Gå til innhold

Den nye gyldne middelveg


Gjest froeken frue
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest froeken frue

Vet dere, det var akkurat så herlig å komme tilbake hit som jeg hadde trodd. Dere er og blir nydelige. Takk for gode ord forresten. Jeg føler meg veldig satt pris på her sammen med dere (ikke at jeg gjør det ellers i livet altså) og det er så ubetinget. Her kan man være seg selv på godt og vondt og få støtte likevel. Og gi støtte. Det føles godt det også. _HAr gledet meg i hele dag til å komme inn hit jeg. Det sier da sitt :D

 

Solvane, så bra at du gjorde noe for deg selv, en liten gavepakke til deg fra deg. Det er deg vel unt!

 

Snupsipups, så bra at du har klart å komme helt nederst på 70-tallet. Det står det respekt av. JEg har lest mye om den situasjonen du er i nå. Det er skremmende, men alt det som er skremmende er i hodet ditt. Hold hele veien inn du. Gjør de valgene du vet er riktige og skryt av deg selv HVER dag for de valgene du gjør som er bra. OG når du kjenner deg fristet av noe, si til deg selv at; ja det hadde vært deilig å kjenne smaken av den kaka/eller-hva-det-måtte-være, men jeg skal ikke gjøre det, for det er mye deiligere og viktigere for meg å nå målet mitt om lavere og stabil vekt. Tipper du vet alt det der. Ikke glem å skryte av deg selv bare ;)

 

Roskva, så utrolig godt å lese så mye god energi. Og vekt på 79,noe er det første målet jeg har satt meg. Veier pr i dag 82,6 og første delmål er å se 79-tallet. Så godt med kjærestetid!! Det trenger vi også. Og så flink du har vært til å holde stabil vekt! Det må kjennes virkelig godt ut!!! Du gjør tydeligvis noe riktig! Sukkerdyret kjenner jeg som du vet godt til, og driver med ulike teknikker nå for å ikke la sukkermonsteret ta overhånd. JEg kan dele de etterhvert som jeg finner ut av det om du/dere er interessert. At det sitter mellom øra, er jeg ikke i tvil om ihvertfall.

 

I dag skal jeg skryte av meg selv fordi jeg:

a) tok med guttungen på tur i marka med SUNN matpakke (ikke boller og brus som sist uke) som var veid og oppmålt før jeg dro

B) spiste grønnsaker og dipp da sukkermonsteret meldte sin ankomst i dag

c) spisté én porsjon av ferskkjøtt og suppe (uten løksausen) til middag, selv om jeg glatt kunne spist to

d) stod over dessert og var fornøyd med en kopp te mens de andre fråtset i seg

e) har spist min tilmålte mengde kveldsmat (hjemmebakt ekstra grovt og saftig brød med lettmargarin, bananskiver og valnøtter nammmmm) og sitter nå med dagens frukt og litt dipp

f) har registrert all maten og ender på ca 1500 kcal :D

 

Hurra for meg!!!

 

PS. Hva vil skryte av deg selv for i dag?

 

God klem fra frøken-får-masse-god-energi-av-dere-frue ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Gårsdagen gikk kjempefint. JEg klarte å være på kjøpesenter en hel dag uten å skeie ut, taklet suget fint, og spiste etter planen. Var litt dårlig på vann enest...

 

Dere da? Klare for helg?

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at du er på riktig vei igjen, Frøken frue :)

 

Jeg er også fornøyd med gårsdagen. 3 trimpoeng og ingen store utskeielser til kveldsmaten. Jeg noterer ikke kalorier for tida, så jeg spiser sikkert mer enn 1600 kcal om dagen, men vi får se hvordan det går. I morgen er det "lønningspils" med jobben. Tenker at jeg tar ett eller to glass vin før jeg går tidlig hjem. Lørdag kveld skal mannen min ut, så da blir jeg nok sittende foran tvn med noe godt - kan kanskje lage en kyllingsalat eller noe sånt. Er i alle fall optimistisk med tanke på helga - ingen store utskeielser som truer. Bortsett fra at ungene pleier å få milkshake på kafé på lørdager, og de milkshakene er så utrolig gode, så sist kjøpte vi voksne til oss selv også. Men de er greie på kafeen og deler hver milkshake i to glass, sånn at det bare blir en halv på hver. Og når vi går eller sykler til byen i stedet for å kjøre bil, blir det faktisk et trimpoeng av det også. Er veldig fornøyd med at vi bruker bilen så lite som vi gjør. Jeg får faktisk flere trimpoeng pr uke av å sykle dit jeg skal, med eller uten barn i hengeren, enn jeg får av jogging og annen trening. Og det enda jeg nå synes jeg er flink til å komme meg ut, og stort sett jogger tre ganger pr uke.

