Gå til innhold

Ny start - ingen nåde!


Nickii
 Share

Anbefalte innlegg

Takk Slippe! Du er alltid en god motivator og en inspirasjon :-)

 

Nyaco, jeg er 153 cm lav ;) Så det er ikka mange cm å fordele vekta på....

Det må jeg si... Gått ned så mye på så kort tid, du er ikke bare superflink, men superduper ;)

 

Jeg har allerede begynt å komme meg i modus igjen. Noen små justeringer, så begynner nok vekta å gå nedover igjen. Både kroppen og hodet er klar for innsats nå. Føles bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har allerede begynt å komme meg i modus igjen. Noen små justeringer, så begynner nok vekta å gå nedover igjen. Både kroppen og hodet er klar for innsats nå. Føles bra:)

Godt !! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har allerede begynt å komme meg i modus igjen. Noen små justeringer, så begynner nok vekta å gå nedover igjen. Både kroppen og hodet er klar for innsats nå. Føles bra:)

Godt !! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Nyaco, jeg er 153 cm lav ;) Så det er ikka mange cm å fordele vekta på....

Det må jeg si... Gått ned så mye på så kort tid, du er ikke bare superflink, men superduper ;)

 

Jeg har allerede begynt å komme meg i modus igjen. Noen små justeringer, så begynner nok vekta å gå nedover igjen. Både kroppen og hodet er klar for innsats nå. Føles bra:)

 

God morgen!

 

Ja, vi er ikkje så høge alle :) Eg lika heller å vere søt og lita enn høgare enn gutta ;) Dei 9 første kiloene mine rant fort av etter fødselen (takk og lov!!), men dei neste 16 har eg jobba godt for! Og bare 14 igjen no! Snikveigde meg i dag tidlig, 78,7, det vil si 300 gram ned siden mandag. Men eg fikk ikkje trent i går, og får ikkje trent i dag, siden knøttet er sykt.. Men i morgen håper eg han er frisk igjen! Da blir det noen intensive dager! :)

 

Så bra at du er begynt å komme i modus igjen! Klar for innsats, det er bra!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyaco, hvor høy er du da?

 

Ja, jeg trives med høyden min, det er bredden jeg ikke synes så godt om. Den går det heldigvis an å gjøre noe med :D

 

I dag har jeg hatt en knallbra dag. Helt riktig modus, og nei takk til alle fristelser :D

Blir spennende å se hva resultatet blir til jul! En ting er i alle fall sikkert, jeg skal være slankere enn noensinne!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyaco, hvor høy er du da?

 

Ja, jeg trives med høyden min, det er bredden jeg ikke synes så godt om. Den går det heldigvis an å gjøre noe med :D

 

I dag har jeg hatt en knallbra dag. Helt riktig modus, og nei takk til alle fristelser :D

Blir spennende å se hva resultatet blir til jul! En ting er i alle fall sikkert, jeg skal være slankere enn noensinne!!!

 

Eg er 164 cm :) Kan si meg enig i at det er bredden som er mindre likt ;)

 

Så bra at du har hatt en knallbra dag! Eg og vil vere slankere enn noensinne til jul! Men det klarer eg ikkje enda. Men en dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del er det jo ikke vanskelig å bli slankere enn jeg har vært... Har vært over 60 kg hele mitt voksne liv... Mesteparten over 70, en lien periode rundt 80 kg og nærmere 100 som gravid....

 

Dagen dag har gått greit. Spiste en bolle, som jeg ikke skulle spist, men matinntaket totalt sett har vært bra i dag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del er det jo ikke vanskelig å bli slankere enn jeg har vært... Har vært over 60 kg hele mitt voksne liv... Mesteparten over 70, en lien periode rundt 80 kg og nærmere 100 som gravid....

 

Dagen dag har gått greit. Spiste en bolle, som jeg ikke skulle spist, men matinntaket totalt sett har vært bra i dag :-)

 

 

Så flink du er! :) Fortsett slik :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp jepp :-)

 

Fikk en sniktitt på 59,9 i dag! Moro moro! Nå er det bare å jobbe på for å forlate 60- tallet for godt...

Nyt! Lett å la seg inspirere av et slikt tall på vekta!

 

God helg ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp jepp :-)

 

Fikk en sniktitt på 59,9 i dag! Moro moro! Nå er det bare å jobbe på for å forlate 60- tallet for godt...

 

Gratulerer med det fantastiske tallet, Nickii!! Så spennende!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det offisiell veiedag, og vekta stoppet på 59,4 kg!! Selv om jeg har vært nede på 59,noe før, så er dette første gang på en offisiell veiing, det betyr at mitt 3. delmål endelig er oppnådd... Bare ca 10 mnd etter 2. delmål... Herrefred så mye tid jeg har kastet bort... Men på en annen side tror jeg nesten det bare måtte bli sånn... Så har jeg sannelig jojo-et litt det siste året også... Hadde jo et toppnotering på 67,1 kg i februar...

