den smale stien igjen. Så vi tar 12 dager først, og tar det videre derfra.

 

Men først... dagen i dag! Ha en strålende fin og sunn dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 995
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ærlig talt. Der sa du det! Vi kan da for farsker'n bedre enn dette. Bare tull å holde på sånn?!?

 

Så da foreslår jeg at vi kollektivt snur trenden nå, slik at det som "går", er at vi alle kommer oss inn i flytsonen og bare gjør det vi er så flinke til bare vi vil det nok. Goddammit.

JA!!! Akkurat! Jeg er totalt FOR flytsoner! ;)

 

Jeg har prøvd å tenke meg tilbake to år, hva var det som funket - hva gjorde at det endelig løsnet? Jeg hadde jo prøvd uttallige ganger før!

 

Jeg tror det var det å fjerne all form for selvpåført dårlig selvtillit i forhold til slankingen, og det ble ikke fjernet over natta, men etterhvert som dagene gikk.

 

Jeg må la en dag avløse en annen, rett og slett (høres jo helt greit ut!!??), og sørge for at ambisjonene med tanke på vektnedgang og trening står til den hverdagen jeg har uke for uke.

 

Nå er det kun kort tid til jeg er ferdig som trener = masse frigjort tid. Skal jeg omsette den tiden i meg selv?? JAAA!! Verden går helt fint rundt som det er nå, da trenger ikke verden få den tiden av meg.

 

Litt tid til å gjøre grundige refleksjoner og velgjennomtenkte valg. Tid til å få minst en halvtimes tur hver dag. Tid til å sitte ned uten å føle jaget... tid til å rusle og pusle litt, bare være til....

 

Det blir bra dette, se... hilsen en bittelittegranne eksistensiellfilosof for dagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tid... det skulle jeg betalt mye for å få mer av!!

 

Det høres deilig ut å få litt mer tid å bruke på seg selv... Men det får nok jeg også med tiden :) Bare så synd jeg er så flink å skape meg tidkrevende prosjekter!

He he, kjenner meg veldig godt igjen i det, Nickii! Mannen min mener det ville være sunt for meg å redusere litt på gjøremålene (ref. alder - stress - fare for akutt død), men som jeg sier: Da finner jeg bare på noe annet.

 

Sånn har jeg vært hele livet, så hva er sannsynligheten for at jeg gjør det annerledes nå... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hvordan går det med deg om dagen? Henger du med?! Eller har travelheten kommet og kidnappet deg? Dag 12 i morra!

Hei!!! Du verden så fort disse dagene går, da.... :o

 

Jeg har mange flinke dager og så noen ikke fullt så flinke dager..... :/

Bursdag på lørdag som var og jeg var full av ambisjoner. Skulle spise litt mat og ikke kake. Gikk det bra? Neida... Det var jo Pavlova der, og skumkake.... og skumkake har jeg ikke spist siden jeg var lita, så det måtte jo kompenseres...

 

Men når spist engang er spist og jeg lander med et brak, så er det ett skikkelig lyspunkt : Jeg har funnet tilbake til treningsformen! Mange fine, lange turer og noen korte den siste uka. Jeg gikk nesten en mil i ettermiddag og det var deilig. :D

 

Jeg vurderer veldig å melde meg på et kurs for å finne tilbake til den ekstremsmale stien. Den sliter jeg veldig med å finne nå, altså.

 

Er du fortsatt like flink, Ninjastar??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tida flyr, ja. Snart oktober, jo! Hjelpes! Men så bra at treningsformen er tilbake! For meg er det i hvert fall slik at da er mye gjort. Treningsrutiner først, også kommer resten på plass sånn litt etter hvert :)

 

Men skumkake?! Haha, jeg må le! Jeg har som fast tradisjon å lage det på bursdagen til lillesøsteren min hvert år - fordi det gjorde jeg alltid da hun var liten :D Så én gang i året spiser vi fra oss, og da holder det faktisk til neste år ;) Enda så kakeglad jeg er, og enda så utrolig høye toleranser jeg har for kakeinntak, så møter selv jeg min overmakt når det kommer til skumkake :P Det er den eneste kaken jeg klarer å bli skikkelig kvalm av, nemlig. Høhø.