 

Joda, veldig klar for helg B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg var fornøyd med i går var at jeg jogget 12 km i regn. Liker ikke regn, men det er så utrolig mye bedre enn å løpe på tredemølle. Gruer meg til vintern kjenner jeg. Blir nok lite jogging og flere saltimer da tenker jeg.

Ellers var jeg fornøyd med at jeg hadde veldig lyst på noe godt, men greide å stå imot :)

 

Og jeg er veldig klar for helg ja, må bare jobbe i kveld og i morgen først så er den her.

 

Ellers tror jeg at målet mitt om å ha et vektbelte mellom 68-70 kg er veldig rett for meg. Fikk så mange komplementer i går på jobb om hvor utrolig slank jeg har blitt, så jeg svevde jo nesten på en sky hele arbeidsdagen. :) Jeg er veldig smal rundt midjen så jeg ser vel slankere ut pga det. Litt greit å vite at andre også oppfatter meg som slank i det området jeg selv vil ligge. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at dere har det bra :)

 

I går var jeg fornøyd med at jeg bare spiste 1 (!) sjokoladetrøffel, enda det sto en hel pakke i kjøleskapet. Jeg bakte også gode, grove rundstykker med eple, og tok ungene med ut for å sykle i regnet etter middag.

 

På den annen side, drakk jeg både sjokolademelk og kakao sammen med ungene i går, ettersom jeg var hjemme med syk unge. Nam, så godt det var :)

 

Det blir utrolig lite trening på meg for tida, jeg tenker hele tiden at "i morgen! I morgen skal jeg både jobbe seint OG trene". Men jeg gjør ingen av delene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Solvaene du er kjempeflink som sykler så mye. Det høres også ut som du har god kontroll på trim og utfordringer som ligger foran deg. Da er sjansen for å komme seirende ut av helga stor! Go girl!

 

Snupsipups, steike for et skitvær du jogga i her om dagen! RESPECT!!! Så gøy at du nærmer deg matchvekt! Det er motiverende for meg å lese. Nå har jeg dårlig hukommelse, har du klart dette helt på egenhånd'? Gode tips mottas med takk.

 

Roskva, å klare å nøye seg med 1!!! sjokoladebit er god grunn til feiring. Du er tøff. Syke barn er knallhard for gode valg, ho vil jo så gjerne trøste de litt , men ender kanskje opp med å trøste oss selv. Klarer du å smette inn 15 minutter med rask gange når du jobber sent? Så blir det kanskje mindre uoverkommelig?

 

Jeg har god grunn til å feire uka som har gått. Jeg har spist sakte og oppmerksomt, jeg har sittet mens jeg har spist absolutt all mat, jeg har gitt meg selv ros for de ting jeg har mestret av små og store ting, og jeg har daglig tenkt gjennom grunnene til at jeg ønsker å gå ned i vekt. Jeg har fulgt livsstilsprogrammet nesten til punkt og prikke. I går dro vi på hytta og det er ei utfordring bare å komme seg gjennom bilturen uten å velte i seg en stor plate sjokkis. Vel det ble 1 bolle på hver, og det var den eneste utskeielsen. Da barna hadde lagt seg fant jeg frem den store plata sjokkis og la på bordet. Gubben hadde slukna og jeg klarte å motstå fristelsen å åpne pakken. Een ligger nå og venter på helga i skuffen sammen annen snacks. Min utfordring i helga blir å spise litt snop, uten å føle at jeg mister kontrollen.

