Gå til innhold

Motivasjons venn/venner søkes!


Gjest Relizme
 Share

Anbefalte innlegg

Woho!!:D i dag er jeg strålende fornøyd!!!! 2,1 kg ned og sola stråler!:D hehe.. Kunne jo ikke fått en finere fastelavens søndag!:D

 

Håper vekta har vært snill mot dere andre også! eller kommer til å være det for de av dere som har veie dag i uka!:)

 

 

Søndags klem!<3

 

Grattis med kjempe resultat!

Sa jeg ikke at det kom til å løsne med mensen? ;)

 

Krysser fingra for ok resultat på meg i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 325
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Grattis med kjempe resultat!

Sa jeg ikke at det kom til å løsne med mensen? ;)

 

Krysser fingra for ok resultat på meg i morgen!

 

hihi:)TAKK!!:D jo du sa jo det!!;) Krysser fingra for deg MASSE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi!! og OMG!!

700 gram ned er helt magisk for meg, å det med fastelavensbolle! :lol:

 

Kjempefornøyd på en regnværsmandag:)

 

Weeee!!:D så super bra! *klappe*^^ hehe.. ikke værst!:D grattis!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fiksa meg 4 trimpoeng kunn i dag,så trur detta skal bli en god uke!:D

 

Blir en hektisk uke med mye styr,og masse på planen hver dag,så null tid til å sitte stille!:)

 

Håper resten av folket har hatt en flott mandag,og får en fortsatt fin uke! Savner å høre fra litt flere,åssen går det med vekta osv? :)

 

Tommel opp til deg missoki,for at du fortsatt holder deg aktiv her inne!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

hei alle sammen, jeg er fortsatt her, veiing i morgen, klarte ikek styre unna en liten flaske urge i dag, men ikke drukket brus på 6 uker.

 

vekta hjemme viser 69,2 og det på ettermiddagen med klær på, forrige onsdag viste vekta mi hjemme 70,4. og på kurset viste den 70,3.

 

er så redd for at den er skikkelig feil, altså at når jeg veier meg på kurset i morgen så har jeg gått opp eller står stille.

 

spurte han fyren jeg reiser med til london i går om jeg fremdeles er bra nok til å bli med selv om jeg ikke klarer 68-målet mitt til turen og han sa: selvfølgelig er du det.

 

men jeg er så skuffet over meg selv, hvorfor tok jeg den brusen, er det mulig liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei alle sammen, jeg er fortsatt her, veiing i morgen, klarte ikek styre unna en liten flaske urge i dag, men ikke drukket brus på 6 uker.

 

vekta hjemme viser 69,2 og det på ettermiddagen med klær på, forrige onsdag viste vekta mi hjemme 70,4. og på kurset viste den 70,3.

 

er så redd for at den er skikkelig feil, altså at når jeg veier meg på kurset i morgen så har jeg gått opp eller står stille.

 

spurte han fyren jeg reiser med til london i går om jeg fremdeles er bra nok til å bli med selv om jeg ikke klarer 68-målet mitt til turen og han sa: selvfølgelig er du det.

 

men jeg er så skuffet over meg selv, hvorfor tok jeg den brusen, er det mulig liksom?

 

Skjønner du er skuffa! MEN det er jo fortsatt ikke verdens undergang å ta seg en brus i ny og ned!:) Krysser fingra for deg på vekta på kurset! Går nok sikkert kjempe bra! er som regel når man er mest negativt innstilt at man blir posetivt overrasket!:D

 

Så fint at han forsatt mener at du er bra nok! OG det er du jaggu meg også! Vekta di skal da ikke avgjøre om du er bra nok som menneske/person:)<3 Håper du får en flott london tur og koser deg masse! måkke glemme å leve litt oppi alt detta vekt styret;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fiksa meg 4 trimpoeng kunn i dag,så trur detta skal bli en god uke!:D

 

Blir en hektisk uke med mye styr,og masse på planen hver dag,så null tid til å sitte stille!:)

 

Håper resten av folket har hatt en flott mandag,og får en fortsatt fin uke! Savner å høre fra litt flere,åssen går det med vekta osv? :)

 

Tommel opp til deg missoki,for at du fortsatt holder deg aktiv her inne!:)

 

 

Herre så flink du er med trimingen! jeg er ikke så flink lengre etter at jeg begynte på skolen... Men får jo gått ca. 2 mil i uka, så det er jo i allefall mer en før jeg begynte med livsendringen:)

 

Har hatt en litt slitsom uke med besøk og stress, men håper på en grei mandag uansett:)

 

Håper alle har hatt en fin uke og koser seg i helgen :D Venter spent på oppdatering i morgen Relizme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herre så flink du er med trimingen! jeg er ikke så flink lengre etter at jeg begynte på skolen... Men får jo gått ca. 2 mil i uka, så det er jo i allefall mer en før jeg begynte med livsendringen:)

 

Har hatt en litt slitsom uke med besøk og stress, men håper på en grei mandag uansett:)

 

Håper alle har hatt en fin uke og koser seg i helgen :D Venter spent på oppdatering i morgen Relizme!

