Gå til innhold

Ned 20 kg. På 1 år...? Hmmm.


Anbefalte innlegg

Gjest nueva vida

håper du hadde en fin tur i winterwonderland :D Her er det kaldt, men ikke mer en et par cm snø. Vi ønsker oss mer!!!

 

Her ble det ikke noe trening i dag, orket rett og slett ikke. Blir ofte veldig sliten de første dagene av mens. Så da må man bare lytte til kroppen!

 

Du har så rett så rett, men må ikke bli helt fanatisk, det lønner seg absolutt ikke i det lange løp.

 

Jeg greier heller ikke å få i meg 1600 kcal. Jeg spiser veldig mager mat, og da greier man ikke få i seg nok. Noen ganger tenker jeg at f eks 1200 kcal er nok, og andre ganger sper jeg på med en frukt el l. Det kommer litt an på. Er jeg sulten så spiser jeg litt, er jeg ikke sulten tenker jeg at kroppen får i seg nok.

 

I morgen blir det trening, håper formen er litt bedre!

Skal spise en god kveldsmat nå, og så få en god natt søvn. Da vil nok de bedre dagene komme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper formen din er bedre idag, nueva vida! Mensen kan være noe herk iblant... Men hold ut! :-)

 

Ble knirkende fin tur i går, i nysnøen. Men ingen særlig effektiv tur... Det var riktignok brøytet og fremkommelig for oss som går tur med vogn, men oj oj oj så glatt! Det gikk i snirklefart ned alle bakkene, livredd for å gli på rumpa, miste taket på vogna og se den fyke avgårde nedoverbakke (vurderer å teipe den fast til meg med gaffatape heretter...). Og i oppoverbakkene fikk jeg jo ikke ordentlig fraspark, så det gikk ikke så kjapt som det pleier der heller. Må jo ta i litt ekstra når man dytter vogn.

 

Nei, så her må det brodder til, skal det bli noe fart og effektivitet på turene mine! Har ingen gå-brodder (har bare jogge-brodder), men fant et gammelt par i kottet hjemme som jeg skal teste ut idag. De er litt rustne, men fortsatt spisse brodder på, så da funker de vel? Håper på det.

 

For her må det sparkes ifra og langes ut, hvis kaloriene skal forsvinne, ikke trippes! :-)

 

Litt usikker på om jeg når ukesmålet mitt til veiinga imorgen. Stått på stedet hvil et par dager nå. Men ned er det, fra forrige uke, uansett! Får tenke sånn. Vi får se imorgen!

 

Ha en fin torsdag imens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Heisann :D Ja, denne vinteren kan være en utfordring på trimfronen. Glatt, kaldt, tidlig mørkt osv. Også er det eksra skummelt når man går med vogn, ikke bare segselv å tenke på.

 

Med meg går det bedre, er som oftest par de 2 første dagene. Så i dag tidlig ble det en gåtur i motbakker i 15 kuldegrader. kaldt, men med gode klær gikk jo det veldig bra! Deilig! Blir samme turen i morgen tidelig, det har jeg bestemt meg for!

 

Spennende med veiing i morgen, lykke til! Gleder meg til å se resultatet!

 

Jeg er spent på mandagen, har ikke store forventninger, men vi får se. har som mål å ta av minimum 1 kg. Men jeg er veldig redd jeg nærmer meg et platå. Og med en laber uke på trimfronen er det ikke lett. Men det er fortsatt 3 dager igjan av uka, så det er rart hva man kan få til på en helg. På matfronten er jeg flink. Spiser ikke usunt, men har spist litt mer denne uka. Blir ekstra sulten av mens..:-(

 

Gleder meg til mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var tallenes klare tale på plass. Ned fra 77,1 til 76,6. Altså 500 gram.