 

Optimistisk!

 

Klem fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Har nok ikke greid dette helt alene nei, har vært inne i vektklubben omtrent hver eneste dag og hentet inspirasjon. ;) Men jeg har ikke gått noe kurs. Jeg jobber nok best når jeg får kjøre mitt eget løp og ingen andre enn meg selv stresser meg. Gidder ikke å registrere mat hver dag, da blir det for mye pes, men jeg regner grovt over det jeg spiser i løpet av en dag og prøver å ligge rundt 1600 kcal. Spiser sjelden godteri lenger (1-2 ganger pr måned), men når jeg først spiser, spiser jeg det jeg har lyst på uten dårlig samvittighet. Og søtsuget, det er så og si helt forsvunnet. (Bortsett fra forrige uke da, men det er unntaket, er på rett kjør igjen nå). Drikker sjelden alkohol også, syns liksom vekta stopper helt opp hvis jeg drikker alkohol og det syns jeg ikke det er verdt. Er ikke så glad i vin liksom. Sparer vinen til festlig lag med venner ;)

 

 

Høres ut som du er på rett vei frøken frue og det er jo flott. Jeg brukte også lang tid på å få med meg hodet før jeg startet denne runden (som er min siste). Tenkte nøye igjennom hva som var viktigst for meg; godteriet eller det å være sprek og slank? Lovet meg selv at dersom det ikke gikk denne gangen, så skulle jeg aldri prøve igjen, men forbli tykk. Bestemte meg for å gi helsa en siste sjanse, en siste gang kunne jeg da alltids prøve. Begynte samtidig og jogge, og det å jogge er ganske tungt når man veier over 80 kg. Det ble også en motivasjonsfaktor, for tenk så lett det blir å jogge når jeg kommer ned i 70 kg! Og lettere har det blitt. Nå jogger jeg 10-12 km 3 dager i uka, uten besvær. Og det er ubeskrivelig deilig. Får en skikkelig velvære følelse etter hver eneste økt :)

Håper dette at det nå er siste gang også kan hjelpe meg å holde vekta. Legger jeg på meg må jeg jo rett og slett forbli tykk, og det vil jeg jo ikke. ;)

Målet er å ligge stabilt innenfor et vektbelte, og så sette inn tiltak med en gang dersom jeg beveger meg utenfor. Aldri mer jojo-slanking og store prosjekter der jeg må gå ned 10-20 kg. Det er jeg ferdig med for godt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Imponasje snuppa!! Men du helt ærlig, da du begynte å jogge, var du mye over 80? Spørsmålet er egentlig, hadde du noen smerter noen steder unntatt hold? Jeg har så lyst til å bli en jogger, men får fort vondt i hofta jeg skada for ti år siden, og det tar dager før det blir bedre... Legen sier jeh kanskje bør vurdere andre treningsmetoder i stedet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde jo trent ganske mye på treningsstudio før jeg begynte å løpe, så jeg hadde ok kondis da jeg starta. Starta derfor på et treningsprogram for dem som allerede greide å løpe 5 km (fant det på i form.nu, ligger mange løpeprogram for alle nivåer der). På de første turene skulle jeg først varme opp med å gå 5 min, så løpe 10 min, så gå 2 min og så løpe 10 min. Dette var helt overkommelig på det nivået jeg var da, og jeg fikk ikke vondt noen steder. Tror det er kjempe viktig å starte veldig forsiktig og så øke gradvis. Da venner hele kroppen seg til løpingen og man unngår skader. I tillegg blir hver enkelt tur overkommelig og man føler mestring for å ha gjennomført. ;)Er det lenge siden du har trent bør du sikkert starte på et nybegynner program med bare noen få minutter løping de første gangene. Synes du dette blir lite trening kam du sikkert trene noe annet ved siden av i starten og så trappe ned på annen trening etterhvert som løpeturene blir lengre. Jeg starta løpingen i april, og veide rundt 81 da. Hadde planlagt å starte når vekten kom under 80, men greide ikke å vente og tjuvstarta. ;)

 