 

Huff! Nå er jeg så lei jeg.Jeg føler at hver gang jeg kommer ett skritt fram,så går jeg 2 skritt tilbake på neste veiing! gått opp 1 kg,og det ved å spise sunt og trent så å si hver dag.NEI! nå har jeg mest lyst til å trøkke i meg alt usunt jeg kunne finne her hjemme,føler jeg ikke får igjen enn dritt for alt det jeg gjør.Detta er ikke no morro lenger:( brukt snart 3 månder på å gå ned 5 kg,og de går jeg å vippper opp å ned å hele tia. skjønner ikke hva jeg gjør feil! Gir opp snart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff! Nå er jeg så lei jeg.Jeg føler at hver gang jeg kommer ett skritt fram,så går jeg 2 skritt tilbake på neste veiing! gått opp 1 kg,og det ved å spise sunt og trent så å si hver dag.NEI! nå har jeg mest lyst til å trøkke i meg alt usunt jeg kunne finne her hjemme,føler jeg ikke får igjen enn dritt for alt det jeg gjør.Detta er ikke no morro lenger:( brukt snart 3 månder på å gå ned 5 kg,og de går jeg å vippper opp å ned å hele tia. skjønner ikke hva jeg gjør feil! Gir opp snart..

 

 

Jeg skjønner godt att du er oppgitt, så flink som du har vært og jeg sender store sympatitanker!

Først, ikke trykk i deg alt usunt du finner, det hjelper ikke.

1 kg opp er ikke gøy, men er det noe spesielt du har gjordt denne uken? Har du trent masse styrke? Bygget muskler? Har du drukket nok vann?

Du gikk jo ned masse forrige søndag, det kan jo hende at du slapp unormalt mye vann i forbindelse med mens, og dersom du har trent veldig masse denne uken kan dette gjøre at man går litt opp. Fortsett å være flink, si til deg selv at du faktisk har klart å gå ned 5 kg på tre måneder! Fortsetter du slik blir det 20 kg på et år!

Hvor hadde du vært nå viss du ikke hadde tatt de grepene du har tatt?

 

Jeg syns du er flink!

(og de siste 3 månedene har ikke jeg gått ned mer en 4.5kg ;) ) Det er det lange løpet vi går for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei...

 

Plass til en til??

 

Jeg er en jente på 30 år, småbarnsmamma til 3 små engler og har en del kilo å kvitte meg med ja.

Veier fortiden rundt 94 kg, og drømmer om å komme meg ned i 75. Men har satt meg som delmål å nå 85 først. Har gått greteroede kurs før og vet at de siste kiloene før jeg runder 7 tallet er de vanskeligste. Akkurat som at kroppen nekter å bevege seg under 83. Men ikke denne gangen. Ånei :D

 

Men jeg hadde håpet å få dette til sammen med dere og kanskje uten et kurs denne gangen.. Må jo klare å gjøre det til en livsstil mer enn en periodesgreie. ;)

 

Jeg vet ikke hvordan dere er - men for meg så handler det mye om motivasjon. Og jeg vet at da må hodet mitt absolutt være med. Så tanken min var at om jeg begynner å "henge" masse her inne - så blir det lettere å bli opphengt i å gjøre det rett. Trene og måle. For meg er dette nøkkelen til vektnedgang.

 

Drømmer om å kunne gå sommeren i møte uten pupper på ryggen og bilring rundt magen. For det er ingenting som er flauere enn å se bilder av seg selv i bikini og innse at man omtrent har vom.. Det gjør noe med selvtilliten. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det er plass til deg Mibsen! Jo flere vi er som kan motivere hverandre og holde liv i tråden jo bedre:)

 

Har du tenkt ut en fast veiedag? Jeg har mandager som er i dag. Og jeg har gått ned svimlende 1 kg denne uken :blink:

Problemet er bare at jeg ikke har fått gjordt det helt riktig med maten dene uken, så tror nok det blir lite neste gang.. menmen 1 kg er helt enormt bra på en uke til meg å være! :D Så er glad jeg!

