Gå til innhold

Slippes strev mot snerten figur


Gjest Slippe
 Share

Anbefalte innlegg

Ojoj.....Har hatt et ublidt møte med en gammel kjenning kalt Fråtsing i helgen. Bursdag borte fredag og feiring av min egen 13-åring i går. Dagen midt i mellom stod ikke tilbake for de øvrige helgedagene, måtte jo smake på det jeg lagde...

 

Huff, men nå er denne helgen over og det er ikke noe spesielt i mitt program før i høstferien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 995
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gjest ElisabethV

HUFF !!

Sliter selv med helgene, jeg mister totalt hodet...

Etter jul hadde jeg noen gang avtaler med andre her inne om vi skulle ha en goood gjennomført helg, hva med en slik avtale, jeg og du ?

Jeg trenger ett elller annet som holder meg litt i selene, jeg glemmer jo alt og alle og hiver innpå både for mye mat og godis... :unsure:

 

Det er godt med uker der det ikke er noen store utfordringer, og man kan konsentrere seg om å spise rett :)

 

Heier på deg og håååper du ser 68 tallet snart !

Jeg selv skal slite litt med å komme meg under 75, men det SKAL jeg greie. Jeg skal NED igjen på min trivselsvekt som er mellom 70-72. Gidder ikke denne elendig dårlige samvittigheten som jeg har HELE tiden ... :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer alltid noen sånne nedturer innimellom, Slippe, men det betyr jo INGENTING i lengden :) Tenk på hvor mange dager, uker, mnd du har som du kan være flink på? Da er ikke en helg eller noen dager med fråtsing så gale likevel? Det tar bare litt lengre tid å nå målet, det er alt.

 

Hiv deg oppå hesten igjen og gå på med Slippe-energien din så er du på track igjen. Spist er spist.

 

Kurslederen min sier at hvis du har en fristelse, noe du ikke kan motstå, så kvitt deg med den. Om det er å kaste den, sprute zalo på den eller spise den så betyr det ingenting, bare få den ut av hodet og gå videre. Vi har hele livet foran oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HUFF !!

Sliter selv med helgene, jeg mister totalt hodet...

Etter jul hadde jeg noen gang avtaler med andre her inne om vi skulle ha en goood gjennomført helg, hva med en slik avtale, jeg og du ?

Jeg trenger ett elller annet som holder meg litt i selene, jeg glemmer jo alt og alle og hiver innpå både for mye mat og godis... :unsure:

 

Det er godt med uker der det ikke er noen store utfordringer, og man kan konsentrere seg om å spise rett :)

 

Heier på deg og håååper du ser 68 tallet snart !

Jeg selv skal slite litt med å komme meg under 75, men det SKAL jeg greie. Jeg skal NED igjen på min trivselsvekt som er mellom 70-72. Gidder ikke denne elendig dårlige samvittigheten som jeg har HELE tiden ... :blink:

Oh yes, jeg er absolutt med på helgeavtaler! Allerede nå til helgen, vel? ;)

I går registrerte jeg til min STORE forskrekkelse at toppen gled opp, slik den alltid gjorde før når jeg var altfor stor. Det var en følelse jeg IKKE vil kjenne noe mer av. Nå er fokuset fra forrige uke tilbake, og nå er det ikke noen stans før jeg er i mål. Altså! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Oh yes, jeg er absolutt med på helgeavtaler! Allerede nå til helgen, vel? ;)

 

Oh yes herfra, også. Og JA, jeg er med, allerede denne helgen! Vi må styre oss inn mot smalsporet nå, før vi "våkner opp" langt uti oktober og innser at sommerferien definitivt er forbi :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...her trengs det visst helgeavtaler også. Kan jeg være med dere flinke damene? Fikk litt treg start, men fra i dag er jeg på den smale sti etter ei uke med tullball :P. Fråtsing har det blitt mye av denne siste uka. Merkelige greier, altså. At det går an å bare slippe helt opp selv om en veit at det koster så mye i andre enden?? Her må hver minste kalori telles for tida!

 

Ha ei strålende helg Slippe og dere andre!

 

- skrulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Skrulle, SELVFØLGELIG kan du det :)

 

Min helgeavtale er null snop og tull fredag og søndag. Litt kan innvilges lørdag dersom behovet blir for stort. Planen er å klare meg uten! Videre er planen max 1600 kcal lørdag og 1500 søndag. Dessuten trening eller gåtur hver dag.

 

Enn dere andre? Noen spesifikke mål?

 

God, sunn, fokusert og strålende helg ønskes til folket :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, snigla - men akkurat NÅ føler jeg meg ikke fortjent til den hyggelige kommentaren.

 

Jeg gikk på en SMELL. To flinke uker frem, en ikke flink uke tilbake.

Men nå er jeg klar. Har evaluert hjernen min, og funnet at den fra tid til annen er helt umulig å forstå - men at det er et mønster.

 

Jeg har hatt en tendens siden i våres å skulle klinke til med veldig lavt dagsinntak. Det har gått bra et par uker og så har "fråtse-slippe" overtatt.

