Gå til innhold

Den nye gyldne middelveg


Gjest froeken frue
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Solvane

Veldig gode sko :) Kjøpte noen som er beregnet på asfaltløping, og kjente at de dempet bedre. Lettere er de også. Tror det er verdt pengene når jeg løper såpass mye som jeg gjør. Men det var surt og kaldt, så jeg er veldig klar for vår nå!

 

Nå føler jeg meg flink, hadde planlagt utskeielser i matveien i kveld, men det blir bare en beskjeden kvelds før jeg går til sengs. Fortsette sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja gode sko er kjempeviktig. Men har funnet ut at det ikke bare er prisen som avgjør om skoene er gode. Kjøpte en gang sko på tilbud som hadde vært kjempedyre, var vel toppmodellen til Asics. Jeg var helt i hundre etter handelen og trodde jeg hadde gjort det kuppet. Ble ganske skuffet etter kort tid da jeg oppdaget at skoene slett ikke passet mine føtter, og at jeg rett og slett fikk vondt i føttene av å bruke dem. Det viste seg at skoene var for overpronasjon mens jeg har normalpronasjon. Neste gang jeg kjøpte sko fikk jeg hjelp i butikken og fikk sko som passet min fot. Dvs Adidas Ride (1,2,3,4 osv). Nå har jeg kjøpt disse 3 år på rad og er kjempe fornøyd. Regner med det blir nytt par til sommer i år også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solvane

Ja, jeg vet jo ikke om jeg har normalpronasjon, men jeg tror det. Har blitt anbefalt å gå på Löplabbet, men det har vi jo ikke her i byen, så det får bli en gang vi er sørpå. Merker i hvert fall ingen spesielle vondter i foten når jeg løper, så jeg tar det som et godt tegn.

 

I dag skinner sola, og alt er fint. Skal være en time ekstra på jobb, men så er det helg B) Skal prøve å ta det rolig med snopinga, så blir forhåpentligvis veiedagen på mandag en munter opplevelse igjen.

 

God helg til dere alle :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roskva

Aiai - jobbtur onsdag og torsdag. Det var UTROLIG deilig å sove en hel, lang uavbrutt natt. Jeg er sikker på at det å få sove nok har en positiv innvirkning på vektnedgangen, og allmenhelsen!

 

Men jeg mistet liksom litt taket på meg selv, og spiste dessert til lunsj og middag begge dagene... Og masse nøtter og rosiner til mellommåltidene. Og skrev ikke opp noenting... Ikke var de spesielt gode heller, de dessertene. Bare søte! Huffameg!

 

Jaja, i dag har jeg strammet inn igjen. På'an igjen, verden stopper ikke på grunn av et par desserter.

 

I dag skinner solen, jeg har oppdaget at jeg er i besittelse av 5000,- mer enn jeg trodde, jeg og storpia har avtalt å lese MINST to bøker sammen i ettermiddag, og jeg har hatt kaffepause på cafe sammen med naboen (bare kaffe, ikke snop). Verden er helt ok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Jeg sier det igjen; sprekinger!!!! Men jeg har også en gladnyhet i dag. 80,3 kg og ser snart 70-tallet igjen. Det ga god motivasjon for å komme seg fornuftig gjennom helga kjenner jeg :-)

 

Lite trim men myyye aktivitet denne uka.

 

Roskva, spist er spist og fist er fist, og sånn går no dagan. Det viktige er erfaringen. Det smakte ikke godt nok til å være verdt det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var dagens joggetur unnagjort :) Brukte lang tid før turen for å få lagt inn musikk på mobilen min slik at jeg skulle få musikk til arbeidet. Etter mye trøbbel, mange stygge ord og lang tid trodde jeg endelig at alt var i orden. Fornøyd og blid la jeg ut på joggetur, og hva blir jeg belønnet med? Joda, ei snøskur.... grrrr. Og musikken, virka den? Neida.... måtte lete frem en og en melodi og trykke play for hver sang. Veldig tungvindt. Nei, neste gang tar jeg med min trofaste ipod selv om den er gammel og tung. Men joggeturen ble bra allikevel da. 6,27 km, så det går da fremover :)

 

Hurra for Frøken frue som snart på 70-tallet :) Jeg heier på deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solvane

Veiedag - opp 100 g fra forrige uke. Egentlig veldig letta for at det ikke var mer, for helga har vært en eneste lang utskeielse. Men blir litt irritert, for tenk hvor fint resultatet hadde vært hvis jeg hadde holdt meg i skinnet... Menmen, nå er det ny uke og nye muligheter. Skal ut på en times joggetur i kveld, og gleder meg faktisk. Fikk endelig rotet meg til å lade ipoden på lørdag, og det var utrolig mye lettere å jogge med musikk. Kom inn i en fin rytme, og klarte nesten ikke å slutte å løpe :)

 

Lykke til på veien mot 70-tallet, frøken frue! Deilig med milepæler som blir nådd. Selv har jeg nå 800 g til jeg er tilbake på det letteste jeg var før jul. Det er mitt første delmål nå. Så ikke mer pizza og snickerskake på meg!

