Gå til innhold

Slippes strev mot snerten figur


Gjest Slippe
 Share

Anbefalte innlegg

Og der var august godt i gang også. Nå er det kun dager igjen til jeg har "to-års jubileum" her inne, og når jeg rusler inn i det tredje året så gjør jeg det med stor selvtillit, en ro jeg ikke har hatt tidligere i denne prosessen og vissheten om at JEG KAN!

 


  •  
  • Jeg kan holde vekt.
  • Jeg kan kose meg i ferier og stramme inn straks hverdagen er tilbake.
  • Jeg kan nyte et godt måltid uten dårlig samvittighet.
  • Jeg kan nyte et magert alternativ uten at jeg føler jeg forsaker noe.
  • Jeg kan gå i prøverom uten å gå ut med bøyd nakke og en tordensky over hodet.
  • Jeg kan kjøpe størrelse S (!!).
  • Jeg kan gå inn i midten av rommet en enhver forsamling uten å føle lyst til å gjemme meg i krokene.
  • Jeg kan gå bratte motbakker uten å føle at tyngdekraften motarbeider meg.
  • Jeg kan ligge på siden uten at kroppen flyter utover madrassen.
  • Jeg kan gå i bikini.
  • Jeg kan, etter maaaange år, endelig føle meg som MEG.

 

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 995
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gjest Krusmynte

Hvilken herlig liste! Ikke en dum ting å lage... Høres ut som du har hatt en herlig ferie også med et par åpenbaringer underveis. Er det ikke deilig å være avslappet i forhold til maten? Selv føler jeg også at ferien har gått noen lunde bra, har offisiell veiing og kursstart på mandag så det blir spennende. Kampen mot kiloene fortsetter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hyggelige ord, jenter!

 

Jeg veide meg i går, offisiell etter-ferievekt er +2,5 kilo, altså en halvkilo over det jeg hadde satt meg som ambisjon for ferien. Det var litt i i overkant, men jeg har kjent det på klærne; De ble trangere og trangere utover uka som har gått, selv om jeg har hatt

en knalluke.

 

Jeg har spist under 1400 kcal alle dager så nær som mandag, og har gått timeslange turer alle dager så nær som onsdag. Siden ferievekten kommer sigende etter, så regner jeg med at jeg får igjen for denne innsatsen litt etterhvert også. Jeg prøver derfor å IKKE henge med hodet over veie-resultatet.

 

Det som imidlertid var - og ER - en krisefølelse: Vekta er 70.0. Det er helt forferdelig...og det er et tall jeg hadde sverget på å aldri se igjen.

 

3 kilo i pluss etter operasjon og lavt aktivitetsnivå i vinter/vår, og med en altfor travel forsommer som ikke lot mye plass til egen trening, akkompagniert av 2,5 feriekilo..... Jeg har liksom ikke syntes at kroppen er "70-kilo-ille", men jeg tror jeg er litt lurt av den stadig vekk flate og flotte magen sett i profil. Sett forfra så ser jeg jo at flankene er blitt mer fremtredende over bukselinningen.... :rolleyes:

 

Men NO MORE! Nå er det bare hverdager så langt øyet kan se. Noen bursdager og happenings innimellom, men det skal være rimelig greit å holde inntaket på et ok nivå helt frem til slutten av oktober. Da planlegger mannen og jeg en "kjærestetur" til København. :D

 

Jeg satte en skisse til arbeidsmål rett etter vi kom hjem fra ferie, men *kremt* det er vel bare å stikke fingeren i jorda og revidere det...

Her er mine nyoppussede arbeidsmål:

 

Daglig inntak maks 1400 kcal, med enkelte dager på 1200

Kaloridifferanse i snitt 500 kcal pr. dag.

Minst totalt 4 timer tur med over 6 km snittfart ukentlig.

Registrering, registrering og registrering...

 

*Innen utgangen av august : 67,5 kilo

*Innen utgangen av september : 65,5 kilo

*Innen utgangen av oktober : 64 kilo

*Innen midten av desember: 62 kilo

 

 

Jeg skal være flink til å ta med meg egen matpakke når jeg er på jobbreise, og supplere med shakes og barer som er enkelt å ha med i reisebagasjen. En shake i stedet for hotellfrokost reduserer daginntaket betraktelig, spesielt siden jobbreiser også medfører veldig lite aktivitet. Altså: Ingen hotellfrokoster i høst. B)

 

Jeg skal også være flink å ta med joggesko i bagasjen, så det er mulighet for å gå en kjapp tur i kveldingen når jeg er på overnatting ett eller annet sted.

