Gå til innhold

Slippes strev mot snerten figur


Gjest Slippe
 Share

Anbefalte innlegg

Mandag morgen og det er på tide med en gjennomførbar plan for uke 42:

 

Uka er noenlunde oversiktlig, ingen overnattinger på hotell (og det er alltid en fordel...), kun en - i høyden to - dagsreise, ett kveldsmøte.

 

Jeg hadde minus 100 gram fra i går til i dag (jada, jeg skal vel strengt tatt ikke gå på vekta daglig, men det er så inspirerende sånn i starten av en offensiv ;)) og håper -100 gram om dagen er en trend som fortsetter frem til Shanghai-reisen. Da er jeg nærmest i mål! :D

 

* Mandag:

Kveldsmøte og jeg er usikker på om det blir tid til tur, men jeg skal ikke over 1400 kcal.

 

* Tirsdag:

Skal gå en 50-minutters runde i raskt tempo. 1400 kcal.

 

* Onsdag:

Normal dag: 50 minutters tur, 1400 kcal.

 

* Torsdag:

Lang dagstur til Stavanger, ingen treningstur. 1400 kcal og medbragt matpakke! ;)

* Fredag:

50 minutters tur og 1600 kcal...skeier ut med Fredagspizza!

* Lørdag:

Teambuilding-tur med håndball-laget til junior. Her blir det medbragt lunch og tacobuffet til middag. Overkommelig forutsigbart: 1400 kcal og ingen mulighet for egen trening denne dagen.

 

* Søndag:

Halvannen times tur og 1400 kcal.

 

 

Denne helgen gikk helt som planlagt, og jeg føler meg "uovervinnelig". Dere kjenner følelsen av å være på høyden og ha full kontroll uten å føle at det er en forsakelse, DER er jeg nå! :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 995
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Fra gårsdagens målsetting:

* Mandag:

Kveldsmøte og jeg er usikker på om det blir tid til tur, men jeg skal ikke over 1400 kcal.

[

Jadda! B)

 

Veiing i dag tidlig : 68,2 og ned 1 kilo siden fredag. Klarer jeg å holde den vekten på fredag, så er jeg superfornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

1 kg siden fredag? Steike, det er knallbra :D Man får betalt for fokuserte helger!

Men da står vi på denne uka, da? Fullt trøkk! Følger planene våre og lar oss ikke lede inn i fristelse ;) Woo-hoo :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 kg siden fredag? Steike, det er knallbra :D Man får betalt for fokuserte helger!

Men da står vi på denne uka, da? Fullt trøkk! Følger planene våre og lar oss ikke lede inn i fristelse ;) Woo-hoo :) :)

Ja, det er helt sikkert. Fokuserte helger er selve nøkkelen!

Ingen fristelser kan slå knockout på meg i dag, for jeg har skylapper på! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med meg selv, altså - ut på tur i regnet og med det har jeg oppnådd dagens mål om å klokke inn under 1400 kcal og med en tur på 50 minutter.

 

Tirsdagen øyeblikkelig i boks, og NÅ kan jeg ikke forstå hvorfor det har vært så vanskelig å være skjerpet i det siste.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Hvis det regner slik borte hos deg som det gjør her hos meg, så tar jeg av meg hatten og bøyer meg i støvet. Jeg ble våt av å gå fra døra på treningssenteret og de lange 30 meterne bort til bilen, haha. På veien hjem, med vindusviskerne på fullt, satt jeg og tenkte på hvor glad jeg var for at jeg slapp egentrening ute på en dag som denne. Pingla meg. Jeg vet litt for godt at jeg ikke hadde hatt ork til å gå ut i slik vær - og synes du er superkjempeflink :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøtt, trøtt og atter trøtt. Sirup i beina og sirup i hodet.

 

Det ble ingen tur ut i kveld, men jeg har holdt meg under 1300 kalorier, så det er ikke helsvart.

 

Nye muligheter i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg veldig fristet til å si at dagens veiing gjelder .... 67,7 og 1,5 kilo ned siden fredag. :lol::lol::lol:

 

Godt å kvitte seg med vann og grums - og en STOR inspirasjon til å fortsette frem som jeg stevner. Det var et kraftig jafs i retning av målet, tenker jeg, og kun ca 3 kilo igjen til jeg har et pust i bakken mens jeg vurderer om det er endelig mål.