 

Det var ikke akkurat ukesmålet, som var å komme ned til 76,3, men jeg kan jo ikke bli skuffa av den grunn. For det ER nedgang - og det ER faktisk et helt nytt tall på vekta! Jippi! :-)

 

Vet inderlig godt hva jeg kunne gjort bedre denne uka. Droppet den sjokkisen og vinen, blant annet... Og stretchet mer. Jeg er dritdårlig på stretch og styrke om dagen. Enda ryggen min begynner å verke igjen og den tigger meg om å fortsette. Men jeg har liksom ikke "tid", nå midt i julstria, med gåturene, mating/leking/bleieskift med sønnen min, julegaveshopping, kakebaking, husvask osv. Men det er jo egentlig bare tull. Det er jo nettopp nå jeg bør unne meg stretching og pleie for ryggen, ellers kommer jeg til å være et vrak når jula starter. Så MÅ bare sette av tid til stretching! *pekefinger til meg selv!*

 

Men altså: 1,7 kg og 2 uker igjen til jule-delmålet mitt. Det kan jo gå, men nå er det mer pr. uke. Mer krevende.

 

Deler jeg det resterende på 2 blir da neste ukes mål å komme meg ned til ca. 75,7 kg. Totalt 900 gram ned på 1 uke. Har jo klart det før, men noe annet er det å gjøre det "på kommando". Merker at jeg får mer prestasjonsangst. (Grunnen til at jeg ikke vil lage meg delmål sånn resten av året.) Men jeg prøver likevel. 2 skarve uker igjen, med delmål-fokus. Etter det går jeg tilbake til den gamle metoden igjen, med å gå ned det jeg går ned, i mitt "eget" tempo.

 

Men 13 kilo igjen totalt! Woaaa! Det virker mye mindre skremmende enn 19 kg.

 

weight.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

 

Har ikke lest alle innleggene, så vet ikke om dere har snakket om dette før :D

 

Jeg kjøpte meg en elipsemaskin etter forrige graviditet og gikk ned 20 kg på 3 mnd. Veldig greit - føles som en skitur og "lovehandles" forsvinner sammen med kiloene, hehe..

Rekker aldri treningssenter pga 2 små barn og følte meg ikke helt vel der med graviditetskiloene heller..

 

Jeg begynte på nokadiett (halv diett pga amming - ville jo ikke miste eller "ødelegge" melken..).. Tok en shake til frokost og kvelds. Spiste lunsj og middag med familien.. Er jo viktig at sønnene mine ser at vi har et "sunt" kosthold og spiser mat.. Synes Noka er bedre enn Nutrilett, Cambridge osv osv fordi man skal blande den med melk og den smaker bedre/inneholder rundt 200kcal pr shake, så er ikke VLCD som det heter (så lite kalorier at man blir svimmel...)

Forsøkte å ha salat eller annet som metter til de andre måltidene, spiste mindre "tung" mat som oksekjøtt, masse mel osv, holdt oss til kylling, wok og lettere mat i denne perioden..

 

Det funket for meg i hvertfall, håper det funker for dere også dersom dere ønsker å prøve :)

 

Altså : Nokadiett for å gå ned alle kiloene og så sunn mat (som feks Grete Roede) for å bli værende der nede.. + Elipsemaskin..

Jeg gikk fra 90-tallet til 70-tallet i vekt forresten..

3 år seinere er fremdeles på 72 kg..

 

Lykke til videre, synes dere er kjempeflinke !!! :D

 

Hilsen meg

 

PS Det blir mye lettere til våren når solen kommer igjen.. Da kommer motivasjonen også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Smurfine! :-) Og takk for tipsene!

 

Ble litt usikker på hva en elipsemaskin egentlig er for noe, så jeg måtte google det her. Og fikk opp bilde av horror-maskinen over alle horror-maskiner fra den gangen jeg trente på Elixia, for noen år tilbake. Jeg og det apparatet ble aldri venner, husker jeg. Ha ha! Som jeg bakset og peste med det... :-S Bare å skjønne det og venne meg til det. Noe jeg aldri klarte. Følte at maskinen løp helt løpsk, uten min kontroll. Prøvde igjen og igjen, men den var bare kjempeubehagelig, husker jeg. (Og den minnet meg om skigåing, noe jeg heller ikke liker.)

 

Så jeg sier takk igjen for tipset, og tanken, Smurfine, men jeg tror jeg satser på noe annet enn akkurat elipsemaskin. Jeg får sko meg med Mount Everest-brodder på bena istedet og fortsette å gå turene mine utendørs i vinter.

 

Og ja, til våren blir det mye lettere igjen! Gleder meg allerede!

