Gå til innhold

Ny start - ingen nåde!


Nickii
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg tror nok det var derfor jeg sprakk så lett.... Kroppen begynte å stritte imot og da blir det vanskeligere å motstå. Men jeg leste at man fint kunne gå i tre uker på en sånn kur, og nå når jeg har hatt en skikkelig utskeielse tror jeg ikke det blir så vanskelig å fortsette en ukes tid til.

 

Den siste uken nå blir helt "ren". Ikke noe mat, ingen utskeielser, og håper det skal føre til at jeg bikker litt under 58, forhåpentlig såpass at når jeg begynner å spise igjen at det vil holde seg under 58. Tenker å begynne forsiktig når jeg skal innta mat igjen. Kanskje bare et lett måltid de første par dagene, så øke på gradvis.

 

Ble ikke veiing i morges. Var så hektisk i morges at det ble rett og slett ikke prioritert. Selv om det tar få sekunder, så teller hvert sekund når man er sent ute :) Blir spennende å se om jeg er nede på 58-tallet igjen i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Fy søren for noen tall :) Vel, bortsett fra det siste, men så lenge man vet hvorfor..! Det er spennende å følge med på. Stå på videre! En hel uke til, er det planen? Det klarer du :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22.11: 61,7 kg

23.11: 61,4 kg - 0,3 kg

24.11: 60,3 kg - 1,1 kg (tot 1,4 kg)

25.11: 60,2 kg - 0,1 kg (tot 1,5 kg)

26.11: 59,9 kg - 0,3 kg ikke veid, estimert fra veiing 28.11

27.11: 59,6 kg - 0,3 kg ikke veid, estimert fra veiing 28.11

28.11: 59,4 kg - 0,2 kg (tot 2,3 kg)

29.11: 59,4 kg - 0,0 kg (tot 2,3 kg)

30.11: 59,1 kg - 0,3 kg (tot 2,6 kg)

01.12: 58,9 kg - 0,2 kg (tot 2,8 kg)

02.12: 58,3 kg - 0,6 kg (tot 3,4 kg)

03.12: 59,4 kg +1,1 kg (tot 2,3 kg)

04.12: 59,6 kg +0,2 kg ikke veid, estimert

05.12: 59,9 kg +0,3 kg (tot 1,8kg)

 

Dette er jo latterlig! Søndagen må jo ha vært en større sabotasje enn først avdekket. Mandag og i går spiste jeg lunsj, for det meste bestående av salat, grønnsaker og rent kjøtt. Ellers har jeg holdt meg til diett. Fatter ikke helt at det er mulig! Men nå er det nødt til å gå nedover fra imorgen av. Kan ikke tro noe annet!

 

En hel uke til er planen ja... Men vurderer å holde på til over neste helg før jeg begynner å trappe opp maten. Er lettere å begynne på en hverdag enn rett før helgen! Det er 12 dager til, og gir meg en god anledning til å komme under 58 kg :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22.11: 61,7 kg

23.11: 61,4 kg - 0,3 kg

24.11: 60,3 kg - 1,1 kg (tot 1,4 kg)

25.11: 60,2 kg - 0,1 kg (tot 1,5 kg)

26.11: 59,9 kg - 0,3 kg ikke veid, estimert fra veiing 28.11

27.11: 59,6 kg - 0,3 kg ikke veid, estimert fra veiing 28.11

28.11: 59,4 kg - 0,2 kg (tot 2,3 kg)

29.11: 59,4 kg - 0,0 kg (tot 2,3 kg)

30.11: 59,1 kg - 0,3 kg (tot 2,6 kg)

01.12: 58,9 kg - 0,2 kg (tot 2,8 kg)

02.12: 58,3 kg - 0,6 kg (tot 3,4 kg)

03.12: 59,4 kg +1,1 kg (tot 2,3 kg)

04.12: 59,6 kg +0,2 kg ikke veid, estimert

05.12: 59,9 kg +0,3 kg (tot 1,8kg)

06.12: 60,0 kg +0,1 kg (tot 1,7 kg)

 

Dette skal strengt tatt ikke være mulig!! Nå har jeg mistet håpet om 57-tallet... Hvis vekta ikke begynner å gå ned snart, så vet jeg sannelig ikke hva jeg skal gjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Det var jammen litt av et utslag den sprekken din fikk, skulle ikke tro det var mulig. Usj, sympati herfra. Skjønner godt du står over veiing noen dager nå! Men tvitvi gjennom helgen, heier på deg :) :) Ha en riktig så fin adventshelg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All ære til deg Nickii som har satt ut på dette dristige forsøket rett før jul, i de "verste" spisemånedene på hele året. Hadde aldri i verden jeg klart.

