Gå til innhold

Ned 20 kg. På 1 år...? Hmmm.


Anbefalte innlegg

Yessss! Da er jeg tilbake på 74,5 kilo igjen! :)

 

Fikk tatt en 50-minutters gåtur i går. Og ryddet i klesskapet mitt, så nå er alle gravidklærne lagt vekk. Minus to av de minste gravidbuksene, som er de eneste buksene jeg kommer inn i for tida.

 

Ble litt Toffifee igår kveld, men telte de nøye opp, så det ble ikke ukontrollert fråtsing. Og magen er på gli igjen, takket være fiber og ekstra mye vann de siste dagene. Ser ut som det er løsningen her for å få igang magen igjen, i alle fall. Fiber og vann.

 

Dagens utfordring er ukas siste julemiddag. Men det blir servert ribbe og det er ikke jeg noe glad i, så det blir nok mest grønnsaker på meg. Og desserter... som jeg vet det vil være flere av. :rolleyes: Men får kose meg med måte - og så ta motbakketuren min på torsdag. Så holder jeg forhåpentligvis 74,5 på fredag også, slik målet mitt er.

 

Julegodteriet som ligger og slenger er absolutt en utfordring, nueva vida! Må kjempe mot lysten hver dag her også. (Igår gikk det ikke...) Men, men. Det er alltid mulighet til å rette det opp igjen etterpå, det er min trøst hvis det skulle gå skikkelig ille! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var årets siste julemiddag overstått. Spiste moderat, synes jeg. Det største kaloriinntaket ble helt klart desserten og julegodtet til kaffen! ;) Men igjen, det ble istedet for, ikke i tillegg til. Det er nøkkelen her.

 

Gikk på vekta imorges igjen for å sjekke utskeielsene og er fortsatt stabil (faktisk enda bittelitt mer ned). Så det lover godt til veiedag imorgen!

 

Men da må jeg (igjen) holde meg i skinnet i dag! :rolleyes: Blir ihvertfall en motbakketur litt seinere i dag.

 

Skal prøve å holde meg godtefri i 2 dager nå, frem til lørdagen/nyttårsaften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Flinke du; tenk å greie holde vekta i jula, da, I'm impressed!!

 

Her koser nueva vida seg medd sjokkis hver dag :rolleyes:

Kjære vene...

 

Men, min trøst er at det ikke er så mye som det ville vært for noen måneder siden. Godteri-magemålet er inskrumpet. Men uansett, det blir jo for mye kcal. Pytt sann, det er jul!

 

Julekiloene og de 15 andre kiloene skal uansett av ila 2012.

Må si jeg gleder meg til å komme igang igjen med den sunne livsstilen på nyåret. Det er så deilig med ikke-oppblåst mage, ikke-dårlig tarm, ikke- dårlig samvittighet. En sunn livsstil fører med seg så mye positivt; fungerende mage, god samvittighet, god form. Ja, man føler seg rett og slett bare veldig vel og god. Og det gleder jeg meg til.

Men jeg liker også å kose meg denne uken, og om jeg må holde på en eller to uker ekstra for å nå 70-blank syns jeg denne julen er verd det!

 

Spent på fortsettelsen vår, bijou, jeg vet vi greier det. Men jeg er spent på hvor fort det vil gå. Er vi i mål til sommeren? Høsten? Neste jul? Blir spennende! Men uansett når målet er nådd, vil det være fantastisk deilig :)

 

Ha en flott nyttårshelg!

 

Jeg skal skyte opp en rakkett for vår gode innsats førjulsvinteren som gikk, og en rakkett for året som kommer med ønske om flere kilo ned, og en enda strammere og slankere kropp! Gleder meg :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokkis i jula er deg vel undt, nueva vida! Så flink som du var i ukene før jul! :)

 

Her var jo målet å holde seg stabil i jula, så da går jeg for det. Synes ikke jeg har ofret noe som helst, egentlig. For det har blitt mye godterier her også. Men ikke de samme mengdene som det bruker å være i jula. Særlig romjula har pleid å bli en 5-dagers knaskeorgie i strekk. Og ikke bare med litt, men med mye. Sånn kjedespising, omtrent. Så jeg har nesten alltid gått opp 1-3 kg hver jul, hvert år, i alle år. Selv om jeg ellers har vært slank.

 

Det er noe nesten hypnotisk med den jula og julgodtene! ;)

 

Men i år ser det ut som jeg har klart å stå 'an av! Vi får se imorgen! Ble ihvertfall motbakketur her i dag. Kjempedeilig! Og skal få tatt litt styrke etterpå.