 

Grattis til deg også, forresten, som klarte å gå ned så mange kilo - og holdt deg der! Skikkelig bra jobba! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Gratulerer bijou! 500 gr ned er bra. Ned er ned! Ta frem en smørpakke :)

Jeg tror du klarer målet ditt, og 900 gr i uka i 2 uker er innenfor rimelighetens grenser. Det er hard jobbing, ja, men deilig å få av litt ekstra før jula. For selv om både du og jeg har tenkt å være litt forsiktige i jula, må vi nok regne med litt opp.

 

Ikke bare du som sliter med treninga; jeg gjør også det. Jeg kom meg ikke ut i morges. Skammer meg, har ingen god grunn. Bortsett fra at jeg er så forbaska sliten :D Må nok dessverre skylde denne uka på mens, jeg er verdensmester i PMS (smerter, humør, sult, tretthet...). FANTASTISK!!! Derfor regner jeg heller ikke med noe særlig nedgang denne uka, men jeg lever jo egentlig i håpet på 1 kg da. Men det går ikke. Både fordi jeg har spist litt mer, og trent litt mindre. I tillegg bruker jeg å gå opp 1-2 kilo under mens. Men det nøytraliserer seg jo uka etter, så sånn sett gjør det jo ikke noe på vekttapet over sikt. Det ser bare dårlig ut den uka!

 

Jeg SKAL jogge i kveld! Så får vi ser om jeg greier målet med lørdags- og søndagstrening også!

Litt kipt å miste motivasjon nå så nær målstreken! Håper den kommer tilbake mandag, så de neste 2 ukene til jul blir til en fantastisk innspurt!

 

Ta frem strechinga di, Bijou, og gi helga en flying start :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble verken det ene eller det andre på meg igår. Fredager er litt stressete slik, med tur inn til byen og babysvømming. (Har ikke tilbud om babysvømming her vi bor.) Men det ble fornuftig mat i alle fall. Og sushi til middag. Mmmm! Bestiller take-away sushi når vi er i byen på fredager og venter på at svømminga skal begynne.

 

Idag hadde jeg store planer om motbakketur etter frokost, men så streika barnevogna. Ene hjulet datt nesten av og det var frem med verktøykasse og superlim. 20-30 år gammel barnevogn som sikkert aldri har fått en liten make-over. Siste dagers humping og skumping på is og snø gjorde at hjulene fikk seg en trøkk. Så nå står den og venter på at limet skal tørke. Kunne jo gått uten både vogn og barn, men sambo er litt opptatt idag, med en "kompis" med Downs på besøk hos oss. Så de er nå ute på handletur, mens jeg er stuck hjemme og passer barn... og lim.

 

Senere blir det å sette igang å lage hjemmelagd pizza og i kveld skal sambo på julebord i byen. Så tror neppe jeg får skviset inn noen tur i dag i det hele tatt.

 

Men jeg skal stretche! Det er definitivt planen. Så snart alle folka er ute av huset.

 

Og lørdagskveld hjemme med bare lille-karamell og meg, uten andre planer enn å se på TV og litt film, betyr også at jeg klarer å styre godteri-inntaket litt bedre. Uten å la meg påvirke av sambo som sitter ved siden av meg i sofaen og hiver innpå. (Han er ikke så solidarisk der på lørdagene.) Så forhåpentligvis en relativt moderat lørdagskos denne kvelden! :-)

 

Lykke til i helga du også, nueva vida!

 

P.S. Likte forresten sammenligningen din med en hel pakke smør! En HEL pakke smør/fett borte fra kroppen siden forrige uke.... Det er jo egentlig helt supert!

 

P.S. 2 Kom forresten på at jeg har PMS-uka mi neste uke, pluss mens-uka etter der. Og jeg pleier også ofte (men ikke alltid) å gå opp en hel kilo i den forbindelse. Passer jo dårlig midt i juleinnspurten min, da...! Men får bare gi gass og prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Så typisk at den turen ikke ble noe av. Håper du fikk til en streching-økt!

 

Jeg fikk gått en lang tur i går kveld, en motbakketur i morges, og så står jogging på agendaen til i morgen.

 

Jeg har spist middag på egon i dag. Utrolig godt, men tipper det va like usunt som godt.. Har ikke sjans til å regen ut hvor mye, men tipper det var mye. Men man må kose seg innimellom også!

