Gå til innhold

motivert til å gå ned i vekt?


Gjest OneLastTry.Kursstart12.03.12
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest kriahel

Veldi bra om du har klart å holde samme koken :) det klarer ikke jeg ;) men jeg holder meg hardt i nakken likevel.. så har ikke dårlig samvittighet for noe.. enda.. Men jeg klarer ikke være like strukturert som de første ukene.. Men.. jeg går fortsatt litt ned, så da tenker jeg at det ikke er krise :) Smakte det med lasagne i går? Eller er det i dag du skal ha? tipper det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OneLastTry.12.03.12

blir reker idag. og lett majones.. og tror jeg skal slå til med loff.. :rolleyes: kommer en venninne på besøk :) får se om det blir lasagne imorgen eller om jeg venter til neste helg. igår ble det pizza med vanlig pizzafyll, tomat, lett ost og lett kjøttdeig, på NÅ deig. ble faktisk ikke så galt i kcal.. selv med den bunnen. jeg passer på å holde meg under kcal sånn i tilfelle det skal gi utslag på vekta av at jeg spiser slik mat-selv om kcal i den er ok.

merker jeg sparer kcal til jeg vet jeg skal spise sånn mat :P at jeg ikke spiser alle måltiden jeg skal, men sparer litt ekstra til feks middagen. men, men.. det er jo bare når det er noe spesiellt da, og laaaangt fra hver dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OneLastTry.12.03.12

God morgen, det er lørdag :)

 

 

Så positivt OLT, og du har stått på, og hanket deg inn igjen, supert, og da vil resultatene komme :D

 

Var på Meny i går for å kjøpe mager vaniljekesam til fredagskosen, og da hadde de fått inn makrell. Hadde stekt makrell med agurksalat i går, nyyyyyydelig :)

 

Fredagskosen var en vri på noe jeg fant på vg nett, der har de jo mat hver dag. Den het banan, splittet og grillet. Brukte stekovnen, og hadde kjøpt en freia melkesjokolade av de små 24 gram. Delte det på to små bananer, og hadde mager vaniljekesam i stedenfor krem. Var godt og litt artig forandring :)

 

Ha en fin lørdag alle sammen :D

 

må bare si det igjen.. jeg missunner dere den magre kesamen!! :P åh, som det irriterer meg at de ikke har det her. hørtes spennende ut den bananoppskiften da, kan tenke meg det var godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den banankosen var god OLT, blir reprise i kveld. Blir jo ikke mye ekstra heller, 24 g sjokolade i går og det samme i dag, banan del av frukt, og den magre vaniljekesamen ble del av den ordinære maten, så da blir det kun 5 x 2 frimerker i helga :D

 

Spør på butikken, så tar de det inn. Jeg pleier å handle på Kiwi, Meny er lenger unna, og Kiwi har sagt de skal ta det inn. Det har også kommet en mager cottage cheese, den spurte jeg også etter på Kiwi, og den har allerede kommet i hylla der. Det ville være rart om det bare er du som kunne tenke deg mager vaniljekesam.

 

Vil ha et par planter på trappa her, har to hvite krukker de skal i. Så i dag spaserer vi til Plantasjen, bare 3,5 km en vei, og de har åpent til kl 20 hver kveld fram til 16. mai. Så får jeg gjort to ting på en gang :D

 

Ha en fin kveld alle sammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OneLastTry.12.03.12

Den banankosen var god OLT, blir reprise i kveld. Blir jo ikke mye ekstra heller, 24 g sjokolade i går og det samme i dag, banan del av frukt, og den magre vaniljekesamen ble del av den ordinære maten, så da blir det kun 5 x 2 frimerker i helga :D

 

Spør på butikken, så tar de det inn. Jeg pleier å handle på Kiwi, Meny er lenger unna, og Kiwi har sagt de skal ta det inn. Det har også kommet en mager cottage cheese, den spurte jeg også etter på Kiwi, og den har allerede kommet i hylla der. Det ville være rart om det bare er du som kunne tenke deg mager vaniljekesam.