 

Jeg har også slitt med å finne den ekstremsmale stien en stund. Men jeg har stort sett holdt meg der de siste 12 dagene, og det føles godt. Min plan er å holde meg der et par uker til. Og så får vi se! Det var god hjelp for meg å ta det ekspresskurset i mai, når jeg kjente at jeg ikke hadde det i meg til å stå i mot alle utfordringene som jeg da visste ville komme på løpende bånd. Så det er jo absolutt noe du kan vurdere, hvis du har tida til å ta det. Ikke så mye vits i hvis man vet man er mye borte på de aktuelle dagene, kanskje? Men nå har det kanskje roet seg litt for deg? Er trenersesongen over?

 

Ellers - vi reiser til fjells om noen timer, og det skal bli så bra! Må bare overleve utfartsrushen gjennom Oslo først, grrrr... vurderer indre vei og deretter Rv4 istedet for E6, men vi får se! I så fall unngår vi jo også glatt Espa og bollene der, så det er jo grunn god nok i seg selv :P Når vi først kommer oss opp, skal jeg i hvert fall ut på tur hver dag hele langhelgen. Ha en strålende helg, du også - og "stay strong"! Nå er det fokustid :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå måtte jeg google skumkake for det har jeg aldri hørt om før... Er det litt sånn som kokosboller (eller "Skumraketter" som det het så fint var det i Sverige eller på Danskebåten? Uansett...). En kokosbolle er greit, men kan godt tenke meg at det i "fri flyt" kan bli ganske heftig. Spiser jeg en kokosbolle vil jeg gjerne ha en til, men når jeg begynner på den andre er det jo egentlig ganske kvalmende. Tror likegodt jeg skal holde meg unna denne og holde meg til GR-kakene mine fremover. :)

 

Gratulerer med gjenfunnet treningsform, Slippe! Dersom du ser at du har litt for mye av den må du gjerne sende noe min vei... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skumkake er heavy-versjonen av kokosbolle. ;) Og som Ninjastar sier, så holder det liksom ett år i slengen når man har inntatt sin dose! Den er M-E-K-T-I-G, men akk, så god.... :D

 

Det høres skikkelig deilig ut med fjelltur nå, Ninjastar. Jeg har en løpende avtale om å bestige Gaustadtoppen med eldstesønnen i huset neste helg. Jeg har ikke sjekket om den har snødd ned, men vi gjør et forsøk på en eller annen fjelltur uansett. Det blir kjempekoselig!

 

Jeg veide meg i dag og jeg veier 69,2, som jo er 4-5 kilo over det stadiet der jeg følte meg tynn. Så føler jeg meg da heller ikke tynn nå :/.

 

Grep tas aktivt i ukedagene, men så var det helgene da.... og da vet vi hvordan det går..

Jeg har vært laber til å veie meg i det siste, så i tillegg til økt aktivitet er gjeninnføring av veiing et must fremover.

 

Og kurs - jeg tror jeg må stable meg avgårde på det, altså!

 

Ha en riktig fantastisk helg og høstferie for den som er så heldig! Og Ninjastar - forrige uke kjørte jeg RETT FORBI Espa uten å stoppe. Jeg var veldig stolt! Thihihi... :D

 

:D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En flink uke ble erstattet av en delvis flink inngang til helgen, som ble etterfulgt av en smertefullt elendig søndag.

 

I forrige uke gikk jeg 40 kilometer med tur, og jeg skal være godt fornøyd om jeg klarer å matche det i ukene fremover. Det gir omtrent 13 TP i min bok.

 

Jeg har også som intensjon å tenke litt styrke. Har rundet 40 må vite, og det merkes.... :/

 

Høstens satsning, som starter straks etter neste helg, heter "SMASHING IN SHANGHAI" - og med oppstart den 8.10 så har jeg 6,5 uke på meg før jeg skal til Shanghai sent i november.

