Gå til innhold

Gir jernet!


Gjest PolarErMinVenn
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest PolarErMinVenn

Det ble en liten gåtur på fredag før jeg tok badstue på skolen, det var deilig :) I går ble det først en joggetur på formiddagen, så en tur opp i hallen med en liten kortintervalløkt på mølla, nesten 1t badmington og avslutta med bittelitt styrke :) Nå skal det sis at det ble litt baylies i går :P men hold meg unna alt "som hører med" alkoholen, og har så langt klart meg meget bra i dag ogaå :)

 

Det ble en veldig liten styrkeøkt i går, men kjenner jo at jeg ikke har fått trent styrke den siste uken, er jo så støl atte fy :rolleyes:

 

Får vel lage litt middag er :)

 

Håper du har hatt en bra helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 550
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har vel ikke vært noe særlig flink i helgen. Jeg har ikke så mye kontroll på inntaket. Så jeg blir vel ikke forundret om vekta klatrer oppover nå.

 

Har heldigvis vært flink med trening siste halvdel av uken. Har hatt noen gode og harde økter, og i dag var det godt med en hviledag. Kroppen kjennes mørbanket ut og har gangsperre på steder jeg aldri har hatt før...

 

All denne spisinga har i alle fall gitt meg energi og overskudd igjen. Men nå må jeg nok begynne å registrere hva jeg spiser igjen. Det er det eneste som fungerer for min del... Begynner i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

66,2 i dag.

 

Snakker om å gå feil vei. Jeg føler meg ekstremt dum og teit nå. Jeg oppfører meg helt idiotisk. Jeg trener bra, men da tenker jeg at jeg kan spise ekstra så hardt som jeg har trent, så blir det kanskje tre ganger så mye... Jeg holder en ok linje på hverdagene, men helgene begynner på fredag og varer i tre dager, med litt ekstra god (les: kaloririk) mat. Jeg går i alle de dumme feilene jeg ikke skulle gå i...

 

Eneste forskjellen er at jeg nå er fullstendig klar over hvor teit jeg er!! 66,2 kilo!! Det er vannvittig! På en helg... opp 2 kg!! Men det skal ikke få sette seg! Skal være nede i 64 før helgen!

 

Nå blir det beinhardt fremover. Fredag og lørdag blir litt unntak da, for da skal jeg i selskap. Men så er jeg på plass 110% fra søndag igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

NICKII!!! Nå må du skjerpe deg!!! Det er ekstra viktig med fokus nå de neste ukene slik at du kommer deg over, eller skal jeg si under den kneika du sliter med nå!

 

Vekta mi går nok ikke riktig vei i forhold til forrige ukes veiing. Grunnen til det er at jeg rett og slett ikke klarte å ligge unna biffen som var på tilbud og spiste dermed det 3 dager.. Det tåler ikke magen min og jeg blir både oppblåst og fylt med væske. Fordøyelsen blir ikke som den skal, og da heller ikke forbrenningen. Så ingen mere biff før jeg har nådd målet mitt, eller hvertfall ikke før jeg er under 67 kg! Til mitt forsvar så har jeg holdt meg unna biffen siden april i fjor da :P

 

Har gått en liten tur i dag, sitter nå å skal prøve å komme meg på trening. Kroppen er fremdeles meget sliten.. Det blr nok snart bedre ;)

 

Ja, vi får jo bare vente i spenning til i morgen da.. Jeg vil ikke ha min første oppgang i år, så jeg har vel bare å komme meg ut å trene litt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NICKII!!! Nå må du skjerpe deg!!! Det er ekstra viktig med fokus nå de neste ukene slik at du kommer deg over, eller skal jeg si under den kneika du sliter med nå!

 

Jepp! Du kan tro meg på at jeg har fått meg en støkk nå! Jeg har lovet meg selv aldri mer over 70, og å være over 65 kg er veldig skummelt, for da går det veldig raskt opp til 70 igjen!

 

I dag var jeg 65,9. Som er en SOLID oppgang :( Kan takke meg selv. Nytter vel ikke å unnskylde seg med mensen som kom i går og at jeg er full av gangsperre som medfører væske i musklene. Det er uakseptabelt høyt uansett!

 

Inntaket i går var bra. Kaloriunderskuddet endte på ca 1000. Fornøyd med det! I dag er planen å ha en god intervalløkt på mølla og en lett styrketreningsøkt.