 

Ja ikke sant det passer veldig dårlig med mens og pms?! J**** dritt!!!!

har ikke tru på noe særlig nedgang denne uka. Har trent masse og spist sunt. har spist mer enn forrige uker, men ikke over 1600 kcal (bortsett fra i dag tipper jeg). Forrige mandag var jeg 87,3, jeg håper jeg er nede på 86-tallet mandag.

 

Sitter her med et papsi-max glass, og må si jeg har veeeeeldig lyst på litt godis!!

 

Jaja, hold ut! 13 dager til lille-julekvelden. Det SKAL gå!!!

 

Ha en fin lørdagskveld, og søndag!

 

Jeg gruer meg til mandag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Hmm...ble ingen joggetur i dag. Jeg orket rett og slett ikke. Har vært veldig sliten denne uka, så det har vært litt tungt.

 

Ser ikke frem til veiing i morgen, men kan jo bli positivt overrasket!!!

 

Drømte og håpet på 1 kg ned denne uka, det betviler jeg sterkt. Men håper virkelig jeg ser 86-tallet!!! Håpehåpe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg! Men jeg tror du har gått ned nærmere 1 kilo jeg, da! :-) For du har vært flink på mat og sånn. Heier på deg!

 

Jeg var veldig flink i går, lørdag, og spiste knapt godis i det hele tatt. Endte på 1450 kalorier. På en lørdag! Det må være første gang i historien! Men så klinte jeg til med nesten en hel 150 grams plate med Stratos i kveld. Helt alene... Uæh!

 

Tok riktignok motbakketur i morges. Men like slækkis med stretchinga. Ble 8,2 trimpoeng denne uka. Er visst stuck der. Jeg vil ha 14 TP igjen, slik jeg hadde i starten!

 

Vel, det er bare å brette opp ermene og starte forfra igjen i morgen.

 

Lykke til med veiinga, nueva vida! Som sagt, jeg tror ikke det har gått så ille for deg, jeg, som det du selv frykter. Uansett kan vi begge prøve forfra igjen i morgen, okke som. Ny dag, ny uke, blanke ark! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

jaja...Da var det rett på en liten nedtur. Er sur og skuffet, men tar meg i nakkeskinnet og minner meg selv på det samme som jeg minner andre på: ned er ned!!

 

Denne uka gikk jeg ned bare 300 gr, og vekta står i dag på 87,0. Grunnen til at jeg er så himla skuffa er at jeg har 10 trimpoeng, og spist bare sunn mat. Men jeg har tatt av 6,3 kg på 5 uker, så det er ikke rart om dette platået mitt kommer. Samtidig som det har vært mens-uke. Den er jo aldri noe positivt innslag i en vektnedgangprosess.

 

Jeg har også spist mer enn de andre ukene, emn aldri over 1600 kcal. I tillegg har vi spist to dager på kafe/restaurant denne uka. Du vet, det blir for mye kcal. men det må bare bli sånn når man er ute å reiser.

 

Nå er det back in business, brette opp ermene, og jobbe seg frem til jul!

 

Målet mitt var 84 til jul, men det tror jeg ikke går. Men jeg skal iallefall gjøre mitt for å kåmme så nærme som råd!!

 

Man får litt lyst til å gi litt f*** når man går på en liten smell, men det går iallefall ikke.

For etter en "drålig" uke, kan det bare gå bedre!

 

Føler meg veldig negativ nå, for 300 gr ned er jo faktisk helt greitt. Høres ut som verdens undergang på meg nå, men det er det jo strengt talt ikke!

 

Nå skal jeg ut gå tur i dette nydelige vinterværet. Og den skal bli laaaaaang i dag!

 

Her skal det forbrennes :)

 

Og julegodisen ligger godt i bokser og skap, og der skal de få bli til julen ringes inn (iallefall til huset er pyntet...) :-)

 

Ha en fin uke, vi tastes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

300 gram ned på 1 uke (en mens-uke!) er jo ikke ille, da! Tvert imot! Og du må tenke "ned er ned". Uansett. Og myyyyye bedre enn opp!