 

Jeg må bruke noen dager fremover på kartlegging av alle snubletrådene, en liten helgetur til fjells og så er jeg i gang! Jeg vil gjerne ned 5 kilo på disse ukene. Da er jeg der jeg liker å være! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Skal du til Shanghai? Så spennende! Jeg har hørt at det er en veldig fin by med stort spenn og mange kontraster, men har ikke vært der selv. Uansett, veldig greit med et konkret mål å se frem til :)

 

40 km tur i uka, det er jo kjempebra hvis du får til det hver uke fremover! Pluss litt styrketrening, da... Det blir jo bare viktigere og viktigere jo eldre vi blir B) Jeg har en stående ambisjon om å trene mer "ordentlig" styrke, ikke sånn fisle-styrke med små manualer i sal. Men nå har de begynt med BodyPump-timer på treningssenteret mitt, så min plan er å få til i hvert fall én time i uka med det. Jeg trenger oppstramming vel så mye som vektnedgang, merker jeg :P

 

Og god tur til fjells! Vi sees på mandag, klare for videre kamp :D

 

Psst: Det ble ikke Espa i høstferien i det hele tatt, vi kjørte Rv 4 begge veier. Like greit! Veldig bra jobba å kjøre forbi når du kjører E6, altså. Skal ikke påstå jeg hadde klart det samme ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå er jeg i gang med den store innspurten. For den som er ekstra ivrig på å lese gamle innlegg, så vil man lett oppdage at dette er jammen i meg sagt før. Multiple times!

 

Så hva er forskjellen denne gangen?? Hvorfor skal dette faktisk være slutten på en lang kamp mot de overflødige kiloene?

 

Svaret er latterlig enkelt: Fordi jeg VIL!

 

Ja, jeg vil faktisk veldig! og den som driver og motarbeider seg selv og sin egen vilje er jo bra dum. :blink:

 

Det er en utrolig krevende høst foran meg, og hvis jeg absolutt vil lage meg unnskyldninger for å ikke prestere, så er mulighetene mange. Men den tid er forbi, man må gjøre det beste ut av situasjonen slik den er, og for meg betyr det mye jobbstress, mye reising og travle hverdager med to aktive unger jeg gjerne henger i kjølvannet til. Stress ja, men også utrolig mye moro, spennende, engasjerende og motiverende! Ingen sutring og ingen unnskyldninger. Ingen boller i 3-pakk og ingen Peppes-pizza til lunch på Sola lufthavn.

 

Cluet er planlegging - planlegging og atter planlegging. Der er jeg egentlig supergod, det er bare å sette av de 5 minuttene det tar å planlegge en god uke for seg selv.

 

Det neste er å innse at jeg får ikke trent hver dag og dermed må kaloriinntaket stå til innsatsen. Samtidig har jeg nå på det nærmeste gjort ferdig mitt engasjement som trener etter å ha vært trener for en og begge ungers lag i 6 år. Det frigjør litt tid som jeg skal bruke på MEG og på trening.

 

Det siste avgjørende punktet er å registrere alt inntak og å være mer aktiv her inne. Det er utrolig viktig for hodet mitt, kjenner jeg.

 

Såh!! Her er denne ukens plan :

 

Mandag : Det ble 1500 kcal og 300 forbrent på trening = minus 400 kcal.

 

Tirsdag : Planlagt inntak 1400 kcal og en halvtimes tur.

 

Onsdag : Planlagt inntak 1400 kcal og en halvtimes tur (reisedag...)

 

Torsdag: Planlagt inntak 1400 kcal og en halvtimes tur (kveldsmøter...)

 

Fredag : Planlagt inntak 1600 kcal og ingen tur (fotballcup på kvelden)

 

Lørdag : Planlagt inntak 1600 kcal og halvannen times tur (friii!!)

