Gå til innhold

Bestemødre på vei mot en sprekere hverdag!


Anbefalte innlegg

Jeg er raskt innom før jeg drar på jobb. Vekten har kommet til en plattform igjen. Drøye 86kg i et par uker, får være glad jeg slipper å se 87 tallet. Det går riktig vei, bare så altfor sakte.

 

Klarte 9 timpoeng i forrige uke. Foreløping bare en treningsøkt denne uken, men kan få til en i morgen.

 

Fredag ettermiddag reiser jeg på helgetur med en venninne til Amsterdam. Skal ta på skritt teller. Blir alltid mye tråkking i storbyer.

 

Er spent på å høre fra dere. God onsdag.

 

Resultatet er;

01.01.2012 90,7kg

01.01.2013 89,0kg

Nå 86,3kg

 

Det er 4,0kg ned,

 

Målet er 68kg,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God onsdagsmorgen.

Vekta var ikke ned men 96,7 --sånn omtrent som sist.

 

Tar fram det positive og det er at jeg fikk 1 trimpoeng i går og våkner og kjenner at kroppen er brukbar idag. Fantastisk--det kjennes så godt ut at jeg blir motivert av å kjenne at innsatsen igår slår så positivt ut idag.

 

Gjett om det skal bli mer ellipsemaskin? Ja selv om jeg bare greide 6 min på den så vil det bli bedre og bedre. Nå har jeg registrert maten også, så nå skal jeg ha fokus. :)

 

En dag om gangen--

God tur, toam--Amsterdam er fin by og nå er det vel blomstring også..Kos deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

#Ja selv om jeg bare greide 6 min på den så vil det bli bedre og bedre.#

 

Jeg synes også at det er tøff trim, og datteren begynte med 5 min hver dag etter jul og var oppe i 20 min til påske. Det kjennes godt i rompe og lår etter en tur på den maskinen.

 

Artig å føle at det virker. Kroppen fungere. Får nesten panikk over at jeg skal våre opptatt 4 dager og ikke få trent. Da må jeg vel ha kommet godt i gang.

 

Godt du ikke hadde gått opp Mia. Vi må se det positive. Og ofta veier en mer om en har trent hardt. Vannet samler seg i kroppen.

 

Lykke til videre og ha en god fridag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, melder meg her for jeg er så glad.

Jeg har greid en dag med 10 i score. Har igjen å spise en stor gulrot og enda er det bare 1460 kal.

 

En vannflaske igjen og dagen har jeg greid fint--fokus på mat og bevegelse og etter en pause nå så skal jeg ned på ellipsemaskinene. Tar så mye jeg orker, :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UPS - denne uke var ikke vekta snill med meg, opp 700 gram angry.gif. Det ser ut til at straks jeg ikke fører dagbok går det skeis!! Men det har vært så mye som har foregått siste uka så jeg syntes det ble så vanskelig å føre dagbok. Trimmet mye og trodde jeg spiste sunn mat bortsett fra litt utskeielse i helga ( som vanlig tongue.gif). Men det er bare å godta at slik ble det! Det blir ikke enklere resten av mai, men fra juni skal jeg ha full skjerping igjen. Resten av denne uka er det 2 bursdager og en konfirmasjon og da frykter jeg for at veieresultatet ikke vlir besre neste uke wink.gif.

Flott at du greide 10 på matscoren Mia - det er ikke så enkelt å få til! Og flott at du greier å trimme på elippsemaskinen. Og det er som du sier, du greier mere etter hvert! Jeg bruker ellipse som oppvarming før styrketreningen nå for jeg greier ikke å bruke mølla på grunn av den smerten jeg fortsatt har i låret. Det ble jammen langvarigsad.gif, men jeg har fått beskjed om å fortsette med noen treningsøvelser og så mener fysio at det skal rette seg med tiden.

God tur til Amsterdam Toam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på besøk hos venninne med overnatting.

De går på lavkarbo, så det var greit, grillet ute og spiste inne. De hadde lefse og wienerbrød, og jeg greide å holde meg unna wienerbrødene. Lefsene var det verre å stå imot. Jeg vet ikke hva kaloritallet ble igår, men idag er jeg hjemme igjen, og har gått en times tur.