 

Men jeg har fulgt litt med på sidelinjen på disse pulverkurene flere her inne tar, av nysgjerrighet. Dels fordi jeg selv bruker å faste iblant og slik sett også har litt erfaring med å gå uten mat noen dager. (Men ikke så lenge som enkelte av dere her inne gjør med pulverkur.)

 

Og dette er ikke vondt ment, men mer undring... men ødelegger det ikke hele kuren å spise? Selv det minste salatblad? Har lest at flere her har spist underveis i kuren og at det tilsynelatende er ok, så lenge man holder seg unna karbohydrater (tror jeg det var).

 

Men jeg kan ikke la være å stadig sammenligne pulverkur med fasting, da begge metoder går ut på å gi kroppen kun flytende føde/væske, over en begrenset tid. Og enten det er pulver i det vannet eller bare rent vann så er vel poenget å gi fordøyelsessystemet en pause...? Rett og slett "ikke gi den noe å tygge på"? Men få kroppen til å glemme magesekken for en periode og heller konsentrere seg om å tære på fettlagrene.

 

Jeg bare kaster ut noen ideer her. Men legger man inn noen matmåltider underveis, er ikke alt egentlig litt bortkasta da, uansett hva man spiser? (Og jeg vil tro det da også er lettere å sprekke med både mengde mat og type mat når man først tillater seg å spise).

 

På de nettsidene jeg har lest meg opp på om fasting, blir man anbefalt å faste i perioder uten fristelser. I rolige perioder i livet, når man har tid og overskudd til et slikt prosjekt. For det er et prosjekt. Særlig når man holder på i flere uker. Det er drittøft! Både mentalt og fysisk. Og var jeg deg ville jeg heller tatt en slik kur en annen tid på året, eller i en ferie. Når man kan gå inn i det 110%.

 

Håper du ikke tar det ille opp, men det er i alle fall noen tanker fra meg. Som egentlig bare har erfaring med fasting, men likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter pris på at andre deler sine tanker, så takk for det :-)

 

Det kan godt hende du har rett i at man ødelegger kuren ved å spise, uansett... Men jeg tenker regnskap, og forbrenner man mer enn inntaket er kroppen nødt til å hente fra reservelageret uavhengig om det er bare pulver, mat og pulver eller bare mat. Likevel er jeg veldig enig i at det å spise litt ødelegger i form av at det gjør det mye lettere å sprekke, så jeg skulle nok unngått det. Men det er ikke alltid man gjør det man burde...

 

Jeg vet ikke hva jeg skal si om tidspunktet... Jeg må nesten gjøre ting når jeg er mentalt klar for det... Og det var jeg denne gangen. At jeg mistet grepet før fullført var jo skikkelig dumt, men ikke noe jeg kunne forutse. Det kunne jo skjedd uansett hvilken tid på året det var... Hvis man leter etter det perfekte tidspunkt passer det aldri... Og i ferier vet jeg at det er nærmest umulig å følge noen diett for min del, da er dagene alt for ustrukturerte...

 

Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå... Det går i alle fall ikke særlig bra... Må tenke litt om jeg skal bryte, eller kjøre på en uke til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Hvordan går det med deg, Nickii? Blir det en uke til på deg? En slik kur du har begitt deg ut på ville vel vært svært tøff uansett når du hadde prøvd. Kanskje ekstra vanskelig før jul, men kanskje ikke - for man har i hvert fall reglene klare for hva som skal inn og ikke. Så den kan vel bikke begge veier. Jeg som tok ekspresskurs i mai, det burde jo vært dømt til å mislykkes og ikke noe jeg nødvendigvis hadde anbefalt andre. Men merkelig nok funket det for meg akkurat den gangen, og jeg kom meg gjennom en evigvarende rekke med festligheter med utrolig nok et par kilo i minus. Samtidig så sliter jeg inniblant (som nå... *kremt*) med å holde vanlig fokus på helt gjennomsnittlig utfordrende perioder. Ikke alltid til å bli klok, hva som funker når :) Den som knekker koden for "garantert motivasjon i x antall uker" har funnet gullgruven, trur eg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, her ble det total katastrofe... Alt gikk skeis. Gikk på en skikkelig smell. Humøret og alt kræsja. Tynte det nok litt for hardt og for lenge... Nå prøver jeg bare å få kroppen og hodet på rett kjøl igjen, men det er neimen ikke enkelt! Jeg kan kanskje prøve meg på nytt igjen, men tror det holder med 8-9 dager i slengen for min del...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isj da, det var kjipesen. Men da har du i hvert fall fått testet kroppen og vet hva du kan forvente en annen gang. Håper du får deg selv på rett kjøl før jula setter inn :) Jeg sliter selv, og skulle gjerne tatt en pille med "instant willpower" i disse dager :P Men jeg gir ikke opp å snu skuta før jul, jeg tenker at her vil alle monner dra. Det er nesten så jeg føler meg selv ese ut fra dag til dag, hjelpes. Målet er en god dag i dag, etter fire lange dager på farten. Nå er jeg hjemme igjen, og det føles veldig ok :)