 

Søndag: Planlagt inntak 1400 kcal og en times tur (håndball-dag, tre kamper å følge med til, på kryss og tvers i Østfold)

 

Det bør gi en noenlunde akseptabel 1. uke med litt sukkerabstinenser og travle dager. Tipper det blir ca 3 mil på beina i godt tempo denne uka. Ikke helt maks, men ikke helt ille heller.

 

Ha en super uke - Æm bækk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkåmm bækk!!

 

Det er så pussig det der... Man kan si en ting ufattelig mange ganger... Men plutselig en dag så MENER man det virkelig. Da kjenner man forskjellen på hele seg og vet at NÅ går det!

 

Og det du sier om vilje… Jeg er sikker på at alle som er overvektige gjerne vil bli slanke. Men skal man greie det må man også være villige å ofre. Og den er nok ofte vanskeligere å komme forbi. Det er mye lettere å ville noe enn å ofre noe…

 

Jeg selv har jo hatt viljen der hele tiden. Men jeg har ikke alltid vært like villig til å ofre det som trengs for å oppnå det jeg vil. Det er da alle disse unnskyldningene kommer inn. Sant? Men når du nå sier at du er villig til å komme deg gjennom høstens stress uten boller og Peppes, og at du skal prioritere planlegging, da er du i gang med å ofre de tingene som gjør at du vil nå målet. Og egentlig føles det kanskje ikke som et offer heller… For det kommer til å bli så verdt det! Og etter hver â€ofring†sitter man igjen med en suveren følelse. Mestring. God samvittighet. Følelsen av å være sterk og å ha kontroll. Som også styrker selvtilliten. Ser bare positivt med dette her jeg! Du verden så fin en høst vi skal få da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jaaaa, velkommen tilbake! Nå virker det som om vi er mange i godsiget om dagen. Jippi! Så moro :D

 

Og jammen jeg har jeg tenkt mye på det med vilje, og ofring, og hvorfor det noen ganger er så lett, og andre ganger ikke. Jeg merker på meg selv at når jeg virkelig vil ned, virkelig innerst inne VIL det (ikke bør og skal og synes), da føles ikke ofringene som offer i det hele tatt. Mestringsfølelsen seiler opp som vinneren, og ofringen betyr ingenting. DET er den beste følelsen, da er jeg skikkelig i flytsonen. Der har jeg for øvrig vært siden torsdag, five days and counting!, og jeg skal tvilholde på det så lenge jeg makter.

 

God ukeplan - nå er det bare å kjøre på. Comebacket er i gang :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaaaa, nå er du i siget igjen!

 

Det er noe med det å sette seg et mål, så konkret som mulig. Se for seg hvordan ting vil være når du er der, prøve å kjenne etter hvordan det ville føles?

Litt svada-input fra kurset mitt men jeg har absolutt tro på at det ligger i hodet.

 

Skjønner virkelig ikke hvordan du klarer å få til noe som helst som har med kosthold og trening å gjøre innimellom alt! Når jeg ser hvordan dagene dine ser ut så skjønner jeg at jeg skal slutte å klage over mine! Du er jammen tøff!

 

Heier på deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yess!

 

Jeg har stått opp tidlig, reist avgårde med fly til Stavanger, fartet rundt og hjem igjen og....jeg har holdt meg til planen!! :D :D :D 1400 kcalorier (ingen Peppesfristelser til middag!!) og jammen ble det en liten halvtimes tur også, så nå føler jeg meg i siget!

 

Dette var en aldri så liten test, og jeg bestod! ;D

1 - 0 til self B) og tre dager så perfekte som de blir.

 

Godt å være i det gode selskap - DERES gode selskap.

 

I morgen blir det nok en reisedag, i bil nedover Vestfold og Telemark denne gang, og deretter kveldsmøte. Jeg tviler vel egentlig litt på at det blir tid til noen tur, men jeg har en ambisjon!

 

 

Fredag er veiedag og jeg gruer meg, men det må til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Flinking! Jeg blir jo småfysen på noe å stappe i kjeften bare jeg beveger meg i nærheten av en flyplass. Klarte å venne meg litt av med det da jeg drev med ukependling til Trondheim en stund, men jaggu kom det ikke raskt tilbake... Rart hvordan man skal forbinde reise med mat/snacks...