 

Vil ha et par planter på trappa her, har to hvite krukker de skal i. Så i dag spaserer vi til Plantasjen, bare 3,5 km en vei, og de har åpent til kl 20 hver kveld fram til 16. mai. Så får jeg gjort to ting på en gang :D

 

Ha en fin kveld alle sammen :D

 

flink du er som går for å kjøpe blomster! må innrømme at det hadde ikke jeg gjort :P

 

gud, så godt det var med reker.. gjorde seg virkelig.. elsker alt fra havet :D gleder meg til de kan kjøpes ferske i sommer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes nyyydelig ut mer reker, er også veldig glad i sjømat :D

 

Går greit med slike gåturer når en bare skal handle litt, og det ble pent med en rød blomst i hver krukke, de er hvite.

Vi har vært enda flinkere idag. Har vært på Plantasjen idag også,med sekk på ryggen, og så gikk vi videre til kirkegården, steller der for en gammel tante. Så da er både trappa og kirkegården pyntet til 17. mai. Og så ble det 10 km idag, kjenner det litt i bena og hoftene, men det gjør godt. Tok 30 days shred idag tidlig, så trimmen er unnagjort for idag, deilig det :)

 

Ha en utmerket søndag videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en daarlig helg :( Spist alt for mye og spist feil. Toer ikke aa tenke paa hvor mange kcal jeg spiste i gaar. Ikke bra! Etter snart 5 uker paa kurs sliter jeg fremdeles med sultfoelelse og viljestyrke. Jeg tror det er vanskeligere aa ta kurs paa nett fordi man har ikke en gruppe man 'konkurrerer' sammen med. 'Det er lettere sammen' gjelder ikke nettkurs :)

 

Men eneste mulighet for meg saa maa bare staa paa.

 

Tilbake paa startstreken i dag. STRENGT FORBUDT aa bruke frimerker naar det ikke er loerdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OneLastTry.12.03.12

Jeg har hatt en daarlig helg :( Spist alt for mye og spist feil. Toer ikke aa tenke paa hvor mange kcal jeg spiste i gaar. Ikke bra! Etter snart 5 uker paa kurs sliter jeg fremdeles med sultfoelelse og viljestyrke. Jeg tror det er vanskeligere aa ta kurs paa nett fordi man har ikke en gruppe man 'konkurrerer' sammen med. 'Det er lettere sammen' gjelder ikke nettkurs :)

 

Men eneste mulighet for meg saa maa bare staa paa.

 

Tilbake paa startstreken i dag. STRENGT FORBUDT aa bruke frimerker naar det ikke er loerdag!

 

hmm.. hva spiser du om dagene da? du skal ikke være sulten etter 5 uker på kurs! jeg var litt sulten kun den første uken. det der skal gi seg ganske raskt.

 

stemmer det du sier om nettkurs, man må være sterkere da-siden man er alene og heller ikke blir fulgt opp på samme måte. og som du sier, konkurrerer ikke med noen.

 

jeg er fæl på å bruke opp fimerkene mine på mandag eller tirsdag, jeg... :P

 

stå på du, og tenk lengre frem-hvor pen du blir om du bare holder ut ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OneLastTry.12.03.12

ned 1,5 kg :) klarte altså 500 gram ekstra ned det jeg gikk opp forrige uke-stolt ;) målet denne uken var egentlig bare å få bort den kiloen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kriahel

Kjempebra Olt... Så godt å se en opptur.. Man trenger det :)

 

Nok er nok.. Du kan ikke putte inn et måltid til da? Fordele noen kcal fra et annet måltid.. Fylle på mer av ting som metter litt, men ikke gjør mye utslag på ant kcal..bsalat f.eks? Eller supper av noe slag?

