Gå til innhold

Bestemødre på vei mot en sprekere hverdag!


Anbefalte innlegg

17,8 trimpoeng denne uka :P/> godt fornøgd med det!! Ble bare en liten gåtur på 45 min i dag for det var speilhålke! Matmessig har helga gått ganske bra så jeg håper på et godt resultat på onsdag. Håper på minus 1/2 kg denne uka, og så håper jeg det løsner litt.

 

 

Hvordan går det med dere andre? Ble det noen utfordringer i helga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Ja utfordringer har jeg hatt i helgen kan man si. Det var ikke lett å holde seg unna alt og det gjorde jeg ikke heller. Svak som jeg er, men jeg hadde en topp helg med god mat, god drikke og gode venner. Vi dansa og koste oss, men nå er jeg klar for en ny flink uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17,8 trimpoeng på en uke er kjempebra. Det skal vel tilsvareca 0,5 kg i vektnedgang, om du ikke har spist mer enn vanlig. Utrolig flink Betty Blue. :) Jeg må jo ha 9 treningsøkter for å få til så mye. Har du gått mye eller er det treningsstudio? Del dine erfaringer med oss.

 

Jeg hadde bare 5 i forrige uke, og er nesten flau. I kveld blir det spinning. Under 7 i uken er for dårlig. Så jeg må legge inn 4 treningsøkter i uken i min timeplan. Og om det nå snart bli litt bart på veien så kanjeg jo gå litt ute.

 

Vi står på og er spente på vekten på onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Velkom:-)men kikk, vi har samme ting å slåss med, men vi gir oss aldri.

Akkurat nå sliter jeg voldsomt men det skal bli bedre. Jeg er også gift for 2.gang og vi har 6 barn og 12 barnebarn tilsammen. Vekta står på ca. 95 og lite endring de siste ukene. Etter sykehusturen strever jeg med mat og trim og å rydde plass til meg selv i det daglige.

I morgen reiser vi til Lørenskog til min datter og senere i uka til sønn i Oslo og mitt eneste barnebarn. Min mann har 11 og jeg bare 1 på 10 år. Gleder meg til å komme bort fra alt her hjemme og kose meg med de som vi ser så sjelden.

 

Dere er så flinke å trimme og ser at dere ikke gir dere, det er så flott.

Idag har vi hatt 10 varmegrader, snøklokkene blomstrer og påskeliljene begynner å vokse.

På lørdag så vi grågåsa på vei over jæren mot SOLA. Herlig!

 

Jeg har. .med meg pc , skal gå litt tur hver dag og så er jeg tilbake før dere aner!

 

Stå på. Vi jobber videre.:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet uka med 3,4 trimpoeng :)/> Jeg trener bare i treningsstudio nå, liker ikke å gå ute når det er mørkt og er heller ikke glad i det føret vi har nå. Så det blir innendørs trim på denne årstiden.

Hadde trening med personlig trener i dag og da fikk jeg kjørt meg :P/> Så nå sitter jeg og kjenner at det verker i armer og skuldre for all trening ble konsentrert om rygg og overkropp i dag på grunn av smerten jeg har i baksiden på låret. Har fått time hos fysio på torsdag så nå håper jeg på rask bedring.

Jeg trener vanligvis en times tid på mølle, eller jeg skifter mellom mølle og ellipsemaskin samt at jeg gjennomfører 45 min styrketrening 3 ganger i uka. Forrige uke var jeg på trening 5 dager så da ble det mange trimpoeng. Vet ikke om jeg får anledning til så mange treninger denne uka da .... :blink:/>

 

Vi "snakkes"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha Mia. Du må ha en hyggelig tur. Jeg bor ganske i nærheten av Lørenskog. Det er en fin plass det. .Det var litt av et antall barnebarn mannen din har.

 

I kveld er det korøvelse men før det skal jeg lage snitter til et blindeforbund. De er ikke helt blinde da men ganske svaksynt, så det er best jeg starter skal det bli ferdig til 6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god morgen

 

Resultat ned 0,6. Det er jeg fornøyd med.

I dag har min kjære mann bursdag. Han blir 49år og er den beste jeg vet om. Vi skal ha en liten feiring for han i morgen med hans foreldre og mine 3 foreldre. Mine foreldre er skilt og pappa har en ny, men det er koselig at alle kan være sammen for det. Er ikke sikker på hva jeg skal lage til, men jeg finner vel på noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ikke ned denne uken, kunne vel ikke regne med det med så lite trimpoeng.

Jeg liker heller ikke å gå ute når det er mørkt og glatt så det blir helsestudio.

 

Når jeg ser hvor mye Betty Blue trener så får jeg helt dårlig samvittighet.