 

Lykke til med ny uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roskva

Mmmmm, cortado og mørk sjokolade :)

For en velsignelse at jeg bestemte meg for å gjøre DET til et daglig rituale!

 

Nå har jeg holdt vekta ei stund, og kjenner at "Nei, jeg er ikke ferdig ennå! Det er bortkastet å stabilisere vekta her, når jeg vil være 8kg lettere!"

 

Så sånn sett var nok en liten pause i opplegget av det gode :)

 

For å fortsette vektnedgangen må jeg nok stramme mer inn på matinntaket - så nå flytter jeg fra like i underkant av meny 2, til meny 1. 1300kcal om dagen. Det kommer til å bli en utfordring. Det var så komfortabelt med meny 2, jeg visste hvordan jeg skulle spise for å holde meg mett. Nå må jeg begynne å tenke så masse igjen! Jaja.

 

I kveld skal jeg på strikkekveld med jentene (strikketøy ikke påkrevet). Det blir koselig :) jeg aner ikke hva som blir servert, men jeg har spart et par hundre kalorier, sånn at jeg også kan kose meg sammen med de andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roskva

For øvrig kjenner jeg nesten at jeg blir litt sur på dere som er så flinke å jogge ;) Det BURDE jeg også være...

 

Jaja, en dag skal jeg slutte å være irritert på meg selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solvane

Akkurat nå er jeg ekstremt fornøyd med meg selv. Løp 11km i kveld. Har aldri løpt så langt før i mitt liv. Det beste er at jeg klarte å løpe en mil på 59 minutter. Målet var å løpe mila på under en time 30. juni, og så klarte jeg det allerede i dag :D og for tre måneder siden var det ikke i mine tanker å løpe så mye som en kilometer. Har vært passelig flink med maten i dag også, så nå kan jeg ikke klage :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kveita

Hei alle sammen! :)

 

Så herlig stemning det var her inne for tiden! Så glad på alles vegne. Det ser ut som våren har tatt med seg munter stemning, motivasjon og resultater. Herlig!! Hurra-hurra for dere alle flinke damer!!! Jeg må innrømme at jeg ikke har klart å henge helt med i alle innleggene her, ettersom det er leeenge siden jeg var innom sist. Men det er alltid like koselig å "se" dere igjen. Gode gjengen! :D

 

Jeg er fremdeles gravid, jeg. Og veldig fornøyd med det! Straks 17 fullgåtte uker, og faktisk nesten halvveis!? :) Veeeldig utålmodig på den magen, som lar vente på seg. Mammabukser er kjøpt, og garderoben ryddet, men jeg går fremdeles inn i mine vanlige dongeribukser (de største, vel og merke), og jeg ser ikke mye mer gravid ut enn "til vanlig". Ble litt misunnelig da jeg møtte ei kor-venninne som er en uke eller to etter meg. Hun er syltynn til vanlig og tror dere ikke hun hadde STOR mage allerede?! :o Men den kommer nok hos meg også, det er bare å være tålmodig. (Argh...)

 

Jeg har skeia mye ut i det siste, etter å ha vært veldig, veldig flink med kostholdet de første to månedene. Har blitt for mye sukker i det siste, og jeg sliter med å stramme inn. Det rare er at vekta ikke går opp? Jeg gikk jo ned fra 95-96 til 92 i løpet av de to første månedene, og der ligger jeg jammen enda. Ikke har jeg trent i det hele tatt, heller. Har fryktelig dårlig samvittighet for det, men har vært mye ute og reist, og da forsvinner all motivasjon. Akkurat nå teller jeg på fingrene om jeg skal fryse medlemsskapet mitt hos SATS (vi får et ekstraordinært tilbud om det for tiden, siden ett av to sentre plutselig må stenge og ikke åpner igjen før i november). Sånn som det er nå kan det i alle fall ikke fortsette. Penger ut av vinduet!!! Gremmes...

 

Ellers har vi endelig begynt å se etter et nytt sted å bo. Roskva kan nok skrive under på at det er dyrt her oppe (!!!), så det er jammen ikke bare enkelt. Vi har ganske store krav til hva vi vil ha også, men vi må nok senke ambisjonsnivået en del. Drømmen er et rekkehus på vel 100 kvadrat, i et rolig strøk og med gåavstand til byen og universitetet. Med MYE ettermiddags- og kveldssol! Jada... Her i byen må man fort ut med minst 3.5 mill for noe slikt, og gjerne helt opp mot 4.5-5 mill dersom man vil bo i de mest populære områdene på vestsiden av øya. Vi sikter på 3.5 mill, for å si det sånn...