Har forresten akkurat gjennomført dagens løpeøkt til tross for vond rygg ;) Merka ingenting til ryggplager underveis heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en katastrofal helg det har vært så langt - kalorimessig i alle fall. Min fine plan for gårsdagen - to glass vin og så rett hjem - gikk rett i vasken og ble fort til: "Dele en flaske cava? Høres flott ut!" Begynner å føle meg som en dranker, og det er jeg slett ikke. Drikker nesten ikke alkohol til vanlig, synes ikke at det er verdt det, og selv i helgene pleier jeg å holde meg unna. Men nå er jeg ute og drikker for tredje helg på rad? Jaja, det ble en særdeles hyggelig kveld sammen med kolleger, og kanskje får det positive følger for hvordan jeg trives på jobb, men ned i vekt går jeg nok ikke.

 

Startet dagen i dag med altfor mye frokost, og fylte på med litt for mye lunsj. Følte meg helt stappa da vi skulle spise middag, så jeg spiste ikke altfor mye da, heldigvis. Nå har jeg resten av kvelden for meg selv, og skal lage meg en salat som jeg kan kose meg med. Er meldt strålende vær i morgen, så forhåpentligvis blir det ut på tur i en eller annen form. Og kanskje våger jeg meg ut på en joggetur i morgen kveld, selv om det begynner å bli skummelt mørkt på kveldene. Er veldig klar for å begynne på Sats igjen. Har ikke trent overkroppen på et halvt år, og det ser jeg fram til å begynne med igjen. Får jo trent magemusklene litt når jeg sykler, men er klar for noen situps også.

 

Jaja, ingen grunn til å fortvile. Har hele søndagen igjen av helga, så det blir en ekstra innsats i morgen. Og så er det ny uke og nye muligheter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedeliiiig - været er fantastisk, og ungene er blide - og jeg er på jobb!

 

*&%¤"#"&/(?!^~!!!!!!!

 

Jaja, sånn er det. Jeg har mange minustimer å jobbe inn - klarer aldri å komme meg på jobb til 8 når jeg skal levere ungene, og synes det er vanskelig å jobbe etter 15:45. Så da må timene tas inn igjen i helgene, og en og annen ettermiddag.

 

Så jeg trøstet meg med en cortado og en kanelbolle fra kaféen i kjelleren. Og til søndagsmiddag blir det årets første pinnekjøtt.

 

Nam nam, jeg gleder meg skikkelig! Jeg får heller være flink og ikke spise så mye dessert etterpå :)

 

Håper dere andre har en hyggeligere søndag en jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner følelsen av å alltid være i minus, Roskva. Klarer aldri å holde tritt i vinterhalvåret, og rekker ikke å jobbe inn alle minustimene i løpet av sommeren. Nå i høst har jeg avtalt med mannen min at vi jobber sent en ettermiddag annen hver uke. Det holder i alle fall den verste panikken på avstand. Har ikke lyst til å jobbe i helgene, for det er så fint å ha en dag eller to i uka hvor vi kan være sammen som familie.

 

Da vi stod opp og så godværet i morgest, foreslo 5-åringen at vi skulle på fjelltur. Begge ungene ble så oppstemte ved tanken at de begynte å juble. Så vi pakket klær og matpakke i bilen og kjørte ut på Kvaløya der vi fant en passelig høy fjelltopp. Hadde med bæremeis til minstemann, men begge ungene gikk mesteparten av turen selv nesten uten å klage. Det gikk jo ikke i toppfart, men vi fikk da rørt på oss i flere timer, og humøret var på topp. Da vi kom hjem, lekte jeg på trampolina sammen med ungene i en halvtimes tid, og det ble jeg også ganske sliten av. Har vært fornuftig med maten i dag, så jeg er spent på veiing i morgen tidlig. Så helt ravgalt kan det jo ikke være.

 

Glad og fornøyd, altså, og nå ser det ut til at jeg får lagt meg i rimelig tid også. Ha ei fin, ny uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert kjedelig å måtte jobbe inn timer man skylder. Men dere er jo heldige som har muligheten også da. :) Vi kan avspasere en gang iblant, men bare dersom vi har timer til gode.

