Gå til innhold

Gir jernet!


Gjest PolarErMinVenn
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest PolarErMinVenn

Det ble en tur på ltt over 4 timer i går, som var HELT fantastisk! Men jeg har desverre blitt dårligere i halsen, og i dag har jeg hosta til maten har kommet opp gjen..

 

Irriterer meg over vekta som har stått standbye siden forrige fredag på 72 blank, lurer på om den ikke funker som den skal..? Jeg mener, hverken opp eller ned, og har veid meg som vanlig ganske ofte.. Jaja..

 

Hvordan har helgen din vært?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 550
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Oi! Det må jeg si! Sprekt!

 

Ikke bra med halsen din. Håper det ikke blir noe langvarige greier!

 

Helgen min var full av stress, styr, mas og kaos... Jeg hadde planlagt å være superflink så jeg kanskje kunne være under 63,9 i dag, men ett eller annet sted var det en liten djevel i meg som fikk meg til å gi fullstendig blanke... Ingen veiing, ingen måling, ingen registrering og ingen kontroll...

 

Overraskelsen var selvsagt stor da jeg fikk 63,5 på vekta i går morges, og tenkte nok at det bare var tilfeldig. At jeg hadde lite mageinnhold eller ett eller annet sånt. Men i dag stoppet den på 63,3, så kanskje det ikke er feil likevel... Selv om jeg synes det er ufattelig merkelig!

 

Laveste offisielle vekta hittil! Fantastisk!

 

Skjønner godt du irriterer deg over stillstand. Men husk at det er mye bedre enn opp! Hvis du tror det er noe feil, så kan du jo prøve å holde noe når du veier, så ser du raskt om den viser det samme med eller uten gjenstanden...

 

Så mye aktivitet som du har vært i så tror jeg bare resultatet henger litt igjen. Det løsner sikkert snart skal du se ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Grattis med vekta!! :D

 

Jeg irriterer meg mest over den stillstanden på 72 fordi jeg gikk ned så mye når jeg ikke fikk i meg mat, visste jeg kom til p gå opp igjen, men 1,1kg fra tirsdag-fredag (ja i samme uke) og da spiste jeg jo ikke mye eller feil mat heller. Som sagt visste jo at jeg vill gå opp først, men trodde jo at jeg ville fortsette å gå hvertfall litt ned.. Men men.. Nå er jeg syk med denna halsen og har ikke kommet meg på jobb engang i dag.. Så d blir lite trening fremover, en uks tid tenker jeg.. :( Nå som eg var så godt igang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Ja, veldig overaskende så var vekta også i dag 72,0, jaja, veide meg med klærne på etterpå, da stoppa den på 72,5,så den er nok ikke ødelagt, bare litt småfrekk.. Men ikke nok til at det må en alvorsprat til..

 

Jeg stresser ikke så mye med vekta nå faktisk, det er litt godt, jeg gikk ned 2,5 cm siden sist, og ned i cm ER viktigere enn selve vekta, hverfall for meg. Det er klart med tanke på knær og rygg så må vekta ned også, men som du sier, den kommer nok etter.. :)

 

Hjemme fra jobb i dag også, i morgen blir det mok jobb igjen.. Kjenner det er kjedelig å være hjemme, får dårlig samvittighet (jobber hardt med å ikke ha det, folk blir jo syk..) og det er lettere å bare være på jobb. Tror ikke jeg er smittsom lenger heller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart cm betyr mye! Veldig sprøtt også hvordan kg vises på kroppen. De 2 siste kiloene jeg har tatt av merket jeg kjempegodt på kroppen. Nesten ned en hel buksestr.

 

I dag var jeg oppe på 63,7 :blink: Men spiste litt mye til kvelds i går... Jeg må være forsiktig med kveldsmaten... Er veldig glad i å spise på kveldene, og de dagene jeg har trent kan det bli opp mot 400 kcal. Det er jo i grunn alt for mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Ja, det er kvelden som er værst uansett, og har man trent så er det godt med et ekstra knekkebrød, og ett til osv.. Vekta mi var 72,0 i dag også, BOMBE! Jaja, tror ALDRI jeg har hatt så stabil vekt som de siste to ukene hvertfall :P

 

Biola til frokost i dag, 2 knekkebrød til lunsj, planer om kylling og grønnsaker til middag, og knekkebrød med egg til kvelds!

