Gå til innhold

Gir jernet!


Gjest PolarErMinVenn
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest PolarErMinVenn

Så bra at det begynner å gå den rette veien :) Tanker da mer på optimismen med motivasjon, energinivå og trivsel, så kommer den vekta etter når den kommer ;)

 

Jeg har hatt en altfor tøff uke i forhold til hva kroppen min var klar til, så sliter med å komme meg ovapå energimessig. Var på fotkutrs da, det var veldig artig :) Jeg var på 72,9 i dag, men siden den var 73,7 på torsdag så regner jeg med at den går litt opp igjen. Men skal være flink, det er ikke lenge til påske. Blir utfordrene å reise bort en hel uke med all kost dekka, bare håper de har endel sunn mat, salat og sånt :) Vet de har dessert hver eneste dag, og ikke rett etter maten heller, men sånn kaffe og kaker opplegg senere på kvelden.. :unsure: Har sagt at om de har gulrotkake så skal jeg kunne ta et stykke, har de sjokolademossé så skal jeg kunne smake på det. Men ellers så får jeg holde meg unna, om det ikke dukker opp noen sunere alternativer da ;)

 

Twisten, med unntak av banansjokoladen (som så å si aldri er der alikevel) skal jeg holde meg HELT unna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 550
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Var på fotkutrs da, det var veldig artig :)

 

Hva er det?

 

Påsken blir definitivt utfordrende for meg også. Men jeg har jo klart meg i over 2,5 mnd uten sjokolade og sånt, så det skal jeg fint greie å styre unna i påsken også. Det er verre med kakaoen og brunosten… Det er et must på tur for meg… Men jeg får heller bare gå ekstra lange skiturer i påsken, så berger jeg meg forhåpentligvis.

 

Helgen har vært ok. Litt høyere inntak enn på hverdagene, men har jo trent gode økter både fredag, lørdag og søndag, så forhåpentligvis har det ikke gått altfor ille… Veiing i morgen. Så lenge jeg holder meg under 66 er jeg fornøyd. Mer kan jeg egentlig ikke håpe på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

66 blank. Så ikke så veldig fornøyd.

 

Jeg må slutte med den saboteringa jeg bedriver i helgene. Jeg er helt sikker på at jeg gjør det riktige i ukedagene. Jeg pleier jo gå ned i vekt frem mot helgen.

 

Denne ukens strategi blir å ikke veie meg før om en uke :o Jeg tror at jeg er mindre tilbøyelig til å sabotere meg selv hvis jeg ikke vet hvordan jeg ligger an... Vi får se! Skal i bursdag til helgen. Har bestemt meg for å ikke røre kaker i det hele tatt. Får nok noen reaksjoner, men jeg skal si, som jo sant er, at jeg ikke tåler så mye sukker. Det er jo ingen vits i å spise kake hvis jeg blir uvel av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

73,4 i dag, ikke fornøyd jeg heller, men nå er jeg tilbake. Nå er jeg klar til å kjøre på! Fikk meg en joggetur på morgenkvisten i dag, det var så herlig! :D Skal fortsette med joggeturer før jobb. Jeg saboterte meg selv på søndagen, bakte rundstykker og gikk å småspise av de hele dagen, spiste ingen middag en gang. MEN fordelen er at når jeg var ute på reise i går med fly og alt så klarte jeg å holde meg unna alt mulig rart. Hadde rett og slett ikke lyst på, tror det er fordi jeg spiste så mye på søndagen, men ikke sånn at jeg ble stapp mett, bare veldig jevnt.

 

Er hvertfall klar til dyst igjen, etter en tung periode :)og forresten, beklager alle tastefeilene mine! Det skulle stå at jeg hadde vært på FOTOKURS :D

 

Jeg blir å veie meg fredag før jeg reiser, da har jeg ikke tilgang på vekt før neste lørdag igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte meg det kunne være det ja... Fotokurs :D

 

Vi må slutte å sabotere oss selv!! Jeg er så flink på hverdagene, og det føles jo temmelig bortkastet når jeg ikke greier å være like flink i helgene. Som om all den gode innsatsen blir visket ut...

 

Nei, nå blir det andre boller... Ikke mer hveteboller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Så flink du har vært!! :D

Inntaket går tålig greit, jeg har hvertfall kommet meg i gang med trening og det er supergodt! Ble en nokså god økt i dag :) skal prøve å få meg en liten joggetur i morgen tidlig før jobb.

 

Er spent på de neste dagene og ukene, håper virkelg jeg har kommet inn i det igjen nå.. Og sp bra ang søvnen da! Fikk du lest den artikkelen i dagbladet om søvn og vekt eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk meg en joggetur på 6km, 435 kcal er brent og jeg er meget godt fornøyd med en god start på dagen :D

 

Ha en strålende dag!

 

WOW! Imponert!