 

Har akkurat vært på vekta, og et nytt flott tall åpenbarte seg: 70,5 kg

Svigermor sa i går at jeg ikke måtte gå ned noe mer nå. Kjente jeg ble litt småsur, det er da vel jeg selv som bestemmer hvordan jeg vil se ut? Jeg er da slett ikke noe beinrangel enda, så jeg vil da ikke ta noen skade av å ha litt mer å gå på. Jeg svarte henne bare at målet var å ligge under 70 kg og at det var ca 1 kg igjen. Da var det hun som ble litt snurt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner også at jeg blir litt sur når folk sier sånt som "Nå må du ikke forsvinne helt", for jeg kunne ha veid 10 kg mindre enn jeg gjør nå og enda sett helt normal ut. Man sier da ikke sånt til folk som allerede er tynne? Eller gjør man det? Men stort sett er det jo bare hyggelige kommentarer å få, da :)

 

Selv om jeg klager litt på minustimene, er jeg egentlig veldig fornøyd med arbeidstida mi. Har det veldig fleksibelt og fint, og synes hverdagen glir godt. Var i utlandet i sommer, og der var det "Wow, jobber du 100% med små barn og alt?", men jeg synes ikke det er noe problem når vi har det såpass fritt som vi har det, både mannen min og jeg. (Det var forøvrig ingen som hevet et øyebryn over at han jobber 100% :P )

 

Er veldig fornøyd i dag, ned 400 g. igjen, så nå er jeg tilbake på 68,8. Og lavere enn det har jeg ikke vært de siste seks årene, så det hadde vært utrolig deilig å gå ned til neste uke også. Bryte en grense, liksom. Så det er målet for uka som kommer - ned om så bare 100 gram ;)

 

Ha ei god uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, merkelig fenomen det der. Hvis du har vært stor så får du liksom ikke lov til å bli normalt slank, folk vil visst ha deg litt lubben. Men ingen sier til dine slanke kolleger som veier 10 kg mindre at de burde legge på seg 10 kg for at de ikke skal forsvinne.

 

Gratulerer ny med flott vekt Solvane. :) Nå er du i siget så da greier du nok litt neste uke også ;)

 

Jobber forresten 100 % stilling jeg også. Har ikke gjort det lenge, for som sykepleier må man ofte jobbe i mange år før man i det hele tatt får sjansen til å få en 100 % stilling. Så nå som den er i boks skal jeg tviholde på den selv om barna ikke er så store enda ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var mine to "fri-måneder" over, på tide å gjøre opp regnskap!

 

I morrest viste vekta 80,2 igjen - jeg tror det har en sammenheng med gårdagens middag, og tror at jeg fremdeles egentlig veier 79,noe. Jeg skal prøve igjen i morgen ;)

 

Det kan imidlertid ikke stikkes under en stol at jeg har gått litt opp i vekt, i nærheten av 1kg. Sukkeravhengigheten min har også gjort seg gjeldende igjen.

 

Jeg ser at jeg ikke er klar til å "slippe taket" på slankinga, hvis jeg slutter å være kontinuerlig bevisst hva jeg spiser og hvor mye jeg trener, så kommer kiloene til å krype på igjen. Ikke så fort, men de kommer...

 

Så nå må jeg stramme inn igjen :) Jeg skal prøve i en måned på egen hånd, betale for gull-medlemsskap og følge meny 2 eventuelt en mellomting mellom meny 1 og 2. Det viktigste tiltaket blir å få kontroll over snopinga igjen! Dersom jeg ikke har nådd 78,2 innen 15. november, skal jeg uansett melde meg på GR-kurs. Det er mulig jeg melder meg på kurs da uansett, for å hjelpe meg å holde fokus gjennom jul og nyttårsfeiring.