 

Ny strategi de neste 5-6 kiloene er å ta dette litt tilbake til start; Legge meg noe høyere på inntaket, 14-1500 kcal daglig, og ha et moderat til lavt ambisjonsnivå for trening. I ukene som kommer blir det ikke mye tid, men jeg vet jeg skal klare 7 tp i uka.

 

I'm BACK - og ja, til helgen er det helgeavtaler, altså!! Jo flere som blir med, jo bedre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det der kjenner jeg meg godt igjen i. Spiser veldig lite og er knallhard i en periode, så går man på en smell. All motstandskraft forsvinner og man blir rett og slett hjelpesløs mot alle mulige fristelser. Det har nok noe med at man tømmer kroppen for diverse stoffer som opprettholder hormonbalansen. Når hormonene er ute av balanse får kroppen signaler som motarbeider slankingen. Det man ofte kaller sultmodus eller sparebluss. Det skal man være veldig sterk for å motstå. Den verste å kjempe mot er seg selv...

 

Jeg klarer meg bra med 1300-1400 kcal om dagen. Da går jeg ned 0,2-0,5 kg i uken alt ettersom hvor stort aktivitetsnivå jeg har. Det er den eneste måten jeg har fått til å fungere over lengre tid.

 

Så den nye taktikken din høres veldig fornuftig ut. Nå er vi snart i september og høstens ankomst melder seg. Min erfaring er at høsten er en fin slanketid. I alle fall frem til julebordene starter ;) Så håper du er med meg og går på videre med godt mot, så har sikkert du nådd målet ditt innen jul og jeg et stort skritt nærmere mitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har snublet i egne ben, druknet i fristelser, kavet etter luft og kjempet for videre eksistens som SLANK, og jeg er her ennå.... :rolleyes:

 

Dærsken, for noen strie uker. Jeg er måtelig flink, men det er så stress på jobb, stress privat med div. engasjementer, skoleoppstarter for juniorene, håndball og fotball om hverandre.

 

Jeg holder hodet over vann, men har erkjent at SÅNN kan det ikke fortsette i det lange løp. Jeg er i gang med en kartlegging etter tidstyvene, må bli mer effektiv og finne flere pusterom, mer tid til trening. Jeg er på gang! ;)

 

Om august ikke gikk helt etter planen, så har den ikke vært helt gal heller, og september er like rundt hjørnet med 30 nye muligheter.

 

Målsetting : Daglig rapportering på forum og i matdagboka. Jeg er myyyye flinkere når jeg rapporterer her inne, og så blir jeg så motivert av å lese om deres ferd mot målet.

 

Og, psst! Jeg var til helsekontroll her forleden og jeg har blodtrykk som en 20-åring.... ;) Ikke verst til å ha runda 40. Tenker jeg har vekten å takke for den... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Grattis med et blodtrykk for halve alderen, knallbra :D

 

Regnet med at du satt fast i fotballtreninger og andre engasjementer om dagen, så jeg har med vilje latt være å "mase" på deg.. hehe! Jeg vet jo at du alltid kommer tilbake hit bare du har tid. Håper du husker å puste når det står på slik? (Bitteliten bekymret pekefinger fra Ninjastar, bare!)

Supert at en travel august likevel ikke har vært helt håpløs. Og september står jo helt ny og ubrukt foran oss - jeg har gode intensjoner for september, altså! Er så glad vi er flere som går på sammen :)

Lykke til med tidstyvleting, håper du finner en hel skokk og får buret de inne :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Blodtrykk som en 20-åring - det kan man like! Det er utvilsomt et resultat av innsatsen din siden du begynte. Flinking! :)

Og må si som Ninjastar - lykke til med jakten på tidstyvene. De er ikke alltid like lett å få øye på, men forhåpentligvis finner du dem alle sammen slik at september blir en bra måned!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, nå kjente jeg at jeg ble litt sånn lyserosarørt. Godt å vite at dere ikke gir helt opp på meg selv om jeg har vært litt fraværende! :wub:

 

Denne helgen blir full av kos, og jeg skal ikke engang late som at det er et smart tidspunkt for å stramme grepet - men søndag / mandag er jeg på plass med høye kneløft og ambisjoner i fleng.

 

OG.... jeg lurte meg til en times avspassering på morgenen i dag og gikk tur med hunden. *klapp på skuldra*

 

Ha en strålende helg! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En intens kosehelg uten begrensninger er over, og nå er hverdagen på plass. Det kjennes ut som at hodet er på plass også, i dag har jeg vekslet litt mellom "det er bare å gjøre", og å kjenne gleden over å føle at jeg spiller på lag med meg selv igjen.

 

Panikkfølelsen har lagt seg, og målbevisstheten er tilbake. Nå følger noen dager med "detox", og så mange uker med innsats. Det er bare å innse at det kommer til å ta tid, men at det bare er å "gjøre det".

