Gå til innhold

Ny start - ingen nåde!


Nickii
 Share

Anbefalte innlegg

Oi, du er i gang?! Spennende! Jammen fint du ikke veide 67, da ;) Hehe. Jeg har også hatt en lignende mareritt, hvor jeg over natta plutselig var tilbake på 90-tallet. Skrekk og gru, det var herlig å våkne!

 

Lykke til med oppstarten - heier på deg :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS Koala, tusen takk for "rugetips" ;) Skal hente de frem hvis neste ivf ikke lykkes og det blir noen runder på egenhånd. Har hørt noe om hostesaft fra før, men ikke så detaljert. Og kanskje jeg burde tenke på å ta multivitamin.. tar bare folat. Bare jeg blir frisk av sjauen, skal jeg også etterstrebe kostholdsscore 10, tror det blir bra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22.11: 61,7 kg

23.11: 61,4 kg - 0,3 kg

24.11: 60,3 kg - 1,1 kg (tot 1,4 kg)

 

Ser ut som vannet ga skikkelig slipp i går... Formen i dag har vært veldig god. Hatt bra med energi, men kjenner meg hul og sulten. Prøvde å finne en butikk som solgte nutrilett-suppe, men det var ikke å oppdrive, så da ble det bare shaker. Skal dra innom et apotek på mandag å kjøpe allevo- suppe. Blir så kjedelig med bare søtt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til, Nickii! Du er jo allerede godt i gang! :) Og stor nedgang allerede! Sikkert mye vann ja. Men herlig uansett tenker eg!

 

Koala: Huff ja, er fullt klar over at for lite mat er ikkje bra! Men no er eg blitt så lei av den maten eg kan spise.. Kyllingsalat orker eg ikkje, wok og svin har eg spist mye i det siste, så er blitt lei av det også. Noen som har tips til supersunn god mat?? Eg er sånn at viss eg får dilla på noe, så spiser eg det OFTE og mye en periode, og så blir eg lei, ikkje bra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22.11: 61,7 kg

23.11: 61,4 kg - 0,3 kg

24.11: 60,3 kg - 1,1 kg (tot 1,4 kg)

25.11: 60,2 kg - 0,1 kg (tot 1,5 kg)

 

Ikke så mye ned til i dag, men ikke annet å vente kanskje etter det nedrykket i går...

Får ikke veid på de to neste dagene, er bortreist. Det betød også at jeg ved en anledning i dag var nærmest tvunget til å spise noe. Da ble det noen biter agurk, tomat og paprika. Antar det ikke kan gjøre noen nevneverdig skade.

 

Nyaco, er fisk utelukket eller? Finnes veldig mange gode oppskrifter på godfisk.no... Ellers er jo reinkjøtt magert og veldig godt... Når jeg er matlei går jeg ofte inn på matprat eller godfisk og finner noe nytt å prøve. Velg sunne oppskrifter, så får du mange gode forslag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er flink, keep ut the good work!! Litt grønnsaker er iallfall ikkje verste utskeielsen ;)

 

Fisk er ikkje utelukka nei, skal sjekke ut godfisk.no og matprat igjen! Er jo ofte innom der, men glemmer det ofte også. Og no trenger eg nok litt ny matinspirasjon ja! Takk for tips!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, nå ser du snart femtitallet igjen! Så bra! :) Det er bare å stå på!

 

Men du Nickii, skal du gifte deg?!? Det har jeg ikke fått med meg! (Kanskje har du ikke skrevet det her i det hele tatt, eller kanskje jeg bare er ekstrem fjern..) Regner med at du er overlykkelig :D Gratulerer så mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... Jeg trodde jeg hadde nevnt det, men jeg er faktisk ikke sikker... Det har egentlig ikke vært noe jeg har tenkt på så mye fordi det har skjedd så mye annet... Men nå begynner det vel å bli på tide å tenke litt på det dersom det skal bli noe av...

 

Det er ikke vanskelig å holde dietten når man har det så heltisk... Men fra i morgen roer det seg, så da kommer jeg nok å kjenne sulten rive litt mer ja...