 

Og ja, blir spennende å se når vi når målene våre! Jeg så jo først for meg 1 helt år. Men så gikk ting mye raskere enn jeg trodde. Og nå har jeg vel som mål å komme meg ned til 63 kg innen mammapermen min er over. Og det er ca 1. juni. Er jo selvsagt livredd for platåer og slikt underveis, men får bare gå på med friskt mot! Kommer de, så kommer de. Det er jo bare kroppen som sier ifra isåfall, at ting har gått litt for fort for seg.

 

Men vi skal uansett klare det, samme når vi kommer i mål! :)

 

Ha en fin nyttårshelg du også, nueva vida!

Her blir det ingen raketter (har en hund som er livredd raketter), men skal vifte og feire med stjerneskudd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag uke 11, jeg kan klokke inn 74,5 kg og dermed erklære at jula endte opp verken i pluss eller minus, men stabil! Jippi! :) Tror det må være første gang i historien!

 

Har pønsket litt på 2012 de siste dagene og endret litt på slankemålene mine. Siden det virker som jeg omsider har klart å knekke koden for hvordan jeg skal slanke meg og hva som skal til for at akkurat min kropp går ned i vekt, tar jeg likegodt sats og endrer målet fra 63 kilo til 60 kilo. Det er jo dit ned jeg egentlig har lyst, men så har jeg liksom ikke turd å ha det som mål. Sist jeg var 60 kg var høsten/vinteren 2009. Og jeg likte meg veldig godt der. (Så gikk jeg opp mine sedvanlige julekilo jula 2009 og veide 63 kg da jeg ble sammen med kjæresten min februar 2010.) Så jeg retter blikket mot 60, selv om det betyr at jeg herved slenger på 3 kilo ekstra på "slankebyrden" og er tilbake på 14,5 kg igjen til det endelige målet. 3 kilo ekstra vil på en måte ikke gjøre noe fra eller til, når jeg har så mange kilo å ta av i utgangspunktet. Hvis jeg fortsetter i samme tralten som nå betyr det "bare" 1 ekstra måned å slanke seg. Og 63 kg vil jo fremdeles føles som et mål det óg! (Alt på vekta med 6-tall foran, egentlig.)

 

Så jeg tar sjansen og håper på at det flotte arbeidet jeg begynte på nå i 2011 holder seg utover i 2012 også!

 

Men først, neste ukes mål! En ting av gangen her... ;)

Nå som jeg ikke lenger har tidsbestemte delmål, slik som før jul, tar jeg det litt på feeling'en og stresser ikke så mye. Så jeg tror at neste ukes mål blir å satse på å se 73-tallet. 73,9 går helt utmerket.

 

Off we go! :)

 

Edit: Yay! Der fikk jeg lagt til BMI på skilpadda mi også. En ekstra motivasjon på ferden nedover. Jeg trodde jeg var normalvektig bare jeg kom ned på 73,2 kg og rundet etterellerannet med 25 i BMI. (Da er jeg på 25,9.) Men jeg er jo ikke innenfor normalvektig før jeg kommer til 24,9. Altså under 25. Og det er jeg først ved 70,4 kg. Så fortsatt noen uker og liter med svettedråper igjen dit...

 

weight.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år, alle!

 

Wohooo! Da er det nytt år, nye muligheter! :-) Gleder meg til å ta fatt på 2012!

 

Her hadde vi en fin og rolig nyttårsfeiring hjemme, med masse god mat og aaaaaaltfor mye godterier! :unsure: Måtte ta en snikveiing i morges og har selvsagt gått litt opp, men sånn er det jo omtrent etter hver helg, og det er ikke mer enn at jeg skal klare å få det av til neste veiing på fredag, pluss litt til (forhåpentligvis).

 

Og jeg fant ut... den sikreste måten å bli kvitt alt julegodtet som er til overs på, uten å legge på seg et eneste gram: la det overfylte fatet med godterier stå litt for nærme bordkanten før man går og legger seg. Resultat neste morgen: en halv kilo konfekt (uten papir), 2 hekto Smørbukk (med papir) og en halv kilo Twist (med papir) borte vekk. Stakkars bikkja... Hun kommer til å drite sølvpapirkuler i flere dager fremover! :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp og trøste så treigt disse sidene går i dag! Som SIRUP! :blink:

 

Har brukt en halv dag på å komme inn her og matregistreringen kan jeg bare glemme. Sidene henger i det uendelige!

 

Er det alle de nye januarslankerne som lager kork i systemet eller hva? Burde jo være mulig å ha serverplass nok til alle. Både de nye og oss gamle traverne, som ikke vil annet enn å registrere maten vår...