 

Målet neste tirsdag er å være nede på 64-tallet igjen. Har en utfordrende helg foran meg siden jeg skal ut å reise og det blir lite trim. Men jeg skal passe på så godt jeg kan. Jeg kan bare ikke gå mer opp nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

73,7 kg i dag, det er også meget solid oppgang. Grunnen til det er at jeg har spist biff 4ganger på en uke og det tåler jeg rett og slett ikke.. Er en grunn til at det er nesten ett år siden sist jeg spiste det.. Men det blir hvertfal ikke noe problem denne uken, så ser derfor ingen grunn til at jeg ikke skal klare å gå ned 1 kg denne uka!!

 

nå skal jeg slappe av litt og finne ut hva jeg skal ha til middag.. så blir det trening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

74,0 i dag, så fremdeles opp, enda jeg var flink med både mat og trim i går. Det ble 1t skitur og 540 kcal og bedre humør :)

 

Om ikke du snart skjerper inn på unntakstilstand så dropper jeg ut av nulltoleransen før påske ;)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Det ble pizza til lunsj i dag, hvorfor? Førstehjelpskurs med jobben.. Og det var det vi fikk servert! Skal sies at jeg syntes det var veldig godt da :rolleyes:

 

Har etter det vært på en skitur på 1t og 580 kcal brent! Satt å lurte på hva jeg skulle ha til middag i kveld, så dukket det plutselig opp en ide om grønnsaksgrateng igjen :D s¨har ak satt den i ovenen :D Etterpå blir det badstue :D

 

God helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig tilbake!

 

Jeg har hatt en fin helg! En ting skjedde som ikke skulle skje da! Jeg inntok en ulovlighet! Til mitt forsvar kunne man godt trekke tvil om min tilregnelighet da jeg hadde inntatt noe mer alkohol enn det som var forsvarlig for å beholde en noenlunde oppegående dømmekraft. Jeg skulle kjøpe nattmat på en burgersjappe og fikk brus med på menyen som jeg selvfølgelig ikke hadde bedt om. Men økonomisk som jeg er måtte jeg jo selvfølgelig benytte meg av det jeg hadde betalt for og fylte begeret mitt litt over halvfullt med cola light. Jaja, det får gå for denne gangen tenkte jeg.

 

Nå er jo ikke light-brus kalorier i, men jeg har jo sagt at jeg ikke skulle drikke brus i år. Det var et nederlag å erkjenne at jeg allerede i måned nummer 2 greide å tryne på den. Men gjort er gjort. Og når jeg først skulle bryte nyttårsløftet, er det veldig okei at det var med light-brus og ikke sjokolade eller annet snop.

 

Men jeg får separere ut den episoden og fortsette nyttårsløftet mitt. Fortsatt bestemt på en godterifritt år!

 

I tillegg skal jeg legge inn en nulltoleranse frem til påske. Hvor jeg ikke skal innta noe av følgende artikler:

- selvsagt alt jeg har i nyttårsløftet mitt, som sjokolade, godteri, potetgull, brus, osv

- kaker, kjeks, vafler, lefser o.l.

- mandler og nøtter,

- desserter

- alkohol

- fritert mat, usunn gatekjøkkenmat

- kakao

- is

- all drikke bortsett fra vann og melk

 

Mulig jeg ikke har fått med meg alt, men kan det tenkes at det er usunt eller at det inneholder en stor mengde kalorier, så kan du være trygg på at den også hører med på listen min :)

 

Nå er jeg klar for innsats og kamp! Neste etappe blir frem mot påske. Har veldig lyst å ende på under 60 kg til da, så det er liksom det jeg skal gå inn for :)

 

Vekta mi er skyhøy nå. Så jeg vurderer egentlig å ikke rapportere noe denne uka for å få motet litt mer på plass. Jeg føler liksom ikke for å sette den svart på hvitt. Kanskje det er feil av meg, men jeg tror at jeg kommer til å gjøre en hardere innsats for å komme meg ned til et akseptabelt nivå neste uke.

 

Får se hvor ille det virkelig er i morgen da. Men som det så ut i dag var det riktig ille!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Noter bare vekten for din egen del, så du ser hvor mye du har klart ned til neste uke :D Så kan du jo evt bare rapportere nedgang og ikke selve vekten da, til du er på hva du kaller et mer akseptert (av deg selv) nivå ;)

 

Jeg har hatt en kjempe gedigen middag i dag. Vi lagde karbonadekaker og hadde både pommes frits og potetsalat til i tilegg til vanlig salat med hamburgerdressing!! Men men, kan ikke huske sist jeg skeia så til de grader ut.. Jeg har vært meget flink med treningen denne uken :D ikke så flink ang maten, rett og slett pist for mye.. Tror egentlig det har vært godt for kropp og sinn og ikke gi alt denne uken, trengte en liten pause. Får se hva vekta viser i morgen.. Men denne uken skal både mat og trening være på topp! (etter i dag :P )

 

Neste uke er det kurs, og da vil jeg virkelig vite at jeg har gjort det jeg kan for å gå ned mest mulig ;) Selv om mensen da kommer.. Egentlig bare enda en grunn til å måtte gi ALT! Hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0,6 ned siden i går morges. Puh... Litt bedre, men fortsatt uakseptabelt høyt!