 

Sånn er altså ståa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er for øvrig enig i at det er ganske deilig med flexi-tid. Jeg liker friheten til å samkjøre dagene slik at ungene får kortest mulig barnehagedager. Så får det heller være at det innebærer at jeg må ta igjen noen timer nå og da. Nå har vi gjort en avtale i heimen om at på onsdager, da jobber jeg seint og kommer hjem til barne-tv-tid :)

 

Jeg har opplevd akkurat de samme kommentarene om at "Nå må du ikke bli helt borte for oss, da..." En av grunnene til at jeg måtte ta en pause fra slankefokuset, var all den oppmerksomheten jeg fikk fra alle rundt meg. Det ble slitsomt i lengden - jeg tenkte at både jeg og de trenger tid til å venne seg til meg sånn jeg er nå.

 

Jeg tror de fleste mener det godt - de vil gjerne gi et kompliment og si at de legger merke til innsatsen vi gjør. Men det blir litt irriterende og slitsomt i lengden, at alle legger merke til hvor mye eller lite man veier, og at "hele verden" skal ha fokus på MIN vekt...

 

Jaja - i dag er første dagen i resten av alle dagene :)Alt ordner seg!

 

Ha en fin dag, damer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Helleu ladies!

 

Det der med kommentarene kjenner jeg godt igjen ja. Tror jeg skrev om det her inne for et par år siden. Jeg opplevde det nesten som sjalusi, at jeg ikke ble unnet å komme ned i normal vekt, for det som var normalt for dem var at jeg var overvektig. I tillegg er det vel en tendens hos oss damer, at når noen gjør det veldig bra livsstilsmessig, så blir vi veldig obs på egen livsstil og blir enten inspirert eller får dårlig samvittighet på grunn av egne livsstil og "mangler". Jeg kjenner meg igjen på begge sider av bordet, men det jeg lovte meg selv den gang for to år siden da jeg var på mitt slankeste siden vgs, var at når jeg så at noen hadde gått ned i vekt, så skulle jeg ikke kommentere på at de var gått ned i vekt, men heller på at de så strålende ut. Så fikk de fortelle det de ville :;)

 

OG inspirert, det er jeg om dagen, av dere alle. Spesielt dere som jogger, for det har jeg alltid hatet og hatt lyst til å like. Vet dere hva? I går tok jeg på meg løpeskoene og hente ut et nybegynnerprogram fra trim.no (snupsipups, takk!) og la ut på en runde jeg har brukt å trille med litjpia. NEsten 8 km med annenhvert minutt jogging og gange. Rolig hele veien og det hele tok 1t 09 min. Jeg følte meg høy da jeg kom hjem og gledet meg til neste runde. JEghar vært plaget med en hofteskade de siste 10 årene og hver gang jeg har jogget har jeg slått opp skaden og fått betennesle. Nå tok jeg lillebrors tips om å "rulle" når jeg jogget slik at det ikke ble så harde støt på kroppen. De første to dragene i går var grufulle, men i den tredje pausen gikk jeg med sakte høye kneløft og fikk strukket litt på hofteleddsbøyerne i mellom og vips var ALL smerte borte!!!

 

Jeg ble så inspirert faktisk at nå har jeg akkurat kommet inn fra samme joggeturen. Bare fordi jeg hadde så lyst :)

 

Har en venninnehelg foran meg som kommer til å koste kalorier. Men vi skal også gå turer og tenke oss litt om, for vi er flere i samme båt...

 

Gikk på vekta i dag 80,2. Det er 2,5 ned siden forrige mandag det :) MEn tror det har mest med veskemangel denne uka etter å ha sovet lite med syke barn og å skynde meg fra det ene til det andre. MEn tenk, jeg nærmer meg 70-tallet igjen! Juhuuuuuuu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God fredag, alle sammen :)

 

Oppsummering av uka: Så som så! Jeg har ikke klart å føre all maten, lurer på når Grete Roede skal få arbeidsboken som app...

 

Men jeg har kuttet alvorlig ned på snopingen, så det er et steg i riktig retning!

 

Og så har jeg tenkt til å legge fra meg en dårlig samvittighet. Man kan ikke klare ALT, selv om media mener at man skal det. Something's gotta give - og for min del er det trening.