 

Kjenner til rundt 83 fenomenet, nå er jeg endelig under og skal ikke opp igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det er plass til deg Mibsen! Jo flere vi er som kan motivere hverandre og holde liv i tråden jo bedre:)

 

Har du tenkt ut en fast veiedag? Jeg har mandager som er i dag. Og jeg har gått ned svimlende 1 kg denne uken :blink:

Problemet er bare at jeg ikke har fått gjordt det helt riktig med maten dene uken, så tror nok det blir lite neste gang.. menmen 1 kg er helt enormt bra på en uke til meg å være! :D Så er glad jeg!

 

Kjenner til rundt 83 fenomenet, nå er jeg endelig under og skal ikke opp igjen:)

Takk takk.. 1 kg er jo fantastisk. Du kommer til å se 7 tallet du om en uke eller to!!!! W :D W!! Inspirerende. Og absolutt inspirerende at noen andre har kommet seg under den magiske grensen.. Det vil og skal eg også. Opplest og vedtatt!!! :)

 

Jeg tenkte faktisk søndag som måle og veiedag. Som regel har eg bedre tid på søndager enn mandager.Merkelig nok ;) Jeg liker å måle også. For det er jo der man virkelig ser at man blir tynnere. Men det tar litt tid, og jeg liker å gjøre det på morgenen. Ikke påvirket av dagens stress og slit. :)

 

Men målte og veide meg idag. Og det var gode nyheter. For jeg har gått inn mer rundt midjen. Siden januar har eg faktisk mistet 8 cm rundt magen. Og det er eg veldig fornøyd med.

 

Men egentlig starter jeg skikkelig idag. Og jeg har bestemt meg for å gå inn for dette med hud og hår. Har nok vært litt halvhjertet siden jul.

 

Lå igår og la opp en liten slagplan kan du si.. Eller tenkte på hva som må til for å klare det.

1. Mål alt - alltid. (vet jo at ellers har man ikke peiling. Og om jeg ikke er sikker på hvor mye/lite jeg har spist så spiser jeg fort altfor mye.)

2. Trene minst tre ganger for uken Så på puls her etter jul (hvem gjorde ikke det) og fant ut at det opplegget til Yngvar virket veldig bra. Så jeg har funnet meg en bakke der jeg skal drive intervalltrening for å få opp kondisen. SÅ tenkte jeg å jogge minst 1 gang pr uke + spille fotball med kollegaene hver torsdag. (og det er veeeeldig intenst.Sist hadde jeg vondt for å puste flere dager etterpå)

3. Drikke nok vann Bra for hud og kropp. Og tenker veldig på å kutte ut brusen for en stund. For jeg vet med meg selv at drikker jeg PM har jeg lyst på noe til..

4. Legge meg tidligereAltså- få nok søvn. Leste inne på forumet her at det var en som sa at hennes erfaring var at søvnen og nok av den var viktig for at kiloene skulle rase av.

5. Gi næring til den indre motivasjonen Prioritere å legge turen innom forumet her f.eks oftere, lese artikler på nett om kosthold og trening og bryte noen vaner. Med f.eks TV. For jeg vet at jeg kan ha det helt fint helt til jeg ser en eller annen reklame for snickers eller smash. Og da kommer snopesuget.. Ikke bra.

 

Så får vi se om vi faktisk klarer å holde oss til oppskriften..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe bra!

 

Virker som du har ett skikkelig godt opplegg planlagt, jeg tror det er viktig sånn som du skriver i punkt 5 å gjøre livsstilsendringen litt til en "interesse".

Vet med meg selv at det har vært viktig for meg å bli litt avhengi av å registrere alt, lese om kosthold, rett å slett bli litt opphengt i meg selv i denne prosessen. Dey var noen uker hvor jeg fusket med vann å ikke registrerte, da sto jeg stille....

Det er så mange ting i hverdagen som kan komme i veien så det er viktig å være påan :lol:

 

Kjempeflott med 8 cm ned alt! kanon!

 

Jeg håper på å se 7-tallet til april, det hadde vært kanongøy, og det er jo mitt neste delmål ;)

 

Me snakkast!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... Fusking = stå stille.. Takk. Tar den med meg ja.

 

Og joda.. Ord er ord.. Hjalp ikke så stort. Glemte å si at eg akkurat har fjernet mandlene, og har ikke akkurat fått spist så mye i det siste. I 11 dager har eg sittet her og sett familien kose seg med pizza og god middag.Så... eg klarte ikke motstå fristelsen. Det lå en pizza i kjøleskapet og eg bare måtte.. ha..pepsi..max.. SHit.