 

Blir veldig spennende å gå på vekta på onsdag. Har god tro på at det er noen gram under 60 ja :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... Jeg trodde jeg hadde nevnt det, men jeg er faktisk ikke sikker... Det har egentlig ikke vært noe jeg har tenkt på så mye fordi det har skjedd så mye annet... Men nå begynner det vel å bli på tide å tenke litt på det dersom det skal bli noe av...

 

Det er ikke vanskelig å holde dietten når man har det så heltisk... Men fra i morgen roer det seg, så da kommer jeg nok å kjenne sulten rive litt mer ja...

 

Blir veldig spennende å gå på vekta på onsdag. Har god tro på at det er noen gram under 60 ja :-)

 

Ja men du nærmer deg en uke og da er nok det verste over ;) Nå kommer energien til helga og det passer jo fint når adventen skal i hus! Bare hold ut kjedsomheten neste uke så er du godt på vei nedover igjen :) Flink er du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22.11: 61,7 kg

23.11: 61,4 kg - 0,3 kg

24.11: 60,3 kg - 1,1 kg (tot 1,4 kg)

25.11: 60,2 kg - 0,1 kg (tot 1,5 kg)

26.11: 59,9 kg - 0,3 ikke veid, estimert fra veiing 28.11

27.11: 59,6 kg - 0,3 ikke veid, estimert fra veiing 28.11

28.11: 59,4 kg - 0,2 (tot 2,3 kg)

 

I morgen har jeg holdt på en uke. Jeg må vel si meg fornøyd med fremgangen så langt. Jeg har jo nå fått resultater pr dag som jeg normalt sett kan forvente i løpet av en uke... Jeg har et par bremser fremover nå... På fredag skal jeg på middag, så da må jeg spise vanlig mat. Men skal begrense inntaket så klart, og drikke mye vann. Men så byr mandag og tirsdag på problemer da jeg skal på både lunsj og middag med jobben... Jeg må jo bare spise mat da, men får prøve å være veeeldig forsiktig, og heller bytte ut de andre måltidene med shakes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knallbra, du er superflink! Pass på ådroppe mest mulig av karbohydrater når du MÅ spise, da mister du ikke ketoseeffekten. Dvs. ta litt potet og spis bittelitt av det, forsiktig med sukkererter, gulrøtter o.l. Og lurt å ta et par fibertabletter og halvliter vann rett før du går i selskap :) Om en uke til er du nok 2-2,5kg lettere enn idag og det er ikke verst når adventen begynner.

Jeg ser at vekten min stabiliserer seg nå etter 2 ukers tid, gikk opp 1-2kg og så ned 1kg og nå tikker det sakte men sikkert nedover mot laveste vekt etter kick-start kuren (81,4, var på 82,1 igår og 83,2 i forrige uke) Da holder jeg meg på meny 1+ Dvs. prøver å holde 12-1300kcal men ser at gjennomsnittet havner på 14-1500 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så store forhåpninger om å gå ned så mye som 2-2,5 kg i løpet av neste uke. Det går jo saktere, og med flere utskeielser... Tja... Jeg blir i alle fall fornøyd om jeg greier 1 kg...

 

Takk for gode tips, det skal jeg huske på når jeg skal spise! Tror i alle fall lunsjene er buffet, så da blir det nok enklere å velge lavkarbo og magert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det som er det geniale med ketose, det går faktisk radig nedover 2.uken også :rolleyes:/> Og et måltid på en hel daghvor man unngår karbohydratene... Tror ikke det blir så gale, du kan faktisk heller velge noe med litt fett enn noe med karbo. Prøver å holde meg unna kjappe karbo nå også og velger gjerne knekkebrød eller ikke skive i det hele tatt men heller litt nøtter i salaten sammen med god mengde fisk eller kjøtt. Men det er PMS uken min så jeg fyser litt ekstra på søtt og prøver å holde meg til barer og sukkerfrie saker for å få smaken av søtt liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22.11: 61,7 kg

23.11: 61,4 kg - 0,3 kg

24.11: 60,3 kg - 1,1 kg (tot 1,4 kg)