 

Nå er det stramt regime helt inn, ikke noe stopp på nivå "rimelig fornøyd" denne gangen. Om målene er for tamme, så strammer jeg dem inn underveis.

 

Skulle det være nødvendig, så tar jeg et ekspress-kurs i oktober.

 

JAHHH, jeg er KLAR!! Bring it on! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 2 av høstinnsatsen:

Fredag 3.8 : Differanse 500 kcal

Lørdag 4.8 : Differanse 600 kcal

Søndag 5.8 : Differanse 1000 kcal :D

 

En herlig søndag! 3 timer og 15 minutters rask gange, greie måltider og bra fokus : 1000 kcal i diff - og jeg har 2100 i diff på tre dager. Jeg er i siget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En veiing i dag tidlig viser at pila har snudd og jeg er på vei nedover, -200 gram siden fredag morgen. ¨

 

Høres ikke allverdens ut, men klarer jeg 100 gram pr dag fremover så er jeg strålende fornøyd. :P

 

I dag : Lang tur i skogen med god venninne, så hagearbeid og taco til middag. For meg betyr taco mager karbonadedeig og salat, så det er kalorifattig og veldig godt.

 

Ha en fin søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Veldig motiverende og flott "jeg kan"-liste!

Ja, vi har en liten bit igjen å gå, men du verden så langt vi har kommet. En liten statusoppsummering i ny og ne hjelper til med å sette perspektivene på plass :)

 

Og herlig å se at Slippe er i siget igjen, og det rett etter ferien :D Dette blir bra! Jeg er kanskje aller mest imponert over planen om å droppe hotellfrokoster i hele høst. Gulp, den hadde jeg slitt med, sånn i første omgang, i hvert fall. Men det er sant at de ødelegger mye. En dårlig frokost ødelegger egentlig hele dagen, synes jeg. Så det var jo et utrolig lurt mål å sette seg.

 

Godt å ha deg tilbake her etter feriepausen! :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er en dame med fokus, Slippe! Og som Ninjastar så likte jeg veldig godt den imponerende listen din! Ble skikkelig inspirert av den, spesielt punktene om å kunne gå i bikini og komme inn i str S(!!).

 

Du har kanskje skrevet det før men hvilke shakes er det du bruker? Er det ferdige eller blander du selv?

 

Det er så kjekt å se hvor langt du har kommet siden sist jeg var aktiv her. Blir glad når jeg leser trådene der du/dere har klart å være SÅ flinke på tross av både motgang og "glipper". Du løfter deg opp og henter deg inn igjen. You go girl!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Åh, så godt å komme tilbake hit etter ferien !

Med den lange fine listen som lyste opp øverst med deg :)

 

Mange flott mål har du nådd ! GRATULERER !! :)

 

Her har det også kommet på noen ferie kg, dessverre...

Så jeg er klar til å ta ett tak nå.

Min øverste krise grense er 75 kg, og den har jeg passert.... :(

Så nå blir det sjerping ! fOR jeg VIL og SKAL ikke tilbake der jeg var..

 

- 1000 kalorier på en søndag !!! For en prestasjon !

Jeg sliter hver helg, da kommer kose faktoren snikende... Tror jeg må lære litt her alså :)

Men altså godt å være tilbake med kjente her inne, så skal vi nok vinne høsten også !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kiloene har det med å snike seg sakte på igjen... De utnytter enhver mulighet for å komme tilbake, og i et uoppmerksomt øyeblikk har de plutselig multiplisert seg.

 

Men nå har du sett dem, så da får du nok snart has på dem igjen :) Det er det som er det viktigste. At man ikke føler et så stort nederlag at man ikke finner mot til å ta opp kampen igjen. Og det er jo en god følelse, når man vet at man er i gang igjen og pila begynner å gå riktig vei :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 2 av høstinnsatsen:

Fredag 3.8 : Differanse 500 kcal

Lørdag 4.8 : Differanse 600 kcal

Søndag 5.8 : Differanse 1000 kcal :D

Mandag 6.8 : Differanse 350 kcal.

 

EN helt topp mandag med tanke på mat. Tuppet av meg en negl på en tå og brukte alt av halvdårlige unnskyldninger på å ikke komme meg ut. Jeg klarte å overbevise meg selv også, det er det verste.... :rolleyes: Men...alt i alt en akseptabel dag! Tror jeg må snikveies i morgen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens snikveiing viser fortsatt en nedgang på 100 gram hver dag.