 

Er det flere som har like lite ryggrad som meg..? Dette kommer til å bli min største utfordring. Hvordan motstå fristelser???

 

Råd mottas med takk.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei...

 

Plass til en til??

 

Jeg er en jente på 30 år, småbarnsmamma til 3 små engler og har en del kilo å kvitte meg med ja.

Veier fortiden rundt 94 kg, og drømmer om å komme meg ned i 75. Men har satt meg som delmål å nå 85 først. Har gått greteroede kurs før og vet at de siste kiloene før jeg runder 7 tallet er de vanskeligste. Akkurat som at kroppen nekter å bevege seg under 83. Men ikke denne gangen. Ånei :D

 

Men jeg hadde håpet å få dette til sammen med dere og kanskje uten et kurs denne gangen.. Må jo klare å gjøre det til en livsstil mer enn en periodesgreie. ;)

 

Jeg vet ikke hvordan dere er - men for meg så handler det mye om motivasjon. Og jeg vet at da må hodet mitt absolutt være med. Så tanken min var at om jeg begynner å "henge" masse her inne - så blir det lettere å bli opphengt i å gjøre det rett. Trene og måle. For meg er dette nøkkelen til vektnedgang.

 

Drømmer om å kunne gå sommeren i møte uten pupper på ryggen og bilring rundt magen. For det er ingenting som er flauere enn å se bilder av seg selv i bikini og innse at man omtrent har vom.. Det gjør noe med selvtilliten. B)

 

 

Hei Mibsen og velkommen:D

Så koselig at du vil være med å følge tråden! Alltid plass til flere!:)

 

Ser vi har litt av samma måla! skal selv ned til 75 jeg også.Jeg går heller ikke på kurs og prøver på egenhånd! Men skal si det er tungt,er no merkelig med denna kroppen her,går ned 2 kg,og opp igjen 1-2 kg osv..Merker det går en del utover psyken min. MEN får nesten bare fortsette:)

 

Flott å ha en til her inne som kan være med å gi og få motivasjon!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Realizme: Du aner ikke. Det er akkurat sånn jeg føler det også. Men denne gangen håper og tror jeg det blir annerledes. Det er akkurat som at motivasjonen er mer på plass. Har kanskje noe med at vi går mot vår og sommer. Det kribler i magen...

 

Det er jo så mange som har klart det før oss.. :) :)

 

Fant forresten denne bloggen igår. Det var veldig inspirerende. Men likevel ikke helt slik jeg tenker å gå frem. Hun kombinerer Nokas og Grete Roede. Men likevel - alltid gøy å lese og se utviklingen hos en som går ned 20 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Realizme: Du aner ikke. Det er akkurat sånn jeg føler det også. Men denne gangen håper og tror jeg det blir annerledes. Det er akkurat som at motivasjonen er mer på plass. Har kanskje noe med at vi går mot vår og sommer. Det kribler i magen...

 

Det er jo så mange som har klart det før oss.. :) :)

 

Fant forresten denne bloggen igår. Det var veldig inspirerende. Men likevel ikke helt slik jeg tenker å gå frem. Hun kombinerer Nokas og Grete Roede. Men likevel - alltid gøy å lese og se utviklingen hos en som går ned 20 kg.

 

Så bra det er flere som føler det på samme måte!:)

 

Merker selv at jeg gleder meg til snøen blir borte og jeg kan sykkle og jogge igjen!

Har selv gått ned over 30 kg tidligere så veit jo at jeg kan,men det er så sykt demotiverende å vite at jeg har veid så mye mindre før.og nå igjen må slite rumpe stumpen av meg IGJEN! og går kunn opp og ned og opp å ned.. Føler liksom at jeg gjør alt rett,men før jo ikke no igjen for det:S men nok negativitet!:)

 

Har fått trent i går å i dag,og i morgen blirre ski tur etterfulgt av trening på kvelden!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia du!!!! Det er godt jobba!! Det blir vel gode treningspoeng??

Og skjønner at du syns det er innmari kjipt å skulle nok en gang gå ned alle de kiloene.. Men det er jo litt av en bragd. Tenk at du har klart å gå ned 30 kg før. Wow. Det står det respekt av. Gikk det lett eller måtte du kjempe hele veien??

 

Sist eg gikk på grete roede var eg kun noen få kilo unna å se 7 tallet. Men så ble eg gravid. Og her er vi igjen. Men men..