 

Oi, som jeg skriver, da?! Får vel nesten stoppe nå, før dere blir lei. ;)

 

Ønsker alle en fantastisk vår! ...og håper at all treningsmotivasjonen deres har smittet over på meg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roskva

Der var du, Kveita - jeg begynte å lure på hvor du hadde blitt av :)

 

Så dere ser etter hus, ja - det er jo en utfordring! Og med alle de kriteriene der - dere risikerer å måtte bergne masse penger i oppussing også, vet du. 3,5mill for et rekkehus i gåavstand til Univ og sentrum - det er neppe nyoppusset da...

 

La meg snakke varmt om mitt eget valg - Kvaløysletta ;) Litt lavere priser, utmerkede bussforbindelser til byen og Universitetet, gode barnehager (!!), og ikke så dårlige solforhold som "dalingan" skal ha det til. Der jeg bor er en av de dårligste krokene for kveldssol, og vi har allikevel sola til i 8tida om sommeren :) Og så får vi den første sola etter mørketida rett inn stuevinduene to dager før resten av byen :)

 

Jeg sliter litt med å holde meg på 1300 kcal om dagen, klarer ikke helt å finne mat som gjør at jeg holde meg mett hele dagen. Jaja, jeg finner vel ut av det :)

 

I ettermiddag skal Storjenta mi få besøk av ei venninne fra barnehagen, og vi har planlagt "eventyrstund" i sofaen og baking. Eventyrstund innebærer bok og avispapirhatter, og vi får vel bake grove rundstykker til kveldsmaten, tenker jeg :) Det har så lett for å bli noe søtt hver gang jeg skal gjøre noe "ekstra" med ungene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kveita

Hehe, vi skal ikke gjøre dette til en diskusjonstråd om hus i Tromsø, men må jo svare litt, Roskva. Jepps, jeg vet det blir vanskelig å finne noe som fyller alle kriteriene våre, og er innstilt på å fire på kravene etterhvert. ;)

 

For øvrig var vi faktisk og så på et hus i Durmålsvegen forleden. ;) Jeg synes det ser kjempefint ut der ute! Nydelig å kunne gå rett opp på Kjølen, for eksempel. Problemet er at jeg får heeelt pusteproblemer med tanke på rush-trafikken som følger med... Og siden vi begge har 8-4 jobber på øya, er det litt vanskelig å slippe unna. (Dog med store muligheter for fleksitid, det kan jo hjelpe på).

 

Lykke til med 1300 kcal (gulp, det er jammen ikke mye). Eventyrstund og baking med ungene hørtes utrolig koselig ut! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roskva

Et siste innlegg om hus i Tromsø, så skal jeg gi meg...

 

Ååå, det huset i Durmålsvegen selges av foreldrene til en god venn av meg. Jeg har vært mye i det huset for 12-15 år siden ;) Dessuten er det bare 400m fra der jeg bor... Og rushtrafikken er ikke sååå ille, det er alltid bevegelse i køen ;)

 

SÅH, der er jeg ferdig med å promotere Kvaløysletta... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solvane

Må vel bidra med et lite innlegg om hus i Tromsø jeg også: Vi bor trygt midt oppå øya. Gangavstand til byen og sykleavstand til universitetet. Sol hele døgnet på sommerstid. Trodde aldri vi skulle ha råd til å bo her, men holdt øynene åpne og var heldige. Så det er mulig ;)

 

Ellers kjenner jeg godt igjen lysten til å strutte med baby-magen, Kveita :) Prøver jo ellers alltid å skjule magen, så det er så godt å kunne understreke den og være stolt av den. Ganske frustrerende den perioden da man bare ser litt ekstra tjukk ut, men snart vises det nok at det er baby :D

 

Jeg benyttet sjansen og frøs medlemsskapet mitt på SATS nå. Jeg trente ikke inne i hele fjor sommer, og det er jo ganske mange penger rett ut av vinduet. Så nå får jeg satse på sykkel- og joggeturer i månedene som kommer. Kjenner jeg har litt vondt foran på leggen etter min lange joggetur søndag kveld, så nå skal jeg la være å jogge de neste dagene. Er kjemperedd for å få noe betennelse eller annet tull.

 

Nå skinner sola endelig ute, etter et heller utrivelig vannrett, kaldt regn i går. Kanskje blir det lunsj ute i sola B)

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, bor dere i Tromsø hele gjengen nesten. Vet dere om hverandre fra før også?

Syns forresten du er heldig som hverken har lagt på deg eller har stor mage Kveita. Magen kommer tidsnok den, og det må jo være en kjempefordel å slippe å slanke av så mange ekstrakilo etterpå. Tror jeg begynte å legge på meg fra dag en de to første svangerskapene, og endte med 22 kg pluss. Tøft når de skal av igjen.