 

Hadde en god treningsøkt i går. Langkjøring med 1 time og 45 minutter. I dag blir det intervall på mølla og styrketrening. Men hva er egentlig lurest å gjøre først? Intrevalløkten eller styrkeøkten? Jeg tror jeg kjører intervall først. Det er det jeg føler er mest slitsomt...

 

Dumme meg veide ikke middagen i går, så det er ikke umulig det ble noe i overkant av det som var planen. Men ikke noe spesielt usunt og jeg var veldig flink ellers. Så jeg hadde nok et solid kaloriunderskudd likevel :)

 

Jeg er full av mot og motivasjon. Det at jeg har gitt meg selv nulltoleranse frem til påske bekrefter at jeg har en villighet til å gi max innsats nå. Ikke noe mer tull! Ingen unnskyldninger! Bare rent fokus! Det føles bra og det skal bli herlig å se vekta gå i riktig retning igjen :)

 

Ps. helt enig at det er godt med en pause og ikke trenge å gi alt absolutt hele tiden. I alle fall så lenge man greier å begrense det til et kortere tidsrom, og ikke gjøre som meg og pause både titt og ofte og i mange dager :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Min "pause" har vart nesten 1 uke, men nå er det fult fokus igjen. Har jo som sagt ikke hatt pause siden nyttår, og det ble en walters mandler i helgen.. Det var egentlig greit det også.. :) Rakk ikke å veie i dag, det ble nokså hektisk her på morran :P men melder inn vekta i morgen! Sitter nå å fordøyer maten, før det blir en tur opp i hallen. Skikkelig møkka vær her i kveld, stormen melder seg igjen.. Jaja, sånn er det å bo på slike utsatte steder :P

 

Vekta di går den rette veien igjen nå da ;) Det må min også gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhu! Enda flere gram nedover :D

 

Snart nede i en vekt jeg tør å "si høyt" igjen :P

 

 

Skulle egentlig ha en intervalløkt i går, men ble så ivrig med styrketrening at det ble ikke tid. Så tenkte jeg å ta det i dag, men jeg er egentlig ikke motivert for det. Jeg er trett og sliten etter en tung lang dag. Tror jeg tar en fridag og heller kjører på i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Her var det + 0,3kg siden forrige uke.. Etter pausa var det ikke så ille, men nå må den ned igjen. Fortsatt ned i cm da, ikke mer enn 1,5, men hvertfall den rette veien :D Neste helg skal jeg jo på kurs, jeg MÅ virkelig ned til da, da har jeg mensen i tillegg, så vil jo være oppblåst uansett, greit å ha litt mindre i utgangspunktet da!

 

Jeg hadde en ok økt i går. Var tung i kroppen.. Skikkelig støl i dag, så det må hatt noe effekt det jeg gjorde i går :P I dag ble det joggetur på litt over 7km ute, så inn og tok en liten styrkeøkt. Fornøyd med dagens økt hvertfall :) I mrgen har jeg to treningsavtaler, så om været i tillater det så blir det en bra dag!

 

Endelig så er jeg ikke sånn hypersulten lenger, dt er deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også kommet over den intense sulten nå. Har lagt opp til å spise 2-300 kalorier mer pr dag nå enn jeg gjorde før. Skal holde det en periode til jeg får kroppen skikkelig i balanse, så får jeg se om jeg reduserer litt etter hvert igjen.

 

Jeg har også vært skikkelig støl i dag. En hel uke uten styrketrening har fått konsekvenser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Det ble skitur i dag, men i saktetempo. En liten men effektiv styrke økt etterpå, det gjorde godt :) Ja men kjenner det godt i musklene med selv bare en kort pause fra styrketreningen spesielt..!

 

Det er visst karneval her i helgen, ingen anelse om hva man skl ha på seg da men :P er ikke ak noe butikker her man gå å kjøpr et par småting i heller.. Siden jeg flyttet i høst har jeg liksom gått gjennom alt av tøyet da, har ikke så mye sånt gammalt skrot :P Jaja.. I kveld er jeg suuuulten igjen.. Og kvelden er enda ung :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karneval, så gøy :D

 

Det er mye man kan trikse til med litt vanlige klær og en dose fantasi :)

 

Jeg var nede i en ok vekt igjen i dag, så på tirsdag kan jeg igjen rapportere som før :D Hvis det ikke skjer noe merkelig i løpet av helgen da...