 

Pjuh! Håper det ordner seg til imorgen, altså. Orker ikke sånt, jeg. Blir bare irritert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Heisann, og GODT NYTT ÅR!!!

 

Her har vi hatt en superduper jul, med mye god mat, mye utelek med barna og litt trim. Har iallefall kost oss, og det er det viktigste!

 

Så var det vekta i går; 86,8. 2 kg opp siden lillejuleaften. Ikke gøy, men det var alltid med i beregningene mine at det ville skje. Men jeg depper absolutt ikke av den grunn. Jeg tok skjea i an annen hånd i går, og fortsetter som før jul.

Magen er på tur til å komme i rett lage igjen. Har vært oppblåst og treg i magen siden juleaften.

 

Må gi deg en klapp på skuldra! Å holde vekta i jula er imponerende! Godt jobba!!

 

Målene mine er som før jul. Jeg skal ned til 70 kilo. Hvor lang tiod det vil ta vet jeg ikke. Men ila 2012 SKAL jeg være på 70-blank.

Jeg har heller ikke satt meg noen delmål med tidsfrist nå. Men jeg satser på en jevn og god nedgang.

 

Men planen er å ned til 84-et-eller-annet til neste mandag. Jeg regner med at disse 2 julekiloene går fort av, så det er målet denne uka. Så tar jeg litt uke for uke. Tenkte å sette meg litt delmål underveis, alt utifra hva som skal skje ila en uke. Noen uker kan 1 kg være realistisk, andre uker er kanskje 300 gra mer realistisk. Veien må bli til mens man går!

 

Disse sidene er til å bli gal av!!!! I går kom jeg rett og slett ikke gjennom. Fikk (etter uante mange minutter) logget inn, men kom ikke videre. I dag kom jeg greitt gjennom, men mat- og trimregistreringen tok uendelig lang tid. Noe så meningsløst! De har alt for lite kapasitet på disse sidene. Syns det ble dårligere etter oppfriskingen! Jeg blir så irritert og sur når jeg blir sittende å bufre!

 

I går hadde jeg en god og lang gåtur, i dag blir det styrketrening!

 

Ha en fin uke!

 

Dette skal vi greie sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var du! Godt nytt år til deg også, nueva vida! :)

 

Ja, disse sidene har ikke vært greie å ha med å gjøre de siste dagene. Men nå ser det ut som det er litt stabilt igjen.

 

Et par kilo opp i jula hadde du jo tatt høyde for og du klarer vanligvis å gå ned mye på bare 1 uke, så det er ikke så verst utgangspunkt første uka i januar! Det fikser du!

 

Her er fortsatt ikke de ekstra nyttårshelg-grammene borte og jeg gjorde ikke saken noe bedre ved å hoppe over motbakketuren min i går, sitte hjemme hele dagen og avslutte dagen med en HEL pose popcorn på kvelden heller... :unsure: I tillegg er magen treg igjen, her også (så rart...). Så akkurat nå ser ukas mål på 73,9 veldig fjernt ut - og å komme tilbake på 74,5 mer realistisk. Men vi får se.

 

Har i alle fall strammet meg opp i dag! Straks klar for motbakketur nå og skal IKKE dytte i meg popcorn eller annet unødvendig i kveld. Basta!

 

Ha en fortsatt fin første uke i januar! We can do it! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Ja, fortsetter den flotte nedgangen jeg hadde i november/desember så skal dette gå greitt. Men da var jeg beinhard og nektet meg selv alt usunt. Det spørst om jeg greier finne igjen den takten. Jeg vil nok uansett unne meg litt mere i ukene fremover. Men de store utskeielsene må jeg unngå, for det er det ikke rom for. Også tenker jeg å gjøre en avtale med meg selv om når det er lov og ikke.

IKKE LOV:

-småspising i ukene

-fråtsing i helgene

-møter på jobben

-borte på besøk midt i uka

 

LOV:

-litt i helgene, men bare LITT

-spesielle anledninger; bursdager o.l.

 

MYE TRIM :)

 

Greier jeg å holde denne avtalen for meg selv, skal jeg greie målet mitt til sommeren.

 

Ble ikke styrketrening i dag, men en joggetur. Har hatt en fast joggerunde på 5 km, i dag forlnget jeg den med 2 kilometer til. Det var veldig oppløftende å greie å pushe kroppen litt ekstra! MORO :lol:

 

Ble det motbakketur i dag? Og ikke noe popcorn vel? Hehe...