 

Deilig at det behynner å kjennes på kroppen da, gleder meg til de neste 3kg, da er jeg under 70 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Herlig med 1 mil!!!

 

Ble bare 4km på meg, men glad jeg kom meg ut døra og ikke hosta meg ihjel hverken på turen eller etter jeg kom hjem :D Ble greit tempo, ikke sånn superraskt, men litt mosjon hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Du som er et sånt geni når det kommer til utregibg osv med kalorier/underskudd/gr.roede metoden.. Hvor i regnestykket på hvor mye man forbrenner tar GR med underskuddet som skal bli -1kg i uka? Jeg vil kunne trekke fra mine trimpoeng/kcal og finne underskuddet selv, for det varierer jo så innmari. Slik som nå har jeg vært syk, contra de dagene jeg har gått over 10km på beina/ gått 4t på ski osv.. Har ikke brydd meg tidligere, for har jo ikke telt kcal daglig, mn np har jeg fått en meny jeg skal prøve meg på :)

 

Regnestykket mitt ser sik ut:

72kgx 10= 720

163cmx6,25= 1018,75

26årx5= 130

720+1018,75-130= 1608,75- 161 (kvinne)

= 1448 I hvilestoffskifte.

 

1448x 1,4 (normal dag) = 2027kcal

 

Så kommer jo trimkaloriene i tillegg da. Og mens jeg skriver det her så går det opp for meg at det jo ikke er i selve regnestykket men bare menyen GR ber deg ligge på :lol::P hihi! Jaja, jeg lar regnestykket stå her jeg så har jeg det her, haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja det stemmer nok det ;)

 

Ikke vanskelig å regne ut selv nå da du har tallet for daglig forbruk uten trim. Det er jo rimelig konstant.

 

Inntak - 2027 - trim = underskudd (eventuelt overskudd)

 

Skal du forbrenne 1 kg fett i uka må du ha 1000 kcal i underskudd pr dag, sånn i teorien...

 

Jeg har friuke fra registrering og telling nå. Hadde lyst å prøve litt for å se hvordan det går. Har vært flink med trim denne uken, søvn også, bortsett fra i dag ser det ut som... Maten... Tror ikke det har vært helt tullete, men... Ja, tiden får vise...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Vekta har rørt på seg!!! Det er jo helt utrolig.. Får bare håpe at den fortsetter med det, eller hvertfall at den ikke går opp igjen ;) Har ikke vært sulten i dag, har fåtyt i meg ganske så mye for lite, men skal ha middag snart, tror jeg skal ta noe annet en suppe som var planlagt :P jaja.. Ellers går det jo greit da, jeg har fått en tur og trent bittelitt styrke. Det gikk greit, så da blir det mer trening i morgen :D

 

NÅ er jeg sulten, så får komme igang her :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Det ble sent i går og derfor lite søvn, vært nokså trøtt i dag, og heller ikke fått i meg den maten jeg skulle. Håper på en bedre dag i morgen. Skal straks legge meg tror jeg, så sover jeg til jeg våkner i morgen (vanligvis oppe ganske tidlig). I morgen blir det både joggetur, gåtur og kanskje litt styrke :)

 

Er ikke ak supertrøtt men skal gjøre et forsøk på å sove:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har friuke fra registrering og telling nå. Hadde lyst å prøve litt for å se hvordan det går.

 

For en idiotisk ide! Blir nok opp på meg denne uka igjen... Men en erfaring rikere i alle fall. Jeg kan altså ikke gjøre dette uten å telle og registrere kalorier.