 

Jeg klarer ikke prioritere trening slik livet er nå. Dersom jeg skal trene på kveldstid, må jeg la være å ta igjen jobbtimer på kveldstid. Og det vil medføre at jeg må være streng på arbeidstimene mine, og prioritere trening fremfor fleksibilitet med ungene om morgenen og ettermiddagen. Og DET er det ikke verdt! Eller så må jeg prioritere bort husarbeid - og akkurat det er på smertegrensen som det er.

 

Slik har det vært en god stund, og jeg har hatt dårlig samvittighet for det. Jeg endrer ingenting - jeg bare kutter ut den der samvittigheten! Såh!

 

Treningen skal tilbake i livet mitt, men når livet ligger litt mer til rette for det. Når jeg kan trene mens jeg følger ungene på ulike aktiviteter, eller får gjort mer husarbeid mens ungene er våkne, fordi minstemann ikke er like avhengig av meg mer. Sånn blir det!

 

Ellers har jeg en fin helg planlagt - litt jobb i ettermiddag mens eldstejenta er i bursdag, så kosetid med minstemann mens eldstejenta er på kino i morgen formiddag. Og familiebesøk til bestemor og oldemor på søndag, tenker jeg. Håper dere alle får en fin helg!!

 

Stor klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig bra at du har kommet deg i gang med jogging frøken frue. :) Og det var jo en skikkelig lang runde du fikk tatt også. Supert. Det som er så utrolig kjekt med jogging er at man forbrenner så mange kalorier, så man merker det på vekta omtrent med en gang. Dessuten følger det med en velvære følelse som man rett og slett blir avhengig av. En annen bivirkning er at man får fine lår og fin bakende. Mannen min greier nesten ikke å la rompa mi være i fred for tiden (knis).

Kos deg masse på venninnetur, ser ut som det er fint vær å gå tur i nå :)

 

Roskva, hva med å trene etter at ungene er i seng om kvelden? Det gjorde alltid jeg før når ungene var mindre. Man trenger vel ikke gjøre husarbeid hver kveld, så noen kvelder kan du vel sette av til deg selv? Ellers så går det an å dra på turer med barna, fin trim det også, spesielt hvis du triller dem i vogn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg KAN øke hveragsaktiviteten, og det skal jeg prøve å gjøre. Det er god trim å trille vogn om vinteren etc., jeg er enig med deg i det Snupsipups :)

 

Den store forandringen er at jeg skal slutte å ha dårlig samvittighet for all den treningen jeg tenker at jeg BURDE gjort. Trening er bonus, dårlig samvittighet er tull!! Sånn er det med DEN saken ;)

 

Vi hadde ei rolig og fin helg. Lillemor var travelt opptatt med venner og besøk. Og vi klarte å klemme inn bursdagsselskap hos Bestemor (svigermor) og formiddagsbesøk hos Oldemor Mimmi (farmora til samboeren min). Selv om vi bevisst ikke legger én eneste plan for helga, så fylles den opp med ulike aktiviteter. Hvis jeg skal komme ovenpå med husarbeid og jobb, så må jeg ha ei hel uke alene uten unger. Så den planen får jeg også bare legge på is inntil videre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt stille fra meg - det er travelt på jobb og ikke mange ledige stunder til å skrive inn noe her, og når jeg kommer hjem om ettermiddagen er det full fart der også. Hadde veiedag på mandag, og hadde gått ned 300 gram, så da var vekta 68,5. Og så lavt har det ikke vært på 6 år :) Men jeg ble ikke så jublende glad, følte meg oppblåst, og buksene strammet, så det føltes ikke som noen milepæl, akkurat. Hvis det er like lavt neste uke, skal jeg hoppe litt :) Er forholdsvis flink i matveien nå, men med snøfall og glatte veier blir det mindre trim enn ellers. Kjørte til og med bil til jobb i dag :angry: Skal prøve å komme meg ut på joggetur i kveld, da. Med brodder. Bare en uke til medlemsskapet mitt på SATS begynner å løpe igjen, og det gleder jeg meg til. For et år siden tenkte jeg også at jeg ikke hadde tid til å trene, tenkte på husarbeid og sånn, men så fant jeg ut at det jeg egentlig gjorde på kveldene, var å sitte i en stol foran tv'n fordi jeg var så sliten. Så da begynte jeg å gå på trening likevel, samme hvor sliten jeg var, og det fungerte faktisk bra. Tror i mitt tilfelle at jeg egentlig er mest sliten i hodet, for jeg har jo en jobb hvor jeg tenker mye, men ikke er så veldig fysisk aktiv, så da klarer kroppen en liten treningsøkt, selv om den prøver å overbevise meg om det motsatte.