Høres ut som om du også virkelig er på den riktige stien om dagene - dette skal vi klare! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du også virkelig er på den riktige stien om dagene - dette skal vi klare! :)

Jaaa!! Dette skal vi klare! :D

 

Har hatt en veldig god dag i dag også. Har vært på veien i hele dag, og spist medbragt hele dagen. Var innom Statoil og fylte kaffekoppen.... og gikk rett ut igjen! :D

 

Og jammen ble det tid til en halvtimes tur også. Jeg gikk til møtet, gikk litt tidlig og tok en ekstra sveip - og vips var dagens halvtime sikret.

 

Dagens status er minus 700 kcal. B)

 

4 nær perfekt disponerte travle dager, og i morgen venter en ny utfordring: Fotballcup fra 16 - 22, ingen middag i magen, vaffelduft, varme pølser.....

 

Jeg skal ta med meg medbragt og glede meg til fredagspizzaen som venter hjemme! Det er morgendagens målsetting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Wow, så utrolig bra å gjennomføre reisedagene slik du har gjort nå. Det beviser bar at det lar seg gjøre, bare man planlegger godt nok og husker på å pakke fokuset med seg på tur. Skriver meg dette bak øret til neste reise :D

Lykke til på fotballcup... du har min medfølelse ;) Lukten av nystekte vafler kan vippe meg av selv den mest solide pinnen, så da er det bare å mønstre alt man har av resolutte holdninger før man drar avgårde. Ha en knall fredag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojoj, fredagen endte på legevakten med lillegutt. Et fall under oppvarming, der han slo seg mot et hinder , endte med stort åpent sår på låret og 11 sting.

 

Sent på kvelden på hjemveien ble det tur innom MacDonalds, og der gikk jeg på en "sympati-meny" og ca 1000 idiotiske kalorier. Til mitt forsvar *kremt* var jeg utrolig sulten etter kun ca 750 kcal inntak til klokka 22 på kvelden....og vi koste oss sammen, det fortjente lillegutt! :)

 

I dag ble det ikke fullt så lang tur som jeg hadde tenkt, men kalorimessig en gooood lørdag når jeg klokker inn på 1350. :) :)

 

I morgen blir det tur før vi inntar bil og håndball haller.

 

Ha en super søndag!

 

PS! Vekt fredag 69,2 og jeg ble forskrekkelig nok lettet. Neste uke skal jeg se 68-tallet og da er jeg i gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Næmmen uffda, stakkar lillegutt! 11 sting, det var da jammen ikke lite, heller. Håper han ikke har det for ille...

Og dette går absolutt under kategorien "umulig å planlegge for". Noen ganger kommer livet i veien og så blir det sånn, det kan vi ikke kjefte på oss selv for, synes jeg. Det viktigste var at han fikk kost seg med mamma etterpå! :)

 

Ellers veldig imponert over dine 1350 på en lørdag! Kjenner jeg har litt å streve etter der. Jeg klokker inn på sånn omtrent null i dag og 2000 i inntak. Ikke noe å rope hurra for, men i morgen er en ny dag. Som skal gå mye bedre :D

 

Ha en fin søndag og masse god bedring til lillegutt :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er grunnlag for litt selvskryt: Jeg har gått ned 300 gram i helgen! Vet ikke NÅR det skjedde sist.... B)

 

Så inspirerte det også til en god søndag, 1300 kcal i dag. (!!!) Jeg ser 68-tallet igjen, og er såå klar for ny uke. Jeg har planlagt gode middager for hele uka, har lite reiseplaner og stålkontroll. ;)

 

Ha en super uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Flink du er som har planlagt ukens middager allerede! jeg var og handlet i går og på listen stod det bl.a. middager. Du kan si det sånn at det lå ikke noe av typen i posene da jeg kom hjem... Er ikke alltid like greit å handle når man er kjempemett! *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...