25.11: 60,2 kg - 0,1 kg (tot 1,5 kg)

26.11: 59,9 kg - 0,3 kg ikke veid, estimert fra veiing 28.11

27.11: 59,6 kg - 0,3 kg ikke veid, estimert fra veiing 28.11

28.11: 59,4 kg - 0,2 kg (tot 2,3 kg)

29.11: 59,4 kg - 0,0 kg (tot 2,3 kg)

 

Stillstand :( Men det er vel bare variasjoner i væskebalansen og mageinnholdet. Jeg er i et ok modus. Jeg har kjent meg litt hul og sulten, men ikke så ille som jeg hadde trodd. Har ennå ikke opplevd å bli så irritabel, sur, slapp og grinete som jeg så for meg at jeg skulle bli... Men det kan jo ennå skje... Håper ikke det, for holder det seg sånn her, så blir det neppe noe problem å greie dette et par uker til.

 

Og så har jeg greid å sno meg ut av de to middagene jeg skulle på :D Det betyr at det kun er et par lunsjer som blir utfordringen. Det skal jeg greie fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yey, Nickii! Så flink du har vært - er det overkommelig synes du?

 

Jeg veide meg i dag, opp to kilo siden bunn-noteringen, men så fikk jeg også mensen nå, så da er det vel en blanding av Shanghai-mat og det. Jeg føler meg ikke det spor større enn når jeg veide 64, så dette vektspennet er nok riktig for meg.

 

Nå - feiring av husholdningens minstemann i helgen (og JA, jeg har faktisk tenkt å spise kake), og så er det moderat inntak så jeg når ned i 64 igjen før jul. Og sånn går no dagan og livet, håper jeg. Litt utskeielser og litt skjerping i salig blanding.

 

Den siste uka er den letteste, så nå er det bare å surfe inn! Jeg hadde også stillstand, men de siste dagene løsnet det igjen.

 

God helg, Nickii!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22.11: 61,7 kg

23.11: 61,4 kg - 0,3 kg

24.11: 60,3 kg - 1,1 kg (tot 1,4 kg)

25.11: 60,2 kg - 0,1 kg (tot 1,5 kg)

26.11: 59,9 kg - 0,3 kg ikke veid, estimert fra veiing 28.11

27.11: 59,6 kg - 0,3 kg ikke veid, estimert fra veiing 28.11

28.11: 59,4 kg - 0,2 kg (tot 2,3 kg)

29.11: 59,4 kg - 0,0 kg (tot 2,3 kg)

30.11: 59,1 kg - 0,3 kg (tot 2,6 kg)

 

Holy cow... Snart nede på 58-tallet! Amazing!

 

Men i morgen forventer jeg ikke ned, fordi jeg sprakk på kaker i selskap i dag :( Moderat, men likevel ikke bra.

 

Det har vært overkommelig ja, definitivt. Mye mye bedre enn forventet. Tror dette var noe kroppen min trengte. Jeg har følt meg mye bedre enn på lenge. Humøret har vært bra, energien har steget og er så og si på topp. Er i grunn merkelig! Sultfølelsen har jo vært der, men varer ikke lenge i slengen. Utrolig hvor raskt man venner seg til å spise lite. Eller drikke da :P Men vet jo at dette kan snu fort. Og kanskje får jeg en tung dag i morgen pga dagens utskeielse... Men det takler jeg!

 

Og fikk gode nyheter hos legen i dag. Operasjonen har vært vellykket og det så bedre ut enn det pleier å gjøre etter så kort tid.

 

Så for tiden må jeg si at alt føles veldig veldig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med et så flott resultat på vekta! Kjempebra! Tenk at du er snart på 58! Det er jo helt vilt!

 

Så utrolig bra at operasjonen var vellykka!! Og at du føler deg bra for tiden!