 

Den artikkelen, husker ikke om jeg fikk lest den... Hva var det det stod i den?

 

Nå skal jeg komme meg på trening :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Hei igjen!

 

Det er denne uka jeg har vært borte (på helsesportsuke som ledsager med masse mat som har blitt servert hele tida!) Herrelig, blitt servert hele tiden, og når man er ute å går på ski, leker i snøen osv så er jo matlysten på topp også da! :blink: Skal meddele at jeg sprakk på sjokoladen, ikke kjøpt selv, men fikk delt ut biter v bålet og klarte ikke å holde meg unna, sme på kaker og is ble det også, men bare smake da og ikke hver dag :rolleyes:

 

Nå kommer jeg innom her hver dag ;) Håper det fremdeles går bra med deg :D

 

Har jo ikke hatt tilgang på vekt eller nett for den sagts skyld, blir litt for spennende med vekta nå altså.. uff.. jaja, men nå er jeg tilbake her og skal klare meg fin fremover :D

 

God helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Det ble en kort økt i dag, men ble 4km på mølla og endel maveøvelser. Hadde ikke pulsklokka på og det irriterte meg at jeg glemte den :P er nok litt for avhengig av den.. Men men.. Tar den på neste gang. Skulle på powerwalktur med ei venninne men den ble flytta til mandag, håper det blir noe av da.

 

Her er det forøvrig full vinter, snødd i hele dag, snødde en god del i går også. Bare bra det for trenger snøen til påska :D

 

I kveld blir det (forhåpentligvis) påskekrim i nabobygda, driver å jobber m å få meg skyss dit.. Og da blir det nok litt vin også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Det ble påskekrim, og det ble vin :rolleyes:

 

Fikk meg en 6km tur i dag også, godt å komme ut i frisk luft og få brukt kroppen litt. I morgen får jeg selskap på runden jeg skal ta, så det blir bra. 3 dager på jobb så er det påskeferie :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skiftet veiedag til mandager...

 

Vekta stoppet på 64,6 i dag :) Det er ned 0,6 kg. Fornøyd! Det ble en del vin på meg også i helgen. Trodde det kom til å sabotere hele vektnedgangen, men heldigvis ikke!

 

Har snødd litt her også, så ligger an til en bra påske, bare været holder seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

72,8 så greit fornøyd med det etter forrige ukes matinntak mens jeg var borte, har stramma meg opp skikkelig i helgen, så nå er mavesekken litt mindre igjen :P Men nå er det bare å sette opp giret her! Skal vidre nedover hver uke nå, SELV om det er påske og har godtelov!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det er jo kjempebra!

 

Ja du har godtelov du nå... Det har ikke jeg, og det er helt ok! Skal kanskje kose meg litt med litt mandler og nøtter. Men må jo passe inntaket. Jeg skal ikke opp i påsken i alle fall. Det er sikkert!

 

Slenger du deg med på godteforbud etter påske igjen da? Frem mot sommeren kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Jeg har holdt meg helt unna alt av kaker og vaffler og sånn også jeg vet du ;) Men ja er med på godtestopp etter påske frem til sommeren med unntak av 14 eller 16 april (hvis det blir bursdagsfeiring, da blir det gulrotkake) 17 mai (da er det is det er snakk om) Jeg har heller ikke lov til å nyte godis alene i påska, det skal være i sosiale sammenhenger :D

 

Skal heller ikke opp i påska! Så må trimme masse, masse :P og har jo ikke tenkt til å frotse heller da, bare kose meg litt :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har syndet litt med kake, dessert og vafler i selskap. Men i de to siste bursdagene rørte jeg ikke kakene :D

 

Mot sommeren har jeg to bursdager jeg skal i, så er det 17. mai og en konfirmasjon. Så det blir 4 dager. Litt mange unntak det kanskje... Får vurdere litt underveis om det blir noe utskeielse da eller ikke. 17. mai greier jeg meg nok uten noe tenker jeg...

 

Hvilken dato skal vi sette da? Når begynner liksom sommeren? Der oppe er det vel ikke sommer før i juli/august :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Ja når skal vi set er sommer? Jeg aner ikke når jeg får ferie heller.. Kan jo si 1 juli som er eller 23 juni som er st.hans..?

 

Nå har jeg vært på 2t skitur og brent 1059kcals!! :D :D

 

Jeg må være superflink fremover, jeg flytter mellom 20 mai og 1 juni, da blir det ut med de klærne som ikke passer, dvs alt jeg har tatt vare på som er for smått..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Etter skituren på tirsdag fikk jeg meg en skikkelig strekk.. Snakk om strek i regninga.. Ble bare værre utover onsdagen og derfor kom jeg meg ikke lenger enn opp til rødekorshytta der skirennets start var før jeg måtte hive inn håndkle (knappe 2km).. Det var surt!