 

Jeg må innrømme at etter julens godterispising, sliter jeg nå med å unngå det. har veldig lyst på, men holder meg hard. Sitter her å drikker vann ;)

 

Jeg har ryddet skap og kjeller for kaker og godis. Det gikk i søpla det lille som var igjen. Men ungene har igjen noen sjokoladenisser og sjokolade-egg i skapet. De kunne vi jo ikke kaste..det skal de få lørdag. For nå er det tilbake til hverdag og lørdagsgodteri. men disse kindernissen bare skriker navnet mitt...wæææ... Stay strong!!!

 

I morgen blir det nok ikke noe trim, men torsdag skal jeg på spinning! har ikke vært med på det på nesten 1 år, så det blir spennende å se hva kroppen syns om det. Blir vel ikke gangbar på flere dager tenker jeg..auau... :huh: Men du og du; det er god trim det!

Også må jeg komme igang med noe styrketrening! Det trur jeg er lurt både for kroppen og for vektnedgangen!

 

Gøy å være igang igjen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Ååååå! Det går så tregt her, i dag også! Men jeg la merke til at vi plutselig er 2600 påloggede brukere, til motsetning til 600 eller hva det var her på kveldstid før jul. Kanskje det er derfor. Mange ivrige...)

 

De nye reglene dine for 2012 høres veldig fornuftige ut, nueva vida! :)

 

Og jada, fikk tatt motbakketuren min idag, til tross for at dørstokkmila var sånn cirka ti tusen meter høy, i dag også. (Men i går kom jeg meg ikke ut i det hele tatt, da.) Regnet hølja ned her, på speilblank is... Yukk! Men det var bare å dra på seg tursko (m/ brodder) og regntøy. *stønn!* <_< Så lite motivert har jeg ikke vært på lenge. Men veldig glad jeg pinte meg igjennom det likevel. Tok en lang deilig dusj etterpå.

 

Og som en slags trøst lagde samboeren steinbitfilét til middag. En av mine favoritt-fiskeretter! :rolleyes: Med litt poteter, MASSE brokkoli og fersk sitron skviset over (istedet for saus). Nammm! Supergodt og snaue 300 kalorier totalt. Yay!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Den middagen hørtes nydelig ut :) Og så flink som bare brukte litt sitronsaft, jeg hadde nok måttet brukt noen kcal på litt rømme...hehe...

 

Er det slik drittvær der du er ja. Her er det skikkelig vinter med mye snø (har kommet mye siste døgnene) og noen få kuldegrader. Nydelig vær å være ute i! Skjønner godt det er demotiverende med blåis og regn. Slik var det her i romjula, og det var bare helt pyton! Håper været hos dere bedrer seg. Da er det lettere komme seg ut! Du var veldig flink som deg over den digre dørstokkmila. Det er ikke alltid like lett!

 

Her blir det ikke noen trimtur i dag. Skal bort. Skal på bytur som er mange timer unna, så det blir ikke noe trening, i tillegg blir det middag på kafe. Skal finne det sunneste alternativet de har å by på! Men vi er både kostholds- og prisbevisste så vi smører med niste. da blir det en sunn lunsj i bilen både for å stor og liten.

 

Dukket opp en dritt-hindring her i dag, noe jeg ikke hadde beregnet. Det er mens-tid igjen! Disse ukene har gått så fort siden sist, og jeg er nok ikke helt med på tellinga, så jeg ble tatt litt på senga :huh:

Da er det neimen ikke sikkert begge disse julekiloene vil forsvinne denne uka. Mens har en tendens til å begrense vektnedgangen min. Aller helst vil jeg gå opp. Men desember-mens greidde jeg ta av 300 gr, og det er jeg veldig tilfreds med. Håper på nedgang nå også, men mye blir det nok ikke :angry:

 

Ha en fin dag, vi tastas!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle tro det var mensen på gang her også, for her fortsetter jeg bare å gå ytterligere OPP etter helga! Skjønner ikke no', jeg... 2oo gram den dagen og 100 den neste. Det bare baller på seg. Ser ut til å bli den første uka hittil, etter at jeg startet å slanke meg, at jeg ender i pluss. Og det ETTER at jule- og nyttårsfeiringa er over! :blink:

 

Skjønner ikke helt hva som skjer. Det er ikke mensen. Det er helt sikkert den posen med popcorn på mandag. Pluss litt småsnoking på Twist-rester... :unsure: Men jeg har ligget på rundt 1300 kalorier pr. dag disse dagene. OG gått motbakketur. Vanligvis pleier jo det å bety ned. Ikke opp.

 

2 dager til før jeg offisielt skal veie meg, men jeg skjønner ikke at det kan ende med noe annet enn opp denne uka. Jeg har forvillet meg for langt unna 74,5 til noe annet. Grrrrmph!