 

Blir vel ikke veiing før på onsdag. Skal bort noen dager og har ikke vekt. Så hvis jer er forsiktig kanskje jeg kan hente meg litt inn igjen å ende opp greit likevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

For en idiotisk ide! Blir nok opp på meg denne uka igjen... Men en erfaring rikere i alle fall. Jeg kan altså ikke gjøre dette uten å telle og registrere kalorier.

 

Blir vel ikke veiing før på onsdag. Skal bort noen dager og har ikke vekt. Så hvis jer er forsiktig kanskje jeg kan hente meg litt inn igjen å ende opp greit likevel...

 

Men er det fordi du ikke har registrert? Eller er det andre ting som ligger bak? Har du tatt det som en "fri" uke matmessig også fordi du ikke skulle registrere uansett? Jeg syns jo det er flott at du klarer å registrere alt jeg da, jeg har ikke sjans til å få det til, jeg blir så hyperstressa selv om det er ingen grunn til det. Å si jeg har klart meg fint uten er vel å ta hardt i men, ned i vekt har jeg klart, og bedre enn om jeg faktisk teller.

 

Du klarer deg Nickii, det gjør du alltid! ;)

 

Jeg har om ikke en hel, hvertfall gått ned en halv buksestørrelse! Var i badstua før helgen, jeg har tjukke lår, og mye flesk på magen, men jeg har faktisk blitt mindre.. Så var det det å glede seg over det, istendfor å bare bli lei seg for hvor stor man faktisk har vært da.. :unsure:

 

Det ble ingen trening i dag, så får ta det i morgen, dvs at jeg må komme meg i seng nå. Har mye som skal gjøres i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Hatt hele dagen på meg, og så å si ikke fått gjort noe som helst.. MEN fikk meg en god treningstur. Powerwalk, 9,3km og 548 kcal brent. Holdt meg til gange og brukte "bare" 1t og 13min :) Det beste er vel egentlig at jeg ikke har hoste siden jeg kom inn igjen :D

 

Jeg håper vekta holder seg til tirsdag, for da har jeg klart ned 0,8 og det er jeg meget fornøyd med! Venter i spenning og ser..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke uventet gikk jeg opp 0,4 til 63,7 kg. Men nå har jeg bestemt meg for å ta en "hardkur" frem til 17. mai. Da skal bunaden sitte pent. 2 uker med tortur og pinsel. Det skal jeg greie :)

 

Metoden er å redusere på alle måltider, kutte ut brød, potet, pasta og ris.

 

...tjukke lår og mye flesk på magen... ja, det er du ikke alene om! Men vi blir nok slanke etter hvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Jeg gikk ned igjen til tirsdagen da, jeg har "syndet" kansje.. Jeg spiser nemlig brød med NUGATTI til frokost, for å få i meg frokost, men saken er den at hver gang jeg gjør det så går jeg ned..

 

Vekta viste 70,9 på tirdagen :) målet er å gå ned 0,4 denne uken, da ligger jeg der jeg skal i følge planen min.. Det blir ikke hardkjør her, jeg skal trene og spise sunt, men nå må jeg tømme skapene for mat pga flytting, selv om jeg ikke skal spise mer betyr det hvertfall å unngå innkjøp, kan bli litt vanskelig å variere maten.. Skal være flink altså! Men ser ut til at jeg har lettere for å gå ned i vekt om jeg ikke bryr meg så mye, for da stresser jeg minsre og stress er skikkelig KILLER for vektnedgang, tross alt det som fikk meg opp dit jeg har vært..

 

Ja vi blir slanke etterhvert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! 70,9 er jo kjempebra!!

 

Du går jo ned jevnt og trutt nå, så det betyr jo at det du gjør er riktig. Da får det være så som så med den nugattien ;)

 

Du er heldig som greier å gå ned i vekt når du ikke tenker så mye på det. Jeg er nødt til å ha kontroll, men skulle gjerne sluppet. Blir jo litt styr med all registreringen og veiingen og sånt. Men jeg prøver å ikke bli stresset av det. Slapper kanskje mer av når jeg har kontroll egentlig... For da vet jeg jo at jeg gjør det riktige...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Du er heldig som greier å gå ned i vekt når du ikke tenker så mye på det. Jeg er nødt til å ha kontroll, men skulle gjerne sluppet. Blir jo litt styr med all registreringen og veiingen og sånt. Men jeg prøver å ikke bli stresset av det. Slapper kanskje mer av når jeg har kontroll egentlig... For da vet jeg jo at jeg gjør det riktige...