 

Gårsdagen var bare møte, mammas bursdag og musikkøvelse, Ingen trim, så at jeg bare hadde gått ca 4000 skritt. I kveld skal jeg i teater, får se om jeg klarer å presse inn litt trim om jeg går litt tidlig fra jobb.

 

Jobben venter, ha en fin onsdag.

 

Jeg gir ikke opp selv om resultatene lar vente på seg. Målet er at bunaden skal passe til 17 mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vektnedgang Kikk! Og Toam - det er jo positivt at du holder vekta selv om du gjerne hadde sett at det ble nedgang. Neste uke er det din tur!!!

Det ble 0,5 kg ned her og er ganske fornøgd med det. Hadde gjerne sett at det var mere men ned er ned. Så får jeg håpe det kan bli mere nedgang en annen uke. Trodde kanskje det var en sjanse for at det ble nærmere et kilo på grunn av mange trimpoeng ;)/> Er nok ikke så flink til å holde fokus i helgene, men er blitt flinkere :P/> Det betyr bare at det tar lenger tid å komme i mål.

 

Vi står på videre!!! (og ser frem til våren så vi kan bevege oss litt mere utendørs)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Jeg greide å finne dere nå i kveld og det trengs.

Har glemt å være flink. Her er det bursdag for datter i morgen og selskap i flere dager..

Det blir tøft for nå som mamma har kommet ønsker de seg verdens beste og diverse, vårruller og frityrstekte scampi, ja ja det er nå jeg er her og får jo gjøre som de ønsker.

 

Fint vær idag her i Lørenskog og fredag tar min mann og jeg en tur til Charlottenberg.

Kjører da forbi deg, kikk--stemmer det?

jeg mener vi var på samme tråd for t par år siden og da fortalte du hvor du var så jeg tror jeg vet det..

Min datter bodde en stund i Aurskog..

 

Jeg har hatt skrittelleren idag og det ble 8000 skritt. 3 ganger på Metrosenteret idag.

Skal bli godt å komme iseng ikveld..

Så fint at dere er her med meg, både med nedgang for kikk og betty blue og stillstand med toam.

 

Jeg skal finne igjen motivasjonen--tror jeg må komme hjem først og få kontroll på dagene..

Men får jeg det? Er ikke det bare å utsette ting--kanskje jeg må begynne i morgen allerede?

Skal sove på det! :rolleyes:

 

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen

 

Mia: det stemmer nok det med at vi var på samme tråd og ja du paserer meg på veien selv om det er et stykke unna hvis du kjører motorveien.

 

Gratulerer til dere som har gått ned i vekt og gratulerer til de andre også. Alle prøver jo så godt de kan.

 

Selv føler jeg at ting går ganske bra. Bakte kake igår til min manns bursdag som vi skal ha i dag. Litt vanskelig er det å la være å sleike bollen, men det går. Har masse å gjøre i dag med koldtbordlevering, vaske huset og lage 3 retters middag til bursdagen. Jeg har fått gjort mye i dag da så nå er jeg på vei ut for å gå en 1/2 time og så er det i butikken for å handle det jeg mangler. Så jeg føler meg ikke akkurat arbeidsledig selv om jeg har fri fra jobben.

 

Ha en fin dag alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Selskapet gikk greit selv om jeg ikke greide å holde meg unna kake og is.

Ja sånn gikk det og det får jeg ikke gjort noe med. Jeg starter med blanke ark i morgen og så er det bare å tenke og bruke hodet. Det blir jo noen skritt på handlesenteret og i morgen er det taco --det styrer jeg selv--trenger ikke ta så mye kjøttdeig og tilbehør , men heller mye grønnsaker. :D

 

Så er det å la godtebutikken i Charlottenberg bare være der og heller handle andre ting..

Jeg er veldig svak for cocktailtomater, så det får være mitt snop..

 

Jeg er litt motivert nå--trenger bare å finne rytmen og fornuften så når jeg kommer hjem --kjenner at jeg har lyst på en endring tilbake til det fornuftige!!

 

ha en fin fredag, jenter. Vi står på, vi skal greie dette. Dette går bra og vi vil!!!! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minimalt med trening i dag for det fristet ikke etter fysiobehandlingen. Håper bare at det funker nå for jeg er begynt å halte bare jeg går noen få minutter. Fikk masasje og akupunktur i dag så jeg er spent på om jeg kjenner forskjell i morgen.

I kveld fikk jeg kaffebesøk, og i stedet for kaker til kaffen hadde jeg laget en fruktcocktail. Og med en bitte liten porsjon vaniljesaus til tror jeg ikke det ble den store utskeielsen :rolleyes:/> Og som deg Mia føler jeg at motivasjonen er på plass nå, og det gjør at det er lettere å være bevisst hva jeg spiser. Så får jeg bare håpe det gir resultatet på vekta slik at motivasjonen holdes oppe.