 

Men nå er det helt nye kg som skal av :) Snart på normal bmi også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Gratulerer!! :D :D Herlighet for en knall start på uka! Knallbra :)

 

..jeg tenker også at jeg har kastet bort masse tid. Men samtidig så håper jeg at all tiden som har gått med, om ikke annet har gjort meg bedre rustet til å holde meg her. Jeg har tenkt mye på neste fase i det siste. Om jeg aldri skulle klare å gå videre ned, så vil jeg heller bli værende på noen-og-søtti resten av livet, enn å klare et mål nede på 6-tallet et sted, men så gå opp igjen senere til "gamle høyder".

 

Så lenge vi ikke går opp igjen, velger jeg å tro at all tiden vi bruker ikke er heeelt bortkastet. Hodet skal jo henge med og lære seg nye vaner. Eller... enda viktigere, avprogrammere de dårlige :P

 

Så gøy med helt nye kilo som skal av - nå blir jo hvert nye tall en milepæl :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

What happened? Opp 0,6 siden i går og på 60 blank. Jeg har ikke gjort noe som skulle tilsi det. Men tar det ikke så tungt. Fortsetter nå bare å være flink jeg, så retter det nok på seg igjen :)

 

Neineineinei IKKE veie seg hver dag når man er på normalkost! Kan være tusen ting som gir utslag uten at det er din "feil" Stå på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vant til å veie meg daglig og vet at vekta kan svinge veldig fra dag til dag. Hos meg er det ikke kjempevanlig i en nedgangsfase, men jeg vet jo at det kan forekomme uten at det betyr at jeg har lagt på meg. Så jeg kommer nok til å fortsette å veie meg daglig... ;)

 

I går var jeg nede på 59,4 igjen og i dag 59,6... Det er vaaanskelig å gå ned når man ikke kan bevege seg så mye... Men jeg må bare bli flinkere med hva og hvor mye jeg spiser til middag. Tror det er der jeg har noe å hente...

 

Ellers er jeg veeeldig trett og slapp for tiden. Det er vel en kombinasjon av flere ting, og regner med at det vil rette på seg i løpet av et par uker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Trening gir jo overskudd, og i tillegg har det jammen blitt november... så tilsammen ikke så rart at du er litt trøtt om dagen, kanskje.. Jeg er trøtt som en dupp og må være skikkelig tøff med meg selv for å komme meg på trening om dagen. Og det pleier jo vanligvis ikke å være et problem for meg. Så årstid spiller i hvert fall en inn for min del, dessverre.

Synes uansett du er superflink som klarer å holde fokus med treningsstopp og rekonvalesens, og det i så stor grad at du går nedover. Jeg skal inn på en kikkhullsundersøkelse på mandag, og har fått beskjed om at jeg ikke kan trene hardt på en stund etterpå. Jeg lurer litt på hvor lenge det blir snakk om (glemte å spørre der og da), for jeg er ikke brått sikker på at jeg har det i meg til å være like flink som deg i en slik setting. Men jeg skal la meg inspirere til å prøve, i hvert fall :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening gir overskudd ja... Og hadde jo planer om å begynne med trening denne uka. Men har jeg lagt på is... Så vidt jeg har energi til å holde hus og hjem... Når ungene er i seng er jeg helt ferdig...

 

Men i helgen burde det vel la seg gjøre...

 

Jeg tror nok trettheten min kommer av både treningsmangel, og at jeg har hatt litt smerter og føler jeg sover dårlig på nettene. Jeg får bare lytte til kroppen og ta det litt med ro, så blir det sikkert bedre etter hvert.

 

Det er sikkert ikke så veldig lenge du må være i ro etter kikhullsundersøkelse, tipper en til to uker. Men det kan jo føles lenge nok. Jeg er derimot ikke i tvil om at du greier å være fokusert. Det er jo bare noe man må bestemme seg for å være ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja og så har vi stilt klokken, det gjør alltid meg litt trøtt. Hørte noen sa at høsten var best fordi da kunne man sove en time lengre men min treåring skjønner ikke det... Så hun legger seg en time senere og står opp en time tidligere enn normalen og det merker jeg også...Det går seg snart til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste gjennom åpningsinnlegget mitt her… Jeg hadde bestemt meg og 24 kg skulle bort før sommeren 2012… Mente jeg 2013 mon tro? Jaja, nå er det under 10 igjen.

 

Hovedårsaken til at det målet ble satt var for å motivere meg selv til å gi en skikkelig innsats, og fordi tanken på å skulle holde på med slanking i årevis ikke var særlig tiltalende. Jeg tenkte at jeg kunne kanskje klare noen tøffe måneder, bare bite tennene sammen å kjøre på. Det jeg ikke var forberedt på var hvor sterkt kroppen reagerte på slankingen. Hvor tøft det var i perioder. Heldigvis slo fornuften litt til da. Jeg tillot meg selv å bremse og akseptere at vekta ikke raste nedover. Lot kroppen få tid til å venne seg til sin nye vekt. Jeg hadde også fjernet alternativet om å gi opp… Derfor er jeg her fortsatt…

 

Så uten et sånt mål hadde jeg neppe kommet i gang, men uten evne og vilje til å omstille seg ville jeg ikke kunne fortsette. Så min konklusjon er at jeg er fornøyd med året som har gått og de valgene jeg har tatt. Jeg er tross alt 14 kg lettere som følge av det, og still going strong!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...