 

Den intervalløkten har jeg bare utsatt og utsatt... Jeg skal ikke legge skjul på at jeg gruer litt... Men i morgen, da SKAL jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle bare ha gitt blanke i den intervalløkta... Nå har jeg skadet kneet mitt :(

 

Og syntes fryktelig synd på meg og endte opp med en pose nøttegodt. Så nå sitter jeg her med skadet kne OG dårlig samvittighet.

 

Jeg løp relativt rolig på mølla da jeg plutselig fikk en stikkende smerte i kneet som gjorde det umulig å fortsette. Er kun vondt når jeg bøyer kneet. Smerten kjennes ut som den kommer fra rett under kneleddet på utsiden på en måte, men når jeg trykker med fingrene kjennes det ømt ut rett over kneet på utsiden liksom. Har du noen ide om hva dette kan være? Håper i alle fall det går over fort!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Det er vanskelig å si uten å få testet det, men det kan uansett være lurt å bruke litt is, da ikke rett på huden og i mellom 5 og 15 min etter hva som er behagelig, dette hjelper mot smertene og evt hvis du har fått en liten ruptur av noe.

 

Legg deg på sofaen med benet opp, se på "hver gang vi møtes" i kveld og syns litt synd på deg selv med en ISPOSE istendefor en nøtteposse i kveld så ordner deg seg ;)

 

Jeg var på pixźzakveld med kollegaer i går, spsie to 3x3 cm med rund kant skorpe og ellers bbare isbergsalat og vann! Ble tilbudt drikke av alle slag, men holdt meg unna :)

 

Nå er det haggel og delvis tåke ute, så ingen skitur, og det blir bare en liten joggetur.. Skal opp i hallen og trene litt styrke, håper virleig ken av kompisene mine blir med, for energinivået og innsatset på styrkefronten sliter jeg med om dagen..

 

GOD HELG!

 

Og en goooooood trøsteklem til deg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ulykke kommer sjeldent alene... Etter frokosten i dag fikk jeg skikkelige magesmerter. Ha ligget på sofaen hele dagen med smerter og kvalme. Nå har kvalmen gitt seg, men har ennå smerter. Dritt-dag!

 

Kneet er noe bedre, men ikke så bra at jeg greier å gå normalt. Regner med det går noen dager, så blir det bra igjen :)

 

Er det i dag det er karneval? Hva endte du opp med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Er det i dag det er karneval? Hva endte du opp med?

 

Ja det var i går det var karneval, endte opp med ingen kostyme for det var så mange som ikke hadde det. Jeg Var først dommer under ungdomens kultur mønstring, for rett derfra til middagsselskap, så orket ikke styre med noe etter det siden det var så få som hadde :) det var en trivelig kveld :)

 

Det ble en liten økt ute i går, så en liten økt i hallen med styrke, helt ok. Nå har vekta mi begynt å gå den rette veien igjen også, så får bare håpe det går likens frem til tirsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vekta mi begynt å gå den rette veien igjen også, så får bare håpe det går likens frem til tirsdag :)

 

Så bra! Vekta mi har også beveget seg nedover, og satser på et noenlunde akseptabelt resultat på tirsdag.

 

Jeg sitter fortsatt her med smerter i magen. Kneet er veldig mye bedre i allefall. Så regner med at det går seg til i løpet av uken.

 

Men magen er jo ett problem. Jeg får jo ikke til å bevege meg noe særlig. Vurderer et legebesøk. Men samtidig er jeg jo mye bedre i dag enn i går... Så det tyder jo på at det er noe som går over av seg selv.

 

Det neste er vel at jeg får influensaen som herjer nå for tiden :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Uff ikke bra! Ja jeg lurer på hvor lenge jeg skal klare å holde meg unna både influensaen og omgans-syke som herjer her. Jeg reiser på kurs torsdag og kommer ikke hjem igjen før neste tirsdag mest sannsynlig. Er jeg superheldig er jeg hjemme natt til tirsdag :P Men den tid den sorg.

 

er ganske irritert over at det har gått feil vei i to uker, det betyr hvertfall at jeg ikke kan kose meg i det hele tatt når jeg er i Oslo og en snartur hjem til Drammen under kurset.. :( det er ganske kjipt når man reiser over 2000km.. (Heldigvis mesteparten m fly ;))

 

Har vært ute å måka snø nå, er så utrolig veklsende vær, så tørr ikke legge ut på hverken ski eller joggetur faktisk. Innmari synd, for det er så utrolig fint innimellom.

 

Får vel finne ut hva jeg skal ha til lunsj, og ikke minst hva som skal lages til middag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...