 

Tenk om jeg kunne klare det i fortsettelsen! Det er 1,4 kilo på 14 dager, nesten 3 kilo på måneden....

 

Det får være et hårete mål! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er flink :) 100 g ned pr dag er kjempebra!!

 

Jeg går jo ned sakte nå. Men jeg er superfornøyd med noen få hekto i uka. Det er i alle fall ned, og jeg ser at det går riktig vei :)

 

3 kg i mnd er slett ikke uoverkommelig, selv om det kan være tøft nok! Men bra å ha noe å strebe etter. Hvis ikke så blir man fort slapp og slurvete...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 2 av høstinnsatsen:

Fredag 3.8 : Differanse 500 kcal

Lørdag 4.8 : Differanse 600 kcal

Søndag 5.8 : Differanse 1000 kcal

Mandag 6.8 : Differanse 350 kcal

Tirsdag 7.8: Differanse 770 kcal

 

"Suksessfølelsen" fortsetter : En knallbra tirsdag endte med en solid differanse og jeg har et snitt over 5 dager på 644 kcal i minus pr. dag. Og helgen er iberegnet.... Lenge siden jeg har vært så fokusert!!

 

Kjenner allerede at jeg manner meg opp til kommende helg da det er familiebursdag fredag og søndag pluss en stor, årlig familiehappening lørdag. Ultrasosial helg der, altså....og i og med at jeg er i begynnelsen av denne høstinnsatsen, så får alle heller bære over med at jeg er litt nazi i forhold til inntak. Jeg er IKKE interessert i å tulle det til nå, for en god start på høsten er utrolig viktig for meg... :D :D... for ikke å snakke om at jeg snarest må ned i noenlunde "komfortnivå" på vekta, og det ligger omkring 67 kilo.... får ikke til det om jeg skal jasse innpå hele helgen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

I all min uvitenhet - er differansen daglig energibehov minus det du faktisk har inntatt? Det har jeg egentlig aldri fundert så mye på - kanskje jeg skulle begynne å få et litt mer aktivt forhold til det..

 

For øvrig er det litt rart hvordan familiehappenings som bursdager o.l. alltid må involvere så mye usunn mat.... Men selv om alle i min familie okker og stønner over alle kakene, så går de jaggu unna! Og skulle likt å se surmulingen om jeg kom der og serverte grønnsaker og dip istedenfor kaker og vafler... *fnis* Synes du skal være akkurat så nazi som du vil, forhåpentligvis legger de ikke engang merke til at du ikke forsyner deg av kakefatet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I all min uvitenhet - er differansen daglig energibehov minus det du faktisk har inntatt? Det har jeg egentlig aldri fundert så mye på - kanskje jeg skulle begynne å få et litt mer aktivt forhold til det..

 

For øvrig er det litt rart hvordan familiehappenings som bursdager o.l. alltid må involvere så mye usunn mat.... Men selv om alle i min familie okker og stønner over alle kakene, så går de jaggu unna! Og skulle likt å se surmulingen om jeg kom der og serverte grønnsaker og dip istedenfor kaker og vafler... *fnis* Synes du skal være akkurat så nazi som du vil, forhåpentligvis legger de ikke engang merke til at du ikke forsyner deg av kakefatet. :)

Hei, Krusmynte!

 

Jeg vet at jeg, uten trim, forbrenner ca. 1650 kcal i døgnet. Det er såpass lavt pga stillesittende arbeid. Jeg liker godt å lage et daglig regnskap over energidifferansen, feks:

 

Inntak : 1400 kcal

Forbruk ved bare å være meg : 1650 kcal

Trim : 300 kcal

Differanse 1950 - 1400 = 550 minuskalorier

 

Hvis jeg klarer, over tid, å ha et minus på 500 - 800 kcal daglig, så har jeg en ok tur nedover vektskalaen. Det sies at man har kvittet seg med 1 kilo fett ved et minus på 7000 kcal, så 500 pr dag skal rent teoretisk svare til ca. en halvkilo i uken.

 

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Da var det omtrent som jeg trodde, jeg tenkte imidlertid forbruk ihht energikalkulatoren med mine allerede innlagte. Men siden jeg ikke har de helt store ambisjonene på akkurat det området utgjør det ikke store forskjellen... :) Tusen takk for tilbakemelding!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rusler inn i de siste timene av år 2..... I morgen er jeg i år 3!!

 

Ref. "Jeg kan-listen" min tidligere, så er jeg veldig fornøyd med å være her ennå, ha oppnådd varige resultater (selv om det svinger litt...) og ikke minst FORTSATT være så full av motivasjon.