 

Nå er jeg endelig ferdi med eksamen.. Daskal trimpoeng samles, og cm av :) typisk at jeg har ' uka mi' nå.. Så tror jeg dropper veiing i morgen for vet jeg veier endel mer enn normalt og blir bare nedfor av det.. Og da er det lettere for meg å sprekke.. Pleier gå opp ca to kilo, og det kjenner jeg ikke frister nå.. ;) håper det er ok ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OneLastTry.12.03.12

Nå er jeg endelig ferdi med eksamen.. Daskal trimpoeng samles, og cm av :) typisk at jeg har ' uka mi' nå.. Så tror jeg dropper veiing i morgen for vet jeg veier endel mer enn normalt og blir bare nedfor av det.. Og da er det lettere for meg å sprekke.. Pleier gå opp ca to kilo, og det kjenner jeg ikke frister nå.. ;) håper det er ok ?

 

du bestemmer det selv, føler du ikke for det-gjør du det ikke :) jeg bruker hoppe over uka ofte, orker ikke ha det mer enn et par ganger i halvåret iallefall.. ppiller er en fin ting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kriahel

Hopper egentlig over mange ganger jeg og.. Men blir det for mange ganger etter hverandre, så kommer det av seg selv.. Så da har jeg stoppet midt i brettet.. Ikke helt som det skal være, men ikke sååå lenge til jeg kutter de ut.. Så dropper veiing nå.. Kommer sterkere tilbake neste uke :) men trening og sunn mat skal jeg ikke droppe da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OneLastTry.12.03.12

sånn er det til meg også, hopper over helt til det kommer av seg selv :P da har jeg ikke noe valg.. men jeg blir ikke tyngre, men eser ut.. så jeg bruker veie meg, men tar aldri cm mål.

 

planlegger barn om ikke så lenge? jeg er spådd til å bli gravid denne mnden eller i oktober i år.. så for å si det sånn, slurver jeg ikke med pillen! :P har ikke planer om å bli gravid før jeg når min vekt nemlig, og har vært der en god stund :) en god venninne av meg får sannsynligvis denne uka, så skal stjele hun litt. er jo så søte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med super nedgang OLT!

 

Kriahel: Ja, kanskje jeg boer lage litt groennsakssuppe aa ha paa lur til naar jeg blir ekstra sulten.

 

Jeg vet jeg spiser for lite proteinrikt. Jeg har f.eks. 19% Proteiner i dag. Men har ikke lyst paa. Vi hadde litt biffkjoett i strimler i dag og jeg spiste kun 50g.

 

Slik har dagen sett ut i dag:

 

Frokost (396kcal)

Havregryn, rosiner, hasselnoetter, lettmelk, banan + en gulrot en time senere da jeg var sulten igjen. Drikker te ofte for aa fylle paa.

 

Lunsj (233 kcal)

2 egg, spinat, sopp, olivenolje

 

Mellommaaltid (326kcal)

ryvita x2, cheddar, tomat, roedloek, banan, lettmelk

 

Middag (602kcal)

Biffkjoett, hermetisk tomat, squash, aubergine, loek, spinat, gresk yoghurt, olivenolje, parmesan

 

Kveldsmat (213kcal)

ryvita x2,5, brunost, appelsinmarmelade, lettmelk

 

SUM - 1769kcal.

 

Ligger litt under grunnet helgens utskjeielser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kriahel

Spis først og fremst mat du selv synes er ok.. Og se om du klarer putte inn proteiner via annet enn kjøtt også.. Jeg synes du skal lage litt suppe å ha på lur.. Om det er noe du synes er godt :) for er jo ikke meningen du skal gå sulten.. F.eks nøttene til frokost er jo veldi mye næring i lite mengde.. Så der kan du jo f.eks halvere nøttemengden og spise suppe i steden ;) så er det ikke sååå mye mer kcal ( spørs selvsagt hvor mye nøtter du spiser da :)) og om du erstatter et ryvitamåltid med havregryn igjen a? Det synes iallefall jeg metter mer enn de små ryvita.. Du må jo se selv hva du trives best med.. Men om du skal orke holde ut, kan du jo ikke gå sulten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert OLT, strålende nedgang :D:D

 

Har hentet min mor idag, skal være her til over 17. mai. Har en bekjent som driver restaurant, og vi var invitert innom til mat. Hadde kveite, nydelig, bad om å få det servert uten saus. Min mor hadde dessert, tiramisukake, jeg stod over, vil heller kose meg 17. mai. Den så helt nydelig ut, et kjempestykke, fikk vann i munnen, siklet ikke, men det var nok hakket før :P

 

NEN slitsomt å gå å være sulten, jeg hadde det slik i starten, men økte så til 1600 pr dag, og det hjalp, men du ligger kanskje på en høyere meny allerede. Men det er fryktelig vanskelig å beholde fokus da, jeg var livredd for å gi f... bare for å føle meg mett, derfor økte jeg. Lurt det som kriahel sier, prøv å endre på maten eller fordelingen, eller begge deler.