 

Eg gikk meg en times tur idag. Deilig, selv om det regnet hele veien. Man føler virkelig at man lever når man kjenner naturkreftene på kroppen ;) Eg kan ikkje begynne å jogge igjen før til helgen. Må holde meg unna fysisk aktivitet 14 dager etter operasjonen. Så til helgen er det klar bane.. Nesten så at eg gleder meg.. Rart.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia du!!!! Det er godt jobba!! Det blir vel gode treningspoeng??

Og skjønner at du syns det er innmari kjipt å skulle nok en gang gå ned alle de kiloene.. Men det er jo litt av en bragd. Tenk at du har klart å gå ned 30 kg før. Wow. Det står det respekt av. Gikk det lett eller måtte du kjempe hele veien??

 

Sist eg gikk på grete roede var eg kun noen få kilo unna å se 7 tallet. Men så ble eg gravid. Og her er vi igjen. Men men..

 

Eg gikk meg en times tur idag. Deilig, selv om det regnet hele veien. Man føler virkelig at man lever når man kjenner naturkreftene på kroppen ;) Eg kan ikkje begynne å jogge igjen før til helgen. Må holde meg unna fysisk aktivitet 14 dager etter operasjonen. Så til helgen er det klar bane.. Nesten så at eg gleder meg.. Rart.. :)

 

Har fått kara til meg 4 trim poeng så langt!:)

Brukte vel ca 1 år på å gå ned de 30,så begnte jeg på anti dep medisin,og gikk alt opp igen.

Kanke huske sist jeg veide på 7 talle..

synes nesten det er deiligere når det regner når man går/jogger tur!:D Gratis nedskjøling!:D hehe.. Ja du hadde operert mandlene? Da erre nok lurt følge legens råd! kjenner følelsen av å glede seg til å trene!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke treningsdamer!!! Blir helt inspirert her jeg sitter på kvelden :) Ble bare lett gange på meg i dag, men i morgen blir det både lang tur med vogn og på kvelden skal jeg (sagt med skrekk og gru i stemmen) delta på min første saltime på SATS!!! Grugleder meg :D Etter 7 måneder med turer, så tror jeg endelig jeg tørr:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke treningsdamer!!! Blir helt inspirert her jeg sitter på kvelden :) Ble bare lett gange på meg i dag, men i morgen blir det både lang tur med vogn og på kvelden skal jeg (sagt med skrekk og gru i stemmen) delta på min første saltime på SATS!!! Grugleder meg :D Etter 7 måneder med turer, så tror jeg endelig jeg tørr:)

 

Så spennende Missoki!:D Det blir garantert morro!:D Jeg syntes det var litt rart i starten med saltrening,men nå erre bare morro!:D alltid no rare folk å se på:P hehe! Lykke til!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke treningsdamer!!! Blir helt inspirert her jeg sitter på kvelden :) Ble bare lett gange på meg i dag, men i morgen blir det både lang tur med vogn og på kvelden skal jeg (sagt med skrekk og gru i stemmen) delta på min første saltime på SATS!!! Grugleder meg :D Etter 7 måneder med turer, så tror jeg endelig jeg tørr:)

 

 

Hvordan var det Missoki??? Tenker du rocket!! ;) Kjenner eg er litt misunnelig. Eg bor litt på landet og har 20 min kjøretur til nærmeste treningssenter. Syns det blir litt for langt. Eg rekker jo å løpe masse på den tiden det tar å kjøre frem og tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoho det var kjempegøy! :lol: Syns jeg var ganske flink også til at det var første gangen:) Så med joggeturen før i dag ble 4,6 TP i dag, stolt ja!

 

Å ta beina fatt er kjempefin trening syns jeg, det er jo hovedsaklig det jeg har gjort så langt, men nå blir det litt muskler og:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoho det var kjempegøy! :lol: Syns jeg var ganske flink også til at det var første gangen:) Så med joggeturen før i dag ble 4,6 TP i dag, stolt ja!

 

Å ta beina fatt er kjempefin trening syns jeg, det er jo hovedsaklig det jeg har gjort så langt, men nå blir det litt muskler og:)

 

4,6 trimpoeng på 1-2-3 er jo supert. :) Flinke du!!!Relativt støl idag kanskje???

 

Ville bare tipse dere om noe jeg leste i en sånn "Kvinners helse bok". der stod det at krom var nyttig mot søthungeren!! Har tatt det selv en ukes tid no, og vil absolutt påstå at det har hjulpet. Men det er visst forskjell på organisk og uorganisk. Her er en link til den jeg tar, og denne siden var rimeligere enn apoteket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...