Gå til innhold

Gir jernet!


Gjest PolarErMinVenn
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest PolarErMinVenn

70,9 i dag. Håper jeg klarer å holde en vekta til neste uke. Tror ikke jeg skal satse på å gå ned noe selv om jeg så gjerne skulle ha vært under 70 på bursdagen min.

 

Må bare jobbe og se fremover, selv om det er veldig tungt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 550
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kjedelig når sånt skjer... Noen ganger skriver jeg inn i word først og bare kopierer over, i alle fall om jeg skal skrive langt. Så blir det ikke borte :)

 

Veide megi dag også, og vekta var fortsatt vennlig, så da får jeg tro det ikke var et engangstilfelle da :D

 

Føler meg mye slankere allerede, og flere rundt meg sier det er synlig :D :D :D

 

Og du da, ikke lenge til du bikker under 70!!! Når er bursdagen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Jeg hadde ikke planer om å skrive så mye, og såå mye var det ikke heller :P Bare noen kommentarer her og der på ting du har skrevet tidligere, som at 23 juni er en fin dato for sommeren og jeg er klar for godis stoppen hvertfall frem til da. At jeg har tatt vare på de for små klærne altfor lenge allerede, for har jo ikke klart å komme meg inn i de enda..

 

Så bra at det endelig går veien da :D er superdeilig når mn kjenner at man har blitt mindre, og slike kommentarer om at det synes er jo bare et gigantboost på motivasjonen og ikke minst godt humør! Jeg ble ganske fornøyd når jeg så jeg har faktisk gått ned 5,9 kg siden nyttår og 5 cm rundt midjen og 5,5 cm rund maven :rolleyes: Gleder meg veldig til de neste 6kg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo kjempebra! Jeg har jo bare surret rundt siden jul... I januar var jeg nede i 63,9, men så satte reversen inn for fullt og jeg gikk raka vegen opp til en toppnotering i februar på 67,1. Så her har det jammen svingt litt... Men nå har jeg hatt vektnedgang 3 uker på rad, og har planer om å fortsette med det, så da får jeg håpe jeg også sitter igjen med pene resultater etter hvert :D

 

Det kommer til å bli meget spesielt å bikke under 60. Det er som en fjern drøm... Jeg har nok ikke veid så lite siden ungdsomsskolen kanskje... Og når jeg bikker under 58 får jeg normal bmi... Og det er faktisk bare 5,5 kg unna...!

 

Så jeg sier som deg, gleder meg til de neste 6 kg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Etter å ha spist 1/2 liter tomatsuppe med 40gr pasta, 2 kokte egg 2 knekkebrød, 1 lefse med løk,sopp, salat, gulrot og kylling i går viste vekta i dag 71,7.. Men jeg har fått tilbake matlysta og humøret er på bedringens vei, jeg har fått tilbake en venn som var dypt savnet (i grunn eneste jeg hadde her oppe).

 

Så ja, lysere tider i vente :)

 

Nå kom jeg på en ting til jeg ikke har svart deg på tror jeg :P Skal ikke flytte så langt, bare rett ned i gata her egentlig.. Gleder meg helt vilt da! Da kan jeg endelig be folk hjem, enten på middag eller bare se en film eller spille noe. Her er det ikke bare lite, men ukomfortabelt, sofaen er ikke god, leiligheten er overmøblert osv..

 

Btw, jeg var vel nede i 73 rett før jul jeg også.. Menstartstreken var på 76,8 3 jan. Har vrt endel litt smått opp og ned mellom omkring 73 og 74. Ser hvertfall frem til å miste flere kg og ikke minst cm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at ting er litt lysere nå :)

 

Da blir det lettere å gi jernet! Jeg har et mål om å komme under 60 kg til 17. mai. Tror det er et overkommelig mål... Så har jeg satt meg et mål om å være ca 55 kg til 30. juli og 50 kg til 31. august. Får justere etter hvert når jeg ser hvordan dette fyker an :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Ja mitt mål til 17mai er 68,6. Det er ganske lurt å ta på seg noe litt mindre behagelig enn en joǵgebukse på kvelden hjemme, for da får man faktisk mindre lyst på ekstra mat og godtesuget minsker også faktisk :)

 

Tok på meg en olabukse som i grunn sitter greit helt opp til magen.. For skal ut å spise på bursdagen min og trengte en topp til den som er fin men skjuler det meste :P Det fant jeg også! Valgte å ikke hoppe inn i joǵgebuksa når jeg kom hjem, dermed lettere å holde fokus ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kledde på meg en olabukse i morges som jeg ikke har brukt på et par uker, og du verden for en slakk jeg har fått i den :D

 