 

Vi står på videre, for i mål skal vi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kriahel, gratulerer med overstaatt eksamen! Jeg er saa inderlig glad for at jeg er ferdig med universitetet, jeg var et nervevrak i eksamenstida.

 

Takk for innspill, damer! Jeg er helt enig i det dere sier. Foer jeg logget paa i dag saa hadde jeg noen tanker som jeg tenkte aa dele med dere for aa se hva dere tror.

 

Foer jeg (overraskende!) ble gravid med nummer 3, saa gikk jeg ned en del - 7kg paa 2 1/2 mnd. Det jeg gjorde var at jeg kuttet ned paa porsjonene drastisk (fra XL porsjoner til M lol), bare spiste soetsaker paa loerdag, reduserte fete meieriprodukter til helg, spiste suppe til lunsj hver dag (mettende med mye boenner, groennsaker, ofte pasta). Saa mye frukt som jeg ville. Jeg var ogsaa sulten i starten da, men ikke som naa. Mottoet var, 'du kan spise det du vil, men ikke saa mye du vil og ikke saa ofte som du vil'. Saa hver gang jeg satt med en nydelig pasta eller risotto sa jeg til meg selv at den eneste maaten jeg kan spise dette er at jeg spiser lite. Og det funket. Jeg slet ikke saann med sult som jeg gjoer naa og jeg sprakk ikke. Naa er jeg som, DGB sier saa sulten at jeg noen ganger tenker skal jeg bare gi *** saa jeg kan spise meg mett. Jeg tror jeg rett og slett maa gjoere om opplegget og se hvordan det gaar. Jeg maa jo kunne leve med det?!

Jeg spiste nok mer pasta, smoer og floete, men ikke hele tiden altsaa.. men selv om det kanskje blir litt mer mettet fett saa er jo all nedgang en helsegevinst? I motsening til aa feile og bare legge paa seg igjen. Kcal messig saa spiste jeg rundt 1600kcal den gangen. Jeg spiser uansett mye groennsaker (i gaar spiste jeg over 1kg lol)

 

Hva tror dere?

 

Da jeg ble gravid hadde jeg saann morgenkvalme at jeg maatte spise HELE tiden for aa doeyve kvalmen og la paa meg alle 7kg de foerste 2mnd haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OneLastTry.12.03.12

DGB: så koselig med besøk fra mor :) og kveite er utrolig godt...

 

NEN: gjør det du føler du kan leve med. er vanskelig for andre å føle det på samme måte som du gjør, så stol på deg selv og gjør det du mener blir rett. så ser du fort om det blir resultater av det :)

 

da har jeg vært å skaffet meg henvisning til psykolog i trheim, på st.olavs, de har psykologer som er spesiellt utdannet innen fedme der. kanskje jeg får svar på hvorfor jeg trøstespiser, osv. blir spennende å se hva de kommer frem til, og om det kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OLT: Det er bra, haaper du blir litt klokere :) Blir spennende aa hoere hva de sier.

 

Jeg laget suppe i dag, sofritto av loek, gulrot, stangselleri og hvitloek+timian. Hadde saa i borlotti boenner, blomkaal og macaroni + buljong og vann. Grete Roede sier 2.5dl suppe til lunsj.. det hadde nok blitt litt lite til meg. jeg spiste 5dl og det ble ca 250kcal.