 

Nå gjelder det å ha tunga beint i munnen og ta det enkelt og sunt i kveld så er denne dagen også i pluss.:-) ;)

Betty blue, det går opp og ned og viktig å legge bak seg det som ikke gikk bra. Valget var gjort og det er ikke alltid lett å ha hodet klart i alle sammenhenger.

 

Ny dag og nye muligheter, det viktigste er at vi fortsetter for alternativet er jo helt ille.

Vi skal bli så fine, det tar bare litt tid. :rolleyes:

 

Ha en fin helg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da nærmer ferien seg med stormskritt - en arbeidsdag nå så blir det 14 herlige dager i sydenbiggrin.gif. Gleder meg masse til det, og har planlagt en ganske aktiv ferie så får vi se hvordan det blir. Rekner med oppgang på vekta for jeg har aldri klart en ferie uten å legge på meg littwink.gif. Får bare håpe det ikke blir for ille unsure.gif. Bursdagsselskapene og konfimasjonen gikk ganske bra. Det var koldtbord og da er det mye enklere å velge sunn mat synes jeg, og så var jeg forsiktig med kakespisingen, men måtte smake litt smile.gif.

Jeg veier meg i morgen ( jeg reiser grytidlig onsdagsmorgen), så det blir en dag tidligere enn vanlig. Så blir det ingen veiing før på juni men jeg skal prøve å "rapportere" litt om hvordan det går i ferien biggrin.gif.

Lykke til med veiing alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betty Blue; Du må ikke regne med vektoppgang. Da mister du fokuset.

 

Nå er jeg hjemme etter 3 dager i Amsterdam hvor vi spiste bra og tok et glass vin hver kveld. Men jeg klarte å holde fokuset, så jeg gikk ikke opp noe. Er spent på vekten på onsdag. Selvfølgelig ble det mange skritt, men min venninne har et dårlig kne, så mindre gåing en jeg kanskje hadde øsnket meg. Men en fin tur på kanalene og en "Hop on hopp off buss" føste dagen så vi ble litt kjent.Og mange timer på Von Gogh museet.

 

Flyplassen i Amsterdam er jo så stor at der ble det mange skritt.

 

God ferie til Betty blue. Og vi andre snakkes i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen endring på vekta denne uka, ble verken pluss eller minustongue.gif. Mister ikke fokus jeg Toam, men jeg blir alltid tyngre når jeg har feriesmile.gif. Er flink til å trimme, men det blir mye god mat og drikke når en er på ferie i 14 dager. Og da blir resultatet pluss på vekta. Men jeg har erfaring med at mye av det er væske som forsvinner etter et par dager hjemme. Så det blir som oftest ikke mer enn ett kilo som må av smile.gif. Det synes jeg er ok for etter ferien er det full skjerpings med føring av dagbok igjen! Har også planlagt flere fotturer, og så har hotellet treningsrom som jeg vil benytte til styrketrening to-tre dager i uka. Så jeg har egentlig bra fokus Toam, men jeg er realistisklaugh.gifbiggrin.giflaugh.gif.

Kommer nok innom tråden i løpet av noen dager for å se hvordan det går med dere! Ha en fin 17.mai-feiring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen endring på vekten denne uken heller. Hadde gått ned litt på tirsdag, men var oppe i det samme på onsdag.

 

Det ble bare 3 treningeøket og en tur på meg i forrige uke, og det ga 7 trimpoeng. Ikke lett å få til mer denne uken, men det ble mange skritt i Amsterdam.

Skal ta 30 min spinning nå og litt styrketrening etter jobb. Så blir det Body Balanse på torsdag. Og en treningsøkt på lørdag, hvis det ikke blir fint vær. Da vil jeg reise på hytta. Værvarselet er ikke bra, men en kan jo håpe.

 

Hvordan har det gått med dere andre?

 

Resultatet er;

01.01.2012 90,7kg

01.01.2013 89,0kg

Nå 86,7kg

 

Det er 4,0kg ned,

 

Målet er 68kg,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God ferie -betty blue! Du klarer nok å få det til. Trim og turer hjelper. Lykke til!

Enig med deg toam, fokus på å klare å holde vekten mens man er på ferie, gjør noe med tankene og det er der utfordringene er.

 

Ja så var det meg, da. Null og niks endring siden forrige uke, og jeg forstår at hvis jeg får litt mer trimpoeng så vil det bli nedgang.