Trenger snart noen nye klær... Og jeg er så veldig lite i kjøpemodus nå. Jeg orker jo ikke kjøpe noen klær som kanskje vil passe i et par-tre uker... Så jeg må nok bare vente en stund til. Det går fint med de minste klærne mine nå, men jeg kommer nok til å slite etter jeg har nådd 50-tallet... Da blir nok det meste i skapet mitt stort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Så herlig! Det er jo kjempegode nyheter :D Deilig å kjenne klærne sitter læsere ja. Jeg har vært på joggetur, handletur og skal gå en tur på litt over 7km med ei venninne senere i dag :D

 

Her er det supersol og jeg som har så mye å gjøre inne.. Skal bare ta det aller nødvendigste, få i meg litt mat, så ut i sola! Ikke at jeg har noe sted å sitte, men finner vel på noe :P må egentlig på en handletur til men.. de var tomme for egg på butikken jeg var på, skal bake gulrotkake på mandag, rekker ikke bort på butikken før bakinga.. Jaja, gleder meg, har ikke bakt gulrotkake siden oktober tror jeg. Skal bare bake en liten en i sånn hjerteform som vi skal spise etter pizzaen på hotelle. Vi skal dele den på 4 da. Tror faktisk det kan bli en nokså trivelig bursdag :)

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det du som har bursdag i dag? I så tilfelle så ønsker jeg deg til lykke med dagen!!

 

Har vært fint vær her og i dag, så har vært ute i flere timer.

 

Vekta var kjip i morges... Oppe på 63,9 :(

 

Jeg får nok ikke noe nedgang til mandag... Skal prøve å få gått meg en tur eller noe i kveld. Må få forbrent noen kalorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Har bursdag i morgen, og i morgen den skal feires :) Siden det blir noe sen middag i morgen og dette i forhold til mave innhold osv, så registrerer jeg ikke vekt på tirsdag, føler jeg er inne i en god rytme og vil ikke ødelegge resultatet med den veiingen. Jeg skal ikke overspise i morgen, skal bare ta et kakestykke og pizzaen blir det ikke så mye av, blir salat v siden av som jeg kommer til å forsyne meg litt ekstra godt av :)

 

Er i ventemodus jeg nå, venter på å flytte, venter på tlf i posten, venter på TV,anlegg osv, venter på pakke fra mamma, venter på å begynne i ny jobb, venter på å finne ut om jeg får en kollega eller om jeg må regne med å jobbe lenge alene osv :P

 

Utolmodig nå ja!! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Du får bare se fremover! Vekta mi viste 72,0 i går, det er jo opp 1,1 siden tirsdag, som jeg sa da kom jeg til å gå opp når jeg begnte å spise igjen. Jeg har vært flink med både mat og trening så da får det ta den tiden det tar. Men neste uke skal jeg se 70,x! :)

 

Fått gått deg en tur? Jeg fikk gått en tur på 7,2 i dag også, skikkelig gangsperre etter den korte 15 min styrkeøkta jeg avslutta gåturen med i går, deilig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ingen tur på meg i går kveld. Ble bare avslapping.

 

Jeg er så sliten for tiden. Sover dårlig og føler meg stresset. Får ikke helt kontroll over inntaket. Skulle aldri kjøpt inn den posen med mandler som til stadighet får meg til å stikke neven inn i kjøkkenskapet og plukke med meg noen hver gang jeg går forbi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp kommet hjem fra en gåtur på 9,4 km :) Hadde ikke noe lyst, men da jeg først kom meg ut var det jo godt. Og jeg gikk i greit tempo og synes jeg, gjennomsnittlig 6,55 km/t.

 

Prøvde å bruke endomondo, og det var jo kjempegøy, så det skal jeg fortsette med!

 

Blir ikke moro å veie meg i morgen :( Men det er vel fortjent. Har vært så sykt sulten denne uken... Skjønner det ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble opp 0,4 kg. Ikke uforventet, men føltes ikke bra likevel.

 

Men det nytter ikke grave seg ned og synes synd på seg selv, sant? Så her skal det jobbes :D Målet er å gå ned de 0,4 + litt til i løpet av denne uken så jeg havner på rett kjøl igjen! I can do it!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Hva er er endomono?

Som du sier så har du jo vært veldig sulten, nå har du kanskje fått stabilisert det litt igjen. Neste uke er du nok på vei ned igjen :)

 

Det må jeg være også :) Ble 4km på jobb i dag (hjemmebesøk igjen) og runden på rett over 7km etter jobb. Jeg er utslitt når ettermddagen kvelden kommer, så nå skal jeg legge meg!