 

I dag skal jeg opp å ta en liten treningsøkt i hallen. Det er fryktelig kjedelig å ikke få gått på ski!! Og heller ikke trent med gå/joggeturer.. Ak nå snør det så tett at jeg hadde nok ikke kunne tatt meg en tur uansett, det er egentlig litt godt at det ikke er strålende vær :P

 

Kjøpte sursild til filmen i går, når jeg kom dit hadde han kjøpt potetgull også.. Delte sursilen, har fortsatt endel igjen av den, og potetgullposen ble ikke åpnet :D

 

Men i dag skal jeg ned til "naboen" å hente appelsinsjokoladen som jeg fikk av mamsen når jeg var sørover i begynnelsen av mars, den hadde vært borte om jeg ikke hadde gjemt den bort :rolleyes:

 

Hvordan går det med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Jeg er et følelsesmessig vrak om dagen. Snakk om humørsvingninger og berg og dalbane i følelsesveien. Det gjør jo sitt i forhold til mat også da.. Jeg vet det ikke er bra å gå slik jeg gjør nå, omtrent ikke spiser, ikke rart jeg har vondt i hodet og er i dårlig humør og at kroppen ikke virker. På en måte er jo bare å "snap out of it".. Men på en annen side så tror jeg ikke det hjelper å prøve på det nå, må bare la det gå sin gang, bruke den tiden det tar.. Har ikke ak noen her oppe å prate med heller, siden de to jeg faktisk kan prate med er like "deprimert" som meg, de er gutter og prater jo derfor ikke om følelsene sine på samme måte.. De lytter gjerne da, vanligvis, men nå har de isolert seg vær for seg og er faktisk mye mer negativ til hverdagen enn jeg er om dagen..

 

Skal ta meg en tur ut i dag, få tankene over på noe annet hvertfall, hvis jeg finner et vors å dra på først da, gjenstår å se..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff! Det hørtes ikke bra ut!

 

Håper det går fort over. Jeg vil tro alle har det slik i ny og ne. Og jeg tror nok du har rett i at det bare må gå sin gang. Og så lenge man har i bakhodet at man vet det går over, greier man bedre å takle det og komme seg gjennom det. Stort sett er det egentlig ikke så ille som det føles. Det negative blir bare veldig forsterket når man er nedstemt. Ting man ikke ville brydd deg om til vanlig blir kanskje noe som vipper en helt av pinnen. Sånn kan jeg ha det av og til i alle fall...

 

 

Påsken har gått noenlunde greit for meg så langt. Skal veie meg i morgen tidlig, har ingen store forventninger. Er kjempefornøyd så lenge jeg ikke har gått opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Uff uff.. Ikke bra det her altså.. Men håper jeg kommer meg et steg vidre etter i kveld.. Er en jeg trenger å prate med, som jeg har en avtale med i kveld, og da kan det jo hende at jeg får litt mer orden på tanker og følelser.

 

Gikk på vekta i dag og den viste 71,2, noe jeg jo egentlig burde være hoppende glad for, men vet jo at den ikke blir værende der. Fikk ikke ak i meg mye mat hverken i går eller dagen før :unsure: dvs at vekta fyker til værs med en gang får i meg skikkelig kost igjen. Skal hvertfall være påpasselig med at ikke mavesekken blir for stor igjen :rolleyes:

 

Selv om det her ikke er bra, så er jeg glad for at jeg ikke har tydd til mat eller godis for trøst. Greia er jo at jeg som regel har tydd til løping (eller annen trening) når jeg har hatt det vanskelig, men det har jeg ikke kunnet gjøre nå grunnet skaden. :blink:

 

Nå er jeg spent på veiingen din i dag altså! Jeg har fremdeles veiedag på tirsdager jeg da. Føler mandag blir for tett etter helgen, søvnmønsteret og evt dehydrering har litt for stor påvirkning på vekta da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide 63,5 kg i dag, hvilket betyr ned 1,1 fra forrige mandag :D

 

Det er helt utrolig, og første gang ever jeg har gått ned i vekt i løpet av en påske!!

 

Jeg kan nesten ikke tro det er mulig, og lurer litt på om badevekta har tatt feil av datoen og tror det er 1. april i dag... Må kontrollveie i morgen for å sjekke at det ikke er noe forbigående!

 

Det er ikke sikkert vekta di fyker så veldig mye opp. I hvertfall ikke hvis du har fått i deg nok drikke de siste dagene.

 

23.juni er en fin sommerdato :) Er du klar fra i morgen med ny innsats mot sommeren?

 

Skal du flytte langt eller? Du må jo ikke kaste alt som er for smått... Det kan du jo passe igjen... Kast alt som er blitt for stort heller!

 

Håper alt ordner seg for deg og at det blir bedre etter du har fått snakket med "duden" i kveld, lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...