Jeg må -fra i morgen ha fokus på at 15 trimpoeng er 3000 kalorier og det er 0,5 kg ned.

Det skal jeg greie. For matmessig går det fint, det er trimmen det blir for lite av.

Flere dager har jeg avstått fra sjokolade og kake. Det gjør ikke noe --jeg finner andre valg.

Det er noe jeg må fortsette med, ha alternativer som er mine..

 

Det blir snart varmt og fint vær, lover godt for pinsehelgen. :rolleyes:

 

God 17.mai--og selv om jeg har bakt masse kaker idag, så skal det ikke være for meg, noe skal til mine foreldre og annet til gjester i helgen.Sønn og svigerdatter kommer fra Oslo, skal bli hyggelig!

 

:) Jeg var også nede 0,6 på mandag morgen, men oppe igjen idag. Haddedet hektisk igår med mor til legevakten så det var lite vann og resten har jeg ikke kontroll på. Men ikke formye, tror jeg.

 

Pytt pytt, ny dag i morgen. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg må -fra i morgen ha fokus på at 15 trimpoeng er 3000 kalorier og det er 0,5 kg ned."

 

Det er ganske bra tenkt Mia. Det er over 2 trimpoeng pr dag. Da må jeg trene hver dag, eller gå 1 times tur i rask gange.

 

Har sett på "En ny start", og hun fikk det til. Ned over 50 kg på et år. Jeg må jo bare være glad jeg ikke har så mye å trene vekk. Imponerende innsats av henne. Det sto en artikkel om henne i Bedre Liv som kom i forrige uke.

 

Hvordan har det gått med Kvikk? Ha en god natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er 17. mai og pinsehelgen over og jeg har ikke brukt dagbok eller trimmet.

 

Var på hytta i 2 dager og vasket litt godt en dag og tok dugnad i hagen en dag. Blir ikke mange skritt av slikt, og ikke blir det registrert som trim, men det må jo gjøres.

 

Nå som det har blitt vår vil jeg heller ut i skogen enn inn på et treningsstudio. Får se an været hva morgendagens trim blir. Jeg har ikke noe annet som må gjøres etter jobb i morgen så trim skal det bli. 15 trimpoeng er veldig mye, men det må nok til. Har bestemt meg for at bunaden skal ikke på igjen før jeg har gått ned 10 cm rundt livet, det er vel ca 10 kg. Så noen bilder, og det hadde vært bedre med sort drakt.

 

Så i morgen er det dagbok, 2 trimpoeng og fullt fokus igjen. Ha en fin uke.

 

Kontrollveide meg søndag og vekten er den samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært særlig ivrig her og det har jo sin grunn at alt har sklidd ut, men nå skal jeg skjerpe meg skikkelig. Skal til syden i juli og kunne tenkt meg å bli kvitt 4-5 kg. Det kan gå, men da kreves det innsats. Har vært på helgetur i Lyon og da koste jeg meg bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fornøyd med at det er litt ned. Selv om det har vært både 17. mai og pinse. Har ikke vært flink med dagboken når det er helligdager, tok ikke med PC på hytta. Før så skriv vi opp alt i en bok fra GR kurset, og det kunne jeg jo ha gjort, men PC har blitt en vane. Så mye enklere.

 

Anstrengte meg litt ekstra i går. Gikk 2 turer, enda så klarte jeg ikke mer enn 9000 skritt. Har en altfor stillesittende hverdag. I dag skal jeg ta 30 min spinning +litt styrke. Og så er det syklubb. Da er det viktig å ta fram viljestyrken til å begrense seg. 1 lite kakestykke er nok. Vi får mat også og da burde det ikke være så vanskelig. Være litt bevist på at det skal trimmes av i ettertid.

 

Lykke til med vekten i dag. Og ha en fin onsdag.

 

Resultatet er;

01.01.2012 90,7kg

01.01.2013 89,0kg

Nå 86,3kg

 

Det er 4,4kg ned,

 

Målet er 68kg,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvikk:

startvekt 7januar 105,6 kg (2 april 2012 97,8)

14 januar 103,6 - 21 januar -102,8 - 29 januar 104,2

4 februar 100,4 - 11 februar - 100,2 - 18 februar 99,0

27 februar - 98,4 - 4mars - 97 - 11mars - 96,4

18 mars - 96

 

Du har hatt en fin og jevn nedgang. Har det stoppet opp. Hva har skjedd etter 18. mars? Du har jo gått ned nesten 10 kg. Har jo ikke noe med det, men bare lurer litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle venner!