 

Når man har gått ned så mye som det du har gjort totalt sett, på så kort tid, så er nok fallhøyden litt høyere, siden du fort ble vant til å gå ned en kilo eller to i uka. Alt under 1 kilo føles jo da plutselig litt nedtur. Skjønner jo den. Men jeg tror ikke noen kropper, generelt sett, orker 1-2 kilo ned i uka over lengre tid. De må få justere seg litt selv underveis. En uke her og en uke der. Så kan de fortsette videre, med de høyere tallene.

 

Jeg har hatt uker med bare 100 og 200 gram ned selv og de får bare høre med, de også. Legger man alle små-ukene sammen blir det jo absolutt kilo ut av det også! Alt kommer med i det store potten. Det er jo det geniale med å slanke seg over litt lengre tid. Alle monner drar!

 

Selv gikk jeg opp 400 gram i helga og er nå oppe på 77,0 igjen. Er jo forsåvidt vant til å gå litt opp i helgene og så miste det av igjen i løpet av uka, pluss litt til. Men hadde jo håpet å være noenlunde stabil. Skal jo liksom prøve å gå ned ytterligere 900 gram ekstra denne uka. Så da blir det totalt 1,3 kg til fredag.... ?! Med PMS-uke og det hele... Ho ho! Det er lov å være optimistisk! :)

 

Men på sett og vis står vi med det samme utgangspunktet og ønsket akkurat nå, nueva vida.

Du er på 87,0 og vil ned til 84 før jul.

Jeg er på 77,0 og vil ned til 74 før jul.

 

Utopisk? Helt sikkert, ja. Realistisk? Hm, muligens? Optimistisk? I alle fall! :-)

Men vi prøver! Kom igjen!

 

Det gjør ikke noe om vi ikke klarer det helt på kiloen eller grammet, bare vi går ytterligere ned.

 

Vi gasser på! Alt ned herifra er uansett en seier! :-)

 

Dagens mål her: stretching + styrke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Så flink du var lørdag, det er deilig å kjenne at man greier å moderere seg. Og den sjokkisen søndag; jaja, spist er spist. Og det du har gått opp i helgen vil gå raskt av, så håper vi du er på målet ditt til fredagen.

 

Du venter uka di nå ja, uss, den ødelegger jo så fælt. Menmen, det man evt ikke tar av den pms-uka, går kanskje fotere av uka etter?!

 

Jeg tror jo også, innerst inne, at det er sunt for kroppen å få en roligere uke. Han skal jo faktisk henge med på denne prosessen. det er viktig. Man må bare tenke langsiktig som du sier, og da må man bare finne fre tolmodet. Og det har vi :)

 

Lykke til med dagens trim, deilig å starte uka med trening. Du er flink som trener styrke, det må jeg komme igjen med over nyttår. Det må være mitt nyttårsforsett.

 

Jeg har gått laaang tur nå, 1,7 mil, og det ble jammen meg 8 trimpoeng. Turen inneholdt en lang motbakke, så det var bra. Fikk rompa litt ekstra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow!! 1,7 mil! Ja, det var litt av en start på uka må jeg si! Kjempebra!

Og vi får bare stå på videre!

 

Mitt reviderte ukesmål er ned til 75,9 kg til fredag. Får se om det lar seg gjøre! :-)

 

Og husk at vektklubben.no er stengt et par dager, nå da. (De skal gjøre noe vedlikehold på nettsiden, leste jeg på forsiden her.) Tirsdag og onsdag. Så da må vi klare oss sjøl! Jeg skal prøve å skrive opp på en lapp hva jeg spiser og trener og føre det inn i skjemat mitt igjen på torsdag, når de forhåpentligvis er oppe og gå igjen.

 

Ha en flott uke videre! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der var Vektklubben oppe og går igjen. Eller, Roedeklubben som det visstnok heter nå.

 

Har egentlig ikke savnet det disse dagene det var borte. Har nesten ikke vært hjemme uansett, men flydd rundt på julegaveshopping. Men har notert alt jeg har spist og fylt det inn igjen nå. Og ser at jeg har klart meg bra, kalorimessig. (Men registreringa vil ikke lagre noe av trimmen jeg legger inn, så jeg har 0 i trimpoeng denne uka. Får se om de får rettet opp det iløpet av noen dager. Hvis ikke, så ja ja, skitt au.)