Ha en fin fredag alle sammen :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen

 

I går hadde vi selskap og jeg rørte ingenting jeg ikke hadde lov til, men det gikk greit. Jeg er stadig motivert og det er en deilig følelse. Det er ikke noe som er vanskelig med unntak av vin på fester. Jeg må ha noe å se frem til ellers er det vanskelig.Lørdag kommer jeg nok til å ta noe vin.

Ha en fin fredag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er ei bestemor på 63 år. Ha avsluttet Grete Roede kurs for snart et år siden. M

 

Hei. Jeg er en bestemor på snart 60, begynte på seniorkurs igår.

 

Jeg har som mange andre gått ned og opp, ned og opp og siste gang ned for 2 år siden. 20 kg. forsvant og nå er 17 kommet på.

Jeg greide å stoppe før jeg kom opp i det som var min høyeste vekt noen gang. Takker fornuften som slo inn og fikk meg på kurs.

Jeg er nå 100, 7 kg ved starten og har som mål å bli 80 kg.

 

Noen bestemødre som vil henge seg på. Vi kan hjelpe hverandre i opp-og nedturer og motivere hverandre og melde vekt og trim..

 

Jeg står på videre, 2 dager som er fullt brukbare-har kjøpt skritteller og idag har jeg like under 10000!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! :rolleyes:

 

Nå er jeg tilbake til sludd og snø etter 3 flotte uker på den vidunderlige øya Sri Lanka, brune og gode og runde, 3 kg i tilegg på vekta på hver av oss. Opplevelsene etter besøk på 6 barnehjem og hundrer av smilende barneøyne lever vi lenge på. Vi beboere av staten Norge har jammen mye å være takknemlig for.. :rolleyes:

 

Så disse kiloene vi bestemødrene sliter med å få av oss er jo bare bagateller så lenge det ikke er helsemessig farlig. Men allikevel må vi prøve å holde oss i form og leve sunt, støtte hverandre når vi syns vi ikke er tilfredse. :rolleyes:

 

Har noen v dere erfaringer med nettkursene? Er det like bra å være medlem av Gull-klubben. Gi meg tilbakemelding om noen vil det.

 

Ha ei god helg!! Vi har snudd døgnet, men kommet vel på rett kjøl i løpet av helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen v dere erfaringer med nettkursene? Er det like bra å være medlem av Gull-klubben. Gi meg tilbakemelding om noen vil det.

 

Jeg har prøvd både nettkurs og gullmedlemskap, og jeg holder en knapp på

gullmedlemskap. På nettkursene trodde jeg at jeg skulle få tilbakemelding på hva jeg spiste og trimmet, men det var bare en generell motivasjonsmail til alle. Jeg klagde og da ble hun snurt og det var ikke noe mer hjelp å få fra den kanten. Gullmedlemskapet viser hvordan du skal sette sammen kosten din. Og jeg har oppdaget at det er bare så grep som skal til for å få en bedre score. Legger alt inn på forhånd, og så er det bare å være flink nok til å holde seg til dagboken.

 

Prøv gullmedlemskapet først i noen måneder og se om du har noen nytte av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ikke mange trimpoeng på meg i forrige uke. 1 tur på treningsstudio og en søndagstur med søstern hund. Hun hadde falt på glattisen og hadde slått hofta si kraftig.

 

Jeg ble smittet med hoste, vond hals og feber og slått helt ut på fredag. Og jeg som endelig skulle ha en fridag. søndag følte jeg meg bedre og gikk lufteturen. Utover kvelden ble jeg skikkelig forkjølet, så jeg måtte være hjemme fra jobb i dag.

 

Det positive er jo at matlysten er dårlig. Gikk ned 1 kg siste uke. Må få det til å holde til onsdag.

 

Ser at jeg må starte opp med å veie maten, Og så er det alt en ubemerket putter i munnen uten at jeg tenker over det.

Jeg vet at jeg spiser for fort, og da kan det hende jeg får i meg mer enn jeg er klar over, Er uansett ferdig før de andre.

 

Han en fin uke, Vi holder fokus og gir oss ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo alle sammen!

 

Om det ikke ble så mange trimpoeng Toam, så er litt bedre enn ingenting :)/> . Jeg fikk heller ikke så mange forrige uke som uka før der, men det ble tilsammen 12,6 så jeg bør kanskje være fornøgd med det. Men startet denne uka med en skikkelig treningsøkt i dag da, og fikk hele 5,4 trimpoeng :P/> . Så er det spennende å se hvordan det ser ut på onsdag. Har ikke "snikveid" meg siden forrige onsdag så jeg vet ikke hvilken vei pilen peker. Men håper selvsagt NED!!