 

Travelt med foreldrene som vanlig og selv om det ikke har vært noe spesiell trim, har jeg vært aktiv

og det er jo som du toam, mannge oppgaver ute og inne.

 

Jeg har gått ned til 95,8 :rolleyes:/> :rolleyes:/>

endelig så jeg igjen 95 tallet. Det som har skjedd siden sist er at jeg har spist ryvita sesam knekkebrød, 3 stk metter godt.. Selv om jeg bakte mange kaker og det har vært 17.mai og pinse, har jeg klart å holde hodet så noenlunde på plass.

 

Anbefaler knekkebrød, kikk--vi greier det vi vil!

Jeg er litt ovenpå nå, men det har vært en tung vår og nå tror jeg det har snudd. Fokuset mitt er klarere. :)/>

 

Jeg velger å tenke på at jeg har gått ned over 4 kg siden mai ifjor og det er jo litt det da.

kikk--du har jo også nesten 10 kg. fra ifjor til nå..Fantastisk og selv om du ønsker mer, just do it!

 

Dagen idag er ny og kjøp deg frukt og grønt og ta en nutrilett sjokolade når det melder seg et behov..

Vi er spent på å høre fra deg og vi heier på deg!!

 

Toam jeg greier ikke 15 trimpoeng på en uke, kreftene mine brukes jos de gamle, nå jobber vi med å lage et soverom inn av stua og flytte en vegg. Lege og elektriker, og nå skal hjemmesykepleien inn, det vil de ikke -men vi skal ha de på besøk fredag, de kan ikke klare det lenger og vi 2 eldste orker ikke alt. Eldste bror har 24 timer med dem, han bor i 2. etasje, men er ned mange ganger for dagen og så banker de i veggen om det er noe.

 

Det får være mitt fokus en stund å spise fornuftig og være i aktivitet, og kanskje en tur i ny og ne.

Håper at du betty blue koser deg på ferie!!

Nå har iallfall vekta vist nedgang og hipp hurra for det!

 

Lykke til alle sammen , vi står på- på hver vår måte!!

 

Vi er flinke og vi får det til. Tenk alternativet :o/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mia: Toam jeg greier ikke 15 trimpoeng på en uke, kreftene mine brukes jos de gamle,

 

Jeg forstår det så godt. For meg er det nok også bare en drøm. jeg vil jo så gjerne. men tiden og kreftene strekker ikke til.

 

Det ble 30 min spinning på meg i går, men så skulle jeg i syklubb og rakk ikke styrketrening. I morgen har jeg fri og håper på oppholdsvær. Ønsker meg så inderlig en tur i skogen. Kanskje låne hunden til søstern. Gubben vil heller på treningssenteret så jeg får gå alene.

 

Det går ganske greit med maten og nytt mål er ned 10 kg på et år. 20 kg på 2 år. Da skal vi ha neste komfirmasjon og jeg vil gjerne bruke bunad. Men ikke slik som jeg ser ut nå.

 

Stå på damer, så kommer vi i mål. Hovedsaken er at det går rette veien, uansett om det går sakte.

 

 

Resultatet er;

01.01.2012 90,7kg

01.01.2013 89,0kg

Nå 86,3kg

 

Det er 4,4kg ned,

 

Målet er 68kg,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en dag unnagjort, og ettter en dag hos de gamle og vi var klar til å dra hjem, måtte vi plutselig på legevakt med far. Det gikk bra, og nå er jeg hjemme og har fått sovet en halv time og er klar til lørdagskos..

Flott vær idag og det hjelper på.

 

Prøver å spise fornuftig, men får ikke registrert maten.

Søndag i morgen, kanskje jeg kan få meg en tur i morgen--sammen med mannen.. :rolleyes:/>

 

Iallfall er målet å gjøre det og hvem vet, etter en fin kveld nå og god søvn- :)/>

så får vi en ny dag i morgen og det er lovet fint vær..