 

Ser også at vi har fått et par nye ekstrafunksjoner. Men de er visstnok bare der for å lokke og friste oss et par dager, for over helga forsvinner de for oss som ikke går GR-kurs, leste jeg.

 

Benyttet en av de og plottet inn de nye vekttallene mine og fikk opp at jeg nå burde gå på meny 1 (1300 kalorier) og ikke meny 2 (1600 kalorier). Men det burde jo gå greit, siden jeg som oftest ligger på rundt 1300 på ukedagene likevel. Det er helgene som er problemet! :D

 

Men over til ukas vektresultater. For det er resultater!

 

Veiedag idag og vekta viste 75,9! Ned 7oo gram siden forrige fredag. Ikke helt det opprinnelige målet (som var 75,7), men jeg klarte det reviderte ukesmålet, på en prikk. Og nytt tall på vekta: 75! Juhuuu! :-)

 

Har ikke vært så forferdelig flink trimmessig. Motbakketur 1 gang, deretter shoppingturer (til beina verket). Men siden jeg ikke kommer meg over "dørstokkmila" når det gjelder stretchinga har jeg inngått et kompromiss med meg selv. Om at hvis jeg ikke orker/klarer 1 time med stretch og styrke om dagen, så klarer jeg ihvertfall 5-10 minutter. Hver kveld. Så jeg har fått tatt mageøvelsene mine, i det minste. Hver dag. Og totalt sett blir vel bare det oppimot 1 time styrke i uka, likevel. Ha! Det gjelder å "lure" hjernen litt! ;-)

 

Ingen endring på midje eller magemål. Men merker jo at kiloene forsvinner. Er veldig spent på å prøve den kjolen igjen neste fredag, for å se om den passer.

 

Mål for neste uke: komme ned til 74,9 kg! Jada, jeg må jo fortsatt prøve meg på juledelmålet, selv om det betyr 1 hel kilo ned på 1 uke. Tviler litt på at jeg får det til, på grammet. Men prøver likevel. Og alt ned er NED. Vinn-vinn situasjon! :D

 

Denne helgas utfordring blir barnebursdag imorgen. Men tror jeg skal kjøre samme taktikk som forrige barnebursdag: smake på alt, men tynne fliser av kakene og små munnfuller av godisene bare. Så får vi se om det funker denne gangen, da. He he!

 

Hvordan går det med deg, nueva vida?

 

 

weight.png

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Hallo igjen!

 

Ja, da var den oppe igjen, og jeg vet ikke riktig om jeg liker disse nye sidene. Men får gi det litt tid.

 

Med meg har det gått bra. Har så langt denne uka 3 treningsøkter, og satser på 2 til. Maten går også bra, selv om jeg merker at julen nærmer seg, og jeg lengter etter å kose-kose meg. (med måtehold..hehe..) Men nå har jeg hatt 6 uker uten godis, og da greier jeg jammen 6 dager til!

 

Gratulerer med nedgang, det er digg! 1 kg på en uke er hardt, men realistisk. Så det kan du absolutt klare! Lykke til, jeg heier på bijou!

 

Når det gjelder trening, må man absolutt kjenne at kroppen orker og vil gjennomføre det. Men du har taktikken på plass, og det er lurt. Hjelper det å lure hjernen litt, så er det jo et fint hjelpemiddel.

 

Jeg er spent på mandagen. Håper jeg ser 85-tallet. da blir jeg veldig-veldig glad!!

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ser også at vi har fått et par nye ekstrafunksjoner. Men de er visstnok bare der for å lokke og friste oss et par dager, for over helga forsvinner de for oss som ikke går GR-kurs, leste jeg.

 

Benyttet en av de og plottet inn de nye vekttallene mine og fikk opp at jeg nå burde gå på meny 1 (1300 kalorier) og ikke meny 2 (1600 kalorier). Men det burde jo gå greit, siden jeg som oftest ligger på rundt 1300 på ukedagene likevel. Det er helgene som er problemet! :D

 

weight.png

 

 

Hei, Bijou!