 

Forresten, det er ofte slik at man ikke vil gå ut, men er så DEILIG når man kommer inn igjen etter en gåtur, lang eller kort, uansett godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endomondo er en treningsapp til telefonen. Kartlegger hastighet og avstand ved hjelp av GPS. Man får så oversikten inn på nettsiden endomondo.com. Der kan man se statistikker, ha oversikt over treningene, se ruta man har gått/løpt osv. Man kan også legge inn manuelle treninger dersom man har trent uten å bruke telefonen. Og best av alt, det er gratis :D

 

Jeg var oppe på 64,1 i dag. Kjipt... Men begynner å få kontroll på matinntaket igjen nå. Hjelper virkelig å spise mer på morgenen! Tror jeg skal fortsette med det. Og jeg er overbevist om at jeg fint skal greie å gå ned til mandag :D

 

Må si du er flink å gå! Jeg synes det er deilig at det begynner å våres nå, så da er det ekstra godt å gå litt ute. Men når jeg føler meg lat og tiltaksløs er det bedre å melde meg på timer på treningsstudio, for da har jeg bestemte klokkeslett å forholde meg til og kan ikke sitte å utsette og utsette til det blir for sent...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Når jeg får ny tlf skal jeg prøve det jeg også :D

 

aiaiai.. nå begynner jeg å bli syk.. :( skikkelig sandpapir i halsen, og i dag har det ikke gått bort heller.. Spist masse hvitløk i dag, drukket noen kopper med honning og sitron så håper det hjelper :D

 

Så ble ingen tur i dag.. :( lett å gå turer når været har vært så bra! også har jeg hatt med meg en og to disse dagen da. Hadde tenkt meg på joggetur i morres, men siden jeg også i dag var tørr i halsen så droppa jeg det, det har jo pleid å gå over.. men ikke i dag :(

 

Men men.. Vekta må ned, så får bare gjøre det beste ut av det :) Godt du begynner å få kontroll igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontroll og kontroll...

 

Jeg går bare opp nå... Er nå oppe på 64,3 kg...

 

Og jeg fatter det ikke... For jeg synes jeg har vært ganske flink denne uka! Har moderert inntaket, vært bedre på søvn og hatt et par gode treningsøkter...

 

Noe feil må det jo være jeg gjør... Greier bare ikke helt å se hva... Her må det grubles litt...

 

Håper du føler deg bedre i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Vel, jeg sa ikke full kontroll ;) Bare begynner å få! hehe

Vel, jeg går bare oppover jeg også, skjønte det forrige uke etter å ha spist totalt 2 knekkebrød på 4 dager, da går man jo opp når man begynner med skikkelig mat igjen. Men har vært flink og selv om jeg ikke har hatt noen høyintensitetsøkter så har jeg vært meget aktiv!

 

Men.. Jeg har ikke vært flink med frokosten, jeg bare klarer ikke å få i meg fast føde om morran.. Gladnyheten er at det ikke har vært noe problem å holde seg unna sjokoladen siden påska da :D Vi får bare stå på vidre, være enda flinkere, sove litt mer, drikke mer vann, gi litt mer på trening og (fortsette å) bruke mindre tallerkner når vi spiser middag (det hjelper meg veldig til å spise mindre).

 

Føler meglitt bedre i dag enn i går, skal ikke mye til :P men fikk sovet endel i natt, hadde med saccosekken i senga :P hvitløk, sitron og honning har i dag som i går gått ned i store mengder.

 

Snart helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går hadde jeg en sofa-dag. Følte meg helt tappet for energi og orket ikke gjøre noen ting. Holdt inntaket greit, så det ble ok underskudd likevel.

 

Hvis du ikke får i deg fast føde på morgenen, hva med noe flytende da? For å få i deg noe energi på morgenen. Et glass juice for eksempel? Fint påfyll av karbohydrater som vil fylle opp glykogenlagrene.

 

Sover dårlig for tiden. Selv om jeg har vært mye flinkere til å komme meg i seng, blir jeg liksom ikke uthvilt. Men det må vel gå seg til etter hvert...

 

Nå skinner sola og det er fredag, så det er ikke vanskelig å være positiv og optimistisk i dag :D Veide 64,1 i morges, så det er jo bedre enn i går. Målet er å være under 63,9 i alle fall til mandag. Det er ikke helt umulig i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Her skinner sola fremdeles B)

Jeg har begynt med biola om morningene igjen, så får i meg noe. Men forbrenner mer om jeg får i meg mer frokost.. Jeg er bedre igjen i dag og satser på en skitur i morgen! det er meldt bra vær, så får bare vente å se :)

 

TVn og tilbehøret har kommet, skal hente det på posten senere i dag :D Nå skal jeg ned på butikken og kjøpe noe å ha med på skituren i morgen, vurderer termos wiener.. Litt usikker..

 

GOD HELG!! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...