 

Nå gjelder det å ikke miste motet, altså! Men gire på med ekstra gåturer, mer vann, mer aktivitet generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! Nytt medlem her.

 

Har altså 20 kg som skal bort etter et svangerskap og har så smått begynt det tunge og laaaaangsomme arbeidet.

 

Veide 63 kg for omlag 1 1/2 år siden. (Februar 2010.) Så traff jeg Drømmemannen, la på meg 4 "kosekilo"... uff! klassisk!... og ble gravid. Veide altså 67 kg ved begynnelsen av svangerskapet. La på meg 22 kg mens jeg gikk gravid. Var 89 kg rett før fødsel og nå, ca. 2-3 måneder etter fødsel, har jeg ikke kommet lenger nedover enn til 82 kg. Har altså ikke tatt av så mye etter fødselen i august som jeg først forventet. I grunn ganske lite.

 

Og det er ganske uvant å gå fra 60-tallet og nå vake rundt på 80-tallet! :-S Det er jeg ikke vant til i det hele tatt og finner høyst ubehagelig. Riktignok har jeg født verdens nydeligste lille guttepjokk, men disse ekstra kiloene skal altså AV.

 

Kroppen er i form til å begynne å trene igjen og jeg har så smått begynt, for 2-3 uker siden. Pluss lagt om kostholdet. Unner meg godis og brus og sånt kun i helgene. Men kiloene sitter foreløpig bom fast!

 

Jogger 5 km 2-3 ganger i uka, men kjenner at knærne begynner å protestere litt. Kroppen min er vant til å jogge (gjorde det et lite stykke inn i graviditeten også), men den er ikke vant til å slepe rundt på 20 kg ekstra. Kjenner det innmari i knærne nå.

 

Har funnet en passe lang turstrekning som jeg testet ut i går. 6,6 km, med laaaaange, drøye oppoverbakker hjem igjen. Fant ut at jeg forbrant mange flere kalorier på den turen enn på joggeturene jeg har tatt hittil! Fikk litt sjokk. Pluss at jeg da trillet barnevogna i tillegg, som er en diger vintage doning på 27 kg. Pluss poden på 6 kg oppi. 33 kg totalt. I motbakker. Ikke rart jeg kjenner det i kroppen i dag... Ha ha! Men altså, lurer på om jeg kanskje skal ta flere av de motbakketrilleturene og kutte joggeturene helt? Synes også det er vanskeligere å motivere meg til joggeturer enn trilleturer.

 

Ja, ja. Sånn er ståa her. 20 kg ned. Har gitt meg selv 1 år, sånn cirka.

 

Flere i noenlunde samme situasjon?

 

jeg er i nesten samme situasjon...har bare mange flere kiloer som skal av. Men ser at det er 2-3 uker siden du begynte å trene. Men jeg har hørt et det er ved uke nr 2 og 3 som er de værste ukene å komme igjennom for ofte så protesterer kroppen på de endringene du har valgt å gjøre ved å kutte ut søtsaker i ukedagene og kun ha det i helgene. Hos oss har vi valgt å ha fredag som en hyggedag hvor vi har brus, godteri og potetgull. de eventuelle rester som er igjen fra fredag spiser vi lørdag, men det er minimalt med rester til lørdagen. Men det er KUN fredagen og til dels lørdag som er til godishygge. Ellers så rører vi det ikke. Men du klare å gå ned de 20 kilo. Stå på og ikke gi opp. det betaler seg å være vedholdene. Lykke til på reisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Så rart, bijou! Men det kan jo være kroppen som må stabilisere seg litt før du går videre. Ofte man får et vektplatå. Men da gjelder det jammen å holde motivasjonen oppe og ikke gi opp. Plutselig løsner det igjen. Det lille du har spist av popcorn og twist er innregnet i de 1300 (kjenner jeg deg rett), og da skal det jo ikke resultere i oppgang.

Tunga rett i munnen ,. og stå på!!! Jeg vet du KAN!!

Dessuten; dette var i går, og veiedagen din er i morgen. Av erfaring vet jeg at kroppen pleier å justere seg inn på veiedagen, og disse mellomveiingene våre er ikke alltid like trygge å stole på. Krysser fingrene for deg i morgen B)

 

Jeg på min side har ikke turt å gå på vekta for å få noen peikepinn. Nå for denne forbaska mens bare herje fra seg, så for vi se mandag!

 

I går hadde vi en bytur. Som skrevet var det sunn lunsj i bilen før ankomst, juhuuu (klapp på skuldra). Er jo veldig fristende med et konditori/kafe el.l.