 

 

Velkommen tilbake Sebedilla! Jeg kan tenke meg at du har mange flotte minner fra en slik tur. Jeg ser at du havner i samme "spor" som meg når du er på ferie ang. vekten, det er jo litt ergelig, men en skal jo kose seg litt når en er på ferie også! Og så har jeg erfaring av at disse kiloene som kommer i ferien ikke sitter så spikret. Så du blir kvitt disse i en fei skal du se :rolleyes:/> . Som du sier - vi gir oss ikke !!!

Hvordan går det med dere Mia og Kikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det bra. Jeg er like eller nesten like mye fokusert som før. Denne uka må jeg stå på. Jeg har veiedag mandag og jeg tror jeg vil holde meg til den. Håper det er greit selv om dere har onsdag. Tenkte først og ha to, men synes det var dumt.

Jeg er også medlem på vektklubb selv om jeg ikke akkurat nå følger opplegget deres. Jeg holder jo på med denne dietten som jeg faktisk trives med selv om den er litt kjedelig. Siden jeg er veldig glad i egg, kylling, røkelaks, laks og kjøtt passer denne ypperlig for meg.

Rart å tenke på hvordan man kan forandre seg når man holder på med noe. Jeg likte ikke å gå ute før, men nå går jeg hver dag og det er jeg stolt av.

Jeg har vært med i en liten konkurranse på vektklubb som heter biggest loser. Det var 13 grupper med 10 personer i hver. Den personen som gikk ned minst i % røyk ut eller vedkommende ble satt på en WildCard liste.

Jeg røyk ut for 2 uker siden og ble satt på denne WClista. Jeg ligger faktisk godt an til å bli med i finalen. Den som topper lista får bli med i finalen. Jeg lå som nummer 3 sist uke og jeg regner med at jeg får vite hvordan det gikk i uka som var i dag. Tror dette er siste uka så derfor må jeg være ekstra flink denne uka for å kansje få bli med til finalen.Spennende er det uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ER det noen som har ønsket det velkommen Jange?. Nå er det ihvertfall gjort. For tell gjerne litt mer om deg selv, hvor i landet du bor, yrkesaktiv/pensjonist, hvor mange kilo du vil ned og hvilken metode du bruker .. for eksempel.

 

Min forkjølelse vil ikke slippe taket, men nå må den snart gjøre det. Vi skal på vinterferie i neste uke, fra fredag og det er en hytte uten strøm, Bør ikke være syk når en kommer opp ditt.

 

Det blir lite skritt og trimpoeng av å ligge på sofaen, men får ta det igjen en annen gang. Spiser ikke så mye heller. Blir bare ca 1000 kcal og det er for lite.

 

Jeg veier meg også på mandag, noen ganger kontrollveier jeg på onsdag. Hovedsaken er vel at vi får veid oss 1 gang på uke og må melde det. Som på et kurs.

 

Så snakkes vi i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Veiing i dag minus 1,3 kg siden fredag, så da har noe "væske" fra ferien forsvunnet tenker jeg. :rolleyes:

Lite med telleskritt hittil, men vanngymnastikken ble gjennom førti går, og i dag kommer 1 åringen, så da blir det vel ikke mye trimming (det vil si kloakken har frosset og vi må gå på "utedassen", så da blir det noen ekstra telleskritt).

 

 

Vekt 6. Febr. 83,7 kg

Delmål 1. Juni 80,0 kg

Delmål 1. Des 75,0. kg.

:blink:

Satser på det, sammenner vi flinke! :blink::blink:

 

Ha en fortsatt fin uke! Her snør det og snør det, ingen fare for påskeføret nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned en del siste uken, men det er ikke annet å vente når en har feber og ikke orker mat. Trimpoeng har det ikke blitt. Har vært syk siden fredag, og burde sikkert vært hjemme resten av uken. Men på fredag reiser vi på vinterferie og blir borte ei uke og jeg må se på kontoret i morgen om det er noe jeg må sette andre til.Så torsdag blir det jobb og så er det fri i uke 11.

 

Utfordringen nå er å ikke gå opp igjen det jeg mistet pga sykdommen.

 

Vet ikke om vi tar med PC. litt tungvindt når det ikke er bilvei helt fram. Er nok å bære uansett.

 

Stå på og så melder jeg vekt igjen om 2 uker.

 

Resultatet er;

Start 01.01.2013 88,2kg

Ned 1,8 kg, Nå 85,9.

 

Målet er 80 til 17. mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...