 

Klapp på skuldra!! :lol::rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne ligger sikkert flere steder her på nettet men her er formelen vi bruker på kurset for å regne ut forbrenning/meny:

 

Vekt i KG x10 (f.eks 70x10)

+ høyde i cm x6 (f.eks 160x6)

- alder x5 (f.eks 35x5)

-160 (faktor for kjønn - kvinne)

= HVILESTOFFSKIFTE - 1325

Faktor for hverdagsaktivitet x 1,3

= Energibehov før trim - 1722

+ Trimpoeng pr uke x 30 (f.eks 7x30)

= DAGLIG ENERGIBEHOV: 1932

 

Man skal ligge 500-800 kcal under daglig energibehov. Aldri mindre enn 1300 så jeg som er lav og lat (altså lite trimpoeng) må finne meg i å gå ned saktere enn andre :D

 

Faktor for hverdagsaktivitet er 1,3 for stillesittende arbeid, 1,4 for normal hverdagsaktivitet, 1,5 for fysisk krevende arbeid og en aktiv hverdag

 

Hvis totalt energiforbruk er under 2000kcal skal man på meny1, 1900-2400 på meny2, 23-2800 på meny3 etc

 

Håper jeg har forklart det sånn noenlunde, jeg + tall er ofte lik katastrofe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rusler inn i de siste timene av år 2..... I morgen er jeg i år 3!!

 

Ref. "Jeg kan-listen" min tidligere, så er jeg veldig fornøyd med å være her ennå, ha oppnådd varige resultater (selv om det svinger litt...) og ikke minst FORTSATT være så full av motivasjon.

 

Klapp på skuldra!! :lol::rolleyes:

 

All grunn til å være fornøyd. Og jeg er ikke et øyeblikk i tvil om at å være aktiv på forumet, spesielt i de svake periodene, har stor betydning. Jeg har mange ganger hatt lite lyst å gå inn hit å rapportere når jeg har hatt dårlige resultater, og fortelle om mine svakheter og utskeielser. Men jeg har likevel gjort det. Det er nok med på å bevisstgjøre en og bidra til at man fortsetter å stå på. I tillegg til den suverene oppmuntringen og inspirasjonen man får her inne!

 

Så satser vi på at vi blir her så lenge som nødvendig og at vi får mange gode år inne på hold-vekten etterpå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jeg rusler inn i de siste timene av år 2..... I morgen er jeg i år 3!!

 

Ref. "Jeg kan-listen" min tidligere, så er jeg veldig fornøyd med å være her ennå, ha oppnådd varige resultater (selv om det svinger litt...) og ikke minst FORTSATT være så full av motivasjon.

 

Klapp på skuldra!! :lol::rolleyes:

 

35 minutter på forskudd, men læll: Gratulerer med inngangen til år 3!! :D:lol: STOR klapp på skulderen fra meg også! Flinka :) :)

Herlig å se at vi er flere som fortsetter sammen, og står på videre. Sammen er vi dynamitt?! Plutselig er feriekiloene borte, og høsten godt i gang. Vi er flinke på høsten, så nå gjelder å fortsette med det vi kan best :D

 

Stor klem fra Ninjastar (som ikke kan skryte av en flink dag, men bursdagen til kjæresten feirer man bare én gang i året, og denne utskeielsen har jeg gitt meg selv lov til lenge før ferien startet!)

 

Også føler jeg for å kaste på et par slike: :wub: :wub:, for jeg blir liksom litt rørt rundt jubileumstider, med 2 fullførte år på Slippe og råe Nickii som veldig snart bikker under på nytt 10-tall. Hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med de to + en dag :)! Stor klapp på skuldra herfra også - du er go! Som de andre er jeg imponert over 'jeg kan'-listene dine. Fabelaktig flotte lister med kloke ord.

 

Ha en fortsatt strålende uke! - skrulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårsdagens katastrofekosthold (ja, jeg var på reise fra 05.15 og helt til kvelden) prøver jeg å glemme fortest mulig. Innholdet var elendig, men kalorimessig gikk jeg vel muligens i butt...

 

Ukesresultatet var - 0,8 kilo til 69,2 og da er jeg fornøyd!!

 

Bursdager tre dager til ende nå, og da må jeg vel ha et realistisk ambisjonsnivå for neste uke.....

 

Håper på å se 68 tallet, og jo lenger jeg kryper nedover jo bedre. Helst 100 gram dagen til 68,5 :D

 

Ha en riktig så bra helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...