 

JAH!!! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Utrolig godt jobba !!

- 1,5 kg ! Ble jammen litt misunnelig her :P

Du er flink som klarer å spise så få kalorier...

Har ikkje sjans på noe under 1600 her... :rolleyes:

 

Ha en fin torsdags kveld !

I dag er det avslapping her, etter en hard fjelltur i går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, nå dro jeg meg ut i det trøstesløse regnet og vips ble det opphold og en deilig 50-minutters runde i kvelden.

 

En fin dag, sluttet tidlig på jobb og hadde tidlig middag, vasket hus, hadde besøk og gikk tur - og holdt inntaket på under 1400 kcal.

 

Jeg har veldig lyst å ha en like stram helg som den forrige, så skal jeg heller tillate meg litt vin og en bedre middag neste lørdag.

 

Fredag:

1 times tur og fredagspizza, maks 1600 kcal

 

Lørdag:

På farten hele dagen og tacobuffet til middag. Holde meg til magre ingredienser!

Maks inntak 1600 kcal.

 

Søndag:

Lang tur, håndball på junior og hele formiddagen i haller.

Maks 1600 kcal.

 

Realistisk og god plan, tenker jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukesresultat: 67,6 kilo er ned 1,6 , og jeg har hatt et snittinntak på 1350 så langt .

 

Mandag-søndag forrige uke hadde jeg et snittinntak på 1385, og det er vel det som la grunnlaget for den fine vektnedgangen. :) Må være like flink og påpasselig denne helgen!

 

Ha en flott fredag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målene for helgen:

 

Fredag:

1 times tur og fredagspizza, maks 1600 kcal

 

Lørdag:

På farten hele dagen og tacobuffet til middag. Holde meg til magre ingredienser!

Maks inntak 1600 kcal.

 

Søndag:

Lang tur, håndball på junior og hele formiddagen i haller.

Maks 1600 kcal.

 

 

Fasit:

Fredag: 1 times tur og 1700 kcal = 100 kcal over målsettingen

 

Lørdag: 5 timers aktiviteter, kalkulerer 600 kcal på det, og inntak 1600 kcal= i henhold til målsettingen :D

 

Søndag: 50 minutters tur og 1500 kcal = litt kortere tur enn jeg hadde tenkt og litt mer inntak enn jeg hadde tenkt.

 

Men i sum er jeg veldig fornøyd over en helg der jeg har sagt NEI TAKK til mange fristelser (vafler i håndballhaller og denslags ;D )

 

Ny uke og her følger en plan:

 

Mandag : 50 minutters tur og inntak maks 1400

Tirsdag : 50 minutters tur og inntak maks 1400

Onsdag : Tur til Stavanger - ingen gåtur men inntak maks 1500

Torsdag : 50 minutters tur og inntak maks 1400

Fredag : 50 minutters tur og inntak maks 1600

 

Og i andre enden av denne uka følger en helg som omtrent er blottet for planer. Jiiiz, det er lenge siden....og jeg kjenner at jeg bobler over i iveren etter å fylle den med lenge ignorerte oppgaver hjemme...pusle litt i hagen, for eksempel.

 

Men først en skikkelig flink uke - og det håper jeg dere også får!

Vi henger i! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Du har vært superflink! Og som sto over vaflene, da... Impressed!!

 

Ser av ukeplanen din at du begynner å få mer tid til deg. På tide :) Lange turer hver dag du er hjemme, jo. Det blir bra! Da satser vi på en skikkelig flink uke for oss alle - heia heia :D :D

 

Og forresten, for et knallbra veieresultat du hadde på fredag. Du er på gang!! I rå Slippe-stil! Ingen tvil om noen annet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå - i dag er jeg suuuuulten!!!

 

Og denne uka blir kanskje ikke helt som planlagt, det dukket opp et hastemøte i kveld, og i tillegg er det visst noe prøveøving hjemme i kveld.