Vi får ta oss sammen og se fremover?!! Noe sånt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kossen ser vekta ut nå da, Nickii? Eller veier du deg kanskje ikkje no? Mandag eller onsdag? :) Dumt at kuren ikkje gikk så lenge som du tenkte, og at det ble noen små plusser på slutten der.... Er ikkje så lett alltid.. Sikkert bra å fokusere mer på trening og kostholdet ei lita stund da ja, istedet for vektnedgangen. Lykke til videre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg litt igjen der ja, første runden min i våres ble litt oppstykket pga konfirmasjoner osv. og tror nok det å spise i seg selv "ødelegger" litt selv om det er sunne magre ting. Videre må man huske at mye er vann som hoper seg opp i kroppen og det vil jo slippe selv om det ikke kjennes slik ut når man holder på. Og det er jo ikke normalen å gå ned halvkiloer hver dag over tid! Ofte er man jo fornøyd med halvkilo ned på en hel uke. Personlig tror jeg det er lurt å bestemme seg på forhånd nøyaktig hvor mange dager man skal holde på og unngå alt sosialt den perioden. Da er det lettere å holde seg på rette veien fordi man vet at det bare er for en kort kort periode. Jeg ligger ennå å vipper på en bestemt vekt og har ikke greid å gå videre ned etter sist kur MEN jeg har heller ikke gått nevneverdig opp og jeg er faktisk 10kg lettere enn i mars og det er jeg godt fornøyd med! Skal ned 10-12 kilo til før jeg er i mål men ser at det er mulig å nå målet det neste halvåret ved hjelp av 2 kanskje tre slike kick-starter men kjenner at det er viktig å stabilisere mellom dem så både kroppen og hodet klarer å henge med. Du har lært mye om kroppen de siste 3 ukene og jeg er sikker på at det får du god nytte av siden. Synes du har gjort en bra innsats!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner jeg å kjenne at jeg begynner å bli meg selv igjen. Nå over 60 kg igjen <_< , men jeg har kommet godt i gang med treningen og siden jeg føler for å være snill med meg selv før jul :P, tenker jeg at noen gram av vektøkningen skyldes mer muskelmasse og mer vann i musklene.

 

Jeg har lagt slankingen til side. Jeg har ikke tenkt å slå meg løs, men jeg synes ikke det er noen vits å prøve å gå ned de neste to ukene. Jeg skal lade opp til etter jul, så blir det en kjempeinnsats etterpå.

 

Planen for julen er moderasjon og mosjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moderasjon og mosjon er nok gode stikkord for julen ja! Eg også er klar for nyåret med ny giv etter noe som garantert blir en fin juleferie :) Mitt mål i 2013 er å ikkje gå for mye opp i svangerskapet, og trene så lenge eg klarer. I dag er det forresten bittelillejulafta, hihi ;)

 

- ØNSKER DEG EN FANTASTISK GOD JUL, NICKII - :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

BONK DONK DONK!

 

Og der kom jeg ramlende inn her igjen... Et ukjent antall kilo tyngre :unsure:(Strutsehodet mitt har vært så dypt begravet i sanden at jeg ennå ikke har greid å fått det opp igjen...) Det er straffen for å ha gitt blaffen i flere uker...

 

Men jeg tar den straffen. Det er greit. Jeg er så innmari klar nå for å gi maks fremover! Tror ikke det finnes noe fartsdumper, fristelser eller hindre på en god stund fremover. Bare en hel rekke med enkle hverdager og rutiner :wub:

 

Og forresten Godt Nyttår til dere alle sammen :)

2013 dere! For et fabelaktig herlig år dette skal bli! Hvorfor? Fordi vi skal gjør det herlig! ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Godt nyttår til deg og!