 

Ha en fin søndag--snart tilbake :rolleyes:/>

 

Målet venter på oss, vi kommer om ikke så brått. :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en fin tur i skogen på fredag, sammen med mannen. han tok en treningsøkt på torsdag mens jeg var hos mine foreldre. Vi var ute i 7 timer og gikk 26000 skritt. Jeg var sårbent og hadde vannblemmer under føttene. Tok noen lette fjellstøvler, men ikke tykke nok sokker så de var litt for store.

 

Lørdag ble det hverken trening eller tur, men i dag har vi trent på formiddagen og ordnet opp i hagen etter lunch. Luket og plantet i bed og krukker.

 

Ser at jeg har klart 9 trimpoeng denne uken.Skulle alltid ønsket meg mer, men det er mer enn 1 pr dag. Skal sjekke på Facebook om det er noen i Tjukkasgjengen her i nabolaget som skal gå noe denne uken. Er så mye hyggeligere å gå sammen med noen.

 

Hold fokus så kommer vi i mål. Ha en fin søndagskveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

 

Flott toam, du er flink! Imponerende aktivitet på deg! :rolleyes:/>

Og nå er det vel ikke lenge til betty blue er tilbake :unsure:

Helga er overstått og det var godt med en søndag hjemme. Vi var ute i hagen hele dagen, men det var ikke allverdens aktivitet. Jeg hadde et stort behov for å nyte dagen og hadde håndarbeid og koste meg. Det var helt nødvendig, og til og med maten gikk det fint med.

 

Idag ble trimmen en skikkelig vask av badet hos foreldrene mine. Hun har ikke sluppet noen til og det så ille ut. Nå har vi tatt kontroll og jeg spurte ikke engang, bare satte igang..

Hun takket iallfall og det var bra.

Jeg var så svett så jeg tror det var en god trim der jeg lå med skurekost og herjet på et par timer. :)/>/>

Godt jeg kan hjelpe dem. :)/>/>

Nå skal jeg ha en dusj og så er det forening i kveld, skal bli godt å få noe annet å tenke på.

 

Ha en fin uke, tilbake på onsdag med vekta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HURRA. Jeg så igjen 85 tallet - så vidt. og en BMI på ca 28,6. Nå er neste mål å se BMI på 27,9. Så delmål gir motivasjon. Fører dagbok, og selv om jeg har fylt opp med kosemerker så har det gått bra.

 

Det har blitt dårlig med skritt og trim denne uken. Pappa på sykehuset og da må mamma følges opp litt ekstra. I tillegg til frisør og korpsøvelse i gårkveld. Så jeg bevilget med en 25 minuttes rask gange før jeg reiste på jobb i dag. Vet jo ikke hva ettermiddagen og kvelden vil bringe. Pappa skal blokke ut blodårer inne i hjertet på Feiringklinikken. Så da bør jeg vel tilbringe kvelden der.

 

Men er jeg flink med maten så skal det gå bra. Leste et ukeblad hos frisøren om et som hadde gått ned til halv vekt. Og planleggingen var alfa og omega. Både trim og mat. Alt ble plottet i kalederen på søndag kveld og da skulle det mye til for at det ikke ble fulgt.

 

Spent på høre fra dere. :rolleyes:/>

 

Resultatet er;

01.01.2012 90,7kg

01.01.2013 89,0kg

Nå 85,9

 

Det er 4,8kg ned,

 

Målet er 68kg,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere!

 

Da nærmer slutten på ferien seg :(/> Har hatt det veldig fint, trimmet en god del og kost meg med god mat og drikke. Var på 2 levadavandringer hvor vi gikk i 4 timer på hver tur - kjempeflott opplevelse med vakker natur. I tillegg har det blitt litt styrketrening og flere lange gåturer. Spent på hva vekta vil vise når jeg kommer hjem ;)/> .(det er nok litt opp føler jeg)

 

Ser det går fint med dere Toam og Mia - oppmuntrende å lese :)/> . Gleder meg til å komme i gang på nytt jeg også.

 

Har hatt litt nettproblem her så derfor har jeg ikke vært aktiv på forumet, men jeg lover å komme sterkere tilbake når jeg er hjemme igjen :lol:/> :lol:/> .

 

Ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betty Blue: Er du på Maderia? Jeg gikk på lavadaene der for 10 år siden. Riktignok i november med masse regn, Men det var en fin øy å gå på.

 

Pappa ble ikke operert. Det gikk ikke så han blir sendt hjem i morgen. Det var synd. Jeg får reise til mamma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...