 

Skal ha helsstekt kylling til middag i dag. Tilbehoer ikke bestemt. Barna vil ha wraps tror jeg, det maa de faa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klokt av deg OLT, å søke hjelp, beundringsverdig. Er sikker på at du får hjelp til det du trenger :)

 

NEN, synes du skal endre til det opplegget som fungerte for deg. Det høres ut som et sunt alternativ, så om maten er sånn eller slik går på det sammen, når det hjelper og inneholder det det skal av det kroppen trenger for å være i balanse :)

 

Kriahel, må føles godt å ha kommet så langt :)

 

Idag har jeg vært med den ene av tvillingene og kjøpt nye joggesko til 17. mai, valget ble noen som var rosa, for en overraskelse :D

 

Vi gjør så godt vi kan, for vi er flinke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kriahel

Nen: jeg synes også du skal velge det opplegget du har mest troen på selv.. Da er det mye lettere å følge det, og det er mye lettere å holde det..

 

Jeg har hatt noen dager der jeg ikke har vært like strukturert.. Ikke hatt store sprekker eller sånn, men bare ikke fungert helt perfekt.. Men.. Nå tar jeg meg sammen igjen.. Godt å kjenne at jeg klarer ta meg sammen, selvom denne uken gir meg dårlig humør og oppblåst mage ( henger mer sammen enn jeg egentlig liker selv) så fr jeg satse frem til mandag igjen.. Har ikke veid meg, og har ikke tenkt å gjøre det før jeg føler jeg er ca der jeg var før uka.. Det verste er heldigvis over, så ting blir bedre for hver dag nå :)

 

I morgen skal jeg vaske huset og bilen, også trene.. Håper det går somm planlagt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for stoette! Opp 100g i dag. Ja ja. Jeg starter med ny giv i dag og gaar etter egen sti for aa se om det kan ordne opp i sultfoelelsen etc.

 

I dag har jeg spist en stor broedskive til frokost, hjemmebakt halvgrovt - 87g! Litt ost og syltetoey, to kopper te med tilsammen 1dl melk. Ett eple 2 timer senere. 4dl vann.

 

Vi faar se hvordan det gaar. Er lystbetont i humoeret fordi jeg kan spise det jeg vil hahaha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OneLastTry.12.03.12

bra du trives, NEN :)

 

je lurer på om jeg skal beynne med karboredusert gr etter helgen. for vet at lavkarbo gjorde at je raste ned.. så da er vell sikkert karboredusert gr mer rett for meg enn vanli gr. vi får se, grubler bare litt på det.

 

er i så sykt dårlig humør idag, men vet ikke hvorfor.. har bare lyst til å glefse til de som snakker til meg :P koslig å ha slike dager, må jeg si.. samboeren min skal grille og ta en med kompiser, men jeg gidder ikke sitte å spise sammen med de. lagde meg annen mat jeg! tror det var på trass :P får håpe det blir bedre utover kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kriahel

Nen: godt du føler ting er mer riktig nå.. Kjør ditt løp, og se hvordan det går.. Så mye lettere å holde seg til det da :) jeg sliter litt med å spise akkurat det jeg burde.. Frokost og lunsj var bra. Gikk litt for lang tid frem til middag uten mellom måltid, og da overspiser jeg middagsmat og ender på tre måltider.. Og det var nok mitt største problem tidligere..med for få måltider, og altfor mye mat i et måltid.. Men.. Jeg får jobbe videre med å komme på rett spor.. Fra og med i morgen :)

 

Jobber heldigvis kveld i morgen, så årets 17.mai blir ingen utfordring for meg.. Dagen skal gå som alle andre dager for min del..

 

Olt: om du tror du klarer karboredusert, så går det å prøve. Ser det fungerer på meg, og jeg spiser karbohydrater.. Hvor mye karb daglig er det da på gr? Men jeg tenker om du tror du vil savne noe veldi osv, så er det vel ikke så varig omlegging?! Om du ikke skal ta et skikkelig oppgjør med deg selv.. He he..jeg tror uansett det viktigste er å finne en måte å spise på som du tror du kan leve med.. Uten å stadig sprekke og få dårlig samvittighet, eller å alltid savne noe.. Så jeg er også litt for at alt er lov, men usunt bare en dag i uken.. Og strengt på hverdager.. Det er målet mitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...