Du får se posivit på det - strutsehodet kom opp igjen før det har gått altfor langt. Tenk om det hadde vært dypt nedi sanden i noen uker til? Du er flink som griper fatt i det med en gang!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår! For å si det sånn, du har vært værre før :) Jeg satt og så på filmer av familien som er fra 2010 ig 2011 og hjelp!!! For å si som Mannen; Hvem er den tyske turisten der som snakker med barnet vårt? :lol:/> Jepp jeg så virkelig ut som en overvektig tysk turist... Trøsten er at det er minst 10 kilo siden. Men filmene fra i høst når jeg følte meg" såååå tynn!" var ikke helt reelle de heller så jeg ser klart hva jeg må gjøre ;)/>

Vi går veien videre sammen :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BONK DONK DONK!

 

Og der kom jeg ramlende inn her igjen... Et ukjent antall kilo tyngre :unsure:/> (Strutsehodet mitt har vært så dypt begravet i sanden at jeg ennå ikke har greid å fått det opp igjen...) Det er straffen for å ha gitt blaffen i flere uker...

 

Men jeg tar den straffen. Det er greit. Jeg er så innmari klar nå for å gi maks fremover! Tror ikke det finnes noe fartsdumper, fristelser eller hindre på en god stund fremover. Bare en hel rekke med enkle hverdager og rutiner :wub:/>

 

Og forresten Godt Nyttår til dere alle sammen :)/>

2013 dere! For et fabelaktig herlig år dette skal bli! Hvorfor? Fordi vi skal gjør det herlig! ^_^/>

 

Hei, Nickii og godt nytt år til deg!!

 

Hvis det er noen trøst.... (mye trøst i delt skjebne...).... så er det akkurat slik med meg også.

 

Jeg tok, viste det seg, juleferie fra og med jeg reiste til Shanghai i november, og det merkes, synes og vises på vekta.

 

MEN - og dette er grunnen til at det ikke er krise - vi har verktøyene og viljen til å fikse opp i det igjen!

 

:lol::lol::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh yes!

 

Jeg hadde bestemt meg for å ikke hove meg på flere suppekurer... Men nå er det jo på tilbud... Og det frister VELDIG!!

 

Kanskje bare en ukes tid... Det burde jo gå helt fint i grunn...

 

Jeg er på dag 9 nå, og tar dag for dag. Det er tøft, men jammen meg føles det verdt det når grammene løsner så fort. Og det er jo bare for en tidsbegrenset periode, trøster jeg meg med.

 

Jeg må nok gå på dette 14-20 dager, sikkert 20 om jeg skal helt tilbake til resultatet etter forrige kickstart. Det er for langt frem å tenke, merker jeg....

 

Den første uka er uansett klart verst, det merker jeg nå og det merket jeg sist. Problemet nå er vel egentlig at jeg savner mat, pluss at jeg føler meg så sliten. Jeg er ikke særlig sulten, sånn i det jevne.

 

Matsuget stagger jeg med litt karbohydratfri spekepølse, feks, delt i bittesmå biter. Jeg spiser ikke mye, og så lenge det er karbohydratfritt så tuller jeg ikke til ketosen.

 

Jeg ligger også jevnt på 6 poser om dagen, ikke 5.

 

Lykke til, Nickii! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på dag 9 nå, og tar dag for dag. Det er tøft, men jammen meg føles det verdt det når grammene løsner så fort. Og det er jo bare for en tidsbegrenset periode, trøster jeg meg med.

 

Jeg må nok gå på dette 14-20 dager, sikkert 20 om jeg skal helt tilbake til resultatet etter forrige kickstart. Det er for langt frem å tenke, merker jeg....

 

Den første uka er uansett klart verst, det merker jeg nå og det merket jeg sist. Problemet nå er vel egentlig at jeg savner mat, pluss at jeg føler meg så sliten. Jeg er ikke særlig sulten, sånn i det jevne.

 

Matsuget stagger jeg med litt karbohydratfri spekepølse, feks, delt i bittesmå biter. Jeg spiser ikke mye, og så lenge det er karbohydratfritt så tuller jeg ikke til ketosen.

 

Jeg ligger også jevnt på 6 poser om dagen, ikke 5.

 

Lykke til, Nickii! :D/>

 

Så flink du er, hoppe på sånn rett etter etegildet. Jeg kjente behov for en mellomfase. Men slik er jeg med bading også, vil heller somle meg uti kaldt vann enn å hoppe idet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...