 

Og i dag er det 1.desember! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22.11: 61,7 kg

23.11: 61,4 kg - 0,3 kg

24.11: 60,3 kg - 1,1 kg (tot 1,4 kg)

25.11: 60,2 kg - 0,1 kg (tot 1,5 kg)

26.11: 59,9 kg - 0,3 kg ikke veid, estimert fra veiing 28.11

27.11: 59,6 kg - 0,3 kg ikke veid, estimert fra veiing 28.11

28.11: 59,4 kg - 0,2 kg (tot 2,3 kg)

29.11: 59,4 kg - 0,0 kg (tot 2,3 kg)

30.11: 59,1 kg - 0,3 kg (tot 2,6 kg)

01.12: 58,9 kg - 0,2 kg (tot 2,8 kg)

 

Dette er jo helt rått! 58-tallet da!!! Om en ukes tid er jeg kanskje nede på normal bmi... Ikke at det betyr at jeg ikke er overvektig lenger...Jeg har jo nok av fett å ta av fortsatt. Jeg tror nok trivselsvekta mi vil ligge noe nærmere 50 kg ja... Men pr dags dato er det under 10 kg igjen, og det er jo bare herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22.11: 61,7 kg

23.11: 61,4 kg - 0,3 kg

24.11: 60,3 kg - 1,1 kg (tot 1,4 kg)

25.11: 60,2 kg - 0,1 kg (tot 1,5 kg)

26.11: 59,9 kg - 0,3 kg ikke veid, estimert fra veiing 28.11

27.11: 59,6 kg - 0,3 kg ikke veid, estimert fra veiing 28.11

28.11: 59,4 kg - 0,2 kg (tot 2,3 kg)

29.11: 59,4 kg - 0,0 kg (tot 2,3 kg)

30.11: 59,1 kg - 0,3 kg (tot 2,6 kg)

01.12: 58,9 kg - 0,2 kg (tot 2,8 kg)

01.12: 58,3 kg - 0,6 kg (tot 3,4 kg)

 

Nå må jeg være en smule dehydrert tenker jeg.... Forventer stillstand i morgen, eller opp... For jeg har erfart at når noe virker for godt til å være sant, så er det det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22.11: 61,7 kg

23.11: 61,4 kg - 0,3 kg

24.11: 60,3 kg - 1,1 kg (tot 1,4 kg)

25.11: 60,2 kg - 0,1 kg (tot 1,5 kg)

26.11: 59,9 kg - 0,3 kg ikke veid, estimert fra veiing 28.11

27.11: 59,6 kg - 0,3 kg ikke veid, estimert fra veiing 28.11

28.11: 59,4 kg - 0,2 kg (tot 2,3 kg)

29.11: 59,4 kg - 0,0 kg (tot 2,3 kg)

30.11: 59,1 kg - 0,3 kg (tot 2,6 kg)

01.12: 58,9 kg - 0,2 kg (tot 2,8 kg)

02.12: 58,3 kg - 0,6 kg (tot 3,4 kg)

03.12: 59,4 kg +1,1 kg (tot 2,3 kg)

 

Fristet ikke mye å skrive inn dagens vekt... Men jeg må jo være ærlig... Jeg fortjente den smellen gitt. Spiste i går, og det var ikke så lurt, for når man først har begynt, så er det neimen ikke lett å stoppe! Tror jeg må ha bikket 2000 kcal, minst! Jeg har spist i dag også, men det har jo vært inkludert i planen, og ble nok ikke mange kcal totalt. En liten lunsj i morgen også, så er det bare shakes og suppe etter det. Jeg lærte i alle fall noe av den glippen der, som om jeg ikke visste fra før av at det er mye lettere å være total avholden, enn å bare spise litt... Det var vel ingen grunn til å anta at det kun gjaldt søtsaker og snop...

 

Jaja, spist er spist, sant? Nå føler jeg meg oppladet på en måte, og veldig klar til å fortsette kuren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, been there-done that! Men slik er det for oss matoholikere... Men du klarer å hive deg i salen igjen og når kick-starten er over må du forvente å gå opp/ned/opp litt i starten før kroppen har stabilisert seg igjen. Ikke hold på for lenge da selv om det er fristende, da tror jeg det er lett å gå i sparebluss og da øker vekten enda mer når du begynner å spise igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...