 

Uansett trening eller ikke: Ønsker alle en fortsatt fin uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet på kurs igår. Har gått på GR tidligere for 8 år siden og er veldig fornøyd med metoden. Hadde et komplisert ankelbrudd for et par år siden som satte med regelrett ut/ned i sofaen. Sakte men sikkert mista jeg fokus på mat og kalorier og jeg gikk på krykker(satt i sofaen bortimot 6 mnd).3 operasjoner, røykeslutt og 20 kg senere sitter jeg her <_< Utfordringen blir å "få i meg" alt til riktig tid. Samt å trimme. Jeg har stillesittende jobb, men er glad i å trene på treningssenter, jeg må bare rote meg dit og gjennomføre de første timene, jeg VET jeg liker det og ikke minst den gode følelsen etterpå. :P

 

Tar gjerne i mot tips, råd, motivasjon og ikke minst oppskrifter fra andre på forumet. :rolleyes: Nå er nå og jeg er igang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit Triller, det er alltid hyggelig med nye "fjes" her inne :)

 

Jeg sitter trygt og godt på jobb, drikker kaffe og koser meg mens vinden og sluddet klasker "om nåvva". Jeg kommer IKKE til å gå ut og trene i kveld ;)Men jeg skal heller ikke drikke masse rødvin og spise smågodt, så da går det vel greit likevel...

 

Veide meg i morrest, og vekta viste 79,2kg. Så da har jeg gått ned litt denne uka, hurra :)I morgen skal jeg ha ungene med på lekeland, så da blir det nok litt trim på denne mammaen. Hvis været er bedre og det fremdeles er snø på søndag, skal jeg ta ungene med ut og ake, har jeg tenkt.

 

I kveld skal mannen ut og drikke øl med kompiser (forutsatt at ikke brua er stengt pga været). Da skal jeg rydde litt, og så skal jeg se på en eller annen film på tv og strikke! Jeg håper dere alle får en hyggelig helg - med god og sunn mat, hyggelige aktiviteter med eller uten unger, og avslappende kvelder med stearinlys, fyr i peisen og strikking eller annet koselig pussel :) God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, flotte damer!

 

bare innom en kjapp tur for å dele de gode nyhetene: Litj-kveita har kommet!! :)

 

Kort beskrevet var det en kjapp og grei fødsel. Ti timer fra jeg kjente de første murringene til hun var ute, hvorav tre og en halv time i aktiv fødsel. Lystgassen var min beste venn, og jeg endte opp uten å måtte sys i det hele tatt. Det eneste jeg satt igjen med etter strabasene var en hemorroide (au?!?) og selvfølgelig ei nydelig tulle på 3160 g, 49 cm og med hodeomkrets på velsignede 33 cm.

 

Nå har Vesla blitt åtte dager gammel, og vi begynner å bli godt kjent. Ammingen går greit (hun ligger her og suger/sover nå) og vi er ikke lenger så redd for å håndtere henne. Vi har også vært ute på tur i stormen både med vogn og bæresjal. hun kommer nok til å bli ei skikkelig tøffa. ;) Det er for øvrig fascinerende hvor raskt man blir vant til den nydelige skapningen, og også å merke hvor sterkt morsinstinktet faktisk er.

 

Vektmessig har jeg ikke helt oversikt, men jeg tror jeg er nede på omtrent det laveste jeg var på i løpet av graviditeten. Et flott utgangspunkt!

 

Jeg svinger nok innom her av og til. Det er alltid så koselig og god stemning her. Og nå er jo frøken tilbake også! Utrolig hyggelig. :)

 

Klem fra oss to!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...