 

Storebror har klokketro på at mamma kan fransk, men det har jeg jo strengt tatt aldri lært, bare snappet opp ett og annet uttrykk på ferie. :rolleyes:

 

Det blir altså muligens to kvelder uten tur denne uka, men til gjengjeld har jeg sååå mye fri til helgen at jeg kan gå dobbelt så lange turer da. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

 

Snikveiing i dag og den viser 66,8.... Jeg måtte gå på flere ganger for å se om det virkelig stemte - men joda!

 

Da er jeg veldig nær "etter operasjonsvekt" fra våren, og er straks klar for å gjøre en innsats på de siste ca 2,5 kiloene som gjenstår til normalvekt. Tror jeg setter et foreløpig stopp der, må gjøre en innsats for å stabilisere og holde vekten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

 

Snikveiing i dag og den viser 66,8.... Jeg måtte gå på flere ganger for å se om det virkelig stemte - men joda!

 

Da er jeg veldig nær "etter operasjonsvekt" fra våren, og er straks klar for å gjøre en innsats på de siste ca 2,5 kiloene som gjenstår til normalvekt. Tror jeg setter et foreløpig stopp der, må gjøre en innsats for å stabilisere og holde vekten. :)

 

Blir helt forbausa og imponert når eg ser vekt-tallene deres altså! Dere er så lette!! :) Gleder meg vilt til eg er der!! Stå på videre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

What?!? Råbra :D Du er bare så rå på å dra skikkelig i gang, når du først kommer deg i gang. Dette går jo veien mot Shanghai, altså:) :)

 

Jeg er innom hjemme etter full dag på hotell. Litt for stor lunsj, med dessert, så nå skal jeg straks pakke bag'en og begi meg avgårde på styrketreningstimen min. Men med så mye carbs innabords, må jeg nok trå til med en runde på tredemølla, også. Fullt trøkk - det er det som må til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir helt forbausa og imponert når eg ser vekt-tallene deres altså! Dere er så lette!! :) Gleder meg vilt til eg er der!! Stå på videre :D

Heia nyaco! Du har jo gjort en kjempeinnsats allerede!

Det som hjelper meg til å nå målet (joda, jeg har vært nedom og gått opp litt igjen etter en operasjon og en grom sommerferie ;) ) er å se for meg på indreøyet hvordan jeg kommer til å se ut, hvordan jeg kommer til å føle meg, hvor lett allting blir - ikke minst å handle klær!

 

Jeg skjønner av svaret ditt at du også ser for deg hvordan det kommer til å bli - og tro du meg, det er akkurat SÅ BRA!! Og snart er du der du vil være. Med din kjempepositive innstilling og med den kunnskapen du allerede har fått om egen kropp, så er det ingenting som bør hindre deg i å nå målet.

 

Heia!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

What?!? Råbra :D Du er bare så rå på å dra skikkelig i gang, når du først kommer deg i gang. Dette går jo veien mot Shanghai, altså:) :)

 

Jeg er innom hjemme etter full dag på hotell. Litt for stor lunsj, med dessert, så nå skal jeg straks pakke bag'en og begi meg avgårde på styrketreningstimen min. Men med så mye carbs innabords, må jeg nok trå til med en runde på tredemølla, også. Fullt trøkk - det er det som må til :D

Det er så deilig å være en del av et miljø - joda, interaktivt men dog - som har så mye guts og engasjement i seg selv og i oss andre. Du er fenomenal, Ninjastar, de er heldige som har deg som venn i real life!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel legge inn et bittelite skryteinnlegg i dag også, må jo klappe seg selv hardt og lenge på skuldra når en først er på gli!

 

Laaaaang dag på reise. Jeg har med litt knekkebrød og nutrilettbarer, kjøpte meg en kyllingwrap til middag og tok en gresk yoghurt (ikke akkurat slankende, men..) til kvelds : 1335 kcal - og det på en reisedag!!

 

I morgen blir det hotellfrokost, fly til Stavanger og hjem igjen. Vil ikke-vil ikke-vil ikke la meg friste av Peppes-duften som møter meg med det samme jeg går inn på terminalen på Sola klokka 14, den tiden på døgnet jeg er mest tiltroende til å gå på en matsmell. Vil ikke!!

 

Skal ikke. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...