 

Grunnen til at jeg klarer å gå ned selv om jeg ikke tenker så altfor mye på det er nok fordi det igrunn er 2 ting som gjorde at vekta føyk til værs i utgangspunktet.

1. Stress og derfor mye stresshormoner

2. Sjokolade (mer stress, mer sjokolade også :blink: )

Min livsstil har igrunn aldri vært noe særlig usunn. Alltid vært glad i i sunn mat (og sjokolade :rolleyes: ) og trent masse. Når jeg da klarer å la være å stresse OG holde meg unna sjokoladen :P takket være deg egentlig ;) så skal det jo gå bra! Men siden det ikke er så fryktelig mye for meg å hente nettopp på trening og mat (er alltid noe!!) så er det vanskelig å gå ned så mye. Har aldri vært sofasliter.. (kanskje en maks to dager i uka, etter jobb)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk hadde jeg det sånn før, at hvis jeg bare kuttet snop og sånt gikk jeg ned i vekt. Men nå nytter ikke det lenger. Vet ikke om det er fordi forbrenningen har gått ned eller om jeg spiser mer. Kanskje en kombinasjon.

 

Jeg har nok vært litt sofasliter tidligere. Har vært aktiv i perioder, men aldri sånn som nå. Begynte for alvor for halvannet år siden. Jeg antar jeg ligger på 4-5 økter pr uke i snitt, og er nok i mitt livs beste form nå (og den er ikke super akkurat, så det sier sitt). Er også blitt flinkere på hverdagsaktivitet.

 

Så utfordringen min er altså maten. Jeg er nødt til å begrense mengden for å gå ned i vekt. Virker som det går best med et inntak på ca 1300 kcal. Og det sklir raskt ut dersom jeg ikke har full kontroll...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Skjønner den.. Jeg må også passe på maten, ingen tvil om det, og holde meg unna melkeprodukter, for ikke å snakke om rødt kjøtt! Og selfølgelig mengden.. Men om jeg tar det med ro så er ikke det noe problem. Da spiser jeg mindre posjoner, ingen store problemer med å holde meg unna godise og usunn mat, treningen blir positiv og ikke tvang, men fordi jeg har lyst :)

 

For meg er det nesten som jo hardere jeg prøver jo værre blir det, slik de site 8kg kom på, jeg stresset noe værre for å gå ned noen kg også gikk jeg bare opp, opp og opp! Ak nå går det fint slik jeg gjør det nå, så får jeg se hva jeg gjør når neste platå viser seg å komme, for det kommer igjen og igjen :P

 

Er så mentalt klar for familieliv jeg nå, men da må jeg finne meg en mann først da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Det meste går greit om dagen.. men ikke det med leggetid.. Det er så utrolig vanskelig når det er lyst 24/7.. er ikke oppvokst med detta jeg, så er så vanskelig å venne seg til..

 

Da er det bare en ting som gjenstår.. God natt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er oppvokst med lyse sommernetter, men blir liksom heller aldri fortrolig med det. Jeg må ha det mørkt når jeg skal sove, så takk og lov for lystette rullegardiner!

 

Jeg er veldig opptatt av at trening skal være moro, så jeg gjør kun de tingene jeg liker. Heldigvis liker jeg det meste nå. Blitt utrolig mye lettere å være i aktivitet nå enn tidligere :)

 

Ja, finne en mann blir vel kanskje ikke det enkleste der du bor nå... Begrenset utvalg kan jeg tenke meg... Men kanskje du har noen i kikkerten? Og før du vet ordet av det sitter du der med et par skrikerunger, udugelig gubbe og alt det der vi andre "sliter" med, hehe! Neida, familielivet er flott! Ikke alltid like rosenrødt, men jeg liker A4-livet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...