Hvor fant du den ekstrafunksjonen som sier hvilken meny man burde følge? Har prøvd å lete litt, men de nye sidene er litt overveldende...og siden jeg ikke har gått kurs, er eneste mulighet å sjekke via den kalkulatoren nå i helgen for min del :)

 

Gratulerer med nytt tall, forresten! :D

 

Klem fra Juni72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nueva vida: Så bra! :) Og skikkelig bra jobba med treninga! Du ser helt sikkert 85-tallet på mandag, så flink som du er. Heier på deg! Go, go, go!

 

Juni72: Jeg fant det helt sånn tilfeldig og godt mulig at den funksjonen er en av de som forsvinner igjen over helga, så skyndt deg å bruke den (hvis du er ikke-kursdeltaker)!

 

Du gjør altså som følger:

 

Gå inn på fanen Roede-klubben. (Der du legger inn alle dine egne registreringer.)

 

1. Gå til Registrering, deretter velg fanen Vekt og mål. Fyll ut din nåværende vekt. Klikk lagre.

 

2. Gå til Min profil. Stå på fanen Profil (den første du får opp). Her må du minimum fylle inn høyden og korrekt alder (slik at den skal regne riktig). Klikk Oppdater profil.

 

3. Velg deretter fanen som heter Min meny. Her får du nå opp en Energikalkulator. Vekt, høyde og alder er nå ført inn og du må føre inn de andre boksene. (Under trimpoeng førte jeg opp det jeg har i gjennomsnitlig trimpoeng pr. uke pr. idag.) Klikk til slutt Lagre meny. Da får du opp et gul-orange felt hvor det står anbefalt meny.

 

Håper jeg har fått med alt og at det funker for deg også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på et annet lite tips/ny funksjon som jeg også hadde litt nytte av. Vet ikke om den forsvinner over helga også, men den var i alle fall ny her inne så det er en fare for det.

 

Nemlig "regne ut" når du når målet ditt! :)

 

Da gikk jeg på Resultater, deretter fanen Vekt. Da ble en kolonne under grafen aktiv og jeg kunne taste inn beregnet vektnedgang i uka. Her tok jeg det faktiske gjennomsnittet mitt siden jeg startet å slanke meg i oktober, som jeg først regnet på kalkulator er 0,7 kg i uka. Valgte det på rullegardinen og da regnet den automatisk ut at jeg når målet mitt den 23. april neste år.

 

Hvis jeg fortsetter i samme tralten som nå, vel og merke... Og den tar jo heller ikke høyde for eventuelle vektplatåer, sykdom eller andre uhumskheter som kan dukke opp underveis.

 

Men likevel litt moro! Tenk; den 23. april (om bare 4 måneder!!) kan jeg være ved målet mitt, hvis jeg bare fortsetter akkurat slik jeg gjør nå! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Bijou! :D

 

Jeg fant frem til begge funksjonene, blir spennende å se om de fortsatt vil være der etter helgen (for oss uten kurs) I alle fall vet jeg nå at om jeg har lyst til å spise 1600kcal per dag (meny2), så må jeg minimum ha 12TP per uke, 11TP og lavere tilsvarer meny1 (jeg har IKKE lyst til å holde meg til 1300kcal per dag, synes meny2 er lite nok - til tidligere storspiser å være ;) ). Riktignok gjelder dette om jeg har som mål å gå ned ca 1kg i uka...i snitt på ti uker har jeg også gått ned ca 0,7kg - antar det sikreste er å satse på 0,5kg i snitt per uke for de siste 8kg jeg har ned mot hovedmålet mitt (74kg, nedjusterte det med 1kg). Som du sier, de har nok ikke tatt høyde for uforutsigbare ting som vektplatå, sykdom eller annet. Målet mitt har hele tiden vært juni neste år (da fyller jeg 40) - og i følge den siste funksjonen du skrev om, vil jeg ha nådd målet allerede i april! (I mars, faktisk, om jeg klarer 0,7 i uka).

 

Nå lurer jeg bare på om alle de tidligere registreringene av vekt og midjemål vil dukke opp etterhvert...det er litt stusselig å ikke lenger se den hyggelige nedoverkurven fra 89,9 til 82.

 

Følger med på dere to flinke jentene her inne - motiverende å se hvor målrettet dere jobber!