 

:P

 

Jeg tillater meg å gå litt pent til verks, og klyver opp på vekta fredag i neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første dag unnagjort i fin stil! Nå begynner jeg å kjenne litt på at sukkeret forlater åstedet. Jeg er grinete, stressa, tung i kropp og sinn :blink: , men gi meg et par dager så er jeg på stell igjen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt at du er tilbake i fin stil! Men ekkelt med de der sukkerabstinensene, altså. Jeg slet med akkurat det samme da jeg begynte på igjen etter ferien, ikke noe gøy! Men som du sier så går det jo over. Heldigvis! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har satt et mål, revidert det, satt et nytt, revidert tilbake, under denne prosessen, men her er mitt (foreløpig ;)) siste mål:

 

September : 67,5

Oktober : 65

November : 62,5

Desember...???

 

Og jeg er godt i gang, spiser kalorifattig suppe til middag, skal ut og gå litt senere i dag og i morgen er det dag 3 av 90 (tom 1.12).

 

Wheee!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men mål må man ha :D Herlig! Det er en viktig faktor i det å holde motivasjonen ved like, har jeg lært. Og minner meg på at jeg også burde sette meg noen mål for høsten for ikke å skli ut...:rolleyes:

 

Er det ikke godt å være i gang? Vite at nå skal vi "bare gjøre det" de neste ukene? Jeg synes det. Kontroll på hverdagene og fokus hele veien. Det føles bra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er det ikke godt å være i gang? Vite at nå skal vi "bare gjøre det" de neste ukene? Jeg synes det. Kontroll på hverdagene og fokus hele veien. Det føles bra :D

Ja, nå skal vi til pers, Ninjastar - det er jo "bare å gjøre det" ;).

 

Jeg forestiller meg 90 dagers innsats. Det er kontrollerbart og håndfast, og det er lett å telle ned. Av de 90 dagene bør minst 75 være ca 1400 kcal, 10 skal minst være under 2000 kcal og de resterende 5 er "kosedager" der jeg ikke teller så nøye.

 

Jeg innbiller meg at jeg går ned 100 gram for hver dag jeg holder meg til 1400 = 7,5 kilo = målet nådd! ;)

 

Hva tror du - det høres vel ikke helt riv ruskende galt ut dette??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der var en lur ide!

 

Å sette seg opp et antall dager som telles ned. Det er jo veldig konkret. Og så gøy det må være å telle ned da. For hver dag er du kvitt den dagen med innsats og har en mindre igjen. Og ett skritt nærmere målet. Kanskje det er bedre å fokusere på antall dager som er igjen, enn å hele tiden tenke på en spesifikk dato. Ved å telle ned vil man jo fokusere mer på å gi en innsats hver eneste dag, mens når man kun har en dato foran seg er det liksom alltid rom for en ekstra utskeielse... Hvis du skjønner hva jeg mener...

 

Kanskje jeg også prøver å benytte meg av den metoden :) Og veldig lurt å lage deg en sånn 3-deling av dagene. God plan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Nickii - ja, det jeg kan si med sikkerhet er at en 2000 kcal-dag plutselig fikk mye større konsekvenser når jeg brukte 1 av 10 allerede på dag 4.... I allefall føles det som et stort innhogg i lommeboka, og det er jo forsåvidt en veldig grei følelse å kjenne på.

 

Altså, etter å ha reist hjemmefra 0515 i dag, spist en bar til frokost, en bar til lunch og en banan i mellom, så ble det middag på Sola, og jeg bestilte ikke bare 1 slice-meny på Peppes, nei, ikke 2 heller, men TRE!!! Og toppet det hele med en musliyoghurt til dessert.

 

Med mine normale knekkebrød til kvelds i dag, så ble det 2000 kcal etter mitt beste forsøk på å regne.

 

 

Dag 4 av 90 er over og det gjenstår

9 dager med 2000 kcalorier

5 dager med 2000 + kalorier

72 dager med 1400 kcalorier :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå VET jeg at denne metoden allerede har vært til solid hjelp. :lol: Jeg har jo denne lille, innpåslitne djevelen som sitter på skuldra og sier : Når denne dagen allikevel er kjørt, bør du passe på å spise mer! En sjokolade fra eller til....

 

Joda, jeg hørte'n i går også. Men siden jeg kun har 5 stk 2000+ dager frem til desember, så ble jeg plutselig veldig, veldig gjerrig!

 

:P

 

Ha en fortreffelig helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nei, asså - ærlig talt. Er det noe som går eller??? ElisabethV, Ninjastar... to frem og to-tre tilbake....

 

Jeg er så LEEEEEIIIIII å gå rundt og hakke på meg selv, nå får jeg grave meg ut av hengemyra og finne tilbake til go'følelsen.

 

Det har vært utrolig vanskelig å skjerpe seg og justere kursen nå, altså. Utrolig vanskelig - og hvorfor i all verden er det det??? Aner ikke...

 

Tror mangel på tid er et viktig poeng. Litt for høye ambisjoner?? Stress - definitivt.

 

Jeg får ta det tilbake til start, gjøre det enkelt, legge lista på et overkommelig nivå. Jeg kjenner at jeg plutselig føler meg "som før", og det er ikke en følelse jeg har savnet. Jeg vil tilbake!!! :unsure:

 

En god dag i dag. Det blir en god dag i morgen også - får ta en og en av gangen. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...