Så ble det middag på en kafe. Jeg valgte rødspette, og selv om den sikkert var frityrkokt (den var panert) tror jeg ikke det var det usunneste alternativet på en kafe. Middagen ble på litt over 400 kcal. Helt greitt!

Så holdt snophungeren på å ta overhånd på vei hjem. Men etter å ha snakket med barna om sunt kosthold og ukedager da de veeeeldig gjerne skulle hatt is til dessert på kafeen, kunne vi ikke begynne med snop på bilturen. Litt moralistiske må vi jo være :) Så det ble ingenting!

Men da vi kom hjem laget vi oss en god kveldsmat; kokt egg og røkt laks på grovbrød. MMM :) Godt det finnes noen sunne julerester :)

Så litt senere på kvelden ble det en kaffe latte. har fått kaffemaskin til jul. Og da var det medkjøpt latte light-kapsler. 48 kcal på en kopp. Det fant jeg ut var en grei kos, og veldig god. Blir ikke hver kveld, men innimellom er det lov!

 

I kveld skal vi bort på besøk, men nueva vida skal IKKE forsyne seg av kakebordet. Tar en tekopp uten sukker (eller annet søtstoff). Har lært meg å drikke te uten søtningsmiddel i, og det er veldig godt! Kjøper te i løsvekt da, den er jo utrolig mye bedre!

Etter besøket blir det spinning! Gruer meg. Selv om jeg har trent mye i det siste, har jeg ikke syklet på 9 mnd, så det vil nok merkes både i bein og rumpe. Blir deilig komme igang med noe nytt. Må passe på å variere, så jeg ikke går lei ;)

 

Ha en flotters dag :lol:

*******************************************************************

7.nov: 93,3

23.des: 84,8 (ned 8,5 )

2.jan: 86,8 (+2, totalt: -6,5)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treige sider igjen! :angry: Kommer inn på forumet, men ikke inn på matregistreringen. Sånn var det mesteparten av dagen i går også.

 

Vel, her har det sklidd heeeeeelt ut. Hadde tidenes verste være-slem-mot-meg-selv dag igår. Ga liksom bare helt opp. Ble ikke noe gåtur eller aktivitet. Og dyttet i meg en hel masse skit, bare på pur f. Resultat idag: omsider stabil på vekta. Veldig logisk... Not.

 

Men nå er det slutt. Nå gidder jeg ikke mer. Istedet skal jeg prøve å rette opp den ukelange fadesen slik at resultatet på veiing imorgen ikke blir en hel kilo opp, men ett eller annet under 1 kilo. Damage control. Det er dagens plan. Og idag blir det laaaaaang gåtur, enten jeg vil eller ei. Ikke snakk om noe dørstokkmil. Skal til legen med lillegutt og har bestemt at vi dropper bussen, vi skal GÅ! (Eller, jeg, da. Han ligger jo bare og sover søtt i vogna si.) Selv om det innebærer de verste oppoverbakkene i hele distriktet. Lange og dryge som fy. Skulle jo uansett tatt den vanlige motbakketuren min idag, noe jeg ikke tror jeg rekker. Så da blir det helvetesmotbakketur istedet. Ingen nåde.

 

Synes du var flink på bytur i går, jeg, nueva vida! :) Te kan være kjempegodt, selv om jeg ikke er noe utpreget te-menneske selv, sånn til hverdags. Jeg liker også te i løsvekt best. Mest smak på de. Og nei, da trenger man ikke sukker til heller.

 

Og lykke til på spinning! Tvi, tvi! Merker det nok både her og der etterpå, men det er verdt det på sikt! B) Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, altså... jeg får ikke registrert noe mat, jeg! :( Ikke i går og ikke i dag. Når jeg trykker Registrering står bare sidene og henger og henger til de time'r ut. Kommer aldri inn.

 

Har begynt å notere hva jeg har spiste siste dagene på et ark, men hadde jo vært kjekt å se hvordan jeg ligger an kalorimessig.

 

Men fikk i alle fall tatt den dryge gåturen i dag. Fytti fy! Såpeglatt og dytte på en diger tung barnevogn i tillegg... Svetten haglet! Men var ganske stolt da jeg omsider kom på toppen av bakken. Det ble 10 minutter vanlig gange og 30 minutter drøy oppoverbakke. Kjenner det i beina nå. (Og så var det jo ca. 40 minutter hjem igjen også, men det ble mest nedoverbakke.) Og veldig fin utsikt fra toppen også!