 

Igjen, takk for tipsene, Bijou :)

 

Vi står på videre gjennom desember - tar lure valg når vi skal kose oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha, tilbake! :)

 

Jeg fiklet litt mer med den meny-greia nå og fant ut at jeg også er litt sånn på vippen mellom meny 1 og 2. Jeg tok først 10 trimpoeng i uka. Og da ble jeg anbefalt meny 1. Men om jeg har 11 trimpoeng i uka er det meny 2 jeg bør følge. Så helt på grensa altså. Målet mitt er jo egentlig 14 trimpoeng i uka, og klarte det en periode, men det er noen uker siden jeg klarte det sist... :rolleyes: I det siste har jeg ligget på 8.

 

Men, men. For å ikke forvirre meg selv noe mer tror jeg at jeg bare fortsetter å spise slik jeg gjør nå, jeg. Med ukedager rundt 1200-1300 kalorier og i helgene litt mer. Ser jo ut som det funker, lell!

 

Igår endte jeg på 1348. Noe som ikke er så enestående igrunn... bortsett fra at det var en fredag. Da pleier jeg nemlig å unne meg littegrann snop. Var veldig frista til å gå litt bananas på kvelden igår, etter at vi kom hjem fra babysvømming, var trøtte og slitne og punkterte i sofaen. Men klarte å begrense meg og målte opp 50 gram M i en skål. Og spiste kun det. Johooo! Veldig stolt!

 

Men i dag er det som sagt barnebursdag.... <_<

 

Lykke til videre og god helg til deg også, Juni72!

 

P.S. Ja, nå må de snart få inn de gamle tallene her, så vi kan se hvor flinke vi faktisk har vært!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Bra jobba på en fredagkveld! Det er en god følelse å ha kontrol over inntaket!

 

Her her jeg hatt min 6.lørdag uten godis!! Stolt-stolt!! Spent på veiing mandage..wæææ...

 

Har ikke hatt tid til å utforske disse nye sidene her inne, men sliter med registreringa. Får registrert mat og trim, men trimpoeng kommer ikke opp. Grunnen til det er nok at vekten min ikke er registrert. Når jeg prøver å regiostrere den står bare "vente-hjulet" å spinner. Kommer ikke inn.

Ser at dere to damene har utforsket litt; har dere fått registrert vekt?

Jeg tenkte at det kanskje er stor pågang, og derfor kommer ikke jeg gjennom. Det er litt surt, for det morsomste jeg vet her inne er å registrere trim for å se hvor mange kcal jeg har forbrent!

 

Håper dette går iorden snart, slik at jeg kan få litt bedre oversikt.

 

Syns også disse nye sidene er litt trege, men det kan også skyldes pågang. Kan være det er mange som skal registrere ting på nytt nå de første dagene, slik at sidene er litt "overload".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har fått registrert vekt. Men savner startvekta, da... Og alle de andre gamle opplysningene.

 

Jeg hadde også problemer med trimpoengene, men det løste seg når jeg slettet de og så bare la de inn igjen på nytt. Du kan jo prøve det.

 

Blir spennende med veiing imorgen, nueva vida! :) Det går sikkert kjempebra!

 

Her ble det en relativt moderat lørdag og barnebursdag i går, heldigvis. Hadde min vanlige sunne frokost, hoppet over lunsj, tok bare en Skyr på vei inn til byen (det holdt på å bli en iskaffe og sjokkis istedet, siden det var lørdag, men fikk stanset meg selv i rett tid og fortalte meg selv at jeg jo var på vei til barnebursdag... hallo?!) I selskapet ble det 2 pølser, 1 lite kakestykke, 5 After Eight, et par ruter melkesjokolade og et par glass vanlig brus (de hadde ikke Zero). Da vi kom hjem senere på kvelden unnet jeg meg litt karamell og en Coca Zero. Og endte på 1700 kalorier totalt den dagen. Det var jeg kjempefornøyd med, siden dagen stort sett hadde gått med til nei-mat.

 

Så får jeg sjekke litt imorgen hvordan oppsummeringa av helga ble. Håper på å ligge stabilt fra fredag.

 

Men det er fortsatt 1 dag igjen av helga! :rolleyes: Skal prøve å holde meg i skinnet. Skal ut og kjøpe juletre, blant annet. Får ta det alene under armen, så jeg får litt styrketrening. He he!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...