 

Ellers er det nok en hektisk uke på gang for min del, ikke en eneste dag fri (dvs jobb hver dag, + 1000 aktiviteter med ungene i tillegg). Prøver å legge hjernen i bløt for å finne ut hvordan jeg skal få pressa inn litt trening...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Kveitaaaaa, har savna deg! Ikke frykt for at du ikke legger på deg. JEg la ikke på meg i mine svangerskap, og barna var helt fine de. Hadde ingen matlyst, så det ble gjerne noe søtt for å spise. Det anbefales IKKE, for når endelig barnet kommer er kroppen vant med jevn tilførsel av mye sukker og da får du nihunger. Vær snill med deg selv, spis sunt!! Ty til frukt heller enn snop og bakst. Og magen, strutt med den du har. Vips er den der ;)

 

Snupsipups, vi får holde Trøndelagen varm vi da. Fint vær som det er om dagen ;)

 

I dag har jeg gått 1,5 mil!! JEg er så mørbanka nå at dere ville ikke tro det. Ellers er det lett å være meg for tida og fikk akkurat min første menstruasjon uten å få tunge tanker, så dette går veien. I går gikk jeg en mil med barnevogn, og kvelden før sykla jeg 13 km, halvparten i tunge motbakker. JEg er på glid!

 

PS har investert i nykjole til bryllup i sommer og kom meg faktisk inn i str 38, men den ble litt vel struttende, så endte med str 40. Da har jeg motivasjonen til å trene armer og ben for å stramme opp til den lille sorte. Skal ta bilde og vise dere. Bare FOR FIN og DYR kjole. VEnt litt, jeg kjøpte TO SVINDYRE og FIIIINE kjoler... Fordi jeg er verdt det (og ikke klarte bestemme meg...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hah... den likte jeg. To fine nye dyre kjoler. :) Jeg bare elsker kjoler, og du fortjener det så absolutt. :) Fikk forresten et supert tips av ei på jobben i går. Hun hadde kjøpt seg en slags body fra Chantelle og man skulle visstnok få perfekte former av å bruke den. Alt av valker og overflødig fett ble som tryllet vekk, og bysten ble kjempefin. Veldig fine var de visst også. (Kanskje en ekstra bonus til gubben ;) ) Absolutt noe å tenke på hvis man ikke er helt fornøyd før finkjolen skal frem. Alle i frankrike brukte visst sånne under kjolene.

 

Må si innsatsen din på treningsfronten virkelig er imponerende for tiden. Nå er du virkelig i gang. Blir vanskelig for meg å henge på nå ;)

 

Jeg feirer forresten finværet med hvitvin i kveld. Sliten etter en hektisk dag og med solbrente kinn. Deilig ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solvane

Fine kjoler er alltid bra :) Hadde jo en motivasjonskjole som jeg slanket meg inn i før jul - og ble superfin :D Nå må kanskje motivasjonen være at den skal være like fin når jeg feirer 40-årsdagen min til høsten. Nå lurer jeg på om jeg trenger nye klær til 17. mai. Prøvde bunaden i går, og den gikk på, med nød og neppe. Vet ikke hvor elegant det ser ut, akkurat.

 

Bra med så mye trim, frøken frue! Det er jo så deilig å komme seg ut når våren kommer B)

 

Er litt bekymret fordi det fortsatt gjør vondt foran på skinnleggen etter joggeturen på søndag. Ingen jogging på meg før det slutter å gjøre vondt. Men jeg sykler i alle fall, så jeg holder kondisen oppe. Og i dag meldte jeg meg på Midnight Sun Marathon (1 mil), så beinet må bli bra før slutten av juni. Er veldig spent! Før turte jeg ikke å jogge før sent på kvelden, når ingen så meg, og plutselig skal jeg være med i et løp med tilskuere og tidtaking og greier. Men det går vel bra.

 

Ha en flott dag alle sammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roskva

80,7kg - 300g ned siden forrige uke. Det er ikke mye, men endelig rette veien :)

 

I dag skal jeg jobbe til etter 8 i kveld, og vi skal spise pizza på jobb i halv fem-tida. Det KAN bli vanskelig å holde 1300kcal da, men jeg prøver :)

 

Solvane: nå minte du meg på at jeg må prøve bunaden... Den passer mest sannsynlig, om noe bør den være litt stor i midjen :D Jeg fikk den for to år siden, like før jeg ble gravid med minstemann, og da var jeg vel litt større enn jeg er nå. I mellomtiden har jeg tydeligvis gått opp og ned igjen 15kg... herremin! Jaja, sannsynligvis har jeg gått gravid for siste gang, og jeg håper jeg er ferdig med den slags vektvariasjoner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...