 

Men jaffal... Go me! Juhuuu! Klapp på skulderen! :)

 

Stakk innom butikken på vei hjem og den første innskytelsen da jeg så at julemarsipanen var på salg til halv pris var jo å spandere på meg en marsipangris som belønning, så flink som jeg hadde vært! Akk o ve... :blink: SÅ mye har man altså lært. Men klarte i siste sekund å besinne meg. La den tilbake, kjøpte bare det som sto på huskelista og gikk hjem og spiste 2 knekkebrød istedet. Pjuh... Nære på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosastrompe

Godt jobbet bijou! Det er de små hindringene i hverdagen som er viktige å kommer over! Det vil hjelpe deg også videre når ting skal stabilisere seg :)Hurra for deg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Nå er jeg spent på resultatet av årets første uke, Bijou! Hvordan har det gått?

 

Må si du var utrolig flink i går ;)

Å stå imot slike impulsive fristelser står det respekt av. En ting er når man har forberedt seg på noe, et besøk f.eks, da kan man gjøre avtale med seg selv. Men når en fristelse bare plutselig detter i fanget på en, da er dat vanskeligere. Så det må jeg si!

En flott gåtur også, skjønner jeg! FLINK!!

 

Jeg var på spinning, og det gikk veldig greitt. Trodde ikke det skulel gå så bra siden det er lenge siden sist jeg spinnet. men formen har blitt bedre. Selv om ikke all trening har direkte overføringsverdi til en annen type trening, så merkes det helt klart at formen er bedre.

Jeg ble svett, anpusten og veeeldig tung i beina! Men jeg holdt 60 minutter, og tror faktisk jeg har litt mer å gå på. Så da skrur vi opp motstanden neste torsdag, og tråkker enda hardere. Man må liksom bli kjent med programmet, sykkelen og egen form igjen på første time. Gøy var det iallefall! Også bli det så mange trimpoeng av en spinningtime :D

 

Går helga imøte. Avtalen min før jul var at jeg skulle kjøre naziløpet til julekiloene var av. Dvs at i helgen blir det ikke noe kos på meg (ikke av usunt innhold iallefall). Skal holde meg unna alt av godis.

Må greie å holde den avtalen. Så får vi bare håpe det gir resultater. Håper også at de går såpass fort av, disse 2 kiloene, at jeg kan komme i et mer moderat opplegg. Gleder meg til litt sjokkiskos på lørdagskveldene :rolleyes:

A deal is a deal!!!

 

God helg, bijou. Og lykke til med dagens veiing!

 

(og JA, disse sidene er helt håpløse. Jeg fikk ikke registrert ferdig i går. Kjipe greier når man vil holde oversikten over inntaket.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aller først: Tusen takk for nye kommentarer og tips/støtte fra Janita og Rosastrompe! :)

 

Da var oppgjørets time her og det ble opp 600 gram denne uka, til 75,1 kg. Jeg jublet da jeg så det, men det var fordi det ikke endte opp med mer... Har ligget på godt over 1 kilo pluss nesten hele uka. Men det lille krafttaket i går, på trim og riktig kosthold, tror jeg rettet opp en del. Pjuh!

 

Vet jo inderlig godt hva jeg gjorde feil denne uka. Småspising på rester fra jula og så en skikkelig dritt-dag på onsdag med rundt 2200 (!) kalorier. (Har omsider fått registrert maten min igjen nå.) Så mye har jeg jo ikke på en vanlig lørdag en gang... :blink:

 

Men så begynte jeg tenke på hva jeg har oppnådd den siste måneden. I desember gikk jeg ned 2,8 kilo totalt. Og det er jo ikke så verst! :) Faktisk ganske bra, til å være desember, fristelsenes måned. Og når jeg så tilbake på hva jeg faktisk har oppnådd, fikk jeg litt av motet tilbake. Selv om det altså ble 600 gram pluss den første uka i det nye året.

 

Men de går det jo an å ta vekk igjen! :)

 

Så mål for neste uke: komme ned på 74 kilo igjen.

 

Og som en trøst så går jeg inn i helga uten å ha så mye lyst på godteri lenger. Det føles ikke som noen "belønning" denne helga, etter å ha snopet omtrent hele uka i forkant. Ikke er jeg så fysen på det heller - og det er jo et godt utgangspunkt!

 

Lykke til med din egen helge-avtale også, nueva vida! Det går nok bra, skal du se. Det er jo bare en helg eller to til, så kan du slippe litt taket på naziopplegget. Men veldig bra at du holder avtalen du gjorde med deg selv! Det er nesten det viktigste av alt.

 

God helg!

 

weight.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Pytt sann, Bijou! Dette må vi (dessverre) bare regne med innimellom. Jeg liker holdningen din. Du depper ikke over 600 gr opp, men er glad det ikke ble 1 kg som du fryktet! Det er en nydelig innstilling, som kommer til å hjelpe deg fremover!

Det er bare fortsette, vi vet hva som kreves!

 

Her i huset fatter og begriper jeg ikke hva som skjer!!?? Jeg er helt umettelig. Spiser og spiser, har spist i hele dag. Det er bare sunn mat, men likevel er det jo helt meningsløst. Har ikke registrert enda, men skal gjøre det nå. Håper det ikke bli ille-gæli..

Det er rart noenganger. det er liksom kroppen bare skriker etter mat og næring, til tross for hvor mye den alt har fått!

 

Men søtsuget har ikke kommet på helgebesøk, og det er jo bra! Sjeleglad for det!

 

Målet for uka var å komme ned på 84-noe. Jeg har ikke peiling på hvordan det ligger an, men jeg tror mens satte en stopper for det målet. Men jeg håper på ned iallefall!

 

Ned er ned, og det er de små skrittene som fører til de store seierene ;)

 

I helgen satser jeg på en treningsøkt, har 3 denne uka, og føler jeg må ha en til!

 

Spent på morgendagen :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, nueva vida!

 

Og ned er ned, uansett! :) Vi får tenke sånn, mens vi får av oss de ekstra julegrammene.

 

Igår ble det 2 gåturer på meg. En på 40 minutter og en på 50 minutter. Ble et par trimpoeng av det. Og skal gå en tur i dag, pluss ta motbakketuren min imorgen. Da havner jeg på rundt 10 trimpoeng denne uka totalt. Det trenger jeg.

 

Her har det snødd igjen iløpet av natta, så all glattisen er skjult under en fint lag med løs puddersnø. Juhuuu! Man trenger litt spenning i hverdagen... ;)

 

Ha en fortsatt fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Det blir et veldig spennende føre!! :rolleyes:

 

Her er det bare heeelt nydelig vintervær. 3 kuldegrader og det snør på et allerede vinterkledd landskap. Så her er det bare ut :)

 

Jeg og minstemann har hatt en god akeøkt på jordet, mens mannen og aldstemann er i slalombakken. Nå er det innekos og avslapping!

Jeg sitter og manner meg opp til en styrkeøkt mens minstemann ser pippi! Men...vi får se om jeg kommer meg opp fra ullpleddet, sofaen og ovnsvarmen....

 

Smugveide i dagtidlig, bare så vidt jeg torest. Men det var et VELDIG oppløftende øyeblikk. Ser virkelig bra ut! Men vi vet jo alle at mye kan skje på 2 dager. Selv om planen er null godis, så varierer det jo. Vi får se mandagsmorgen!

 

Flink med motbakketur og to trimturer på en bak (aplaus) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, nueva vida! :) Blir spennende på mandag, men jeg er sikker på at du klarer deg helt fint!

 

Her har vi også vært ute og gått tur, meg, mann, barn og bikkje. Og da vi kom hjem igjen trodde jeg nesten ørene skulle dette av, da sambo lurte på hva den derre vektklubbsiden min het... For han skulle også melde seg inn der og registrere mat, hadde han funnet ut! :)

 

Veldig overraskende, men veldig hyggelig! (Håper jo at jeg kan ha fungert som en liten inspirator!) Han hadde omsider turd å gå på vekta og funnet ut at han vil slanke vekk noen ekstra kilo. Så da ble det jo å gi han en liten innføring her inne, på hvordan tingene funker, med matregistrering, kurver og alt. Og fikk hjulpet han igang med å registrere gårsdagen mat og trim og dagens. Han endte opp på Meny 2 (1600 kalorier pr. dag) og fikk seg nok en liten vekker da han registrerte inn all maten hittil idag og endte opp på 1100 kalorier allerede, før middag og kveldskos! (Mens jeg ligger på 470 hittil i dag.. ;) ) Da tror jeg det begynte å synke litt inn, ja. He he!

 

Blir spennende å se hvordan det går! Som jeg sa, matregistreringen er ingen vits hvis man ikke registrerer hver dag og ALT man dytter i seg, på godt og vondt. Men det forstod han. Og tror han syntes det var ganske spennende allerede, når resultatene kom umiddelbart og alt sto der, svart på hvitt. Så mye enklere å se hva man gjør riktig og feil da - og ikke minst: hvor man har potensiale til å rette opp! :)

 

Han har jo snakket om å slanke seg noen kilo en stund nå. Men ante ikke at han gikk med tanker om å registrere mat så nøye som jeg gjør. Men veldig hyggelig! Da er vi to, under samme tak! :)

 

Heia oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...